Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

HOTARARE Nr

HOTARARE   Nr. 1128 din 29 septembrie 2005

privind aprobarea Memorandumului de intelegere dintre Secretariatul General al Guvernului, Agentia Nationala pentru Romi si Programul Natiunilor Unite pentru Dezvoltare, referitor la cofinantarea si administrarea Programului "Activitati de implementare si monitorizare a Strategiei pentru imbunatatirea situatiei romilor <<Parteneriat pentru sprijinul romilor - 2005>>", semnat la Bucuresti la 21 septembrie 2005

ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 878 din 30 septembrie 2005


SmartCity3


    Avand in vedere prevederile art. III pct. 3 din Acordul dintre Guvernul Romaniei si Programul Natiunilor Unite pentru Dezvoltare, aprobat prin Hotararea Guvernului nr. 113/1991, cu modificarile si completarile ulterioare,
    in temeiul art. 108 din Constitutia Romaniei, republicata, si al art. 20 din Legea nr. 590/2003 privind tratatele,

    Guvernul Romaniei adopta prezenta hotarare.

    Art. 1
    Se aproba Memorandumul de intelegere dintre Secretariatul General al Guvernului, Agentia Nationala pentru Romi si Programul Natiunilor Unite pentru Dezvoltare, referitor la cofinantarea si administrarea Programului "Activitati de implementare si monitorizare a Strategiei pentru imbunatatirea situatiei romilor <<Parteneriat pentru sprijinul romilor - 2005>>", semnat la Bucuresti la 21 septembrie 2005.
    Art. 2
    Contributia Secretariatului General al Guvernului la Programul "Activitati de implementare si monitorizare a Strategiei pentru imbunatatirea situatiei romilor <<Parteneriat pentru sprijinul romilor - 2005>>" se asigura din creditele bugetare aprobate Secretariatului General al Guvernului din bugetul de stat pe anul 2005 la capitolul 5901, titlul "Transferuri", articolul 38 alineatul 4094.
    Art. 3
    Suma de 1.810.000 lei (RON) se utilizeaza pentru finantarea activitatilor de implementare si monitorizare a Strategiei pentru imbunatatirea situatiei romilor.
    Art. 4
    Secretariatul General al Guvernului si Agentia Nationala pentru Romi sunt mandatate ca, in functie de necesitati si de comun acord cu Programul Natiunilor Unite pentru Dezvoltare, sa modifice unele dintre termenele de realizare a Programului "Activitati de implementare si monitorizare a Strategiei pentru imbunatatirea situatiei romilor <<Parteneriat pentru sprijinul romilor - 2005>>".

                  PRIM-MINISTRU
             CALIN POPESCU-TARICEANU

                       Contrasemneaza:
                       Ministrul delegat pentru coordonarea
                       Secretariatului General al Guvernului,
                       Mihai Alexandru Voicu

                       Ministrul finantelor publice,
                       Sebastian Teodor Gheorghe Vladescu

                       p. Ministrul afacerilor externe,
                       Valentin Naumescu,
                       secretar de stat

                          Memorandum de Intelegere*)
intre Secretariatul General al Guvernului, Agentia Nationala pentru Romi si Programul Natiunilor Unite pentru Dezvoltare referitor la cofinantarea si administrarea Programului "Activitati de implementare si monitorizare a Strategiei pentru imbunatatirea situatiei romilor <<Parteneriat pentru sprijinul
romilor - 2005>>"

    *) Memorandumul de intelegere este reprodus in facsimil.

    In conformitate cu:
    1. Hotararea Guvernului nr. 1703/2004 privind organizarea si functionarea Agentiei Nationale pentru Romi, cu modificarile ulterioare;
    2. Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 64/2003 pentru stabilirea unor masuri privind infiintarea, organizarea, reorganizarea sau functionarea unor structuri din cadrul aparatului de lucru al Guvernului, a ministerelor, a altor organe de specialitate ale administratiei publice centrale si a unor institutii publice, aprobata cu modificari prin Legea nr. 194/2004, cu modificarile ulterioare;
    3. Hotararea Guvernului nr. 113/1991 pentru aprobarea Acordului dintre Guvernul Romaniei si Programul Natiunilor Unite pentru Dezvoltare;
    4. Legea bugetului de stat pe anul 2005 nr. 511/2004, cu modificarile si completarile ulterioare.

    Avand in vedere faptul ca:
    (1) prin prezentul memorandum de intelegere incheiat astazi 21 septembrie 2005 Secretariatul General al Guvernului (SGG) si Agentia Nationala pentru Romi (ANR) isi manifesta acordul de a participa impreuna cu Programul Natiunilor Unite pentru Dezvoltare (PNUD) la cofinantarea si administrarea programului "Activitati de implementare si monitorizare a strategiei pentru imbunatatirea situatiei romilor - Programul guvernamental "Parteneriat pentru sprijinul romilor - 2005"
    (2) PNUD are pregatirea necesara si este de acord sa administreze fondurile necesare implementarii programului "Activitati de implementare si monitorizare a strategiei pentru imbunatatirea situatiei romilor - Programul guvernamental "Parteneriat pentru sprijinul romilor - 2005"
    (3) Guvernul Romaniei, prin SGG si ANR, este de acord cu alocarea unei cote parti din fondurile de la bugetul de stat, necesare implementarii programului "Activitati de implementare si monitorizare a strategiei pentru imbunatatirea situatiei romilor - Programul guvernamental "Parteneriat pentru sprijinul romilor - 2005".

    Partile semnatare:
    (1) Secretariatul General al Guvernului, prin Unitatea de Implementare a Programului PHARE nr. RO/2002/000-586.01.02 "Sprijin pentru Strategia nationala de imbunatatire a situatiei romilor", denumit in continuare SGG, cu sediul in Bucuresti, Piata Victoriei nr. 1, sector 1, cod fiscal 4283422, cont nr. RO47TREZ70023590138 deschis la Activitatea de Trezorerie si Contabilitate Publica a Municipiului Bucuresti, reprezentat legal prin domnul Mihai Alexandru Voicu - ministru delegat pentru coordonarea Secretariatului General al Guvernului, doamna Doina Petrache, director al Directiei Economice;
    (2) Agentia Nationala pentru Romi, denumita in continuare ANR, cu sediul in Bucuresti, Piata Victoriei nr. 1, sector 1, punct de lucru in strada Viitorului nr. 14, sector 2, cod fiscal 16998986, cont nr. RO 23TREZ70123510120XXXXX, deschis la Directia de Trezorerie sector 1, Bucuresti, reprezentata legal prin doamna presedinte Manea Ionescu;
    (3) Programul Natiunilor Unite pentru Dezvoltare - Romania, denumit in continuare PNUD, cu sediul in Bucuresti, Bd. Primaverii nr. 48 A, sector 1, cont nr. RO02BRDE450SV03466804500 ROL, deschis la BRD-GSG Bucuresti, reprezentat legal prin dna Soknan Han Jung, Reprezentant Rezident,
    Au convenit incheierea prezentului memorandum de intelegere in urmatoarele conditii:

    Art. 1
    Obiectul
    1.1. Obiectul prezentului memorandum de intelegere il reprezinta cofinantarea si administrarea de catre partile semnatare, respectiv SGG, ANR si PNUD a programului "Activitati de implementare si monitorizare a strategiei pentru imbunatatirea situatiei romilor - Programul guvernamental "Parteneriat pentru sprijinul romilor - 2005" denumit in continuare "Programul".
    Art. 2
    Durata
    2.1. Prezentul memorandum de intelegere este valabil de la data intrarii in vigoare a hotararii Guvernului Romaniei de aprobare a acestuia.
    Art. 3
    Contributia partilor
    3.1. SGG va contribui la finantarea Programului cu suma de 1.810.000 lei (RON), destinata conform Legii nr. 511/2004, cu modificarile si completarile ulterioare, implementarii programului "Activitati de implementare si monitorizare a strategiei pentru imbunatatirea situatiei romilor - Programul guvernamental "Parteneriat pentru sprijinul romilor - 2005".
    3.2. PNUD va contribui la finantarea Programului cu contravaloarea in lei a sumei de 60.000 dolari USD.
    3.3. Pentru buna derulare a Programului, SGG va vira suma de bani reprezentand contributia sa la Program in contul bancar al PNUD nr. RO02BRDE450SV03466804500ROL deschis la BRD-GSG Bucuresti, dupa cum urmeaza:
    3.3.1. Prima plata in suma de 540.000 lei (RON) in termen de 3 zile lucratoare de la data intrarii in vigoare a hotararii de aprobare a Programului.
    3.3.2. Transele urmatoare se vor efectua pe baza solicitarii scrise a PNUD insusita de SGG - UIP si aprobata de ordonatorul principal de credite, astfel:
    - in perioada 1 octombrie - 15 octombrie 2005 suma de 635.000 lei (RON);
    - in perioada 16 octombrie - 15 noiembrie 2005 suma de 635.000 lei (RON).
    3.4. Ca data de referinta in ceea ce priveste data platii se ia in considerare data inscrisa pe documentul de plata.
    Art. 4
    Date privind derularea Programului
    4.1. Atat administrarea fondurilor alocate Proiectului cat si managementul acestuia vor fi asigurate de catre PNUD conform Metodologiei privind modul de evaluare si aprobare a proiectelor depuse in vederea obtinerii finantarii din fondurile cuprinse in Programul "Activitati de implementare si monitorizare a strategiei privind imbunatatirea situatiei romilor - Programul guvernamental "Parteneriat pentru sprijinul romilor - 2005" (anexa nr. 1) si Documentului de Proiect (anexa nr. 2), anexe la prezentul memorandum de intelegere, precum si in conformitate cu legislatia romana in vigoare.
    4.2. Dreptul de administrare a fondurilor de catre PNUD este valabil pana la data la care inceteaza valabilitatea prezentului memorandum, dar nu mai tarziu de 31 mai 2006;
    4.3. Cheltuielile necesare administrarii fondurilor si asigurarii managementului de catre PNUD vor fi in cuantum de 4,5% din valoarea contributiei SGG, efectiv utilizate pentru implementarea Proiectului.
    4.4. Sumele nealocate (pentru care nu exista documente in baza carora sa se poata efectua plata pana la data de 20.12.2005 - aceasta data poate fi modificata ulterior conform normelor de inchidere a exercitiului financiar pe anul 2005, emise de Ministerul Finantelor Publice) vor fi restituite partilor semnatare proportional cu contributia fiecareia la prezentul Program.
    4.5. Finantarea proiectelor din cadrul Programului se va face conform metodologiei prevazute in anexa nr. 1 si in baza deciziilor Comisiei de Evaluare.
    4.6. PNUD va furniza SGG si ANR urmatoarele rapoarte:
    a) in termen de 6 luni de la incetarea sau rezilierea memorandumului, PNUD va prezenta un raport narativ si financiar final care sa contina activitatile programului/proiectului, impactul acestor activitati, precum si datele financiare incluzand documente justificative.
    b) Departamentul Financiar/Administrativ PNUD va emite un raport de activitati detaliat ce va fi insusit de SGG - UIP si ANR si supus aprobarii ordonatorului principal de credite, valabil pentru data de 10 decembrie a anului in curs, dar nu mai tarziu de data de 23 decembrie 2005. In cazul in care circumstante speciale impun acest lucru, PNUD poate furniza rapoarte SGG si ANR la intervale mai scurte.
    4.7. SGG va inregistra in evidenta contabila suma efectiv cheltuita in baza raportului prevazut la alin. 4.6 lit. b).
    Art. 5
    Obligatiile partilor
    5.1. ANR are obligatia sa furnizeze PNUD, la cererea scrisa a acestuia, datele statistice si informatiile pe care le detine in baza de date privind prezentul Program;
    5.2. SGG are urmatoarele obligatii:
    a) sa initieze si sa promoveze, in conformitate cu legislatia in vigoare, actele normative necesare implementarii Programului;
    b) sa stabileasca comisia de evaluare a cererilor de finantare (prin ordin al ministrului delegat pentru coordonarea Secretariatului General al Guvernului), care va selectiona proiectele conform Metodologiei din anexa I.
    c) sa vireze in contul PNUD sumele de bani la care se obliga prin prezentul memorandum, conform graficului stabilit in art. 3.3.
    5.3. PNUD are urmatoarele obligatii:
    a) va raspunde de managementul eficient al Programului, din punct de vedere administrativ, financiar si tehnic, prin respectarea procedurilor cuprinse in Metodologia prevazuta in anexa nr. 1 si a legislatiei in vigoare;
    b) va numi secretarul comisiei de evaluare si va organiza procesul de selectie a proiectelor;
    c) va asigura achizitionarea echipamentelor necesare, precum si raportarile narative si financiare;
    d) va asigura, impreuna cu ANR monitorizarea implementarii proiectelor din cadrul Programului;
    e) va asigura virarea sumelor aferente contributiei PNUD conform art. 3.2 al prezentului memorandum de intelegere, in 10 zile de la data virarii primei transe de catre SGG;
    f) va transmite, conform graficului stabilit prin prezentul memorandum de intelegere, toate raportarile privind derularea Programului;
    g) PNUD se obliga sa nu actioneze in numele SGG sau ANR si sa nu creeze obligatii in numele acestora;
    h) sa restituie SGG in termen de 3 zile de la terminarea Programului sumele ramase nealocate, proportional cu contributia la finantarea Programului;
    i) sa specifice in toate materialele promotionale, informarile sau alte actiuni faptul ca acest program este finantat de Guvernul Romaniei prin SGG;
    j) sa pastreze si sa arhiveze documentele financiare si cele referitoare la prestarea serviciilor contractate, conform normelor in vigoare, precum si sa le prezinte organelor de control abilitate.
    Art. 6
    Clauze de validitate
    6.1. Anularea totala sau partiala a clauzelor prezentului memorandum de intelegere nu va avea nici un efect asupra obligatiilor scadente intre parti.
    6.2. Prevederile alineatului precedent nu sunt de natura sa inlature raspunderea partii care, din vina sa, a determinat incetarea prezentului memorandum de intelegere.
    Art. 7
    Forta majora
    7.1. Nici una dintre partile semnatare nu raspunde de neexecutarea la termen sau de executarea in mod necorespunzator a oricarei obligatii ce ii revine in baza prezentului memorandum de intelegere, daca neexecutarea sau executarea necorespunzatoare a obligatiei respective a fost cauzata de forta majora, asa cum este definita de lege.
    7.2. Partea care invoca forta majora este obligata sa notifice cealalta parte in termen de 20 de zile de la producerea evenimentului si sa ia toate masurile in vederea limitarii consecintelor.
    7.3. Daca in termen de 30 de zile de la producere, evenimentul respectiv nu inceteaza, partile au dreptul sa notifice incetarea de plin drept a prezentului memorandum de intelegere fara ca vreuna dintre ele sa pretinda daune-interese, insa au obligatia de a-si onora toate obligatiile scadente pana la data producerii evenimentului.
    Art. 8
    Notificarile intre parti
    8.1. In acceptiunea partilor contractante, orice notificare adresata de una dintre acestea celeilalte este valabil indeplinita daca va fi transmisa in scris la sediul prevazut in partea introductiva a prezentului memorandum de intelegere.
    8.2. In cazul in care notificarea se face pe cale postala, ea va fi transmisa, prin scrisoare recomandata, cu confirmare de primire si se considera primita de destinatar la data mentionata de oficiul postal primitor pe aceasta confirmare.
    8.3. Daca notificarea se trimite prin telex sau fax, ea se considera primita in prima zi lucratoare dupa cea in care a fost expediata.
    8.4. Notificarile verbale nu se iau in considerare de nici una dintre parti, daca nu sunt confirmate, prin intermediul uneia dintre modalitatile prevazute la alineatele precedente.
    Art. 9
    Solutionarea litigiilor
    9.1. Partile au convenit ca toate neintelegerile privind validitatea prezentului memorandum de intelegere sau rezultate din interpretarea, executarea ori incetarea acestuia sa fie rezolvate pe cale amiabila de reprezentantii lor.
    9.2. In cazul in care rezolvarea neintelegerilor nu este posibila pe cale amiabila, ele vor fi supuse spre solutionare instantelor judecatoresti competente, conform legislatiei romane in vigoare.
    9.3. In ceea ce priveste litigiile ce ar putea aparea in urma finantarii unor proiecte din cadrul Programului, reprezentarea in instanta se va face de catre SGG.
    Art. 10
    Incetarea valabilitatii memorandumului de intelegere
    10.1. Incetarea valabilitatii prezentului memorandum de intelegere nu va avea nici un efect asupra obligatiilor deja scadente intre partile semnatare.
    Art. 11
    Clauze finale
    11.1. Echipamentele, bunurile sau alte proprietati achizitionate din fondurile Programului sunt in proprietatea PNUD numai pe perioada derularii Programului. La incheierea Programului, PNUD va transfera, cu titlu gratuit, dreptul de proprietate asupra tuturor acestor echipamente, bunuri sau proprietati catre Secretariatul General al Guvernului.
    11.2. Anexele nr. 1 si nr. 2 fac parte integranta din prezentul memorandum de intelegere.
    11.3. Semnat la Bucuresti, la ............... 2005, incheiat in patru exemplare originale, doua in limba romana si doua in limba engleza.

    Pentru SGG:                                  Pentru PNUD:
    Nume: Dl Mihai Alexandru Voicu               Nume: Dna Soknan Han Jung
    Titlu: Ministru delegat pentru coordonarea   Titlu: Reprezentant Rezident
    Secretariatului General al Guvernului

    Nume: Dna Doina Petrache
    Titlu: Director al Directiei Economice

    Aviz juridic:

    Directia de Contencios si Resurse Umane

                                                  Data: 21 septembrie 2005

    Pentru ANR:
    Nume: Dna Mariea Ionescu
    Titlu: Presedinte Agentia Nationala
    pentru Romi

    ANEXA 1*)

    *) Anexa nr. 1 este reprodusa in facsimil.

                               METODOLOGIE
privind modul de evaluare si aprobare a proiectelor depuse in vederea obtinerii finantarii din fondurile cuprinse in Programul "Activitati de implementare si monitorizare a Strategiei pentru imbunatatirea situatiei romilor <<Parteneriat pentru sprijinul romilor - 2005>>"

    I. CADRUL LEGAL DE IMPLEMENTARE SI MONITORIZARE A STRATEGIEI DE IMBUNATATIRE A SITUATIEI ROMILOR

    1.1 Istoric
    Imbunatatirea situatiei romilor continua sa fie un obiectiv fundamental pentru politica Guvernului Romaniei. Programul de Guvernare 2005 - 2008, capitolul 25, cuprinde referiri speciale la problematica legata de comunitatea romilor, subliniind necesitatea implementarii eficiente a strategiei nationale pentru imbunatatirea situatiei romilor, completand prevederile din H.G. nr. 430/2001 privind aprobarea Strategiei Guvernului Romaniei de imbunatatire a situatiei romilor. Documentul a fost rezultatul unei colaborari fructuoase intre Guvern si organizatiile neguvernamentale ale romilor, continuata si in etapele de implementare a acesteia si are la baza principiile consensualitatii, utilitatii sociale, diviziunii sectoriale, descentralizarii in executie, egalitatii si diferentierii identitare.
    Strategia Guvernului Romaniei de imbunatatire a situatiei romilor are o durata de 10 ani si cuprinde 10 mari domenii sectoriale: 1. Administratie publica si dezvoltare comunitara, 2. Locuinte, 3. Securitate sociala, 4. Sanatate, 5. Economie, 6. Justitie si ordine publica, 7. Protectia copilului, 8. Educatie, 9. Cultura si culte, 10. Comunicare si participare civica.
    Conform principiului diviziunii sectoriale si al descentralizarii in executie, Strategia Guvernului Romaniei de imbunatatire a situatiei romilor prevede o structura de organizare, coordonare si control a acestui act normativ, precum si responsabilitati specifice institutiilor, autoritatilor publice si organizatiilor neguvernamentale in implementarea Planului general de masuri.
    In perioada 2000 - 2002, un fond de 900.000 Euro a fost alocat proiectelor dezvoltate in parteneriat de catre autoritatile publice locale si ONG-urile care se ocupa de problemele romilor, ca parte a programului PHARE RO9803.01. Dintr-un numar de 334 de propuneri de proiecte, 41 au fost declarate castigatoare - 11 din partea organizatiilor neguvernamentale ale romilor, 12 din partea altor organizatii neguvernamentale, 13 din partea Primariilor, iar 5 din partea altor institutii publice.
    In februarie 2002, a fost lansat cel de-al doilea fond program PHARE, RO 0004.02.02, "Dezvoltarea societatii civile 2000", cu o componenta de granturi destinata "Imbunatatirii situatiei romilor", in valoare de 1.000.000 Euro, la care s-au depus 300 de cereri de finantare. In iulie 2002, a fost data publicitatii lista proiectelor selectate spre finantare in cadrul programului lansat. Cele 29 de proiecte propuse spre finantare au fost implementate in 10 luni, in perioada 2002 - 2003, vizand domeniile: Administratie publica si dezvoltare comunitara, Educatie, Sanatate, Securitate Sociala, Comunicare si participare civica.
    In decembrie 2002, a fost semnat Memorandumul de finantare dintre Guvernul Romaniei si Comisia Europeana, pentru Programul PHARE RO 2002/000-586.01.02, denumit "Sprijin pentru Strategia nationala de imbunatatire a situatiei romilor", in valoare totala de 7,6 Meuro, (6 milioane Euro Comisia Europeana si 1,6 milioane Euro, contributia Guvernului Romaniei).
    La componenta de granturi a Programului PHARE 2002, au fost depuse de catre autoritatile publice 531 de proiecte, dintre care 65 au primit o finantare, pe urmatoarele domenii: formare profesionala si activitati aducatoare de venituri, 34 proiecte; mica infrastructura si locuinte sociale, 14 proiecte; sanatate, 17 proiecte.
    Guvernul a introdus in anul 2003, prin Legea bugetului de stat nr. 631/2002, cofinantarea in moneda nationala la Programul PHARE 2002, in valoare de 1,6 MEURO, destinata sustinerii activitatilor programului denumit "Parteneriat pentru sprijinul romilor - 2003", cu care au fost finantate si implementate 26, in domeniile mica infrastructura si locuire, activitati generatoare de venituri, achizitie de terenuri si cultivarea lor.
    In decembrie 2004, s-a semnat Memorandumul de finantare intre Guvernul Romaniei si Comisia Europeana, pentru Programului Multianual PHARE 2004 - 2006, care cuprinde si subprogramul criteriul politic, minoritati si prevede o estimare financiara de 44,160.000 Euro (35 Meuro, Comisia Europeana la care se adauga contributia Guvernului de 9,16 Meuro).
    Pentru acest program au fost identificate sase prioritati acoperind domeniile: acte de identitate pentru romi, programe de constientizare si informare publica legate de romi si problemele lor, dezvoltarea capacitatii institutionale a Agentiei Nationale pentru Romi si a structurilor locale implicate in implementarea si monitorizarea Strategiei Guvernamentale, dezvoltare comunitara, sanatate si educatie.
    Prima fisa sectoriala a Programului Multianual a fost aprobata in decembrie 2004 si prevede alocarea sumei de 8,5 Meuro, pentru doua proiecte:
    - dezvoltarea institutionala a structurii de implementare a H.G. nr. 430/2001, in valoare de 4,5 Meuro,
    - dezvoltarea capacitatii institutionale si imbunatatirea mediului educational in anumite scoli, in valoare de 4 Meuro. Proiectul se afla in faza de pregatire a licitatiilor.
    In anul 2004, Secretariatul General al Guvernului impreuna cu Programul Natiunilor Unite pentru Dezvoltare au cofinantat si administrat programul "Activitati de implementare si monitorizare a strategiei privind imbunatatirea situatiei romilor - 2004", in valoare de 6.400.000 lei (RON). In cadrul acestui program au fost finantate si implementate 17 proiecte in comunitatile de romi.

    1.2. Obiectivele programului si prioritatile pentru anul 2005
    Obiectivul general al Programului "Activitati de implementare si monitorizare a strategiei privind imbunatatirea situatiei romilor - 2005" este imbunatatirea conditiilor de viata in comunitatile de romi din Romania.
    Programul va sprijini Guvernul Romaniei in consolidarea criteriilor politice de aderare la Uniunea Europeana prin oferirea de sprijin financiar la nivel local pentru proiecte care respecta prioritatile programului de aderare a Romaniei si care se concentreaza pe facilitarea participarii active a membrilor comunitatilor de romi la viata economica, sociala, culturala si politica romaneasca.
    Obiectivele specifice ale programului sunt:
    a) punerea in practica a Planului de masuri al strategiei prin sprijinirea initiativelor dezvoltate de catre autoritatile si institutiile publice locale, impreuna cu reprezentantii romilor;
    b) sprijinirea dezvoltarii de parteneriate durabile intre administratia publica locala si organizatiile neguvernamentale;
    c) stimularea participarii active a romilor la viata economica, sociala, educationala, culturala si politica a comunitatilor locale.

    1.3. Suma disponibila pentru finantare oferita de ordonatorul de credite
    Suma globala indicativa disponibila pentru oferta de proiecte de finantare din 2005 este de 1.810.000 lei (RON).
    Programul va fi administrat si monitorizat de catre Programul Natiunilor Unite pentru Dezvoltare (PNUD) in Romania.
    Marimea finantarii
    Orice suma acordata in cadrul acestor programe trebuie sa se incadreze intre urmatoarele sume minime si maxime:
    - suma minima: 50.000 lei (RON);
    - suma maxima: 200.000 lei (RON).
    Finantarea din partea Secretariatului General al Guvernului nu poate depasi 90% din costurile eligibile totale ale proiectului. Diferenta de 10% din valoarea totala a proiectului trebuie sa fie acoperita din resursele proprii ale solicitantului sau ale partenerilor acestuia, sau din alte surse decat suma solicitata Secretariatului General al Guvernului.
    Contributia solicitantului poate fi financiara si/sau in natura. Contributia in natura poate fi reprezentata de bunuri (terenuri, cladiri, utilaje, echipamente) ale aplicantului sau ale partenerilor acestuia, munca voluntara, servicii (utilitati, transport), asa cum este prevazut in capitolele de buget (vezi anexa B - Bugetul proiectului).

    II. REGULI REFERITOARE LA PREZENTA CERERE DE OFERTA DE PROIECTE DE FINANTARE

    2.1 Criterii de eligibilitate
    Exista patru seturi de criterii de eligibilitate. Acestea se refera la:
    - institutiile care pot solicita o finantare nerambursabila;
    - parteneriatele, care constituie o conditie pentru acordarea finantarii;
    - proiectele pentru care se poate acorda finantare;
    - tipurile de costuri care pot fi luate in considerare pentru finantare.
    2.1.1 Eligibilitatea solicitantilor: cine poate depune o cerere de finantare
    - Solicitantii trebuie sa fie institutii ale administratiei publice locale. Parteneriatul dintre institutiile publice si organizatiile neguvernamentale ale romilor, precum si grupurile de initiativa din comunitatile de romi este obligatoriu. Grupurile de initiativa trebuie sa fie organizate, functionale si sa actioneze in conformitate cu reglementarile legale in vigoare.
    - Solicitantii sa fie direct responsabili de elaborarea si managementul proiectului.
    - Solicitantii sa aiba surse stabile si suficiente de finantare pentru a asigura functionarea institutiei lor pe perioada derularii proiectului si sa participe la finantarea proiectului.
    - Solicitantii sa aiba experienta si sa poata demonstra capacitatea de a conduce activitati de amploarea proiectului pentru care se solicita finantarea.
    - Solicitantii sa recruteze forta de munca necesara derularii proiectelor din randul membrilor comunitatilor de romi in cuantum de minim 30% din forta de munca totala angajata in implementarea proiectului.
    Potentialii solicitanti nu au dreptul sa participe la cererea de oferta de proiecte sau sa primeasca o finantare nerambursabila daca:
    - au incercat sa obtina informatii confidentiale sau sa influenteze Secretariatul General al Guvernului si/sau Agentia Nationala pentru Romi, in timpul procesului de evaluare a licitatiilor prezente sau anterioare;
    - sunt subiect al unui conflict de interese
    2.1.2 Eligibilitatea partenerilor
    - Parteneriatul dintre aplicant si o organizatie neguvernamentala a romilor/grup de initiativa este o conditie obligatorie pentru acordarea finantarii.
    - Sunt eligibili ca parteneri organizatiile neguvernamentale (asociatii, fundatii) din localitatea in care se desfasoara proiectul.
    - In cazul in care in localitatea respectiva nu exista o organizatie neguvernamentala a romilor, sunt eligibili ca parteneri grupurile de initiativa ale romilor din comunitatea respectiva, constituite conform Legii nr. 129/1998 privind infiintarea, organizarea si functionarea Fondului Roman de Dezvoltare Sociala, republicata.
    - Pe toata durata proiectului, partenerul rom (grup de initiativa sau ONG) va organiza intalniri cu comunitatea de romi in care se desfasoara proiectul, cel putin o data pe luna. In cadrul acestor intalniri comunitatea va fi informata despre progresele realizate in cadrul proiectului si se va promova implicarea directa si activa a beneficiarilor in desfasurarea proiectului. La aceste intalniri va participa si coordonatorul de proiect (sau o alta persoana din partea autoritatilor publice locale). De asemenea, partenerul rom va intocmi, in urma acestor intalniri cu comunitatile de romi, un document in care se vor specifica clar (si se vor masura) nevoile comunitatii respective, precum si propunerile de imbunatatire a conditiilor de viata in comunitate.
    - Pe parcursul implementarii proiectului, grupul de initiativa din comunitatea roma se va transforma in organizatie neguvernamentala (ONG).
    - Partenerii din proiect nu pot avea si calitatea de subcontractanti ai activitatilor din cadrul proiectului.
    2.1.3 Eligibilitatea proiectelor: proiecte pentru care se poate face o cerere de finantare
    Dimensiunea financiara a proiectelor
    Orice suma acordata in cadrul acestui program trebuie sa se incadreze intre valoarea minima si maxima stabilite la punctul 1.3.
    Durata proiectelor
    Durata proiectelor este perioada dintre data si luna semnarii contractului si ultima luna in care obligatoriu se vor face raportarile narative si financiare finale, inclusiv auditul financiar, respectiv data de 30 noiembrie 2005.
    Durata unui proiect nu poate depasi termenul de 30 noiembrie 2005.
    Sectoare sau domenii de activitate
    Programul ofera finantare nerambursabila pentru proiecte de dezvoltare locala menite sa imbunatateasca situatia membrilor comunitatilor de romi, activitati care sa sprijine facilitarea participarii active a romilor la viata economica, sociala, culturala si politica din Romania in urmatoarele domenii:
    - activitati generatoare de venit;
    - mica infrastructura;
    - reabilitare de locuinte;
    - achizitia terenurilor agricole si cultivarea acestora;
    - pregatire vocationala.
    Tipuri de activitati eligibile (propunerile nu trebuie sa se limiteze doar la acestea)
    1. Activitati generatoare de venit (AGV)
    Aceste activitati aducatoare de venit pot include - fara a se limita la - urmatoarele:
    - achizitii de terenuri agricole si cultivarea acestora;
    - meserii traditionale (caramidarie, prelucrarea lemnului, a metalului etc.) si produse artizanale;
    - ateliere profesionale (croitorie, fierarie, caramidarie etc.);
    - ateliere de productie (laptarie, macelarie etc.);
    - productii agricole (cultivarea legumelor, a cerealelor etc.);
    - microferme (pui, vaci, porci etc.);
    - constructii necesare tipurilor de activitati mentionate mai sus;
    - unelte si echipamente specifice tipurilor de activitati mentionate mai sus;
    - mica infrastructura, specifica tipului de activitati aducatoare de venituri.
    2. Activitatile de mica infrastructura pot include, dar nu sunt limitate la:
    - introducerea retelelor si/sau conectarea la retelele existente de apa, gaze, electricitate, sisteme de canalizare;
    - repararea si/sau construirea de drumuri si poduri mici;
    - renovarea de scoli, dispensare, policlinici aflate in zone cu o densitate mare de populatie de etnie roma.
    3. Reabilitarea locuintelor, inclusiv mica infrastructura.
    La finalizarea proiectului, aplicantul va emite o hotarare a consiliului local in care va transfera dreptul de proprietate, unde este cazul, a bunurilor achizitionate in perioada proiectului catre ONG-ul/grupul de initiativa transformat in ONG, partener in proiect.
    4. Achizitia terenurilor agricole si cultivarea acestora
    - Organizarea membrilor comunitatilor de romi in asociatii agricole;
    - Achizitie unelte si echipamente specifice tipurilor de activitati agricole.
    Beneficiarii acestor activitati vor trebui:
    - sa fie implicati direct in desfasurarea activitatilor agricole;
    - sa primeasca in folosinta indelungata (5 ani) terenurile agricole, uneltele si echipamentele.
    Unul din criteriile de improprietarire a romilor, dupa trecerea perioadei de folosinta de 5 ani, il constituie utilizarea cu buna-credinta a terenurilor date in folosinta. Alte criterii in vederea dobandirii dreptului de proprietate pot fi stabilite de catre autoritatile locale, cu obligatia de a fi stipulate in proiect, precum si in hotararile consiliilor locale/orasenesti/judetene.
    Membrii comunitatilor de romi, beneficiari directi ai acestor programe, trebuie sa participe nemijlocit la tipurile de activitati mentionate mai sus, constituind forta de munca in proiect. Se recomanda ca beneficiarii directi sa fie membrii unor familii numeroase si cu venituri reduse.
    Hotararile consiliilor locale/orasenesti/judetene in care se va stipula momentul, modalitatile si conditiile transferului dreptului de proprietate catre beneficiarii directi asupra bunurilor rezultate prin aplicarea proiectului, respectiv a improprietaririi acestora, vor constitui baza incheierii contractelor de finantare dintre Secretariatul General al Guvernului si solicitantul principal.
    5. Pregatire vocationala
    Pregatire formala (diploma) (care include introducerea de tehnologii imbunatatite) pentru meserii traditionale - cum ar fi zidaria, tamplaria si pentru a facilita accesul pe piata muncii si/sau pentru a asigura practicarea legala a respectivei meserii.
    Activitati neeligibile
    Urmatoarele tipuri de activitati nu sunt eligibile:
    - sponsorizari individuale pentru participare la ateliere, seminarii, conferinte, congrese:
    - burse de studiu individuale, cursuri de specializare;
    - activitati de cercetare, studii de fezabilitate, planuri de afaceri;
    - activitati de refinantare nerambursabile, credite sau imprumuturi;
    - activitati curente ale institutiei solicitantului.
    Beneficiarii proiectului
    Beneficiarii directi ai proiectului sunt membrii comunitatilor de romi, in principal cei care provin din familii numeroase si care au venituri reduse.
    Cel putin 30% din forta de munca angajata si platita in cadrul proiectului se va recruta din randul comunitatii de romi.
    Numarul de cereri pe care le poate inainta un solicitant:
    - un solicitant poate depune una sau mai multe cereri de finantare;
    - un solicitant nu poate primi mai mult de o finantare nerambursabila in cadrul acestei licitatii de proiecte.
    2.1.4 Eligibilitatea costurilor: costuri care pot fi luate in considerare pentru finantare
    Doar "costurile eligibile" pot fi luate in considerare pentru a fi finantate. Aceste costuri sunt detaliate mai jos. Bugetul reprezinta o estimare a costurilor eligibile. Solicitantul trebuie sa acorde o mare atentie faptului ca aceste costuri eligibile trebuie sa se bazeze pe costuri reale si nu pot lua forma unor sume globale.
    Vor fi finantate acele propuneri care, in procesul de verificare ce precede semnarea unui contract, nu releva probleme care necesita schimbari ale bugetului. In urma acestei verificari se pot cere clarificari si, unde este cazul, responsabilul de contract din cadrul echipei proiectului din partea PNUD va propune reducerea/refacerea bugetului.
    Este in interesul solicitantului sa prezinte un buget realist si eficient din punctul de vedere al costurilor.
    In cadrul proiectului, contributia solicitantului trebuie sa fie de minim 10% din valoarea totala a proiectului, financiara si/sau in natura.
    Costuri direct eligibile
    Pentru a fi considerate eligibile in contextul proiectului, costurile trebuie:
    - sa fie necesare pentru derularea proiectului si sa fie in concordanta cu principiile unui management financiar sanatos cu un raport optim cost/eficienta;
    - sa fie efectuate in timpul perioadei de executie a proiectului si dupa semnarea contractului;
    - sa fie inregistrate in contabilitatea beneficiarului, sa fie identificabile si verificabile si sa fie dovedite cu documente originale.
    Urmatoarele costuri directe sunt eligibile:
    - costul pentru personalul angajat pentru proiect, inclusiv taxele pentru asigurari sociale si alte costuri aferente remunerarii (nu mai mult de 3 persoane);
    - costuri pentru achizitionarea de terenuri;
    - costuri pentru achizitionarea de unelte si echipamente (noi sau folosite), precum si pentru transportul acestora;
    - costuri pentru auditarea proiectului.
    Costuri neeligibile
    Urmatoarele costuri sunt neeligibile:
    - rezerve pentru posibile pierderi sau datorii viitoare;
    - dobanzi datorate;
    - costuri pentru studii pregatitoare sau activitati pregatitoare;
    - costuri pentru consumabile, bunuri si utilitati necesare pentru realizarea activitatilor proiectului;
    - costuri pentru diseminarea informatiilor despre proiect;
    - costuri pentru remunerarea functionarilor publici/demnitarilor din institutia contractanta, precum si a partenerilor in proiect.

    2.2 Cum trebuie completata cererea de finantare si procedurile care trebuie urmate
    2.2.1 Cererea de finantare si documentele care o insotesc
    Cererea de finantare trebuie inaintata conform formularului cererii de finantare anexat la prezenta "Metodologie" (anexa A), cerere de finantare care poate fi gasita si pe urmatoarea pagina de Internet: www.undp.org. Se vor respecta cu exactitate formatul cererii de finantare si ordinea paginilor.
    Cererea de finantare se completeaza cu atentie si cat mai clar posibil pentru a facilita evaluarea sa. Se vor da suficiente detalii pentru a asigura claritatea, in special privind modul in care obiectivele proiectului vor fi atinse, avantajele ce vor decurge din acest proiect si felul in care proiectul propus este relevant pentru obiectivele programului.
    Cererile de finantare scrise de mana nu vor fi acceptate.
    Documentele care insotesc cererile de finantare
    Cererile de finantare trebuie insotite de urmatoarele documente:
    1. Buget detaliat cu finantare pe capitole si subcapitole (vezi anexa B).
    2. Statut ONG/act constitutiv si de inregistrare a grupului de initiativa
    3. CV-urile echipei proiectului
    4. Declaratie de parteneriat, semnata de toti partenerii - in original
    5. Declaratie de impartialitate
    6. Documentele de proprietate sau contractele de inchiriere pentru acele proiecte care prevad lucrari de reparatii si/sau renovari (daca este cazul) - copie
    7. Documente care sa demonstreze angajamentul solicitantului, precum si ale partenerilor in programele de imbunatatire a situatiei romilor
    8. Plan de afaceri, in cazul in care propunerea de proiect se refera la activitati generatoare de venit
    9. Proiect tehnic/studiu de fezabilitate pentru activitatile de mica infrastructura si reabilitarea locuintelor
    Copii dupa urmatoarele documente care pot demonstra angajamentul in programe de imbunatatire a situatiei romilor (exemple):
    - copii dupa procese-verbale care arata ca situatia romilor a fost luata in considerare in sedintele oficiale ale consiliilor locale/orasenesti/judetene;
    - articole din presa locala care fac referire la initiativele autoritatii locale in solutionarea problemelor cu care se confrunta comunitatile de romi;
    - rapoarte, studii, analize sau propuneri cu privire la solutionarea problemelor cu care se confrunta romii din comunitatile locale.
    Cererea de finantare trebuie sa fie completa, incluzand toate documentele solicitate.
    2.2.2 Unde si cum se trimit cererile de finantare
    Cererile de finantare trebuie trimise intr-un plic sigilat prin posta recomandata, mesagerie expresa sau livrate personal (o confirmare de primire semnata si datata va fi inmanata la livrare) la adresa urmatoare: Secretariatul General al Guvernului - Unitatea de Implementare a Proiectelor PHARE pentru Romi, Piata Victoriei nr. 1, sector 1, Bucuresti
    Cererile de finantare trimise prin alte mijloace (de exemplu prin fax sau prin e-mail) sau livrate la alte adrese decat cea mentionata, si neinregistrate la Agentia Nationala pentru Romi, nu vor fi luate in considerare.
    Cererile de finantare (formularul de cerere de finantare si anexele) trebuie inaintate in original si o copie, precum si pe suport electronic (pe CD).
    Pe plic se va specifica:
    pentru Programul "Activitati de implementare si monitorizare a strategiei privind imbunatatirea situatiei romilor - Programul guvernamental "Parteneriat pentru sprijinul romilor - 2005"
    - numele complet al solicitantului
    - adresa postala completa
    2.2.3 Data limita de depunere si de incheiere a proiectelor
    Cererile de finantare se vor depune in termen de 30 de zile calendaristice de la data publicarii in Monitorul Oficial al Romaniei a hotararii Guvernului pentru aprobarea Memorandumului de Intelegere referitor la cofinantarea si administrarea programului "Activitati de implementare si monitorizare a strategiei pentru imbunatatirea situatiei romilor - Programul guvernamental "Parteneriat pentru sprijinul romilor - 2005" dintre Secretariatul General al Guvernului (SGG) si Programul Natiunilor Unite pentru Dezvoltare (PNUD). Aceasta data va fi comunicata ulterior de catre PNUD si Agentia Nationala pentru Romi prin mijloace mass-media, precum si pe caile oficiale de comunicare ale Guvernului Romaniei. Data limita de incheiere a activitatilor proiectelor si de depunere a rapoartelor finale de activitati (narative si financiare) este 30 noiembrie 2005.
    2.2.4 Informatii suplimentare
    Solicitantii pot adresa intrebari prin e-mail, telefon sau fax la urmatoarea adresa.
    Programul Natiunilor Unite pentru Dezvoltare
    E-mail: florin.banateanu@undp.org
    Telefon: 021 201 78 21, 021 201 78 27
    Fax: 021 201 78 28
    Dupa evaluarea proiectelor, in termen de 20 zile, fiecare solicitant va primi o adresa de raspuns cu privire la decizia de finantare sau respingere a finantarii proiectului.

    2.3 Evaluarea si selectia cererilor de finantare
    Cererile de finantare vor fi examinate si evaluate de catre o comisie de evaluare. Componenta Comisiei de evaluare va fi stabilita prin ordin al ministrului delegat pentru coordonarea Secretariatului General al Guvernului:
    - 2 membri, reprezentanti ai Secretariatului General al Guvernului;
    - 2 membri, reprezentanti ai Agentiei Nationale pentru Romi;
    - 3 membri delegati de organizatiile neguvernamentale ale romilor.
    Presedintele Comisiei de evaluare si secretarul vor fi desemnati de PNUD si nu au drept de vot.
    Numai cererile care indeplinesc criteriile de eligibilitate vor fi supuse procesului de evaluare.
    Toate proiectele solicitantilor vor fi evaluate conform urmatoarelor criterii:
    (1) conformitatea administrativa;
    (2) calitatea tehnica;
    (3) calitatea financiara;
    (4) rezultatele asteptate;
    (5) continuitatea/sustenabilitatea proiectului;
    (6) capacitatea si expertiza manageriala.
    O evaluare a calitatii propunerilor, inclusiv a bugetului propus va fi efectuata in conformitate cu criteriile de evaluare din Grila de evaluare prezentata in continuare in "Metodologie".
    Informatii importante
    Nota asupra sectiunii Relevanta
    Daca punctajul total obtinut la sectiune este mai mic de 28 de puncte (bun), propunerea nu va fi evaluata mai departe.
    Nota privind acordarea punctajului
    Criteriile de evaluare sunt impartite in sectiuni si subsectiuni. Fiecarei subsectiuni i se va acorda un punctaj intre 1 si 5 in conformitate cu urmatoarele reguli: 1 = foarte slab; 2 = slab; 3 = satisfacator; 4 = bun; 5 = foarte bun. Vor fi selectate proiectele care au obtinut cele mai mari punctaje.

 ______________________________________________________________________________
|                      Sectiunea                           | Punctaj | Punctaj |
|                                                          | maxim   | obtinut |
|__________________________________________________________|_________|_________|
| 1. Relevanta                                             |      30 |         |
|__________________________________________________________|_________|_________|
| 1.1 Cat de relevanta este propunerea pentru nevoile si   |         |         |
| constrangerile specifice localitatii/regiunii vizate?    |       5 |         |
|__________________________________________________________|_________|_________|
| 1.2 Cat de clar sunt definite si strategic alese         |         |         |
| grupurile tinta?                                         |       5 |         |
|__________________________________________________________|_________|_________|
| 1.3 Cat de relevanta este propunerea pentru nevoile      |         |         |
| grupului tinta propus?                                   |       5 |         |
|__________________________________________________________|_________|_________|
| 1.4 Cat de relevanta este propunerea pentru obiectivele  |         |         |
| si pentru una sau mai multe dintre prioritatile          |         |         |
| programului? Nota: un punctaj de 5 (foarte bun) va fi    |         |         |
| alocat numai in cazul in care propunerea acopera cel     |         |         |
| putin o prioritate.                                      |       5 |         |
|__________________________________________________________|_________|_________|
| 1.5 Cat de coerente, adecvate si practice sunt           |         |         |
| activitatile propuse?                                    |       5 |         |
|__________________________________________________________|_________|_________|
| 1.6 In ce masura propunerea contine elemente specifice   |         |         |
| care maresc valoarea, cum ar fi abordari inovative,      |         |         |
| modele de buna practica?                                 |       5 |         |
|__________________________________________________________|_________|_________|
|                                                                              |
|______________________________________________________________________________|
|2. Metodologie                                            |      25 |         |
|__________________________________________________________|_________|_________|
| 2.1 Cat de coerent este planul general al proiectului?   |         |         |
| (Inclusiv pregatirea pentru evaluare)                    |   2 x 5 |         |
|__________________________________________________________|_________|_________|
| 2.2 Cat de satisfacator este nivelul de implicare si     |         |         |
| activitatea beneficiarilor? Sunt necesare informatii     |         |         |
| relevante despre acest aspect                            |       5 |         |
|__________________________________________________________|_________|_________|
| 2.3 Cat de clar si fezabil este planul de actiune?       |       5 |         |
|__________________________________________________________|_________|_________|
| 2.4 In ce masura propunerea contine indicatori           |         |         |
| verificabili in mod obiectiv pentru rezultatele          |         |         |
| proiectului?                                             |       5 |         |
|__________________________________________________________|_________|_________|
|                                                                              |
|______________________________________________________________________________|
| 3. Asigurarea continuitatii proiectului                  |      20 |         |
|__________________________________________________________|_________|_________|
| 3.1 In ce masura proiectul va avea un impact tangibil    |         |         |
| asupra grupurilor tinta?                                 |       5 |         |
|__________________________________________________________|_________|_________|
| 3.2 In ce masura propunerea contine posibile efecte      |         |         |
| multiplicatoare? (Inclusiv posibilitatea replicarii si   |         |         |
| extinderii rezultatelor proiectului, diseminarea         |         |         |
| informatiilor)                                           |       5 |         |
|__________________________________________________________|_________|_________|
| 3.3 In ce masura rezultatele proiectului propus sunt     |         |         |
| durabile: financiar (cum vor fi finantate activitatile   |         |         |
| dupa incheierea finantarii SGG?) institutional           |         |         |
| (Structurile care permit desfasurarea activitatilor vor  |         |         |
| continua sa existe la sfarsitul acestui proiect) la      |         |         |
| nivelul politicilor (unde este cazul) (care va fi        |         |         |
| impactul structural al proiectului - de ex. va conduce   |         |         |
| la imbunatatirea legislatiei, a codurilor de conduita, a |         |         |
| metodelor etc.?)                                         |      10 |         |
|__________________________________________________________|_________|_________|
|                                                                              |
|______________________________________________________________________________|
| 4. Bugetul si Eficienta costurilor                       |      10 |         |
|__________________________________________________________|_________|_________|
| 4.1 In ce masura bugetul este clar si detaliat?          |       5 |         |
|__________________________________________________________|_________|_________|
| 4.2 In ce masura cheltuielile propuse sunt necesare      |         |         |
| pentru implementarea proiectului?                        |       5 |         |
|__________________________________________________________|_________|_________|
|                                                                              |
|______________________________________________________________________________|
| 5. Capacitatea si Expertiza Manageriala                  |      15 |         |
|__________________________________________________________|_________|_________|
| 5.1 Cat de satisfacatoare este experienta anterioara a   |         |         |
| solicitantului in domeniul managementului de proiect?    |         |         |
| Nota: daca solicitantul nu a avut experiente anterioare  |         |         |
| de management de proiect punctajul va fi 1.              |       5 |         |
|__________________________________________________________|_________|_________|
| 5.2 Cat de satisfacatoare este expertiza tehnica a       |         |         |
| solicitantului? (ex. Cunoasterea problemelor care vor fi |         |         |
| abordate)                                                |       5 |         |
|__________________________________________________________|_________|_________|
| 5.3 Cat de satisfacatoare este capacitatea actuala de    |         |         |
| management a solicitantului (inclusiv personalul,        |         |         |
| echipamentul si abilitatea de a administra bugetul       |         |         |
| proiectului)?                                            |       5 |         |
|__________________________________________________________|_________|_________|
| Punctajul total maxim                                    |     100 |
|__________________________________________________________|_________|

    2.4 Informatii referitoare la decizia Secretariatului General al Guvernului de a acorda finantari nerambursabile
    Solicitantii vor fi informati in scris de catre PNUD asupra deciziei referitoare la cererea de finantare. Decizia de a respinge o cerere de finantare sau de a nu acorda finantare se va baza pe urmatoarele motive:
    - cererea de finantare este incompleta sau neconforma cu conditiile administrative prestabilite;
    - solicitantul nu este eligibil in conformitate cu sectiunea 2.1.1.;
    - proiectul nu este eligibil (propunerea depaseste durata maxima permisa, contributia solicitata este mai mica decat suma minima permisa, in conformitate cu sectiunea 2.1.3, eligibilitatea costurilor);
    - relevanta si calitatea tehnica a propunerii este considerata mai slaba decat cea a propunerilor selectate;
    - calitatea financiara a propunerii este considerata supradimensionata sau insuficienta;
    - activitatile propuse nu corespund prioritatilor identificate pentru derularea fondului.
    Decizia Comisiei de Evaluare de a respinge o cerere de finantare sau de a nu acorda finantare este finala.

    2.5 Conditii aplicabile in faza de implementare a proiectului, ulterior deciziei de acordare a finantarii
    Dupa decizia de selectare in vederea finantarii, se va efectua o vizita de precontractare de catre o echipa formata din reprezentanti ai PNUD si ai Agentiei Nationale pentru Romi, in care se vor evalua capacitatile manageriale si tehnice de implementare a proiectelor respective de catre autoritatile locale aplicante. In functie de rezultatul acestei analize, beneficiarului i se va propune semnarea unui contract de finantare cu PNUD, care va fi realizat in concordanta cu procedurile de contractare ale SGG si ANR, precum si cu regulile si procedurile PNUD.
    Contractul va avea ca anexa bugetul proiectului.
    Esecul in realizarea obiectivelor
    Daca beneficiarul nu reuseste sa implementeze proiectul in conditiile asumate si stipulate in contract, PNUD isi rezerva dreptul de a intrerupe platile si/sau de a rezilia contractul.
    Contributia Secretariatului General al Guvernului prin PNUD pentru un proiect poale fi redusa, iar in acest caz PNUD poate solicita returnarea sumelor deja platite daca beneficiarul nu respecta termenii contractuali.
    Amendamente la contractul de finantare si modificari in cadrul bugetului
    Orice modificare adusa contractului trebuie consemnata in scris, printr-un amendament, sub forma de act aditional la contractul original.
    Modificari in cadrul bugetului
    Capitolele de buget pot fi modificate fata de cifrele prevazute in bugetul initial, numai daca sunt indeplinite urmatoarele conditii:
    (1) modificarile nu afecteaza scopul initial al proiectului;
    (2) impactul financiar este limitat la un transfer in cadrul unui singur capitol de buget sau la un transfer intre capitole de buget care implica o modificare de maxim 10% a sumei initiale a capitolului bugetar. In acest caz, contractantul nu poate aplica modificarea fara sa informeze PNUD.
    In toate cazurile, pentru a solicita un amendament la contract, trebuie facuta o solicitare in scris catre administratorul proiectului, PNUD.
    Raportarea
    Dupa cheltuirea primei transe de finantare de 30%, contractantul va intocmi un raport narativ si financiar intermediar, insotit de documentele justificative. PNUD va elibera transa a doua de finantare dupa primirea acestor documente.
    La finalul proiectului, contractantul va intocmi un raport narativ si financiar final, precum si raportul de audit realizat de un auditor independent.
    Un dosar de raportare finala, incluzand aceste documente, precum si altele solicitate de PNUD ca justificare a realizarii obiectivelor proiectului, va fi trimis catre PNUD.
    Plati
    Pentru administrarea financiara a proiectului, contractantul are obligativitatea deschiderii unui cont separat pentru proiectul propus.
    Platile se vor efectua dupa urmatoarea metodologie:
    1) dupa semnarea contractului, contractantul va transmite catre PNUD o solicitare de plata in baza careia va primi un avans de 30% din finantare, conform prevederilor art. 4, 5, 6, 9 si a pct. 14 din anexa nr. 1 la Hotararea Guvernului nr. 264/2003 privind stabilirea actiunilor si categoriilor de cheltuieli, criteriilor, procedurilor si limitelor pentru efectuarea de plati in avans din fonduri publice, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare;
    2) dupa justificarea avansului primit, contractantul va angaja cheltuieli in limita bugetului proiectului, cheltuieli pe care le va deconta numai dupa prezentarea documentelor justificative, conform paragrafului "Raportarea", primul alineat;
    3) in situatia in care contractantul a efectuat cheltuieli ce depasesc avansul primit, diferenta dintre avansul primit si suma cheltuita va fi virata in contul beneficiarului in termen de 10 zile de la efectuarea decontului.
    Inregistrari si conturi ale operatiei
    Contractantul trebuie sa tina inregistrari exacte, periodice, inregistrari contabile separate si transparente ale implementarii proiectului. Aceste inregistrari trebuie sa fie pastrate pe o perioada de 5 ani dupa data de terminare a proiectului.
    Auditul
    La sfarsitul proiectului, contractantul va realiza obligatoriu un audit financiar autorizat, de catre un auditor independent, care va fi inaintat Programului Natiunilor Unite pentru Dezvoltare.
    In contract se va stipula posibilitatea efectuarii unor inspectii asupra documentelor si locului de derulare a proiectului de catre SGG, ANR, PNUD si Curtea de Conturi.
    Publicitatea
    Proiectul va asigura o vizibilitate corespunzatoare finantarii SGG si PNUD in cadrul tuturor rapoartelor si publicatiilor realizate atat pe perioada de implementare, cat si dupa incheierea programului, precum si in toate evenimentele publice asociate proiectului.

    III. LISTA ANEXELOR
    Anexa A Cererea de finantare (format Word)
    Anexa B Bugetul proiectului (format Excel)
    Anexa C Declaratia de impartialitate

    ANEXA A

                           CERERE DE FINANTARE

    1. TITLUL PROIECTULUI
    2. LOCUL DE DESFASURARE (judet, localitate, cu mentionarea comunitatii in care se va implementa proiectul)
    3. INITIATORI
    Aplicant (denumirea institutiei, adresa, telefon, fax, e-mail)
    Parteneri (denumire, adresa, telefon, fax, e-mail)
    Anexati o lista cu cele mai importante proiecte derulate de organizatia/institutia dv. (atat aplicantul, cat si partenerul)
    4. DURATA PROIECTULUI (trebuie sa se incadreze in intervalul de timp stabilit)
    5. GRUPUL TINTA (descrieti grupul tinta in contextul localitatii/comunitatii din care face parte)
    6. OBIECTIVELE PROIECTULUI
    7. REZUMATUL PROIECTULUI (maximum 10 randuri - scopul proiectului, grupul tinta si principalele activitati)
    8. DESCRIEREA PROIECTULUI (maxim 2 pagini) va cuprinde: relevanta proiectului pentru obiectivele programului, descrierea detaliata a nevoilor cu care se confrunta localitatea si comunitatea respectiva, descrierea detaliata a activitatilor propuse, rolul partenerilor in derularea activitatilor, numarul estimativ de beneficiari directi si indirecti ai proiectului)
    9. METODOLOGIA PROIECTULUI va cuprinde metodele de implementare, modul de monitorizare si evaluare interna a proiectului, echipa propusa pentru implementarea proiectului, modalitatile de diseminare a informatiei despre proiecte
    10. ROLUL PARTENERILOR IN PROIECT (se va prezenta aportul lor in conceperea si desfasurarea proiectului, aportul financiar urmand a fi prezentat in rubrica de buget)
    11. REZULTATELE ASTEPTATE
    12. SUSTENABILITATEA PROIECTULUI
    13. COORDONATOR PROIECT (nume, prenume, functia in cadrul organizatiei/institutiei, coordonate contact: adresa, tel/fax, e-mail)
    Anexati Curriculum Vitae
    14. PERSOANA IMPUTERNICITA STATUTAR SA REPREZINTE ORGANIZATIA/INSTITUTIA (nume, prenume, functia in cadrul organizatiei/institutiei, coordonate contact: adresa, tel./fax, e-mail)

    Semnatura
    L.S.

    ANEXA B

    BUGETUL PROIECTULUI (pentru achizitiile de bunuri si servicii se vor respecta obligatoriu prevederile Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 60/2001 privind achizitiile publice, cu modificarile si completarile ulterioare)
    Activitatea
    Tipul cheltuielilor
    Suma totala
    Contributia organizatiei/institutiei beneficiare
    Contributia altor finantatori
    Contributia SGG/PNUD
    Observatii
    De preferinta bugetul se va realiza in format EXCEL.

    ANEXA C

                        DECLARATIE DE IMPARTIALITATE

    Conflictul de interese reprezinta orice situatie ce influenteaza capacitatea candidatului/ofertantului/contractorului de a avea o opinie profesionista obiectiva si impartiala, sau ce il impiedica, in orice moment, sa acorde prioritate intereselor Autoritatii Contractante; orice consideratie legata de posibile contracte viitoare sau conflict cu alte angajamente, trecute sau prezente, ale candidatului/ofertantului/contractorului. Aceste restrictii se aplica si oricarui subcontractor sau angajat al candidatului/ofertantului/contractorului.
    Subsemnatul, fiind persoana cu drept de reprezentare a organizatiei solicitante/partenere, ma oblig sa iau toate masurile preventive necesare pentru a evita orice conflict de interese, asa cum este acesta definit mai sus, si sa informez imediat Autoritatea Contractanta, despre orice situatie ce genereaza sau ar putea genera un asemenea conflict.

 ______________________________________________________________
|                | Solicitantul | Partener 1: | Partener 2*1): |
|________________|______________|_____________|________________|
| Nume:          |              |             |                |
|________________|______________|_____________|________________|
| Functie:       |              |             |                |
|________________|______________|_____________|________________|
| Semnatura:     |              |             |                |
|________________|______________|_____________|________________|
| Data si locul: |              |             |                |
|________________|______________|_____________|________________|
    *1) In cazul in care exista mai multi parteneri, fiecare dintre acestia trebuie sa semneze aceasta declaratie.

    ANEXA 2*)

    *) Anexa nr. 2 este reprodusa in facsimil.

                             Guvernul Romaniei

                Programul Natiunilor Unite pentru Dezvoltare

    Document de Proiect referitor la activitati de implementare si monitorizare a Strategiei pentru imbunatatirea situatiei romilor - 2005

 ______________________________________________________________________________
|    Scurta descriere:                                                         |
|    Programul Natiunilor Unite pentru Dezvoltare va sustine Guvernul Romaniei |
| in eforturile sale de a indeplini criteriile de aderare la Uniunea Europeana,|
| cu privire la sprijinirea implementarii si monitorizarii Strategiei Nationale|
| de imbunatatire a Situatiei Romilor. Acest lucru se va realiza prin oferirea |
| unui sprijin financiar pentru proiectele locale care respecta prioritatile   |
| programului de aderare al Romaniei la Uniunea Europeana si de asemenea care  |
| incurajeaza participarea activa a romilor la viata economica, sociala,       |
| culturala si politica a comunitatii lor.                                     |
|                                                                              |
|    Obiectivul general al proiectului este de a produce schimbari pozitive    |
| nivelului de trai al comunitatilor minoritare dezavantajate din Romania prin:|
| 1) imbunatatirea micii infrastructuri din regiunile tinta selectate si care  |
|    concentreaza o mare parte a populatiei de romi;                           |
| 2) incurajarea integrarii sociale si economice a comunitatilor minoritare    |
|    dezavantajate din Romania prin oferirea de instruire profesionala si      |
|    antreprenoriala precum si prin programe de crearea locurilor de munca in  |
|    regiunile tinta, inclusiv achizitia de terenuri                           |
| 3) Reabilitarea locuintelor                                                  |
|                                                                              |
|    Programul va sustine proiectele de interventie derulate pe baza de        |
| parteneriat de catre autoritatile locale precum si de membrii comunitatilor  |
| de romi.                                                                     |
|______________________________________________________________________________|

    Partea I. Analiza contextului

    Contextul National
    Reformele politice si economice initiate in Romania dupa 1990 au fost insotite de scaderea drastica a activitatii economice precum si de o crestere brusca a somajului si o scadere a nivelului de trai. Impactul social al reformei a fost relativ mare in comparatie cu alte tari Central si Est-europene, datorita schimbarilor politice frecvente, a lipsei de decizie privind restructurarea economiei dar si datorita incoerentei politicilor macroeconomice.
    Lipsa locurilor de munca si nivelul de trai foarte scazut au afectat in special minoritatea etnica a romilor. In ultimii zece ani, rata somajului in randul romilor a crescut in mod sistematic, acest grup contribuind la mentinerea nivelului crescut al lipsei locurilor de munca pe termen lung.
    In multe orase din Romania cartierele de romi au devenit suprapopulate, situatia inrautatindu-se dupa 1990, cand multi romi si-au vandut apartamentele de la bloc si s-au intors la rudele lor din cartierele de romi. Este cazul multor romi migrati in zonele rurale, datorita lipsei unui loc de munca care sa le permita sa-si acopere cheltuielile administrative. La acest aspect a contribuit si faptul ca mediul de viata era neprietenos si deseori ostil.
    Infrastructura tehnica, adeseori inexistenta, se afla intr-o stare precara, in timp ce infrastructura sociala (scoli, gradinite, unitati medicale, magazine, birouri sociale etc.) este necorespunzatoare sau de asemenea lipseste. Datorita faptului ca multe persoane de etnie roma au domiciliul inregistrat in alta localitate, ei nu beneficiaza de ajutoare sociale, copiii lor nu frecventeaza o scoala, iar familiile nu au acces la serviciile sociale.
    Acest proiect se adreseaza in mod direct problemelor mentionate mai sus. Prin dezvoltarea infrastructurii tehnice si sociale din regiunile selectate ale tarii care detine un mare procent al populatiei minoritare dezavantajate, proiectul va crea conditii pentru integrarea socio-economica a grupurilor tinta.
    Evitarea discriminarii ulterioare a romilor se va realiza printr-o implementare a proiectului corespunzatoare. Astfel, se vor urma "Principiile Directoare" stabilite de UE, OSCE si Consiliul Europei care mentioneaza ca "toti pasii din cadrul procesului de rezolvare a situatiei locuintelor romilor vor fi dezvoltati astfel incat identitatea lor etnica si culturala sa fie conservata".

    Contributia PNUD
    Veriga lipsa din politicile de integrare ale romilor o constituie pregatirea si ocuparea profesionala a acestora, aceste date fiind posibile conform unui studiu realizat de PNUD si Organizatia Internationala a Muncii (ILO). Gradul de ocupare profesionala a romilor in Romania este mai mic decat cel al populatiei la nivel national. Implicarea femeilor de nationalitate roma pe piata muncii este deosebit de redusa - procentul acestora fiind de 4 ori mai mare decat la nivel national. Participarea lor economica este partial limitata datorita lipsei de calificare profesionala.

    Experienta PNUD
    PNUD este o organizatie puternic implicata in imbunatatirea oportunitatilor de dezvoltare a grupurilor vulnerabile. Raportul Regional de Dezvoltare Umana publicat de Biroul Regional PNUD, "Cum sa eviti capcana dependentei", arata ca indicele de dezvoltare umana pentru romii din Romania este cel mai scazut din intreaga regiune. In acest context, integrarea sociala, ca unul din domeniile cheie de actiune ale PNUD Romania, are ca scop ameliorarea oportunitatilor de dezvoltare pentru romi urmarind cresterea nivelului de trai pentru atingerea Obiectivelor de Dezvoltare ale Mileniului. Proiectul propus va juca un rol foarte important in acest sens.
    In trecut, PNUD Romania a organizat un seminar privind imbunatatirea Situatiei Romilor in Romania precum si alte proiecte in vederea cresterii nivelului de trai, avand drept tinta comunitatile de romi (cooperative de credit, microintreprinderi, centre de dezvoltare comunitara etc.). In acest sens PNUD Romania reprezinta un partener de incredere al Guvernului sprijinindu-l in eforturile sale de implementare a Strategiei Nationale de Imbunatatire a Situatiei Romilor, date fiind bunele relatii si experienta in colaborarea cu autoritatile locale/centrale si organizatiile societatii civile.
    PNUD Romania a lansat raportul "HIV/SIDA si Romii din Europa Centrala si de Est" pregatindu-se sa lanseze inca doua rapoarte privind finantarile programelor pentru comunitatile de romi: "Cartea Alba - Finantari pentru Comunitatile Rome din Romania" si "Studiu asupra impactului finantarilor si programelor adresate comunitatilor de romi in perioada 1996 - 2004"
    Raportul "HIV/SIDA si Romii din Europa Centrala si de Est" reprezinta primul studiu de acest gen, abordand problematica HIV/SIDA si raspandirea ei in randul romilor din Europa Centrala si de Est. Ca atare, raportul constituie un prim pas necesar pentru centralizarea unor informatii despre problematica sociala complexa generata de fenomenul HIV/SIDA in randul populatiei vulnerabile si marginalizate. Viziunea de ansamblu sustinuta de acest raport serveste ca baza pentru cercetari suplimentare vizand o evaluare competenta si empirica a HIV/SIDA precum si a minoritatii rome in Europa Centrala si de Est.
    Raportul vizeaza 4 tari din regiune: Romania, Bulgaria, Moldova si Slovacia, selectate in urma consultarii cu Biroul Regional PNUD Bratislava. Principalele recomandari propuse de raport sunt privite din prisma pasilor necesari in vederea reducerii unor probleme principale confruntate de romii din Europa Centrala si de Est. Se prevede ca toate eforturile si programele sa fie implementate prin parteneriate depline si cu participarea activa a romilor.
    Initiativa PNUD de a elabora "Cartea Alba - Finantari pentru Comunitatile Rome din Romania" adauga un plus de informatie in literatura de specialitate confirmand interesul Agentiilor ONU din Romania pentru ameliorarea situatiei romilor. Aceasta publicatie isi propune sa prezinte activitatile realizate pana in prezent in aceasta directie, prin descrierea tuturor proiectelor/programelor propuse in beneficiul comunitatilor de romi precum si a institutiilor/organizatiilor nationale si internationale care au fost implicate in finantarea acestora.
    Ca structura Cartea Alba contine patru parti.
    Prima parte furnizeaza o sinteza a principalelor date referitoare la situatia romilor din Romania.
    Cea de-a doua parte prezinta principalele institutii finantatoare, precum si programele si proiectele din cadrul acestora, insotite de descrieri succinte si de prezentari ale principalelor obiective propuse.
    Principalele studii referitoare la comunitatile de romi, finantate de institutiile mentionate in partea anterioara vor fi detaliate in capitolul al treilea al lucrarii, urmand ca ultima parte sa prezinte concluziile si recomandarile formulate pe baza discutiilor formale si informale cu liderii romilor, oficiali ai Guvernului, reprezentanti ai organizatiilor neguvernamentale, institutii finantatoare, membrii ai comisiilor inter-ministeriale/comitetelor de sprijin, precum si alti actori interesati in formularea politicilor publice pentru romi.
    "Studiu asupra impactului finantarilor si programelor adresate comunitatilor de romi in perioada 1996 - 2004" are drept scop evaluarea eficientei cu care au fost folosite fondurile destinate imbunatatirii situatiei din comunitatile de romi. Dupa descrierea principalilor indicatori privind situatia romilor in Romania, politicile publice adresate lor si principalii actori din acest domeniu, studiul analizeaza cateva exemple pozitive si negative care vizeaza implementarea de proiecte pentru romi in 4 domenii: locuinte/infrastructura, sanatate, educatie, locuri de munca.
    Proiectul "Centru de Sprijin Social pentru Comunitatile de Romi" isi propune dezvoltarea unui centru pilot care sa furnizeze servicii integrate comunitatilor de romi intr-un cadru coerent bazat pe principii de dezvoltare durabila. Se preconizeaza ca proiectul va conduce la o crestere a gradului de dezvoltare economica si sociala pentru comunitatile de romi din localitatea propusa (Marasesti, jud. Vrancea), cu accent sporit asupra categoriei care include femeile si copii, dar si pe imbunatatirea starii de sanatate a intregii comunitati si adoptarea unui comportament adecvat pentru o viata mai sanatoasa.
    Impactul estimat al proiectului rezida in cresterea nivelului de trai al romilor din mai multe comunitati, prin replicarea modelului din alte tari si in Romania. In vederea extinderii proiectului se preconizeaza colaborarea PNUD cu parteneri nationali si internationali.

    Partea a II-a. Strategia

    Strategia nationala
    Imbunatatirea situatiei romilor continua sa fie un obiectiv fundamental pentru politica Guvernului Romaniei. Programul de guvernare subliniaza importanta dezvoltarii locale ale comunitatilor de romi, dezvoltare care este vizata de asemenea si de Hotararea Guvernului nr. 430/2001 privind aprobarea Strategiei Guvernului Romaniei de Imbunatatire a Situatiei Romilor. Documentul include un program de implementare si reprezinta un model de colaborare dintre Guvern si organizatiile neguvernamentale ale romilor. Acest document are la baza principiile consensualismului, diviziunii sectoriale, descentralizarii, egalitatii si diferentierii etnice. De asemenea strategia detine un rol semnificativ in conceptul politicii de imbunatatire a situatiei romilor si urmareste sa stimuleze participarea lor la viata economica, sociala, educationala si politica. Acest lucru va fi facilitat prin implicarea in programe de dezvoltare comunitara si asistenta sectoriala precum si prin derularea unor programe de prevenire a discriminarii sociale si institutionale. Implementarea strategiei este planificata pe durata a 10 ani (2001 - 2010).
    Strategia fost dezvoltata cu participarea reprezentantilor ministerelor responsabile, precum si cu lideri si reprezentanti ai romilor de la numeroase organizatii non-guvernamentale, iar acest fapt reprezinta unul dintre punctele forte ale acestei initiative. Directiile principale de actiune ale Strategiei sunt: administratie publica, locuinte, securitate sociala, sanatate, economie, justitie si ordine publica, protectia copilului, educatie, cultura si culte, comunicare si participare civica.

    Obiectivele generale ale proiectului
    - Imbunatatirea conditiilor de viata ale romilor din Romania prin extinderea si reabilitarea infrastructurii publice din zonele tinta cu o mare concentrare a populatiei minoritare etnice dezavantajate;
    - Integrarea sociala si economica a romilor prin implementarea de politici active pe piata muncii in zonele tinta;
    - Imbunatatirea bunelor relatii interetnice prin conservarea identitatii etnice a comunitatilor minoritare si prin construirea unei infrastructuri sociale in zonele tinta;
    - Sprijinirea implementarii Strategiei Nationale de Imbunatatire a Situatiei Romilor.

    Obiectivele specifice ale proiectului
    1. Implementarea planului de actiune al Strategiei prin sustinerea initiativelor dezvoltate de autoritatile locale si institutiile publice locale in parteneriat cu reprezentanti ai comunitatilor de romi.
    2. Identificarea si sprijinirea proiectelor de interventie comunitara desfasurate in parteneriat de catre autoritatile locale si organizatiile de romi.
    3. Realizarea unui studiu referitor la identificarea pe zone geografice a nevoilor romilor legate de ocuparea fortei de munca si de asemenea a perspectivelor de integrare economica a lor in societatea romaneasca.

    Partea a III-a. Organizarea si conducerea proiectului
    Principalii parteneri guvernamentali vor fi Secretariatul General al Guvernului, prin Unitatea de Implementare a Programului PHARE nr. RO/2002/000-586.01.02 "Sprijin pentru Strategia nationala de imbunatatire a situatiei romilor" (SGG-UIP) si Agentia Nationala pentru Romi (ANR), dar si autoritatile locale, beneficiare ale granturilor. PNUD se va asigura ca exista o modalitate de abordare participativa a comunitatilor de romi astfel incat acestea sa fie implicate activ in implementarea proiectelor la toate nivelele. Scopul este de a dezvolta activitati complementare celor realizate de alte organizatii in cadrul comunitatii.
    Proiectul se bazeaza pe o stransa colaborare intre institutiile guvernamentale centrale, autoritati locale, ONG-uri si PNUD care vor fi parteneri implicati direct in implementarea proiectului, cu roluri si responsabilitati clar definite.
    Proiectul va fi implementat conform Legii bugetului de stat si procedurii PNUD de executie nationala. Agentia de Executie a proiectului va fi SGG-UIP. PNUD va desemna un Director de proiect care va urmari atingerea obiectivelor proiectului in conformitate cu prezentul document. Intalnirile de informare vor fi realizate permanent intre reprezentantii PNUD, SGG-UIP, ANR si Directorul de proiect.
    Proiectul va fi implementat de PNUD in stransa colaborare cu SGG-UIP si ANR. Echipa proiectului va fi implicata in activitatile curente de organizare, conducere si monitorizare ale proiectului inclusiv, in activitatile formale si informale de monitorizare (vizite in teren, comitete de evaluare, rapoarte narative si financiare). ANR va fi responsabil de pregatirea Termenilor de Referinta pentru activitatile proiectului inclusiv, pentru evaluarea proiectului (evaluare finala si partiala). Personalul ANR din Bucuresti dar si expertii romi din cadrul Birourilor Judetene pentru Romi si cei regionali ai ANR se vor implica activ in solutionarea problemelor aparute pe parcursul implementarii proiectului.
    Echipa proiectului si Managerul de Proiect vor fi selectati de catre o comisie formata din reprezentanti ai SGG-UIP, ANR si PNUD si vor fi contractati de catre PNUD. De preferat, acestia vor fi selectati dintre persoanele cu experienta in derularea de proiecte similare cu finantare de la UE sau alte organizatii internationale. Echipa proiectului va lucra in stransa colaborare cu personalul SGG-UIP si ANR pentru a asigura comunicarea zilnica si intarirea capacitatii echipei SGG-UIP si ANR. Echipa proiectului si Managerul de Proiect vor raspunde in fata PNUD pentru realizarea la timp a rezultatelor proiectului.
    Echipa proiectului va fi alcatuita din:
    - Coordonator proiect
    - Coordonator social
    - Administrator
    Managerul de Proiect va fi responsabil de realizarea proiectului conform graficului activitatilor, bugetului, obiectivelor generale si specifice asa cum sunt ele prevazute in prezentul document. Managerul de Proiect va lua decizii pentru a asigura buna desfasurare a proiectului. Orice dificultati majore vor fi solutionate in colaborare de catre PNUD, SGG-UIP si ANR. De asemenea, Managerul de Proiect va pregati Raportul Anual de Activitate si il va inainta spre aprobare partenerilor mentionati mai sus.
    Managerul de Proiect si echipa proiectului vor avea urmatoarele responsabilitati care vor fi asumate in stransa colaborare cu personalul SGG-UIP si ANR:
    - Coordonarea activitatilor zilnice ale proiectului
    - Pregatirea contractelor (personal, consultanti, contracte de finantare, echipamente)
    - Monitorizarea activitatilor proiectului la nivel local
    - Efectuarea tuturor platilor in cadrul proiectului
    - Administrarea conturilor proiectului
    - Pregatirea si inaintarea rapoartelor narative si financiare catre ANR
    - Organizarea de activitati si evenimente de informare publica
    In numele PNUD, Managerul de Proiect va mentine legatura cu partile implicate in implementarea proiectului la nivel local:
    1. Autoritatile locale si centrale
    2. Partenerii finantatori
    3. ONG-uri ale romilor
    Managerul de Proiect va pregati un plan de lucru in conformitate cu responsabilitatile fiecarui partener stipulate in acest document de proiect si in stransa colaborare cu reprezentantii SGG-UIP, ANR si Coordonatorii locali (BJR) si regionali de Proiect
    Reprezentantii locali (BJR) si regionali de Proiect in colaborare cu reprezentantii autoritatilor locale, si ONG-urilor locale ale romilor vor organiza selectia initiativelor si a personalului care va realiza activitatile din cadrul proiectelor locale, propuse spre finantare.

    PNUD
    PNUD va avea responsabilitatea generala pentru managementul proiectului si va cofinanta acest proiect. PNUD va fi responsabil de distribuirea fondurilor catre autoritatile locale. Regulile si regulamentele PNUD se vor aplica tuturor activitatilor legate de proiect. PNUD va pregati si actualiza planurile de lucru si va folosi propriile mecanisme pentru monitorizare si evaluare, asa cum sunt descrise in cele ce urmeaza. PNUD va folosi propriile mecanisme pentru a analiza situatia financiara si a realiza rapoarte exacte si de actualitate ale proiectului.
    PNUD va monitoriza implementarea proiectului, asigurand conformitatea cu regulile si procedurile relevante pentru executia la nivel national. Cheltuielile din buget si orice propuneri de modificare a activitatilor bugetare vor fi analizate si aprobate de grupul de parteneriat tripartit alcatuit din PNUD, Agentia de Executie si agentii locali de implementare (autoritatile locale). Acest grup tripartit se va intalni cel putin o data pe perioada implementarii proiectului pentru a analiza progresul acestuia.

    Partea a IV-a. Monitorizare si evaluare

    Proiectul definit in prezentul document va fi supus procedurilor standard de monitorizare si evaluare ale PNUD in conformitate cu Manualul de Programe al PNUD. In plus, pot fi utilizate alte proceduri de monitorizare si evaluare cerute de partenerul de cofinantare, in cazul in care procedurile PNUD nu sunt considerate suficiente.
    In cadrul unei intalniri de lucru, daca este cazul, proiectul va fi supus unei revizii realizate de catre SGG-UIP, ANR si PNUD. Directorul de Proiect va prezenta un Raport de Activitate la fiecare intalnire de acest gen. Un Raport final de activitate va fi pregatit la incheierea proiectului. Toate rapoartele vor fi pregatite (in draft) si distribuite tuturor partilor cu mult timp inainte pentru a permite examinarea lor. Personalul SGG-UIP, ANR si PNUD vor realiza monitorizarea permanenta a proiectului prin vizite in teren.
    In plus fata de intalnirile periodice ale partenerilor pentru discutarea rezultatelor intermediare, proiectul va fi supus controalelor financiare obisnuite ale programelor PNUD implementate conform procedurii de executie nationala (audit anual).

    Partea a V-a. Contextul legal

    Acest Document de Proiect reprezinta instrumentul la care se face referire in articolul 1 al Acordului Standard de Asistenta dintre Guvernul Romaniei si Programul Natiunilor Unite pentru Dezvoltare, semnat la 23 ianuarie 1991. Proiectul va fi implementat conform regulilor si procedurilor PNUD.
    Urmatoarele tipuri de modificari ale acestui document de proiect pot fi facute numai cu semnatura Reprezentantului Rezident al PNUD care trebuie sa se asigure ca ceilalti semnatari ai documentului de proiect nu au nici o obiectie fata de modificarile propuse:
    - Modificarea sau completarea oricarei anexe din documentul de proiect;
    - Modificari ce nu implica schimbari semnificative ale obiectivelor imediate, rezultatelor sau activitatilor proiectului dar care sunt cauzate de reorganizarea deja aprobata a resurselor sau de cresterea costurilor datorita inflatiei;
    - Revizii anuale obligatorii care reorganizeaza etapele de distribuire a resurselor aprobate sau reflecta cresterea costurilor pentru experti sau a altor costuri datorita inflatiei, sau care iau in considerare flexibilitatea agentiei privind cheltuielile.

    Planul de lucru si bugetul*)

    *) Planul de lucru si bugetul sunt reproduse in facsimil.

                 Programul Natiunilor Unite pentru Dezvoltare

    Semnificatia coloanelor din tabelul de mai jos este urmatoarea:
    A - Proj. ID
    B - Perioada
    C - Partener responsabil
    D - T.1
    E - T.2
    F - T.3
    G - Parteneri
    H - Linie bugetara
 ______________________________________________________________________________
| Anul: 2005 Numarul proiectului:                                              |
| Titlul Proiectului: Activitati de implementare si monitorizare a strategiei  |
| pentru imbunatatirea situatiei romilor - 2005                                |
|______________________________________________________________________________|
 ______________________________________________________________________________
|A|Rezultate   |Activitati  |  B  |  C |           Bugetul planificat          |
| |asteptate   |cheie       |_____|    |_______________________________________|
| |            |            |D|E|F|    | Fond|  G   |  H  |  Descriere |  Suma |
|_|____________|____________|_|_|_|____|_____|______|_____|____________|_______|
| |Intretinerea|Personalul  |X|X|X|PNUD| 4000|PNUD  |71300|Personalul  | 20,000|
| |unitatii de |            | | | |    |     |      |     |proiectului |       |
| |implementare|____________|_|_|_|____|_____|______|_____|____________|_______|
| |a           |Biroul      |X|X|X|PNUD| 4000|PNUD  |73100|Inchirierea |  4,000|
| |proiectului |proiectului | | | |    |     |      |     |si          |       |
| |            |            | | | |    |     |      |     |intretinerea|       |
| |            |            | | | |    |     |      |     |biroului    |       |
| |            |            | | | |____|_____|______|_____|____________|_______|
| |            |            | | | |PNUD| 4000|PNUD  |72500|Consumabile |  1,500|
| |            |            | | | |____|_____|______|_____|____________|_______|
| |            |            | | | |PNUD| 4000|PNUD  |71600|Misiuni     |  4,000|
| |            |            | | | |____|_____|______|_____|____________|_______|
| |            |            | | | |PNUD| 4000|PNUD  |74500|Diverse     |  3,000|
|_|____________|____________|_|_|_|____|_____|______|_____|____________|_______|
|                   Subtotal                                           | 32,500|
|______________________________________________________________________|_______|
| |Granturi    |Servicii    | |X|X|PNUD|30000|Guvern|72600|Granturi    |606,509|
| |pentru      |contractuale| | | |    |     |      |     |            |       |
| |proiectele  |            | | | |    |     |      |     |            |       |
| |locale      |            | | | |    |     |      |     |            |       |
|_|____________|____________|_|_|_|____|_____|______|_____|____________|_______|
| |Granturi    |Servicii    | |X|X|PNUD| 4000|PNUD  |72600|Granturi    | 26,600|
| |pentru      |contractuale| | | |    |     |      |     |            |       |
| |proiectele  |            | | | |    |     |      |     |            |       |
| |locale      |            | | | |    |     |      |     |            |       |
|_|____________|____________|_|_|_|____|_____|______|_____|____________|_______|
|                   Subtotal                                           |633,109|
|______________________________________________________________________|_______|
| |            |ISS (1,5%)  |X|X|X|PNUD|30000|Guvern|     |ISS (1,5%)  | 10,426|
| |            |____________|_|_|_|____|_____|______|_____|____________|_______|
| |            |GSM (3%)    |X| | |PNUD|30000|Guvern|75100|GSM (3%)    | 19,053|
|_|____________|____________|_|_|_|____|_____|______|_____|____________|_______|
|                   Subtotal                                             29,479|
|______________________________________________________________________________|
| Total PNUD                                              |PNUD        | 60,000|
|_________________________________________________________|____________|_______|
| Total Guvern                                            |Guvern      |635,088|
|_________________________________________________________|____________|_______|
| TOTAL                                                                 695,088|
|______________________________________________________________________________|

             MATRICEA LOGICA A REZULTATELOR SI RESURSELOR PROIECTULUI

 ______________________________________________________________________________
| Rezultatul scontat la nivel national, asa cum este el mentionat in           |
| Programul-Cadru al Resurselor Nationale                                      |
|                                                                              |
| Reforma sistemului de protectie sociala/stabilirea celor mai vulnerabile     |
| grupuri ale societatii ca grupuri tinta                                      |
|______________________________________________________________________________|
| Indicatorul rezultatului, conform Programului-Cadru de Rezultate si Resurse: |
|                                                                              |
| Procentul persoanelor sarace incluse in sistemul de protectie sociala/       |
| capacitate crescuta a celor saraci de a-si imbunatati nivelul de trai.       |
|______________________________________________________________________________|
| Domeniul Strategic din Programul-Cadru de Resurse: Accesul la servicii       |
| sociale de baza si sisteme pentru managementul riscului si cresterea         |
| numarului de locuri de munca la nivel local si national.                     |
|                                                                              |
| TTF Service Line: Servicii sociale de baza                                   |
|______________________________________________________________________________|
| Strategia de parteneriat: Proiectul presupune o stransa colaborare cu SGG-UIP|
| si ANR. Proiectul se bazeaza pe o stransa colaborare intre PNUD, SGG-UIP,    |
| ANR, autoritatile locale din judetele/orasele selectate si ONG-uri ale       |
| romilor recunoscute pentru rezultatele obtinute in programele de incluziune  |
| sociala.                                                                     |
|______________________________________________________________________________|
| Titlul si numarul proiectului: Urbanizarea si dezvoltarea sociala a          |
| regiunilor cu populatie dominant minoritara.                                 |
|______________________________________________________________________________|
| Rezultate nationale | Rezultate anuale| Activitati      | Contributii        |
| scontate            |                 |                 |                    |
|_____________________|_________________|_________________|____________________|
| Rezultat 1          | Rezultat anual  | Activitatea 1.1 | Echipa proiectului |
|                     | pentru 2005:    |                 | si personalul      |
|                     |                 |                 | SGG-UIP si ANR     |
|                     |                 |                 |                    |
| Asigurarea          | Organizarea     | Selectarea si   |                    |
| monitorizarii si    | activitatilor de| contractarea    |                    |
| evaluarii permanente| monitorizare si | echipei         |                    |
| a proiectului si    | evaluare si     | proiectului     |                    |
| intocmirea          | elaborarea      | pentru          |                    |
| rapoartelor de      | rapoartelor     | activitatile de |                    |
| monitorizare si     | aferente.       | monitorizare.   |                    |
| evaluare.           |                 |                 |                    |
|_____________________|_________________|_________________|____________________|
| Rezultat 2          | Rezultat anual  | Activitatea 2.1 | Subcontracte:      |
|                     | pentru 2005:    |                 |                    |
|                     |                 |                 |                    |
| Derularea unei      | Organizarea a   | Conferinte de   |                    |
| campanii de         | cel putin 2     | presa,          |                    |
| informare si        | conferinte de   | pregatirea      |                    |
| constientizare a    | presa.          | materialelor de |                    |
| opiniei publice la  |                 | presa si a      |                    |
| nivel national si   | Elaborarea a cel| brosurilor de   |                    |
| local si realizarea | putin 1 brosura | prezentare a    |                    |
| unui studiu privind | de prezentare a | proiectului.    |                    |
| nevoile si          | proiectului.    |                 |                    |
| perspectivele       |                 | Activitatea 2.2 |                    |
| romilor in ce       | Rezultat anual  |                 |                    |
| priveste ocuparea   | pentru 2005:    | Culegerea de    |                    |
| fortei de munca     |                 | date despre     |                    |
|                     | Organizarea unei| nevoile si      |                    |
|                     | conferinte de   | perspectivele   |                    |
|                     | presa finala.   | romilor in ce   |                    |
|                     |                 | priveste        |                    |
|                     | Rezultat anual  | ocuparea fortei |                    |
|                     | pentru 2005:    | de munca.       |                    |
|                     |                 |                 |                    |
|                     | Lansarea unui   |                 |                    |
|                     | studiu privind  |                 |                    |
|                     | nevoile si      |                 |                    |
|                     | perspectivele   |                 |                    |
|                     | romilor in ce   |                 |                    |
|                     | priveste        |                 |                    |
|                     | ocuparea fortei |                 |                    |
|                     | de munca.       |                 |                    |
|_____________________|_________________|_________________|____________________|
| Rezultat 3          | Rezultat anual  | Activitatea 3.1 | Subcontracte:      |
|                     | pentru 2005     |                 |                    |
|                     |                 |                 |                    |
| Realizarea de       | Numar de romi   | Selectarea      |                    |
| activitati          | care au         | proiectelor     |                    |
| generatoare de venit| beneficiat      |                 |                    |
|                     | de formare si   | Activitatea 3.2 |                    |
|                     | care au fost    |                 |                    |
|                     | angajati.       | Asigurarea      |                    |
|                     |                 | monitorizarii   |                    |
|                     |                 | permanente a    |                    |
|                     |                 | lucrarilor      |                    |
|_____________________|_________________|_________________|____________________|
| Rezultat 4          | Rezultat anual  | Activitatea 4.1 | Subcontracte:      |
|                     | pentru 2005:    |                 |                    |
|                     |                 |                 |                    |
| Reabilitarea de     | Numarul de metri| Lansarea        |                    |
| locuinte sociale    | de retea de     | licitatiei,     |                    |
| si a infrastructurii| alimentare cu   | selectarea si   |                    |
| mici in zonele      | apa construiti. | contractarea    |                    |
| cu populatie        |                 | firmelor de     |                    |
| majoritara de romi. | Numarul de metri| constructii.    |                    |
|                     | patrati de      |                 |                    |
|                     | drumuri         | Activitatea 4.2 |                    |
|                     | construite.     |                 |                    |
|                     |                 | Selectarea prin |                    |
|                     | Numarul de metri| concurs si      |                    |
|                     | de retea de     | contractarea    |                    |
|                     | canalizare      | unor supervizori|                    |
|                     | construiti.     | independenti in |                    |
|                     |                 | domeniul        |                    |
|                     | Numarul de      | lucrarilor de   |                    |
|                     | locuinte sociale| constructii.    |                    |
|                     | reabilitate.    |                 |                    |
|                     |                 | Activitatea 4.3 |                    |
|                     |                 |                 |                    |
|                     |                 | Asigurarea      |                    |
|                     |                 | monitorizarii   |                    |
|                     |                 | permanente a    |                    |
|                     |                 | lucrarilor de   |                    |
|                     |                 | constructii si a|                    |
|                     |                 | crearii de      |                    |
|                     |                 | locuri de munca |                    |
|                     |                 | temporare.      |                    |
|_____________________|_________________|_________________|____________________|

                               APROBARI*)

    *) Aprobarile sunt reproduse in facsimil.

                                                              Tara: Romania

    Cadrul de asistenta pentru dezvoltare acordat Romaniei de ONU
    Rezultate/Indicatori: Intensificarea cresterii economice nationale si reducerea saraciei in randul grupurilor vulnerabile, prin actiuni sustinute de incluziune sociala si intarire a capacitatii institutionale, pana in anul 2009.

    Efecte asteptate/Indicatori: Reducerea saraciei si sprijinirea afirmarii economice in randul grupurilor vulnerabile - romi, in special femei din mediul rural, tineri, inclusiv cei post-institutionalizati) - prin crearea unor locuri de munca si realizarea unor interventii specifice care sa protejeze si sa incurajeze incluziunea sociala. (PNUD)

    Rezultate asteptate/Indicatori:
    - Crearea locurilor de munca pentru grupurile dezavantajate prin intermediul lucrarilor publice, precum si prin metode de instruire si consiliere profesionala;
    - Reabilitare de mica infrastructura
    - Reabilitarea locuintelor
    - Achizitie de terenuri agricole si cultivarea lor.

    Partenerul de implementare: Secretariatul general al Guvernului (SGG)
                                Agentia Nationala pentru Romi (ANR)

    Parteneri:                  Consilii locale
 _____________________________________   ______________________________________
| Perioada programului: 2005          | | Buget                  1.810.000 RON |
| Rolul programului: Cresterea        | | Contributia la managementul 5%       |
| economica si reducerea saraciei     | | general al proiectului (GMS)         |
| Titlul Proiectului: Activitati de   | | Buget total                          |
| implementare si monitorizare a      | | Resurse alocate: ________________    |
| Strategiei pentru imbunatatirea     | | - Guvernul Romaniei (SGG)            |
| situatiei romilor - Programul       | |   1.810.000 RON                      |
| guvernamental "Parteneriat pentru   | | - Regular (PNUD) 60.000 USD          |
| sprijinul romilor - 2005"           | | - Altii:                             |
|                                     | |   - Donatori ______________          |
| Proiect nr.:                        | |   - Donatori ______________          |
| Durata proiectului: ................| | - Contributiile in natura __ ANR ___ |
| Managementul proiectului: Executie  | | Buget neacoperit: _________          |
| nationala                           | |                                      |
| Intalnirea Comitetului de aprobare: | |                                      |
|                                     | |                                      |
|_____________________________________| |______________________________________|

    Aprobat de (Guvern):         Dl Mihai Alexandru Voicu, ministrul delegat
                                 pentru coordonarea Secretariatului General al
                                 Guvernului
                                 Dna Mariea Ionescu, Presedinte al Agentiei
                                 Nationale pentru Romi
    Aprobat de (Parteneri)

    Aprobat de (PNUD)            Dna Soknan Han Jung, Reprezentant Rezident

    21 septembrie 2005



SmartCity5

COMENTARII la Hotărârea 1128/2005

Momentan nu exista niciun comentariu la Hotărârea 1128 din 2005
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Legea 127 2017
    Îmi apare că site-ul http://www.legex.ro/VizualizareLege.aspx?var=153691#comentariu, sau cum se numește, este not secure. Adică putem comenta dar ne asumăm riscul informatic. E corect?
ANONIM a comentat Legea 127 2017
    nu cumva ar trebui să fie bizară absența oricărui comentariu la această lege? Totuși este o lege adoptată conform procedurilor regulamentare în vigoare, deci este ea însăși în vigoare. Avem dreptul cel puțin legal de a o comenta.
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Hotărârea 1128/2005
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu