Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

HOTARARE Nr

HOTARARE   Nr. 374 din 31 mai 1991

pentru aprobarea Acordului dintre Guvernul Romaniei si Guvernul Malaeziei privind transporturile maritime

ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 131 din 18 iunie 1991


SmartCity3


    Guvernul Romaniei hotaraste:

    ARTICOL UNIC
    Se aproba Acordul dintre Guvernul Romaniei si Guvernul Malaeziei privind transporturile maritime, semnat la 26 februarie 1991 la Kuala Lumpur.

                           PRIM-MINISTRU
                            PETRE ROMAN

                               ACORD
intre Guvernul Romaniei si Guvernul Malaeziei privind transporturile maritime*)

    *) Traducere.

    Guvernul Romaniei si Guvernul Malaeziei, denumite in continuare parti contractante, in scopul dezvoltarii relatiilor de prietenie si intaririi cooperarii in domeniul transportului maritim, in conformitate cu principiile egalitatii si avantajului reciproc,
    au convenit urmatoarele:

    Art. 1
    In acest acord:
    1. Termenul nave ale unei parti contractante inseamna nave comerciale sub pavilionul national si inregistrate in Romania, respectiv Malaezia.
    Termenul de mai sus nu include nave militare, nave de pescuit si alte nave care nu sint destinate sa transporte pasageri si/sau marfuri.
    2. Termenul autoritate competenta inseamna institutia guvernamentala desemnata sau institutii ale unei parti contractante care raspund de transportul maritim si de functiile sale conexe.
    3. Termenul membri ai echipajului inseamna acele persoane ale caror nume sint incluse pe lista echipajului navelor si care detin documentele de identitate corespunzatoare eliberate de fiecare parte, conform celor stipulate in art. VI al prezentului acord, si care in timpul voiajului indeplinesc indatoririle legate de exploatarea sau de intretinerea navei.
    4. Termenul pasageri inseamna acele persoane transportate cu navele oricareia dintre partile contractante care nu sint folosite sau angajate in nici un fel la bordul acelei nave si ale caror nume sint incluse pe lista de pasageri a navei respective.
    Art. 2
    1. Navele oricarei parti contractante, in conformitate cu regulile si reglementarile partilor contractante, au permisiunea sa navigheze intre porturile celor doua tari, care sint deschise comertului exterior, si sa angajeze servicii de transport marfuri si pasageri (denumite mai jos servicii convenite) intre cele doua tari sau intre una dintre tari si o a treia tara.
    2. Navele comerciale care poarta pavilioanele unor terte tari, dar sint navlosite si operate de cetateni sau companii de navigatie ale uneia dintre partile contractante, pot, de asemenea, pe baza autorizarii ambelor parti contractante, sa participe la serviciile convenite.
    Art. 3
    1. Regimul natiunii celei mai favorizate va fi acordat navelor oricarei parti contractante, precum si incarcaturii acestora, la sosirea, plecarea sau in timpul stationarii in porturi si la locurile de ancoraje ale celeilalte parti contractante.
    2. Regimul natiunii celei mai favorizate se va acorda mai ales in probleme privind: libertatea de acces in porturi al navelor; atribuirea locurilor pentru nave la chei; folosirea dotarilor portuare, incluzind echipamentele pentru incarcare-descarcare de chei sau plutitoare, pentru stivuire si depozitare, utilizarea altor facilitati pentru navigatie si servicii de pilotaj; stationarea in port si rada, executarea de manevre si transbordarea marfurilor; perceperea diverselor impozite si taxe privind navele si activitatea lor comerciala; aprovizionarea navelor, a membrilor echipajului si a pasagerilor cu cele necesare; indeplinirea formalitatilor vamale, de carantina, de control la trecerea frontierei, precum si cele legate de aplicarea regulilor portuare.
    Art. 4
    1. Acest acord nu se aplica transportului pasagerilor si marfurilor intre porturile aceleiasi parti contractante (cabotaj).
    2. Nu vor fi considerate cabotaj situatiile in care navele unei parti contractante navigheaza de la un port la alt port al celeilalte parti contractante pentru a descarca marfuri sau pasageri aduse de acea nava din alt stat si pentru a imbarca marfuri si pasageri in scopul transportarii acestora in alt stat.
    Art. 5
    1. Fiecare parte contractanta va recunoaste nationalitatea navelor celeilalte parti contractante pe baza documentelor care se afla la bordul navelor, eliberate in conformitate cu legile si reglementarile in vigoare in statul partii contractante al carei pavilion il poarta nava respectiva.
    2. Documentele navei, inclusiv certificatele de tonaj eliberate in conformitate cu legile si alte reglementari ale partii contractante al carei pavilion il poarta nava respectiva, vor fi recunoscute de autoritatile celeilalte parti contractante.
