HOTARARE Nr.
1050 din 23 septembrie 2009
privind stabilirea modelului
timbrului autocolant si a conditiilor de tiparire, de gestionare si de
utilizare a acestuia la alegerile pentru Presedintele Romaniei din anul 2009
ACT EMIS DE:
GUVERNUL ROMANIEI
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 637 din 28 septembrie 2009
In temeiul art. 108 din Constituţia României,
republicată, şi al art. 27 alin. (1) din Legea nr. 370/2004 pentru alegerea
Preşedintelui României, cu modificările şi completările ulterioare,
Guvernul României adoptă
prezenta hotărâre.
Art. 1. - (1) La alegerile pentru Preşedintele României
din anul 2009, cetăţenii cu drept de vot, posesori de cărţi de identitate,
eliberate potrivit Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 97/2005 privind
evidenţa, domiciliul, reşedinţa şi actele de identitate ale cetăţenilor români,
aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 290/2005, cu modificările
şi completările ulterioare, îşi exercită dreptul de vot pe baza acestora. După
exercitarea votului, pe versoul cărţii de identitate se aplică un timbru
autocolant cu menţiunea „Votat", pe care se înscrie data scrutinului.
(2) Forma şi conţinutul timbrului autocolant sunt
prevăzute în anexa care face parte integrantă din prezenta hotărâre.
(3) Timbrul autocolant trebuie să asigure aderarea
perfectă pe cartea de identitate, astfel încât să nu poată fi detaşat fără a se
produce deteriorarea acesteia.
Art. 2. - (1) Achiziţionarea timbrelor autocolante se
asigură de către Ministerul Administraţiei şi Internelor în termen de 35 de
zile de la data intrării în vigoare a Hotărârii Guvernului nr. 985/2009 privind
stabilirea datei alegerilor pentru Preşedintele României din anul 2009.
Achiziţia se face potrivit prevederilor legale în vigoare.
(2) Timbrele autocolante se predau prefecţilor şi
preşedinţilor birourilor electorale judeţene şi ai birourilor electorale ale
sectoarelor municipiului Bucureşti de către Ministerul Administraţiei şi
Internelor, pe bază de proces-verbal, cu cel puţin 10 zile înainte de data
alegerilor pentru Preşedintele României.
(3) Preşedinţii birourilor electorale judeţene şi ai
birourilor electorale ale sectoarelor municipiului Bucureşti, cu sprijinul
prefecţilor, predau, pe bază de proces-verbal, primarilor timbrele autocolante,
până cel mai târziu cu 5 zile înainte de data alegerilor pentru Preşedintele
României.
(4) Primarii predau timbrele autocolante, pe bază de
proces-verbal, preşedinţilor birourilor electorale ale secţiilor de votare,
până cel mai târziu cu două zile înainte de data alegerilor pentru Preşedintele
României.
(5) Timbrele autocolante pentru secţiile de votare
din străinătate se predau de Ministerul Administraţiei şi Internelor
preşedintelui biroului electoral pentru secţiile de votare din străinătate, pe
bază de proces-verbal, cu cel puţin 10 zile înainte de data alegerilor pentru
Preşedintele României.
(6) Preşedintele biroului electoral pentru secţiile de
votare din străinătate predă, pe bază de proces-verbal, timbrele autocolante
birourilor electorale ale secţiilor de votare din străinătate, prin intermediul
Ministerului Afacerilor Externe, până cel mai târziu cu două zile înainte de
data alegerilor pentru Preşedintele României.
(7) După încheierea votării, preşedinţii birourilor
electorale ale secţiilor de votare din ţară predau primarilor timbrele
autocolante neutilizate. Preşedinţii birourilor electorale ale secţiilor de
votare din străinătate predau timbrele autocolante neutilizate reprezentanţelor
diplomatice.
(8) După publicarea rezultatului alegerilor pentru
Preşedintele României în Monitorul Oficial al României, Partea I, primarii
predau timbrele autocolante nefolosite, în vederea topirii de către operatorii
economici specializaţi.
Art. 3. - Timbrele autocolante au acelaşi format pentru
întreaga circumscripţie electorală, se imprimă cu litere de aceeaşi mărime, cu
aceleaşi caractere şi cu aceeaşi cerneală, într-un număr mai mare cu 10% decât
cel al alegătorilor posesori de cărţi de identitate cu un plus reprezentând un
număr egal cu numărul de buletine de vot tipărite pentru secţiile de votare
speciale şi pentru secţiile de votare din străinătate.
Art. 4. - In vederea distribuirii timbrelor
autocolante, structurile teritoriale ale Centrului Naţional de Administrare a
Bazelor de Date privind Evidenţa Persoanelor din cadrul Ministerului
Administraţiei şi Internelor comunică prefecţilor, cel târziu cu 15 zile
înainte de ziua alegerilor, numărul alegătorilor care deţin cărţi de identitate
înscrişi în copiile de pe listele electorale permanente, pe fiecare secţie de
votare.
Art. 5. - Ministerul Administraţiei şi Internelor
furnizează datele de la art. 4 în mod gratuit, în condiţiile prevăzute de art.
10 alin. (6) lit. f) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 97/2005,
aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 290/2005, cu modificările
şi completările ulterioare.
PRIM-MINISTRU
EMIL BOC
Contrasemnează:
Viceprim-ministru, ministrul administraţiei şi
internelor,
Dan Nica
Preşedintele Autorităţii Electorale Permanente,
Octavian Opriş
p. Ministrul afacerilor externe,
Bogdan Mazuru,
secretar de stat
Ministrul finanţelor publice,
Gheorghe Pogea
ANEXA
MODELUL 1)
timbrului autocolant

NOTĂ:
Pătratul în care este încadrat cercul cu înscrisul „Votat
P2009" şi menţiunea datei alegerilor va avea latura de 18 mm.
1) Modelul este
reprodus în facsimil.
* Se înscriu ziua, luna şi anul alegerilor.