DECIZIE Nr. 54
din 16 mai 2006
privind organizarea si
functionarea Centrului de situatii al Guvernului
ACT EMIS DE:
PRIMUL-MINISTRU
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 435 din 19 mai 2006
In temeiul art. 19 din Legea nr. 90/2001 privind
organizarea şi funcţionarea Guvernului României şi a ministerelor, cu
modificările şi completările ulterioare, al art. 19 şi al art. 23 alin. (2) din
Decizia primului-ministru nr. 379/2005 privind organizarea şi funcţionarea
Cancelariei Primului-Ministru,
primul-ministru emite
următoarea decizie:
Art. 1. - (1) Centrul de situaţii al Guvernului, denumit în continuare Centru, se organizează şi funcţionează ca structură fără personalitate
juridică, la dispoziţia primului-ministru, în cadrul Cancelariei
Primului-Ministru şi în subordinea directă a şefului Cancelariei Primului-Ministru.
(2) Scopul Centrului este asigurarea legăturii
Guvernului cu autorităţile administraţiei publice centrale, cu privire la
situaţiile de urgenţă şi evenimentele deosebite care trebuie cunoscute la nivel
guvernamental.
(3) Sediul Centrului este în municipiul Bucureşti, Piaţa Victoriei nr. 1, sectorul 1.
Art. 2. - (1) Pentru realizarea scopului prevăzut la
art. 1, Centrul îndeplineşte următoarele atribuţii principale:
a) asigură serviciul de permanenţă la Guvernul
României;
b) colectează rapoartele şi informaţiile referitoare
la situaţiile de urgenţă şi evenimentele deosebite de la serviciile operative
ale autorităţilor publice centrale;
c) se informează permanent despre modul de derulare a
misiunilor desfăşurate pe teritoriul naţional sau în afara graniţelor României,
sub egida Organizaţiei Naţiunilor Unite, Organizaţiei Tratatului Atlanticului
de Nord sau Uniunii Europene;
d) îl informează pe şeful Cancelariei
Primului-Ministru sau, după caz, pe primul-ministru, despre evoluţia
situaţiilor de urgenţă sau a evenimentelor deosebite;
e) asigură consilierea primului-ministru pentru
îndeplinirea atribuţiilor ce îi revin în domeniul managementului situaţiilor de
urgenţă;
f) se informează cu privire la modul de coordonare a
acţiunilor forţelor implicate în managementul situaţiilor de urgenţă;
g) întocmeşte documentul cu direcţiile prioritare de
acţiune în domeniul prevenirii şi gestionării situaţiilor de urgenţă;
h) îndeplineşte alte atribuţii, conform reglementărilor
interne emise în baza prevederilor legale.
(2) In exercitarea atribuţiilor ce îi revin, Centrul
colaborează cu autorităţile administraţiei publice centrale, cu centrele
operative şi operaţionale din structura Ministerului Administraţiei şi
Internelor, a Ministerului Apărării Naţionale, a Serviciului Român de
Informaţii, precum şi cu alte structuri naţionale sau internaţionale.
Art. 3. - (1) Conducerea Centrului este asigurată de un
director care îndeplineşte funcţia de şef al Centrului, numit şi eliberat
în/din funcţie prin ordin al şefului Cancelariei Primului-Ministru.
(2) Şeful Centrului are următoarele atribuţii:
a) organizează şi conduce întreaga activitate a
Centrului şi îl reprezintă în raporturile cu terţii, persoane fizice sau
juridice, române ori străine;
b) înaintează şefului Cancelariei Primului-Ministru
propuneri privind bugetul anual al Centrului;
c) îndeplineşte alte atribuţii stabilite de
primul-ministru.
(3) Şeful Centrului face propuneri privind numirea şi
eliberarea din funcţie a personalului Centrului, în condiţiile legii.
(4) Regulamentul de organizare şi funcţionare,
structura posturilor Centrului, încadrarea personalului, modificarea,
suspendarea sau încetarea raporturilor de serviciu sau, după caz, de muncă se
aprobă prin ordin al şefului Cancelariei Primului-Ministru.
Art. 4. - Centrul este coordonat de un secretar de stat
din structura Cancelariei Primului-Ministru, numit şi eliberat din funcţie prin
decizie a primului-ministru.
Art. 5. - (1) Structura
organizatorică a Centrului este prevăzută în anexa care face parte integrantă
din prezenta decizie.
(2) Centrul este structurat pe compartimente, care se
pot organiza pe servicii şi birouri, în condiţiile legii.
(3) Numărul maxim de posturi al Centrului este de 24
de funcţii contractuale, inclusiv cea a şefului Centrului, şi se asigură prin
redistribuire din numărul total de posturi aprobat Cancelariei Primului-Ministru
pentru anul 2006.
(4) Salarizarea personalului se face potrivit prevederilor legale în vigoare, aplicabile fiecărei categorii de personal
existente în cadrul Centrului.
(5) In structura Centrului poate fi transferat sau
detaşat, în condiţiile legii, personal din cadrul altor autorităţi publice.
Art. 6. - Personalul Centrului are
obligaţia de a respecta prevederile legale privind protecţia informaţiilor
clasificate.
Art. 7. - (1) Finanţarea cheltuielilor curente şi de
capital ale Centrului se asigură de la bugetul de stat, prin bugetul
Cancelariei Primului-Ministru.
(2) Spaţiile şi logistica necesare funcţionării
Centrului se asigură de Cancelaria Primului-Ministru.
Art. 8. - (1) Numirea şefului Centrului se face în
termen de 7 zile de la intrarea în vigoare a prezentului act normativ.
(2) Regulamentul de organizare şi funcţionare al
Centrului se aprobă în termen de 30 de zile de la numirea şefului Centrului.
PRIM-MINISTRU
CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU
Contrasemnează:
Şeful Cancelariei Primului-Ministru,
Aleodor Marian Frâncu
ANEXĂ
STRUCTURA ORGANIZATORICĂ A CENTRULUI DE
SITUAŢII AL GUVERNULUI
Seful Centrului de Situaţii al Guvernului DIRECTOR
