E-mail:
Parola:
     
 Nu ai cont? Inregistreaza-te
 Ai uitat parola? Click aici
alerte legex
Coduri postale şi prefixe telefonice naţionale şi internaţionale
Legături cu alte acte
Cele mai căutate legi
Ultimele acte citite
Sisteme de securitate
Registrul Agricol Integrat - www.registrulagricolintegrat.ro

Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

HOTARARE Nr

HOTARARE   Nr. 150 din 23 februarie 2010

pentru înfiintarea, organizarea si functionarea Consiliului Interministerial de Avizare Lucrari Publice de Interes National si Locuinte

ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 157 din 11 martie 2010



In temeiul art. 108 din Constituţia României, republicată, al art. 12 din Legea nr. 90/2001 privind organizarea şi funcţionarea Guvernului României şi a ministerelor, cu modificările şi completările ulterioare, şi al Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 115/2009 pentru stabilirea unor măsuri de reorganizare în cadrul administraţiei publice centrale,

Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.

CAPITOLUL I

Dispoziţii generale

Art. 1. - (1) Se înfiinţează Consiliul Interministerial de Avizare Lucrări Publice de Interes Naţional şi Locuinţe, denumit în continuare Consiliu interministerial, organism consultativ al Guvernului, fără personalitate juridică, care funcţionează pe lângă Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului.

(2) Componenţa Consiliului interministerial este prevăzută în anexa nr. 1.

(3) Secretariatul consiliului este asigurat de Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului.

Art. 2. - Scopul înfiinţării Consiliului interministerial îl constituie analizarea şi avizarea documentaţiilor tehnico-economice aferente proiectelor de investiţii publice, care sunt în competenţa de aprobare a Guvernului.

Art. 3. - Consiliul interministerial are ca atribuţii analizarea şi avizarea:

a) documentaţiilor tehnico-economice aferente investiţiilor publice - obiective noi, inclusiv extinderi, promovate de ordonatorii principali de credite din administraţia publică centrală, care sunt în competenţa de aprobare a Guvernului, potrivit Legii nr. 500/2002 privind finanţele publice, cu modificările şi completările ulterioare;

b) documentaţiilor tehnico-economice aferente investiţiilor publice - lucrări pentru realizarea intervenţiilor la obiective existente, asimilate obiectivelor de investiţii promovate de ordonatorii principali de credite din administraţia publică centrală, care sunt în competenţa de aprobare a Guvernului, potrivit Legii nr. 500/2002, cu modificările şi completările ulterioare;

c) documentaţiilor tehnico-economice aferente investiţiilor publice - obiective noi, inclusiv extinderi, promovate de ordonatorii principali de credite din administraţia publică locală, care sunt în competenţa de aprobare a Guvernului, potrivit Legii nr. 273/2006 privind finanţele publice locale, cu modificările şi completările ulterioare;

d) documentaţiilor tehnico-economice aferente investiţiilor publice - lucrări pentru realizarea intervenţiilor la obiective existente, asimilate obiectivelor de investiţii promovate de ordonatorii principali de credite din administraţia publică locală, care sunt în competenţa de aprobare a Guvernului, potrivit Legii nr. 273/2006, cu modificările şi completările ulterioare;

e) documentaţiilor tehnico-economice aferente investiţiilor publice - obiective care au fost aprobate de Guvern şi la care se schimbă indicatorii tehnico-economici, datorită modificării soluţiei tehnico-economice iniţial adoptate;

f) documentaţiilor tehnico-economice aferente investiţiilor publice - obiective iniţial aprobate de ordonatorii principali de credite din administraţia publică centrală sau din administraţia publică locală şi care, datorită schimbării indicatorilor tehnico- economici, datorită modificării soluţiei tehnico-economice iniţial adoptate, intră în competenţa de aprobare a Guvernului, potrivit Legii nr. 500/2002, cu modificările şi completările ulterioare, sau Legii nr. 273/2006, cu modificările şi completările ulterioare.

CAPITOLUL II

Organizarea şi funcţionarea Consiliului interministerial

Art. 4. - (1) Consiliul interministerial îşi desfăşoară activitatea în plen.

(2) Şedinţele se convoacă lunar sau ori de câte ori este nevoie.

(3) Convocarea la şedinţele Consiliului interministerial se face prin grija secretariatului.

(4) Pregătirea şi desfăşurarea şedinţelor Consiliului interministerial se asigură de către secretariatul acestuia.

Art. 5. - (1) La şedinţele Consiliului interministerial participă membrii de drept sau supleanţii acestora, reprezentanţi ai ordonatorului principal de credite bugetare care supune spre avizare documentaţia tehnico-economică, reprezentanţi ai beneficiarului şi reprezentanţi ai proiectantului.

(2) In funcţie de complexitatea lucrărilor, la şedinţele Consiliului interministerial pot fi invitaţi, fără drept de vot, şi reprezentanţi ai unor instituţii de specialitate.

(3) Membrii şi supleanţii acestora, precum şi reprezentanţii instituţiilor invitate sunt numiţi prin ordin/decizie a conducătorului instituţiei pe care o reprezintă.

Art. 6. - (1) Şedinţele sunt regulamentar constituite când participă două treimi din numărul membrilor Consiliului interministerial.

(2) Şedinţele sunt conduse de către preşedintele Consiliului interministerial, iar în lipsa acestuia, de către vicepreşedintele reprezentant al Ministerului Dezvoltării Regionale şi Turismului.

(3) Deciziile luate în cadrul şedinţelor Consiliului interministerial trebuie să întrunească votul a cel puţin jumătate plus unu din numărul membrilor prezenţi.

(4) In cazul în care un membru al Consiliului interministerial sau supleantul acestuia lipseşte, înlocuitorul trebuie să aibă mandat incluzând şi dreptul de vot.

(5) Membrii Consiliului interministerial răspund în solidar pentru activitatea desfăşurată în cadrul şedinţelor acestuia.

Art. 7. -In vederea consemnării cu exactitate a dezbaterilor şedinţelor Consiliului interministerial, precum şi în scopul redactării cu operativitate a proceselor-verbale ale şedinţelor de avizare, Secretariatul Consiliului interministerial are obligaţia înregistrării pe suport magnetic a dezbaterilor din cadrul acestora.

CAPITOLUL III

Secretariatul Consiliului interministerial

Art. 8. - (1) Secretariatul Consiliului interministerial, denumit în continuare Secretariat, funcţionează în cadrul direcţiei de specialitate din Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului.

(2) Pentru fiecare obiectiv de investiţii, Secretariatul asigură cu personal propriu verificarea eligibilităţii administrative a documentaţiilor tehnico-economice înaintate spre avizare din punctul de vedere al următoarelor criterii:

a) încadrarea în competenţele de avizare ale Consiliului interministerial;

b) încadrarea obiectivului de investiţii în politicii/strategii/ programe/acorduri;

c) dacă documentaţia depusă este completă şi întocmită conform prevederilor legale.

(3) In scopul analizării documentaţiilor tehnico-economice, conducerea direcţiei de specialitate din Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului desemnează din cadrul Secretariatului un responsabil de lucrare, care răspunde de întocmirea raportului de evaluare a eligibilităţii înaintat membrilor Consiliului interministerial în mapa şedinţei de avizare.

Art. 9. - (1) Atribuţiile Secretariatului sunt următoarele:

a) înregistrează documentaţiile tehnico-economice propuse spre analiză şi avizare;

b) verifică documentaţiile tehnico-economice din punctul de vedere al eligibilităţii;

c) restituie solicitantului întreaga documentaţie tehnico-economică, în situaţia depunerii unei documentaţii tehnico-economice incomplete/neeligibile;

d) elaborează ordinea de zi a şedinţei, pe care o prezintă spre aprobare preşedintelui Consiliului interministerial/vicepreşedintelui desemnat de către Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului;

e) întocmeşte invitaţia de participare la şedinţa de avizare;

f) predă fiecărui membru al Consiliului interministerial mapa cu documentele şedinţei, cu 5 zile lucrătoare înainte de data stabilită;

g) elaborează rapoartele de evaluare a eligibilităţii, conform modelului prevăzut în anexa nr. 2;

h) asigură întocmirea proceselor-verbale la fiecare şedinţă de avizare, conform modelului prevăzut în anexa nr. 3, ce urmează a se semna de către toţi membrii prezenţi;

i) întocmeşte avizul Consiliului interministerial în baza procesului-verbal al şedinţei, conform modelului prevăzut în anexa nr. 4, şi îl prezintă spre semnare preşedintelui/vicepreşedintelui reprezentant al Ministerului Dezvoltării Regionale şi Turismului;

j) păstrează evidenţa documentaţiilor tehnico-economice înaintate spre analiză şi avizare, precum şi evidenţa avizelor emise;

k) gestionează banca de date şi arhiva Consiliului interministerial;

l) restituie ordonatorului principal de credite întreaga documentaţie tehnico-economică depusă, mai puţin nota de prezentare întocmită conform modelului prevăzut în anexa nr. 5, în situaţia respingerii acesteia în şedinţa Consiliului interministerial;

m) transmite ordonatorului principal de credite avizul favorabil.

(2) In funcţie de complexitatea documentaţiei tehnico-economice, termenul de analiză şi întocmire a raportului de evaluare a eligibilităţii de către Secretariatul Consiliului interministerial este cuprins între 5 şi 20 de zile lucrătoare.

Art. 10. - Mapa prevăzută la art. 9 alin. (1) lit. f) conţine:

a) invitaţia de participare la şedinţa de avizare;

b) ordinea de zi a şedinţei;

c) notele de prezentare elaborate de proiectanţi şi însuşite de ordonatorii principali de credite, al căror model este prevăzut în anexa nr. 5;

d) rapoartele de evaluare a eligibilităţii, conform anexei nr. 2;

e) modelul-cadru al fişei individuale de evaluare, prevăzut în anexa nr. 6, care urmează a fi completată de către fiecare membru al Consiliului interministerial.

CAPITOLUL IV

Procedura de avizare

Art. 11. - (1) In vederea obţinerii avizului Consiliului interministerial, ordonatorul principal de credite transmite documentaţia tehnico-economică Secretariatului spre analiză şi avizare, printr-o adresă oficială.

(2) Documentaţia tehnico-economică prevăzută la alin. (1) cuprinde:

a) studiul de fezabilitate/documentaţia de avizare pentru lucrări de intervenţie/studiu de fezabilitate pentru proiect complex de investiţii - întocmită conform Hotărârii Guvernului nr. 28/2008 privind aprobarea conţinutului-cadru al documentaţiei tehnico-economice aferente investiţiilor publice, precum şi a structurii şi metodologiei de elaborare a devizului general pentru obiective de investiţii şi lucrări de intervenţii şi Ordinului ministrului dezvoltării, lucrărilor publice şi locuinţei nr. 863/2008 pentru aprobarea „Instrucţiunilor de aplicare a unor prevederi din Hotărârea Guvernului nr. 28/2008 privind aprobarea conţinutului-cadru al documentaţiei tehnico-economice aferente investiţiilor publice, precum şi a structurii şi metodologiei de elaborare a devizului general pentru obiective de investiţii şi lucrări de intervenţii", cu modificările şi completările ulterioare;

b) tema de proiectare/caietul de sarcini;

c) avizul ordonatorului principal de credite;

d) avizele şi acordurile preliminare obţinute conform prevederilor legale;

e) nota de prezentare;

f) orice alte documente relevante, cum ar fi: acord de finanţare, memorandum de finanţare şi altele similare.

(3) Membrii Consiliului interministerial pot, la cerere, înainte de data şedinţei, să consulte documentaţiile tehnico-economice complete prevăzute la alin. (2), înaintate spre analiză şi avizare, la sediul Secretariatului Consiliului interministerial.

Art. 12. - (1) Documentaţiile tehnico-economice pentru obiectivele de investiţii înscrise pe ordinea de zi a şedinţei de avizare sunt prezentate de către persoanele prevăzute la art. 5 alin. (1).

(2) In cadrul şedinţei de avizare, în vederea clarificării aspectelor consemnate de membrii Consiliului interministerial în fişele de evaluare individuale, respectiv a altor aspecte ridicate în cadrul şedinţei, persoanele prevăzute la art. 5 alin. (1) răspund observaţiilor şi întrebărilor adresate de conducătorul şedinţei/membri/invitaţi.

Art. 13. - (1) Conducătorul şedinţei de avizare formulează concluziile, observaţiile şi propunerile rezultate în urma discuţiilor şi le supune aprobării membrilor Consiliului interministerial.

(2) Toate concluziile, observaţiile şi propunerile sunt consemnate în procesul-verbal al şedinţei de avizare.

(3) Procesul-verbal este semnat de toţi membrii prezenţi sau de supleanţii/înlocuitorii acestora cu drept de vot.

Art. 14. -Aprobarea sau respingerea documentaţiei se face prin votul majorităţii simple a membrilor prezenţi.

Art. 15. - Pentru operarea modificărilor şi completărilor solicitate în cadrul şedinţei de avizare, termenul de soluţionare de către ordonatorul principal de credite este cuprins între 5 şi 15 zile lucrătoare, în funcţie de complexitatea modificărilor şi completărilor.

Art. 16. - Pentru obiectivele de investiţii aprobate în cadrul şedinţei de avizare, Secretariatul va întocmi avizul Consiliului interministerial, în termen de cel mult 5 zile de la data şedinţei de avizare.

Art. 17. - In situaţia respingerii documentaţiei tehnico-economice în şedinţa de avizare a Consiliului interministerial, prin grija Secretariatului, aceasta va fi înapoiată ordonatorului principal de credite, mai puţin nota de prezentare.

Art. 18. - In cazul documentaţiilor neavizate înapoiate ordonatorului principal de credite, nota de prezentare, raportul de evaluare a eligibilităţii şi procesul-verbal al şedinţei de avizare se păstrează în arhiva Secretariatului.

Art. 19. - In cazul fiecărei lucrări avizate, Secretariatul deschide un dosar ce cuprinde:

a) nota de prezentare a lucrării;

b) raportul de evaluare a eligibilităţii;

c) avizul Consiliului interministerial;

d) nota de prezentare refăcută conform observaţiilor şi recomandărilor din şedinţa de avizare, dacă este cazul.

Art. 20. -In cazul fiecărei şedinţe de avizare, Secretariatul deschide un dosar ce cuprinde:

a) ordinea de zi a şedinţei;

b) copii ale invitaţiilor trimise;

c) procesul-verbal al şedinţei de avizare;

d) dosarele obiectivelor de investiţii cuprinse pe ordinea de zi.

CAPITOLUL V

Conţinutul avizului Consiliului interministerial

Art. 21. - (1) Avizul Consiliului interministerial certifică necesitatea şi oportunitatea investiţiei, compatibilitatea documentaţiei cu avizele şi acordurile prealabile, potrivit legii, precum şi cu tema de proiectare/caietul de sarcini.

(2) Avizul emis de Consiliul interministerial conţine, în anexă, caracteristicile principale şi indicatorii tehnico-economici ai obiectivului de investiţii.

Art. 22. -Avizul se semnează de preşedintele Consiliului interministerial sau de către vicepreşedintele reprezentant al Ministerului Dezvoltării Regionale şi Turismului, în două exemplare originale.

Art. 23. -Avizele se numerotează şi se înregistrează într-un registru special, care se păstrează de către Secretariat împreună cu un exemplar original al avizelor eliberate.

CAPITOLUL VI

Obligaţiile ordonatorilor de credite şi ale operatorilor economici

Art. 24. - Ordonatorii de credite bugetare şi operatorii economici prezintă documentaţiile prevăzute la art. 11 alin. (2) însoţite de avizul ordonatorului principal de credite - condiţie eliminatorie de eligibilitate, de avizele şi de acordurile prealabile, stabilite potrivit legii.

Art. 25. - (1) Se interzice ordonatorilor de credite bugetare şi operatorilor economici să treacă la întocmirea fazelor ulterioare de proiectare aferente obiectivelor de investiţii din categoria celor prevăzute la art. 3 fără avizul Consiliului interministerial.

(2) După obţinerea avizului Consiliului interministerial, indicatorii tehnico-economici din competenţa de aprobare a Guvernului se aprobă prin hotărâre a Guvernului, Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului fiind unul dintre ministerele avizatoare.

(3) Se exceptează de la prevederile alin. (1) obiectivele de investiţii din Programul pregătirii operative a teritoriului pentru apărare, stabilite de Ministerul Apărării Naţionale.

Art. 26. - (1) In vederea monitorizării lucrărilor publice care au fost supuse avizării Consiliului interministerial, ordonatorii principali de credite sunt obligaţi să transmită Secretariatului, la finele fiecărui trimestru, date privind stadiul implementării proiectelor promovate, până la data semnării contractului de execuţie.

(2) Datele privind stadiul implementării proiectelor promovate se vor transmite sub forma unui „Centralizator privind monitorizarea lucrărilor publice avizate în Consiliului Interministerial de Avizare Lucrări Publice de Interes Naţional şi Locuinţe", întocmit de fiecare ordonator principal de credite, conform modelului prevăzut în anexa nr. 7.

CAPITOLUL VII

Dispoziţii finale

Art. 27. -Anexele nr. 1-7 fac parte integrantă din prezenta hotărâre.

Art. 28. - La data intrării în vigoare a prezentei hotărâri se abrogă Hotărârea Guvernului nr. 435/2009 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Consiliului Interministerial de Avizare Lucrări Publice de Interes Naţional şi Locuinţe, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 260 din 21 aprilie 2009.

PRIM-MINISTRU

EMIL BOC

Contrasemnează:

Ministrul dezvoltării regionale şi turismului,

Elena Gabriela Udrea

Ministrul administraţiei şi internelor,

Vasile Blaga

Secretarul general al Guvernului,

Daniela Nicoleta Andreescu

Ministrul finanţelor publice,

Sebastian Teodor Gheorghe Vlădescu

ANEXA Nr. 1

COMPONENŢA

Consiliului Interministerial de Avizare Lucrări Publice de Interes Naţional şi Locuinţe

1. Ministrul dezvoltării regionale şi turismului - preşedinte

2. Reprezentantul Ministerului Dezvoltării Regionale şi Turismului - vicepreşedinte

3. Reprezentantul Ministerului Finanţelor Publice - vicepreşedinte

4. Reprezentantul Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii - vicepreşedinte

5. Reprezentantul Ministerului Administraţiei şi Internelor - vicepreşedinte

6. Reprezentantul Ministerului Economiei, Comerţului şi Mediului de Afaceri - membru

7. Reprezentantul Ministerului Agriculturii şi Dezvoltării Rurale - membru

8. Reprezentantul Ministerului Mediului şi Pădurilor - membru

9. Reprezentantul Ministerului Apărării Naţionale - membru

10. Reprezentantul Ministerului Sănătăţii - membru

11. Reprezentantul Secretariatului General al Guvernului - membru

ANEXA Nr. 2

MINISTERUL DEZVOLTĂRII REGIONALE Şl TURISMULUI

DIRECŢIA GENERALĂ LUCRĂRI PUBLICE

Secretariatul Consiliului Interministerial de Avizare Lucrări Publice de Interes Naţional şi Locuinţe

RAPORT DE EVALUARE A ELEGIBILITĂŢII

1. Date generale:

1.1. Obiectivul de investiţii:.................................................................................

1.2. Ordonator principal de credite:...................................................................

1.3. Beneficiar:..................................................................................................

1.4. Proiectant:..................................................................................................

1.5. Proiect/Faza de proiectare:.........................................................................

1.6. Amplasament:...................................................................

2. Incadrarea în competenţele de avizare ale Consiliului Interministerial de Avizare Lucrări Publice de Interes Naţional şi Locuinţe (conform art. 3 din hotărâre):

3. Avizul ordonatorului principal de credite (nr./data):............................

4. Incadrarea obiectivului de investiţii în politici/ strategii/ programe/ acorduri (nr./data, poziţie): ............................/ ....................................

5. Documentaţia depusă:

5.1. Studiul de fezabilitate/documentaţia de avizare pentru lucrări de intervenţie (conform Hotărârii Guvernului nr. 28/2008 privind aprobarea conţinutului-cadru al documentaţiei tehnico-economice aferente investiţiilor publice, precum şi a structurii şi metodologiei de elaborare a devizului general pentru obiective de investiţii şi lucrări de intervenţii şi Ordinului ministrului dezvoltării, lucrărilor publice şi locuinţei nr. 863/2008 pentru aprobarea „Instrucţiunilor de aplicare a unor prevederi din Hotărârea Guvernului nr. 28/2008 privind aprobarea conţinutului-cadru al documentaţiei tehnico-economice aferente investiţiilor publice, precum şi a structurii şi metodologiei de elaborare a devizului general pentru obiective de investiţii şi lucrări de intervenţii, cu modificările şi completările ulterioare) (nr./data):..................................../...........................

- legislaţie, norme, normative în baza cărora a fost întocmită documentaţia:..................

5.2. Tema de proiectare/caietul de sarcini (nr./data):................................

5.3. Avizele şi acordurile preliminare obţinute conform prevederilor legale:

- certificatul de urbanism şi avizele cerute prin acesta (nr./data):.........../................

- alte avize şi acorduri, necesare conform prevederilor legale în vigoare (nr./data): ........../............

5.4. Nota de prezentare:

- este întocmită conform modelului prevăzut în anexa nr. 5 la hotărâre (da/nu): ....................................

- evaluare indicatori tehnico-economici (da/nu): ...................................................

- valoarea totală a investiţiei (cu TVA): .................................................................

- din care C+M (cu TVA):...................................................................

- finanţarea investiţiei:....................

- durata de realizare a investiţiei:.........

- costuri specifice, după caz:.............

5.5. Alte documente relevante (acorduri, legi etc.) (nr./data): ......................................................

6. Concluzii şi propuneri: ..........................................................................................................................................

Intocmit

Responsabil lucrare,

.......................................................

Director general,

.......................................................

ANEXA Nr. 3

CONSILIUL INTERMINISTERIAL DE AVIZARE LUCRĂRI PUBLICE DE INTERES NAŢIONAL Şl LOCUINŢE

Avizat

Preşedinte/Vicepreşedinte

.......................................................

(conducătorul şedinţei de avizare)

PROCES-VERBAL Nr...................

al şedinţei de avizare din................

1. Concluzii şi propuneri ale şedinţei de avizare

Nr. crt.

Denumirea obiectivului

Concluzii

Votul membrilor

1.

AVIZAT/NEAVIZAT fără observaţii/cu observaţii/cu recomandări/cu observaţii şi recomandări/cu modificări/cu completări/ cu modificări şi completări

1.

2.

.

.

10.

11.

2.

1.

2.

.

.

10.

11.

2. Participanţi la şedinţa de avizare

2.1. Membri: 1.

2.

.

.

11.

12.

2.2. Invitaţi:

1.

2.

.

.

11.

Anexă la Procesul-verbal nr.......

Rezumatul lucrărilor şedinţei de avizare din data de..........................

ANEXA Nr. 4

ROMÂNIA

CONSILIUL INTERMINISTERIAL DE AVIZARE LUCRĂRI PUBLICE DE INTERES NAŢIONAL Şl LOCUINŢE

AVIZ

Nr...............din....................

Temeiul legal ..........................................................................................................................................

CONSILIUL INTERMINISTERIAL DE AVIZARE

LUCRĂRI PUBLICE DE INTERES NAŢIONAL Şl LOCUINŢE

AVIZEAZĂ FAVORABIL

Denumirea obiectivului de investiţii ...............................................................................................................................

Faza........................................................................................................................................................................ ...

Ordonator principal de credite ....................................................................................................................................

Observaţii la documentaţia avizată (după caz) .............................................................................................................

Preşedintele Consiliului Interministerial de Avizare Lucrări Publice de Interes Naţional şi Locuinţe,

ministru,

Anexă la Avizul nr.............

Caracteristicile principale şi indicatorii tehnico-economici ai obiectivului de investiţii

Denumirea ..........................................................................................................................................

Ordonatorul principal de credite ..........................................................................................................

Beneficiar ...........................................................................................................................................

Amplasament ......................................................................................................................................

Indicatorii tehnico-economici

Valoarea totală a investiţiei cu TVA..................................................*), din care C+M cu TVA..................................................

Capacităţi (indicatori tehnici):

-

-

Durata de realizare a investiţiei ..........................................................................................................................................

Secretariatul Consiliului Interministerial de Avizare Lucrări Publice de Interes Naţional şi Locuinţe,

Director general,

.....................................

*) Valoarea este confidenţială şi se va actualiza potrivit evoluţiei ulterioare a preţurilor.

ANEXA Nr. 5

NOTĂ DE PREZENTARE

1. Date generale:

Obiectivele investiţii ..........................................................................................................................................

Ordonator principal de credite ..........................................................................................................................

Beneficiar ..........................................................................................................................................

Proiectant ..........................................................................................................................................

Proiect nr ............................./faza.....................................

Amplasamentul obiectivului: ..........................................................................................................................................

2. Indicatorii tehnico-economici:

2.1. Valoarea totală a investiţiei (cu TVA)..............................................din care C+M (cu TVA)..................................

2.2. Cost specific ..........................................................................................................................................

2.3. Capacităţi ..........................................................................................................................................

2.4. Durata de realizarea investiţiei ........................................................................................................................................

3. Necesitatea şi oportunitatea investiţiei:

- scurtă prezentare a domeniului în care este încadrat obiectivul de investiţie şi a cerinţelor actuale şi de viitor ale acestui domeniu, din care să rezulte necesitatea investiţiei;

- justificarea necesităţii realizării obiectivului de investiţii, cu încadrarea în politicile pe termen scurt, mediu şi lung locale/sectoriale/naţionale/regionale/europene şi în strategia pe termen scurt, mediu şi lung a ordonatorului principal de credite, cu precizarea capitolului din strategie;

- cuprinderea în programe, proiecte; aliniere la cerinţele europene etc;

- actul legislativ nou-apărut care favorizează realizarea investiţiei;

- acorduri internaţionale care obligă partea română la această investiţie;

- locuri de muncă nou-create, pe perioada realizării şi în timpul exploatării obiectivului de investiţii;

-justificarea oportunităţii investiţiei: includerea în acorduri de finanţare, în programe prioritare etc; surse noi de finanţare care favorizează investiţia.

4. Conţinutul documentaţiei:

4.1. Descrierea investiţiei:

- date tehnice privind amplasamentul şi terenul pe care se amplasează proiectul de investiţii. In cazul documentaţiilor de avizare pentru lucrări de intervenţii se vor prezenta şi situaţia existentă, concluziile raportului de expertiză tehnică şi concluziile auditului energetic;

- prezentarea soluţiilor adoptate în corelaţie cu normele şi normativele în vigoare ce definesc domeniul (normative de funcţionare, studii de trafic, legi, standarde, manuale de proceduri etc);

- prezentarea investiţiei şi a caracteristicilor principale ale construcţiilor din cadrul obiectivului de investiţii nou, în conformitate cu prevederile normelor şi normativelor privind stabilitatea construcţiilor şi asigurarea energetică. In cazul documentaţiilor de avizare pentru lucrări de intervenţii: descrierea lucrărilor şi a soluţiilor de intervenţie, cu prezentarea caracteristicilor principale îmbunătăţite prin aplicarea proiectului;

- situaţia existentă a utilităţilor şi analiza de consum;

- concluziile evaluării impactului de mediu şi soluţii alternative de producere a energiei necesare funcţionării obiectivului, după caz.

4.2. Costurile estimative:

- valoarea totală şi C+M (cu TVA) cu detalierea pe structura devizului general;

- indicatori de eficienţă tehnico-economică.

4.3. Avize şi acorduri:

- lista avizelor şi acordurilor obţinute conform prevederilor legale (inclusiv avizul ordonatorului principal de credite).

5. Surse de finanţare:

- valoarea totală (cu TVA) a investiţiei:..............................................................;

- sursa de finanţare (buget de stat, buget local, fonduri externe, credite, alte surse legal constituite) şi valoarea (valoric şi procentual):.............................

Ordonatorul principal de credite

- direcţia de specialitate coordonatoare -

.........................................................................

(instituţie, funcţie, nume)

Proiectant,

.......................................................

(instituţie, funcţie, nume)

Beneficiar,

.......................................................

(instituţie, funcţie, nume)

NOTĂ:

- Valoarea investiţiei se va prezenta actualizată.

- Se vor anexa la nota de prezentare: devizul general şi anexa indicatori, semnate de beneficiar şi proiectant.

- Se vor anexa avizele şi acordurile în copii lizibile, inclusiv copii ale cererilor făcute pentru obţinerea acestora.

ANEXA Nr. 6

CONSILIUL INTERMINISTERIAL DE AVIZARE LUCRĂRI PUBLICE DE INTERES NAŢIONAL ŞI LOCUINŢE

Şedinţa din data de...................

FIŞĂ INDIVIDUALĂ DE EVALUARE

Obiectiv de investiţii: .......................................................................................................................................................

Observaţii privind:

1. Necesitatea şi oportunitatea investiţiei şi încadrarea în programe/strategii:

........................................................................................................................................................................ ........................................................

........................................................................................................................................................................ ........................................................

2. Soluţia tehnică aleasă şi respectarea normelor şi normativelor în vigoare:

........................................................................................................................................................................ ........................................................

........................................................................................................................................................................ ........................................................

3. Evaluarea lucrărilor şi devizul general şi finanţarea lucrărilor:

........................................................................................................................................................................ ........................................................

........................................................................................................................................................................ ........................................................

4. Avize şi acorduri:

........................................................................................................................................................................ ........................................................

........................................................................................................................................................................ ........................................................

Concluzii şi propuneri:

........................................................................................................................................................................ ........................................................

........................................................................................................................................................................ ........................................................

........................................................................................................................................................................ ........................................................

........................................................................................................................................................................ ........................................................

........................................................................................................................................................................ ........................................................

........................................................................................................................................................................ ........................................................

........................................................................................................................................................................ ........................................................

Ministerul

............................................

Membru

....................................

Semnătura

............................

ANEXA Nr. 7

Ordonator principal de credite

Ministerul..................................

CENTRALIZATOR

privind monitorizarea lucrărilor publice avizate în Consiliul Interministerial de Avizare Lucrări Publice de Interes Naţional şi Locuinţe

Nr. crt.

Denumirea obiectivului

Aviz nr./ din data de

Autoritatea contractantă

Valoarea totală avizată

Surse de finanţare

preconizate

Hotărârea Guvernului de aprobare a indicatorilor

tehnico- economici nr./din data de

Contractul de

achiziţie publică

nr./din data

de..............

Observaţii privind stadiul implementării

1.

2.

3.

4.

5.

Ordonatorul principal de credite

- direcţia de specialitate coordonatoare -

.......................................................................

(instituţie, funcţie, nume)


SmartCity5

COMENTARII la Hotărârea 150/2010

Momentan nu exista niciun comentariu la Hotărârea 150 din 2010
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu