E-mail:
Parola:
     
 Nu ai cont? Inregistreaza-te
 Ai uitat parola? Click aici
alerte legex
Coduri postale şi prefixe telefonice naţionale şi internaţionale
Legături cu alte acte
Cele mai căutate legi
Ultimele acte citite
Sisteme de securitate
Registrul Agricol Integrat - www.registrulagricolintegrat.ro

Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

HOTARARE Nr

HOTARARE   Nr. 104 din 18 iunie 2009

pentru aprobarea Normei privind instituirea unei scheme de ajutor de stat destinate facilitarii accesului la finantare în actuala perioada de criza economica si financiara, constand în garantii acordate IMM-urilor si întreprinderilor mari (NI-GAR-08-I/0)

ACT EMIS DE: COMITETUL INTERMINISTERIAL DE FINANTARI,GARANTII SI ASIGURARI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 458 din 2 iulie 2009



In baza Hotărârii Guvernului nr. 534/2007 privind înfiinţarea, atribuţiile, competenţele şi modul de funcţionare ale Comitetului Interministerial de Finanţări, Garanţii şi Asigurări şi reglementarea operaţiunilor de finanţare, garantare şi asigurare efectuate de Banca de Export-lmport a României EXIMBANK - S.A. în numele şi în contul statului, cu modificările şi completările ulterioare, luând în analiză propunerea pentru aprobarea Normei privind instituirea unei scheme de ajutor de stat destinate facilitării accesului la finanţare în actuala perioadă de criză economică şi financiară, constând în garanţii acordate IMM-urilor şi întreprinderilor mari (NI-GAR-08-1/0), şi ţinând seama de:

•  Legea nr. 96/2000 privind organizarea şi funcţionarea Băncii de Export-Import a României EXIMBANK - S.A., republicată;

• Nota de aprobare nr. 485 din 12 iunie 2009 întocmită de Banca de Export-Import a României EXIMBANK - S.A.;

• discuţiile şi propunerile formulate în şedinţa din data de 18 iunie 2009 de către membrii Comitetului Interministerial de Finanţări, Garanţii şi Asigurări,

Comitetul Interministerial de Finanţări, Garanţii şi Asigurări, întrunit în plenul şedinţei din ziua de 18 iunie 2009, hotărăşte:

Articol unic. - Se aprobă Norma privind instituirea unei scheme de ajutor de stat destinate facilitării accesului la finanţare în actuala perioadă de criză economică şi financiară, constând în garanţii acordate IMM-urilor şi întreprinderilor mari (NI-GAR-08-1/0), conform anexei care face parte integrantă din prezenta hotărâre.

Preşedintele Comitetului Interministerial de Finanţări, Garanţii şi Asigurări,

Bogdan Drăgoi

ANEXĂ

NORMĂ

privind instituirea unei scheme de ajutor de stat destinate facilitării accesului la finanţare în actuala perioadă de criză economică şi financiară, constând în  garanţii acordate IMM-urilor şi întreprinderilor mari (NI-GAR-08-1/0)

Prezenta normă a fost elaborată în conformitate cu Legea nr. 96/2000 privind organizarea şi funcţionarea Băncii de Export-Import a României EXIMBANK - SA, republicată, Hotărârea Guvernului nr. 534/2007 privind înfiinţarea, atribuţiile, competenţele şi modul de funcţionare ale Comitetului Interministerial de Finanţări, Garanţii şi Asigurări şi reglementarea operaţiunilor de finanţare, garantare şi asigurare efectuate de Banca de Export-Import a României EXIMBANK - S.A. în numele şi în contul statului, cu modificările şi completările ulterioare, Comunicarea Comisiei Europene referitoare la Cadrul comunitar temporar pentru măsurile de ajutor de stat de sprijinire a accesului la finanţare în contextul actualei crize financiare şi economice, subcapitolul 4.3 „Ajutor sub formă de garanţii" şi cu Decizia Comisiei Europene C (2009)4501 din 5 iunie 2009.

CAPITOLUL I

Obiectul normei

Art. 1. - Prezenta normă instituie o schemă transparentă de ajutor de stat, prin care Banca de Export-Import a României EXIMBANK -  S.A.   (denumită  în   continuare   EximBank) garantează, în numele şi în contul statului, creditele bancare acordate întreprinderilor mici şi mijlocii şi întreprinderilor mari pentru investiţii şi/sau pentru activitatea curentă, valoarea garanţiei nedepăşind 90% din valoarea creditului pe întreaga durată de creditare.

Art. 2. - Schema de ajutor de stat este actul în baza căruia pot fi acordate alocări specifice individuale întreprinderilor definite în mod general şi abstract, conform principiului stabilit în Regulamentul (CE) nr. 659/1999 al Consiliului din 22 martie 1999 de stabilire a normelor de aplicare a articolului 93 din Tratatul CE, cu modificările si completările ulterioare.

Art. 3. - Acordarea ajutoarelor de stat în cadrul acestei scheme se face cu respectarea criteriilor privind ajutorul de stat prevăzute în Comunicarea Comisiei Europene referitoare la Cadrul comunitar temporar pentru măsurile de ajutor de stat de sprijinire a accesului la finanţare în contextul actualei crize financiare şi economice (versiunea consolidată)1, în scopul deblocării accesului la finanţare al operatorilor economici şi asigurării continuităţii în desfăşurarea activităţii acestora.

1 Publicată în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nr. C 83/2009.

Art. 4. -Autoritatea responsabilă de administrarea schemei de ajutor de stat este EximBank, în calitate de furnizor de ajutor de stat.

CAPITOLUL II

Definiţii

Art. 5. - In cadrul prezentei norme, următorii termeni se definesc astfel:

a) ajutor de stat - orice măsură care îndeplineşte criteriile prevăzute la art. 87(1) din Tratatul CE;

b)  întreprinderi mici şi mijlocii (IMM) - acele întreprinderi care au mai puţin de 250 de angajaţi şi care au fie o cifră de afaceri anuală netă care nu depăşeşte echivalentul în lei a 50 milioane euro, fie un rezultat anual al bilanţului contabil care nu depăşeşte echivalentul în lei a 43 milioane euro;

-  în cadrul categoriei IMM, întreprindere mijlocie - întreprinderea care are între 50 şi 249 de salariaţi şi realizează o cifră de afaceri anuală netă de până la 50 milioane euro, echivalentul în lei, sau un rezultat anual al bilanţului contabil care nu depăşeşte echivalentul în lei a 43 milioane euro;

-  în cadrul categoriei de IMM, întreprindere mică - întreprinderea care are între 10 şi 49 de salariaţi şi a cărei cifră de afaceri anuală netă sau rezultatul anual al bilanţului contabil nu depăşeşte echivalentul în lei a 10 milioane euro;

-  în cadrul categoriei de IMM, microîntreprindere - întreprinderea care are mai puţin de 10 salariaţi şi a cărei cifră de afaceri sau rezultat anual al bilanţului contabil nu depăşeşte echivalentul în lei a 2 milioane euro.

Calculul cifrei de afaceri şi al numărului de salariaţi se face ţinându-se cont de statutul întreprinderii, respectiv întreprindere autonomă, legată sau parteneră, astfel cum sunt acestea definite în Legea nr. 346/2004 privind stimularea înfiinţării şi dezvoltării întreprinderilor mici şi mijlocii, cu modificările şi completările ulterioare, care a preluat prevederile anexei la Recomandarea CE din 6 mai 2003 privind definiţia microîntreprinderilor, a întreprinderilor mici şi mijlocii, publicată în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nr. L 124 din 20 mai 2003;

c)  întreprinderi mari - întreprinderi care nu îndeplinesc criteriile pentru a fi considerate IMM;

d)  întreprindere în dificultate - în conformitate cu art. 1(7) din Regulamentul (CE) nr. 800/2008 al Comisiei din 6 august 2008 de declarare a anumitor categorii de ajutoare compatibile cu piaţa comună în aplicarea articolelor 87 şi 88 din tratat (Regulament general de exceptare pe categorii de ajutoare), publicat în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nr. L 214 din 9 august 2008, (în cazul IMM-urilor) şi în conformitate cu pct. 2.1 din Liniile directoare privind ajutorul de stat pentru salvarea şi restructurarea întreprinderilor aflate în dificultate2 (în cazul întreprinderilor mari), o întreprindere este considerată în dificultate în următoarele situaţii:

(i) în cazul unei societăţi cu răspundere limitată, atunci când se constată pierderea a mai mult de jumătate din capitalul social şi a mai mult de un sfert din capital în ultimele 12 luni;

(ii) în cazul unei societăţi în care cel puţin o parte din asociaţi răspunde nelimitat de datoriile întreprinderii, atunci când s-a pierdut mai mult de jumătate din capitalul propriu, aşa cum reiese din evidenţele contabile ale societăţii, şi când mai mult de un sfert din acest capital s-a pierdut în decursul ultimelor 12 luni;

(iii) în cazul oricărei întreprinderi, indiferent de forma juridică, care întruneşte condiţiile prevăzute de legislaţia naţională, pentru a face obiectul procedurilor colective de insolvenţă.