    Art. 6
    Partile contractante vor recunoaste, pe baza de reciprocitate, documentele de identitate ale membrilor echipajelor navelor romanesti si malaeziene, cum ar fi certificatul de marinar si pasaportul international pentru membrii de familie.
    Art. 7
    1. Membrii echipajelor oricarei parti contractante vor avea permisiunea sa mearga la tarm in timpul stationarii navelor in porturile celeilalte parti contractante, in conformitate cu legile si reglementarile in vigoare ale acesteia.
    2. Membrii echipajelor oricarei parti contractante care au nevoie de tratament medical vor avea permisiunea sa intre si sa ramina pe teritoriul celeilalte parti contractante pe durata necesara pentru acest tratament, in conformitate cu legile si reglementarile care se aplica de acea parte contractanta.
    3. Membrii echipajului si pasagerii oricarei parti contractante pot intra sau calatori pe teritoriul celeilalte parti contractante in caz de naufragiu sau alt accident, pentru a se imbarca pe alte nave, pentru repatriere sau pentru orice alt motiv acceptabil de catre autoritatile competente ale celeilalte parti contractante, cu respectarea legilor si reglementarilor care se aplica de acea parte contractanta.
    4. Legile si reglementarile unei parti contractante care se refera la intrarea, sederea si plecarea de pe teritoriul ei a pasagerilor, echipajului sau incarcaturii, cum ar fi formalitatile privind intrarea, iesirea, precum si masurile vamale si sanitare, se aplica pasagerilor, echipajului sau incarcaturii transportate de navele celeilalte parti contractante in timp ce se afla pe teritoriul acesteia.
    Art. 8
    1. Daca nava unei parti contractante este implicata intr-un accident maritim sau alt dezastru in apele teritoriale ale celeilalte parti contractante, nava, pasagerii, echipajul si incarcatura navei se vor bucura de aceleasi drepturi si facilitati pe care aceasta parte contractanta le acorda in situatii similare navelor sub pavilion propriu.
    2. Daca incarcatura sau alte bunuri descarcate sau salvate de pe nava implicata in accidentul maritim sau alte dezastre trebuie sa fie depozitate temporar pe teritoriul celeilalte parti contractante, aceasta va intreprinde toate masurile pentru a asigura facilitatile necesare. Cheltuielile diverse ocazionate se stabilesc luind in consideratie prevederile art. 3 alin. 1 din prezentul acord. Marfurile si bunurile salvate nu vor fi supuse taxelor vamale in masura in care nu vor fi eliberate spre consum sau folosite pe teritoriul celeilalte parti contractante.
    3. Autoritatile competente ale partii contractante in ale carei ape teritoriale o nava a celeilalte parti contractante se afla intr-una din situatiile prevazute in alin. 1 vor notifica imediat aceasta situatie oficiului consular cel mai apropiat sau misiunii diplomatice a celeilalte parti contractante.
    Art. 9
    Fiecare parte contractanta va lua toate masurile, in limitele prevederilor legilor si reglementarilor sale, pentru facilitarea si urgentarea traficului maritim intre cele doua state, pentru reducerea la maximum a timpului de stationare a navelor in porturi, in ceea ce priveste operatiunile de incarcare, descarcare, alimentare, reparatii, precum si pentru simplificarea si urgentarea formalitatilor administrative, de control frontiera, vamale, sanitare si a altor formalitati.
    Art. 10
    Platile care rezulta din si potrivit acestui acord vor fi efectuate si transferate in valuta liber convertibila acceptata de ambele parti si in conformitate cu regulile si reglementarile existente intre cele doua parti contractante.
    Art. 11
    Navlul si volumul comertului maritim intre cele doua parti contractante vor fi impartite intre navele ambelor parti contractante in conformitate cu principiile de egalitate si avantaj reciproc. Acolo unde exista reglementari ale conferintelor privind comertul, se vor aplica principiile Codului de conduita al O.N.U. pentru navele de linie.
    Art. 12
    1. Partile contractante vor incuraja intreprinderile de transporturi maritime din statele lor sa stabileasca, in conditii de eficienta economica, linii regulate de navigatie intre porturile celor doua state, care sa fie deservite de nave sub pavilionul Romaniei si nave sub pavilionul Malaeziei, in scopul de a dezvolta in continuare schimburile comerciale intre ele.
    2. Partile vor stimula dezvoltarea transporturilor containerizate si a tehnologiilor moderne in traficul maritim intre porturile celor doua parti contractante.
    Art. 13
    1. Navele unei parti contractante care intra in porturile celeilalte parti contractante pentru a descarca o parte din incarcatura lor adusa din alte state vor putea, potrivit reglementarilor interne, sa pastreze la bordul navei o parte din incarcatura care este destinata unui alt port, fie al aceluiasi stat, fie al altui stat, si sa o transporte fara sa mai plateasca alte taxe, in afara celor impuse in asemenea cazuri navelor care beneficiaza de regimul natiunii celei mai favorizate.
    2. De asemenea, navele fiecarei parti contractante vor putea naviga dintr-un port in altul al aceleiasi parti contractante pentru a completa incarcatura destinata pentru strainatate, fara a mai plati orice alte taxe, in afara celor impuse in asemenea cazuri navelor statelor ce beneficiaza de regimul natiunii celei mai favorizate.
    Art. 14
    In functie de volumul operatiunilor si in scopul asigurarii unei exploatari eficiente a navelor proprii, autoritatile competente ale partilor contractante pot conveni asupra trimiterii unor reprezentanti ai intreprinderilor sau companiilor interesate, in porturile in care se desfasoara asemenea operatiuni.
    Art. 15
    1. O parte contractanta va lua, in general, toate masurile necesare pentru a asigura securitatea navelor, membrilor echipajului, marfurilor si altor persoane sau bunuri aflate la bordul unei nave a celeilalte parti contractante, in perioada cind nava se afla in porturile sau apele sale teritoriale. In particular, aceste masuri vor asigura securitatea navei impotriva capturarii sau comiterii oricaror acte ilicite care pot periclita siguranta navei, a membrilor echipajului, a incarcaturii sau a altor persoane si bunuri aflate la bordul navei, si operarea navei sau serviciilor portuare legate de nava.
    2. Daca oricare dintre partile contractante primeste informatii referitoare la incercarea comiterii oricaror asemenea actiuni ilicite in porturile sau apele sale teritoriale impotriva unei nave a celeilalte parti contractante, ea va lua toate masurile imediate si necesare pentru prevenirea acelei actiuni ilicite, precum si pentru protectia navei, a echipajului sau, marfurilor si a altor persoane si bunuri aflate la bordul navei.
    3. In eventualitatea in care o actiune ilicita are loc in portul sau apele teritoriale ale oricarei parti contractante, aceasta parte contractanta va lua toate masurile imediate si necesare permise de legile si reglementarile sale, pentru incetarea acestei actiuni. Partea contractanta, in acelasi timp, va informa imediat oficiul consular sau misiunea diplomatica a celeilalte parti contractante despre o asemenea actiune.
    Art. 16
    Partile contractante vor institui o comisie mixta maritima, care se va intruni in mod regulat sau la cererea oricarei parti contractante, cu scopul de a examina aplicarea prezentului acord, de a se consulta asupra problemelor de interes reciproc privind transportul maritim, precum si de a facilita dezvoltarea comertului maritim dintre cele doua tari.
    Art. 17
    1. Prezentul acord va putea fi modificat prin consimtamint reciproc, ca urmare a consultarilor din cadrul comisiei mixte maritime. Consultarile vor incepe nu mai tirziu de 60 de zile de la data solicitarii de catre una dintre partile contractante.
    2. Modificarile vor intra in vigoare cind partile contractante isi vor notifica reciproc consimtamintul.
    Art. 18
    Orice diferend in interpretarea sau aplicarea prezentului acord va fi solutionat prin negocieri directe intre partile contractante.
    Art. 19
    1. Dispozitiile prezentului acord nu se vor aplica navigatiei pe apele interioare.
    2. In ceea ce priveste navigatia pe Dunare, prevederile acordului se vor aplica tinind seama de regimul legal al navigatiei pe Dunare.
    Art. 20
    In alte probleme, nereglementate prin prezentul acord, se aplica legislatia nationala a fiecarei parti contractante.
    Art. 21
    Prezentul acord va intra in vigoare la data ultimei notificari prin care partile contractante isi confirma indeplinirea cerintelor legislatiei lor pentru intrarea in vigoare a acestui acord.
    Prezentul acord este incheiat pentru o perioada de 5 ani. El va continua sa ramina in vigoare pentru perioade succesive de 3 ani, daca nu va fi denuntat cu 6 luni inainte de data expirarii, de catre una dintre partile contractante, prin canale diplomatice.
    Semnat la Kuala Lumpur in ziua de 26 februarie 1991, in doua exemplare originale in limba engleza, ambele texte avind aceeasi valabilitate.

                    Pentru Guvernul Romaniei
                    Doru Pana,
                    ministrul lucrarilor publice,
                    transporturilor si
                    amenajarii teritoriului

                    Pentru Guvernul Malaeziei
                    Ling Leong Sik,
                    ministrul transporturilor



SmartCity5

COMENTARII la Hotărârea 374/1991

Momentan nu exista niciun comentariu la Hotărârea 374 din 1991
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Hotărârea 374/1991
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu