Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

HOTARARE Nr

HOTARARE   Nr. 218 din  7 martie 2002

privind aprobarea Metodologiei pentru utilizarea setului de instrumente de expertizare si evaluare a copiilor/elevilor in vederea orientarii scolare a acestora

ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 204 din 26 martie 2002


SmartCity3


    In temeiul prevederilor art. 107 din Constitutia Romaniei,

    Guvernul Romaniei adopta prezenta hotarare.

    Art. 1
    Se aproba Metodologia pentru utilizarea setului de instrumente de expertizare si evaluare a copiilor/elevilor in vederea orientarii scolare a acestora, prevazuta in anexa care face parte integranta din prezenta hotarare.
    Art. 2
    Serviciul de evaluare complexa din cadrul serviciului public specializat in subordinea consiliului judetean sau a consiliilor locale ale sectoarelor municipiului Bucuresti si comisia interna de evaluare continua din unitatea scolara de invatamant special, integrat si/sau inclusiv, aplica setul de instrumente de expertizare si evaluare mentionat la art. 1.
    Art. 3
    (1) Comisia de protectie a copilului verifica corectitudinea rapoartelor intocmite de catre serviciul de evaluare complexa.
    (2) Membrii Comisiei de protectie a copilului si ai serviciului de evaluare complexa raspund, dupa caz, civil, disciplinar, contraventional sau penal pentru nerespectarea prevederilor metodologiei prevazute la art. 1.

                  PRIM-MINISTRU
                  ADRIAN NASTASE

                         Contrasemneaza:
                         Ministrul educatiei si cercetarii,
                         Ecaterina Andronescu

                         Ministrul sanatatii si familiei,
                         Daniela Bartos

                         Ministrul pentru coordonarea
                         Secretariatului General al Guvernului,
                         Petru Serban Mihailescu

                         Presedintele Autoritatii Nationale
                         pentru Protectia Copilului si Adoptie,
                         Gabriela Coman

    ANEXA 1

    Metodologie pentru utilizarea setului de instrumente de expertizare si evaluare a copiilor/elevilor in vederea orientarii scolare a acestora

    Art. 1
    Expertiza/evaluarea in vederea stabilirii cerintelor educative speciale ale unui copil/elev si pentru orientarea scolara si profesionala se realizeaza pe baza urmatoarelor principii:
    a) examinarea globala si personalizata a copilului/elevului in contextul familial, social si/sau scolar;
    b) expertizarea si evaluarea multidisciplinara, incluzand examinarea medicala, sociala, psihointelectuala si psihoeducationala;
    c) urmarirea dinamicii potentialului de dezvoltare si invatare;
    d) corelarea si interpretarea rezultatelor evaluarii copilului pe toate planurile, in vederea stabilirii unui diagnostic obiectiv pentru o orientare cat mai eficienta.
    Art. 2
    Principalele obiective ale utilizarii unui set de instrumente de evaluare unitar, coerent, la nivel national sunt:
    a) identificarea, inregistrarea si evidenta copiilor/elevilor deficienti;
    b) evaluarea individuala si globala a copilului;
    c) stabilirea tipului si gradului de deficienta din perspectiva psihointelectuala si psihoeducationala;
    d) recomandarea formei si a tipului de scolarizare in concordanta cu tipul si cu gradul de deficienta;
    e) evaluarea capacitatilor de adaptare si integrare sociala, scolara, precum si evaluarea capacitatii de invatare, de formare.
    Art. 3
    Activitatea de expertiza si evaluare se va desfasura:
    a) pe tipurile de deficienta determinate de Organizatia Mondiala a Sanatatii, astfel:
    1. deficiente intelectuale;
    2. alte deficiente ale psihismului;
    3. deficiente ale limbajului, vorbirii si comunicarii;
    4. deficiente auditive;
    5. deficiente ale aparatului ocular;
    6. deficiente ale altor organe senzoriale;
    7. deficiente ale scheletului si ale aparatului de sustinere;
    8. deficiente estetice;
    9. deficiente ale functiilor generale senzitive;
    10. alte deficiente;
    b) pe examinarea pluridisciplinara si intercorelata a fenomenului de deficienta, aprobata de Organizatia Mondiala a Sanatatii.
    Art. 4
    Expertizarea si evaluarea din punct de vedere psihointelectual si psihoeducational se realizeaza prin aplicarea setului de instrumente de evaluare si expertizare prezentat in anexa.
    Art. 5
    Evaluarea capacitatii de invatare, precum si evaluarea periodica a starii de progres/regres in dezvoltarea biopsihoeducationala a copilului/elevului se vor face prin probe de evaluare a nivelului de cunostinte.
    Art. 6
    Probele de evaluare a nivelului de cunostinte ale copilului/elevului vor fi prelucrate, adaptate si utilizate, tinandu-se seama de:
    1. tipul si gradul de deficienta;
    2. tipul si forma de invatamant in care acesta este scolarizat.
    Art. 7
    Pentru utilizarea si aplicarea setului de instrumente de evaluare/expertizare trebuie indeplinite urmatoarele conditii:
    a) proba sa se desfasoare intr-un cadru psihoeducational si socioafectiv adecvat;
    b) setul de instrumente sa fie aplicat numai de catre specialisti in domeniu: psihologi scolari, psihopedagogi, psihodiagnosticieni, psihologi-consilieri, pedagogi, care au lucrat sau lucreaza in invatamant, de regula in invatamantul special;
    c) diagnosticul medical sa fie considerat ca punct de plecare in expertizarea/evaluarea copilului;
    d) completarea grilei de interpretare sa fie obligatorie pentru fiecare instrument de evaluare utilizat.
    Art. 8
    Evaluarea/expertizarea nivelului de cunostinte, a gradului si nivelului de invatare si adaptare scolara si sociala se desfasoara numai in procesul de educatie, in mediul de studiu al elevului.
    Art. 9
    (1) Fiecare instrument de expertizare/evaluare a copilului/elevului trebuie sa aiba un ghid de utilizare.
    (2) Aplicarea instrumentelor de expertizare/evaluare se realizeaza diferentiat, in functie de varsta copilului, de problematica manifesta a acestuia, de tipul si gradul de deficienta, de mediul din care provine, precum si de alte criterii.
    Art. 10
    Ministerul Educatiei si Cercetarii si Comisia Nationala pentru Invatamant Special, in colaborare cu catedrele de specialitate ale facultatilor de psihologie si stiinte ale educatiei, elaboreaza un manual de descriere si utilizare a instrumentelor de expertizare si evaluare, in termen de 90 de zile de la data intrarii in vigoare a prezentei hotarari.
    Art. 11
    Setul de instrumente de expertizare si evaluare cuprinde:

    1. Evaluarea nivelului intelectual:
    A. teste de inteligenta generala:
    a) matricele progresive Colorate - Raven;
    b) matricele progresive Standard - Raven;
    c) Dearborn;
    d) fraze absurde;
    e) ce s-a schimbat 1;
    f) ce s-a schimbat 2;
    B. teste de inteligenta globala:
    a) W.P.P.S.I; scara Wechsler-Bellvue;
    b) WISC; scara Wechsler-Bellvue;
    c) WAIS; scara Wechsler-Bellvue;
    d) Kaufman (inteligenta globala si stiluri cognitive);
    e) Binet - Simon (de reetalonat);
    f) N.E.M.I. (R.Zazzo si colaboratorii) - noua scara metrica a inteligentei;
    g) cluburile Kohs pentru adulti, de Goldstein;
    h) cuburile Kohs pentru copii, de H. Santucci;
    i) testul caramizilor;
    j) testul Columbia;
    C. probe de inteligenta specifica:
    a) probe de evaluare a functiei perceptiv-motorii;
    - Santucci (4 - 6 ani);
    - Bender - Santucci (7 - 11 ani) - etalonat de T. Kulcsar;
    b) probe de evaluare a capacitatii de orientare si structurare spatiala:
    - Kohs - Goldstein (adaptat de Santucci si etalonat de V. Preda);
    c) probe de inteligenta pentru desen:
    - Goodenough;
    d) evaluarea capacitatii de discriminare a identicului de simetric in structurile grafice:
    - R.V.E.R.S.A.L.;
    e) ce vede in imaginile Rorschach;
    f) domino.

    2. Evaluarea motricitatii si psihomotricitatii:
    a) proba Ozeretski - Guillmain;
    b) Gesell, scara de dezvoltare;
    c) scara Odette Brunet si Irene Lezine;
    d) proba de lateralitate Harris;
    e) testul pentru gnozia digitala, Gertsmann;
    f) proba pentru sinkinezia membrelor superioare;
    g) test de sinkinezie a membrelor superioare, Stambak;
    h) proba de motricitate digitala, A. Rey;
    i) probe de asamblare (patrat, triunghi);
    j) proba Piaget-Head (orientare in spatiu);
    k) testul Head (mana, ochi, ureche);
    l) Denver;
    m) Portage.

    3. Examinarea psihologica a personalitatii:
    a) chestionare de personalitate;
    b) CAT, testul de aperceptie pentru copii;
    c) TAT, testul tematic de aperceptie;
    d) Lucher, testul culorilor;
    e) Szondi, proba pulsiunilor;
    f) Catell si R.Zazzo, proba de perseverare;
    g) testul casa - arbore - om;
    h) testul arborelui;
    i) testul Rorschach;
    j) Freiburg;
    k) STAI I;
    l) STAI II;
    m) testul cu 20 de propozitii neterminate (eu sunt) (TST).

    4. Probe pentru evaluarea activitatii psihice:
    A. perceptia:
    a) testul figurilor complexe, A. Rey;
    b) testul de orientare spatiala, H. Head;
    c) testul frenaj vointa, A. Rey;
    B. afectivitatea:
    a) testul de frustratie Rosenzweig;
    b) completarea de povestiri;
    c) asociere de cuvinte;
    d) fabulele DUSS;
    C. limbajul:
    a) scara de dezvoltare a limbajului, C. Paunescu;
    b) proba de evaluare a capacitatii cititului, M. Lobrot (Bovet);
    c) Bender - Santucci;
    d) probe de flexibilitate asociativa;
    e) A. Rey adaptata;
    D. imaginatia:
    a) proba de desen liber;
    b) proba Wartegg;
    c) proba Collin (completarea lacunelor dintr-un desen);
    d) desenul familiei, Corman;
    E. memoria:
    a) proba A. Rey pe baza de cuvinte;
    b) proba A. Rey pe baza de figuri geometrice;
    c) testul figurilor complexe, A. Rey;
    d) proba Pieron;
    e) WISC (proba de memorie);
    F. atentia:
    a) proba Toulouse - Pieron;
    b) proba de dublu baraj, R. Zazzo;
    c) proba Bourdon - Amfimov;
    d) proba Praga;
    e) labirinte;
    f) completarea lacunelor;
    g) proba de discriminare perceptiva.

    5. Probe pentru evaluarea deficientei de vedere:
    a) scala Barraga pentru deficienta vizuala;
    b) scala de evaluare Blounsky;
    c) scala Reynell - Zinkin;
    d) scala Maxfield - Bucholz;
    e) proiectul Oregon;
    f) chestionarul "Priveste si gandeste".

    6. Probe de evaluare a nivelului intelectual pentru deficientii de auz:
    a) Borelli - Oleron;
    b) testul Sans - paroles;
    c) testul Snijdern - Oomen;
    d) scala Webster.

    7. Scala de evaluare a interventiei timpurii:
    a) Portage;
    b) Frohlich.



SmartCity5

COMENTARII la Hotărârea 218/2002

Momentan nu exista niciun comentariu la Hotărârea 218 din 2002
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Hotărârea 218/2002
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu