HOTARARE Nr. 304 din 14 aprilie 2005
pentru aprobarea Amendamentului nr. 2, convenit prin schimb de scrisori semnate
la Bucuresti la 4 decembrie 2002 si la 20 august 2004 si, respectiv, la
Luxemburg la 3 noiembrie 2004 intre Guvernul Romaniei si Banca Europeana de
Investitii, la Contractul de finantare dintre Romania si Banca Europeana de
Investitii si Administratia Nationala a Drumurilor din Romania pentru
finantarea Proiectului de constructie si reabilitare autostrazi, semnat la Luxemburg
la 16 noiembrie 1999 si la Bucuresti la 19 noiembrie 1999
ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL NR. 343 din 22 aprilie 2005

In temeiul art. 108 din Constitutia Romaniei, republicata, al art. 5 alin.
(1) din Ordonanta Guvernului nr. 8/2000 pentru ratificarea Contractului de
finantare dintre Romania si Banca Europeana de Investitii si Administratia
Nationala a Drumurilor din Romania pentru finantarea Proiectului de constructie
si reabilitare autostrazi, semnat la Luxemburg la 16 noiembrie 1999 si la
Bucuresti la 19 noiembrie 1999, aprobata prin Legea nr. 169/2000,
Guvernul Romaniei adopta prezenta hotarare.
ARTICOL UNIC
Se aproba Amendamentul nr. 2, convenit prin schimb de scrisori semnate la
Bucuresti la 4 decembrie 2002 si la 20 august 2004 si, respectiv, la Luxemburg
la 3 noiembrie 2004 intre Guvernul Romaniei si Banca Europeana de Investitii,
la Contractul de finantare dintre Romania si Banca Europeana de Investitii si
Administratia Nationala a Drumurilor din Romania (actuala Companie Nationala de
Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania - S.A.) pentru finantarea
Proiectului de constructie si reabilitare autostrazi, semnat la Luxemburg la 16
noiembrie 1999 si la Bucuresti la 19 noiembrie 1999, ratificat prin Ordonanta
Guvernului nr. 8/2000, aprobata prin Legea nr. 169/2000.
PRIM-MINISTRU
CALIN POPESCU-TARICEANU
Contrasemneaza:
p. Ministrul finantelor publice,
Sebastian Bodu,
secretar de stat
Ministrul transporturilor,
constructiilor si turismului,
Gheorghe Dobre
Romania
Ministerul Finantelor Publice
Directia generala a finantelor publice externe
Nr. 246.796 din 4 decembrie 2002
Catre: Banca Europeana de Investitii
Bd. Konrad Adenauer nr. 100, L - 2950 Luxemburg-Kirchberg
Fax nr.: 00352-437704
00343-793167
00352-43797488
In atentia: domnului Rainer Saerbeck, sef Departament - Tari in curs de
aderare
domnului Thomas Timme, ofiter de proiect - Tari in curs de
aderare
Referitor la: Amendament la Contractul de finantare nr. 20.328/1999
Proiect de constructie si reabilitare autostrazi Bucuresti - Constanta
Stimati domni*),
Referitor la Contractul de finantare anterior mentionat, va rugam sa fiti
de acord cu urmatoarele amendamente:
Ca urmare a modificarilor administrative care s-au produs incepand cu 2001
in cadrul Guvernului Romaniei si AND (Administratiei Nationale a Drumurilor),
va rugam sa fiti atat de amabili sa acceptati inlocuirea, in cuprinsul
Contractului de finantare, a reprezentantilor legal autorizati, dupa cum
urmeaza: domnul Decebal Traian Remes cu domnul Mihai Nicolae Tanasescu si
domnul Danila Bucsa cu domnul Aurel Petrescu.
Avand in vedere justificarile AND prezentate in scrisoarea noastra din 26
august 2002, am dori sa amendam paragraful 1.04 "Conditii de
tragere", subparagraful C, prin inlocuirea cuvintelor "... minus o
suma de 5.000.000 EUR, exceptie facand ultima tragere".
Mai mult decat atat, in concordanta cu corespondenta si discutiile dintre
BEI si AND, am fost informati ca trebuie facute unele amendamente la Descrierea
tehnica, anexa A, cum ar fi:
- modificarea sectiunilor Lehliu - Drajna, la rubrica
"Descriere", prin inlocuirea cuvintelor "... construirea unei
autostrazi cu 1 x 2 benzi";
- extinderea datei estimate pentru terminarea sectiunii Lehliu - Drajna,
dupa cum urmeaza:
- Bucuresti - Fundulea: de la 2002 la 2003;
- Fundulea - Lehliu: de la 2003 la 2004;
- Lehliu - Drajna: de la 2003 la 2005;
- Drajna - Fetesti: de la 2003 la 2006;
- Fetesti - Cernavoda: de la 2001 la 2004;
- modificarea celui de-al doilea paragraf "... si a statiilor de
taxare ..." prin "... si modernizarea statiei existente de la Fetesti
...";
- extinderea datei estimate de terminare a Proiectului, specificata in
ultimul paragraf, de la 31 decembrie 2004 la 31 decembrie 2006.
Asteptam acordul dumneavoastra asupra celor propuse mai sus si va multumim
pentru colaborare si pentru sprijinul acordat.
------------
*) Traducere.
Cu stima,
Stefan Petrescu,
director general
Romania
Ministerul Finantelor Publice
Cabinet secretar de stat
Bucuresti, 20 august 2004
Catre: Banca Europeana de Investitii
Bd. Konrad Adenauer nr. 100, L - 2950 Luxemburg-Kirchberg
Fax nr.: 00352-437704
00343-793167
00352-43797488
In atentia: domnului Rainer Saerbeck, sef Departament - Tari in curs de
aderare
domnului Thomas Timme, ofiter de proiect - Tari in curs de
aderare
Referitor la: Amendamentul nr. 2 la Contractul de finantare nr. 20.328
incheiat intre Romania si Banca Europeana de Investitii si Administratia
Nationala a Drumurilor (actualmente Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri
Nationale din Romania - S.A.) - Romania - Proiect de constructie si reabilitare
autostrazi
Stimati domni*),
Referitor la Contractul de finantare mentionat mai sus, va transmitem
Amendamentul nr. 2 la contract, intocmit si inaintat de Compania Nationala de
Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania - S.A.
Va rugam sa ne comunicati in cel mai scurt timp posibil punctul
dumneavoastra de vedere in acest sens.
In asteptarea raspunsului dumneavoastra, va multumim pentru intelegere si
colaborare.
------------
*) Traducere.
Cu deosebit respect,
Paul Ichim,
secretar de stat
Banca Europeana de Investitii
Prin fax si curier
Ministerul Finantelor Publice
Str. Apolodor nr. 17, sectorul 5
Bucuresti 070741
Romania
In atentia domnului Mihai Nicolae Tanasescu, ministrul finantelor publice
Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania - S.A.
Directia IFI si credite comerciale
Str. Dinicu Golescu nr. 38, sectorul 1
Bucuresti 010873
Romania
In atentia domnului Mihail Basulescu, director general
Luxemburg, 3 noiembrie 2004 JU/Ops/CAJ/nd/s JUN. 2304
Subiect: Romania - Proiect autostrazi (20.328)
Contractul de finantare dintre Romania si Banca Europeana de Investitii si
Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania - S.A. [fosta
Administratia Nationala a Drumurilor (AND)] (C.N.A.D.N.R.)
(Contract de finantare)
AMENDAMENTUL Nr. 2*)
*) Traducere.
Stimati domni,
Referitor la solicitarile transmise de dumneavoastra in datele de 4
decembrie 2002 si 20 august 2004 cu privire la revizuirea unor anumite clauze
ale Contractului de finantare, dorim sa raspundem cererii dumneavoastra de
amendare a Contractului de finantare, dupa cum urmeaza:
1. Textul din cadrul punctului 6 din preambul se inlocuieste cu urmatorul
text:
"Costul Proiectului urmeaza a se finanta astfel:
contributia statului, fonduri proprii C.N.A.D.N.R.
sau alte fonduri EUR 88.288.000
fonduri ISPA (dupa cum sunt definite mai jos) EUR 71.712.000
imprumut B.E.R.D. EUR 50.000.000
imprumutul Bancii EUR 210.000.000
Total: EUR
420.000.000"
2. In preambul se insereaza punctul 8, care se va citi: "Imprumutatul
a solicitat o contributie cu fonduri din partea Uniunii Europene in cadrul
programului ISPA (fonduri ISPA) pentru acoperirea unei sume de 71.712.000 EUR
(saptezeci si unu milioane sapte sute douasprezece mii euro)", iar fostele
puncte 8 - 14 din preambul se vor renumerota in consecinta.
3. In cadrul ultimului subparagraf 1.02 B, "30 noiembrie 2004" se
inlocuieste cu "30 septembrie 2005".
4. In subparagraful 1.04 C, "3.000.000" se inlocuieste cu
"5.000.000".
5. In cadrul subparagrafului 1.05, "31 martie 2005" se
inlocuieste cu "31 decembrie 2005".
6. Textul cuprins in paragraful 6.04 se inlocuieste cu urmatorul text:
"Imprumutatul sau, dupa caz, C.N.A.D.N.R. se angajeaza sa procure
bunuri, servicii si alte lucrari pentru proiect, in masura necesarului si cu
acordul Bancii, prin licitatie internationala deschisa tuturor tarilor, in
conditii de egalitate. Pentru contractele de lucrari cofinantate prin fonduri
UE, oferta trebuie sa fie conforma cu regulile si procedurile corespunzatoare
asupra carora s-a convenit cu Uniunea Europeana."
7. In subparagraful 10.01 A litera e), punctele "8 si 9" sunt
inlocuite cu punctele "9 si 10".
8. In subparagraful 10.01 A litera g) se insereaza "sau la fondul ISPA
la care s-a facut referire in pct. 8 din preambul" in continuarea
cuvintelor "pct. 6 din preambul".
9. In cadrul Descrierii tehnice, termenul estimat de finalizare a
lucrarilor pentru Bucuresti - Fundulea, "2002", se inlocuieste cu
"2004".
10. In cadrul Descrierii tehnice, termenul estimat de finalizare a
lucrarilor pentru Fundulea - Lehliu, "2003", se inlocuieste cu
"2004".
11. In cadrul Descrierii tehnice, in prezentarea aferenta tronsonului
Lehliu - Drajna, "1 x 2" se inlocuieste cu "2 x 2" si se
introduce ca un ultim alineat "cofinantarea prin fonduri ISPA", iar
termenul estimat de finalizare "2003" se inlocuieste cu
"2005".
12. In cadrul Descrierii tehnice, in prezentarea aferenta tronsonului
Drajna - Fetesti, "1 x 2" se inlocuieste cu "2 x 2", iar
termenul estimat de finalizare "2003" se inlocuieste cu
"2007".
13. In cadrul Descrierii tehnice, termenul estimat de finalizare
"2001" se inlocuieste cu "2004".
14. In cadrul penultimului paragraf al Descrierii tehnice, cuvintele
"a statiilor de taxare" se inlocuiesc cu "modernizarea statiei
existente la Fetesti".
15. In cadrul ultimului paragraf al Descrierii tehnice, "31 decembrie
2004" se inlocuieste cu "31 decembrie 2007".
In cazul in care se definesc altfel decat anterior, termenii definiti vor
avea aceeasi semnificatie atribuita lor in Contract.
In scopul confirmarii acordului dumneavoastra asupra celor de mai sus, va
rugam sa datati si sa semnati in conformitate fiecare dintre cele patru
exemplare originale ale acestei scrisori si, ulterior, sa ne returnati doua
exemplare originale in cel mai scurt timp posibil.
Banca Europeana de Investitii
G. Hutz R. Saerbeck
De acord cu si din partea Romaniei
Mihai Nicolae Tanasescu,
ministrul finantelor publice
De acord cu si din partea Companiei Nationale
de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania - S.A.
Mihail Basulescu,
director general