Chiar în cazul în care niciuna dintre condiţiile prevăzute la pct. (i), (ii) sau (iii) nu este îndeplinită, o întreprindere poate fi considerată în dificultate când prezintă simptome precum: cifra de afaceri în scădere, înregistrează pierderi, acumulează datorii, scade fluxul de numerar, cresc stocurile, există exces de capacitate etc. Un IMM cu o vechime de mai puţin de 3 ani de la înfiinţare nu este considerat a fi în dificultate în această perioadă, cu excepţia cazului în care îndeplineşte condiţiile de la pct. (iii);

e) garanţie - angajament asumat de EximBank materializat într-o scrisoare de garanţie, conform căruia EximBank se angajează să plătească băncii finanţatoare o parte din pierderea suportată ca urmare a producerii riscului de credit;

f)  banca finanţatoare - banca comercială care acordă creditul de investiţii sau capital de lucru operatorului economic.

CAPITOLUL III

Bugetul şi durata schemei

Art. 6. - Pentru facilitatea acordată conform schemei de ajutor de stat instituită prin prezenta normă, EximBank acţionează în numele şi în contul statului.

Art. 7. - Fondul pentru garanţiile acordate conform schemei are un cuantum total de 250 milioane lei în anul 2009 şi 200 milioane lei în anul 2010. Bugetul total al schemei pe perioada de implementare 2009-2010 este de 20,34 milioane iei, defalcat pe ani, astfel:

2009

2010

Ajutor de stat - milioane lei

11,3

9,04

Număr estimat de beneficiari

100

80

Art. 8. - EximBank acordă garanţii la credite pentru investiţii sau capital de lucru, conform prezentei scheme, până la data de 31 decembrie 2010. Reducerea primei de garantare se aplică pe o perioadă de 2 ani de la data acordării garanţiei.

CAPITOLUL IV

Descrierea garanţiei

Art. 9. -In cadrul schemei se acordă facilităţi sub formă de garanţii ce pot acoperi maximum 90% din valoarea unui credit nou pentru investiţii şi/sau capital de lucru, acordat de o bancă comercială. Solicitanţii pot beneficia de o reducere a primei de garantare pentru o perioadă de maximum 2 ani de la data acordării garanţiei.

Art. 10. -Ajutorul de stat acordat în baza prezentei scheme constă în diferenţa dintre prima de garantare stabilită conform prevederilor art. 25 şi prima de garantare redusă (cu 25% în cazul IMM-urilor şi cu 15% în cazul întreprinderilor mari) stabilită conform art. 26 şi plătită de către beneficiarul creditului în primii 2 ani de garantare.

Art. 11. - Garanţia se acordă numai în completarea garanţiilor reale/personale constituite de operatorul economic la creditul pe care îl contractează de la banca comercială.

Art. 12. - Schema se aplică beneficiarilor care depun o cerere de garantare până cel târziu în data de 30 octombrie 2010, iar garanţia va fi acordată de către EximBank până cel târziu la data de 31 decembrie 2010.

Art. 13. - Durata creditului garantat nu trebuie să depăşească 6 ani în cazul creditelor pentru investiţii şi 4 ani în cazul creditelor pentru capital de lucru. Valoarea garanţiei se reduce pro rata pe măsura îndeplinirii obligaţiilor de către operatorul economic.

2 Publicate în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene OJ C nr. 244/2004.

Art. 14. - Valoarea maximă a creditului pentru care se acordă garanţia nu trebuie să depăşească totalul cheltuielilor cu salariile ale operatorului economic (inclusiv cheltuielile cu asigurările sociale şi costul cu personalul care lucrează în locaţiile societăţii, dar care este oficial pe statul de plată al unor subcontractanţi) pentru anul 2008. In cazul operatorilor economici înfiinţaţi la sau după 1 ianuarie 2008, valoarea maximă a creditului nu trebuie să depăşească valoarea estimată a cheltuielilor anuale cu salariile însumate pentru primii 2 ani de activitate.

Art. 15. - Perioada de valabilitate a garanţiei poate fi maxim durata creditului plus o perioadă de până la 30 de zile calendaristice.

Art. 16. - Garanţia se acordă în moneda creditului.

CAPITOLUL V

Beneficiari şi criterii de eligibilitate

Art. 17. - Beneficiarii schemei de ajutor instituite prin prezenta normă sunt persoane juridice care îşi desfăşoară activitatea pe teritoriul României, respectiv IMM-uri şi întreprinderi mari care nu erau în dificultate financiară la data de 1 iulie 2008, dar care se află în dificultate financiară la momentul solicitării garanţiei, ca urmare a apariţiei crizei economico-financiare mondiale.

Art. 18. - Nu sunt eligibile pentru acordarea garanţiei creditele acordate pentru:

a) producţia de armament;

b) jocuri de noroc;

c) producţia de alcool şi tutun;

d) tranzacţii imobiliare (construirea/achiziţionarea de bunuri imobile în scopul vânzării/închirierii).

Art. 19. -In cazul în care operatorul economic face obiectul unui ordin de recuperare a unui ajutor declarat incompatibil aflat în curs de executare, acesta nu este eligibil pentru acordarea garanţiei până la rambursarea integrală a ajutorului de recuperat şi a eventualelor dobânzi aferente. In acest caz se vor prezenta documentele justificative privind efectuarea plăţii.

CAPITOLUL VI

Documentaţia şi analiza garanţiilor

Art. 20. - Pentru a beneficia de măsura de ajutor de stat prevăzută de prezenta normă, operatorii economici transmit la EximBank o cerere de garantare, însoţită în principal de:

a)   documentaţia juridică (act constitutiv, certificat de înregistrare la ORC, certificat constatator, în original etc);

b)  documentaţia financiară (situaţiile financiare aprobate, aferente ultimelor două exerciţii financiare încheiate, situaţii financiare la data de 1 iulie 2008, ultima balanţă de verificare încheiată, informaţii privind categoria de performanţă financiară stabilită de către banca finanţatoare etc);

c) documentaţie comercială (detalii ale proiectului de investiţii - studiu de fezabilitate, plan de afaceri, studiu de piaţă, proiectul contractului de credit etc);

d)  declaraţie pe propria răspundere privind încadrarea în categoria firmelor în dificultate financiară;

e)  declaraţie pe propria răspundere privind încadrarea în categoria de IMM (după caz);

f)  declaraţia referitoare la ajutoarele de minimis şi alte ajutoare de stat primite, pentru aceleaşi costuri eligibile, cu menţionarea bazei legale.

Art. 21. - Cererea de garantare completată, însoţită de documentele justificative, se depune la sediul unităţilor teritoriale EximBank, care vor înregistra cererile într-un registru unic. Unităţile teritoriale au dreptul să solicite informaţii şi documente suplimentare atunci când elementele cuprinse în cererea de garantare şi în documentaţia furnizată nu sunt suficiente pentru stabilirea condiţiilor specifice ale operaţiunii de garantare.

Art. 22. - Cererile de garantare vor fi analizate şi aprobate, în limita bugetului anual alocat schemei de ajutor de stat, în funcţie de data şi numărul înregistrării documentelor prevăzute la art. 21, cu parcurgerea următoarelor etape:

a) analiza documentaţiei juridice;

b)  analiza economico-financiară, inclusiv a documentaţiei comerciale;

c)  determinarea categoriei de performanţă financiară - categoria de performanţă financiară astfel obţinută se va compara cu cea calculată de banca finanţatoare şi se va lua în considerare categoria de performanţă financiară cea mai slab cotată;

d) analiza condiţiilor de creditare;

e) analiza riscurilor implicate de operaţiunea de garantare.

Art. 23. - Pe baza rezultatelor analizei, EximBank propune spre aprobare acordarea de garanţii în baza prezentei scheme, pe principiul „primul venit, primul servit", operatorilor economici aflaţi în dificultate financiară ca urmare a efectelor crizei economico-financiare şi care prezintă un plan de afaceri/investiţii destinat îmbunătăţirii performanţelor economice în scopul depăşirii stării de dificultate.

CAPITOLUL VII

Prima de garantare

Art. 24. - Suportarea riscului de către stat se remunerează printr-o primă corespunzătoare aferentă sumei garantate, luându-se în considerare caracteristicile garanţiei şi ale creditului aferent (valoarea şi durata tranzacţiei, garanţii colaterale oferite de către operatorul economic împrumutat, precum şi antecedentele care influenţează evaluarea ratei de recuperare, probabilitatea ca operatorul economic să înceteze plata creditului din cauza situaţiei financiare în care se află, a sectorului de activitate din care face parte şi a perspectivelor sale).

Art. 25. - Pe durata perioadei de garantare, operatorii economici care nu se aflau în dificultate la data de 1 iulie 2008, dar care se află la momentul solicitării garanţiei în dificultate ca urmare a crizei, pot beneficia de garanţia statului ce acoperă maximum 90% dintr-un credit nou, contractat pentru investiţii şi/sau capital de lucru, plătind o primă anuală („prima safe harbour") calculată pe baza ratingului (categoriei de performanţă financiară) fiecărui operator economic stabilit la momentul acordării ajutorului şi a nivelului de colateralizare a creditului3, după cum urmează:

                                                                       % p.a.

Categoria de performanţă

financiară

Nivel de colateralizare

Ridicat

Normal

Scăzut

A

0,55

0,8

0,8

B

0,8

1

1

C

1

2

2

D

2

3,8

6,3

E

6,3

6,3

9,8

Art. 26. - In primii 2 ani de garantare, beneficiarului garanţiei i se acordă reduceri în ceea ce priveşte plata primei de garantare faţă de valorile din tabelul de mai sus, după cum urmează:

- de 25% din prima anuală safe harbour ce trebuie plătită, în cazul IMM-urilor;

- de 15% din prima anuală safe harbour ce trebuie plătită, în cazul întreprinderilor mari.

Art. 27. -In cazul IMM-urilor şi întreprinderilor mari pentru care nu se poate stabili categoria de performanţă financiară, cum ar fi întreprinderi cu un obiectiv specific de activitate sau întreprinderi noi, prima de garantare safe harbour poate fi de minimum 3,8% p.a., dar nu poate fi mai mică decât prima care s-ar aplica în cazul companiei/companiilor-mamă. Şi în astfel de cazuri se aplică o reducere (de 25% pentru IMM-uri, respectiv 15% pentru întreprinderi mari) a primei de garantare în primii 2 ani de la acordarea garanţiei.

CAPITOLUL VIII

Aprobarea şi administrarea garanţiilor

Art. 28. - Pe baza rezultatelor analizei, EximBank stabileşte condiţiile de acordare a garanţiei şi le supune spre aprobare Comitetului Interministerial pentru Finanţări, Garanţii şi Asigurări. Ulterior aprobării, EximBank încheie cu banca finanţatoare şi societatea comercială o convenţie de garantare prin care se stabilesc drepturile şi obligaţiile părţilor, inclusiv modalitatea de calcul şi plată a primei de garantare.

Art. 29. - EximBank va monitoriza derularea garanţiei, pe baza informaţiilor transmise de banca finanţatoare.

Art. 30. - Banca finanţatoare are dreptul la plata valorii de executare a garanţiei o singură dată de la producerea riscului de credit, în termenii şi condiţiile prevăzute în Convenţia de garantare încheiată între EximBank, banca finanţatoare şi operatorul economic. Cererea de executare trebuie transmisă la EximBank în cadrul perioadei de valabilitate a garanţiei.

Art. 31. - Valoarea de executare a garanţiei se stabileşte prin aplicarea procentului garantat la soldul creditului (principalul).

Art. 32. - (1) După plata valorii de executare a garanţiei, EximBank va lua toate măsurile necesare pentru recuperarea sumelor plătite din fondurile statului, atât împotriva operatorului economic, cât şi împotriva oricărei alte persoane asupra căreia operatorul economic şi-a transferat obligaţiile.

(2) Recuperarea prin executare silită se efectuează prin corpul executorilor fiscali al EximBank, conform prevederilor Ordonanţei Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, sau prin alte legi speciale.

CAPITOLUL IX

Regula de cumul

Art. 33. -Ajutorul de stat acordat în baza prezentei norme nu va fi cumulat cu ajutorul de minimis acordat în baza Regulamentului (CE) nr. 1.998/2006 al Comisiei din 15 decembrie 2006 privind aplicarea articolelor 87 şi 88 din tratat ajutoarelor de minimis, pentru aceleaşi costuri eligibile.

Art. 34. - Operatorii economici pot beneficia de ajutor de stat în baza prezentei norme numai după deducerea din această sumă a ajutorului de minimis primit pentru acelaşi obiectiv după data de 1 ianuarie 2008.

Art. 35. - Ajutoarele de stat acordate în baza prezentei norme pot fi cumulate cu alte ajutoare de stat în sensul art. 87 alin. (1) din Tratatul CE, indiferent dacă acestea provin din fonduri naţionale sau comunitare (inclusiv împrumuturi de la Banca Europeană de Investiţii), cu condiţia ca asemenea cumul să nu depăşească intensitatea maximă admisibilă prevăzută de regulamentele aplicabile.

CAPITOLUL X

Dispoziţii finale

Art. 36. - EximBank se obligă să păstreze toate informaţiile referitoare la garanţiile acordate conform prezentei scheme, pentru o perioadă de 10 ani, inclusiv cele privind îndeplinirea criteriilor de eligibilitate şi cele conform cărora operatorii economici nu erau companii în dificultate la data de 1 iulie 2008. Aceste informaţii vor putea fi transmise Comisiei, la cererea acesteia.

Art. 37. - EximBank va monitoriza respectarea condiţiilor prevăzute în prezenta normă pe toată perioada de derulare a schemei. In situaţia în care se constată nerespectarea obiectivelor pentru care au fost contractate creditele pentru care a fost solicitată garanţia statului în baza prezentei norme, EximBank va întreprinde toate demersurile necesare pentru recuperarea ajutorului acordat, inclusiv a dobânzilor aferente, calculate conform prevederilor comunitare în vigoare.

Art. 38. - Recuperarea ajutorului de stat se realizează conform prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 117/2006 privind procedurile naţionale în domeniul ajutorului de stat, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 137/2007.

Art. 39. - Beneficiarii de ajutor de stat au obligaţia să ţină o evidenţă specifică a tuturor ajutoarelor primite atât în baza prezentei norme, cât şi a altor scheme de ajutor de stat.

Art. 40. - EximBank va transmite o raportare anuală Consiliului Concurenţei cu privire la implementarea prezentei scheme, în forma prevăzută de Regulamentul privind procedurile de monitorizare a ajutoarelor de stat, pus în aplicare prin Ordinul preşedintelui Consiliului Concurenţei nr. 175/20074.

Art. 41. -In scopul aplicării prezentei norme, EximBank emite proceduri care se supun aprobării Comitetului Interministerial de Finanţări, Garanţii şi Asigurări.

3 A se vedea Comunicarea Comisiei privind revizuirea metodei de stabilire a ratelor de referinţă şi de scont, publicată în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nr. C 14 din 19 ianuarie 2008.

4 Publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 436 din 28 iunie 2007.


SmartCity5

COMENTARII la Hotărârea 104/2009

Momentan nu exista niciun comentariu la Hotărârea 104 din 2009
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decizia 220 2018
    Buongiorno E-mail: giovannidinatale1954@­gmail.­com Offerte individuali in denaro da 2.000 a 5.200.000, con un tasso di interesse è rimborsabile del 3% in un periodo compreso tra 2 e 30 anni. Condizioni ragionevoli se la mia offerta ti interessa contattami di più rapidamente per discutere le modalità e documenti da fornire. giovannidinatale1954@­gmail.­com
ANONIM a comentat Decizia 220 2018
    Buongiorno E-mail: giovannidinatale1954@­gmail.­com Offerte individuali in denaro da 2.000 a 5.200.000, con un tasso di interesse è rimborsabile del 3% in un periodo compreso tra 2 e 30 anni. Condizioni ragionevoli se la mia offerta ti interessa contattami di più rapidamente per discutere le modalità e documenti da fornire. giovannidinatale1954@­gmail.­com
ANONIM a comentat Decretul 358 1948
    What type of loan do you need? Personal loan Car loan Refinancing Mortgage Business capital (start or expand your business) Have you lost hope and think that there is no way out, but your financial problems are still not gone? Do not hesitate to contact us for possible business cooperation. Contact us (WhatsApp) number +918131851434 contact email id : sumitihomelend@gmail.com Mr. Damian Sumiti
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Hotărârea 104/2009
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu