Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

DECIZIE Nr

DECIZIE   Nr. 333 din 18 aprilie 2006

referitoare la exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 84 alin. (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 194/2002 privind regimul strainilor in Romania si ale art. 11 alin. 1 din Legea nr. 51/1991 privind siguranta nationala a Romaniei

ACT EMIS DE: CURTEA CONSTITUTIONALA

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 464 din 29 mai 2006



Ioan Vida                               -  preşedinte

Nicolae Cochinescu              -  judecător

Aspazia Cojocaru                  -  judecător

Acsinte Gaspar                     -  judecător

Kozsokar Gabor                    -  judecător

Petre Ninosu                         -  judecător

Ion Predescu                         -  judecător

Mihaela Cîrstea                     -  procuror

Claudia Margareta Niţă       -  magistrat-asistent

Pe rol se află soluţionarea excepţiei de neconstitutionalitate a dispoziţiilor art. 84 alin. (2) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 194/2002 privind regimul străinilor în România şi ale art. 11 alin. 1 din Legea nr. 51/1991 privind siguranţa naţională a României, excepţie ridicată din oficiu de Curtea de Apel Bucureşti - Secţia a VIII-a contencios administrativ si fiscal în Dosarul nr. 1.498/2005.

La apelul nominal lipsesc părţile, faţă de care procedura de citare este legal îndeplinită.

Reprezentantul Ministerului Public solicită, pe de o parte, respingerea ca inadmisibilă a excepţiei de neconstitutionalitate a dispoziţiilor art. 84 alin. (2) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 194/2002, întrucât acestea nu au legătură cu soluţionarea cauzei în fond; pe de altă parte, susţine că prevederile art. 11 alin. 1 din Legea nr. 51/1991 nu contravin normelor constituţionale pretins a fi încălcate şi, prin urmare, solicită respingerea acestei excepţii ca neîntemeiată.

CURTEA,

având în vedere actele şi lucrările dosarului, reţine următoarele: Prin Incheierea din 6 decembrie 2005, pronunţată în Dosarul nr. 1.498/2005, Curtea de Apel Bucureşti - Secţia a VIII-a contencios administrativ şi fiscal a sesizat Curtea Constituţională cu excepţia de neconstitutionalitate a dispoziţiilor art. 84 alin. (2) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 194/2002 privind regimul străinilor în România şi ale art. 11 alin. 1 din Legea nr. 51/1991 privind siguranţa naţională a României. Excepţia a fost ridicată din oficiu de către instanţa de judecată într-o cauză având ca obiect soluţionarea acţiunii în contencios administrativ formulate de reclamantul Talal Ali Jarrah în contradictoriu cu pârâta Autoritatea pentru străini. In speţă, reclamantul contestă decizia Autorităţii pentru străini prin care, în temeiul art. 70 alin. (1) lit. f) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 194/2002, i-a fost respinsă cererea de aprobare a stabilirii domiciliului pe teritoriul României.

In motivarea excepţiei de neconstituţionalitate Curtea de Apel Bucureşti - Secţia a VIII-a contencios administrativ şi fiscal arată că dispoziţiile de lege criticate contravin prevederilor art. 21, art. 24 şi ale art. 126 alin. (1) şi (6) din Constituţie, pentru următoarele argumente:

Potrivit art. 73 alin. (3) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 194/2002, decizia Autorităţii pentru străini de respingere a cererii de stabilire a domiciliului în România poate fi contestată de străin pe calea contenciosului administrativ, în scopul asigurării respectării principiilor liberului acces la justiţie, al dreptului la apărare şi al înfăptuirii actului de justiţie. Pentru efectuarea unui control efectiv, instanţa de judecată trebuie să analizeze atât actul administrativ contestat, cât şi întreaga documentaţie care a stat la baza emiterii acestuia. Or, potrivit art. 84 alin. (2) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 194/2002, datele şi informaţiile care constituie motivele ce au stat la baza deciziei de declarare ca indezirabil pentru raţiuni de siguranţă naţională nu pot fi, sub nici o formă, direct sau indirect, aduse la cunoştinţa străinului declarat indezirabil, iar art. 11 alin. 1 din Legea nr. 51/1991 privind siguranţa naţională a României nu enumera şi instanţele de judecată printre autorităţile şi organele publice cărora le pot fi comunicate asemenea informaţii. In consecinţă, instanţa de judecată este obligată ca, ab initio şi în lipsa probelor ce ar susţine temeinicia şi legalitatea actului atacat, fie să-l considere temeinic şi legal, fără a realiza, deci, un control real asupra acestuia, fie să-l anuleze, sancţionând autoritatea emitentă pentru neprezentarea probelor solicitate. Pe de altă parte, nici contestatorul nu are posibilitatea exercitării în mod corespunzător şi efectiv a dreptului la apărare, întrucât nu cunoaşte motivele de fapt ce au determinat respingerea cererii sale. Aşadar, Curtea de Apel Bucureşti - Secţia a VIII-a contencios administrativ şi fiscal consideră că prin aplicarea textelor de lege criticate se realizează o încălcare a principiilor şi drepturilor constituţionale, respectiv a celor prevăzute de art. 21, art. 24 şi art. 126 alin. (1) şi (6). In acest sens se subliniază că „nu poate fi acceptata înfăptuirea actului de justiţie de către alte autorităţi decât autoritatea judecătorească şi nici împiedicarea instanţelor judecătoreşti de a-şi realiza atribuţiile constituţionale".

In sfârşit, instanţa de judecată consideră că, deşi Curtea Constituţională nu se poate pronunţa asupra omisiunilor legii, în cazul de faţă „este chemată să îşi asume un rol activ şi să constate că dispoziţiile legale atacate sunt neconstituţionale în măsura în care sunt interpretate în sensul că actele care conţin informaţii din sfera siguranţei naţionale nu pot fi comunicate instanţelor de judecata, atunci când acestea sunt necesare pentru soluţionarea contestaţiilor formulate împotriva deciziilor prin care Autoritatea pentru străini a respins, în temeiul art. 70 alin. (1) lit. f) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 194/2002, cererea străinului de stabilire a domiciliului pe teritoriul României".

Potrivit dispoziţiilor art. 30 alin. (1) din Legea nr. 47/1992, încheierea de sesizare a fost comunicată preşedinţilor celor două Camere ale Parlamentului, Guvernului şi Avocatului  Poporului, pentru a-şi formula punctele de vedere cu privire la excepţia de neconstituţionalitate.

Avocatul Poporului apreciază că dispoziţiile legale criticate sunt constituţionale.

Dispoziţiile art. 84 alin. (2) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 194/2002 şi cele ale art. 11 alin. 1 din Legea nr. 51/1991 nu contravin prevederilor art. 126 alin. (6) din Constituţie, în condiţiile în care art. 31 alin. (3) şi art. 53 din Legea fundamentală permit, pentru raţiuni privind securitatea naţională, restrângerea, prin lege, a unor drepturi sau libertăţi. Informaţiile care au stat la baza emiterii actului administrativ prin care străinul a fost declarat indezirabil nu pot fi comunicate decât destinatarilor strict şi limitativ enumeraţi de art. 11 alin. 1 din Legea nr. 51/1991, urmând ca şi instanţa de judecată să se supună acestor prevederi, care sunt în concordanţă şi cu normele cuprinse în Convenţia pentru apărarea drepturilor omului şi a libertăţilor fundamentale, referitoare la dreptul la un proces echitabil şi la dreptul la un recurs efectiv în faţa unei instanţe naţionale. In acest sens, este invocată şi Decizia Curţii Constituţionale nr. 37/2004.

Cât priveşte critica de neconstituţionalitate faţă de dispoziţiile art. 126 alin. (1) din Legea fundamentală, se apreciază că acestea nu au incidenţă în cauză.

Preşedinţii celor două Camere ale Parlamentului şi Guvernul nu au comunicat punctele lor de vedere.

CURTEA,

examinând încheierea de sesizare, punctul de vedere al Avocatului Poporului, raportul întocmit de judecătorul-raportor, concluziile procurorului, dispoziţiile legale criticate, raportate la prevederile Constituţiei, precum şi Legea nr. 47/1992, reţine următoarele:

Curtea Constituţională a fost legal sesizată şi este competentă, potrivit dispoziţiilor art. 146 lit. d) din Constituţie, ale art. 1 alin. (2),ale art. 2, 3, 10 şi 29 din Legea nr. 47/1992, să soluţioneze excepţia de neconstituţionalitate.

Obiectul excepţiei de neconstituţionalitate îl constituie dispoziţiile art. 84 alin. (2) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 194/2002 privind regimul străinilor în România, republicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 201 din 8 martie 2004, care au următorul cuprins: „Comunicarea datelor şi informaţiilor care constituie motivele ce au stat la baza deciziei de declarare ca indezirabil pentru raţiuni de siguranţă naţională se poate face numai în condiţiile stabilite şi către destinatarii în mod expres prevăzuţi de actele normative care reglementează regimul activităţilor referitoare la siguranţa naţională şi protejarea informaţiilor clasificate. Asemenea date şi informaţii nu pot fi, sub nici o formă, direct sau indirect, aduse la cunoştinţa străinului declarat indezirabil."

De asemenea, obiect al excepţiei de neconstituţionalitate îl formează şi dispoziţiile art. 11 alin. 1 din Legea nr. 51/1991 privind siguranţa naţională a României, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 163 din 7 august 1991, potrivit cărora: „Informaţii din domeniul siguranţei naţionale pot fi comunicate:

a) preşedintelui Senatului, preşedintelui Adunării Deputaţilor, precum şi comisiilor permanente pentru apărare şi asigurarea ordinii publice ale celor două camere ale Parlamentului;

b) miniştrilor şi şefilor departamentelor din ministere, când informaţiile privesc probleme ce au legătură cu domeniile de activitate pe care le coordonează sau de care răspund;

c) prefecţilor, primarului general al Capitalei, precum şi conducătorilor consiliilor judeţene, respectiv al municipiului Bucureşti, pentru problemele ce vizează competenţa organelor respective;

d)  organelor de urmărire penală, când informaţiile privesc săvârşirea unei infracţiuni."

Curtea de Apel Bucureşti - Secţia a VIII-a contencios administrativ şi fiscal, care a sesizat din oficiu Curtea Constituţională cu soluţionarea prezentei excepţii de neconstituţionalitate, consideră că textele de lege menţionate încalcă prevederile constituţionale ale art. 21 - „Accesul liber la justiţie", art. 24 - „Dreptul la apărare" şi ale art. 126 alin. (1) şi (6) referitoare la realizarea justiţiei, respectiv la exercitarea controlului judecătoresc asupra actelor administrative ale autorităţilor publice.

Examinând excepţia de neconstituţionalitate invocată, Curtea Constituţională constată următoarele:

I.  Excepţia de neconstituţionalitate a dispoziţiilor art. 84 alin. (2) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 194/2002 nu îndeplineşte condiţia de admisibilitate prevăzută de art. 29 alin. (1) teza finală din Legea nr. 47/1992, referitoare la legătura dintre textele de lege supuse controlului de constituţionalitate şi soluţionarea cauzei în fond.

Astfel, obiectul litigiului în cadrul căruia Curtea de Apel Bucureşti - Secţia a VIII-a contencios administrativ şi fiscal a ridicat din oficiu prezenta excepţie priveşte o contestaţie formulată, în temeiul art. 73 alin. (3) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 194/2002, împotriva unei decizii prin care Autoritatea pentru străini a respins cererea reclamantului de stabilire a domiciliului pe teritoriul României, iar art. 84 alin. (2) din ordonanţă, criticat ca fiind neconstituţional, dispune cu privire la comunicarea datelor şi informaţiilor care constituie motivele ce au stat la baza deciziei de declarare a unui străin ca indezirabil pentru raţiuni de siguranţă naţională. Or, din actele existente la dosarul cauzei nu rezultă că reclamantul a fost declarat persoană indezirabilă sau că s-a declanşat o astfel de procedură împotriva sa, ci acestuia i-a fost respinsă cererea de stabilire a domiciliului în România pe motivul că prezintă pericol pentru ordinea publică şi siguranţa naţională, raţiuni pentru care se poate dispune şi declararea unei persoane ca indezirabile. Curtea constata însă că procedura declarării străinilor ca indezirabili este reglementată de art. 83-85 din secţiunea a 2-a a cap. V din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 194/2002, care diferă de cea specifică stabilirii domiciliului în România a străinilor, prevăzută de art. 73 din secţiunea a 2-a a cap. IV din aceeaşi ordonanţă, normele sale neputând fi extinse la aceasta din urmă.

Prin urmare, dispoziţiile art. 84 alin. (2) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 194/2002 nu au legătură cu soluţionarea litigiului dedus judecăţii în faţa Curţii de Apel Bucureşti - Secţia a VIII-a contencios administrativ şi fiscal. In consecinţa, în temeiul art. 29 alin. (1) teza finala din Legea nr. 47/1992, excepţia de neconstituţionalitate a acestor dispoziţii urmează a fi respinsă ca inadmisibilă.

II.   Cât priveşte critica de neconstituţionalitate a art. 11 alin. 1 din Legea nr. 51/1991, care prevede în mod expres şi limitativ destinatarii informaţiilor din domeniul siguranţei naţionale, Curtea Constituţională constată că printre aceştia nu se regăsesc şi instanţele de judecată. Această omisiune a legii este considerată neconstituţională de către Curtea de Apel Bucureşti - Secţia a VIII-a contencios administrativ şi fiscal, deşi modificarea sau completarea dispoziţiilor de lege supuse controlului de constituţionalitate nu este de competenţa Curţii Constituţionale.

Potrivit art. 2 alin. (3) din Legea nr. 47/1992, Curtea Constituţională „se pronunţă numai asupra constituţionalităţii actelor cu privire la care a fost sesizată, fără a putea modifica sau completa prevederile supuse controlului", astfel că, sub acest aspect, excepţia urmează a fi respinsă.

Analizând însă criticile de neconstituţionalitate pe fond, Curtea constată că acestea nu pot fi reţinute.

In primul rând, este de observat că însăşi Curtea de Apel Bucureşti - Secţia a VIII-a contencios administrativ şi fiscal aminteşte, în motivarea excepţiei de neconstituţionalitate, că, „în activitatea curentă, instanţele judecătoreşti au acces la documente conţinând informaţii secrete de stat, existând norme specifice care reglementează modul de studiere şi păstrare a acestor documente".

In al doilea rând, nu se poate susţine că, prin lipsa enumerării în cadrul art. 11 alin. 1 din Legea nr. 51/1991 a instanţelor de judecată ca destinatar al informaţiilor ce ţin de domeniul siguranţei naţionale, acestora li se restricţionează accesul la asemenea informaţii, obstrucţionându-se astfel realizarea actului de justiţie conform cu drepturile şi principiile constituţionale prevăzute în art. 21, art. 24 şi art. 126 alin. (1) şi (6). Pe de altă parte, cunoaşterea, corecta interpretare şi aplicare a normelor juridice în vigoare sunt operaţiuni ce revin instanţei de judecată, constituindu-se totodată într-o obligaţie legală a judecătorului, întrucât, potrivit art. 3 din Codul civil şi art. 4 alin. (2) din Legea nr. 303/2004 privind statutul judecătorilor şi procurorilor, judecătorii nu pot refuza să judece pe motiv că legea nu prevede, este neclară sau incompletă, în caz contrar putând fi culpabili de denegare de dreptate.

De altfel, prin Decizia nr. 37 din 29 ianuarie 2004, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 183 din 3 martie 2004, Curtea Constituţională a statuat că dispoziţiile art. 10 şi 11 din Legea nr. 51/1991 nu contravin prevederilor art. 16 alin. (2) şi ale art. 52 alin. (1) din Constituţie şi nici celor ale art. 6 şi 13 din Convenţia pentru apărarea drepturilor omului şi a libertăţilor fundamentale, răspunzând astfel unor critici de neconstituţionalitate ce vizau aspecte asemănătoare celor formulate în prezenta cauză.

Pentru considerentele expuse mai sus, în temeiul art. 146 lit. d) si al art. 147 alin. (4) din Constituţie, precum si al art. 1-3, al art. 11 alin. (1) lit. A.d) şi al art. 29 din Legea nr. 47/1992,

CURTEA   CONSTITUŢIONALĂ

In numele legii

DECIDE:

I.   Respinge, ca inadmisibilă, excepţia de neconstituţionalitate a dispoziţiilor art. 84 alin. (2) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 194/2002 privind regimul străinilor în România, excepţie ridicată din oficiu de Curtea de Apel Bucureşti - Secţia a VIII-a contencios administrativ şi fiscal în Dosarul nr. 1.498/2005.

II.  Respinge excepţia de neconstituţionalitate â dispoziţiilor art. 11 alin. 1 din Legea nr. 51/1991 privind siguranţa naţională a României, excepţie ridicată din oficiu de aceeaşi instanţă în acelaşi dosar.

Definitivă şi general obligatorie.

Pronunţată în şedinţa publică din data de 18 aprilie 2006.

PREŞEDINTELE CURŢII CONSTITUŢIONALE,

prof. univ. dr. IOAN VIDA

Magistrat-asistent,

Claudia Margareta Niţă

 


SmartCity5

COMENTARII la Decizia 333/2006

Momentan nu exista niciun comentariu la Decizia 333 din 2006
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Decizia 333/2006
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu