Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

DECIZIE Nr

DECIZIE   Nr. 303 din  8 noiembrie 2001

referitoare la exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. II alin. 1 si 2 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 89/2001 pentru modificarea si completarea unor dispozitii din Codul penal referitoare la infractiuni privind viata sexuala

ACT EMIS DE: CURTEA CONSTITUTIONALA

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 809 din 17 decembrie 2001


SmartCity3


    Nicolae Popa       - presedinte
    Costica Bulai      - judecator
    Nicolae Cochinescu - judecator
    Constantin Doldur  - judecator
    Kozsokar Gabor     - judecator
    Petre Ninosu       - judecator
    Lucian Stangu      - judecator
    Ioan Vida          - judecator
    Iuliana Nedelcu    - procuror
    Marioara Prodan    - magistrat-asistent

    Pe rol se afla solutionarea exceptiei de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. II alin. 1 si 2 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 89/2001 pentru modificarea si completarea unor dispozitii din Codul penal referitoare la infractiuni privind viata sexuala, exceptie ridicata din oficiu de Judecatoria Braila in Dosarul nr. 8.810/2001.
    La apelul nominal se constata lipsa partilor, fata de care procedura de citare este legal indeplinita.
    Reprezentantul Ministerului Public pune concluzii de admitere a exceptiei de neconstitutionalitate, precizand ca stabilirea temeiului juridic al raspunderii penale determina si aplicarea sanctiunii. Astfel, nu se poate stabili ca temei juridic un text din Codul penal, iar sanctiunea sa fie aplicata in baza unui alt text. Se considera ca textul de lege criticat (art. II alin. 2 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 89/2001) incalca prevederile art. 15 alin. (2) din Constitutie, care consacra principiul neretroactivitatii, cu exceptia legii penale mai favorabile, deoarece dispune aplicarea prevederilor ordonantei si infractorilor definitiv condamnati pentru infractiuni care nu au fost dezincriminate. Se apreciaza, de asemenea, ca si dispozitiile alin. 1 al aceluiasi articol sunt contrare prevederilor art. 15 alin. (2) din Constitutie, deoarece au caracter retroactiv, si, in temeiul art. 25 alin. (2) din Legea nr. 47/1992, republicata, se solicita extinderea exceptiei si constatarea neconstitutionalitatii intregului art. II din ordonanta, intrucat acestea, in mod necesar si evident, nu pot fi disociate de prevederile mentionate in sesizare.

    CURTEA,
avand in vedere actele si lucrarile dosarului, constata urmatoarele:
    Prin Incheierea din 12 iulie 2001, pronuntata in Dosarul nr. 8.810/2001, Judecatoria Braila a sesizat Curtea Constitutionala cu exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. II alin. 2 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 89/2001 pentru modificarea si completarea unor dispozitii din Codul penal referitoare la infractiuni privind viata sexuala. Exceptia a fost ridicata din oficiu, intr-o contestatie la executare formulata de Biroul de executari penale al aceleiasi judecatorii privind pe Sandel Milea, condamnat la 5 ani inchisoare si la 3 ani interzicerea unor drepturi pentru savarsirea infractiunii de relatii sexuale intre persoane de acelasi sex, prevazuta de art. 200 alin. 2 si 3 din Codul penal.
    In motivarea exceptiei de neconstitutionalitate instanta sustine ca dispozitiile legale criticate incalca prevederile constitutionale ale art. 15 alin. (2) din Constitutie, referitoare la neretroactivitatea legii, cu exceptia legii penale mai favorabile, considerandu-se ca "prevederile art. II alin. 2 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 89/2001 obliga instanta sa aplice o lege ulterioara savarsirii faptei, nefavorabile sub aspectul cuantumului pedepsei". Instanta considera ca ordonanta "nu este o lege mai favorabila si din acest motiv nu poate fi retroactiva".
    In conformitate cu dispozitiile art. 24 alin. (1) din Legea nr. 47/1992, republicata, incheierea de sesizare a fost comunicata presedintilor celor doua Camere ale Parlamentului si Guvernului, pentru a-si exprima punctele de vedere asupra exceptiei de neconstitutionalitate ridicate.
    Guvernul, in punctul sau de vedere, apreciaza ca exceptia de neconstitutionalitate este neintemeiata, deoarece art. II din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 89/2001 nu incalca prevederile art. 15 alin. (2) din Constitutie, ci "contine o precizare" care s-a facut "in scopul de a nu se ajunge la situatia nedorita ca, prin efectele abrogarii art. 200 din Codul penal, cei carora li s-au aplicat pedepse definitive, in temeiul alineatelor 2 - 4 ale art. 200 din Codul penal, sa profite nejustificat de abrogarea acestui text". Se mai arata in aceeasi opinie ca "reincadrarea faptelor, care au intrat sub incidenta dispozitiilor art. 200 alin. 2 - 4, in art. 197 si 198, dupa caz, nu conduce la rejudecarea in fond a cauzelor si la aplicarea unor noi pedepse, fiind de principiu ca hotararile de condamnare definitive au intrat in puterea lucrului judecat".
    Presedintii celor doua Camere ale Parlamentului nu au comunicat punctele de vedere asupra exceptiei de neconstitutionalitate.

    CURTEA,
examinand incheierea de sesizare, punctul de vedere al Guvernului, raportul intocmit de judecatorul-raportor, concluziile procurorului, dispozitiile legale criticate, raportate la prevederile Constitutiei, precum si dispozitiile Legii nr. 47/1992, retine urmatoarele:
    Curtea Constitutionala constata ca a fost legal sesizata si este competenta, potrivit dispozitiilor art. 144 lit. c) din Constitutie, precum si ale art. 1 alin. (1), ale art. 2, 3, 12 si 23 din Legea nr. 47/1992, republicata, sa solutioneze exceptia de neconstitutionalitate ridicata.
    Obiectul exceptiei de neconstitutionalitate, astfel cum rezulta din incheierea de sesizare, il constituie dispozitiile art. II alin. 2 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 89/2001 pentru modificarea si completarea unor dispozitii din Codul penal referitoare la infractiuni privind viata sexuala, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 338 din 26 iunie 2001, dispozitii care au urmatorul continut: "In cazul in care s-a pronuntat o hotarare de condamnare definitiva pentru faptele prevazute in art. 200 alin. 2 - 4 si pedeapsa este in curs de executare, daca aceste fapte sunt prevazute in alte texte din Codul penal sau din legi speciale, instanta de executare, din oficiu sau la cererea procurorului ori a celui condamnat, va proceda de indata la incadrarea faptelor in aceste texte."
    Judecatoria Braila, care a ridicat din oficiu exceptia de neconstitutionalitate a acestor dispozitii, arata ca ele contravin prevederilor art. 15 alin. (2) din Constitutie, potrivit carora "Legea dispune numai pentru viitor, cu exceptia legii penale mai favorabile". Or, dispozitiile legale criticate prevad aplicarea legii noi in raport cu fapta savarsita anterior intrarii ei in vigoare, desi nu este mai favorabila.
    Examinand exceptia de neconstitutionalitate, Curtea constata ca este intemeiata pentru considerentele ce urmeaza:
    Alin. 2 al art. II din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 89/2001 priveste situatia inculpatilor definitiv condamnati pentru faptele prevazute in art. 200 alin. 2 - 4 din Codul penal, ale caror pedepse se afla in curs de executare, fapte care nu au fost dezincriminate, fiind prevazute in alte texte din Codul penal sau in legi speciale. In aceste cazuri ordonanta dispune ca instanta de executare, din oficiu sau la cererea procurorului ori a celui condamnat, sa procedeze de indata la incadrarea faptelor in aceste texte.
    Prin art. I pct. 3 din aceasta ordonanta, art. 200 din Codul penal a fost abrogat, insa faptele prevazute in alin. 2 - 4 din acest articol au fost incriminate in art. 197 si 198 din Codul penal, astfel cum au fost modificate prin art. I pct. 1 si 2 din ordonanta criticata, si, prin urmare, ele continua sa constituie infractiuni, chiar daca au o alta calificare.
    In speta, prin Sentinta penala nr. 659 din 30 martie 2001 a Judecatoriei Braila (ramasa definitiva prin neapelare anterior adoptarii Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 89/2001) Sandel Milea a fost condamnat la o pedeapsa de 5 ani inchisoare si pedeapsa complementara a interzicerii unor drepturi pe o durata de 3 ani pentru savarsirea infractiunii de relatii sexuale intre persoane de acelasi sex, savarsita prin constrangere asupra unui minor, fapta prevazuta de art. 200 alin. 2 si 3 din Codul penal in vigoare la data savarsirii acesteia si care aveau urmatorul cuprins:
    Art. 200 alin. 2 si 3: "Fapta majorului de a avea relatii sexuale cu un minor de acelasi sex se pedepseste cu inchisoare de la 2 la 7 ani si interzicerea unor drepturi.
    Relatiile sexuale cu o persoana de acelasi sex in imposibilitate de a se apara ori de a-si exprima vointa sau prin constrangere se pedepsesc cu inchisoare de la 3 la 10 ani si interzicerea unor drepturi."
    Aceste fapte (pentru care Sandel Milea a fost condamnat) au fost incriminate, prin ordonanta, in art. 197 alin. 1 si 3 din Codul penal, care au urmatorul continut:
    "Actul sexual, de orice natura, cu o persoana de sex diferit sau de acelasi sex, prin constrangerea acesteia sau profitand de imposibilitatea ei de a se apara ori de a-si exprima vointa, se pedepseste cu inchisoare de la 3 la 10 ani si interzicerea unor drepturi. [...]
    Pedeapsa este inchisoare de la 10 la 20 de ani si interzicerea unor drepturi daca victima nu a implinit varsta de 15 ani, iar daca fapta a avut ca urmare moartea sau sinuciderea victimei, pedeapsa este inchisoarea de la 15 la 25 de ani si interzicerea unor drepturi."
    Dispozitiile legii penale noi, fiind vadit mai severe, nu pot fi aplicate faptelor savarsite anterior intrarii lor in vigoare, iar prevederile art. II alin. 2 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 89/2001, care se refera la aplicarea lor in raport cu fapta savarsita anterior, sunt evident neconstitutionale, contravenind prevederilor art. 15 alin. (2) din Constitutie, potrivit carora numai "legea penala mai favorabila" constituie exceptia de la principiul neretroactivitatii legii. Or, dispozitiile legale criticate cer "incadrarea faptelor" in legea noua, desi incadrarea este o operatiune care se face in vederea aplicarii legii, in speta a legii noi mai severe.
    Curtea nu poate impartasi opinia referitoare la necesitatea acestei "precizari" cuprinse in textul de lege criticat "in scopul de a nu se ajunge la situatia [...] sa se profite nejustificat de abrogarea acestui text" (art. 200 din Codul penal), deoarece nu era nevoie de adoptarea unor dispozitii contrare Constitutiei, ci de aplicarea corecta a principiilor privitoare la succesiunea legilor penale, consacrate in art. 10 - 16 din Codul penal. Or, potrivit art. 12 alin. 1 din Codul penal "Legea penala nu se aplica faptelor savarsite sub legea veche, daca nu mai sunt prevazute de legea noua", si, prin urmare, nu exista riscul de a se profita nejustificat de abrogarea art. 200 din Codul penal, abrogare care nu reprezinta si o dezincriminare a faptelor prevazute in alin. 2 - 4, care constituie infractiuni, avand o alta denumire, si sanctionate chiar mai sever. Astfel, Curtea observa ca, desi prin dispozitia pct. 3 al art. I din ordonanta art. 200 este abrogat, prin pct. 1 si 2 ale aceluiasi articol faptele prevazute la alin. 2 - 4 ale art. 200 din Codul penal au fost incriminate ca variante ale infractiunii de viol sau ale infractiunii de act sexual cu un minor, fiind mai aspru pedepsite. Ordonanta a dezincriminat doar faptele prevazute la art. 200 alin. 1 si 5, cu privire la care sunt incidente dispozitiile art. 12 alin. 1 din Codul penal. Referitor la faptele care au fost prevazute de art. 200 alin. 2 - 4 din Codul penal si care, potrivit art. I pct. 1 si 2 din ordonanta, au fost incriminate in art. 197 si 198 din Codul penal, in raport cu acestea sunt incidente dispozitiile art. 13 din Codul penal care consacra principiul extraactivitatii legii penale mai favorabile. In speta, fiind insa vorba de o pedeapsa definitiva, in curs de executare, nu se pune problema incidentei legii noi, nefiind indeplinite cerintele art. 14 si 15 din Codul penal privind aplicarea obligatorie a legii penale mai favorabile in cazul pedepselor definitive si, respectiv, aplicarea facultativa a legii penale mai favorabile in cazul pedepselor definitive.
    Curtea retine, pentru considerentele expuse, ca dispozitiile alin. 2 al art. II din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 89/2001 sunt neconstitutionale, fiind contrare prevederilor art. 15 alin. (2) din Constitutie.
    Totodata, potrivit art. 25 alin. (2) din Legea nr. 47/1992, republicata, care prevede ca "In caz de admitere a exceptiei, Curtea se va pronunta si asupra constitutionalitatii altor prevederi din actul atacat, de care, in mod necesar si evident, nu pot fi disociate prevederile mentionate in sesizare", Curtea urmeaza sa extinda controlul de constitutionalitate asupra alin. 1 al art. II din ordonanta, de care nu pot fi disociate prevederile mentionate in sesizare. Acest text este urmatorul: "Faptelor prevazute in art. 200 alin. 2 - 4, aflate in curs de urmarire sau de judecata, daca sunt prevazute in alte texte din Codul penal sau din legi speciale, li se aplica aceste texte."
    Curtea constata ca si aceste dispozitii sunt neconstitutionale deoarece sunt contrare prevederilor art. 15 alin. (2) din Constitutie, intrucat impun aplicarea retroactiva a legii penale noi care, pentru motivele aratate, nu are un caracter mai favorabil. Or, potrivit textului constitutional mentionat "Legea dispune numai pentru viitor, cu exceptia legii penale mai favorabile". Si in acest caz Curtea constata ca dispozitia incalca aceleasi prevederi constitutionale, precum si pe cele consacrate in Codul penal in art. 13, potrivit carora "In cazul in care de la savarsirea infractiunii pana la judecarea definitiva a cauzei au intervenit una sau mai multe legi penale, se aplica legea cea mai favorabila". Dispozitiile alin. 1 al art. II din ordonanta incalca si principiul legalitatii incriminarii, consacrat in art. 2 din Codul penal, deoarece impun tragerea la raspundere penala in temeiul unor dispozitii penale sanctionatorii care nu existau in momentul savarsirii faptei si care nu sunt nici mai favorabile.

    Fata de cele de mai sus, in temeiul art. 144 lit. c) si al art. 145 alin. (2) din Constitutie, precum si al art. 13 alin. (1) lit. A.c), al art. 23 si al art. 25 alin. (1) si (4) din Legea nr. 47/1992, republicata,

    CURTEA
    In numele legii
    DECIDE:

    Admite exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor alin. 2 al art. II si, prin extindere, si a dispozitiilor alin. 1 al aceluiasi articol din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 89/2001 pentru modificarea si completarea unor dispozitii din Codul penal referitoare la infractiuni privind viata sexuala, exceptie ridicata din oficiu de Judecatoria Braila in Dosarul nr. 8.810/2001 al aceleiasi instante, constatand ca aceste dispozitii contravin prevederilor art. 15 alin. (2) din Constitutie.
    Prezenta decizie se comunica celor doua Camere ale Parlamentului si Guvernului, conform art. 25 alin. (4) din Legea nr. 47/1992, republicata.
    Definitiva si obligatorie.
    Pronuntata in sedinta publica din data de 8 noiembrie 2001.

          PRESEDINTELE CURTII CONSTITUTIONALE,
              prof. univ. dr. NICOLAE POPA

                              Magistrat asistent,
                              Marioara Prodan



SmartCity5

COMENTARII la Decizia 303/2001

Momentan nu exista niciun comentariu la Decizia 303 din 2001
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Ordin 17 2019
    O zi buna Aveți nevoie de un împrumut pentru fiecare scop? Te afli într-o problemă financiară? Bridge Finance este garantat în furnizarea de servicii financiare clienților cu o dobândă favorabilă. Împrumuturile noastre sunt ușoare și rapide. Contactați-ne astăzi pentru a obține împrumutul de care aveți nevoie. Putem asorta orice împrumut cu o rată a dobânzii de 2% la bugetul dvs. Dacă sunteți interesat, vă rugăm să ne contactați imediat prin (adrianbay0008@gmail.com)
ANONIM a comentat Hotărârea 1355 2001
    GENUINE BANK GUARANTEE (BG) AND STANDBY LETTER OF CREDIT (SBLC) FOR BUY/LEASE AT THE BEST RATES AVAILABLE We offer certified and verifiable bank instruments via Swift Transmission from a genuine provider capable of taking up time bound transactions. FOR LEASING OF BG/SBLC MINIMUM FACE VALUE OF BG/SBLC = EUR/USD 1M LEASING FEE = 4%+2% FOR PURCHASE OF FRESH CUT BG/SBLC PRICE = 32%+2% MINIMUM FACE VALUE OF BG/SBLC = EUR/USD 1M Our BG/SBLC Financing can help you get your project funded, loan financing by providing you with yearly. RWA ready to close leasing with any interested client in few banking days Name : Scott james Email : Inquiry.securedfunding@gmail.com Skype: Inquiry.securedfunding@gmail.com
ANONIM a comentat Decizia 221 2000
    Locuiesc în SUA Florida și sunt azi o femeie fericită? Mi-am spus sinelui că orice creditor împrumutat care mi-ar putea schimba Viața și familia, mă voi referi la orice persoană care le caută împrumut. Dacă aveți nevoie de împrumut și sunteți 100% sigur că veți plăti împrumutul, contactați-le și vă rugăm să le spuneți că doamna Sandra v-a trimis la ei. sabinhelps@gmail.com
ANONIM a comentat Ordin 37 2016
    Obținerea unui împrumut legitim au fost întotdeauna o problemă uriașă Pentru atât de mulți clienți care au nevoi financiare. Problema creditului necorespunzător și a garanțiilor sunt ceva de care clienții sunt întotdeauna îngrijorați atunci când solicită un împrumut de la un creditor legitim. Însă MIDLAND CREDIT FIRM a făcut această diferență în industria creditelor. MIDLAND CREDIT FIRM a fost acreditat de consiliul organizației de creditare pentru a acorda împrumuturi clienților locali și internaționali cu o dobândă de 3%. Ni s-a oferit privilegiul de a răspunde nevoilor dvs. financiare. Problema creditului nu ar trebui să te împiedice să obții împrumutul de care ai nevoie. Serviciile noastre includ următoarele: - * Împrumuturi pentru investitori *Consolidarea datoriilor * Ipoteca a doua * Împrumuturi de afaceri *Imprumuturi personale * Împrumuturi internaționale Fără securitate socială și fără cec de credit, 100% garanție. Tot ce trebuie să faceți este să ne anunțați exact ce doriți și cu siguranță vom face ca visul dvs. să devină realitate. MIDLAND CREDIT FIRM spune DA atunci când băncile dvs. spun NU. În sfârșit, finanțăm o firmă de împrumuturi la scară mică, intermediari, instituții financiare la scară mică pentru că avem capital nelimitat. Pentru detalii suplimentare despre cumpărarea unui împrumut de la noi: Răspundeți imediat la acest e-mail: midland.credit2@gmail.com Nume companie: MIDLAND CREDIT HOME Email companie midland.credit2@gmail.com ID companie NMLS: 315276. Site-ul companiei: midlandcreditonline.com Motto: Investiția pentru generații.
ANONIM a comentat OUG 1 2013
    Dragi solicitanți de împrumuturi Aveți dificultăți financiare? Vrei să începi propria ta afacere? Această companie de împrumut a fost înființată organizații pentru drepturile omului din întreaga lume cu scopul exclusiv de a ajuta săracii și persoanele cu dificultăți financiare din viață. Dacă doriți să solicitați un împrumut, reveniți la noi cu detaliile de mai jos e-mail: elenanino0007@gmail.com Nume: Suma necesară: Durata împrumutului: Numar de mobil: Mulțumesc și binecuvântează Dumnezeu ÎNCREDERE Elena
ANONIM a comentat OUG 1 2013
    Dragi solicitanți de împrumuturi Aveți dificultăți financiare? Vrei să începi propria ta afacere? Această companie de împrumut a fost înființată organizații pentru drepturile omului din întreaga lume cu scopul exclusiv de a ajuta săracii și persoanele cu dificultăți financiare din viață. Dacă doriți să solicitați un împrumut, reveniți la noi cu detaliile de mai jos e-mail: elenanino0007@gmail.com Nume: Suma necesară: Durata împrumutului: Numar de mobil: Mulțumesc și binecuvântează Dumnezeu ÎNCREDERE Elena
ANONIM a comentat Ordin 17 2019
    Obținerea unui împrumut legitim au fost întotdeauna o problemă uriașă Pentru atât de mulți clienți care au nevoi financiare. Problema creditului necorespunzător și a garanțiilor sunt ceva de care clienții sunt întotdeauna îngrijorați atunci când solicită un împrumut de la un creditor legitim. Însă MIDLAND CREDIT FIRM a făcut această diferență în industria creditelor. MIDLAND CREDIT FIRM a fost acreditat de consiliul organizației de creditare pentru a acorda împrumuturi clienților locali și internaționali cu o dobândă de 3%. Ni s-a oferit privilegiul de a răspunde nevoilor dvs. financiare. Problema creditului nu ar trebui să te împiedice să obții împrumutul de care ai nevoie. Serviciile noastre includ următoarele: - * Împrumuturi pentru investitori *Consolidarea datoriilor * Ipoteca a doua * Împrumuturi de afaceri *Imprumuturi personale * Împrumuturi internaționale Fără securitate socială și fără cec de credit, 100% garanție. Tot ce trebuie să faceți este să ne anunțați exact ce doriți și cu siguranță vom face ca visul dvs. să devină realitate. MIDLAND CREDIT FIRM spune DA atunci când băncile dvs. spun NU. În sfârșit, finanțăm o firmă de împrumuturi la scară mică, intermediari, instituții financiare la scară mică pentru că avem capital nelimitat. Pentru detalii suplimentare despre cumpărarea unui împrumut de la noi: Răspundeți imediat la acest e-mail: midland.credit2@gmail.com Nume companie: MIDLAND CREDIT HOME Email companie midland.credit2@gmail.com ID companie NMLS: 315276. Site-ul companiei: midlandcreditonline.com Motto: Investiția pentru generații.
ANONIM a comentat Ordin 5049 2019
    Dragi solicitanți de împrumuturi Aveți dificultăți financiare? Vrei să începi propria ta afacere? Această companie de împrumut a fost înființată organizații pentru drepturile omului din întreaga lume cu scopul exclusiv de a ajuta săracii și persoanele cu dificultăți financiare din viață. Dacă doriți să solicitați un împrumut, reveniți la noi cu detaliile de mai jos e-mail: elenanino0007@gmail.com Nume: Suma necesară: Durata împrumutului: Numar de mobil: Mulțumesc și binecuvântează Dumnezeu ÎNCREDERE Elena
ANONIM a comentat Legea 224 2017
    Hi everyone. My name is Wanetta Zabrina Yedda i am from Brașov i saw people testified about this company called Patricia Kingsman loan company and it is a good thing i was also a victim of scam 3 times until i found this company called Patricia Kingsman loan company God bear me witness this company is real and legit i am a single mother of 3 kids and i work in 2 places to earn more money for me and my kids this company helped me after in explained to them the company told me not to worry that i was going to receive my loan safely i was afraid cause i was cheated before i thought the same thing was also going to happen to me but i said to my self God knows best. The company told me it was 8 hours to receive loan and i thought about it 8 hours to quick i said okay the loan amount i was looking for was 350,000.00 Euro and after i did all the company asked me to do and i sent my required information i received my loan in 8 hours time as stated. When i received my loan i said to my self God is the one who made me found this company and i have already introduced this company to 1 of my friend who also needs help so anyone here or anywhere you see this post if you need a real loan this is the only company that can help without any doubt of fail i am happy everyday because of this company and God i pray God make Mrs Patricia Kingsman last in this world so she can continue to help people in need. I contacted this company via mail which is patriciakingsman.loans2016@gmail.com. Thanks to anyone who reads my message and post.
ANONIM a comentat Legea 224 2017
    Salut tuturor sau oricui mă numesc Vlad Toma. Sunt din București România am auzit despre această companie numită Patricia Kingsman că ajută oameni cu împrumuturi din întreaga lume. Am fost căutat cândva un împrumut online și am fost înșelat de 2 companii care a fost fals și după acel moment nu am crezut niciodată că o companie de împrumut bună ar putea veni de pe internet, am crezut că toate sunt o fraudă până când am găsit această companie numită compania de împrumut Patricia Kingsman am găsit oameni care au depus mărturie despre această companie și am fost surprins de ce am făcut nu găsiți această companie la timp. Nu am crezut niciodată ce au spus oamenii despre companie până când nu am depus cererea și i-am încercat suma pe care o căutam era mare și era pentru o proprietate imobiliară suma împrumutului a fost de 10,5 milioane de euro și așa am aplicat și doamna Patricia Kingsman a vorbit pentru mine, dar având în vedere că împrumutul meu a fost mare, a fost nevoie de doar 15 ore pentru a primi creditul meu, mi-au spus că serviciul de împrumut este de 8 ore pentru a primi împrumut. Singurul lucru pe care mi-a spus să-l fac a fost să depun taxa de transfer bancar pe care banca urma să o folosească pentru a-mi transfera împrumutul în contul meu bancar atunci când mi-a spus că odată mi-a fost teamă că este o înșelătorie, dar am spus să mă dau o încercare am depus taxa de transfer, care a fost declarată și asta a fost depus în total în mai puțin de 15 ore am primit un mesaj de la banca mea că suma de bani care a fost de 10,5 milioane de euro a fost creditată în contul meu bancar și totul despre banii detaliile și de la cine a venit au fost, iată, a fost Patricia Kingsman care m-a ajutat când am văzut-o prima dată, am fost surprinsă, nu am crezut niciodată ochii, dar era adevărat. Așa că mi-am spus mie, de la alți oameni că compania a ajutat să depună mărturie despre faptele bune, mă las să fac din cauza mea că nu este ușor să văd o companie de împrumut legitim online în zilele noastre, astfel încât oricine de oriunde are nevoie de un împrumut online fără să fie înșelat să solicite de la această companie pentru că numai asta te pot ajuta, am confirmat-o și este adevărat că sunt atât de fericit și știu că această companie va face și mai mulți oameni mai fericiți decât mine. Puteți contacta această companie prin e-mail sau Whatsapp, dar am folosit Whatsapp pentru că a fost mai rapid adresa de mail a companiei este patriciakingsman.loans2016@gmail.com, iar Whatsapp este +1 (575) 655-0066. Mulțumesc tuturor salutărilor lui Vlad Toma din București România.
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu