Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

HOTARARE Nr

HOTARARE   Nr. 118 din 16 februarie 2011

privind aprobarea conditiilor de acreditare a oficiilor pentru depunerea „Declaratiei privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate", precum si privind raspunderea în gestionarea informatiilor din declaratie

ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 123 din 17 februarie 2011



In temeiul art. 108 din Constituţia României, republicată, şi al art. 29619 alin. (6) din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificările şi completările ulterioare,

Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.

Art. 1. - (1) In vederea obţinerii calităţii de oficiu acreditat de Ministerul Finanţelor Publice, entitatea solicitantă trebuie să îndeplinească, pentru locaţiile pentru care solicită acreditarea, următoarele condiţii:

a) să asigure atribuirea unui număr unic de înregistrare, în conformitate cu structura definită de Ministerul Finanţelor Publice, pentru fiecare declaraţie primită;

b) să asigure conectarea prin intranetul propriu la reţeaua de extranet a Ministerului Finanţelor Publice -Agenţia Naţională de Administrare Fiscală, conform normelor şi procedurilor stabilite de Ministerul Finanţelor Publice şi Agenţia Naţională de Administrare Fiscală;

c)  să dispună de o reţea de date intranet şi să aibă implementate măsuri de securitate, care să asigure disponibilitatea, integritatea, confidenţialitatea, autenticitatea şi nonrepudierea datelor şi informaţiilor gestionate la nivelul fiecărei locaţii acreditate. La evaluarea îndeplinirii condiţiei se au în vedere următoarele:

(i) securitatea fizică şi a mediului de lucru (controlul accesului fizic, securitatea încăperilor, stabilirea zonelor de acces public şi a punctelor de livrare a datelor);

(ii) securitatea echipamentelor;

(iii) securitatea comunicaţiilor;

(iv) securitatea documentelor (înregistrarea, marcarea, evidenţa, arhivarea, păstrarea, predarea periodică);

(v) securitatea mediilor de stocare a informaţiilor în format electronic;

(vi) controlul şi  evidenţa accesului la sistemele informatice şi la informaţii;

(vii) identificarea şi autentificarea utilizatorilor, proceselor şi a echipamentelor sistemului;

(viii) managementul incidentelor de securitate;

(ix) protecţia împotriva atacurilor informatice şi a softului nociv;

(x) auditul, jurnalizarea şi trasabilitatea activităţii desfăşurate în sistemele  informatice din  cadrul punctului de lucru;

(xi) realizarea copiilor de  rezervă şi asigurarea continuităţii activităţii;

d) să asigure personal calificat şi resursele necesare hardware şi software, inclusiv utilităţile pentru buna funcţionare a acestora (energie, climatizare etc);

e)  să organizeze activităţile şi managementul resurselor umane în cadrul oficiului acreditat:

(i) selectarea şi nominalizarea personalului cu atribuţii în administrarea şi în utilizarea staţiilor de lucru din cadrul locaţiei acreditate;

(ii) completarea fişelor de post cu atribuţiile specifice colectării si verificării declaraţiei;

(iii) elaborarea şi aprobarea procedurilor operaţionale şi de securitate;

(iv) stabilirea şi aprobarea drepturilor de acces;

(v) cunoaşterea şi respectarea procedurilor de lucru;

(vi) menţinerea la zi a instruirii personalului;

(vii) recunoaşterea şi respectarea normelor  şi procedurilor de  depunere,   primire,  verificare  şi transmitere a declaraţiilor, elaborate de Agenţia Naţională de Administrare Fiscală;

(viii) comunicarea către Ministerul Finanţelor Publice - Agenţia Naţională de   Administrare Fiscală a informaţiilor referitoare la personalul  implicat în activitatea de primire, prelucrare şi transmitere a declaraţiilor,  inclusiv a tuturor modificărilor care intervin cu privire la aceste informaţii;

f) să respecte dispoziţiile Legii nr. 677/2001 pentru protecţia persoanelor cu  privire  la  prelucrarea datelor cu  caracter personal şi libera circulaţie a acestor date, cu modificările şi completările ulterioare.

(2) Prin oficiu se înţelege orice locaţie aparţinând unei entităţi, în care se desfăşoară activităţi de lucru direct cu publicul, la ghişeu.

Art. 2. - (1) In vederea acreditării, entitatea solicitantă depune o cerere la Ministerul Finanţelor Publice.

(2) Modelul şi conţinutul cererii de acreditare, precum şi documentaţia care trebuie anexată la aceasta, componenţa comisiei de acreditare, procedura de acreditare şi obligaţiile oficiilor acreditate se aprobă prin ordin al ministrului finanţelor publice, în termen de 15 zile de la intrarea în vigoare a prezentei hotărâri.

Art. 3. - (1) Cererile de acreditare se soluţionează în termen de 15 zile de la depunere.

(2)  In situaţiile în care, pentru soluţionarea cererii, sunt necesare informaţii suplimentare relevante pentru luarea deciziei, acest termen se prelungeşte cu perioada cuprinsă între data solicitării şi data primirii informaţiilor solicitate.

(3) Termenul de soluţionare se poate prelungi şi la cererea justificată a entităţii solicitante.

Art. 4. - (1) Comisia de acreditare comunică, în scris, entităţii solicitante confirmarea acreditării sau respingerea cererii.

(2) Lista oficiilor acreditate se aduce la cunoştinţa persoanelor interesate prin afişare pe pagina de internet a Ministerului Finanţelor Publice.

Art. 5. - Oficiile acreditate de Ministerul Finanţelor Publice au obligaţia să transmită declaraţiile depuse de către contribuabili, astfel:

a) zilnic, formatul electronic al declaraţiei, către baza de date centrală a Ministerului Finanţelor Publice -Agenţia Naţională de Administrare Fiscală;

b) în termen de 5 zile de la primire, declaraţiile în format hârtie, semnate şi ştampilate, conform legii, însoţite de declaraţia în format electronic, pe suport electronic, către direcţiile generale ale finanţelor publice judeţene şi a municipiului Bucureşti.

Art. 6. - (1) Prin excepţie de la prevederile art. 2-4, Casa Naţională de Pensii Publice, Agenţia Naţională pentru Ocuparea Forţei de Muncă şi Casa Naţională de Asigurări de Sănătate pot nominaliza, în vederea acreditării din oficiu de către Ministerul Finanţelor Publice, structuri din subordinea lor care aveau, până la data de 31 decembrie 2010, atribuţii de primire şi prelucrare a declaraţiilor nominale de asigurări sociale, în termen de 5 zile de la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri.

(2)  Oficiile nominalizate potrivit alin. (1) sunt obligate să asigure respectarea condiţiilor prevăzute la art. 1 alin. (1).

(3)   Cu ocazia nominalizării, Casa Naţională de Pensii Publice, Agenţia Naţională pentru Ocuparea Forţei de Muncă şi Casa Naţională de Asigurări de Sănătate în subordinea cărora funcţionează oficiile prevăzute la alin. (1) au obligaţia să comunice Ministerului Finanţelor Publice -Agenţia Naţională de Administrare Fiscală:

(i) lista locaţiilor în care urmează să organizeze primirea şi prelucrarea declaraţiilor;

(ii) informaţiile referitoare la personalul implicat în activitatea de primire, prelucrare şi transmitere a declaraţiilor.

(4) Obligaţiile care revin oficiilor prevăzute la alin. (1) se stabilesc prin ordin comun al preşedinţilor Casei Naţionale de Pensii Publice, Agenţiei Naţionale pentru Ocuparea Forţei de Muncă, Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate şi Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, în termen de 15 zile de la intrarea în vigoare a prezentei hotărâri.

Art. 7. - Activitatea de depunere a declaraţiei de către contribuabil, precum şi cea de primire a acesteia de către oficiile acreditate se supun prevederilor Ordonanţei Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.

Art. 8. - Răspunderea pentru primirea, prelucrarea şi transmiterea declaraţiilor depuse de contribuabili la oficiile acreditate de Ministerul Finanţelor Publice revine entităţii de care aparţin respectivele oficii acreditate, în conformitate cu prevederile Legii nr. 677/2001, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale art. 11 şi titlului V din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.

PRIM-MINISTRU

EMIL BOC

Contrasemnează:

Ministrul finanţelor publice,

Gheorghe Ialomiţianu

Ministrul muncii, familiei şi protecţiei sociale,

Ioan Nelu Botiş

Ministrul sănătăţii,

Cseke Attila

Ministrul comunicaţiilor şi societăţii informaţionale,

Valerian Vreme


SmartCity5

COMENTARII la Hotărârea 118/2011

Momentan nu exista niciun comentariu la Hotărârea 118 din 2011
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Hotărârea 118/2011
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu