Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

DECIZIE Nr

DECIZIE   Nr. 34 din 27 august 1999

pentru aprobarea Standardului de performanta pentru serviciul de furnizare a energiei electrice la tarife reglementate

ACT EMIS DE: AUTORITATEA NATIONALA DE REGLEMENTARE IN DOMENIUL ENERGIEI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 503 din 19 octombrie 1999


SmartCity3


    Presedintele Autoritatii Nationale de Reglementare in Domeniul Energiei,
    in temeiul prevederilor art. 5 lit. e) si ale art. 6 lit. n) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 29/1998 privind infiintarea, organizarea si functionarea Autoritatii Nationale de Reglementare in Domeniul Energiei - ANRE, ale art. 69 alin. (2) lit. f) si ale art. 70 lit. f) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 63/1998 privind energia electrica si termica,
    emite urmatoarea decizie:

    Art. 1
    Se aproba Standardul de performanta pentru serviciul de furnizare a energiei electrice la tarife reglementate, cuprins in anexa care face parte integranta din prezenta decizie.
    Art. 2
    Prezenta decizie intra in vigoare la data publicarii ei in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
    Art. 3
    Departamentul licente, autorizatii, reglementari tehnice din cadrul Autoritatii Nationale de Reglementare in Domeniul Energiei si Societatea Comerciala "Electrica" - S.A. vor aduce la indeplinire prevederile prezentei decizii.

                      Presedintele Autoritatii Nationale
                     de Reglementare in Domeniul Energiei,
                             Jean Constantinescu

    ANEXA 1

                          STANDARDUL DE PERFORMANTA
pentru serviciul de furnizare a energiei electrice la tarife reglementate

    1. Scop
    1.1. Prezentul standard de performanta reglementeaza indicatorii de performanta in asigurarea serviciului de furnizare a energiei electrice la tarife reglementate.
    1.2. Prezentul standard de performanta a fost emis in conformitate cu prevederile art. 69 alin. (2) lit. f), ale art. 70 lit. f) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 63/1998 privind energia electrica si termica si ale art. 6 lit. n) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 29/1998 privind infiintarea, organizarea si functionarea Autoritatii Nationale de Reglementare in Domeniul Energiei - ANRE, denumita in continuare ANRE.
    2. Domeniu de aplicare
    2.1. Prin standardul de performanta pentru serviciul de furnizare a energiei electrice se stabilesc indicatori si niveluri de performanta privind:
    a) racordarea consumatorilor la retea;
    b) contractarea puterii si a energiei electrice;
    c) masurarea, facturarea si incasarea contravalorii energiei electrice vandute;
    d) indeplinirea prevederilor din contract cu privire la calitatea energiei electrice livrate: frecventa, amplitudinea tensiunii, forma curbei de tensiune, nesimetrie a tensiunilor pe cele trei faze;
    e) asigurarea continuitatii in alimentare in conformitate cu prevederile contractuale;
    f) asigurarea unor relatii transparente intre furnizor si consumator, care sa conduca la rezolvarea eficienta si obiectiva a problemelor, cu respectarea drepturilor si a obligatiilor fiecarei parti;
    g) solutionarea reclamatiilor consumatorilor referitoare la serviciul de furnizare;
    h) prestarea de servicii conexe serviciului de furnizare (informare, consultanta, finantare, executare de lucrari la consumatori etc.).
    2.2. Standardul se aplica in relatiile dintre furnizori si consumatorii care:
    a) au instalatii de tensiune alternativa la frecventa de 50 Hz;
    b) achizitioneaza energie electrica la tensiunea de 400/230 V, 6 kV, 10 kV, 20 kV, 110 kV si 220 kV;
    c) prin regimul lor de functionare nu introduc perturbatii in alimentarea altor consumatori din zona;
    d) se incadreaza in puterea maxima prevazuta in avizul de racordare si in regimul de consum prevazut in contract.
    2.3. In vederea urmaririi respectarii standardului de performanta furnizorul trebuie sa asigure:
    a) gestiunea energiei electrice furnizate conform prevederilor contractuale;
    b) gestiunea (evidenta) consumatorilor;
    c) inregistrarea activitatilor privind citirea, facturarea/decontarea si incasarea contravalorii energiei electrice vandute;
    d) inregistrarea activitatilor de verificare si etalonare a contoarelor;
    e) inregistrarea, investigarea si solutionarea reclamatiilor si a sesizarilor consumatorilor.
    2.4. Efectele standardului nu se aplica in urmatoarele situatii:
    a) forta majora;
    b) conditii meteorologice deosebite (inundatii, inzapeziri, alunecari de teren, viscole majore);
    c) defecte create de terti;
    d) nepermiterea accesului la locul de furnizare.
    3. Terminologie
    3.1. Acces la retea - dreptul agentilor economici de a produce si de a furniza energie electrica, precum si al consumatorilor de energie electrica de a se racorda si de a folosi in conditiile legii serviciile retelelor de transport si de distributie.
    3.2. Caracteristici tehnice - totalitatea datelor si elementelor de natura tehnica, caracteristice unui obiectiv energetic.
    3.3. Consumator (final) de energie electrica si/sau termica - persoana fizica sau juridica, romana sau straina, care cumpara sau consuma energie electrica si/sau termica pentru uzul propriu si, eventual, pentru un alt consumator racordat la instalatiile sale.
    3.4. Indicatori de performanta generali - parametri ai serviciului de furnizare pentru care se stabilesc niveluri minime de calitate, urmarite la nivel de furnizor, si pentru care nu sunt prevazute penalizari in licenta sau in contractele de furnizare, in cazul nerealizarii lor.
    3.5. Indicatori de performanta garantati - parametri ai serviciului de furnizare, ale caror niveluri minime de calitate sunt garantate, pentru nerealizarea lor fiind prevazute penalizari in licenta sau in contractele de furnizare.
    3.6. Furnizor de energie electrica - persoana juridica, titulara a unei licente de furnizare, care asigura alimentarea cu energie electrica a unui consumator, pe baza unui contract de furnizare.
    3.7. Operator de distributie - entitate operationala care detine, exploateaza, intretine, modernizeaza si dezvolta reteaua electrica de distributie.
    3.8. Operator de transport - entitate operationala a Companiei Nationale de Electricitate - S.A., care detine, exploateaza, intretine, modernizeaza si dezvolta reteaua electrica de transport.
    3.9. Oferta de racordare - documentatie tehnico-economica ce cuprinde descrierea cel putin a unei solutii tehnice de racordare a unui consumator si estimarea costurilor necesare pentru realizarea racordarii. Oferta se elaboreaza de regula de catre operatorul de distributie/transport, la cererea furnizorului, iar in cazul in care nu este elaborata de operatorul de distributie/transport, trebuie sa cuprinda si acordul acestuia.
    3.10. Standard de performanta - reglementari care stabilesc indicatori (cantitativi) si niveluri calitative pentru fiecare activitate inclusa in serviciile de furnizare a energiei electrice.
    4. Indicatori de performanta generali pentru activitatea de furnizare a energiei electrice
    4.1. Racordarea consumatorilor
    4.1.1. Furnizorul este obligat sa faca, contra cost, o oferta de racordare, la solicitarea scrisa a oricarui consumator existent sau potential (neracordat la retea), aflat pe teritoriul pentru care furnizorul detine licenta de furnizare.
    4.1.2. Termenul standard pentru prezentarea ofertei este de 30 de zile calendaristice de la data inregistrarii cererii.
    4.1.3. Tensiunea de alimentare se stabileste cu acordul ambelor parti, la propunerea consumatorului sau a furnizorului si in conditiile acceptate de operatorul de distributie/transport.
    4.1.4. Furnizorul raspunde de alimentarea cu energie electrica a consumatorilor pana la punctul de delimitare a instalatiilor intre parti, specificat in contractul de furnizare. Locul si numarul punctelor de delimitare se propun de catre furnizor si se stabilesc de comun acord cu consumatorul.
    4.1.5. Indicatori anuali de performanta:
    a) numarul de solicitari ale consumatorilor pentru racordarea la retea, diferentiat pe niveluri de tensiune si pe tipuri de consumatori;
    b) numarul de solicitari la care intervalul de timp dintre momentul inregistrarii cererii de racordare din partea consumatorului pana la primirea de catre acesta a ofertei de racordare este mai mic de 15/30/60 de zile calendaristice.
    4.2. Contractarea energiei electrice
    4.2.1. Contractarea energiei electrice cuprinde activitati privind:
    a) analiza tehnica si economica a documentatiilor depuse de catre consumatori in vederea emiterii de catre furnizor a acordurilor, avizelor si autorizatiilor conform reglementarilor in vigoare;
    b) avizarea racordarilor consumatorilor;
    c) analiza compatibilitatii consumatorului cu reteaua electrica de alimentare existenta;
    d) alegerea de catre consumator a tipului de tarif, in functie de nivelul tensiunii de alimentare in punctul de delimitare, dintre cele practicate de furnizor pentru categoria respectiva de consumatori;
    e) stabilirea corespunzatoare a garantiilor (daca este cazul);
    f) intocmirea documentatiilor necesare pentru concilierea divergentelor precontractuale (daca este cazul);
    g) incheierea contractelor de furnizare a energiei electrice cu consumatorii, cu respectarea prevederilor legale.
    Prevederile lit. a) - c) nu se aplica consumatorilor racordati la retea.
    4.2.2. Termenul standard pentru incheierea contractului este de 15 zile calendaristice de la data depunerii documentatiei complete.
    4.2.3. Indicatori anuali de performanta:
    a) numarul de solicitari de contracte de furnizare, pe niveluri de tensiune si pe categorii de consumatori;
    b) numarul de contracte prevazute la lit. a), rezolvate in termen de 15 zile calendaristice.
    4.3. Masurarea si gestiunea energiei electrice
    4.3.1. Furnizorul este obligat sa asigure:
    a) masurarea energiei electrice vandute in conformitate cu tipul de tarif ales de consumator (acest tarif trebuie sa se regaseasca printre tipurile practicate de furnizor pentru nivelul de tensiune si categoria respectiva de consumatori);
    b) gestiunea grupurilor de masurare la MT sau IT si a contoarelor de joasa tensiune;
    c) instalarea, verificarea, intretinerea, repararea si inlocuirea grupurilor de masurare, respectiv a contoarelor de joasa tensiune.
    4.3.2. La orice cerere scrisa cu privire la sistemele de masurare (inlocuire de contoare, schimbarea amplasamentului contoarelor, remedieri etc.) se va da raspuns in termen de 10 zile lucratoare. Raspunsul va cuprinde solutia (solutiile) propusa, estimarea costurilor si termenul de realizare.
    4.3.3. (1) Reclamatiile scrise privind exactitatea functionarii grupurilor de masurare/contoarelor vor fi solutionate in termen de 10 zile lucratoare prin:
    a) efectuarea unei vizite la consumator si verificarea/remedierea celor semnalate;
    b) prezentarea unei explicatii care sa contina si eventualele solutii de remediere, daca vizita nu este necesara (evenimentul semnalat de consumator are alte cauze cunoscute).
    (2) In cazul in care este necesara verificarea de catre Biroul Roman de Metrologie Legala a grupurilor de masurare/contoarelor, rezultatul verificarii va fi adus la cunostinta consumatorului in termen de 30 de zile calendaristice de la data depunerii reclamatiei.
    4.3.4. In cazul in care se constata defecte ale grupului de masurare (contoare de joasa tensiune), se aplica prevederile privind recalcularea consumului din contractul de furnizare.
    4.3.5. Indicatori anuali de performanta:
    a) numarul de solicitari ale consumatorilor privind modificarea tipului de tarif, pe categorii de consumatori (casnici/mici industriali/mari industriali sau similari);
    b) numarul de solicitari prevazute la lit. a) care au fost rezolvate in mai putin de:
    - 10/15 zile lucratoare in cazul consumatorilor casnici;
    - 10 zile lucratoare in cazul consumatorilor industriali si similari;
    c) numarul anual de reclamatii privind precizia grupurilor de masurare (contoarelor de joasa tensiune), pe niveluri de tensiune si pe categorii de consumatori;
    d) numarul de solicitari prevazute la lit. c) care au fost rezolvate in mai putin de:
    - 10/15 zile lucratoare in cazul consumatorilor casnici;
    - 10 zile lucratoare in cazul consumatorilor industriali si similari.
    4.4. Citirea, facturarea si incasarea contravalorii energiei electrice furnizate
    4.4.1. Furnizorul este obligat sa asigure:
    a) stabilirea la contractare, de comun acord cu consumatorul, a modului de citire a contoarelor (prin cititori-constatatori, autocitiri, personal tehnic, contoare cu preplata, telemasurare sau prin alte modalitati);
    b) respectarea intervalului la care se emit facturile;
    c) respectarea sistemului si a modului de stabilire a valorii facturilor (valori prestabilite, telemasurare, citire locala a contoarelor etc.);
    d) incasarea contravalorii serviciilor prestate, pe baza facturilor emise, prin: cont bancar, cont C.E.C., posta, casierii, cititori-incasatori;
    e) evidenta penalitatilor, a consumatorilor decuplati/recuplati. Informatiile referitoare la fiecare consumator din aceasta evidenta se pun la dispozitie acestuia, la cerere, in maximum 10 zile lucratoare.
    4.4.2. In cazul unor reclamatii privind factura emisa, in termen de 10 zile lucratoare de la data depunerii reclamatiei, furnizorul:
    - va verifica corectitudinea facturii emise;
    - va asigura corectarea inexactitatilor la urmatoarea facturare;
    - va informa consumatorul cu privire la rezultatul verificarii si la modul de rezolvare a reclamatiei.
    4.4.3. Indicatori anuali de performanta:
    a) numarul de reclamatii privind facturarea pe categorii de consumatori;
    b) numarul de reclamatii prevazute la lit. a) rezolvate in termenul de 10 zile lucratoare;
    c) numarul de reclamatii prevazute la lit. a) ce s-au dovedit a fi justificate;
    d) numarul de consumatori decuplati/recuplati pentru neplata facturilor (pe categorii de consumatori).
    4.5. Intreruperi in furnizarea energiei electrice
    4.5.1. Intreruperi accidentale
    4.5.1.1. Furnizorul trebuie sa urmareasca realimentarea, in cel mai scurt timp posibil, de catre operatorul de distributie/transport a consumatorilor afectati de incidentele care au ca efect intreruperea alimentarii. In acest scop furnizorul asigura existenta unor centre de preluare a reclamatiilor telefonice si de legatura cu distribuitorul.
    4.5.1.2. Fiecare reclamatie se va inregistra, iar reclamantul va fi informat despre numarul de inregistrare. Orice reclamatie ulterioara se va referi la numarul de inregistrare.
    4.5.1.3. Personalul va indica pe cat posibil reclamantului durata aproximativa pana la restabilirea alimentarii. Pentru aceasta personalul din centrele de preluare a reclamatiilor va trebui sa se informeze permanent despre mersul lucrarilor de remediere.
    4.5.1.4. Furnizorul asigura existenta nonstop a unor echipe de interventie care sa elimine incidentele intr-un timp minim posibil (de regula, prin contractarea acestui serviciu).
    4.5.1.5. (1) Pentru mediul urban durata limita pentru sosirea echipei de interventie din momentul anuntarii este de o ora in marile orase si de 3 ore in restul oraselor.
    (2) Pentru mediul rural durata limita pentru sosirea echipei de interventie este de 24 de ore din momentul anuntarii.
    4.5.1.6. Indicatori anuali de performanta:
    a) numarul de intreruperi cauzate de incidente, pe niveluri de tensiune;
    b) numarul de consumatori afectati de aceste intreruperi, pe categorii de consumatori;
    c) numarul de consumatori reconectati intr-un interval mai mic de 4 ore, pe categorii de consumatori;
    d) numarul de consumatori reconectati intr-un interval mai mic de 24 de ore, pe categorii de consumatori;
    e) valoarea despagubirilor platite ca urmare a intreruperilor in alimentare, pe categorii de consumatori;
    f) valoarea pagubelor produse consumatorilor de aceste intreruperi.
    4.5.2. Intreruperi programate
    4.5.2.1. Orice intrerupere a furnizarii energiei electrice pe o durata mai mare decat cea minima prevazuta in contract, necesara pentru lucrari planificate, va fi anuntata cu minimum 24 de ore inainte, indicandu-se intervalul de intrerupere. Anuntarea se va face in functie de marimea zonei afectate, prin afisare la imobile, prin mass-media.
    4.5.2.2. Intreruperile programate, neanuntate in prealabil, vor putea fi reclamate de consumator, iar furnizorul va plati daunele corespunzatoare conform contractului de furnizare.
    4.5.2.3. Indicatori anuali de performanta:
    a) numarul de intreruperi programate, pe niveluri de tensiune;
    b) durata totala a acestor intreruperi, pe niveluri de tensiune;
    c) numarul de consumatori afectati de aceste intreruperi, pe niveluri de tensiune si pe categorii de consumatori.
    4.5.3. Intreruperi neprogramate convenite cu consumatorul
    4.5.3.1. Intreruperea consumatorilor industriali si similari prin automatizari de sistem sau in situatii limita va fi facuta cu acordul acestora, care va fi cuprins in contractul de furnizare.
    4.5.4. Regimul de limitari si restrictii in Sistemul electroenergetic national (SEN)
    4.5.4.1. In situatiile in care exista un deficit de putere si/sau de energie in SEN, furnizorul poate aplica consumatorilor transele de limitare a puterii convenite in contract. Transa de limitare si durata de aplicare a acesteia trebuie comunicate consumatorului cu cel putin 24 de ore inainte de aplicare.
    4.5.4.2. In situatiile de avarie sau pentru prevenirea unor avarii in SEN, furnizorul poate aplica, la solicitarea operatorului de sistem, masuri de deconectare manuala sau automata a sarcinii, in conformitate cu prevederile contractului si ale reglementarilor in vigoare.
    4.6. Intreruperea furnizarii energiei electrice pentru neplata acesteia
    4.6.1. Furnizorul este obligat sa realimenteze cu energie electrica consumatorul pe care l-a deconectat pentru neplata energiei electrice consumate, in conditiile in care acesta si-a onorat in totalitate obligatiile de plata (inclusiv taxa de reconectare).
    4.6.2. Durata standard a lucrarilor de reconectare este de 24 de ore, incepand cu ora 0,00 a zilei urmatoare celei in care consumatorul si-a achitat in totalitate obligatiile de plata.
    4.6.3. Furnizorul nu are obligatia de a recupla la reteaua de alimentare consumatorii care nu isi achita obligatiile financiare.
    4.6.4. Indicatori anuali de performanta:
    a) numarul de consumatori deconectati anual pentru neplata energiei electrice consumate;
    b) numarul de consumatori deconectati care sunt reconectati in mai putin de 24 de ore de la onorarea obligatiilor de plata.
    4.7. Calitatea energiei electrice furnizate
    4.7.1. Furnizorul raspunde de respectarea urmatorilor parametri de calitate ai energiei electrice:
    a) frecventa conform SR EN 50160 - in 95% din saptamana frecventa trebuie sa se incadreze in banda 50 Hz +/- 1% si in 100% din saptamana, in banda 50 Hz + 4% pana la 50 Hz - 6%;
    b) tensiunea conform SR EN 50160 - in 95% din saptamana tensiunea nu trebuie sa aiba abateri mai mari de +/- 10% din tensiunea contractata.
    4.7.2. La reclamatia consumatorului privind nivelul de tensiune, furnizorul va verifica acest parametru la consumator (cu exceptia cazului in care situatia este deja cunoscuta), va analiza impreuna cu distribuitorul solutii de incadrare in nivelul prevazut si va informa consumatorul despre rezultatele analizei efectuate si masurile luate.
    4.7.3. Termenul standard pentru raspuns la reclamatiile privind nivelul de tensiune este de 15 zile calendaristice.
    4.7.4. In cazul in care se poate monitoriza, distorsiunea curbei de tensiune trebuie sa fie mai mica sau egala cu 8% in 95% din saptamana. Reclamatiile privind acest parametru se vor investiga prin sondaj, prin masuratori pe durata scurta.
    4.7.5. In cazul in care se poate monitoriza, nesimetria sistemului de tensiune trebuie sa fie sub 2% in 95% din saptamana. Reclamatiile privind acest parametru se vor investiga prin sondaj, prin masuratori pe durata scurta.
    4.7.6. Indicatori anuali de performanta, pe niveluri de tensiuni:
    a) numarul de reclamatii privind nivelul tensiunii;
    b) numarul de reclamatii la care s-a raspuns in termenul de 15 zile calendaristice;
    c) numarul de reclamatii care nu au putut fi rezolvate.
    4.8. Raspunsuri la solicitarile consumatorilor
    4.8.1. Furnizorii sunt obligati sa raspunda adecvat (prin rezolvarea solicitarii sau prin raspuns explicativ scris) la toate solicitarile efectuate in scris de catre consumatori.
    4.8.2. Furnizorii sunt obligati sa inregistreze, sa analizeze si, dupa caz, sa intervina si la sesizarile telefonice ale consumatorilor.
    4.8.3. Termenul standard pentru raspuns la solicitarile consumatorilor, altele decat cele prevazute explicit in prezentul standard de performanta, este de 30 de zile calendaristice.
    4.8.4. Furnizorii organizeaza in acest scop puncte de relatii cu clientii. Furnizorul va pune la dispozitie consumatorilor o harta a regiunii, cu indicarea centrelor de relatii cu clientii, precizand numerele de telefon si programul de lucru ale acestora.
    4.8.5. Fiecare sesizare sau reclamatie se va inregistra, iar reclamantul va fi informat despre numarul de inregistrare. Orice reclamatie ulterioara se va referi la numarul de inregistrare.
    4.8.6. Indicatori anuali de performanta:
    a) numarul de sesizari scrise, altele decat cele la care se refera explicit prezentul standard de performanta;
    b) numarul de sesizari prevazute la lit. a) la care s-a raspuns intr-un termen mai mic de 30 de zile calendaristice.
    5. Indicatori de performanta garantati pentru furnizarea energiei electrice
    5.1. Indicatori de performanta garantati prin licenta de furnizare
    5.1.1. Furnizorul este obligat sa raspunda la orice solicitare de racordare formulata in scris de orice potential consumator (neracordat la retea) aflat pe teritoriul pentru care furnizorul detine licenta de furnizare. Oferta trebuie sa cuprinda si acordul operatorului de distributie/transport asupra solutiilor propuse.
    5.1.2. Furnizorul este obligat sa asigure alimentarea cu energie electrica a consumatorilor in conditiile in care acestia se afla pe teritoriul pentru care furnizorul detine licenta de furnizare, sunt racordati la reteaua publica de energie electrica, se incadreaza in prevederile contractului de furnizare si nu depasesc puterea maxima prevazuta in avizul de racordare.
    5.1.3. Furnizorul este obligat sa asigure masurarea cantitatilor de energie electrica vandute consumatorilor:
    a) corespunzator tipului de tarif ales de consumatori dintre cele practicate de furnizor pentru nivelul de tensiune si categoria respectiva de consumatori, cu respectarea prevederilor legale;
    b) in conformitate cu cerintele Codului de masurare.
    5.1.4. Furnizorul este obligat sa analizeze sesizarile scrise privind sistemele de masurare a energiei electrice in termen de 10 zile lucratoare de la data inregistrarii acestora.
    5.1.5. Furnizorul este obligat sa emita consumatorilor facturi pentru energia electrica consumata, in care sa se specifice locul de consum si sumele corespunzatoare elementelor tarifului utilizat.
    5.1.6. Furnizorul este obligat sa instituie si sa aplice un sistem de comunicare cu consumatorii cu privire la reglementarile noi ce privesc piata energiei electrice si la modificarile survenite la actele normative din domeniu.
    5.1.7. Furnizorul este obligat sa instituie un sistem de inregistrare, investigare si de solutionare a reclamatiilor facute la adresa sa de catre consumatori in legatura cu calitatea serviciilor, calcularea si/sau cu facturarea consumului.
    5.1.8. Furnizorul nu va face discriminari atunci cand furnizeaza energia electrica sau face oferte de furnizare consumatorilor.
    5.1.9. Indicatori anuali de performanta:
    a) numarul de sesizari scrise privind nerespectarea de catre furnizori a obligatiilor din licenta;
    b) obligatia incalcata, furnizorul, rezultatul analizei efectuate de ANRE si modul de solutionare pentru fiecare caz in parte.
    5.2. Indicatori de performanta garantati a caror nerespectare atrage penalitati sau reduceri tarifare conform contractului de furnizare
    5.2.1. Furnizorul este obligat sa ia toate masurile pentru asigurarea continuitatii in alimentarea cu energie electrica. Pentru intreruperile cauzate de neglijente sau erori umane in instalatiile distribuitorului/transportatorului furnizorul este pasibil de plata daunelor rezultate ca urmare a intreruperilor.
    5.2.2. Consumatorul este obligat sa ia toate masurile pentru reducerea efectelor intreruperilor in alimentarea cu energie electrica si pentru eliminarea efectelor golurilor de tensiune. Pentru intreruperile in alimentare acesta poate solicita plata daunelor provocate, care vor trebui dovedite.
    5.2.3. Consumatorii beneficiaza de reduceri tarifare in conditiile unor:
    a) abateri ale tensiunii mai mari decat cele prevazute la pct. 4.7.1;
    b) abateri ale frecventei mai mari decat cele prevazute la pct. 4.7.1.
    Furnizorul isi recupereaza pierderile inregistrate prin aceste reduceri tarifare de la operatorul de distributie/transport, respectiv de la operatorul de sistem.
    5.2.4. Valoarea reducerilor tarifare pentru consumatorii casnici este de 1% pentru fiecare procent de abatere in afara limitelor prevazute la pct. 4.7.1, daca la contractare nu s-a negociat altfel. Pentru marii consumatori industriali valoarea reducerilor tarifare este negociabila si constituie clauza la contractul de furnizare.
    5.2.5. Reducerea tarifara se aplica la cererea scrisa a consumatorului. Cererea se depune in maximum 3 zile lucratoare de la constatarea evenimentului de catre consumator si va fi solutionata de furnizor in maximum 10 zile lucratoare.
    5.2.6. Durata pentru care se aplica reducerea tarifara se determina pe baza diagramelor echipamentelor inregistratoare specificate in contract si verificate metrologic. Energia electrica consumata se determina pe baza diagramelor echipamentelor inregistratoare, verificate metrologic, a inregistrarii sistemelor de masurare a consumului de putere si energie, prin tehnica de calcul sau printr-o alta metoda convenita intre furnizor si consumator.
    5.2.7. Indicatori anuali de performanta:
    a) numarul de consumatori care au beneficiat de reduceri tarifare conform pct. 5.2.1;
    b) durata medie pe care s-au aplicat reducerile tarifare.
    6. Urmarirea si inregistrarea indicatorilor de performanta
    6.1. Pentru inregistrarea sesizarilor si a reclamatiilor consumatorilor furnizorii vor organiza:
    a) cel putin un punct de relatii cu clientii, prevazut cu registratura (se va respecta norma minima de un centru pentru fiecare 80.000 de consumatori titulari de contracte de furnizare in mediul urban si 50.000 in mediul rural);
    b) un serviciu telefonic (de preferat permanent);
    c) un compartiment specializat de sinteza a datelor.
    6.2. Pentru ceilalti indicatori prevazuti in prezentul standard furnizorul va garanta urmarirea prin compartimentele specializate.
    6.3. Informatiile privind indicatorii de performanta prevazuti in prezentul standard vor fi transmise anual ANRE pana la data de 15 februarie a anului urmator, conform modelului prezentat in anexa.
    6.4. Pe perioada existentei unui singur furnizor (Societatea Comerciala "Electrica" - S.A.) informatiile privind indicatorii de performanta vor fi detaliate pe sucursale de distributie.
    6.5. La solicitarea ANRE, furnizorul va asigura accesul la documentele primare si/sau va transmite acesteia date privind calitatea serviciului de furnizare in termen de 5 zile lucratoare de la data solicitarii.
    6.6. ANRE va realiza si va da publicitatii rapoarte anuale privind asigurarea de catre fiecare furnizor a parametrilor de performanta in furnizarea energiei electrice.
    7. Dispozitii finale si tranzitorii
    7.1. Prezentul standard de performanta modifica toate prevederile contrare ale altor standarde, prescriptii sau regulamente in vigoare.
    7.2. Prevederea pct. 5.1.3 lit. b) se aplica cu incepere de la data aprobarii Codului de masurare.
    7.3. ANRE va revizui anual prevederile Standardului de performanta pentru serviciul de furnizare a energiei electrice la tarife reglementate.

    ANEXA 1
    la standardul de performanta

    [Furnizor]
                                   DATE
privind realizarea indicatorilor de performanta in furnizarea energiei electrice
 _____________________________________________________________________________
|    |                                                      |    Valoarea     |
|Nr. |             Indicatorul de performanta               |    realizata    |
|crt.|                                                      |   lunar/anual   |
|    |______________________________________________________|_________________|
|    | punctul |                  denumirea                 | 1| 2| 3| 4|anual|
|____|_________|____________________________________________|__|__|__|__|_____|
|  1.|   4.1.5.|Numarul de solicitari | JT casnici          |  |  |  |  |     |
|    |         |ale consumatorilor    | JT mici industriali |  |  |  |  |     |
|    |         |pentru racordarea la  | MT mici industriali |  |  |  |  |     |
|    |         |retea                 | JT mari industriali |  |  |  |  |     |
|    |         |                      | MT mari industriali |  |  |  |  |     |
|    |         |                      | IT mari industriali |  |  |  |  |     |
|    |         |______________________|_____________________|__|__|__|__|_____|
|    |         |Numarul de solicitari | 15 zile             |  |  |  |  |     |
|    |         |la care intervalul de | calendaristice      |  |  |  |  |     |
|    |         |timp dintre momentul  | 30 de zile          |  |  |  |  |     |
|    |         |inregistrarii cererii | calendaristice      |  |  |  |  |     |
|    |         |de racordare din      | 60 de zile          |  |  |  |  |     |
|    |         |partea consumatorului | calendaristice      |  |  |  |  |     |
|    |         |pana la primirea de   |                     |  |  |  |  |     |
|    |         |catre acesta a ofertei|                     |  |  |  |  |     |
|    |         |de racordare este mai |                     |  |  |  |  |     |
|    |         |mic de:               |                     |  |  |  |  |     |
|____|_________|______________________|_____________________|__|__|__|__|_____|
|  2.|   4.2.3.|Numarul de solicitari | JT casnici          |  |  |  |  |     |
|    |         |de contracte de       | JT mici industriali |  |  |  |  |     |
|    |         |furnizare             | MT mici industriali |  |  |  |  |     |
|    |         |                      | JT mari industriali |  |  |  |  |     |
|    |         |                      | MT mari industriali |  |  |  |  |     |
|    |         |                      | IT mari industriali |  |  |  |  |     |
|    |         |______________________|_____________________|__|__|__|__|_____|
|    |         |Numarul de contracte prevazute la punctul   |  |  |  |  |     |
|    |         |precedent, rezolvate in termen de 15 zile   |  |  |  |  |     |
|    |         |calendaristice                              |  |  |  |  |     |
|____|_________|____________________________________________|__|__|__|__|_____|
|  3.|   4.3.5.|Numarul de solicitari | casnici             |  |  |  |  |     |
|    |         |privind modificarea   | mici industriali    |  |  |  |  |     |
|    |         |tipului de tarif      | mari industriali    |  |  |  |  |     |
|    |         |______________________|_____________________|__|__|__|__|_____|
|    |         |Numarul de solicitari | 10 zile,            |  |  |  |  |     |
|    |         |prevazute la punctul  | casnici             |  |  |  |  |     |
|    |         |precedent, care au    | 15 zile,            |  |  |  |  |     |
|    |         |fost rezolvate in mai | casnici             |  |  |  |  |     |
|    |         |putin de:             | 10 zile,            |  |  |  |  |     |
|    |         |                      | mici industriali    |  |  |  |  |     |
|    |         |                      | 10 zile,            |  |  |  |  |     |
|    |         |                      | mari industriali    |  |  |  |  |     |
|    |         |______________________|_____________________|__|__|__|__|_____|
|    |         |Numarul anual de      | JT casnici          |  |  |  |  |     |
|    |         |reclamatii privind    | JT mici industriali |  |  |  |  |     |
|    |         |precizia grupurilor de| MT mici industriali |  |  |  |  |     |
|    |         |masurare (contoarelor | JT mari industriali |  |  |  |  |     |
|    |         |de joasa tensiune)    | MT mari industriali |  |  |  |  |     |
|    |         |                      | IT mari industriali |  |  |  |  |     |
|    |         |______________________|_____________________|__|__|__|__|_____|
|    |         |Numarul de reclamatii | 10 zile, casnici    |  |  |  |  |     |
|    |         |prevazute la punctul  | 15 zile, casnici    |  |  |  |  |     |
|    |         |precedent, care au    | 10 zile,            |  |  |  |  |     |
|    |         |fost rezolvate in mai | mici industriali    |  |  |  |  |     |
|    |         |putin de:             | 10 zile,            |  |  |  |  |     |
|    |         |                      | mari industriali    |  |  |  |  |     |
|____|_________|______________________|_____________________|__|__|__|__|_____|
|  4.|   4.4.3.|Numarul de reclamatii | casnici             |  |  |  |  |     |
|    |         |privind facturarea    | mici industriali    |  |  |  |  |     |
|    |         |                      | mari industriali    |  |  |  |  |     |
|    |         |______________________|_____________________|__|__|__|__|_____|
|    |         |Numarul de reclamatii | casnici             |  |  |  |  |     |
|    |         |prevazute la punctul  | mici industriali    |  |  |  |  |     |
|    |         |precedent, rezolvate  | mari industriali    |  |  |  |  |     |
|    |         |in termenul de 10 zile|                     |  |  |  |  |     |
|    |         |lucratoare            |                     |  |  |  |  |     |
|    |         |______________________|_____________________|__|__|__|__|_____|
|    |         |Numarul de reclamatii | casnici             |  |  |  |  |     |
|    |         |privind facturarea, ce| mici industriali    |  |  |  |  |     |
|    |         |s-au dovedit a fi     | mari industriali    |  |  |  |  |     |
|    |         |justificate           |                     |  |  |  |  |     |
|    |         |______________________|_____________________|__|__|__|__|_____|
|    |         |Numarul de consumatori| casnici             |  |  |  |  |     |
|    |         |decuplati/recuplati   | mici industriali    |  |  |  |  |     |
|    |         |pentru neplata        | mari industriali    |  |  |  |  |     |
|    |         |facturilor            |                     |  |  |  |  |     |
|____|_________|______________________|_____________________|__|__|__|__|_____|
|  5.| 4.5.1.6.|Numarul de intreruperi| JT                  |  |  |  |  |     |
|    |         |cauzate de incidente  | MT                  |  |  |  |  |     |
|    |         |                      | IT                  |  |  |  |  |     |
|    |         |______________________|_____________________|__|__|__|__|_____|
|    |         |Numarul de consumatori| casnici             |  |  |  |  |     |
|    |         |afectati de           | mici industriali    |  |  |  |  |     |
|    |         |intreruperile cauzate | mari industriali    |  |  |  |  |     |
|    |         |de incidente          |                     |  |  |  |  |     |
|    |         |______________________|_____________________|__|__|__|__|_____|
|    |         |Numarul de consumatori| casnici             |  |  |  |  |     |
|    |         |reconectati intr-un   | mici industriali    |  |  |  |  |     |
|    |         |interval mai mic de 3 | mari industriali    |  |  |  |  |     |
|    |         |ore                   |                     |  |  |  |  |     |
|    |         |______________________|_____________________|__|__|__|__|_____|
|    |         |Numarul de consumatori| casnici             |  |  |  |  |     |
|    |         |reconectati intr-un   | mici industriali    |  |  |  |  |     |
|    |         |interval mai mic de 24| mari industriali    |  |  |  |  |     |
|    |         |de ore                |                     |  |  |  |  |     |
|    |         |______________________|_____________________|__|__|__|__|_____|
|    |         |Valoarea              | casnici             |  |  |  |  |     |
|    |         |despagubirilor platite| mici industriali    |  |  |  |  |     |
|    |         |ca urmare a           | mari industriali    |  |  |  |  |     |
|    |         |intreruperilor in     |                     |  |  |  |  |     |
|    |         |alimentare            |                     |  |  |  |  |     |
|    |         |______________________|_____________________|__|__|__|__|_____|
|    |         |Valoarea pagubelor    | casnici             |  |  |  |  |     |
|    |         |produse consumatorilor| mici industriali    |  |  |  |  |     |
|    |         |de aceste intreruperi | mari industriali    |  |  |  |  |     |
|____|_________|______________________|_____________________|__|__|__|__|_____|
|  6.| 4.5.2.3.|Numarul de intreruperi| JT                  |  |  |  |  |     |
|    |         |programate            | MT                  |  |  |  |  |     |
|    |         |                      | IT                  |  |  |  |  |     |
|    |         |______________________|_____________________|__|__|__|__|_____|
|    |         |Durata totala a       | JT                  |  |  |  |  |     |
|    |         |intreruperilor        | MT                  |  |  |  |  |     |
|    |         |programate            | IT                  |  |  |  |  |     |
|    |         |______________________|_____________________|__|__|__|__|_____|
|    |         |Numarul de consumatori| JT casnici          |  |  |  |  |     |
|    |         |afectati de           | JT mici industriali |  |  |  |  |     |
|    |         |intreruperi programate| MT mici industriali |  |  |  |  |     |
|    |         |                      | JT mari industriali |  |  |  |  |     |
|    |         |                      | MT mari industriali |  |  |  |  |     |
|    |         |                      | IT mari industriali |  |  |  |  |     |
|____|_________|______________________|_____________________|__|__|__|__|_____|
|  7.|   4.6.4.|Numarul de consumatori| casnici             |  |  |  |  |     |
|    |         |deconectati anual     | mici industriali    |  |  |  |  |     |
|    |         |pentru neplata        | mari industriali    |  |  |  |  |     |
|    |         |energiei electrice    |                     |  |  |  |  |     |
|    |         |consumate             |                     |  |  |  |  |     |
|    |         |______________________|_____________________|__|__|__|__|_____|
|    |         |Numarul de consumatori| casnici             |  |  |  |  |     |
|    |         |deconectati care sunt | mici industriali    |  |  |  |  |     |
|    |         |reconectati in mai    | mari industriali    |  |  |  |  |     |
|    |         |putin de 24 de ore de |                     |  |  |  |  |     |
|    |         |la onorarea           |                     |  |  |  |  |     |
|    |         |obligatiilor de plata |                     |  |  |  |  |     |
|____|_________|______________________|_____________________|__|__|__|__|_____|
|  8.|   4.7.6.|Numarul de reclamatii | casnici             |  |  |  |  |     |
|    |         |privind nivelul       | mici industriali    |  |  |  |  |     |
|    |         |tensiunii             | mari industriali    |  |  |  |  |     |
|    |         |______________________|_____________________|__|__|__|__|_____|
|    |         |Numarul de reclamatii | casnici             |  |  |  |  |     |
|    |         |la care s-a raspuns in| mici industriali    |  |  |  |  |     |
|    |         |termenul de 15 zile   | mari industriali    |  |  |  |  |     |
|    |         |calendaristice        |                     |  |  |  |  |     |
|    |         |______________________|_____________________|__|__|__|__|_____|
|    |         |Numarul de reclamatii | casnici             |  |  |  |  |     |
|    |         |care nu au putut fi   | mici industriali    |  |  |  |  |     |
|    |         |rezolvate             | mari industriali    |  |  |  |  |     |
|____|_________|______________________|_____________________|__|__|__|__|_____|
|  9.|   4.8.6.|Numarul de sesizari   | casnici             |  |  |  |  |     |
|    |         |scrise, altele decat  | mici industriali    |  |  |  |  |     |
|    |         |cele la care se refera| mari industriali    |  |  |  |  |     |
|    |         |explicit prezentul    |                     |  |  |  |  |     |
|    |         |standard de           |                     |  |  |  |  |     |
|    |         |performanta           |                     |  |  |  |  |     |
|    |         |______________________|_____________________|__|__|__|__|_____|
|    |         |Numarul de sesizari   | casnici             |  |  |  |  |     |
|    |         |prevazute la punctul  | mici industriali    |  |  |  |  |     |
|    |         |precedent, la care s-a| mari industriali    |  |  |  |  |     |
|    |         |raspuns intr-un termen|                     |  |  |  |  |     |
|    |         |mai mic de 30 de zile |                     |  |  |  |  |     |
|    |         |calendaristice        |                     |  |  |  |  |     |
|____|_________|______________________|_____________________|__|__|__|__|_____|
| 10.|   5.2.7.|Numarul de consumatori care au beneficiat   |  |  |  |  |     |
|    |         |de reduceri tarifare conform pct. 5.2.1     |  |  |  |  |     |
|    |         |____________________________________________|__|__|__|__|_____|
|    |         |Durata medie pe care s-au aplicat reducerile|  |  |  |  |     |
|    |         |tarifare                                    |  |  |  |  |     |
|____|_________|____________________________________________|__|__|__|__|_____|

                     Director,             [Sef compartiment,]

    [Furnizor]

    Date generale
______________________________________________________________________________
                                                                  Luna
                 Denumirea                                   _________________
                                                               1   2   3   4
______________________________________________________________________________
Numarul de consumatori/energia livrata   JT casnici
                                         JT mici industriali
                                         MT mici industriali
                                         JT mari industriali
                                         MT mari industriali
                                         IT mari industriali
______________________________________________________________________________

                     Director,             [Sef compartiment,]



SmartCity5

COMENTARII la Decizia 34/1999

Momentan nu exista niciun comentariu la Decizia 34 din 1999
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu