Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

DECIZIE Nr

DECIZIE   Nr. 323 din 14 iunie 2005

referitoare la exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 18 alin. (3) din Ordonanta Guvernului nr. 102/2000 privind statutul si regimul refugiatilor in Romania

ACT EMIS DE:                CURTEA CONSTITUTIONALA

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 721 din  9 august 2005


SmartCity3


    Ioan Vida              - presedinte
    Nicolae Cochinescu     - judecator
    Aspazia Cojocaru       - judecator
    Constantin Doldur      - judecator
    Acsinte Gaspar         - judecator
    Kozsokar Gabor         - judecator
    Petre Ninosu           - judecator
    Ion Predescu           - judecator
    Serban Viorel Stanoiu  - judecator
    Aurelia Rusu           - procuror
    Claudia Margareta Nita - magistrat-asistent

    Pe rol se afla solutionarea exceptiei de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 18 alin. (3) din Ordonanta Guvernului nr. 102/2000 privind statutul si regimul refugiatilor in Romania, exceptie ridicata de petenta Wang Xin, in calitate de reprezentant legal al minorului Du Zhuo, in Dosarul nr. 1.199/2005 al Judecatoriei Sectorului 5 Bucuresti.
    La apelul nominal lipsesc partile, fata de care procedura de citare este legal indeplinita.
    Magistratul-asistent refera Curtii faptul ca partea Oficiul National pentru Refugiati a depus, prin Serviciul de registratura al Curtii Constitutionale, note scrise prin care solicita respingerea exceptiei de neconstitutionalitate.
    Cauza fiind in stare de judecata, reprezentantul Ministerului Public pune concluzii de respingere a exceptiei de neconstitutionalitate ca neintemeiata. In acest sens se arata ca din ansamblul reglementarilor cuprinse in Ordonanta Guvernului nr. 102/2000 privind statutul si regimul refugiatilor in Romania reiese preocuparea statului de a asigura protectia intereselor superioare ale copilului, asa cum prevad dispozitiile art. 49 din Constitutie, precum si cele ale Conventiei de la Geneva cu privire la drepturile copilului. Pe de alta parte, se mentioneaza ca, potrivit jurisprudentei constante a Curtii Constitutionale in materie, prevederile art. 16 din Legea fundamentala, referitoare la egalitatea in drepturi a cetatenilor, nu se aplica si strainilor, astfel ca si aceasta critica este neintemeiata.

    CURTEA,
avand in vedere actele si lucrarile dosarului, retine urmatoarele:
    Prin Incheierea din 15 martie 2005, pronuntata in Dosarul nr. 1.199/2005, Judecatoria Sectorului 5 Bucuresti a sesizat Curtea Constitutionala cu exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 17 din Ordonanta Guvernului nr. 102/2000 privind statutul si regimul refugiatilor in Romania. Exceptia a fost ridicata de petenta Wang Xin intr-o cauza civila avand ca obiect plangerea impotriva hotararii Oficiului National pentru Refugiati de respingere a cererii de recunoastere a statutului de refugiat sau de acordare a masurii de protectie umanitara conditionata pentru minorul Du Zhuo.
    In motivarea exceptiei de neconstitutionalitate se arata ca "prin dispozitiile art. 17 alin. (3) din Ordonanta Guvernului nr. 102/2000, astfel cum a fost modificata prin Ordonanta Guvernului nr. 43/2004, se prevede ca cererile de acordare a statutului de refugiat minorilor neinsotiti nu pot fi solutionate in procedura accelerata. Printr-o interpretare per a contrario a acestor prevederi legale, rezulta faptul ca cererile de acordare a statutului de refugiat minorilor insotiti, cum este si cazul minorului Du Zhuo", al carui reprezentant legal este autorul exceptiei, pot fi analizate in procedura accelerata. Autorul exceptiei considera ca textul de lege criticat contravine art. 16 din Constitutie, intrucat minorii insotiti sunt pusi intr-o situatie "evident defavorabila". De asemenea, se sustine si contrarietatea art. 17 alin. (3) din Ordonanta Guvernului nr. 102/2000 fata de prevederile art. 49 alin. (1) din Legea fundamentala, potrivit carora "Copiii si tinerii se bucura de un regim special de protectie si de asistenta in realizarea drepturilor lor". Totodata se invoca si incalcarea art. 20 din Constitutie, prevederi ce impun ca "dispozitiile constitutionale sa fie analizate in concordanta cu pactele si tratatele la care Romania este parte, prevazandu-se ca in caz de neconcordanta intre legile interne si pactele si tratatele internationale referitoare la drepturile fundamentale ale omului au prioritate reglementarile internationale". Or, textul de lege criticat contravine prevederilor art. 3, art. 4 - 7, art. 8 si ale art. 10 din Conventia cu privire la drepturile copilului, adoptata de O.N.U. in 1989, ratificata de Romania prin Legea nr. 18/1990, deoarece minorul Du Zhuo face parte din asa numita categorie a "copiilor negri" (copii neinregistrati) in China, iar drepturile sale ar fi incalcate in situatia returnarii sale in tara de origine.
    Judecatoria Sectorului 5 Bucuresti apreciaza ca exceptia de neconstitutionalitate este neintemeiata, deoarece dispozitiile art. 17 din Ordonanta Guvernului nr. 102/2000, astfel cum a fost modificata, nu contravin prevederilor art. 16 si 49 din Constitutie. Astfel, se arata ca "legea in cauza stabileste pentru ambele categorii de minori procedurile aplicabile in materia refugiatilor, fara ca procedura accelerata sa fie una discriminatorie". Procedura speciala prevazuta de textul de lege criticat este specifica anumitor situatii, care deroga de la procedura comuna, iar aplicarea unor proceduri speciale nu determina incalcarea drepturilor procesuale ale petentilor si nici nu echivaleaza cu faptul ca minorii insotiti nu s-ar bucura de protectie.
    Potrivit dispozitiilor art. 30 alin. (1) din Legea nr. 47/1992, incheierea de sesizare a fost comunicata presedintilor celor doua Camere ale Parlamentului, Guvernului si Avocatului Poporului, pentru a-si formula punctele de vedere cu privire la exceptia de neconstitutionalitate ridicata.
    Guvernul apreciaza ca exceptia de neconstitutionalitate este neintemeiata. Astfel, in ceea ce priveste critica de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 18 alin. (3) din Ordonanta Guvernului nr. 102/2000 fata de prevederile art. 16 din Constitutie, se arata ca acestea nu sunt aplicabile cauzelor referitoare la straini, intrucat, asa cum s-a statuat in jurisprudenta in materie a Curtii Constitutionale, acest text constitutional are in vedere persoane care au calitatea de cetatean roman. Pe de alta parte, se mentioneaza jurisprudenta constanta a Curtii Constitutionale, in deplin acord cu cea a Curtii Europene a Drepturilor Omului, in sensul ca principiul egalitatii in drepturi si al nediscriminarii nu inseamna uniformitate in ceea ce priveste tratamentul juridic aplicabil subiectelor de drept, ci, dimpotriva, impune o diferenta de tratament juridic pentru situatii diferite, cand acestea se justifica in mod obiectiv si rational. Astfel "reglementarea diferita cu privire la minori are in vedere tocmai protejarea intereselor copilului".
    Nu se poate sustine nici incalcarea prevederilor art. 49 din Constitutie, "intrucat, in acord cu acestea, Ordonanta Guvernului nr. 102/2000, republicata, stabileste masuri speciale cu privire la minori", iar "excluderea minorilor neinsotiti de la solutionarea cererilor in procedura accelerata este tocmai o astfel de masura, luata pentru protejarea interesului superior al copilului".
    Cat priveste sustinerile referitoare la incalcarea prevederilor art. 3 - 7 si art. 10 din Conventia cu privire la drepturile copilului, ratificata de Romania prin Legea nr. 18/1990, si ale art. 20 din Constitutie, se arata ca si acestea sunt neintemeiate si se precizeaza ca, "in conformitate cu dispozitiile art. 11 alin. (2) din Constitutie, <<tratatele ratificate de Parlament, potrivit legii, fac parte din dreptul intern>>, avand astfel aplicabilitate interna".
    Avocatul Poporului apreciaza ca dispozitiile art. 17 din Ordonanta Guvernului nr. 102/2000 privind statutul si regimul refugiatilor in Romania, republicata, sunt constitutionale.
    Astfel, se arata ca dispozitiile de lege criticate nu incalca principiul constitutional al egalitatii in drepturi a cetatenilor, deoarece art. 16 din Constitutie "nu este aplicabil in cauza supusa controlului de neconstitutionalitate", intrucat are in vedere "doar cetatenii romani, nu si apatrizii ori strainii, care intra sub incidenta art. 18 din Legea fundamentala". In acest sens este invocata si jurisprudenta in materie a Curtii Constitutionale, respectiv deciziile nr. 295/2001, nr. 240/2001, nr. 288/2003 si nr. 231/2004.
    In ceea ce priveste critica de neconstitutionalitate a art. 17 din Ordonanta Guvernului nr. 102/2000 fata de prevederile art. 49 din Constitutie, se apreciaza ca "dispozitiile legale indicate nu contravin sub nici un aspect dreptului copiilor si al tinerilor la protectie sociala".
    Mai mult, se precizeaza ca art. 8 din ordonanta atacata "reglementeaza situatia strainului minor care nu a implinit varsta de 14 ani, in sensul ca interesele acestuia sunt sustinute de reprezentantul sau legal, iar in lipsa acestuia Oficiul National pentru Refugiati asigura minorului protectia necesara pana la numirea unui reprezentant legal in conformitate cu prevederile legii romane".
    Presedintii celor doua Camere ale Parlamentului nu au comunicat punctele lor de vedere.

    CURTEA,
examinand incheierea de sesizare, punctele de vedere ale Guvernului si Avocatului Poporului, raportul intocmit de judecatorul-raportor, concluziile procurorului si dispozitiile de lege criticate, raportate la prevederile Constitutiei, precum si dispozitiile Legii nr. 47/1992, retine urmatoarele:
    Curtea Constitutionala a fost legal sesizata si este competenta, potrivit dispozitiilor art. 146 lit. d) din Constitutie, precum si celor ale art. 1 alin. (2), ale art. 2, 3, 10 si 29 din Legea nr. 47/1992, sa solutioneze exceptia de neconstitutionalitate ridicata.
    Obiectul exceptiei de neconstitutionalitate il constituie, potrivit incheierii de sesizare, dispozitiile art. 17 din Ordonanta Guvernului nr. 102/2000 privind statutul si regimul refugiatilor in Romania, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 436 din 3 septembrie 2000, aprobata prin Legea nr. 323/2001, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 342 din 27 iunie 2001, modificata prin Ordonanta Guvernului nr. 43/2004. Din analiza criticii de neconstitutionalitate formulate de autorul exceptiei rezulta insa ca aceasta vizeaza doar dispozitiile alin. (3) al art. 17 din ordonanta mentionata. Pe de alta parte, anterior sesizarii Curtii Constitutionale, Ordonanta Guvernului nr. 102/2000 a fost republicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 1.136 din 1 decembrie 2004, astfel ca, urmare a renumerotarii textelor, obiectul exceptiei de neconstitutionalitate il reprezinta, in realitate, dispozitiile art. 18 alin. (3) din ordonanta. Aceste prevederi au urmatoarea redactare: "(3) Cererile de acordare a statutului de refugiat minorilor neinsotiti nu pot fi solutionate in procedura accelerata."
    In motivarea exceptiei ridicate autorul acesteia invoca incalcarea art. 16 alin. (1), art. 20 si a art. 49 alin. (1) din Constitutie, care prevad urmatoarele:
    - Art. 16 alin. (1): "Cetatenii sunt egali in fata legii si a autoritatilor publice, fara privilegii si fara discriminari.";
    - Art. 20: "(1) Dispozitiile constitutionale privind drepturile si libertatile cetatenilor vor fi interpretate si aplicate in concordanta cu Declaratia Universala a Drepturilor Omului, cu pactele si cu celelalte tratate la care Romania este parte.
    (2) Daca exista neconcordante intre pactele si tratatele privitoare la drepturile fundamentale ale omului, la care Romania este parte, si legile interne, au prioritate reglementarile internationale, cu exceptia cazului in care Constitutia sau legile interne contin dispozitii mai favorabile.";
    - Art. 49 alin. (1): "Copiii si tinerii se bucura de un regim special de protectie si de asistenta in realizarea drepturilor lor."
    De asemenea, autorul exceptiei invoca si dispozitiile art. 3, 4, 5, 6, 7, 8 si 10 din Conventia cu privire la drepturile copilului, adoptata de Adunarea Generala a Organizatiei Natiunilor Unite la 20 noiembrie 1989 si ratificata de Romania prin Legea nr. 18/1990, republicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 314 din 13 iunie 2001. Aceste prevederi au urmatorul continut:
    - Art. 3: "1. In toate actiunile care privesc copiii, intreprinse de institutiile de asistenta sociala publice sau private, de instantele judecatoresti, autoritatile administrative sau de organele legislative, interesele copilului vor prevala.
    2. Statele parti se obliga sa asigure copilului protectia si ingrijirea necesare in vederea asigurarii bunastarii sale, tinand seama de drepturile si obligatiile parintilor sai, ale reprezentantilor sai legali sau ale altor persoane carora acesta le-a fost incredintat in mod legal, si in acest scop vor lua toate masurile legislative si administrative corespunzatoare.
    3. Statele parti vor veghea ca institutiile, serviciile si asezamintele care raspund de protectia si ingrijirea copiilor sa respecte standardele stabilite de autoritatile competente, in special cele referitoare la securitate si sanatate, la numarul si calificarea personalului din aceste institutii, precum si la asigurarea unei supravegheri competente.";
    - Art. 4: "Statele parti se angajeaza sa ia toate masurile legislative, administrative si de orice alta natura necesare in vederea punerii in aplicare a drepturilor recunoscute in prezenta conventie. In cazul drepturilor economice, sociale si culturale statele parti se obliga sa adopte aceste masuri, fara a precupeti resursele de care dispun si, daca este cazul, in cadrul cooperarii internationale.";
    - Art. 5: "Statele parti vor respecta responsabilitatile, drepturile si indatoririle ce revin parintilor naturali ai copilului sau, dupa caz si conform traditiei locale, membrilor familiei largite sau comunitatii, tutorilor sau altor persoane care au, prin lege, copii in ingrijire, de a asigura, de o maniera corespunzatoare capacitatilor in continua dezvoltare ale copilului, indrumarea si orientarea necesare in exercitarea de catre copil a drepturilor recunoscute in prezenta conventie.";
    - Art. 6: "1. Statele parti recunosc dreptul la viata al fiecarui copil.
    2. Statele parti vor face tot ce le sta in putinta pentru a asigura supravietuirea si dezvoltarea copilului.";
    - Art. 7: "1. Copilul se inregistreaza imediat dupa nasterea sa si are, prin nastere, dreptul la un nume, dreptul de a dobandi o cetatenie si, in masura posibilului, dreptul de a-si cunoaste parintii si de a fi ingrijit de acestia.
    2. Statele parti vor veghea ca aplicarea acestor drepturi sa respecte legislatia lor nationala si obligatiile pe care acestea si le-au asumat in temeiul instrumentelor internationale aplicabile in materie, in special in cazul in care nerespectarea acestora ar avea ca efect declararea copilului ca apatrid.";
    - Art. 8: "1. Statele parti se obliga sa respecte dreptul copilului de a-si pastra identitatea, inclusiv cetatenia, numele si relatiile familiale, astfel cum sunt recunoscute de lege, fara nici o imixtiune ilegala.
    2. In cazul in care un copil este lipsit in mod ilegal de toate sau de o parte din elementele constitutive ale identitatii sale, statele parti vor asigura asistenta si protectia corespunzatoare pentru ca identitatea acestuia sa fie restabilita cat mai repede posibil.";
    - Art. 10: "1. In conformitate cu obligatia ce revine statelor parti potrivit art. 9 paragraful 1, orice cerere depusa de un copil sau de parintii acestuia, in vederea intrarii intr-un stat parte sau a parasirii acestuia in scopul reintregirii familiei, va fi examinata de statele parti cu bunavointa, umanism si cu operativitate. Statele parti vor veghea, de asemenea, ca depunerea unei astfel de cereri sa nu antreneze consecinte nefaste asupra solicitantilor si membrilor familiei acestora.
    2. Copilul ai carui parinti isi au resedinta in state diferite va avea dreptul de a intretine, in afara unor situatii exceptionale, relatii personale si contacte directe, in mod regulat, cu ambii sai parinti. In acest scop si in conformitate cu obligatia care revine statelor parti in temeiul art. 9 paragraful 1, statele parti vor respecta dreptul copilului si al parintilor sai de a parasi orice tara, inclusiv propria lor tara, si de a reveni in propria lor tara. Dreptul de a parasi orice tara nu poate fi ingradit decat de restrictiile prevazute in mod expres de lege si care sunt necesare pentru protejarea sigurantei nationale, a ordinii publice, a sanatatii publice sau a bunelor moravuri ori a drepturilor si libertatilor altora si care sunt compatibile cu celelalte drepturi recunoscute in prezenta conventie."
    Examinand textul de lege criticat, raportat la dispozitiile din Constitutie invocate ca fiind incalcate, Curtea Constitutionala constata ca exceptia de neconstitutionalitate este neintemeiata si urmeaza a fi respinsa pentru urmatoarele considerente:
    Art. 18 alin. (3) din Ordonanta Guvernului nr. 102/2000 prevede faptul ca cererile de acordare a statutului de refugiat minorilor neinsotiti nu pot fi solutionate in procedura accelerata. In opinia autorului exceptiei, aceasta dispozitie creeaza o discriminare intre situatia minorilor neinsotiti, carora li se aplica procedura ordinara, si cea a minorilor insotiti, carora, printr-o interpretare per a contrario a textului de lege indicat, le poate fi aplicata procedura accelerata. In acelasi timp, se sustine nerespectarea art. 49 din Constitutie, referitor la protectia copiilor si a tinerilor, precum si a prevederilor art. 3, 4, 5, 6, 7, 8 si 10 din Conventia cu privire la drepturile copilului, adoptata de Adunarea Generala a Organizatiei Natiunilor Unite la 20 noiembrie 1989 si ratificata de Romania prin Legea nr. 18/1990, republicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 314 din 13 iunie 2001.
    Potrivit prevederilor Ordonantei Guvernului nr. 102/2000 privind statutul si regimul refugiatilor in Romania, procedura acordarii statutului de refugiat este de doua feluri: ordinara si accelerata. Aceasta din urma reprezinta o procedura speciala, derogatorie de la dreptul comun, reglementata in considerarea unor situatii deosebite si care se caracterizeaza, de exemplu, prin termene mai scurte atat pentru solutionarea cererilor, cat si a plangerilor impotriva solutiilor la acestea sau prin lipsa recursului impotriva hotararilor pronuntate de instanta de judecata in solutionarea plangerilor impotriva refuzului cererii de acordare a unei forme de protectie (statut de refugiat sau protectie umanitara conditionata).
    Cat priveste situatia minorului, art. 9 din ordonanta mentionata prevede ca, daca acesta nu a implinit varsta de 14 ani, interesele sale sunt sustinute de reprezentantul sau legal, iar in lipsa acestuia i se numeste un reprezentant in conformitate cu prevederile legii romane. Dupa implinirea varstei de 14 ani, minorul poate depune personal cererea pentru acordarea statutului de refugiat si i se poate numi, in conditiile legii, un reprezentant legal. Pana la numirea acestuia, protectia necesara minorului este asigurata de Oficiul National pentru Refugiati.
    Prin urmare, Ordonanta Guvernului nr. 102/2000 stabileste, in ceea ce priveste situatia minorilor, masuri speciale care sunt, in mod evident, in deplina concordanta atat cu prevederile art. 49 din Constitutie, cat si cu cele ale Conventiei cu privire la drepturile copilului. Excluderea minorilor neinsotiti de la solutionarea cererilor in procedura accelerata, asa cum aceasta este prevazuta de art. 18 alin. (3) din ordonanta, este tocmai o astfel de masura, luata pentru protejarea interesului superior al copilului. Tratamentul juridic diferit al minorilor insotiti fata de cel acordat minorilor neinsotiti are in vedere evitarea situatiilor discriminatorii, astfel incat acestora din urma sa le fie asigurate toate mijloacele de protectie a intereselor lor. In prezentul dosar Curtea Constitutionala constata insa ca dispozitiile art. 16 alin. (1) din Constitutie, care reglementeaza egalitatea cetatenilor in fata legii si a autoritatilor publice, nu sunt aplicabile cauzelor referitoare la straini, deoarece textul constitutional are in vedere doar persoanele care au calitatea de cetatean roman. Curtea Constitutionala a statuat constant in acest sens, un exemplu fiind Decizia nr. 209 din 28 iunie 2001, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 674 din 25 octombrie 2001.
    Avand in vedere cele expuse mai sus, rezulta in mod evident ca nu exista contradictie nici intre dispozitiile de lege criticate si cele ale art. 20 din Constitutie, referitoare la aplicarea cu prioritate a tratatelor internationale privind drepturile omului, si, in consecinta, Curtea nu poate retine sustinerile privind incalcarea prevederilor din documentele internationale invocate.

    Pentru considerentele expuse mai sus, in temeiul art. 146 lit. d) si al art. 147 alin. (4) din Constitutie, precum si al art. 1 - 3, al art. 11 alin. (1) lit. A.d) si al art. 29 din Legea nr. 47/1992,

    CURTEA CONSTITUTIONALA
    In numele legii
    DECIDE:

    Respinge exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 18 alin. (3) din Ordonanta Guvernului nr. 102/2000 privind statutul si regimul refugiatilor in Romania, exceptie ridicata de Wang Xin, in calitate de reprezentant legal al minorului Du Zhuo, in Dosarul nr. 1.199/2005 al Judecatoriei Sectorului 5 Bucuresti.
    Definitiva si general obligatorie.
    Pronuntata in sedinta publica din data de 14 iunie 2005.

          PRESEDINTELE CURTII CONSTITUTIONALE,
              prof. univ. dr. IOAN VIDA

                              Magistrat asistent,
                              Claudia Margareta Nita



SmartCity5

COMENTARII la Decizia 323/2005

Momentan nu exista niciun comentariu la Decizia 323 din 2005
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Decizia 323/2005
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu