HOTARARE Nr.
26 din 23 iunie 2009
privind înfiintarea unei
comisii parlamentare de ancheta pentru verificarea sumelor cheltuite de
Ministerul Tineretului si Sportului, sub semnatura doamnei ministru Monica
Iacob-Ridzi, pentru organizarea „Zilei Tineretului"
ACT EMIS DE:
ADUNAREA(CAMERA) DEPUTATILOR
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 436 din 25 iunie 2009
In temeiul art. 64 alin. (4) din Constituţia României,
republicată, şi al art. 75 din Regulamentul Camerei Deputaţilor, aprobat prin
Hotărârea Camerei Deputaţilor nr. 8/1994, republicat, cu modificările
ulterioare,
Camera Deputaţilor adoptă
prezenta hotărâre.
Art. 1. - Se înfiinţează Comisia parlamentară de
anchetă pentru verificarea sumelor cheltuite de Ministerul Tineretului şi
Sportului, sub semnătura doamnei ministru Monica Iacob-Ridzi, pentru
organizarea „Zilei Tineretului", denumită în continuare Comisie de
anchetă, cu următoarele obiective:
a) verificarea sumelor alocate evenimentului,
provenienţa acestora şi modul de cheltuire a lor;
b) verificarea modului în care s-au respectat sau nu
procedurile legale privind organizarea şi finanţarea evenimentului;
c) verificarea modului în care Ministerul Tineretului
şi Sportului a selectat şi a plătit firmele care au organizat evenimentul.
Art. 2. - (1) Comisia de anchetă este formată din 15
membri şi are un birou compus din preşedinte, 2 vicepreşedinţi şi un secretar.
(2) Componenţa nominală a Comisiei de anchetă şi cea a
biroului său sunt prevăzute în anexa care face parte integrantă din prezenta
hotărâre.
Art. 3. -In condiţiile în care unul dintre membrii
Comisiei de anchetă se află în imposibilitatea de a participa la lucrări,
grupurile parlamentare vor desemna un înlocuitor.
Art. 4. - Convocarea şedinţelor Comisiei de anchetă se
face cu cel puţin 24 de ore înainte de către preşedintele acesteia sau, în
lipsa lui, de un vicepreşedinte care îl înlocuieşte.
Art. 5. - (1) Pentru ca şedinţele Comisiei de anchetă
să aibă loc în mod legal este necesară participarea a cel puţin jumătate plus
unu din numărul membrilor care o compun.
(2) Hotărârile Comisiei de anchetă se adoptă cu votul
majorităţii membrilor acesteia. Votul este deschis.
Art. 6. - Detaliile privind organizarea şi funcţionarea
Comisiei de anchetă vor fi cuprinse într-un regulament propriu, elaborat şi
prezentat Biroului permanent în termen de 5 zile de la constituirea acesteia.
Art. 7. -Impiedicarea, în orice fel, a activităţii
Comisiei de anchetă în îndeplinirea atribuţiilor sale se sancţionează potrivit
legii penale.
Art. 8. - (1) Comisia de anchetă poate invita pentru
audiere şi explicaţii orice persoană care poate avea cunoştinţă despre o faptă
sau împrejurare de natură să servească la aflarea adevărului în domeniul care
formează obiectul activităţii Comisiei de anchetă.
(2) La cererea Comisiei de anchetă, orice persoană
care cunoaşte fapte sau împrejurări în legătură cu situaţiile semnalate este
obligată să le aducă la cunoştinţă sau să le înfăţişeze. Instituţiile şi
autorităţile cu atribuţii referitoare la faptele înfăţişate sunt obligate, în
condiţiile legii, să răspundă la solicitările Comisiei de anchetă în termenul
stabilit de aceasta.
(3) In cazul în care este necesară prezenţa unor
experţi pentru lămurirea unor fapte sau împrejurări în vederea aflării
adevărului, Comisia de anchetă dispune efectuarea de expertize.
(4) Dispoziţiile legale referitoare la invitarea,
prezentarea şi ascultarea martorilor, precum şi cele privitoare la prezentarea
înscrisurilor sau efectuarea expertizelor se aplică în mod corespunzător.
(5) Preşedintele Comisiei de anchetă atrage atenţia
persoanei audiate că are obligaţia de a spune adevărul, de a nu ascunde nimic
din ceea ce ştie şi că nerespectarea acestei obligaţii atrage răspunderea
legală.
Art. 9. - In activitatea sa, Comisia de anchetă va
putea utiliza un grup de specialişti, fără drept de vot, desemnaţi după cum
urmează:
a) 1-2, de către grupurile parlamentare din Camera
Deputaţilor;
b) 2 reprezentanţi ai societăţii civile.
Art. 10. - (1) Constatările, concluziile şi propunerile
Comisiei de anchetă vor face obiectul unui raport final, elaborat de toţi
membrii acesteia, care va fi depus la Biroul permanent al Camerei Deputaţilor
în termen de 60 de zile de la data înfiinţării şi aprobării componenţei
Comisiei de anchetă de către Camera Deputaţilor.
(2) După primirea raportului, Biroul permanent îl va
pune la dispoziţia grupurilor parlamentare şi îl va comunica Comitetului
liderilor grupurilor parlamentare pentru înscrierea pe ordinea de zi.
(3) Raportul Comisiei de anchetă se va supune
dezbaterii Plenului Camerei Deputaţilor, într-o şedinţă special afectată
acestui scop.
(4) In cadrul dezbaterilor pot interveni, pentru
explicaţii tehnice, experţii utilizaţi de Comisia de anchetă la elaborarea
raportului.
Art. 11. -In scopul realizării obiectivelor pentru care
se constituie Comisia de anchetă, Camera Deputaţilor va asigura personalul de
specialitate şi logistica necesare, cu aprobarea Biroului permanent.
Această hotărâre a fost adoptată de Camera
Deputaţilor în şedinţa din data de 23 iunie 2009, cu respectarea prevederilor
art. 76 alin. (2) din Constituţia României, republicată.
PREŞEDINTELE CAMEREI DEPUTAŢILOR
ROBERTA ALMA ANASTASE
ANEXA
COMPONENŢA
Comisiei parlamentare de anchetă pentru verificarea
sumelor cheltuite de Ministerul Tineretului şi Sportului, sub semnătura doamnei
ministru Monica Iacob-Ridzi, pentru organizarea „Zilei Tineretului"
1. Domnul deputat Vişan
Gelu -Grupul parlamentar al PD-L
2. Domnul deputat Zătreanu
Dan-Radu - Grupul parlamentar al PD-L
3. Domnul deputat Petrescu
Cristian -Grupul parlamentar al PD-L
4. Domnul deputat Gondor Marius Sorin -
Grupul parlamentar al PD-L
5. Domnul deputat Voinescu-Cotoi
Sever - Grupul parlamentar al PD-L
6. Domnul deputat Dumitrescu
Cristian -Grupul parlamentar al PSD + PC
7. Domnul deputat Stanciu
Anghel -Grupul parlamentar al PSD + PC
8. Doamna deputat Burcău
Doina -Grupul parlamentar al PSD + PC
9. Domnul deputat Florea
Damian -Grupul parlamentar al PSD + PC
10. Domnul deputat Bănicioiu
Nicolae -Grupul parlamentar al PSD + PC
11. Doamna deputat Gorghiu
Alina-Ştefania -Grupul parlamentar al PNL
12. Doamna deputat Gavrilescu Graţiela Leocadia -
Grupul parlamentar al PNL
13. Domnul deputat Olteanu
Bogdan - Grupul parlamentar al PNL
14. Domnul deputat Lakatos
Petru - Grupul parlamentar al UDMR
15. Domnul deputat Ibram Iusein -
Grupul parlamentar al minorităţilor naţionE
Biroul comisiei:
Preşedinte - doamna deputat Gorghiu
Alina-Ştefania
Vicepreşedinte - domnul deputat Vişan Gelu
Vicepreşedinte - domnul deputat Bănicioiu
Nicolae
Secretar - domnul deputat Lakatos
Petru