DECIZIE Nr.
449 din 11 iulie 2008
pentru aprobarea modelelor
unor formulare, precum si a caracteristicilor de tiparire, modului de difuzare,
utilizare si de pastrare ale acestora
ACT EMIS DE:
CURTEA CONSTITUTIONALA
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 568 din 28 iulie 2008
Având în vedere prevederile
art. 12 din Legea nr. 130/1999 privind unele măsuri de protecţie a persoanelor
încadrate în muncă, republicată, ale art. 228 alin. (4) din Ordonanţa
Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală, republicată, cu
modificările şi completările ulterioare, precum şi Nota inspectorului general
de stat nr. 634 din 24 iunie 2008,
în baza art. 14 din Hotărârea Guvernului nr. 381/2007
privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Muncii, Familiei şi Egalităţii
de Şanse,
ministrul muncii, familiei
si egalităţii de şanse emite următorul ordin:
Art. 1. - Se aprobă modelele, precum şi
caracteristicile de tipărire, modul de difuzare, utilizare şi de păstrare ale
următoarelor formulare, prevăzute în anexa care face parte integrantă din
prezentul ordin:
1. Certificat de atestare a debitelor cu privire la
comisionul datorat de angajatori;
2. Decizie referitoare la obligaţiile de plată
accesorii aferente comisionului datorat;
3. Decizie privind nemodificarea bazei de impunere;
4. Decizie de impunere din oficiu.
Art. 2. - Formularele se emit de către personalul de
specialitate din cadrul inspectoratelor teritoriale de muncă, conform modelelor
prezentate în anexa la prezentul ordin.
Art. 3. - Direcţia economică şi monitorizare executare
silită din cadrul Inspecţiei Muncii şi inspectoratele teritoriale de muncă vor
lua măsuri pentru ducerea la îndeplinire a prevederilor prezentului ordin.
Art. 4. - Prezentul ordin se publică în Monitorul
Oficial al României, Partea I.
Ministrul muncii, familiei şi egalităţii de şanse,
Paul Păcuraru
ANEXĂ
MODEL 1
I.
MINISTERUL MUNCII, FAMILIEI ŞI EGALITĂŢII DE ŞANSE
INSPECŢIA MUNCII
Inspectoratul Teritorial de Muncă al
Judeţului............................
Str...............................nr.............
Localitatea...................................
CERTIFICAT DE ATESTARE
a debitelor cu privire la comisionul datorat de
angajatori
Ca urmare a Cererii nr.......................din data
de...............................se certifică prin prezenta că persoana
juridică/fizică: denumirea....................................judeţul.............................., localitatea...................................,
codul poştal............................,
bl.............., sc................, et............, ap..........., telefon......................., fax........................, înregistrată
la registrul comerţului sub
nr............................................, cod fiscal...............................,
figurează în evidenţă cu obligaţii de plată către Inspectoratul Teritorial de
Muncă......................la data de.........................................
Nr.
crt. Comision 0,25% Comision
0,75% Accesorii ST
în sumă totală de.........................lei.
S-a eliberat prezentul
certificat pentru a se evidenţia debitele cu privire la comisionul datorat de
angajator pentru
........................................................................................................................................................................ ........................................................
........................................................................................................................................................................ ........................................................
Prezentul certificat se poate utiliza 30 de zile de la
data eliberării.
Incheiat în două exemplare, câte un exemplar pentru
fiecare parte.
Inspector-şef,
Numele şi prenumele.................................................
Semnătura şi
ştampila................................................
II.
1. Denumire: Certificat de atestare a debitelor cu
privire la comisionul datorat de angajatori
2. Format: A4
3. Caracteristici de tipărire: se editează pe o singură
pagină.
4. Se utilizează: de către inspectoratele teritoriale
de muncă.
5. Se întocmeşte: în două exemplare.
6. Circulă: - un exemplar la solicitant/debitor;
- un exemplar
rămâne la inspectoratul teritorial de muncă care îl eliberează.
7. Se arhivează: un exemplar la inspectoratul de muncă
care îl întocmeşte.
MODEL 2
I.
MINISTERUL MUNCII, FAMILIEI ŞI EGALITĂŢII DE ŞANSE
INSPECŢIA MUNCII
Inspectoratul Teritorial de Muncă al
Judeţului............................
Str..............................nr.............
Localitatea..................................
DECIZIA Nr.......
referitoare la obligaţiile de plată accesorii
aferente comisionului datorat
Numele şi prenumele/denumirea
debitorului.................................................................................................................................................................
Domiciliul/sediul în
localitatea...............................,
str......................................, nr........, bl......., sc.......,
et....., ap......., sectorul/judeţul.......................
Cod de identificare......................................
In temeiul art. 88 lit. c) şi art. 119 din Ordonanţa
Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală, republicată, cu
modificările şi completările ulterioare, pentru plata
cu întârziere a comisionului reglementat de Legea nr. 130/1999 privind unele măsuri de protecţie a persoanelor încadrate în muncă, republicată,
s-au calculat pentru perioada ....................................... următoarele:
•dobânzi ....................
lei aferente comisionului datorat;
• penalităţi de întârziere .................... lei
aferente comisionului datorat;
• majorări de întârziere .................... lei
aferente comisionului datorat.
Documentul prin care s-au
individualizat sumele de plată: fişa pe plătitor. Fişa pe plătitor se poate
prezenta la cererea contribuabilului.
In conformitate cu prevederile art. 110 din Ordonanţa
Guvernului nr. 92/2003, republicată, cu modificările şi completările
ulterioare, prezentul înscris constituie titlu de creanţă.
Vă invităm ca în termenul prevăzut la art. 111 alin.
(2) din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003, republicată, cu modificările şi
completările ulterioare, să achitaţi sau să faceţi dovada plăţii sumelor
menţionate în prezenta decizie, care constituie şi înştiinţare de plată.
Impotriva prezentului act se poate formula contestaţie,
în conformitate cu prevederile art. 205 din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003,
republicată, cu modificările şi completările ulterioare, în termen de 30 de
zile de la data comunicării acestuia, care se depune la sediul inspectoratului
teritorial de muncă emitent.
Data întocmirii.............................
Data comunicării.........................
Data comunicării prezentei decizii reprezintă:
• data semnării de primire, în condiţiile art. 44 alin.
(2) lit. a) şi b) din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003, republicată, cu
modificările şi completările ulterioare;
• data înscrisă de poştă la remiterea „confirmării de
primire", în condiţiile art. 44 alin. (2) lit. c) din Ordonanţa Guvernului
nr. 92/2003, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
• data la care expiră termenul de 15 zile de la data
afişării anunţului publicitar în condiţiile art. 44 alin. (2) lit. d) şi alin.
(3) din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003, republicată, cu modificările şi
completările ulterioare.
Inspector-şef,
........................................................
L.S.
Şef Compartiment relaţii de muncă,
........................................................
Intocmit,
........................................................
II.
1. Denumire: Decizie referitoare la obligaţiile de
plată accesorii aferente comisionului datorat
2. Format: A4
3. Caracteristici de tipărire: se editează pe o singură
pagină.
4. Se utilizează: de către organul de control cu
atribuţii de inspecţie fiscală la stabilirea obligaţiilor de plată accesorii.
5. Se întocmeşte: în două exemplare.
6. Circulă: - un exemplar la contribuabil;
- un exemplar
rămâne la dosarul fiscal al contribuabilului, deţinut de compartimentul de
contabilitate.
7. Se arhivează: exemplarul 1 la dosarul fiscal al
contribuabilului.
MODEL 3
I.
MINISTERUL MUNCII, FAMILIEI SI EGALITĂŢII DE ŞANSE
INSPECŢIA MUNCII
Inspectoratul Teritorial de Muncă
al Judeţului............................
Str.............................nr.............
Localitatea..................................
DECIZIE
privind nemodificarea bazei de impunere
1. Datele de identificare a contribuabilului
Denumirea
contribuabilului........................................................................................................................................................................ .................
Codul de identificare
fiscală.........................................................................................................................................................................................
Domiciliul fiscal:
localitatea.........................................,
str...................................................nr. ..., bl. ..., sc.
..., ap. ..., judeţul/sectorul.........................
2. Date privind obligaţiile
fiscale supuse inspecţiei
2.1.1. Obligaţii fiscale verificate:
Nr. crt.
|
Denumire
impozit, taxă, contribuţie
|
Perioada verificată
|
De la data
|
Până la data
|
0
|
1
|
2
|
3
|
1.
|
Comision
|
|
|
2.
|
Accesorii
|
|
|
2.1.2. Motivul de fapt: Raportul de inspecţie fiscală
nr. ...
2.1.3. Temeiul de drept: art. 109 alin. (2) din
Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală,
republicată, cu modificările şi completările ulterioare
Data
comunicării..............................................
Data comunicării prezentei decizii reprezintă :
- data semnării de primire, în condiţiile art. 44 alin.
(2) lit. a) şi b) din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003, republicată, cu
modificările şi completările ulterioare;
- data înscrisă de poştă la remiterea „confirmării de
primire", în condiţiile art. 44 alin. (2) lit. c) din Ordonanţa Guvernului
nr. 92/2003, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
- data la care expiră termenul de 15 zile de la data
afişării anunţului publicitarîn condiţiile art. 44 alin. (2) lit. d) şi alin.
(3) din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003, republicată, cu modificările şi
completările ulterioare.
3. Dispoziţii finale
La prezenta decizie se anexează Raportul de inspecţie
fiscală care, împreună cu anexele, conţine .... pagini.
Impotriva prezentului act se poate formula contestaţie,
în conformitate cu prevederile art. 205 din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003,
republicată, cu modificările şi completările ulterioare, în termen de 30 de
zile de la data comunicării acestuia, care se depune la sediul inspectoratului
teritorial de muncă emitent.
Inspector-şef,
........................................................
L.S.
Şef Compartiment relaţii de muncă,
........................................................
Intocmit,
........................................................
II.
1. Denumire: Decizie privind nemodificarea bazei de
impunere
2. Format: A4
3. Caracteristici de tipărire: se editează pe o singură
pagină.
4. Se utilizează: de către organul de control cu
atribuţii de inspecţie fiscală.
5. Se întocmeşte: în două exemplare.
6. Circulă: - un exemplar la contribuabil;
- un exemplar rămâne la
dosarul fiscal al contribuabilului, deţinut de compartimentul de contabilitate.
7. Se arhivează: exemplarul 1 la dosarul fiscal al
contribuabilului.
MODEL 4
I.
MINISTERUL MUNCII, FAMILIEI ŞI EGALITĂŢII DE ŞANSE
INSPECŢIA MUNCII
Inspectoratul Teritorial de
Muncă al Judeţului............................
Str..............................nr.............
Localitatea..................................
DECIZIE
de impunere din oficiu
Datele de identificare a contribuabilului
Denumirea contribuabilului........................................................................................................................................................................ .................
Codul de identificare
fiscală.........................................................................................................................................................................................
Domiciliul fiscal: localitatea.....................,
str.........................nr........., bl......., sc....,
ap.........judeţul/sectorul................................................................
In conformitate cu dispoziţiile
art. 83 alin. (4) din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de
procedură fiscală, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, şi
în baza Referatului privind stabilirea din oficiu a impozitelor, taxelor şi
contribuţiilor nr....../..............,
ca urmare a nedepunerii declaraţiei fiscale (model
aprobat prin Ordinul ministrului muncii, solidarităţii sociale şi famliei nr.
100/2006), se stabilesc din oficiu următoarele obligaţii fiscale:
Nr. crt.
|
Denumire impozit, taxă, contribuţie
|
Perioada de raportare pentru care
s-au stabilit din oficiu obligaţiile fiscale
|
Suma datorată stabilită din oficiu
|
|
|
II.aa
|
|
|
|
II.aa
|
|
|
|
II.aa
|
|
|
|
II.aa
|
|
Prezenta decizie reprezintă titlu de creanţă şi
constituie înştiinţare de plată conform legii.
Impozitul, taxa sau contribuţia stabilite din oficiu se
corectează prin depunerea de către contribuabil a declaraţiei fiscale
referitoare la impozitele, taxele sau contribuţiile care au fost stabilite din
oficiu.
Impozitele, taxele sau contribuţiile
calculate de organul fiscal se plătesc în funcţie de data comunicării, astfel:
- dacă data comunicării este cuprinsă în intervalul
1-15 din lună, termenul de plată este până la data de 5 a lunii următoare;
- dacă data comunicării este cuprinsă în intervalul
16-31 din lună, termenul de plată este până la data de 20 a lunii următoare.
Data
comunicării.............................................
Data comunicării prezentei decizii reprezintă:
- data semnării de primire, în condiţiile art. 44 alin.
(2) lit. a) şi b) din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003, republicată, cu
modificările şi completările ulterioare;
- data înscrisă de poştă la remiterea „confirmării de
primire", în condiţiile art. 44 alin. (2) lit. c) din Ordonanţa Guvernului
nr. 92/2003, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
- data la care expiră termenul de 15 zile de la data
afişării anunţului publicitar în condiţiile art. 44 alin. (2) lit. d) şi alin. (3) din Ordonanţa
Guvernului nr. 92/2003, republicată, cu modificările şi completările
ulterioare.
Pentru neplata la termenele prevăzute de lege a
obligaţiilor fiscale se vor calcula majorări de întârziere, conform legii.
Impotriva prezentului act se poate formula contestaţie,
în conformitate cu prevederile art. 205 din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003,
republicată, cu modificările şi completările ulterioare, în termen de 30 de
zile de la data comunicării acestuia, care se depune la sediul inspectoratului
teritorial de muncă emitent.
Inspector-şef,
........................................................
L.S.
Şef Compartiment relaţii de muncă,
........................................................
Intocmit,
........................................................
II.
1. Denumire: Decizie de impunere din oficiu
2. Format: A4
3. Caracteristici de tipărire:
se editează pe o singură pagină.
4. Se utilizează: de către organul de control cu
atribuţii de inspecţie fiscală la stabilirea obligaţiilor fiscale ale
contribuabilului.
5. Se întocmeşte: în două exemplare.
6. Circulă: - un exemplar la contribuabil;
- un exemplar
rămâne la dosarul fiscal al contribuabilului, deţinut de compartimentul de
contabilitate.
7. Se arhivează: exemplarul 1 la dosarul fiscal al
contribuabilului.