Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

DECIZIE Nr

DECIZIE   Nr. 435 din  6 octombrie 2003

referitoare la autorizarea concentrarii economice realizate de Societatea Comerciala MOL ROMANIA PETROLEUM PRODUCTS - S.R.L. prin cumpararea unor elemente de activ de la Societatea Comerciala SHELL ROMANIA - S.R.L.

ACT EMIS DE: CONSILIUL CONCURENTEI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 792 din 11 noiembrie 2003


SmartCity3


    Presedintele Consiliului Concurentei,
    in baza:
    1. Decretului nr. 1.075 din 21 decembrie 2001 privind numirea membrilor Consiliului Concurentei;
    2. Legii concurentei nr. 21/1996;
    3. Regulamentului privind autorizarea concentrarilor economice;
    4. Regulamentului de organizare, functionare si procedura al Consiliului Concurentei;
    5. materialelor din dosarul cauzei (RS-310 din 28 august 2003);
    6. Notei Departamentului servicii (V2-1.824 din 6 octombrie 2003),
    luand in considerare ca:
    1. La data de 29 iulie 2003, prin Contractul privind vanzarea-cumpararea de statii de vanzare cu amanuntul (denumit in continuare Contract), incheiat intre Societatea Comerciala MOL ROMANIA PETROLEUM PRODUCTS - S.R.L. (denumita in continuare MOL ROMANIA)*1), in calitate de cumparator, si Societatea Comerciala SHELL ROMANIA - S.R.L. (denumita in continuare SHELL)*2), in calitate de vanzator, MOL ROMANIA va achizitiona, cu efect de la data finalizarii, urmatoarele active (denumite in continuare active):
    - 23 de statii de vanzare cu amanuntul, inclusiv structurile;
    - echipamentele;
    - stocurile;
    - sistemele informatice de vanzare cu amanuntul.
------------
    *1) Sediul: Cluj-Napoca, Str. Republicii nr. 109, etaj 4, judetul Cluj; nr. de inmatriculare la oficiul registrului comertului: J 12/729/2000.
    *2) Sediul: Bucuresti, bd. Carol I nr. 64, sectorul 2; nr. de inmatriculare la oficiul registrului comertului: J 40/2792/1992.

    2. Conform definitiilor date in cuprinsul Contractului, activele societatii SHELL, asupra carora urmeaza a se dobandi controlul de catre MOL ROMANIA, inseamna toate drepturile, titlurile de proprietate si beneficiile detinute de catre vanzator din sau in legatura cu statiile de vanzare cu amanuntul si cuprind urmatoarele:
    - statii de vanzare cu amanuntul: statiile identificate in partea A din anexa nr. 1 la Contract, utilizate pentru vanzarea de combustibili auto si, in masura aplicabila, pentru vanzarea de consumabile;
    - structuri: toate cladirile si alte constructii din cadrul fiecarei statii de vanzare cu amanuntul;
    - echipamente: masinile, echipamentele sau alte articole prevazute in partea B din anexa nr. 1 la Contract, cu privire la fiecare statie de vanzare cu amanuntul;
    - stocuri: stocul de combustibili auto si consumabile, daca exista, detinute de catre vanzator la ora 9,00 pe data predarii, cu privire la fiecare statie de vanzare cu amanuntul;
    - sistemele informatice de vanzare cu amanuntul: sistemele IT de vanzare cu amanuntul operationale, constand, in mod obisnuit, din 3 computere fara software (2 in spatiile de vanzare si 1 in biroul din spate), 2 afisaje pentru clienti, 2 cititoare de coduri cu bare, 2 cititoare de coduri carduri si 1 imprimanta in biroul din spate, cu privire la fiecare statie de vanzare cu amanuntul.
    3. Potrivit clauzei nr. 3.1 din Contract, vanzarea-cumpararea se va finaliza in cea de a 7-a zi lucratoare dupa indeplinirea sau renuntarea la conditiile prevazute in clauza nr. 3.2. In temeiul clauzei contractuale nr. 3.2, finalizarea va fi conditionata de indeplinirea sau renuntarea la urmatoarele conditii prealabile:
    (i) autorizarea operatiunii in cauza de catre Consiliul Concurentei;
    (ii) primirea, de catre vanzator, de la proprietari sau alti detinatori de drepturi reale asupra statiilor de vanzare cu amanuntul, a consimtamintelor necesare in vederea transferarii contractelor privind drepturile asupra statiilor de vanzare cu amanuntul catre cumparator;
    (iii) primirea de catre cumparator de la vanzator a incheierilor emise de catre birourile de carte funciara pentru fiecare statie, care sa ateste ca drepturile de proprietate, respectiv de folosinta, asupra statiilor sunt inregistrate corespunzator pe numele vanzatorului.
    4. Conform informatiilor furnizate in formularul de notificare*3), data estimata a finalizarii Contractului este 15 decembrie 2003; ulterior acestei date, SHELL va opera statiile de vanzare cu amanuntul maximum doua luni - pana la data de 15 februarie 2004, data la care se va trece la predarea-preluarea efectiva a statiilor de vanzare cu amanuntul si la schimbarea de design.
------------
    *3) Pagina nr. 3 din notificare.

    5. Achizitionarea de catre MOL ROMANIA a controlului direct asupra activelor din SHELL reprezinta o concentrare economica, realizata prin cumpararea de elemente de activ, conform art. 11 alin. (2) lit. b) din Legea concurentei nr. 21/1996 si prevederilor Regulamentului privind autorizarea concentrarilor economice.
    6. Cifrele de afaceri realizate de partile implicate, in anul 2002, depasesc pragul de minimis prevazut de art. 15 din Legea concurentei nr. 21/1996, cu modificarile ulterioare.
    7. Notificarea a devenit efectiva la data de 17 septembrie 2003.
    8. Societatea achizitoare, MOL ROMANIA, are ca obiect principal de activitate comertul cu amanuntul al carburantilor pentru autovehicule. MOL ROMANIA este controlata, in proportie de 100%, de catre MOL HUNGARIAN OIL & GAS COMPANY Rt. MOL ROMANIA nu controleaza societati comerciale din tara sau din strainatate.
    9. Tipurile de servicii prestate de MOL ROMANIA sunt urmatoarele:
    - servicii de comercializare a combustibililor auto - in toate statiile;
    - servicii de comercializare autogaz - o statie si butelii (in 29 de statii);
    - servicii de comercializare a marfurilor shop - in toate statiile;
    - servicii de comercializare a produselor snack - in toate statiile;
    - servicii de intretinere auto: spalatorii auto automate, aspirator auto, curatator tapiterie, compresor umflat pneuri;
    - servicii de acceptare carduri - gratuit, in toate statiile.
    10. Activele implicate in operatiunea de concentrare economica au apartinut societatii SHELL, care are ca obiect principal de activitate intermedieri in comertul cu combustibili, minerale si produse chimice pentru industrie. SHELL este controlata, in proportie de 100%, de catre SHELL OVERSEAS HOLDINGS Ltd - Marea Britanie; SHELL OVERSEAS HOLDINGS Ltd - Marea Britanie, precum si SHELL nu exercita controlul asupra altor societati comerciale din Romania.
    11. Tipurile de servicii prestate de catre activele achizitionate sunt urmatoarele:
    - servicii de comercializare a combustibililor auto (in toate statiile);
    - servicii de comercializare a autogazului*4) (doar intr-o statie: Suceava Unirii) si a buteliilor (in 16 statii);
    - servicii de comercializare a marfurilor shop*5) (in toate statiile);
    - servicii de comercializare a produselor snack*6) (doar intr-o statie: SHELL Piatra-Neamt);
    - servicii de spalatorie auto*7) (in doua statii).
------------
    *4) Prin intermediul agentilor SHELL.
    *5) Prin intermediul agentilor SHELL.
    *6) Prin intermediul agentilor SHELL.
    *7) Prin intermediul agentilor SHELL.

    12. Piata relevanta a produsului pe care are loc operatiunea de concentrare economica este piata pe care actioneaza activele achizitionate; piata relevanta a produsului este constituita din: piata serviciilor de comercializare a carburantilor, piata serviciilor de comercializare a autogazului si a buteliilor, piata serviciilor de comercializare a marfurilor shop, piata serviciilor de comercializare a produselor snack si piata serviciilor de spalatorie auto.
    13. Societatea achizitoare - MOL ROMANIA - era prezenta, pana la momentul achizitiei in discutie, pe pietele relevante ale produsului definite la pct. 12.
    14. Din punct de vedere al pietei relevante geografice, analiza operatiunii in cauza prezinta interes pe piata serviciilor de comercializare a carburantilor. Dupa achizitia celor 23 de active de la SHELL, MOL ROMANIA va detine 77 de statii de vanzare cu amanuntul, fata de 54 de statii, cat detinea anterior operatiunii de concentrare economica. Analiza a fost efectuata atat in ipoteza in care piata relevanta geografica ar fi piata nationala, cat si in ipoteza in care piata relevanta geografica ar fi piata locala (constituita din fiecare localitate in care se achizitioneaza active).
    15. In ipoteza in care piata relevanta geografica unde se manifesta concurenta intre statiile de vanzare cu amanuntul a carburantilor ar fi piata nationala, cota de piata detinuta de MOL ROMANIA dupa achizitia in cauza va fi de aproximativ 3,7%, fata de 2,6%, cat detinea anterior operatiunii de concentrare economica. In aceste conditii, se poate afirma ca operatiunea de concentrare economica notificata nu va avea un impact semnificativ asupra pietei relevante, aceasta neconducand la crearea sau consolidarea unei pozitii dominante a MOL ROMANIA pe aceasta piata.
    16. In ipoteza in care piata relevanta geografica unde se manifesta concurenta intre statiile de vanzare cu amanuntul a carburantilor ar fi piata locala, cota de piata detinuta de MOL ROMANIA dupa achizitia in cauza se prezinta astfel:
    - in Bucuresti: 5,75% (initial detinea 5,17%);
    - in Bacau: 6,67% (initial nu era prezenta);
    - in Braila: 4,55% (initial nu era prezenta);
    - in Botosani: 8,33% (initial nu era prezenta);
    - in Cluj-Napoca: 10,34% (initial detinea 6,9%);
    - in Constanta: 10,20% (initial detinea 4,08%);
    - in Galati: 9,09% (initial nu era prezenta);
    - in Giurgiu: 8,33% (initial nu era prezenta);
    - in Hunedoara: 20% (initial nu era prezenta);
    - in Iasi: 3,23% (initial nu era prezenta);
    - in Onesti: 16,67% (initial nu era prezenta);
    - in Piatra-Neamt: 12,5% (initial nu era prezenta);
    - in Ploiesti: 8% (initial detinea 4%);
    - in Pitesti: 9,09% (initial detinea 4,55%);
    - in Roman: 12,5% (initial nu era prezenta);
    - in Slatina: 12,5% (initial nu era prezenta);
    - in Suceava: 5,56% (initial nu era prezenta);
    - in Targoviste: 9,09% (initial nu era prezenta);
    - in Timisoara: 10,87% (initial detinea 6,52%).
    MOL ROMANIA va detine pe pietele locale cote de piata situate intre 3,23% (in Iasi) si 20% (in Hunedoara), cote de piata calculate in functie de ponderea numarului de statii aflate in exploatarea acestei societati, dupa achizitie, in numarul total de statii aflate in exploatare, situate in fiecare dintre localitatile in care MOL ROMANIA achizitioneaza statii de vanzare cu amanuntul de la SHELL. De asemenea, in 13 dintre cele 20 de localitati, MOL ROMANIA nu era prezenta anterior operatiunii de concentrare economica; prin aceasta operatiune, MOL ROMANIA isi asigura o retea nationala de statii de vanzare cu amanuntul. Avand in vedere aceste aspecte, rezulta ca nu se pune problema unei afectari semnificative a mediului concurential de pe pietele relevante, in urma operatiunii de concentrare economica notificate.
    17. Pe piata nationala a serviciilor de comercializare a marfurilor shop, MOL ROMANIA detinea, anterior operatiunii in discutie, 54 de magazine, ajungand, dupa operatiunea de concentrare economica, sa detina 77 de magazine. MOL ROMANIA va detine pe piata nationala, ulterior operatiunii de concentrare economica, o cota de piata situata sub 1% . In concluzie, impactul operatiunii de concentrare economica este nesemnificativ pe aceasta piata.
    18. Pe piata serviciilor de comercializare a produselor snack impactul operatiunii de concentrare economica este, de asemenea, nesemnificativ, doar una dintre cele 23 de statii de vanzare cu amanuntul achizitionate prestand acest tip de servicii (SHELL Piatra-Neamt). Aceeasi situatie este valabila si pentru piata serviciilor de comercializare a autogazului si a buteliilor, doar una dintre cele 23 de statii de vanzare cu amanuntul achizitionate de la SHELL comercializand autogaz (SHELL Suceava Unirii).
    19. Pe piata nationala a serviciilor de spalatorie auto MOL ROMANIA detinea, anterior operatiunii in discutie, 28 de spalatorii auto, ajungand, dupa operatiunea de concentrare economica, sa detina 32 de spalatorii auto. Cota de piata detinuta de catre MOL ROMANIA pe piata nationala, dupa operatiunea de concentrare economica, va fi sub 1%, deci impactul operatiunii de concentrare economica este nesemnificativ pe aceasta piata relevanta.
    20. In urma analizei efectelor concentrarii economice realizate de catre MOL ROMANIA prin preluarea controlului asupra activelor din SHELL, rezulta ca nu se creeaza si nu se consolideaza o pozitie dominanta care conduce sau ar putea conduce la restrangerea, inlaturarea ori denaturarea semnificativa a concurentei pe piata relevanta,

    DECIDE:

    Art. 1
    In conformitate cu dispozitiile art. 51 alin. (1) lit. b) din Legea concurentei nr. 21/1996 si ale pct. 124 lit. b) din partea a II-a cap. II din Regulamentul privind autorizarea concentrarilor economice, se autorizeaza concentrarea economica realizata de MOL ROMANIA, prin preluarea controlului asupra activelor din SHELL, constatand ca, desi cade sub incidenta legii, nu exista motive pentru a fi refuzata.
    Art. 2
    MOL ROMANIA este obligata, conform prevederilor art. 33 alin. (1) lit. a) din Legea nr. 21/1996, sa plateasca taxa de autorizare a concentrarii economice notificate.
    Art. 3
    Taxa de autorizare, conform prevederilor Instructiunilor date de Consiliul Concurentei in aplicarea art. 33 alin. (2) din Legea concurentei nr. 21/1996 cu privire la calculul taxei de autorizare a concentrarilor economice, calculata pe baza datelor furnizate de catre MOL ROMANIA prin Adresa nr. 6.442 din 22 septembrie 2003, inregistrata la Consiliul Concurentei cu nr. V2-1.773 din 22 septembrie 2003, este de 3.272.147.338 (trei miliarde doua sute saptezeci si doua milioane o suta patruzeci si sapte mii trei sute treizeci si opt) lei.
    Art. 4
    Suma reprezentand taxa de autorizare se va vira in termen de maximum 30 (treizeci) de zile de la data comunicarii prezentei decizii de catre MOL ROMANIA la bugetul de stat, cu ordin de plata tip trezorerie, in contul 361280013302 deschis la Banca Nationala a Romaniei, Sucursala Judetului Cluj, beneficiar Directia Trezorerie si Contabilitate Publica Cluj, cu mentiunea: "pentru autorizarea concentrarii economice". Pe versoul ordinului de plata se va mentiona: cod cont: 20170103. O copie de pe ordinul de plata va fi transmisa neintarziat Consiliului Concurentei.
    Art. 5
    Decizia Consiliului Concurentei poate fi atacata, conform prevederilor art. 52 alin. (3) din Legea nr. 21/1996, in termen de 30 de zile de la comunicare, la Curtea de Apel Bucuresti, Sectia contencios administrativ.
    Art. 6
    In conformitate cu art. 62 din Legea nr. 21/1996, prezenta decizie va fi publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, pe cheltuiala MOL ROMANIA, in termen de 30 de zile de la comunicare.
    Art. 7
    Prezenta decizie devine aplicabila de la data comunicarii ei.
    Art. 8
    Departamentul servicii si Secretariatul general vor urmari ducerea la indeplinire a prezentei decizii.
    Art. 9
    Secretariatul general va transmite aceasta decizie la:
    Societatea Comerciala MOL ROMANIA PETROLEUM PRODUCTS - S.R.L.
    Sediul: Cluj-Napoca, Str. Republicii nr. 109, etaj 4, judetul Cluj
    Nr. de inmatriculare la oficiul registrului comertului: J 12/729/2000
    Cod unic de inregistrare: 7745470
    Telefon: 0264/407 600
    Fax: 0264/594 852.

                   Presedintele Consiliului Concurentei,
                         Theodor Valentin Purcarea



SmartCity5

COMENTARII la Decizia 435/2003

Momentan nu exista niciun comentariu la Decizia 435 din 2003
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Decizia 435/2003
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu