Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

DECIZIE Nr

DECIZIE   Nr. 65 din 24 februarie 2004

referitoare la exceptia de neconstitutionalitate a prevederilor art. 21 alin. (4), art. 26 alin. (4), art. 51 alin. (4) si art. 52 alin. (2) din Legea partidelor politice nr. 14/2003

ACT EMIS DE:                CURTEA CONSTITUTIONALA

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 216 din 11 martie 2004


SmartCity3


    Nicolae Popa          - presedinte
    Costica Bulai         - judecator
    Nicolae Cochinescu    - judecator
    Constantin Doldur     - judecator
    Kozsokar Gabor        - judecator
    Petre Ninosu          - judecator
    Lucian Stangu         - judecator
    Serban Viorel Stanoiu - judecator
    Ioan Vida             - judecator
    Dana Titian           - procuror
    Gabriela Dragomirescu - magistrat-asistent sef

    Pe rol se afla solutionarea exceptiei de neconstitutionalitate a prevederilor art. 21 alin. (4) si art. 26 alin. (4), in ceea ce priveste caracterul "definitiv si irevocabil" al hotararii Curtii de Apel Bucuresti, precum si ale art. 51 alin. (4) si art. 52 alin. (2) din Legea partidelor politice nr. 14/2003. Exceptia a fost ridicata de Partidul Solidaritatii Democratice pentru Sanse Egale si o Societate mai Buna in Dosarul nr. 27/PARTIDE/2000 al Tribunalului Bucuresti - Sectia a IV-a civila.
    La apelul nominal raspund autorul exceptiei, prin presedinte Ioan Antonescu, precum si partea Elena Lupu, constatandu-se lipsa partilor Stefania Viorica Oprea, Marcel Coanda, Ramona Oprea, Stefan Oprea, Catalina Coanda, fata de care procedura de citare este legal indeplinita.
    Reprezentantul autorului exceptiei solicita admiterea acesteia, aratand ca textele de lege criticate incalca prevederile constitutionale ale art. 21, 24, 50, 51, 54, 123, art. 125 alin. (1), art. 128 si art. 144 lit. c), precum si dispozitii din pactele, tratatele si conventiile internationale referitoare la drepturile omului si libertatile fundamentale, ratificate de Romania si care, potrivit art. 20 din Constitutie, fac parte din dreptul intern.
    Partea Elena Lupu solicita, de asemenea, admiterea exceptiei, invocand incalcarea acelorasi prevederi constitutionale si conventionale aratate de reprezentantul autorului exceptiei.
    Reprezentantul Ministerului Public pune concluzii de respingere a exceptiei, intrucat apreciaza ca dispozitiile criticate din Legea partidelor politice nr. 14/2003 sunt constitutionale.

    CURTEA,
avand in vedere actele si lucrarile dosarului, retine urmatoarele:
    Prin Incheierea din 27 august 2003, pronuntata in Dosarul nr. 27/PARTIDE/2000, Tribunalul Bucuresti - Sectia a IV-a civila a sesizat Curtea Constitutionala cu exceptia de neconstitutionalitate a prevederilor, in ordinea invocarii, art. 51 alin. (4), art. 52 alin. (2), precum si art. 21 alin. (4) si art. 26 alin. (4), in ceea ce priveste caracterul "definitiv si irevocabil" al hotararii Curtii de Apel Bucuresti, toate din Legea partidelor politice nr. 14/2003. Exceptia a fost ridicata de Partidul Solidaritatii Democratice pentru Sanse Egale si o Societate mai Buna intr-o cauza avand ca obiect inregistrarea acestui partid politic.
    In motivarea exceptiei de neconstitutionalitate se sustine ca prevederile de lege criticate sunt contrare "dispozitiilor Constitutiei Romaniei, art. 21, 24, 50, 51, 54, 123, 125 (1), in general, si art. 128 si 144 (c), in special, raportate la Codul de procedura civila, inclusiv pactele, tratatele si conventiile internationale semnate de Romania ca parte si ratificate de Parlamentul tarii noastre, toate acestea facand parte din dreptul intern". In esenta, in opinia autorului exceptiei, prin textele de lege mentionate "au fost si sunt afectati zeci de mii de romani cu drept de vot", intrucat "cei interesati au reusit sa goleasca de continut si sa anuleze multe drepturi fundamentale ale romanilor prevazute in Legea fundamentala", si anume: libera dezvoltare a cetatenilor, dreptatea si pluralismul politic, "pe calea refuzului abuziv de a fi judecate si solutionate cererile de recurs pentru inregistrarea Partidului Solidaritatii Democratice pentru Sanse Egale si o Societate mai Buna"; egalitatea intre cetateni; pluralismul politic; tratatele, pactele si conventiile internationale ratificate de Romania si care fac parte din dreptul intern, precum si Declaratia Universala a Drepturilor Omului. De asemenea, in legatura cu Legea nr. 14/2003 se mai sustine ca aceasta: "reprezinta un cos cu bile negre pentru cei care trebuiau sa onoreze obligatiile asumate prin numeroasele acte normative internationale la care Romania este parte - documente ratificate de Parlamentul acestei tari, care trebuie sa asigure conditii normale de atingere a standardelor enuntate in Carta Natiunilor Unite, in Declaratia Universala a Drepturilor Omului"; nesocoteste cu aroganta Constitutia Romaniei; constituie o ofensa grea adusa Declaratiei Universale a Drepturilor Omului si o atitudine impardonabila fata de idealurile lumii civilizate; anuleaza dreptul sfant la asociere si dreptul de a candida si de a fi ales; reprezinta un afront fata de Pactul international cu privire la drepturile civile si politice, in general, si fata de protocoalele aditionale la acesta; reprezinta o umilire a multor milioane de romani cu drept de vot, contrar Pactului international cu privire la drepturile economice, sociale si culturale; reprezinta o nesocotire grava la adresa Conventiei pentru apararea drepturilor omului si a libertatilor fundamentale, precum si a protocoalelor aditionale la aceasta; incurajeaza incomensurabil atitudinile si formele de discriminare contra Conventiei pentru eliminarea tuturor formelor de discriminare.
    Tribunalul Bucuresti - Sectia a IV-a civila apreciaza ca exceptia de neconstitutionalitate ridicata este neintemeiata, "intrucat legiuitorul are posibilitatea sa prevada caile de atac pe care le considera oportune, in functie si de finalitatea actului normativ".
    In conformitate cu dispozitiile art. 24 alin. (1) din Legea nr. 47/1992, republicata, incheierea de sesizare a fost comunicata presedintilor celor doua Camere ale Parlamentului si Guvernului, pentru a-si exprima punctele de vedere asupra exceptiei de neconstitutionalitate ridicate. De asemenea, in conformitate cu dispozitiile art. 18^1 din Legea nr. 35/1997, cu modificarile ulterioare, s-a solicitat punctul de vedere al institutiei Avocatul Poporului.
    Presedintele Camerei Deputatilor apreciaza ca exceptia de neconstitutionalitate este neintemeiata. In acest sens arata ca, in esenta, criticile formulate vizeaza aspecte de natura politica si situatii de fapt cu privire la care Curtea Constitutionala nu este competenta sa se pronunte. In legatura cu invocarea incalcarii prevederilor art. 11 si 20 din Constitutie, considera ca acestea nu sunt incidente si relevante in solutionarea exceptiei de neconstitutionalitate. Cu privire la sustinerile referitoare la nesocotirea prevederilor constitutionale ale art. 21, arata ca, in sensul jurisprudentei Curtii Constitutionale, accesul liber la justitie nu inseamna asigurarea accesului la toate structurile judecatoresti si la exercitarea tuturor cailor de atac, ci numai la cele stabilite prin lege. In sfarsit, mai arata ca din continutul textelor de lege criticate nu rezulta ca ele ar contraveni dreptului la aparare, prevazut de art. 24 din Constitutie, si nici art. 129 din aceasta, referitor la folosirea cailor de atac.
    Guvernul apreciaza ca exceptia de neconstitutionalitate ridicata este neintemeiata. Astfel, in legatura cu invocarea incalcarii prin dispozitiile de lege criticate a prevederilor art. 21, 24, 125 si 128 din Constitutie, se arata ca "persoanele interesate au posibilitatea de a apela la instantele judecatoresti, de a fi aparate si de a se prevala de toate garantiile procesuale care conditioneaza intr-o societate democratica procesul echitabil". Tot astfel, din interpretarea dispozitiilor constitutionale ale art. 125 si 128 rezulta ca reglementarea cailor ordinare sau extraordinare de atac "este de competenta exclusiva a legiuitorului, care poate institui reguli speciale de procedura in considerarea unor situatii deosebite cum ar fi asigurarea celeritatii judecarii cauzei". Respectand aceste dispozitii constitutionale, legiuitorul a stabilit ca hotararea Tribunalului Bucuresti de inregistrare sau respingere a inregistrarii unui partid politic poate fi contestata in fata Curtii de Apel Bucuresti, ceea ce asigura accesul liber la un grad de jurisdictie. Arata ca, asa cum s-a retinut in jurisprudenta Curtii Constitutionale, de exemplu prin Decizia Plenului nr. 1 din 18 februarie 1994, "art. 13 din Conventia pentru apararea drepturilor omului si a libertatilor fundamentale nu impune un anumit numar al gradelor de jurisdictie sau un anumit numar al cailor de atac", iar potrivit celor statuate de Curtea Europeana a Drepturilor Omului prin hotararea pronuntata in cazul "Golder impotriva Regatului Unit", anul 1975, "Dreptul de acces la tribunale nu este absolut. Fiind vorba de un drept pe care conventia l-a recunoscut fara sa il defineasca in sensul restrans al cuvantului, exista posibilitatea limitarilor implicit admise chiar in afara limitelor care circumscriu continutul oricarui drept". Asa fiind, considera ca nici art. 20 alin. (2) din Constitutie nu este incalcat. In legatura cu sustinerile de neconstitutionalitate a art. 51 alin. (4) si art. 52 alin. (2) din Legea nr. 14/2003, care prevad obligativitatea publicarii in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, doar a hotararilor referitoare la inregistrarea si radierea partidelor politice, arata ca "legiuitorul a avut in vedere asigurarea unei formalitati de publicitate cu privire la partidele nou inregistrate sau radiate, intrucat publicarea se realizeaza dupa ce mentiunile respective au fost operate in Registrul partidelor politice", care nu contine rubrici si cu privire la cererile de inregistrare respinse de instantele judecatoresti competente. In sfarsit, arata ca, de altfel, prevederile din Constitutie invocate nici nu au incidenta in cauza, iar aspectele semnalate in legatura cu privire la refuzul de eliberare a unor copii legalizate de pe hotararea judecatoreasca de respingere a cererii de inregistrare a unui partid politic tin de modul de aplicare a legii, iar nu de neconcordanta cu dispozitiile constitutionale.
    Avocatul Poporului considera ca prevederile art. 51 alin. (4), art. 52 alin. (2), art. 21 alin. (4) si art. 26 alin. (4) din Legea partidelor politice nr. 14/2003 sunt constitutionale. Astfel, in legatura cu sustinerile privind neconstitutionalitatea art. 21 alin. (4) si art. 26 alin. (4) din legea criticata prin raportare la dispozitiile art. 21 si 128 din Constitutie, arata ca textele vizate de exceptie prevad procedura de solutionare a cererilor pentru inregistrarea partidului politic sau modificarea statutului acestuia, iar impotriva hotararii de respingere a cererilor persoana interesata poate face contestatie la Curtea de Apel Bucuresti, in termen de 5 zile de la data comunicarii hotararii Tribunalului Bucuresti. Mai arata ca, de altfel, "Constitutia nu contine nici o dispozitie cu privire la gradele de jurisdictie pe care trebuie sa le parcurga procesele pana la adoptarea solutiei finale", iar asa cum s-a statuat in jurisprudenta Curtii Constitutionale, accesul la justitie nu presupune in toate cazurile accesul la toate structurile judecatoresti si la toate caile de atac prevazute de lege, competenta reglementarii lor revenind, potrivit dispozitiilor constitutionale ale art. 125, exclusiv legiuitorului. In ceea ce priveste invocarea incalcarii art. 24 din Constitutie, arata ca textele de lege criticate "nu contin dispozitii de natura sa ingradeasca drepturile procesuale ale partilor ori dreptul de a fi asistate de un avocat in tot cursul procesului", iar prevederile constitutionale ale art. 47 nu sunt incidente in cauza.
    Presedintele Senatului nu a comunicat punctul sau de vedere.

    CURTEA,
examinand incheierea de sesizare, punctele de vedere ale presedintelui Camerei Deputatilor, Guvernului si Avocatului Poporului, raportul intocmit de judecatorul-raportor, concluziile procurorului si dispozitiile de lege criticate, raportate la prevederile Constitutiei, precum si dispozitiile Legii nr. 47/1992, retine urmatoarele:
    Curtea Constitutionala a fost legal sesizata si este competenta, potrivit dispozitiilor art. 146 lit. d) din Constitutie, republicata, precum si ale art. 1 alin. (1), ale art. 2, 3, 12 si 23 din Legea nr. 47/1992, republicata, sa solutioneze exceptia de neconstitutionalitate ridicata.
    Obiectul exceptiei de neconstitutionalitate il constituie, in ordinea invocarii lor, prevederile art. 51 alin. (4) si art. 52 alin. (2), in ceea ce priveste caracterul "definitiv si irevocabil" al deciziei Curtii de Apel Bucuresti, precum si art. 21 alin. (4) si art. 26 alin. (4), toate din Legea partidelor politice nr. 14/2003. Textele de lege criticate prevad:
    - Art. 51 alin. (4): "Inregistrarea si radierea partidelor politice, operate in Registrul partidelor politice, se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.";
    - Art. 52 alin. (2): "Prevederile art. 51 alin. (2) - (4) se aplica in mod corespunzator.";
    - Art. 21 alin. (4): "Decizia Curtii de Apel Bucuresti este definitiva si irevocabila.";
    - Art. 26 alin. (4): "Curtea de Apel Bucuresti se pronunta in termen de 15 zile de la inregistrarea contestatiei, iar hotararea sa este definitiva si irevocabila."
    In opinia autorului exceptiei de neconstitutionalitate, aceste prevederi de lege contravin urmatoarelor dispozitii din Constitutie: art. 21 "Accesul liber la justitie", art. 24 "Dreptul la aparare", art. 50 devenit art. 54 "Fidelitatea fata de tara", art. 51 devenit art. 1 alin. (5) "In Romania, respectarea Constitutiei, a suprematiei sale si a legilor este obligatorie", art. 54 devenit art. 57 "Exercitarea drepturilor si a libertatilor", art. 123 alin. (1) devenit art. 124 alin. (1) "Justitia se infaptuieste in numele legii", art. 128 devenit art. 129 "Folosirea cailor de atac", art. 144 devenit art. 146 referitor la atributiile Curtii Constitutionale.
    De asemenea, autorul exceptiei mai invoca incalcarea Codului de procedura civila, dispozitii referitoare la drepturile omului si libertatile fundamentale din pactele, tratatele si conventiile internationale ratificate de Romania, precum si Declaratia Universala a Drepturilor Omului.
    Examinand exceptia de neconstitutionalitate ridicata, Curtea retine ca aceasta vizeaza dispozitiile art. 51 alin. (4), art. 52 alin. (2), art. 21 alin. (4) si art. 26 alin. (4) din Legea partidelor politice nr. 14/2003, referitoare la caracterul "definitiv si irevocabil" al deciziilor pronuntate de Curtea de Apel Bucuresti, precum si cele cu privire la incetarea activitatii partidului si radierea lui din Registrul partidelor politice. Aceste prevederi de lege mentin solutia de principiu cuprinsa in art. 19 alin. (4) si art. 23 alin. (4) din Legea partidelor politice nr. 27/1996, cu modificarile ulterioare, care a fost abrogata, cu exceptia cap. VI - Finantarea partidelor politice, prin art. 56 din Legea nr. 14/2003.
    Or, cu privire la constitutionalitatea textelor mentionate din Legea nr. 27/1996, Curtea s-a pronuntat intr-o cauza in care acelasi autor - Partidul Solidaritatii Democratice pentru Sanse Egale si o Societate mai Buna - a ridicat exceptia de neconstitutionalitate cu invocarea incalcarii acelorasi prevederi din Constitutie si din documentele internationale indicate si in prezentul dosar si, in esenta, pentru aceleasi considerente.
    Astfel, prin Decizia nr. 268 din 17 octombrie 2002, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 815 din 11 noiembrie 2002, Curtea, respingand exceptia de neconstitutionalitate ridicata, a statuat, in esenta, urmatoarele: caracterul "definitiv" al deciziei Curtii de Apel Bucuresti nu numai ca nu incalca prevederile constitutionale ale art. 128 (devenit art. 129), privind folosirea cailor de atac, in conditiile legii, ci sunt in deplina concordanta cu acestea, in sensul ca reglementeaza contestatia impotriva hotararii Tribunalului Bucuresti ca o cale de atac. Or, potrivit dispozitiilor constitutionale, reglementarea cailor de atac impotriva hotararilor judecatoresti este atributul exclusiv al legiuitorului, ceea ce se intampla in cazul de fata, intrucat reglementarea este cuprinsa in lege; sustinerile referitoare la incalcarea dispozitiilor constitutionale ale art. 21 sunt neintemeiate, intrucat accesul liber la justitie presupune accesul la mijloacele procedurale prin care justitia se infaptuieste, dar nu inseamna ca el trebuie asigurat la toate structurile judecatoresti si la toate caile de atac. Aceasta deoarece, potrivit art. 125 alin. (3) din Constitutie [devenit art. 126 alin. (2)] si jurisprudentei constante a Curtii Constitutionale, competenta si procedura de judecata sunt stabilite exclusiv de legiuitor, care poate institui reguli deosebite in considerarea unor situatii diferite; art. 24 din Constitutie, care garanteaza dreptul la aparare, nu este incalcat, intrucat textele de lege criticate nu contin dispozitii de natura sa ingradeasca drepturile procesuale ale partilor ori dreptul de a fi asistate de un avocat in tot cursul procesului.
    De asemenea, prin aceeasi decizie, pronuntandu-se cu privire la contrarietatea dintre textele de lege criticate si dispozitii din documente internationale ratificate de Romania, Curtea a retinut ca, in legatura cu acestea, ca si in cauza de fata, nu sunt formulate motive de neconstitutionalitate. Asa fiind, s-a constatat ca prevederile constitutionale ale art. 20, referitoare la "Tratatele internationale privind drepturile omului", nu sunt incidente in cauza.
    Avand in vedere ca, asa cum s-a aratat deja, dispozitiile art. 51 alin. (4), art. 52 alin. (2), art. 21 alin. (4) si art. 26 alin. (4) din Legea partidelor politice nr. 14/2003 mentin solutia de principiu cuprinsa in art. 19 alin. (4) si art. 23 alin. (4) din Legea partidelor politice nr. 27/1996, cu modificarile ulterioare, aceleasi considerente care au justificat Decizia Curtii nr. 268 din 17 octombrie 2002 impun respingerea prezentei exceptii de neconstitutionalitate.
    De altfel, chiar in legatura cu dispozitiile art. 26 alin. (4) din Legea partidelor politice nr. 14/2003, sub aspectul caracterului definitiv si irevocabil al hotararilor Curtii de Apel Bucuresti, Curtea Constitutionala s-a mai pronuntat prin Decizia nr. 119 din 25 martie 2003, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 246 din 10 aprilie 2003, in sensul constitutionalitatii acestora.
    In plus, in acest dosar, autorul exceptiei invoca si incalcarea prevederilor constitutionale ale art. 50 devenit art. 54 "Fidelitatea fata de tara", art. 51 devenit art. 1 alin. (5) "In Romania, respectarea Constitutiei, a suprematiei sale si a legilor este obligatorie", art. 54 devenit art. 57 "Exercitarea drepturilor si a libertatilor", art. 123 alin. (1) devenit art. 124 alin. (1) "Justitia se infaptuieste in numele legii" si art. 144 devenit art. 146 "Atributiile" Curtii Constitutionale. Curtea constata ca textele din Constitutie mentionate nu sunt incidente in cauza, astfel ca si sub acest aspect exceptia urmeaza a fi respinsa.

    Pentru considerentele expuse, in temeiul art. 146 lit. d) si al art. 147 alin. (4) din Constitutie, republicata, precum si al art. 13 alin. (1) lit. A.c) si al art. 23 alin. (1) din Legea nr. 47/1992, republicata,

    CURTEA
    In numele legii
    DECIDE:

    Respinge exceptia de neconstitutionalitate a prevederilor art. 21 alin. (4) si art. 26 alin. (4), in ceea ce priveste caracterul "definitiv si irevocabil" al hotararii Curtii de Apel Bucuresti, precum si ale art. 51 alin. (4) si art. 52 alin. (2) din Legea partidelor politice nr. 14/2003, exceptie ridicata de Partidul Solidaritatii Democratice pentru Sanse Egale si o Societate mai Buna in Dosarul nr. 27/PARTIDE/2000 al Tribunalului Bucuresti - Sectia a IV-a civila.
    Definitiva si obligatorie.
    Pronuntata in sedinta publica din data de 24 februarie 2004.

          PRESEDINTELE CURTII CONSTITUTIONALE,
              prof. univ. dr. NICOLAE POPA

                              Magistrat asistent sef,
                              Gabriela Dragomirescu



SmartCity5

COMENTARII la Decizia 65/2004

Momentan nu exista niciun comentariu la Decizia 65 din 2004
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Decizia 65/2004
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu