DECIZIE Nr.
728 din 24 octombrie 2006
referitoare la exceptia de
neconstitutionalitate a dispozitiilor pct. 6 din nota la anexa nr. 1 la
Ordonanta Guvernului nr. 38/2003 privind salarizarea si alte drepturi ale
politistilor
ACT EMIS DE:
CURTEA CONSTITUTIONALA
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 990 din 12 decembrie 2006
Ioan Vida - preşedinte
Nicolae Cochinescu - judecător
Aspazia Cojocaru - judecător
Kozsokar Gabor - judecător
Acsinte Gaspar - judecător
Petre Ninosu - judecător
Ion Predescu - judecător
Şerban Viorel Stănoiu - judecător
Tudorel Toader - judecător
Ion Tiucă - procuror
Patricia Marilena Ionea - magistrat-asistent
Pe rol se află soluţionarea excepţiei de
neconstituţionalitate a dispoziţiilor pct. 6 din nota la anexa nr. 1 la
Ordonanţa Guvernului nr. 38/2003 privind salarizarea şi alte drepturi ale
poliţiştilor, excepţie ridicată de Ioan-Nicolae Aciu, Bebe Alexandru, Ernest
Antal, Nicolae Ardelean, Dumitru Avram, Petru Avram, Viorel Avram,
Nicolae-Gheorghe Băcanu, Alimpe Bădescu, Pompiliu Bădescu, Cornel Băjau, Ionel
Bască, Eugen Barangă, Adrian-Florin Bărbulescu, Dănuţ Belea, Ioan Bercea,
Constantin Bichiu, Daly Bistrean, Iulian Biţă, Ioan Blîndu, Dumitru-Gabriel
Boabeş, Ioan Boeriu, Cristian Boicea, Mihai Bolintiş, Zariută Adrian Bona,
Aurică Bordea, Nicolae Borteş, Dan-Dumitru Bortiş, Marin Brătulescu, Sorin
Bratu, Augustin-Romeo Budugan, Costică Bulgaru, Jan Burtea, Nicolae-Corneliu
Buşea, Cristină Buşoiu, Marin Buţiu, Petru-Zaharia Canea, Titu Căpraru,
Valerica Căpraru, Nicolae Cărabaş, Ion Carstea, Remus-Dan-Mircea Cătănescu,
Gheorghe Ceauşu, Nicolae Cernea, Pantelimon-Caius Cherşa, Mircea Cherteş,
Erimescu Enache Chiosa, Vasile Chiriţescu, Ion Cilibiu, Miu-Nicolae Ciobanu,
Sorin-Daniel Ciobanu, Vasile Ciobotea, Cornel Ciocoi, Roman Cocolea, Alunei
Cocon, Eronim Cojocaru, Aurel Coman, Dimitrie-Daniel Cornean, Iancu Cornianu,
Viorel Costin, Nicolae Craiovan, Vasile Crăiuţ, Ion-Decebal Davidoiu, Marius
Deliman, Laurenţiu Despa, Cristină Disagă, Daniel-Ion Disagă, Mihail Dobrescu,
Traian Dragomir, Aurel Faur, Lucian-Sorin Filimon, Dumitru-Daniel Firan, Meoara
Fronek, Ion Gadea, Laurenţiu Gemanaru, Valentin Genovu, Ştefan Ghimpău,
Marian-Ion Ghiocel, Radu Ghionea-Mic, Cristian-Sorin Goian, Mircea Goiceanu,
Romulus-Teodor Groza, Gheorghe Hogea, Octavian Hinoveanu, Valentin Homescu,
Stelian Hornoiu, Ion-Viorel Iana, Petre-Marian Iancu, Ion Ienea, Ştefan-Mugurel
Ilie, Mihai Imbrescu, Camelia-Oana Ionescu, Constantin-Adrian Ionescu, Nicuşor
Ion, Ilie Irimia, Adrian Joiţa, Alexandru Jurchescu, Ion Jurchescu, Iva Jurj,
Adrian-Timotei Jurjică-Dumiter, Robert Kloţbir, Vasile Lăcătuş,
Ciprian-Constantin Lăzărescu, Ioan Loga, Ion Lupan, Lucian-Ioan Lupencia,
Lucian-Dănuţ Manciu, Gheorghe Mandoni, Ilie Mandrican, Ioan Mărăşescu, Gheorghe
Maxim, Ioan Mesaroş, Dumitru Micu, Constantin Mihăilă, Mihai Moatăr, Marian
Moraru, Dorel Muju, Pavel Muntean, Ionel-Ghiţă Munteanu, Vasile Mustaţă,
Constantin Mutică, Dumitru Negrii, Ion Nicolcescu, Gheorghe Obişteoiu,Constantin Ofileanu, Ion
Olariu, Lilică Oncică, Paul Pădeanu, Virgil-Teodor Pane, Cornel Papa, Mircea
Petolea, Nicolae Pirtia, Vasile Ploştinaru, Ioan Pol, Sabin Popescu, Ioan Pop,
Gheorghe Popoviciu, George-Valentin Pristavu, Viorel Raicu, Vasile Roşet,
Sorin-Ioan Salahoru, Bogdan Şandru, Petru Şandru, Busuioc Sarbu, Nicolaie Sava,
Daniel Secu, Traian Sicoe, Emil Silian, Emil Siminiceanu, Graţian-Virgil Simion,
Ionel-Leonid Şipetan, Petru-Stan Erimescu, Doru-Viorel Stănilescu, Viorica
Stan, Costinel Stoian, Emil-Pavel Stoian, Sofia Stoian, Grigore Stolojescu,
Ioan Străin, Nicolaie-Mirel Surugiu, Iosif Surulescu, Romulus Surulescu, Marius
Şuvăgău, Mihai Tămăşanu, Ionel Tanco, Ciprian-Ioan Terciu, Gligore Terfaloagă,
Cornel Tîrdea, Paul Tîrna, Ion-Nuţu Tolciş, Nicolae Trailescu, Ion Trandafir,
Ioan Trif, Ion Ţuncu, Gheorghe-Dănuţ Urcan, Vasile Urşanu, Gheorghe-Cosmin
Ursul, Ion Vasii-Panga, Rusalin Vela şi Rodica Vieru în Dosarul nr.
1.469/C/2006 al Tribunalului Caraş-Severin.
La apelul nominal lipsesc părţile, faţă de care
procedura de citare este legal îndeplinită.
Reprezentantul Ministerului Public, invocand prevederile
art. 29 alin. (1) din Legea nr. 47/1992, pune
concluzii de respingere a excepţiei de neconstituţionalitate ca fiind
inadmisibilă. In acest sens, arată că dispoziţiile legale criticate au avut o
aplicare limitată, pentru anul 2004, astfel că nu mai sunt în vigoare.
CURTEA,
avand în vedere actele şi
lucrările dosarului, constată următoarele:
Prin Incheierea din 2 iunie 2006, pronunţată în Dosarul
nr. 1.469/C/2006, Tribunalul Caraş-Severin a sesizat Curtea Constituţională
cu excepţia de neconstituţionalitate a dispoziţiilor pct. 6 din nota la anexa
nr. 1 la Ordonanţa Guvernului nr. 38/2003 privind salarizarea şi alte drepturi
ale poliţiştilor, excepţie ridicată de Ioan-Nicolae Aciu, Bebe Alexandru,
Ernest Antal, Nicolae Ardelean, Dumitru Avram, Petru Avram, Viorel Avram,
Nicolae-Gheorghe Băcanu, Alimpe Bădescu, Pompiliu Bădescu, Cornel Băjau, Ionel
Bască, Eugen Barangă, Adrian-Florin Bărbulescu, Dănuţ Belea, Ioan Bercea,
Constantin Bichiu, Daly Bistrean, Iulian Biţă, Ioan Blîndu, Dumitru-Gabriel
Boabeş, Ioan Boeriu, Cristian Boicea, Mihai Bolintiş, Zariută Adrian Bona,
Aurică Bordea, Nicolae Borteş, Dan-Dumitru Bortiş, Marin Brătulescu, Sorin
Bratu, Augustin-Romeo Budugan, Costică Bulgaru, Jan Burtea, Nicoiae-Corneliu
Buşea, Cristină Buşoiu, Marin Buţiu, Petru-Zaharia Canea, Titu Căpraru,
Valerica Căpraru, Nicolae Cărabaş, Ion Carstea, Remus-Dan-Mircea Cătănescu, Gheorghe Ceauşu, Nicolae Cernea,
Pantelimon-Caius Cherşa, Mircea Cherteş, Erimescu Enache Chiosa, Vasile
Chiriţescu, Ion Cilibiu, Miu-Nicolae Ciobanu, Sorin-Daniel Ciobanu, Vasile
Ciobotea, Cornel Ciocoi, Roman Cocolea, Alunei Cocon, Eronim Cojocaru, Aurel
Coman, Dimitrie-Daniel Cornean, Iancu Cornianu, Viorel Costin, Nicolae
Craiovan, Vasile Crăiut, Ion-Decebal Davidoiu, Marius Deliman, Laurenţiu Despa, Cristina Disagă,
Daniel-Ion Disagă, Mihail Dobrescu, Traian Dragomir, Aurel Faur, Lucian-Sorin
Filimon, Dumitru-Daniel Firan, Meoara Fronek, Ion Gadea, Laurenţiu Gemanaru,
Valentin Genovu, Ştefan Ghimpău, Marian-Ion Ghiocel, Radu Ghionea-Mic,
Cristian-Sorin Goian, Mircea Goiceanu, Romulus-Teodor
Groza, Gheorghe Hogea, Octavian Hinoveanu, Valentin Homescu, Stelian Hornoiu,
Ion-Viorel Iana, Petre-Marian Iancu, Ion Ienea,
Ştefan-Mugurel Ilie, Mihai Imbrescu, Camelia-Oana Ionescu, Constantin-Adrian
Ionescu, Nicuşor Ion, Ilie Irimia, Adrian Joiţa, Alexandru Jurchescu, Ion
Jurchescu, Iva Jurj, Adrian-Timotei Jurjică-Dumiter, Robert Kloţbir, Vasile
Lăcătuş, Ciprian-Constantin Lăzărescu, Ioan Loga, Ion Lupan, Lucian-Ioan
Lupencia, Lucian-Dănuţ Manciu, Gheorghe Mandoni, Ilie Mandrican, Ioan Mărăşescu, Gheorghe Maxim, Ioan Mesaroş, Dumitru Micu,
Constantin Mihăilă, Mihai Moatăr, Marian Moraru, Dorel Muju, Pavel Muntean,
Ionel-Ghiţă Munteanu, Vasile Mustaţă, Constantin Mutică, Dumitru Negrii, Ion
Nicolcescu, Gheorghe Obişteoiu, Constantin Ofileanu, Ion Olariu, Lilică Oncică,
Paul Pădeanu, Virgil-Teodor Pane, Cornel Papa, Mircea Petolea, Nicolae Pirtia,
Vasile Plostinaru, Ioan Pol, Sabin Popescu, Ioan Pop, Gheorghe Popoviciu,
George-Valentin Pristavu, Viorel Raicu, Vasile Roşet, Sorin-Ioan Salahoru,
Bogdan Şandru, Petru Şandru, Busuioc Sarbu, Nicolaie Sava, Daniel Secu, Traian Sicoe, Emil Silian, Emil
Siminiceanu, Graţian-Virgil Simion, Ionel-Leonid Şipetan, Petru-Stan Erimescu,
Doru-Viorel Stănilescu, Viorica Stan, Costinel Stoian, Emil-Pavel Stoian, Sofia
Stoian, Grigore Stolojescu, Ioan Străin, Nicolaie-Mirel Surugiu, Iosif
Surulescu, Romulus Surulescu, Marius Şuvăgău, Mihai Tămăşanu, Ionel Tanco,
Ciprian-Ioan Terciu, Gligore Terfaloagă, Cornel Tîrdea, Paul Tîrna, Ion-Nuţu
Tolciş, Nicolae Trăilescu, Ion Trandafir, Ioan Trif, Ion Ţuncu, Gheorghe-Dănuţ
Urcan, Vasile Urşanu, Gheorghe-Cosmin Ursul, Ion Vasii-Panga, Rusalin Vela şi
Rodica Vieru, ofiţeri în cadrul Inspectoratului de Poliţie al Judeţului
Caraş-Severin, cu prilejul soluţionării litigiului de muncă determinat de
diminuarea sporului pentru condiţii de pericol deosebit.
In motivarea excepţiei de neconstituţionalitate autorii acesteia susţin că dispoziţiile legale criticate sunt
contrare prevederilor Constituţiei şi reglementărilor internaţionale care
interzic orice fel de discriminare, prin aceea că prevăd diminuarea sporului
pentru condiţii de pericol deosebit numai pentru ofiţerii de poliţie, iar nu în
mod proporţional pentru toate cadrele de poliţie. Totodată, prin diminuarea sporului se restrange exerciţiul unui drept
legal caştigat, fără să fie
îndeplinite condiţiile prevăzute de art. 53 din Constituţie.
Tribunalul Caraş-Severin apreciază că textul de lege criticat este destul de
„alambicat", dar nu-şi exprimă opinia în legătură cu constituţionalitatea
sa pentru a nu se anticipa soluţia pe fond.
In conformitate cu dispoziţiile art. 30 alin. (1) din
Legea nr. 47/1992, încheierea de sesizare a fost comunicată preşedinţilor celor
două Camere ale Parlamentului, Guvernului şi Avocatului Poporului pentru a-şi
formula punctele de vedere cu privire la excepţia de neconstituţionalitate.
Guvernul apreciază că
excepţia ridicată este inadmisibilă, avand în vedere că dispoziţiile de lege criticate au avut o
aplicabilitate limitată în timp, iar după data de 31 decembrie 2004 nu mai sunt
în vigoare.
Avocatul Poporului consideră
că textul de lege criticat este constituţional, întrucat nu încalcă principiul egalităţii în drepturi şi nu prevede restrangerea unor drepturi sau libertăţi.
Preşedinţii celor două Camere ale Parlamentului nu au transmis punctele lor de vedere asupra excepţiei de
neconstituţionalitate ridicate.
CURTEA,
examinand încheierea de sesizare,
punctele de vedere ale Guvernului şi Avocatului Poporului, raportul întocmit de judecătorul-raportor,
concluziile procurorului, dispoziţiile legale criticate, raportate la
prevederile Constituţiei, precum şi Legea nr. 47/1992, reţine următoarele:
Curtea Constituţională este
competentă, potrivit dispoziţiilor art. 146 lit. d) din Constituţie, ale art. 1
alin. (2), ale art. 2, 3, 10 şi 29 din Legea nr. 47/1992, să soluţioneze
excepţia de neconstituţionalitate cu care a fost sesizată.
Obiectul excepţiei de neconstituţionalitate îl
constituie dispoziţiile pct. 6 din nota la anexa nr. 1 la Ordonanţa Guvernului
nr. 38/2003 privind salarizarea şi alte drepturi ale poliţiştilor, publicată în
Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 65 din 2
februarie 2003, aprobată cu modificări şi completări
prin Legea nr. 353/2003, publicată în Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 519 din 18 iulie 2003.
Textul de lege criticat a fost introdus prin art. I pct. 10 din Ordonanţa
Guvernului nr. 8/2004 pentru modificarea şi completarea Ordonanţei Guvernului
nr. 38/2003, publicată în Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 78 din 30 ianuarie 2004, şi modificat prin
articolul unic al Legii nr. 129/2004 privind aprobarea Ordonanţei Guvernului
nr. 8/2004, publicată în Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 372 din 28 aprilie 2004. Acest text de lege are
următorul conţinut: „6. Sumele necesare acordării coeficienţilor de
ierarhizare ai funcţiilor se asigură prin diminuarea, în anul 2004, cu 10
puncte procentuale a sporului pentru condiţii de pericol deosebit de care
beneficiază ofiţerii conform art. 21 din ordonanţă."
In opinia autorilor excepţiei textul de lege criticat
contravine următoarelor prevederi constituţionale şi reglementări
internaţionale:
- Art. 16 alin. (1) din
Constituţie privind egalitatea cetăţenilor în faţa legii şi a autorităţilor
publice, fără privilegii şi fără discriminări;
- Art. 20 alin. (1) din Constituţie, cu trimitere la
prevederile art. 7 lit. a) pct. i) din Pactul internaţional cu privire la
drepturile economice, sociale şi culturale şi art. 26 din Pactul internaţional cu
privire la drepturile civile şi politice, referitor la interzicerea oricărei
discriminări, la asigurarea unor condiţii de muncă juste şi a unui salariu egal
pentru muncă egală;
- Art. 53 din Constituţie privind restrangerea exerciţiului unor drepturi sau a
unor libertăţi.
Examinand excepţia de
neconstituţionalitate, Curtea constată că textul de lege criticat prevede ca în
anul 2004 sumele necesare acordării coeficienţilor de ierarhizare a funcţiilor
să se asigure prin diminuarea cu 10 puncte procentuale a sporului pentru
condiţii de pericol deosebit de care beneficiază ofiţerii conform art. 21 din
Ordonanţa Guvernului nr. 38/2003. Prin acest din urmă articol se acordă un spor de pană la 30% din salariul de bază
acelor poliţişti care execută anumite misiuni, unităţile,categoriile de
personal şi cuantumul sporului urmand a fi stabilite
prin ordin al ministrului de interne.
Faţă de aceste dispoziţii şi criticile formulate de
autorii excepţiei, Curtea reţine, aşa cum de altfel a statuat în numeroase randuri în jurisprudenţa sa, că sporurile,
adaosurile şi alte drepturi salariale suplimentare nu reprezintă drepturi
fundamentale. Instituirea şi diminuarea acestora, acordarea într-o anumită
perioadă de timp, modificarea lor ori încetarea acordării, stabilirea
categoriilor de personal salarizat care beneficiază de acestea, ca şi a altor
condiţii şi criterii de acordare ţin de competenţa şi de opţiunea exclusivă a
legiuitorului, cu singura condiţie de ordin constituţional ca măsurile dispuse
să vizeze deopotrivă toate categoriile de personal care se află într-o situaţie
identică. Or, este evident că ofiţerii de poliţie, prin gradul lor profesional,
se află într-o situaţie diferită de agenţii de poliţie.
Curtea observă, de asemenea, că autorii excepţiei sunt
nemulţumiţi pentru că diminuarea sporului s-a dispus numai pentru ofiţeri.
Astfel, aceştia consideră că, în situaţia în care în anul 2004 nu s-au putut
asigura alte surse pentru a majora coeficienţii de ierarhizare a funcţiilor,
diminuarea sporului trebuia dispusă pentru toţi poliţiştii, iar nu doar pentru
ofiţeri. Prin aceste susţineri autorii excepţiei solicită în realitate
modificarea textului de lege, ceea ce, potrivit art. 2 alin. (3) din Legea nr.
47/1992, excedează competenţei Curţii Constituţionale.
In sfarşit, Curtea reţine că
textul de lege criticat pentru neconstituţionalitate a vizat doar exerciţiul
bugetar al anului 2004, astfel că după data de 31 decembrie 2004 nu mai este în
vigoare, împrejurare ce, potrivit art. 29 alin. (1) din Legea nr. 47/1992,
constituie o cauză de inadmisibilitate a excepţiei.
Pentru considerentele expuse, în temeiul art. 146 lit.
d) şi al art. 147 alin. (4) din Constituţie, al art. 1-3, al art. 11 alin. (1)
lit. A.d) şi al art. 29 din Legea nr. 47/1992,
CURTEA CONSTITUŢIONALĂ
In numele legii
DECIDE:
Respinge, ca fiind inadmisibilă, excepţia de
neconstituţionalitate a dispoziţiilor pct. 6 din nota la anexa nr. 1 la
Ordonanţa Guvernului nr. 38/2003 privind salarizarea şi alte drepturi ale
poliţiştilor, excepţie ridicată de Ioan-Nicolae Aciu, Bebe Alexandru, Ernest
Antal, Nicolae Ardelean, Dumitru Avram, Petru Avram, Viorel Avram,
Nicolae-Gheorghe Băcanu, Alimpe Bădescu, Pompiliu Bădescu, Cornel Băjau, Ionel
Bască, Eugen Barangă,
Adrian-Florin Bărbulescu, Dănuţ Belea, Ioan Bercea, Constantin Bichiu, Daly
Bistrean, Iulian Biţă, Ioan Blîndu, Dumitru-Gabriel Boabeş, Ioan Boeriu,
Cristian Boicea, Mihai Bolintiş, Zariută Adrian Bona, Aurică Bordea, Nicolae
Borteş, Dan-Dumitru Bortiş, Marin Brătulescu, Sorin Bratu, Augustin-Romeo
Budugan, Costică Bulgaru, Jan Burtea, Nicolae-Corneliu Buşea, Cristină Buşoiu,
Marin Buţiu, Petru-Zaharia Canea, Titu Căpraru, Valerica Căpraru, Nicolae
Cărabaş, Ion Carstea, Remus-Dan-Mircea
Cătănescu, Gheorghe Ceauşu, Nicolae Cernea, Pantelimon-Caius Cherşa, Mircea
Cherteş, Erimescu Enache Chiosa, Vasile Chiriţescu, Ion Cilibiu, Miu-Nicolae
Ciobanu, Sorin-Daniel Ciobanu, Vasile Ciobotea, Cornel Ciocoi, Roman Cocolea,
Alunei Cocon, Eronim Cojocaru, Aurel Coman, Dimitrie-Daniel Cornean, Iancu
Cornianu, Viorel Costin, Nicolae Craiovan, Vasile Crăiuţ, Ion-Decebal Davidoiu,
Marius Deliman, Laurenţiu Despa, Cristină Disagă, Daniel-Ion Disagă, Mihail
Dobrescu, Traian Dragomir, Aurel Faur, Lucian-Sorin Filimon, Dumitru-Daniel
Firan, Meoara Fronek, Ion Gadea, Laurenţiu Gemanaru, Valentin Genovu, Ştefan
Ghimpău, Marian-Ion Ghiocel, Radu Ghionea-Mic, Cristian-Sorin Goian, Mircea
Goiceanu, Romulus-Teodor Groza, Gheorghe Hogea, Octavian Hinoveanu, Valentin Homescu, Stelian Hornoiu, Ion-Viorel Iana, Petre-Marian Iancu, Ion Ienea, Ştefan-Mugurel Ilie, Mihai
Imbrescu, Camelia-Oana Ionescu, Constantin-Adrian Ionescu, Nicuşor Ion, Ilie
Irimia, Adrian Joiţa, Alexandru Jurchescu, Ion Jurchescu, Iva Jurj,
Adrian-Timotei Jurjică-Dumiter, Robert Kloţbir, Vasile Lăcătuş,
Ciprian-Constantin Lăzărescu, Ioan Loga, Ion Lupan, Lucian-Ioan Lupencia,
Lucian-Dănuţ Manciu, Gheorghe Mandoni, Ilie Mandrican, Ioan Mărăşescu, Gheorghe Maxim, Ioan Mesaroş, Dumitru
Micu, Constantin Mihăilă, Mihai Moatăr, Marian Moraru, Dorel Muju, Pavel
Muntean, Ionel-Ghiţă Munteanu, Vasile Mustaţă, Constantin Mutică, Dumitru
Negrii, Ion Nicolcescu, Gheorghe Obişteoiu, Constantin Ofileanu, Ion Olariu,
Lilică Oncică, Paul Pădeanu, Virgil-Teodor Pane, Cornel Papa, Mircea Petolea,
Nicolae Pirtia, Vasile Ploştinaru, Ioan Pol, Sabin Popescu, Ioan Pop, Gheorghe
Popoviciu, George-Valentin Pristavu, Viorel Raicu, Vasile Roşet, Sorin-Ioan
Salahoru, Bogdan Şandru, Petru Şandru, Busuioc Sarbu,
Nicolaie Sava, Daniel Secu, Traian Sicoe, Emil Silian,
Emil Siminiceanu, Graţian-Virgil Simion, Ionel-Leonid Şipetan, Petru-Stan
Erimescu, Doru-Viorel Stănilescu, Viorica Stan, Costinel Stoian, Emil-Pavel
Stoian, Sofia Stoian, Grigore Stolojescu, Ioan Străin, Nicolaie-Mirel Surugiu,
Iosif Surulescu, Romulus Surulescu, Marius Şuvăgău, Mihai Tămăşanu, Ionel
Tanco, Ciprian-Ioan Terciu, Gligore Terfaloagă, Cornel Tîrdea, Paul Tîrna,
Ion-Nuţu Tolciş, Nicolae Trăilescu, Ion Trandafir, Ioan Trif, Ion Ţuncu,
Gheorghe-Dănuţ Urcan, Vasile Urşanu, Gheorghe-Cosmin Ursul, Ion Vasii-Panga,
Rusalin Vela şi Rodica Vieru în Dosarul nr. 1.469/C/2006 al Tribunalului
Caraş-Severin.
Definitivă şi general obligatorie.
Pronunţată în şedinţa publică din data de 24 octombrie
2006.
PREŞEDINTELE CURŢII CONSTITUŢIONALE,
prof. univ. dr. IOAN VIDA
Magistrat-asistent,
Patricia Marilena Ionea