HOTARARE Nr.
127 din 7 februarie 2007
privind stabilirea masurilor
pentru organizarea si desfasurarea alegerilor membrilor din Romania in
Parlamentul European din anul 2007
ACT EMIS DE:
GUVERNUL ROMANIEI
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 106 din 12 februarie 2007
In temeiul art. 108 din Constituţia României,
republicată, şi al art. 231 alin. (2) din Legea nr. 33/2007 privind organizarea şi desfăşurarea
alegerilor pentru Parlamentul European, cu modificările şi completările
ulterioare,
Guvernul României adoptă
prezenta hotărâre.
Art. 1. - (1) Pentru coordonarea şi urmărirea
îndeplinirii sarcinilor prevăzute în legislaţia în vigoare în domeniul alegerilor
membrilor din România în Parlamentul European, care revin Guvernului,
ministerelor şi celorlalte organe de specialitate ale administraţiei publice
centrale, precum şi prefecţilor şi primarilor, se constituie Comisia tehnica
centrală, în componenţa prevăzută în anexa nr. 1.
(2) La şedinţele Comisiei tehnice centrale pot
participa, în calitate de invitat, reprezentanţi ai partidelor politice
parlamentare, ai organizaţiilor cetăţenilor aparţinând minorităţilor naţionale
care au grup parlamentar propriu în ambele Camere ale Parlamentului, ai
Clubului Român de Presă, ai altor instituţii ale administraţiei publice
centrale interesate, precum şi ai organizaţiilor neguvernamentale.
Art. 2. - Ministerul Finanţelor Publice va stabili
modul de asigurare a mijloacelor materiale şi financiare necesare pentru buna
organizare şi desfăşurare a alegerilor membrilor din România în Parlamentul
European.
Art. 3. - Ministerul Justiţiei va lua măsuri pentru
întocmirea, în termen util, a listelor cuprinzând magistraţi sau alţi jurişti
care pot fi desemnaţi, potrivit legii, ca preşedinţi, locţiitori ai acestora
ori ca membri ai birourilor electorale.
Art. 4. - (1) Ministerul Administraţiei şi Internelor
va asigura ordinea şi liniştea publică în toate localităţile ţării, pe întreaga
perioadă a campaniei electorale şi, în mod deosebit, în ziua votării, precum şi
în zilele care premerg şi succed acestei zile.
(2) Ministerul Administraţiei şi Internelor şi
Ministerul Apărării asigură paza secţiilor de votare şi a dosarelor întocmite
de birourile electorale pe timpul transportului acestora la birourile
electorale judeţene, la biroul electoral al municipiului Bucureşti şi la
birourile electorale ale sectoarelor municipiului Bucureşti, respectiv la
Biroul Electoral Central, precum şi paza pe timpul tipăririi, transportului şi
depozitării buletinelor de vot şi a celorlalte materiale necesare votării.
(3) Ministerul Administraţiei şi Internelor,
Ministerul Apărării, Ministerul Educaţiei şi Cercetării, Ministerul Sănătăţii
Publice, Ministerul Muncii, Solidarităţii Sociale şi Familiei, Ministerul
Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului, precum şi alte instituţii
centrale competente dispun măsurile necesare pentru organizarea de secţii de
votare pe lângă căminele de studenţi şi elevi, instituţiile de sănătate şi
ocrotire socială, pe nave şi platforme marine şi asigură dotarea acestora cu
cele necesare exercitării dreptului de vot.
Art. 5. - Ministerul
Administraţiei şi Internelor, prin Centrul Naţional de Administrare a Bazelor de
Date privind Evidenţa Persoanelor, selectează şi prelucrează datele privind
cetăţenii cu drept de vot, tipăreşte şi pune la dispoziţia primarilor listele
electorale permanente actualizate, în doua exemplare, şi copii de pe acestea,
în 3 exemplare.
Art. 6.- (1) Institutul Naţional de Statistică va
asigura numărul de statisticieni, informaticieni şi personal tehnic auxiliar,
dotarea necesară cu echipamente şi tehnică de calcul şi programele de
prelucrare a datelor pentru efectuarea operaţiunilor tehnice privind stabilirea
rezultatelor alegerilor.
(2) Institutul Naţional de Statistică va organiza
instruirea conducerilor direcţiilor regionale şi judeţene de statistică privind
participarea specialiştilor statisticieni, informaticieni şi a personalului
auxiliar la efectuarea operaţiunilor tehnice pentru stabilirea rezultatelor
alegerilor.
Art. 7. - Ministerul Educaţiei şi Cercetării,
Ministerul Culturii şi Cultelor, Ministerul Muncii, Solidarităţii Sociale şi
Familiei, Ministerul Sănătăţii Publice vor dispune măsurile necesare pentru a
pune la dispoziţie autorităţilor administraţiei publice locale spaţii
corespunzătoare în unităţile din subordine, în vederea organizării de secţii de
votare, precum şi pentru sprijinirea cu personal din subordine a operaţiunilor
tehnice la secţiile de votare.
Art. 8. - Ministerul Sănătăţii Publice va lua măsurile
necesare pentru asigurarea asistenţei medicale la secţiile de votare.
Art. 9. - (1) Ministerul
Afacerilor Externe va face propuneri Biroului Electoral Central pentru acreditarea
observatorilor străini, precum şi a delegaţiilor mass-media străine.
(2) Ministerul Transporturilor, Construcţiilor şi
Turismului va asigura personalul necesar în vederea sprijinirii Biroului
Electoral Central pentru soluţionarea unor probleme privitoare la rezervarea
locurilor de cazare şi la procurarea mijloacelor de transport, potrivit
reglementărilor în vigoare, pentru observatorii şi reprezentanţii mass-media
din străinătate.
(3) Ministerul Afacerilor Externe organizează şi
dotează secţiile de votare din străinătate ale României, furnizează în timp
util datele necesare pentru numerotarea acestora şi stabileşte necesarul de
timbre autocolante la secţiile de votare din străinătate.
Art. 10. - (1) La nivelul judeţelor şi al municipiului
Bucureşti se constituie, în termen de 3 zile de la data intrării în vigoare a
prezentei hotărâri, prin ordin al prefectului, comisii tehnice judeţene sau a
municipiului Bucureşti, în componenţa prevăzută în anexa nr. 2, cu atribuţii în
coordonarea şi urmărirea îndeplinirii sarcinilor autorităţilor administraţiei
publice locale, prevăzute în legislaţia în domeniul alegerilor membrilor din
România în Parlamentul European.
(2) La şedinţele comisiei tehnice pot participa, în
calitate de invitaţi, reprezentanţi ai partidelor politice parlamentare, ai
organizaţiilor cetăţenilor aparţinând minorităţilor naţionale care au grup
parlamentar propriu în ambele Camere ale Parlamentului, ai Clubului Român de
Presă, precum şi ai organizaţiilor neguvernamentale.
(3) Pentru urmărirea şi soluţionarea operativă a
problemelor curente din circumscripţia electorală, pe lângă comisia tehnică se
constituie un grup tehnic de lucru, condus de un subprefect, format din
specialişti desemnaţi de conducătorii serviciilor publice deconcentrate,
organizate la nivelul judeţului, respectiv al municipiului Bucureşti. Din
grupul tehnic de lucru fac parte şi 2-3 specialişti din aparatuj consiliilor
judeţene.
(4) In perioada în care îşi
desfăşoară activitatea în cadrul grupului tehnic de lucru membrii acestuia sunt
degrevaţi de sarcinile de serviciu.
(5) Condiţiile materiale necesare în vederea
funcţionării grupului tehnic de lucru se asigură prin grija prefectului.
Salariile şi celelalte drepturi
băneşti cuvenite salariaţilor delegaţi în grupul tehnic de lucru se achită de
instituţiile de la care aceştia provin.
Art. 11. - (1) Ministerul Administraţiei şi Internelor
organizează, în termen de cel mult 5 zile de la data intrării în vigoare a
prezentei hotărâri, instruirea prefecţilor şi subprefecţilor cu privire la
organizarea şi desfăşurarea alegerilor pentru membrii
din România în Parlamentul European.
(2) Prefecţii organizează în cel mai scurt timp
posibil instruirea primarilor şi a secretarilor comunelor, oraşelor şi
municipiilor cu privire la sarcinile ce le revin în vederea organizării şi
desfăşurării în bune condiţii a alegerilor pentru membrii din România în
Parlamentul European.
(3) In termen de 15 zile de la intrarea în vigoare a
prezentei hotărâri, prefecţii comunică structurilor teritoriale ale Centrului
Naţional de Administrare a Bazelor de Date privind Evidenţa Persoanelor
numerotarea şi delimitarea secţiilor de votare, în scopul întocmirii copiilor
de pe listele electorale permanente.
(4) Prefecţii stabilesc un grafic de distribuţie a
buletinelor de vot şi a celorlalte materiale necesare votării în funcţie de
asigurarea condiţiilor de păstrare în condiţii de siguranţă a acestora, cu
respectarea prevederilor legale.
(5) In perioada desfăşurării procesului electoral
Ministerul Administraţiei şi Internelor asigură sprijin de specialitate
instituţiilor prefectului şi primarilor, în vederea realizării la termen şi în
condiţii corespunzătoare a sarcinilor ce le revin în organizarea şi
desfăşurarea alegerilor pentru membrii din România în Parlamentul European.
Art. 12. - (1) Secretariatul General al Guvernului asigură sediul corespunzător desfăşurării activităţii
Biroului Electoral Central.
(2) Ministerul Administraţiei şi Internelor asigură
dotarea tehnică, materială şi cu personal în aparatul de lucru al Biroului
Electoral Central.
(3) Prefecţii, preşedinţii consiliilor judeţene şi
primarii asigură sediile, dotarea acestora, precum şi condiţii corespunzătoare pentru funcţionarea
birourilor electorale din judeţe si din municipiul Bucureşti, precum şi a
birourilor electorale ale sectoarelor.
Art. 13. - (1) Ministerul
Administraţiei şi Internelor asigură tipărirea şi distribuirea în judeţe,
precum şi Ministerului Afacerilor Externe, pentru secţiile de votare din
străinătate, a unui număr de 35.000 de broşuri în limba română conţinând
prevederile Legii nr. 33/2007 privind organizarea şi desfăşurarea alegerilor
pentru Parlamentul European, cu modificările si completările ulterioare, şi ale
Legii nr. 373/2004 pentru alegerea Camerei Deputaţilor şi a Senatului, cu
modificările şi completările ulterioare, şi ale celorlalte acte normative
referitoare la alegerea membrilor din România în Parlamentul European în anul
2007, precum şi a unui număr de 10.000 de astfel de broşuri în ediţie bilingvă,
română-maghiară, şi a unui număr de 10.000 de broşuri în ediţie trilingvă,
română-franceză-engleză.
(2) Misiunile diplomatice asigură în străinătate
mediatizarea organizării si desfăşurării alegerilor pentru membrii din România
in Parlamentul European din anul 2007.
Art. 14. - (1) Comisiile tehnice judeţene şi a
municipiului Bucureşti informează săptămânal Comisia tehnică centrală în
legătură cu stadiul pregătirii şi organizării alegerilor pentru membrii din
România în Parlamentul European.
(2) Comisia tehnică centrală informează săptămânal
Guvernul în legătură cu stadiul îndeplinirii acţiunilor privind pregătirea şi
organizarea alegerilor pentru membrii din România în Parlamentul European.
Art. 15. - In ziua de referinţă, primarii şi
viceprimarii vor fi prezenţi la sediul primăriei, prin rotaţie, şi vor asigura
permanenţa funcţionării compartimentelor'şi serviciilor din aparatul propriu în
vederea soluţionării oricăror probleme care pot apărea în derularea votării.
Art. 16. - Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantă din
prezenta hotărâre.
PRIM-MINISTRU
CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU
Contrasemnează:
Ministrul administraţiei şi internelor,
Vasile Blagâ
Ministrul delegat pentru coordonarea Secretariatului
General al Guvernului,
Radu Stroe
Ministrul finanţelor publice,
Sebastian Teodor Gheorghe Vlădescu
ANEXA Nr. 1
COMPONENŢA
Comisiei tehnice centrale
Preşedinte:
ministrul administraţiei şi internelor
Membri:
- secretarul de stat pentru relaţia cu instituţiile
prefectului din Ministerul Administraţiei şi Internelor - coordonator;
- secretarul de stat pentru comunităţile locale din
Ministerul Administraţiei şi Internelor - coordonator adjunct;
- secretarul de stat şef al Departamentului ordine şi
siguranţă publică din Ministerul Administraţiei şi Internelor;
a) reprezentanţi, la nivel de secretar de stat, ai:
- Secretariatului General al Guvernului;
- Ministerului Finanţelor Publice;
- Ministerului Afacerilor Externe;
- Ministerului Apărării;
- Ministerului Justiţiei;
- Ministerului Educaţiei şi Cercetării;
- Ministerului Culturii şi Cultelor;
- Ministerului
Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului;
- Ministerului Sănătăţii Publice;
- Institutului Naţional de Statistică;
- Administraţiei Naţionale a Rezervelor de Stat;
b) reprezentanţi ai:
- Autorităţii Electorale Permanente;
- Agenţiei Naţionale de Presă „Rompres";
- Societăţii Comerciale „Electrica" - S.A.
- Societăţii Naţionale de Televiziune;
- Societăţii Naţionale de Radiodifuziune.
NOTĂ: Lucrările de secretariat tehnic ale Comisiei
tehnice centrale vor fi asigurate de Ministerul Administraţiei şi Internelor.
Componenţa nominală a Comisiei tehnice centrale se
stabileşte prin ordin al ministrului administraţiei şi internelor, pe baza
propunerilor înaintate de conducătorii ministerelor si ai celorlalte
instituţii/societăţi menţionate.
ANEXA Nr. 2
COMPONENŢA
comisiei tehnice judeţene sau a municipiului
Bucureşti
- prefectul judeţului, respectiv/al municipiului
Bucureşti;
- un subprefect;
- secretarul judeţului respectiv/secretarul general
al municipiului Bucureşti;
- directorul executiv al
direcţiei regionale/judeţene de statistică;
- directorul general al direcţiei generale judeţene,
respectiv a municipiului Bucureşti a finanţelor publice;
- inspectorul-şef al inspectoratului judeţean de
poliţie (pentru municipiul Bucureşti, directorul general al Direcţiei Generale
de Poliţie a Municipiului Bucureşti);
- şeful biroului judeţean sau al municipiului
Bucureşti de administrare a bazelor de date privind evidenţa persoanelor;
- şeful serviciului public comunitar judeţean de
evidenţa persoanelor;
- inspectorul-şef al inspectoratului de jandarmi
judeţean (pentru municipiul Bucureşti, directorul general al Direcţiei Generale
de Jandarmi a Municipiului Bucureşti);
- inspectorul general al inspectoratului şcolar
judeţean, respectiv al municipiului Bucureşti;
- directorul executiv al autorităţii de sănătate
publică judeţeană, respectiv a municipiului Bucureşti;
- reprezentantul teritorial al Societăţii Comerciale
„Electrica" - S.A.;
- corespondentul teritorial al Agenţiei Naţionale de
Presă „Rompres".
NOTĂ: Lucrările de secretariat tehnic ale comisiei
tehnice judeţene sunt asigurate de personal din cadrul instituţiei prefectului.
Componenţa nominală a comisiei tehnice judeţene,
respectiv a municipiului Bucureşti, se stabileşte de către prefect prin ordin.