Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

HOTARARE Nr

HOTARARE   Nr. 1268 din 8 decembrie 2010

privind aprobarea Programului de protectie si gestiune a monumentelor istorice înscrise în Lista patrimoniului mondial UNESCO

ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 11 din 5 ianuarie 2011



In temeiul art. 108 din Constituţia României, republicată, şi al art. 6 alin. (2) din Ordonanţa Guvernului nr. 47/2000 privind stabilirea unor măsuri de protecţie a monumentelor istorice care fac parte din Lista patrimoniului mondial, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 564/2001,

Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.

Articol unic. - (1) Se aprobă Programul de protecţie şi gestiune a monumentelor istorice înscrise în Lista patrimoniului mondial UNESCO, prevăzut în anexa care face parte integrantă din prezenta hotărâre.

(2) Programul prevăzut la alin. (1) este valabil pe o perioadă de 5 ani, începând cu data intrării în vigoare a prezentei hotărâri.

PRIM-MINISTRU

EMIL BOC

Contrasemnează:

Ministrul culturii şi patrimoniului naţional,

Kelemen Hunor

Ministrul administraţiei şi internelor,

Constantin-Traian Igaş

Ministrul dezvoltării regionale şi turismului,

Elena Gabriela Udrea

ANEXĂ

PROGRAMUL DE PROTECŢIE ŞI GESTIUNE

pentru monumentele istorice înscrise în Lista patrimoniului mondial UNESCO

Cuprins

Capitolul I - Obiective generale ale Programului de protecţie şi gestiune a monumentelor istorice înscrise în Lista patrimoniului mondial UNESCO

Capitolul II - Descrierea şi înţelegerea semnificaţiei valorii universale a monumentelor istorice înscrise pe Lista patrimoniului mondial UNESCO

Capitolul III - Evaluarea măsurilor de protecţie şi gestiune a monumentelor înscrise pe Lista patrimoniului mondial UNESCO

Capitolul IV - Sistemul de management al monumentelor

Capitolul V - Monitorizarea Programului de protecţie şi gestiune a monumentelor înscrise pe Lista patrimoniului mondial UNESCO

CAPITOLUL I

Obiective generale ale Programului de protecţie şi gestiune a monumentelor istorice înscrise în Lista patrimoniului mondial UNESCO

Art. 1. - Programul de protecţie şi gestiune reprezintă cadrul general pentru toate monumentele din România înscrise în Lista patrimoniului mondial UNESCO, denumite în continuare monumente, acesta urmând să fie adaptat la situaţia specifică fiecărui monument şi detaliat pentru fiecare parte componentă a acestora.

Art. 2. - Obiectivele generale ale Programului de gestiune şi protecţie a monumentelor istorice sunt:

a)  creşterea participării comunităţilor locale la păstrarea valorilor universale a monumentelor, prin implementarea planurilor anuale de gestiune şi protecţie, precum şi a acţiunilor prevăzute de acestea la nivel local, naţional şi internaţional;

b) îmbunătăţirea accesului publicului, precum şi încurajarea populaţiei şi a comunităţilor, prin implicarea autorităţilor locale, în vederea conştientizării şi înţelegerii importanţei şi valorii universale a monumentelor;

c) responsabilizarea autorităţilor cu atribuţii în domeniu, prin implicarea autorităţilor judeţene şi locale în administrarea, păstrarea, revitalizarea socială şi economică a monumentelor prin promovarea şi susţinerea unor politici cu efecte durabile şi adecvate în plan local.

CAPITOLUL II

Descrierea şi înţelegerea semnificaţiei valorii universale a monumentelor istorice înscrise în Lista patrimoniului mondial UNESCO

Art. 3. - Descrierea în vederea înţelegerii semnificaţiei valorii universale a monumentelor istorice înscrise în Lista patrimoniului mondial UNESCO cuprinde următoarele elemente:

a) codul UNESCO şi codul din Lista monumentelor istorice;

b)    localizarea - informaţii legate de topografie şi coordonatele geografice;

c) proprietarul/administratorul/titularul altor drepturi reale;

d) descrierea monumentelor;

e)  inventarierea şi documentarea tuturor componentelor monumentelor, la standarde internaţionale, potrivit ghidului operaţional UNESCO;

f)  realizarea cadastrului, stabilirea şi reactualizarea zonelor de protecţie şi a zonelor protejate;

g) argumentarea criteriilor pentru care monumentul respectiv a fost înscris în Lista patrimoniului mondial UNESCO şi explicitarea semnificaţiei valorii universale a monumentului;

h) informaţii culturale, arheologice, antropologice, etnografice, istorice, de istoria a artei, arhitecturale, tehnologice, ştiinţifice;

i) informaţii legate de mediu - climă, geologie, hidrologie, seismologie etc;

j) elemente valoroase ale peisajului natural.

CAPITOLUL III

Evaluarea măsurilor de protecţie şi gestiune a monumentelor înscrise în Lista patrimoniului mondial UNESCO

Art. 4. - Evaluarea măsurilor de protecţie şi gestiune a monumentelor înscrise în Lista patrimoniului mondial UNESCO se va realiza prin:

a)  evaluarea măsurilor administrative şi de întreţinere a monumentului prin acţiuni de pază, protecţie, semnalizare;

b)   stabilirea zonei de protecţie şi/sau eventuala ei reactualizare şi a unui regulament de urbanism, care va conţine stabilirea condiţiilor de intervenţie asupra monumentelor;

c)  verificarea de către reprezentanţii direcţiei judeţene de cultură şi patrimoniu naţional şi de coordonatorii pentru fiecare monument a legalităţii avizelor şi autorizaţiilor eliberate pentru orice fel de intervenţii asupra acestor monumente;

d) verificarea legalităţii intervenţiilor asupra monumentului şi a construcţiilor din zona de protecţie a acestuia.

Art. 5. - Evaluarea stării de conservare a monumentelor şi identificarea problemelor cu care acestea se confruntă se realizează prin:

a) identificarea unor factori de risc care au afectat obiectivul în trecut;

b) evaluarea stării de conservare a clădirilor, construcţiilor şi a altor componente ale monumentului;

c) descrierea calitativă şi cantitativă a lucrărilor de restaurare, consolidare şi reabilitare efectuate;

d) evaluarea priorităţilor pe termen scurt şi mediu;

e) evaluarea acţiunii factorilor de risc natural1 sau economic, social, dezvoltare urbanistică, intervenţii inadecvate;

1 Legea nr. 575/2001 privind aprobarea Planului de amenajare a teritoriului naţional - secţiunea a V-a - Zone de risc natural identifică zone de risc natural. Riscurile luate în considerare pentru a defini ariile de risc natural sunt seismul, alunecările de teren, inundaţiile.

f) analizarea modului de întreţinere a monumentelor de către proprietari;

g) existenţa unor disfuneţii administrative şi financiare; h) evaluarea stării de conservare a peisajului cultural.

Art. 6. - Evaluarea accesului publicului la monumentele înscrise în Lista patrimoniului mondial UNESCO şi a problemelor turismului cultural se va realiza prin:

a) analizarea infrastructurii care permite accesul publicului la monumentele UNESCO - existenţa unei autostrăzi, a unui drum naţional, judeţean sau comunal;

b) analiza existenţei posibilităţilor de parcare, cazare, pază, precum şi a altor facilităţi;

c)  existenţa muzeelor de sit, a punctelor de informare, a panourilor de semnalizare, precum şi a traducerii informaţiilor în limbi străine.

Art. 7. - Evaluarea vulnerabilităţilor existente pentru monumentele înscrise în Lista patrimoniului mondial UNESCO se realizează prin:

a) identificarea cauzelor vulnerabilităţilor;

b)  evaluarea riscurilor şi impactului vulnerabilităţilor asupra monumentelor;

c)  identificarea factorilor naturali şi umani care pot constitui cauze de vulnerabilitate şi care ameninţă integritatea şi autenticitatea monumentelor;

d) crearea unui program pentru identificarea, diminuarea şi eliminarea vulnerabilităţilor care să conţină priorităţile anuale de intervenţie în scopul eliminării riscurilor naturale, umane etc.

CAPITOLUL IV

Sistemul de management al monumentelor

Art. 8. - (1) Gestionarea monumentelor se va realiza prin implementarea unui sistem de management care va avea drept obiectiv principal protecţia monumentelor în integritatea şi totalitatea lor, în concordanţă cu legislaţia României şi cu ghidul operaţional UNESCO.

(2) Sistemul de management se va baza pe:

a) adoptarea unui protocol încheiat între autorităţile publice locale, judeţene, centrale, comunitatea locală, cu precizarea responsabilităţilor fiecărei părţi;

b) adoptarea unui plan de acţiuni care să cuprindă acţiunile, instituţiile responsabile, obligaţiile, termenele de realizare şi fondurile alocate.

Art. 9. - (1) Pentru fiecare monument înscris în Lista patrimoniului mondial UNESCO va fi numit de către Ministerul Culturii şi Patrimoniului Naţional un coordonator al monumentului, care va fi retribuit de către consiliul judeţean în a cărui rază teritorială face parte monumentul.

(2) Coordonatorul monumentului va monitoriza sistemul de management şi modul de implementare a planului de acţiuni, asigurându-se că activităţile conexe vor fi monitorizate de către autorităţile locale şi judeţene.

Art. 10. - (1) Pentru fiecare monument înscris în Lista patrimoniului mondial UNESCO va fi creat un Comitet de organizare UNESCO (COU), din care vor face parte:

a)  un reprezentant al Ministerului Culturii şi Patrimoniului Naţional;

b)   un reprezentant al direcţiei judeţene de cultură şi patrimoniu naţional;

c) un reprezentant al consiliului judeţean;

d) un reprezentant al structurii specializate din cadrul Poliţiei Române;

e) un reprezentant al comunităţii locale;

f) coordonatorul monumentului, numit de Consiliul judeţean. (2) COU are următoarele atribuţii principale:

a) elaborarea unei strategii de întreţinere a monumentelor şi de prevenire a posibililor factori de ameninţare a integrităţii acestora;

b) elaborarea planului de protecţie, a planului de conservare, a planului de întreţinere, precum şi a planului de reabilitare, promovare şi punere în valoare a monumentului;

c)    raportarea periodică a stării de conservare a monumentelor, a problemelor generale sau specifice constatate în urma inspecţiilor de monitorizare;

d) organizarea unor dezbateri publice prin care să se atragă atenţia asupra importanţei păstrării în bune condiţii a monumentului şi a măsurilor avute în vedere pentru îmbunătăţirea stării lui de conservare, a promovării şi a punerii sale în valoare.

Art. 11. - Planul de protecţie cuprinde măsurile necesare pentru protejarea monumentelor:

a)  asigurarea pazei permanente a monumentelor de către Ministerul Administraţiei şi Internelor, cu sprijinul autorităţilor judeţene şi locale pe raza cărora se află monumentul;

b) realizarea de inspecţii de monitorizare periodice de către Comitetul de organizare UNESCO cu privire la lucrările de întreţinere a monumentului de cel puţin două ori pe an;

c)  monitorizarea îndeplinirii de către autorităţile locale a obligaţiei de a semnala şi sancţiona, după caz, acele planuri, investiţii, proiecte imobiliare care aduc atingere monumentelor şi a zonelor de protecţie.

Art. 12. - (1) Planul de conservare cuprinde măsurile necesare pentru asigurarea păstrării autenticităţii monumentului şi a integrităţii resurselor culturale din zona de protecţie a acestuia prin:

a) realizarea de lucrări de întreţinere;

b) realizarea de lucrări de reparaţii, consolidare şi restaurare totală sau parţială;

c) realizarea de lucrări de protecţie.

(2) Toate intervenţiile asupra monumentelor vor fi făcute numai în condiţiile existenţei:

a)  unei analize a condiţiilor de realizare a intervenţiei, pe baza analizei proceselor de planificare şi dezvoltare urbană şi a oportunităţilor şi a riscurilor în vederea garantării unei dezvoltări urbanistice echilibrate care să asigure integrarea, valorificarea şi dezvoltarea durabilă;

b)  unor studii istorice şi urbanistice amănunţite, conţinând examinarea întregului ansamblu al contextului spaţial şi a asigurării echilibrului dintre nou şi vechi pe baza respectării autenticităţii şi integrităţii structurilor şi monumentelor istorice pornind de la o bună cunoaştere a istoriei locului.

Art. 13. - (1) Planul de întreţinere cuprinde măsurile necesare pentru asigurarea integrităţii monumentelor şi se elaborează de către specialiştii din COU, precum şi alţi specialişti, pe baza concluziilor inspecţiilor de monitorizare efectuate la aceste monumente.

(2) Planul de întreţinere vizează:

a) indicarea tuturor posibilelor surse de ameninţare la adresa monumentelor;

b) planificarea şi programarea tuturor studiilor de cercetare şi de fezabilitate necesare (planuri, proiecte, studii istorice), precum şi a dezbaterilor publice2, în scopul aducerii la cunoştinţa comunităţilor locale a acestor acţiuni;

c)  planificarea şi programarea lucrărilor de conservare şi restaurare ţinând cont de implicaţiile sociale şi economice, de problemele legate de regimul juridic, numărul mare de vizitatori şi de nevoia unui mai bun acces al publicului larg;

d) stabilirea unui program minimal al lucrărilor de întreţinere;

2 Trebuie exploatată oportunitatea de înţelegere a valorii universale a monumentului din punctul de vedere al comunităţii locale, din punct de vedere social, educaţional, social, estetic. Explicarea poate ajuta la înţelegerea mai bună a tot ceea ce se doreşte să se obţină şi să se îmbunătăţească atunci când este vorba de conservarea monumentului.

e) aplicarea principiilor conservării integrate prin concilierea obiectivelor conservării monumentelor istorice cu cele ale politicii de urbanism;

f)   planificarea monitorizării lucrărilor de conservare - restaurare pentru fiecare obiectiv în parte, conform anexei B din Hotărârea Guvernului nr. 493/2004 pentru aprobarea Metodologiei privind monitorizarea monumentelor istorice înscrise în Lista patrimoniului mondial şi a Metodologiei privind elaborarea şi conţinutul-cadru al planurilor de protecţie şi gestiune a monumentelor istorice înscrise în Lista patrimoniului mondial.

(3) Planul de întreţinere va avea în vedere următorii factori:

a) creşterea demografică;

b)  creşterea factorilor de poluare, de poluare fonică şi atmosferică;

c) dezvoltarea urbană;

d)  păstrarea autenticităţii materialelor şi a tehnicilor de construcţie;

e) respectarea autenticităţii arhitecturii, a mesajului artistic şi funcţional, a aspectului comemorativ, punându-se accentul în centrele istorice pe păstrarea întregului context istoric şi a tratării centrului istoric în ansamblu;

f)  păstrarea resurselor culturale in situ, menţinerea relaţiei dintre sit şi zona înconjurătoare prin planificare teritorială controlată şi conservare integrată.

Art. 14. - (1) Planul de reabilitare, promovare şi punere în valoare a monumentelor are în vedere integrarea acestora în mediul urban, prin implementarea unor programe de reabilitare, cu sprijinul autorităţilor locale şi vizează:

a)   elaborarea anuală a necesarului de fonduri pentru finanţarea lucrărilor de conservare, consolidare şi restaurare a monumentelor istorice înscrise în Lista patrimoniului mondial UNESCO, prin Planul Naţional de Restaurare al Ministerului Culturii şi Patrimoniului Naţional, în acord cu priorităţile determinate de starea de conservare a acestora;

b) elaborarea anuală a necesarului de fonduri de la bugetele locale pentru finanţarea pazei şi prevenirii acţiunilor ilegale, a lucrărilor de reparaţii şi a celor de întreţinere curentă, a lucrărilor necesare pentru punerea în valoare şi a organizării de evenimente culturale şi ştiinţifice despre monumentele înscrise în Lista patrimoniului mondial UNESCO;

c)  organizarea de acţiuni pentru încurajarea turismului naţional şi internaţional prin proiecte propuse de către COU şi agreate de către Ministerul Culturii şi Patrimoniului Naţional sau realizate de alte ministere ori instituţii interesate.

(2) Pentru realizarea planului de reabilitare, promovare şi punere în valoare a monumentelor înscrise în Lista patrimoniului mondial UNESCO pot fi utilizate fonduri ce rezultă din:

a) încheierea de parteneriate public-privat, în condiţiile legii, prin atragerea persoanelor juridice de drept privat în promovarea imaginii monumentelor din România înscrise în Lista patrimoniului mondial UNESCO;

b) obţinerea de venituri, potrivit legii (taxe de vizitare, taxe de timbru etc);

c)   finanţarea externă prin elaborarea unor programe europene şi internaţionale pentru punerea în valoare a monumentelor înscrise în Lista patrimoniului mondial UNESCO de către părţile interesate.

CAPITOLUL V

Monitorizarea Programului de gestiune şi protecţie a monumentelor înscrise în Lista patrimoniului mondial UNESCO

Art. 15. -Analizarea progreselor realizate prin punerea în aplicare a Programului de gestiune şi protecţie a monumentelor înscrise în Lista patrimoniului mondial UNESCO se realizează pe baza unor indicatori de monitorizare.

Art. 16. - Pentru evaluarea stării de conservare se au în vedere următorii indicatori de monitorizare:

a) numărul de obiective care aparţin monumentului înscris în Lista patrimoniului mondial UNESCO, supuse riscurilor;

b) numărul şi rezultatele inventarierii monumentelor istorice;

c) condiţiile îndeplinite de conservare a monumentului înscris în Lista patrimoniului mondial UNESCO;

d)   numărul şi dimensiunea impactului activităţilor de planificare urbanistică şi pentru controlul asupra dezvoltării urbanistice în zona de protecţie a monumentului.

Art. 17. - Pentru evaluarea măsurilor de promovare şi punerea în valoare a monumentelor se consideră următorii indicatori de monitorizare:

a)  numărul de proiecte naţionale - expoziţii, materiale publicitare şi alte produse culturale prin care se promovează monumentul înscris în Lista patrimoniului mondial UNESCO, realizate anual;

b)   numărul de proiecte internaţionale prin care este valorificată imaginea monumentul înscris în Lista patrimoniului mondial UNESCO;

c)  numărul de proiecte naţionale şi internaţionale puse în aplicare anual/multianual în legătură cu monumentul înscris în Lista patrimoniului mondial UNESCO;

d) numărul proiectelor aflate în derulare;

e)  parteneriatele încheiate cu alte ministere în vederea stabilirii unor programe comune pentru integrarea acestor monumente în trasee culturale tematice naţionale sau internaţionale.

Art. 18. - Pentru evaluarea impactului turistic se au în vedere următorii indicatori de monitorizare:

a) numărul de vizitatori anual;

b) numărul muzeelor de sit;

c)   numărul de evenimente organizate în monumentele înscrise în Lista patrimoniului mondial UNESCO;

d) numărul vizitelor educaţionale;

e)  numărul de acţiuni şi evenimente culturale care implică comunitatea locală.

Art. 19. - Anual se va realiza o evaluare cu privire la implementarea Programului de protecţie şi gestiune a monumentelor înscrise în Lista patrimoniului mondial UNESCO, care va sta la baza revizuirii sau modificării obiectivelor, după caz.


SmartCity5

COMENTARII la Hotărârea 1268/2010

Momentan nu exista niciun comentariu la Hotărârea 1268 din 2010
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu