Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (2) Trimite unui prieten Tipareste act

DECIZIE Nr

DECIZIE   Nr. 60*) din 14 octombrie 1993

ACT EMIS DE: CURTEA CONSTITUTIONALA

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 12 din 19 ianuarie 1994


SmartCity3


    *) Definitiva prin nerecurare.

    Ioan Muraru           - presedinte
    Mihai Constantinescu  - judecator
    Antonie Iorgovan      - judecator
    Raul Petrescu         - procuror
    Gabriela Dragomirescu - magistrat-asistent.

    Pe rol solutionarea exceptiei de neconstitutionalitate a prevederilor art. 60 lit. c) alin. 2 si a altor dispozitii cuprinse in Statutul disciplinar al personalului din unitatile de transporturi, aprobat prin Decretul nr. 360/1976, invocata de contestatorul Caba Ioan in dosarul nr. 414/1992 al Tribunalului Judetean Bihor.
    Dezbaterile au avut loc in sedinta din 29 septembrie 1993, cu participarea procurorului si a contestatorului, in lipsa intimatei - Regionala de Cai Ferate Cluj-Napoca -, care, desi a fost legal citata, nu s-a prezentat si au fost consemnate in incheierea de la acea data, pronuntarea amanandu-se pentru 14 octombrie 1993.

    CURTEA CONSTITUTIONALA,
avand in vedere actele si lucrarile dosarului, retine urmatoarele:
    Prin Incheierea din 30 aprilie 1993, Tribunalul Judetean Bihor a sesizat Curtea Constitutionala cu privire la exceptia de neconstitutionalitate a art. 60 lit. c) alin. 2 si a altor dispozitii cuprinse in Statutul disciplinar al personalului din unitatile de transporturi, aprobat prin Decretul nr. 360/1976, exceptie ridicata de reclamantul recurent Caba Ioan in dosarul nr. 414/1992, intimata fiind Regionala de Cai Ferate Cluj-Napoca.
    In sustinerea exceptiei de neconstitutionalitate reclamantul recurent arata ca, prin art. 60 lit. c) alin. 2 din Statutul disciplinar al personalului din unitatile de transporturi, aprobat prin Decretul nr. 360/1976, sunt date in competenta Consiliului disciplinar judecarea in prima instanta a contestatiilor angajatilor impotriva deciziilor de desfacere a contractului de munca, incalcandu-se astfel prevederile art. 16, art. 21 si ale art. 125 din Constitutie, care consfintesc egalitatea tuturor cetatenilor in fata legii. De asemenea, arata ca, fata de prevederile constitutionale, nu poate fi lipsit de dreptul de a uza de toate gradele de jurisdictie.
    Exprimandu-si opinia cu privire la exceptia ridicata, Tribunalul Judetean Bihor apreciaza ca, fata de prevederile art. 128 din Constitutie potrivit carora "Impotriva hotararilor judecatoresti, partile interesate si Ministerul Public pot exercita caile de atac, in conditiile legii", dispozitiile art. 60 lit. c) alin. 2, art. 63 si art. 64 din Statutul disciplinar al personalului din unitatile de transporturi, aprobat prin Decretul nr. 360/1976, sunt "reminiscente ale unei conceptii limitate, inchistate, despre justitie si rolul ei in societate", care considerau ca examinarea unui litigiu prin mai multe grade de jurisdictie "ar fi o inutilitate si nu o garantie impotriva abuzurilor".
    Prin intampinarea depusa la dosar, intimata Regionala de Cai Ferate Cluj-Napoca invoca "exceptia de necompetenta prevazuta de art. 144 din Constitutia Romaniei, combinat cu art. 12 si urmatoarele din Legea nr. 47/1992", iar referitor la prevederile art. 60 lit. c) alin. 2 din Statutul disciplinar aprobat prin Decretul nr. 360/1976 arata ca "existenta Consiliului de disciplina din cadrul Ministerului Transporturilor nu constituie o incalcare a prevederilor art. 125 din Constitutie, intrucat acesta are o competenta restransa privind personalul C.F.R. care concura la siguranta circulatiei trenurilor".
    Apreciaza ca se poate pune in discutie neconstitutionalitatea prevederilor art. 64 alin. 3 din statutul aprobat prin Decretul nr. 360/1976, care limiteaza accesul partilor la toate gradele de jurisdictie.
    In vederea solutionarii exceptiei au fost solicitate, in baza art. 24 din Legea nr. 47/1992, puncte de vedere Camerei Deputatilor, Senatului si Guvernului.
    In punctul de vedere exprimat, Guvernul considera ca intreaga jurisdictie prevazuta de statutul disciplinar contravine reglementarilor de principiu consacrate prin Constitutie, precum si prin Legea nr. 92/1992 pentru organizarea judecatoreasca.
    Mai mult, Guvernul considera ca aceste dispozitii nu mai sunt in vigoare fata de prevederile art. 150 din Constitutie si ca, deci, instanta nici nu trebuia sa promoveze exceptia.
    Camera Deputatilor si Senatul nu si-au exprimat punctul de vedere.

    CURTEA CONSTITUTIONALA,
examinand incheierea de sesizare, punctul de vedere al Guvernului, sustinerile partilor, concluziile procurorului si vazand dispozitiile art. 60 lit. c) si alin. final, art. 63 si art. 64 din Statutul disciplinar al personalului din unitatile de transporturi, aprobat prin Decretul nr. 360/1976, art. 16, art. 21, art. 125, art. 128 si art. 144 lit. c) din Constitutie, art. 3 si art. 12 din Legea nr. 47/1992, retine urmatoarele:
    Caba Ioan, ca recurent, a invocat in fata Tribunalului Judetean Bihor exceptia de neconstitutionalitate a art. 60 lit. c) alin. 2 si a "altor dispozitii cuprinse in Statutul disciplinar al personalului din unitatile de transporturi, aprobat prin Decretul Consiliului de Stat nr. 360/1976".
    Aceste dispozitii sunt considerate a contraveni dispozitiilor art. 16, art. 21 si art. 125 din Constitutie.
    Tribunalul Judetean Bihor, prin incheiere, a dispus sesizarea Curtii Constitutionale, invocand neconstitutionalitatea art. 60 alin. final, a art. 63 si art. 64 din statutul disciplinar, introducand insa in discutie, prin considerente, si art. 128 din Constitutie.
    Guvernul, prin adresa depusa la dosarul cauzei, considera ca intreaga jurisdictie prevazuta de statutul disciplinar contravine reglementarilor de principiu consacrate prin Constitutie, precum si prin Legea nr. 92/1992 pentru organizarea judecatoreasca.
    Mai mult, Guvernul considera ca aceste dispozitii nu mai sunt in vigoare fata de prevederile art. 150 din Constitutie si ca, deci, instanta nici nu trebuia sa promoveze exceptia.
    Ordonarea problemelor pe care Curtea Constitutionala urmeaza sa le rezolve este imperios necesara. Ea presupune raspuns la urmatoarele aspecte procedurale si de fond:
    1. exceptia de necompetenta a Curtii Constitutionale in aceasta cauza, ridicata de catre Regionala de Cai Ferate Cluj-Napoca;
    2. identificarea dispozitiilor din statutul disciplinar, care trebuie examinate sub aspectul constitutionalitatii;
    3. identificarea dispozitiilor constitutionale fata de care trebuie apreciata concordanta dispozitiilor statutare;
    4. identificarea concordantei dintre dispozitiile legale cuprinse in Decretul nr. 360/1976 si dispozitiile constitutionale.
    1. Cat priveste prima problema, se retine ca Regionala de Cai Ferate Cluj-Napoca, prin adresa nr. 366/1991, anexata la dosar, inainteaza o intampinare, in care invoca exceptia de necompetenta a Curtii Constitutionale. In aceasta intampinare se arata ca dispozitiile art. 60 lit. c) alin. 2 din statutul disciplinar nu constituie o incalcare a prevederilor art. 125 din Constitutie, intrucat Consiliul de disciplina functioneaza potrivit legii.
    Se apreciaza ca se poate discuta neconstitutionalitatea numai a art. 64 alin. 32, care limiteaza caile de atac.
    Curtea Constitutionala, in sedinta publica din 29 septembrie 1993, a pus in discutia partilor exceptia de necompetenta, iar prin incheierea data a respins-o. De altfel, in intampinarea mentionata exceptia este doar invocata, dar nu este motivata.
    Chiar asa fiind, competenta Curtii Constitutionale in rezolvarea acestei cauze este evidenta.
    Sesizarea s-a facut legal, invocarea exceptiei de neconstitutionalitate a fost motivata, iar potrivit art. 144 lit. c) din Constitutie rezolvarea este de competenta Curtii Constitutionale.
    In intampinarea Regionalei de Cai Ferate Cluj-Napoca se confunda dreptul de a te adresa Curtii si obligatia constitutionala a acesteia de a examina o exceptie legal introdusa cu solutia posibila si probabila intr-o asemenea speta. Este clar ca numai Curtea Constitutionala va hotari solutia problemei pentru ca ea are aceasta obligatie constitutionala.
    Tot la ideea de necompetenta trebuie retinuta si pozitia Guvernului care, considerand ca dispozitiile din statutul disciplinar sunt abrogate prin art. 150 din Constitutie, conchide ca "instanta investita putea constata ca dispozitiile in discutie din statutul sus-aratat nu mai sunt in vigoare fata de prevederile art. 150 din Constitutie si ca, potrivit art. 26 alin. 3 din Legea nr. 47/1992 privind organizarea si functionarea Curtii Constitutionale, impotriva acelorasi reglementari, anterioare Constitutiei, nu putea fi promovata exceptia de neconstitutionalitate".
    O asemenea sustinere este prea categorica si, desigur, discutabila. Dupa cum discutabila este si constatarea in sensul careia toate dispozitiile statutului disciplinar au fost abrogate prin art. 150 din Constitutie.
    In orice caz, o asemenea constatare oficiala, din partea unei autoritati publice abilitate sa o faca, nu exista inca. Nici instanta judecatoreasca nu a facut un asemenea lucru, mai ales ca ea s-a limitat, firesc de altfel, doar la dispozitiile aplicabile in speta. Ca atare, cauza si-a urmat procedural drumul sau legal, firesc. Cat priveste Decretul nr. 360/1976 in integralitatea sa, el se incadreaza de fapt in situatia prevazuta de art. 150 alin. (2) din Constitutie, revenind Consiliului Legislativ obligatia de a face Parlamentului sau, dupa caz, Guvernului, propunerile corespunzatoare. Pana atunci insa nimic nu impiedica invocarea unor exceptii de neconstitutionalitate si, desigur, interventia justitiei sau, dupa caz, a Curtii Constitutionale.
    2. In privinta dispozitiilor din statutul disciplinar care intereseaza in cauza, Curtea retine ca au fost nominalizate art. 60 lit. c) alin. 2, art. 63 si art. 64 din Decretul nr. 360/1976. Din examinarea Decretului nr. 360/1976 rezulta ca art. 60, care reglementeaza caile de atac impotriva sanctiunilor disciplinare, face trimitere la art. 63 cat priveste contestatiile formulate de catre personalul care concura direct la "siguranta circulatiei", fapt care justifica introducerea sa in sfera dispozitiilor legale in discutie.
    In fata Curtii Constitutionale reclamantul Caba Ioan a cerut sa se constate ca in mod gresit a fost considerat a face parte din personalul "care concura direct la siguranta circulatiei" in transporturi, deoarece functia sa nu se incadreaza in aceasta categorie. Urmeaza a se observa ca aceasta problema prezinta importanta in rezolvarea cauzei aflate pe rolul tribunalului, verificarea ei fiind de competenta acestuia si nu a Curtii Constitutionale.
    Trebuie observat ca in situatiile de tipul celor din speta concreta, art. 60 lit. c) si alin. final permit contestarea sanctiunii disciplinare a desfacerii contractului de munca la Consiliul de disciplina prevazut de art. 63, iar art. 63 organizeaza aceste consilii. Conform art. 64, impotriva hotararii Consiliului de disciplina, prin care s-a mentinut sau s-a anulat sanctiunea desfacerii contractului de munca, partea nemultumita poate face plangere la judecatorie, iar hotararea judecatoriei este definitiva si executorie.
    Ca atare, aceste dispozitii legale impart personalul din unitatile de transporturi, cat priveste jurisdictia disciplinara, in doua categorii, si anume: a) personalul care concura direct la siguranta circulatiei in transporturi; b) alt personal. Pentru prima categorie de personal jurisdictia administrativa cunoaste inca o treapta, si anume Consiliul de disciplina.
    O asemenea solutie poate fi considerata ca discriminatorie ? Este deci o prima problema. Articolul 64 imbina jurisdictia administrativa cu justitia in momentul in care introduce in sfera autoritatilor competente si judecatoria, care este considerata ca ultima instanta, a carei hotarare este definitiva si executorie. De aici rezulta o a doua problema, anume problema de a sti daca introducerea justitiei in aceste proceduri se poate face numai partial.
    Este de retinut ca problemele juridice se pun astazi diferit fata de momentul adoptarii Decretului nr. 360/1976 din cel putin doua considerente majore: existenta unei noi Constitutii care valorifica regulile statului de drept si ale justitiei unice si egale pentru toti; existenta noii legi judecatoresti care introduce trei grade de jurisdictie, si anume: judecata in fond, apelul si recursul.
    3. Dispozitiile constitutionale care trebuie avute in vedere sunt cele cuprinse in art. 16, art. 21, art. 125 si art. 128.
    Fata de art. 16 alin. (1) din Constitutie, care consacra egalitatea cetatenilor in fata legilor si a autoritatilor publice, art. 60 lit. c) din Decretul nr. 360/1976 nu introduce o discriminare. Este in afara oricarei indoieli ca regulile de disciplina pot diferi in functie de domeniul de activitate sau de categorii de demnitati sau functii publice. O asemenea diferentiere sau nuantare este constitutionala. Extinderea acestor diferentieri si nuantari si la procedurile legale prin care cetatenii isi revendica drepturile si solicita protectia lor nu este contrara Constitutiei, mai ales ca ele introduc garantii in plus. Ca atare, art. 60 lit. c) si ultima parte din Decretul nr. 360/1976 urmeaza a fi considerat ca nu incalca dispozitiile art. 16 alin. (1) din Constitutie, el introducand doar unele garantii juridice suplimentare pentru personalul care concura direct la siguranta circulatiei. Aceeasi caracterizare priveste si art. 63 si 64 in masura in care consacra structura jurisdictionala care pune in practica aceste garantii.
    Fata de art. 21 din Constitutie care garanteaza accesul liber la justitie si care stabileste ca nici o lege nu poate ingradi exercitarea acestui drept, art. 64 alin. final din Decretul nr. 360/1976 este evident neconstitutional, el permitand doar un acces partial la justitie. Mai mult, el vine in flagranta contradictie cu art. 125 din Constitutie potrivit caruia justitia se realizeaza prin Curtea Suprema de Justitie si prin celelalte instante judecatoresti stabilite prin lege. Pentru ca accesul liber la justitie inseamna posibilitatea juridica de a avea acces la structurile judecatoresti prevazute de art. 125 din Constitutie si de Legea nr. 92/1992 pentru organizarea judecatoreasca.
    Caracterul definitiv al hotararii judecatoresti potrivit art. 64 alin. final din Decretul nr. 360/1976 constituie o discriminare a salariatilor din siguranta circulatiei feroviare fata de ceilalti salariati ai cailor ferate, intrucat primii sunt privati de caile de atac de care ceilalti beneficiaza. In acest sens, deci, textul de lege respectiv este contrar principiului egalitatii cetatenilor in fata legii, prevazut de art. 16 alin. (1) din Constitutie.
    Totodata, art. 64 alin. final din Decretul nr. 360/1976 trebuie apreciat ca fiind in discordanta si cu art. 128 din Constitutie potrivit caruia impotriva hotararilor judecatoresti partile interesate si Ministerul Public pot exercita caile de atac, in conditiile legii.
    Desigur, nici o dispozitie constitutionala nu se opune ca, pentru anumite domenii de activitate sau categorii de demnitati sau functii publice, sa se institutionalizeze si proceduri (jurisdictii) administrative sau disciplinare prin care sa se rezolve probleme specifice, implicit conflicte. Dar nici o lege nu poate interzice celor interesati ca, in caz de nemultumire sau esec al acestor proceduri (jurisdictii), sa se adreseze justitiei pentru ca, in sistemul ordinii constitutionale actual, justitia este garantul drepturilor si libertatilor cetatenilor, iar art. 21 din Constitutie valorifica tocmai aceasta functie a justitiei.
    Fata de considerentele expuse, in temeiul art. 144 lit. c) din Constitutie, al art. 13 alin. (1) lit. A. c) din Legea nr. 47/1992,

    CURTEA CONSTITUTIONALA
    In numele legii
    DECIDE:
    1. Admite exceptia de neconstitutionalitate invocata de Caba Ioan cu privire la art. 64 alin. final din Decretul nr. 360 din 2 noiembrie 1976 privind aprobarea Statutului disciplinar al personalului din unitatile de transporturi si constata ca este abrogat in baza art. 150 alin. (1) din Constitutie, urmand ca impotriva hotararii judecatoriei partea interesata sa poata exercita toate caile de atac prevazute de lege.
    2. Respinge exceptia de neconstitutionalitate cu privire la art. 60 lit. c) si ultima parte si art. 63 din Decretul nr. 360 din 2 noiembrie 1976.
    3. Cu recurs in termen de 10 zile de la comunicare.
    Pronuntata in sedinta publica din 14 octombrie 1993.

           PRESEDINTELE
           COMPLETULUI DE JUDECATA,
           prof. univ. dr. Ioan Muraru

                       Magistrat asistent
                       Gabriela Dragomirescu



SmartCity5

COMENTARII la Decizia 60/1993

 
07.01.2014 03:16:46  Anonim  a scris :
125= 126 actual/ 128= 129 actual -- 125/128 din textul deciziei se regasesc in constitutia din 91
   
 
07.01.2014 00:06:55  Anonim  a scris :
art. 128 face referire la folosirea limbii materne si a interpretului, iar art. 129 este cel care face referire la utilizarea cailor de atac. in mod similar in art. 125 se reglementeaza statutul magistratilor, si in art. 126 se vorbeste despre organizarea instantelor de judecata. este cumva o eroare de editare!!!
   
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu