Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

DECIZIE Nr

DECIZIE   Nr. 97 din 21 martie 2002

referitoare la exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 86 liniuta a doua din Ordonanta Guvernului nr. 73/1999 privind impozitul pe venit, cu modificarile si completarile ulterioare

ACT EMIS DE: CURTEA CONSTITUTIONALA

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 384 din  5 iunie 2002


SmartCity3


    Nicolae Popa          - presedinte
    Costica Bulai         - judecator
    Nicolae Cochinescu    - judecator
    Constantin Doldur     - judecator
    Kozsokar Gabor        - judecator
    Petre Ninosu          - judecator
    Serban Viorel Stanoiu - judecator
    Lucian Stangu         - judecator
    Ioan Vida             - judecator
    Gabriela Ghita        - procuror
    Vlad Mihai Cercel     - magistrat-asistent

    Pe rol se afla pronuntarea asupra exceptiei de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 86 liniuta a doua din Ordonanta Guvernului nr. 73/1999 privind impozitul pe venit, cu modificarile si completarile ulterioare, exceptie ridicata de Mihail Ionel Ghiga in Dosarul nr. 3.932/2001 al Judecatoriei Sectorului 5 Bucuresti.
    Dezbaterile au avut loc in sedinta publica din data de 14 martie 2002 si au fost consemnate in incheierea din aceeasi data, cand Curtea a amanat pronuntarea pentru data de 21 martie 2002 in vederea depunerii de concluzii scrise de catre autorul exceptiei.

    CURTEA,
avand in vedere actele si lucrarile dosarului, constata urmatoarele:
    Prin Incheierea din 9 octombrie 2001, pronuntata in Dosarul nr. 3.932/2001, Judecatoria Sectorului 5 Bucuresti a sesizat Curtea Constitutionala cu exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 86 din Ordonanta Guvernului nr. 73/1999 privind impozitul pe venit, cu modificarile si completarile ulterioare, exceptie ridicata de Mihail Ionel Ghiga intr-un litigiu cu Ministerul Finantelor Publice, Directia generala a finantelor publice a municipiului Bucuresti si Administratia finantelor publice a sectorului 1 Bucuresti, avand ca obiect restituirea impozitului pe venit nedatorat, platit de autorul exceptiei.
    In motivarea exceptiei de neconstitutionalitate autorul acesteia sustine ca dispozitiile art. 86 liniuta a doua din Ordonanta Guvernului nr. 73/1999, cu modificarile si completarile ulterioare, care abroga Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 85/1997, sunt neconstitutionale, abrogarea in special a dispozitiilor art. 3 lit. n) din acest ultim act normativ contravenind prevederilor art. 15 alin. (2), art. 43 alin. (1), art. 53 alin. (2), art. 72 alin. (3) lit. l), art. 78 si ale art. 114 alin. (4) din Constitutie. Astfel, prin dispozitiile art. 3 lit. n) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 85/1997 s-a stabilit scutirea de plata impozitului pe venit a anumitor categorii de persoane, intre acestea fiind inclus si autorul exceptiei. Intrucat dispozitiile criticate abroga un drept social castigat, autorul exceptiei considera ca au caracter retroactiv, incalcand astfel prevederile art. 15 alin. (2) si ale art. 78 din Constitutie. De asemenea, se incalca dreptul cetatenilor la un nivel de trai decent, consacrat de prevederile art. 43 alin. (1) din Constitutie, precum si principiul asezarii juste a sarcinilor fiscale, reglementat de prevederile constitutionale ale art. 53 alin. (2). Autorul exceptiei mai sustine ca, potrivit prevederilor art. 72 alin. (3) lit. l) din Constitutie, protectia sociala este inclusa in domeniul legilor organice, neputand fi reglementata printr-o ordonanta emisa in baza unei legi de abilitare. Astfel sunt incalcate si prevederile art. 114 alin. (4) din Constitutie, care prevad convocarea obligatorie a Parlamentului in cazul emiterii de ordonante de urgenta in domeniul legilor organice.
    In sustinerea exceptiei autorul acesteia invoca si deciziile Curtii Constitutionale nr. 55/2000 si nr. 148/2001 prin care au fost declarate neconstitutionale dispozitii legale care permiteau revocarea anumitor drepturi acordate legal fostilor detinuti politici, in baza Decretului-lege nr. 118/1990. In concluzie, autorul exceptiei solicita admiterea acesteia.
    Judecatoria Sectorului 5 Bucuresti, exprimandu-si opinia, considera ca exceptia de neconstitutionalitate ridicata este neintemeiata.
    Potrivit dispozitiilor art. 24 alin. (1) din Legea nr. 47/1992, republicata, incheierea de sesizare a fost comunicata presedintilor celor doua Camere ale Parlamentului si Guvernului, pentru a-si exprima punctele de vedere asupra exceptiei de neconstitutionalitate ridicate.
    Presedintele Camerei Deputatilor apreciaza ca dispozitiile legale care formeaza obiectul controlului de constitutionalitate nu contravin prevederilor constitutionale invocate de autorul exceptiei si propune respingerea exceptiei.
    Guvernul considera ca exceptia de neconstitutionalitate este neintemeiata. In acest sens arata ca dispozitiile criticate nu retroactiveaza, intrucat au intrat in vigoare la data de 1 ianuarie 2000, asa cum rezulta din art. 70 al Ordonantei Guvernului nr. 73/1999. Nu sunt incalcate nici prevederile art. 53 alin. (2) din Constitutie, intrucat acordarea unor scutiri este de competenta exclusiva a legiuitorului, neprevederea unor asemenea facilitati putand fi determinata tocmai de obligatia statului de a asigura o asezare justa a sarcinilor fiscale. Abrogarea prevazuta de dispozitiile criticate nu aduce atingere obligatiei statului de a lua masuri de dezvoltare economica si de protectie sociala, in vederea asigurarii unui nivel de trai decent, prevazuta la art. 43 alin. (1) din Constitutie. De asemenea, Guvernul considera ca nu sunt incalcate prevederile constitutionale ale art. 72 alin. (3) lit. l), intrucat Ordonanta Guvernului nr. 73/1999 priveste domeniul impozitelor, domeniu care apartine legii ordinare, conform art. 138 din Constitutie, iar nu regimul general privind protectia sociala. In final, Guvernul apreciaza ca dispozitiile criticate nu au legatura cu prevederile art. 114 alin. (4) din Constitutie, care se refera la ordonantele de urgenta.
    Presedintele Senatului nu a comunicat punctul sau de vedere asupra exceptiei de neconstitutionalitate.

    CURTEA,
examinand incheierea de sesizare, punctele de vedere exprimate de presedintele Camerei Deputatilor si de Guvern, raportul intocmit de judecatorul-raportor, sustinerile partilor, concluziile procurorului, dispozitiile legale criticate, raportate la prevederile Constitutiei, precum si dispozitiile Legii nr. 47/1992, republicata, retine urmatoarele:
    Curtea Constitutionala a fost legal sesizata si este competenta, potrivit dispozitiilor art. 144 lit. c) din Constitutie, precum si ale art. 1 alin. (1), ale art. 2, 3, 12 si 23 din Legea nr. 47/1992, republicata, sa solutioneze exceptia de neconstitutionalitate ridicata.
    In legatura cu obiectul exceptiei de neconstitutionalitate, desi in incheierea de sesizare a Curtii Constitutionale este indicat art. 86 din Ordonanta Guvernului nr. 73/1999, in realitate Curtea constata ca acesta il constituie dispozitiile art. 86 liniuta a doua din acest act normativ, prin care se abroga dispozitiile Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 85/1997. In consecinta, Curtea urmeaza sa se pronunte asupra dispozitiilor art. 86 liniuta a doua din Ordonanta Guvernului nr. 73/1999 privind impozitul pe venit, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 419 din 31 august 1999, cu modificarile si completarile ulterioare, dispozitii ce au urmatorul cuprins: "Pe data intrarii in vigoare a prezentei ordonante se abroga:
    - Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 85/1997 privind impunerea veniturilor realizate de persoanele fizice, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 378 din 29 decembrie 1997, aprobata si modificata prin Legea nr. 246/1998, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 495 din 22 decembrie 1998;".
    Dispozitiile abrogate din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 85/1997, la care autorul exceptiei face referire, sunt cele ale art. 3 lit. n), cu urmatorul cuprins: "Nu se supun platii impozitului reglementat prin prezenta ordonanta de urgenta: [...]
    n) veniturile realizate de persoanele fizice in varsta de peste 65 de ani impliniti - femeile si 70 de ani impliniti - barbatii, invalizii de gradul I si persoanele cu handicap asimilabile gradului I de invaliditate, care realizeaza venituri din practicarea pe cont propriu si in mod singular a unei meserii sau profesii, cu exceptia veniturilor obtinute exclusiv din activitatea de comert."
    Prevederile constitutionale invocate de autorul exceptiei de neconstitutionalitate in sustinerea acesteia sunt urmatoarele:
    - art. 15 alin. (2): "Legea dispune numai pentru viitor, cu exceptia legii penale mai favorabile.";
    - art. 43 alin. (1): "Statul este obligat sa ia masuri de dezvoltare economica si de protectie sociala, de natura sa asigure cetatenilor un nivel de trai decent.";
    - art. 53 alin. (2): "Sistemul legal de impuneri trebuie sa asigure asezarea justa a sarcinilor fiscale.";
    - art. 72 alin. (3) lit. l): "Prin lege organica se reglementeaza: [...]
    l) regimul general privind raporturile de munca, sindicatele si protectia sociala;";
    - art. 78: "Legea se publica in Monitorul Oficial al Romaniei si intra in vigoare la data publicarii sau la data prevazuta in textul ei.";
    - art. 114 alin. (4): "In cazuri exceptionale, Guvernul poate adopta ordonante de urgenta. Acestea intra in vigoare numai dupa depunerea lor spre aprobare la Parlament. Daca Parlamentul nu se afla in sesiune, el se convoaca in mod obligatoriu."
    Examinand exceptia de neconstitutionalitate, Curtea constata ca prin dispozitiile art. 85 liniuta intai din Ordonanta Guvernului nr. 7/2001 privind impozitul pe venit, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 435 din 3 august 2001, au fost abrogate prevederile Ordonantei Guvernului nr. 73/1999. Conform art. 73 din Ordonanta Guvernului nr. 7/2001, majoritatea dispozitiilor acestui act normativ, printre care si cele ale art. 85, au intrat in vigoare la 1 ianuarie 2002, data ulterioara sesizarii Curtii Constitutionale. In consecinta, Curtea urmeaza sa stabileasca, in primul rand, daca este competenta sau nu sa analizeze pe fond exceptia de neconstitutionalitate ridicata.
    In acest sens Curtea retine ca prin dispozitiile art. 86 liniuta a doua din Ordonanta Guvernului nr. 73/1999 a fost abrogata Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 85/1997, facilitatile privind plata impozitului pe venit prevazute la art. 3 lit. n) din acest din urma act normativ nefiind preluate in cuprinsul Ordonantei Guvernului nr. 73/1999.
    In ceea ce priveste Ordonanta Guvernului nr. 7/2001, Curtea retine ca prevederile acestui act normativ reiau, in marea lor majoritate, dispozitiile cuprinse in Ordonanta Guvernului nr. 73/1999, abrogata de la data de 1 ianuarie 2002. Totusi nu exista un text legal similar celui din art. 86 liniuta a doua din Ordonanta Guvernului nr. 73/1999, prin care se abroga Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 85/1997. Insa acest lucru nici nu ar fi fost necesar, intrucat potrivit dispozitiilor art. 60 alin. (3) din Legea nr. 24/2000 privind normele de tehnica legislativa pentru elaborarea actelor normative, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 139 din 31 martie 2000, "Abrogarea unei dispozitii sau a unui act normativ are totdeauna caracter definitiv. Nu este admis ca prin abrogarea unui act de abrogare anterior sa se repuna in vigoare actul normativ initial". In consecinta, in cazul in care ar fi dorit sa reactiveze anumite dispozitii din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 85/1997, legiuitorul, prin derogare de la prevederile mentionate mai sus, ar fi trebuit sa prevada in mod expres aceasta.
    Rezulta de aici ca Ordonanta Guvernului nr. 7/2001 a preluat in ansamblu solutia legislativa din Ordonanta Guvernului nr. 73/1999, neprevazand scutirea de impozit reglementata la art. 3 lit. n) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 85/1997. Curtea constata ca, pe de o parte, textul criticat de autorul exceptiei nu a fost preluat in noul act normativ, imprejurare ce ar presupune respingerea exceptiei, ca devenita inadmisibila, iar pe de alta parte, solutia legislativa a fost preluata, in ansamblu, in noul act normativ, aspect ce ar impune examinarea pe fond a exceptiei.
    Curtea Constitutionala retine ca in rezolvarea acestei chestiuni determinanta este natura normei juridice criticate de autorul exceptiei. Astfel aceasta norma reprezinta o norma juridica de abrogare. Or, o astfel de norma are un efect, pe de o parte, instantaneu, in sensul ca aplicabilitatea dispozitiilor abrogate inceteaza o data cu intrarea in vigoare a textului abrogator, iar pe de alta parte, definitiv, in sensul ca dispozitiile abrogate nu mai pot fi reactivate in viitor, in lipsa unei prevederi exprese in acest sens. De aici rezulta caracteristica diferita a unei norme juridice abrogatoare fata de o dispozitie legala tipica. In timp ce aceasta din urma se aplica in mod permanent, zi cu zi, pana la iesirea din vigoare, norma de abrogare se aplica o singura data, la intrarea in vigoare, insa efectul abrogator persista, in principiu, in mod definitiv. Data fiind aceasta particularitate a normei juridice abrogatoare, Curtea observa ca din aceasta perspectiva nu are relevanta daca textul abrogator a fost abrogat la randul lui sau nu pana la data pronuntarii deciziei Curtii Constitutionale. O alta interpretare, bazata pe cerinta ca in cazul abrogarii ei continutul normei juridice abrogatoare sa fie preluat expres in noul act normativ, nu poate fi retinuta, fiind bazata pe un formalism excesiv. Astfel, in aceasta ipoteza examinarea pe fond a unor asemenea exceptii de neconstitutionalitate ar fi practic imposibila, intrucat, in principiu, legiuitorul nu va mai relua dispozitiile de abrogare a unor acte normative deja abrogate, un asemenea demers fiind superfluu.
    Potrivit prevederilor art. 23 alin. (1) din Legea nr. 47/1992, republicata, "Curtea Constitutionala decide asupra exceptiilor [...] privind neconstitutionalitatea unei legi sau ordonante ori a unei dispozitii dintr-o lege sau dintr-o ordonanta in vigoare [...]". In jurisprudenta constanta a Curtii, concretizata, de exemplu, prin Decizia nr. 246 din 18 septembrie 2001, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 753 din 27 noiembrie 2001, si prin Decizia nr. 25 din 29 ianuarie 2002, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 137 din 21 februarie 2002, s-a statuat ca aceasta conditie de admisibilitate, si anume ca dispozitia ce constituie obiectul exceptiei de neconstitutionalitate sa fie in vigoare, trebuie indeplinita la momentul pronuntarii deciziei Curtii. Pe de alta parte, nu este mai putin adevarat ca aceasta conditie a privit dispozitii legale tipice, iar nu si norme atipice, cum este cazul normelor de abrogare. In cazul unor astfel de norme juridice s-ar putea interpreta ca o data cu intrarea lor in vigoare si-au epuizat efectul, nemaifiind deci in vigoare si nemaiputand face obiectul unui control pe calea exceptiei de neconstitutionalitate. Insa o astfel de interpretare este infirmata chiar de jurisprudenta Curtii, prin care au fost solutionate pe fond exceptii de neconstitutionalitate privind dispozitii de abrogare. In acest sens sunt, de exemplu, Decizia nr. 15 din 25 ianuarie 2000, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 267 din 14 iunie 2000, sau Decizia nr. 174 din 23 mai 2001, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 576 din 14 septembrie 2001. De aceea in cazul dispozitiilor de abrogare conditia ca acestea sa fie in vigoare la momentul pronuntarii deciziei Curtii trebuie inteleasa in sensul ca efectul abrogator al acestora sa persiste la acel moment, in caz contrar asemenea exceptii fiind respinse, ca devenite inadmisibile. Daca in speta de fata Ordonanta Guvernului nr. 7/2001 ar fi preluat dispozitiile cuprinse in art. 3 lit. n) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 85/1997, aceasta ar fi insemnat ca efectul abrogator al dispozitiilor art. 86 liniuta a doua din Ordonanta Guvernului nr. 73/1999 a incetat, exceptia devenind inadmisibila. Insa, dupa cum s-a aratat mai sus, Ordonanta Guvernului nr. 7/2001 a preluat, dimpotriva, solutia legislativa consacrata de Ordonanta Guvernului nr. 73/1999.
    Astfel, avand in vedere aceste argumente, faptul ca interesul autorului exceptiei este acelasi ca si la data sesizarii Curtii, precum si imprejurarea ca solutia legislativa a fost mentinuta, in ansamblul sau, Curtea urmeaza sa examineze pe fond exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 86 liniuta a doua din Ordonanta Guvernului nr. 73/1999 privind impozitul pe venit, cu modificarile si completarile ulterioare.
    Analizand sustinerea privind incalcarea prin dispozitiile criticate a principiului neretroactivitatii legii, Curtea constata ca dispozitiile Ordonantei Guvernului nr. 73/1999 au intrat in vigoare la data de 1 ianuarie 2000, asa cum reiese din art. 70 din acest act normativ. Rezulta ca sustinerea autorului exceptiei este neintemeiata, dispozitiile criticate neafectand in vreun fel prevederile Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 85/1997 pe perioada anterioara datei de 1 ianuarie 2000. Asadar nu au fost incalcate prevederile constitutionale ale art. 15 alin. (2) si ale art. 78.
    Nu se poate sustine nici incalcarea dispozitiilor art. 43 alin. (1) din Constitutie, privind obligatia statului de a lua masuri de dezvoltare economica si protectie sociala de natura sa asigure cetatenilor un nivel de trai decent, intrucat plata impozitelor constituie, potrivit prevederilor art. 53 alin. (1) din Constitutie, o indatorire fundamentala a cetatenilor, in raport cu care inlesnirile acordate de stat in legatura cu indeplinirea acestei indatoriri reprezinta exceptii asupra carora statul are libertatea de decizie, in functie si de resursele financiare de care dispune. De altfel impozitele si taxele incasate de la contribuabili reprezinta mijloace cu ajutorul carora statul isi poate indeplini obligatia prevazuta la art. 43 alin. (1) din Constitutie.
    Dispozitiile criticate nu contravin prevederilor art. 53 alin. (2) din Constitutie, privind justa asezare a sarcinilor fiscale, intrucat pe langa argumentele de mai sus aceasta nu implica in mod necesar neimpozitarea anumitor venituri, o asemenea masura fiind de competenta exclusiva a Parlamentului, in calitate de unica autoritate legiuitoare a tarii, conform prevederilor art. 58 alin. (1) din Constitutie.
    Curtea retine ca nu sunt incalcate nici prevederile art. 72 alin. (3) lit. l) din Constitutie, intrucat Ordonanta Guvernului nr. 73/1999 nu are ca obiect de reglementare regimul general de protectie sociala, ci impozitul pe venit, care, conform prevederilor art. 138 alin. (1) din Constitutie, poate fi reglementat prin lege ordinara.
    In ceea ce priveste dispozitiile art. 114 alin. (4) din Constitutie, acestea nu sunt aplicabile in cauza, intrucat se refera la adoptarea ordonantelor de urgenta, in timp ce Ordonanta Guvernului nr. 73/1999 a fost emisa in conditiile art. 114 alin. (1) din Constitutie, in baza Legii nr. 140/1999 privind abilitatea Guvernului de a emite ordonante, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 346 din 22 iulie 1999.
    In final Curtea retine ca nu pot fi primite sustinerile autorului exceptiei referitoare la jurisprudenta anterioara a Curtii Constitutionale. Decizia Curtii Constitutionale nr. 55 din 22 martie 2000, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 366 din 7 august 2000, a privit dispozitii legale care permiteau revocarea unor acte administrativ-jurisdictionale prin care au fost stabilite in mod definitiv anumite drepturi, ceea ce avea ca efect desfiintarea, pentru trecut, a acestor drepturi. Or, in cauza de fata este vorba despre incetarea pentru viitor a unor facilitati, nefiind afectata perioada in care dispozitiile legale ce consacrau aceste facilitati au fost in vigoare. In ceea ce priveste Decizia Curtii Constitutionale nr. 148 din 8 mai 2001, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 592 din 20 septembrie 2001, aceasta a privit dispozitii legale care stabileau termene diferite pentru depunerea unor cereri, in functie de domiciliul si calitatea unor persoane, neavand nici o legatura cu obiectul exceptiei de fata.

    Pentru considerentele expuse, in temeiul art. 144 lit. c) si al art. 145 alin. (2) din Constitutie, precum si al art. 13 alin. (1) lit. A.c), al art. 23 si al art. 25 alin. (3) din Legea nr. 47/1992, republicata,

    CURTEA
    In numele legii
    DECIDE:

    Respinge exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 86 liniuta a doua din Ordonanta Guvernului nr. 73/1999 privind impozitul pe venit, cu modificarile si completarile ulterioare, exceptie ridicata de Mihail Ionel Ghiga in Dosarul nr. 3.932/2001 al Judecatoriei Sectorului 5 Bucuresti.
    Definitiva si obligatorie.
    Pronuntata in sedinta publica din data de 21 martie 2002.

          PRESEDINTELE CURTII CONSTITUTIONALE,
              prof. univ. dr. NICOLAE POPA

                              Magistrat-asistent,
                              Vlad Mihai Cercel

    Intrucat a incetat calitatea de magistrat-asistent a domnului Vlad Mihai Cercel, in locul sau semneaza, in temeiul art. 261 alin. 2 din Codul de procedura civila,

                              Magistrat asistent sef,
                              Claudia Miu



SmartCity5

COMENTARII la Decizia 97/2002

Momentan nu exista niciun comentariu la Decizia 97 din 2002
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Decizia 97/2002
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu