Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

DECIZIE Nr

DECIZIE   Nr. 77 din  6 martie 2001

referitoare la exceptia de neconstitutionalitate a Legii nr. 105/1997 pentru solutionarea obiectiunilor, contestatiilor si a plangerilor asupra sumelor constatate si aplicate prin actele de control sau de impunere ale organelor Ministerului Finantelor, modificata

ACT EMIS DE: CURTEA CONSTITUTIONALA

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 235 din  9 mai 2001


SmartCity3


    Lucian Mihai          - presedinte
    Costica Bulai         - judecator
    Constantin Doldur     - judecator
    Kozsokar Gabor        - judecator
    Ioan Muraru           - judecator
    Nicolae Popa          - judecator
    Lucian Stangu         - judecator
    Romul Petru Vonica    - judecator
    Gabriela Ghita        - procuror
    Gabriela Dragomirescu - magistrat-asistent

    Pe rol se afla solutionarea exceptiei de neconstitutionalitate a Legii nr. 105/1997 pentru solutionarea obiectiunilor, contestatiilor si a plangerilor asupra sumelor constatate si aplicate prin actele de control sau de impunere ale organelor Ministerului Finantelor, modificata, exceptie ridicata de Societatea Comerciala "UAMT" - S.A. din Oradea in Dosarul nr. 9.958/R/2000 al Judecatoriei Oradea.
    La apelul nominal se constata lipsa partilor, fata de care procedura de citare este legal indeplinita.
    Reprezentantul Ministerului Public solicita respingerea exceptiei de neconstitutionalitate, ca fiind inadmisibila, in ceea ce priveste dispozitiile art. 2 - 7 din Legea nr. 105/1997, si ca fiind nefondata, in ceea ce priveste celelalte prevederi ale legii. Se arata ca dispozitiile din lege care se refera la procedura prealabila in fata organelor financiare au mai fost examinate de Curtea Constitutionala, constatandu-se neconstitutionalitatea acestora.

    CURTEA,
avand in vedere actele si lucrarile dosarului, constata urmatoarele:
    Prin Incheierea din 21 noiembrie 2000, pronuntata in Dosarul nr. 9.958/R/2000, Judecatoria Oradea a sesizat Curtea Constitutionala cu exceptia de neconstitutionalitate a Legii nr. 105/1997 pentru solutionarea obiectiunilor, contestatiilor si a plangerilor asupra sumelor constatate si aplicate prin actele de control sau de impunere ale organelor Ministerului Finantelor, modificata, exceptie ridicata de Societatea Comerciala "UAMT" - S.A. din Oradea intr-o cauza avand ca obiect contestarea de catre aceasta societate comerciala a legalitatii si temeiniciei unui proces-verbal incheiat in temeiul Legii nr. 105/1997 de Administratia financiara Oradea.
    In motivarea exceptiei de neconstitutionalitate se sustine ca, potrivit art. 1 din Legea nr. 105/1997, contestatorii sunt obligati sa se adreseze altor institutii decat instantele judecatoresti pentru solutionarea plangerilor formulate impotriva actelor emise de institutiile financiare, ceea ce contravine prevederilor art. 21 alin. (1) si (2) din Constitutie, privind accesul liber la justitie; or, solutionarea obiectiunilor privind forma actului care se ataca nu trebuie sa fie de competenta institutiei emitente a actului.
    Judecatoria Oradea apreciaza ca exceptia de neconstitutionalitate a Legii nr. 105/1997 este neintemeiata, deoarece prevederile acesteia nu contravin art. 21 din Constitutie, privind accesul liber la justitie. Se mai arata ca, astfel cum a statuat Curtea Constitutionala prin Decizia Plenului nr. 1 din 8 februarie 1994, instituirea unei proceduri administrativ-jurisdictionale nu este contrara principiului accesului liber la justitie atata timp cat decizia organului administrativ poate fi atacata la instanta judecatoreasca; or, art. 9 din Legea nr. 105/1997 prevede ca impotriva deciziei Ministerului Finantelor se poate face actiune la instanta judecatoreasca.
    Potrivit prevederilor art. 24 alin. (1) din Legea nr. 47/1992, republicata, incheierea de sesizare a fost comunicata presedintilor celor doua Camere ale Parlamentului si Guvernului, pentru a-si exprima punctele de vedere asupra exceptiei de neconstitutionalitate ridicate.
    Guvernul, in punctul sau de vedere, considera ca exceptia de neconstitutionalitate este neintemeiata. In acest sens se arata ca dispozitiile Legii nr. 105/1997, care instituie o procedura administrativ-jurisdictionala prealabila, nu contravin principiului accesului liber la justitie, iar art. 9 din lege cuprinde prevederi exprese referitoare la posibilitatea contestarii deciziei administrative la instanta judecatoreasca. Se mai arata ca in mod constant Curtea Constitutionala s-a pronuntat in sensul ca procedurile administrativ-jurisdictionale sunt legitime atata vreme cat nu este ingradit dreptul de acces la justitie (de exemplu, prin Decizia Curtii Constitutionale nr. 1/1994, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 69 din 16 martie 1994, si prin Decizia nr. 19/1999, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 158 din 15 aprilie 1999).
    Presedintii celor doua Camere ale Parlamentului nu au comunicat punctele lor de vedere.

    CURTEA,
examinand incheierea de sesizare, punctul de vedere al Guvernului, raportul intocmit de judecatorul-raportor, concluziile procurorului, dispozitiile legale criticate, raportate la prevederile Constitutiei, precum si dispozitiile Legii nr. 47/1992, retine urmatoarele:
    Curtea Constitutionala constata ca este competenta, potrivit dispozitiilor art. 144 lit. c) din Constitutie, precum si ale art. 23 din Legea nr. 47/1992, republicata, sa solutioneze exceptia de neconstitutionalitate cu care a fost sesizata.
    Obiectul exceptiei de neconstitutionalitate, astfel cum este invocata de autorul acesteia, il constituie dispozitiile Legii nr. 105/1997 pentru solutionarea obiectiunilor, contestatiilor si a plangerilor asupra sumelor constatate si aplicate prin actele de control sau de impunere ale organelor Ministerului Finantelor, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 136 din 30 iunie 1997, modificata prin Ordonanta Guvernului nr. 13/1999, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 36 din 29 ianuarie 1999. In esenta, critica de neconstitutionalitate consta in sustinerea potrivit careia procedura administrativ-jurisdictionala prealabila, instituita prin prevederile Legii nr. 105/1997, incalca dispozitiile art. 21 alin. (1) si (2) din Constitutie, conform carora: "(1) Orice persoana se poate adresa justitiei pentru apararea drepturilor, a libertatilor si a intereselor sale legitime.
    (2) Nici o lege nu poate ingradi exercitarea acestui drept."
    Curtea constata ca dispozitiile referitoare la procedura administrativ-jurisdictionala prealabila de solutionare a obiectiunilor, contestatiilor si a plangerilor formulate de contestatori impotriva actelor de control sau de impunere ale organelor Ministerului Finantelor sunt cuprinse in art. 2 - 7 din Legea nr. 105/1997, astfel cum au fost modificate prin Ordonanta Guvernului nr. 13/1999.
    In legatura cu aceste texte de lege, ulterior sesizarii cu exceptia de neconstitutionalitate ce formeaza obiectul prezentului dosar, Curtea Constitutionala s-a pronuntat intr-o alta cauza prin Decizia nr. 208 din 25 octombrie 2000, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 695 din 27 decembrie 2000. Prin acea decizie Curtea a statuat ca prevederile art. 2 - 7 din Legea nr. 105/1997, care reglementeaza procedura prealabila administrativ-jurisdictionala in fata organelor din sistemul financiar, sunt neconstitutionale intrucat contravin art. 6 pct. 1 din Conventia pentru apararea drepturilor omului si a libertatilor fundamentale, text ce se refera la dreptul oricarei persoane la un "proces echitabil", care sa se desfasoare intr-un "termen rezonabil". Cu acel prilej s-a mai retinut, in esenta, ca, desi - in sine - procedura administrativ-jurisdictionala prealabila nu este in contradictie cu exigentele conventiei, totusi, prin modul in care era reglementata de textele criticate, aceasta procedura "impiedica desfasurarea unui <<proces echitabil>>, intrucat sunt stabilite trei faze intermediare similare".
    Ulterior publicarii in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, a Deciziei Curtii Constitutionale nr. 208 din 25 octombrie 2000 a fost adoptata Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 13 din 26 ianuarie 2001 privind solutionarea contestatiilor impotriva masurilor dispuse prin actele de control sau de impunere intocmite de organele Ministerului Finantelor Publice, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 62 din 6 februarie 2001. Potrivit art. 16 din ordonanta, pe data intrarii sale in vigoare se abroga Legea nr. 105/1997 pentru solutionarea obiectiunilor, contestatiilor si a plangerilor asupra sumelor constatate si aplicate prin actele de control sau de impunere ale organelor Ministerului Finantelor, cu modificarile ulterioare.
    Asa fiind, rezulta ca, in temeiul dispozitiilor art. 23 alin. (1) din Legea nr. 47/1992 privind organizarea si functionarea Curtii Constitutionale, republicata, potrivit carora aceasta "[...] decide asupra exceptiilor ridicate in fata instantelor judecatoresti privind neconstitutionalitatea unei legi sau ordonante ori a unei dispozitii dintr-o lege sau dintr-o ordonanta in vigoare, de care depinde solutionarea cauzei", dispozitii coroborate cu cele ale art. 23 alin. (6) din aceeasi lege, care prevad ca "[...] exceptia este inadmisibila, fiind contrara prevederilor alin. (1) [...]", exceptia de neconstitutionalitate a prevederilor Legii nr. 105/1997, cu care Curtea a fost sesizata prin Incheierea din 21 noiembrie 2000, pronuntata de Judecatoria Oradea in Dosarul nr. 9.958/R/2000, urmeaza sa fie respinsa, ca devenita inadmisibila.

    Pentru considerentele expuse, in temeiul art. 144 lit. c) si al art. 145 alin. (2) din Constitutie, precum si al art. 23 din Legea nr. 47/1992, republicata,

    CURTEA
    In numele legii
    DECIDE:

    Respinge, ca devenita inadmisibila, exceptia de neconstitutionalitate a prevederilor Legii nr. 105/1997 pentru solutionarea obiectiunilor, contestatiilor si a plangerilor asupra sumelor constatate si aplicate prin actele de control sau de impunere ale organelor Ministerului Finantelor, modificata, exceptie ridicata de Societatea Comerciala "UAMT" - S.A. din Oradea in Dosarul nr. 9.958/R/2000 al Judecatoriei Oradea.
    Definitiva si obligatorie.
    Pronuntata in sedinta publica din data de 6 martie 2001.

          PRESEDINTELE CURTII CONSTITUTIONALE,
                       LUCIAN MIHAI

                              Magistrat asistent,
                              Gabriela Dragomirescu



SmartCity5

COMENTARII la Decizia 77/2001

Momentan nu exista niciun comentariu la Decizia 77 din 2001
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Decizia 77/2001
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu