Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

DECIZIE Nr

DECIZIE   Nr. 90 din 19 martie 2002

referitoare la exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 10 alin. 2 si 3 din Ordonanta Guvernului nr. 11/1996 privind executarea creantelor bugetare, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 108/1996, cu modificarile si completarile ulterioare, si ale art. 10 alin. (1) si (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 13/2001 privind solutionarea contestatiilor impotriva masurilor dispuse prin actele de control sau de impunere intocmite de organele Ministerului Finantelor Publice, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 506/2001

ACT EMIS DE: CURTEA CONSTITUTIONALA

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 367 din 31 mai 2002


SmartCity3


    Nicolae Popa          - presedinte
    Costica Bulai         - judecator
    Nicolae Cochinescu    - judecator
    Kozsokar Gabor        - judecator
    Petre Ninosu          - judecator
    Serban Viorel Stanoiu - judecator
    Lucian Stangu         - judecator
    Ioan Vida             - judecator
    Paula C. Pantea       - procuror
    Vlad Mihai Cercel     - magistrat-asistent

    Pe rol se afla solutionarea exceptiei de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 10 alin. 2 si 3 din Ordonanta Guvernului nr. 11/1996 privind executarea creantelor bugetare, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 108/1996, cu modificarile si completarile ulterioare, si ale art. 10 alin. (1) si (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 13/2001 privind solutionarea contestatiilor impotriva masurilor dispuse prin actele de control sau de impunere intocmite de organele Ministerului Finantelor Publice, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 506/2001, exceptie ridicata de Societatea Comerciala "Bere - Lichior Margineni" - S.A. din Bacau in Dosarul nr. 2.976/2001 al Curtii de Apel Bacau - Sectia comerciala si de contencios administrativ.
    La apelul nominal se prezinta Ministerul Finantelor Publice, prin consilier juridic, lipsind autorul exceptiei si partea Directia generala a finantelor publice Bacau, fata de care procedura de citare a fost legal indeplinita.
    Reprezentantul Ministerului Finantelor Publice solicita respingerea exceptiei de neconstitutionalitate ca neintemeiata. In ceea ce priveste dispozitiile criticate din Ordonanta Guvernului nr. 11/1996, considera ca acestea nu incalca prevederile constitutionale, intrucat, potrivit dispozitiilor art. 76 - 78 din ordonanta, solutionarea contestatiilor la executarea silita, inclusiv pentru motive ce privesc titlul executoriu, este de competenta instantelor judecatoresti. Nu sunt incalcate nici prevederile art. 6 paragraful 1 din Conventia pentru apararea drepturilor omului si a libertatilor fundamentale, intrucat acestea privesc proceduri judiciare, iar nu proceduri administrativ-jurisdictionale.
    In ceea ce priveste dispozitiile criticate din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 13/2001, reprezentantul Ministerului Finantelor Publice considera ca acestea nu incalca prevederile constitutionale invocate de autorul exceptiei, deoarece decizia organului administrativ-jurisdictional este supusa controlului judecatoresc, asa cum rezulta din dispozitiile art. 12 din ordonanta.
    Reprezentantul Ministerului Public arata ca Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 13/2001 instituie o procedura administrativ-jurisdictionala care nu exclude controlul instantelor judecatoresti. Aceasta solutie legislativa este in concordanta cu prevederile art. 24 si art. 125 alin. (1) din Constitutie, precum si cu cele ale art. 6 paragraful 1 din Conventia pentru apararea drepturilor omului si a libertatilor fundamentale. Invoca in acest sens Decizia Plenului Curtii Constitutionale nr. 1/1994, prin care s-a statuat ca instituirea unor proceduri administrativ-jurisdictionale nu incalca liberul acces la justitie atat timp cat decizia organului administrativ poate fi atacata in fata instantelor judecatoresti. In ceea ce priveste faptul ca dispozitiile criticate din Ordonanta Guvernului nr. 11/1996 prevad ca exercitarea cailor de atac nu suspenda executarea obligatiei de plata decat in cazul in care organele competente in solutionarea obiectiunilor aproba aceasta si numai pana la solutionarea primei cai de atac, reprezentantul Ministerului Public considera ca partea interesata are dreptul sa introduca la instantele judecatoresti contestatie la executare.
    In ceea ce priveste dispozitiile art. 23 alin. (8) din Constitutie, referitoare la prezumtia de nevinovatie, reprezentantul Ministerului Public apreciaza ca nu sunt relevante in cauza. In consecinta, solicita respingerea exceptiei de neconstitutionalitate.

    CURTEA,
avand in vedere actele si lucrarile dosarului, constata urmatoarele:
    Prin Incheierea din 16 octombrie 2001, pronuntata in Dosarul nr. 2.976/2001, Curtea de Apel Bacau - Sectia comerciala si de contencios administrativ a sesizat Curtea Constitutionala cu exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 10 alin. 2 si 3 din Ordonanta Guvernului nr. 11/1996 privind executarea creantelor bugetare, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 108/1996, cu modificarile si completarile ulterioare, si ale art. 10 alin. (1) si (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 13/2001 privind solutionarea contestatiilor impotriva masurilor dispuse prin actele de control sau de impunere intocmite de organele Ministerului Finantelor Publice, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 506/2001, exceptie invocata de Societatea Comerciala "Bere - Lichior Margineni" - S.A. din Bacau, reclamanta in cadrul unei actiuni in contencios administrativ introduse impotriva Ministerului Finantelor Publice si Directiei generale a finantelor publice Bacau.
    In motivarea exceptiei de neconstitutionalitate autorul acesteia sustine ca dispozitiile legale atacate contravin prevederilor Constitutiei, deoarece permit continuarea executarii silite a obligatiilor de plata pe durata solutionarii cailor de atac impotriva actelor prin care au fost stabilite aceste obligatii. Astfel, datorita faptului ca executarea creantelor bugetare este finalizata, in majoritatea situatiilor, inainte de terminarea procedurii administrativ-jurisdictionale, contestatorul este lipsit de importante valori patrimoniale ce constituie obiectul executarii silite, incalcandu-se atat prezumtia de nevinovatie, cat si dreptul la aparare in cadrul unui proces echitabil la instantele judecatoresti prevazute de lege.
    Curtea de Apel Bacau - Sectia comerciala si de contencios administrativ, exprimandu-si opinia, apreciaza ca exceptia invocata este neintemeiata, intrucat dispozitiile criticate nu incalca prevederile art. 6 din Conventia pentru apararea drepturilor omului si a libertatilor fundamentale si nici ale art. 23 alin. (8) si (9) din Constitutie. Aceste prevederi "fac referire la procese ivite in sfera materiei penale, si nu a celei civile", astfel cum este cazul in speta.
    Potrivit dispozitiilor art. 24 alin. (1) din Legea nr. 47/1992, republicata, incheierea de sesizare a fost comunicata presedintilor celor doua Camere ale Parlamentului si Guvernului, pentru a-si exprima punctele de vedere asupra exceptiei de neconstitutionalitate ridicate.
    Presedintele Camerei Deputatilor considera ca exceptia de neconstitutionalitate ridicata este neintemeiata. Se arata ca prezumtia de nevinovatie este un principiu aplicabil in procesul penal, iar nu in materie fiscala. In ceea ce priveste imprejurarea ca pe durata procedurii administrativ-jurisdictionale executarea silita nu se suspenda, aceasta se justifica datorita naturii speciale a creantelor bugetare, care reprezinta venituri publice, nefiind incalcate prevederile constitutionale. In ceea ce priveste prevederile art. 6 paragraful 1 din Conventia pentru apararea drepturilor omului si a libertatilor fundamentale, acestea se refera la proceduri judiciare, iar nu la proceduri administrativ-jurisdictionale, supuse unor reguli diferite de desfasurare.
    De asemenea, presedintele Camerei Deputatilor considera ca dispozitiile criticate nu incalca prevederile art. 24 alin. (1) si ale art. 125 alin. (1) din Constitutie. Astfel, pentru contribuabili exista posibilitatea introducerii contestatiei la executare, conform dispozitiilor art. 76 - 81 din Ordonanta Guvernului nr. 11/1996, iar deciziile pronuntate de organele administrativ-jurisdictionale pot fi atacate in fata instantelor judecatoresti, existand toate garantiile dreptului la aparare, cum ar fi dreptul de a propune probe, dreptul de angaja un aparator etc.
    Guvernul considera ca exceptia de neconstitutionalitate este nefondata. Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 13/2001 reglementeaza o procedura administrativ-jurisdictionala care nu inlatura interventia instantelor judecatoresti. Astfel, potrivit art. 12 din ordonanta, decizia organului administrativ-jurisdictional poate fi atacata la instanta competenta. Aceasta este in deplin acord cu prevederile art. 125 alin. (1) din Constitutie, precum si cu Decizia Plenului Curtii Constitutionale nr. 1/1994. De asemenea, sunt respectate si prevederile art. 6 paragraful 1 din Conventia pentru apararea drepturilor omului si a libertatilor fundamentale, privind dreptul la un proces echitabil.
    In ceea ce priveste dispozitiile atacate din Ordonanta Guvernului nr. 11/1996, Guvernul considera ca nu incalca prevederile art. 23 alin. (8) si (9) din Constitutie, acestea nefiind incidente in cauza. Nici celelalte prevederi constitutionale nu sunt incalcate, intrucat persoana interesata are dreptul de a formula contestatie la executare.
    Presedintele Senatului nu a comunicat punctul sau de vedere asupra exceptiei de neconstitutionalitate.

    CURTEA,
examinand incheierea de sesizare, punctele de vedere exprimate de presedintele Camerei Deputatilor si de Guvern, raportul intocmit de judecatorul-raportor, sustinerile partii prezente, concluziile procurorului, dispozitiile legale criticate, raportate la prevederile Constitutiei, precum si dispozitiile Legii nr. 47/1992, republicata, retine urmatoarele:
    Curtea Constitutionala a fost legal sesizata si este competenta, potrivit dispozitiilor art. 144 lit. c) din Constitutie, precum si ale art. 1 alin. (1), ale art. 2, 3, 12 si 23 din Legea nr. 47/1992, republicata, sa solutioneze exceptia de neconstitutionalitate ridicata.
    Obiectul exceptiei de neconstitutionalitate il constituie dispozitiile art. 10 alin. 2 si 3 din Ordonanta Guvernului nr. 11/1996 privind executarea creantelor bugetare, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 23 din 31 ianuarie 1996, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 108/1996, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 251 din 17 octombrie 1996, cu modificarile si completarile ulterioare, si ale art. 10 alin. (1) si (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 13/2001 privind solutionarea contestatiilor impotriva masurilor dispuse prin actele de control sau de impunere intocmite de organele Ministerului Finantelor Publice, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 62 din 6 februarie 2001, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 506/2001, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 648 din 16 octombrie 2001, dispozitii avand urmatorul cuprins:
    - art. 10 alin. 2 si 3 din Ordonanta Guvernului nr. 11/1996: "Exercitarea cailor de atac la organele competente, de catre platitori, cu privire la stabilirea obligatiilor bugetare, nu suspenda obligatia acestora de plata.
    Cu toate acestea, Ministerul Finantelor sau, dupa caz, autoritatile administratiei publice locale, prin organele lor competente in solutionarea obiectiunilor, pot dispune, la cererea platitorului si tinand seama de motivele invocate de acesta, suspendarea obligatiei de plata la bugetul de stat sau, respectiv, la bugetele locale, pana la solutionarea primei cai de atac.";
    - art. 10 alin. (1) si (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 13/2001: "(1) Organul de solutionare a contestatiei prevazut la art. 5 poate suspenda, prin decizie motivata, solutionarea cauzei atunci cand exista indiciile savarsirii unei infractiuni a carei constatare ar avea o inraurire hotaratoare asupra solutiei ce urmeaza sa fie data in procedura administrativa reglementata de prezenta ordonanta de urgenta.
    [...]
    (2) Procedura administrativa este reluata la incetarea motivului care a determinat suspendarea, in conditiile legii."
    Prevederile constitutionale invocate de autorul exceptiei in sustinerea acesteia sunt urmatoarele:
    - art. 23 alin. (8) si (9): "(8) Pana la ramanerea definitiva a hotararii judecatoresti de condamnare, persoana este considerata nevinovata.
    (9) Nici o pedeapsa nu poate fi stabilita sau aplicata decat in conditiile si in temeiul legii.";
    - art. 24 alin. (1): "Dreptul la aparare este garantat.";
    - art. 125 alin. (1): "Justitia se realizeaza prin Curtea Suprema de Justitie si prin celelalte instante judecatoresti stabilite de lege.";
    De asemenea, autorul exceptiei a invocat si prevederile art. 6 paragraful 1 teza intai din Conventia pentru apararea drepturilor omului si a libertatilor fundamentale, ratificata de Romania prin Legea nr. 30/1994, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 135 din 31 mai 1994, prevederi ce au urmatorul cuprins: "Orice persoana are dreptul la judecarea in mod echitabil, in mod public si intr-un termen rezonabil a cauzei sale, de catre o instanta independenta si impartiala, care va hotari fie asupra incalcarii drepturilor si obligatiilor sale cu caracter civil, fie asupra temeiniciei oricarei acuzatii in materie penala indreptate impotriva sa."
    Examinand exceptia de neconstitutionalitate, Curtea constata ca asupra dispozitiilor art. 10 alin. 2 din Ordonanta Guvernului nr. 11/1996, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 108/1996, in redactarea anterioara, dispozitii preluate, in esenta, de art. 10 alin. 2 si 3 din Ordonanta Guvernului nr. 11/1996, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 108/1996, in redactarea actuala, data prin art. I pct. 3 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 113/1999, s-a pronuntat prin Decizia nr. 170 din 10 decembrie 1998, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 51 din 4 februarie 1999, si prin Decizia nr. 99 din 29 iunie 1999, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 352 din 26 iulie 1999, respingand exceptiile invocate. Analizand argumentul bazat pe incalcarea prevederilor art. 21 din Constitutie, Curtea a decis ca dispozitiile criticate nu ingradesc accesul liber la justitie, intrucat contestatorul nemultumit de solutia Ministerului Finantelor Publice se poate adresa instantelor judecatoresti competente. Aceste considerente sunt valabile si in ceea ce priveste prevederile art. 6 paragraful 1 teza intai din Conventie, privind dreptul la un proces echitabil, invocate de autorul exceptiei. Curtea constata ca prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 13/2001 s-a instituit o procedura administrativ-jurisdictionala de solutionare a contestatiilor depuse de platitori cu privire la stabilirea obligatiilor bugetare, prin actele de control sau de impunere intocmite de organele Ministerului Finantelor Publice. Potrivit art. 12 din ordonanta de urgenta deciziile date de organele administrative de jurisdictie in cadrul acestei proceduri pot fi atacate la instantele judecatoresti, iar hotararile instantelor sunt supuse recursului.
    Avand in vedere ca atat in fata organelor administrative de jurisdictie, cat si in fata instantelor judecatoresti contestatorilor li se asigura dreptul la aparare, precum si faptul ca procedura in fata instantelor judecatoresti intruneste conditiile de echitate si de impartialitate prevazute de Legea fundamentala si de conventiile internationale, Curtea constata ca sustinerea autorului exceptiei privind incalcarea prevederilor art. 24 alin. (1), ale art. 125 alin. (1) din Constitutie, precum si ale art. 6 pct. 1 din Conventia pentru apararea drepturilor omului si a libertatilor fundamentale este nefondata.
    Sunt, de asemenea, nefondate sustinerile autorului exceptiei, in sensul ca prin continuarea executarii silite pe durata solutionarii cailor de atac impotriva actelor de stabilire a obligatiilor bugetare, in conditiile prevazute la art. 10 alin. 2 si 3 din Ordonanta Guvernului nr. 11/1996 si la art. 10 alin. (1) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 13/2001, se incalca principiul prezumtiei de nevinovatie consacrat de prevederile art. 23 alin. (8) din Constitutie, precum si dispozitiile art. 23 alin. (9) din Constitutie, privind stabilirea si aplicarea pedepselor.
    Curtea constata ca aceste prevederi din Constitutie, invocate de autorul exceptiei, nu au legatura cu cauza, deoarece obligatia de plata a impozitelor si taxelor prevazute de lege nu constituie o pedeapsa, ci o indatorire fundamentala, stabilita prin art. 53 alin. (1) din Constitutie.
    Pe de alta parte, Curtea retine ca, tinand seama de natura obligatiei de plata a taxelor si impozitelor, suspendarea executarii silite a acestei obligatii, in cazurile si in conditiile prevazute de lege, nu constituie un drept al platitorului, nici macar atunci cand acesta contesta intinderea obligatiei de plata, ci o optiune a autoritatilor administrative prevazute de lege, limitata in timp "pana la solutionarea primei cai de atac" si conditionata de existenta unor "motive temeinice".

    Pentru considerentele expuse, in temeiul art. 144 lit. c) si al art. 145 alin. (2) din Constitutie, precum si al art. 13 alin. (1) lit. A.c), al art. 23 si al art. 25 alin. (3) din Legea nr. 47/1992, republicata,

    CURTEA
    In numele legii
    DECIDE:

    Respinge exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 10 alin. 2 si 3 din Ordonanta Guvernului nr. 11/1996 privind executarea creantelor bugetare, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 108/1996, cu modificarile si completarile ulterioare, si ale art. 10 alin. (1) si (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 13/2001 privind solutionarea contestatiilor impotriva masurilor dispuse prin actele de control sau de impunere intocmite de organele Ministerului Finantelor Publice, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 506/2001, exceptie ridicata de Societatea Comerciala "Bere - Lichior Margineni" - S.A. din Bacau in Dosarul nr. 2.976/2001 al Curtii de Apel Bacau - Sectia comerciala si de contencios administrativ.
    Definitiva si obligatorie.
    Pronuntata in sedinta publica din data de 19 martie 2002.

          PRESEDINTELE CURTII CONSTITUTIONALE,
              prof. univ. dr. NICOLAE POPA

                              Magistrat-asistent,
                              Vlad Mihai Cercel

    Intrucat a incetat calitatea de magistrat-asistent a domnului Vlad Mihai Cercel, in locul sau semneaza, in temeiul art. 261 alin. 2 din Codul de procedura civila,

                              magistrat asistent sef,
                              Claudia Miu



SmartCity5

COMENTARII la Decizia 90/2002

Momentan nu exista niciun comentariu la Decizia 90 din 2002
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Decizia 90/2002
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu