Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

DECIZIE Nr

DECIZIE   Nr. 283 din  1 iulie 2004

referitoare la exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 38 alin. (1) si (2) din Legea bugetului de stat pe anul 2004 nr. 507/2003, ale art. 32 alin. (1) si (2) din Legea bugetului de stat pe anul 2003 nr. 631/2002, ale art. 37 alin. (1) si (2) din Legea bugetului de stat pe anul 2002 nr. 743/2001, ale art. 26 alin. (1) si (2) din Legea bugetului de stat pe anul 2001 nr. 216/2001, precum si ale art. 21 alin. (3) lit. c) din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal

ACT EMIS DE: CURTEA CONSTITUTIONALA

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 889 din 29 septembrie 2004


SmartCity3


    Ioan Vida               - presedinte
    Nicolae Cochinescu      - judecator
    Aspazia Cojocaru        - judecator
    Constantin Doldur       - judecator
    Kozsokar Gabor          - judecator
    Acsinte Gaspar          - judecator
    Petre Ninosu            - judecator
    Ion Predescu            - judecator
    Serban Viorel Stanoiu   - judecator
    Florentina Balta        - procuror
    Afrodita Laura Tutunaru - magistrat-asistent

    Pe rol se afla solutionarea exceptiei de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 38 alin. (1) si (2) din Legea bugetului de stat pe anul 2004 nr. 507/2003, ale art. 32 alin. (1) si (2) din Legea bugetului de stat pe anul 2003 nr. 631/2002, ale art. 37 alin. (1) si (2) din Legea bugetului de stat pe anul 2002 nr. 743/2001, ale art. 26 alin. (1) si (2) din Legea bugetului de stat pe anul 2001 nr. 216/2001, precum si ale art. 21 alin. (3) lit. c) din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, exceptie ridicata de Societatea Comerciala "Alcoa Fujikura Romania" - S.R.L. Arad in Dosarul nr. 6.719/2003 al Tribunalului Arad - Sectia comerciala si contencios administrativ.
    La apelul nominal raspunde, pentru autorul exceptiei, avocatul ales, lipsind celelalte parti, fata de care procedura de citare a fost legal indeplinita.
    Aparatorul autorului exceptiei pune concluzii de admitere a exceptiei, depunand note scrise in acest sens.
    Reprezentantul Ministerului Public pune concluzii de respingere a exceptiei de neconstitutionalitate ca inadmisibila. Astfel, Legea bugetului de stat pe anul 2003 nr. 631/2002, Legea bugetului de stat pe anul 2002 nr. 743/2001, precum si Legea bugetului de stat pe anul 2001 nr. 216/2001 sunt legi cu caracter temporar, care nu mai sunt in vigoare, fiind aplicabile dispozitiile art. 23 alin. (1) din Legea nr. 47/1992, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare. In ceea ce priveste dispozitiile art. 38 alin. (1) si (2) din Legea bugetului de stat pe anul 2004 nr. 507/2003 si cele ale art. 21 alin. (3) lit. c) din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, acestea nu au aplicabilitate in cauza, fiind incidente dispozitiile art. 23 alin. (1) din Legea nr. 47/1992, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.

    CURTEA,
avand in vedere actele si lucrarile dosarului, constata urmatoarele:
    Prin Incheierea din 13 ianuarie 2004, pronuntata in Dosarul nr. 6.719/2003, Tribunalul Arad - Sectia comerciala si contencios administrativ a sesizat Curtea Constitutionala cu exceptia de neconstitutionalitate a prevederilor art. 38 alin. (1) si (2) din Legea bugetului de stat pe anul 2004 nr. 507/2003, ale art. 32 alin. (1) si (2) din Legea bugetului de stat pe anul 2003 nr. 631/2002, ale art. 37 alin. (1) si (2) din Legea bugetului de stat pe anul 2002 nr. 743/2001, ale art. 26 alin. (1) si (2) din Legea bugetului de stat pe anul 2001 nr. 216/2001, precum si ale art. 21 alin. (3) lit. c) din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal.
    Exceptia a fost ridicata de Societatea Comerciala "Alcoa Fujikura Romania" - S.R.L. Arad in dosarul cu numarul de mai sus, avand drept obiect solutionarea unei actiuni in contencios administrativ pentru anularea unei decizii emise de Directia Generala a Finantelor Publice Arad.
    In motivarea exceptiei de neconstitutionalitate autorul acesteia sustine ca dispozitiile legale criticate contravin prevederilor constitutionale referitoare la dreptul la munca, deoarece persoanele nu ar putea alege liber un loc de munca in afara localitatii, o astfel de alegere avand repercusiuni asupra angajatorului, care, de altfel, este obligat sa creeze locuri de munca doar in localitatile mari. De asemenea, posibilitatea manifestarii liberei initiative si a valorificarii tuturor factorilor de productie este restransa prin instituirea unor dispozitii de natura a impovara excesiv cu sarcini fiscale contribuabilii, in considerarea exclusiva a locatiei unde acestia isi desfasoara activitatea. In ceea ce priveste invocarea art. 16 din Constitutie, republicata, autorul exceptiei sustine ca prevederile art. 37 alin. (1) si (2) din Legea nr. 631/2002 creeaza o discriminare nejustificata prin dezavantajul pe care il suporta investitorii care isi desfasoara activitatea intr-o zona care nu acopera necesarul de forta de munca, investitiile acestora facandu-se numai in zonele unde exista forta de munca, pentru a se evita inconvenientul antrenarii unor cheltuieli nedeductibile. Sunt, de asemenea, incalcate si dispozitiile constitutionale referitoare la asezarea justa a sarcinilor fiscale, deoarece intreprinzatorii care isi desfasoara activitatea in zone mai putin populate si care suporta cheltuielile de transport ale angajatilor sunt astfel "penalizati". In ceea ce priveste invocarea dispozitiilor constitutionale referitoare la economia Romaniei si a celor referitoare la nivelul de trai, autorul exceptiei sustine ca si aceste dispozitii sunt incalcate, deoarece li se ingradeste intreprinzatorilor posibilitatea dezvoltarii de afaceri in mediul rural, care sunt astfel defavorizate.
    Tribunalul Arad - Sectia comerciala si contencios administrativ opineaza ca exceptia de neconstitutionalitate este neintemeiata. In ceea ce priveste dispozitiile art. 21 alin. (3) lit. c) din Codul fiscal, instanta arata ca aceste dispozitii legale nu sunt incidente in cauza, deoarece actele contestate nu au fost emise pentru incalcarea acestor dispozitii care au intrat in vigoare la 1 ianuarie 2004.
    Potrivit art. 24 alin. (1) din Legea nr. 47/1992, republicata, incheierea de sesizare a fost comunicata presedintilor celor doua Camere ale Parlamentului si Guvernului, pentru a-si exprima punctele de vedere asupra exceptiei de neconstitutionalitate ridicate. De asemenea, in conformitate cu dispozitiile art. 18^1 din Legea nr. 35/1997, cu modificarile ulterioare, s-a solicitat punctul de vedere al institutiei Avocatul Poporului.
    Presedintele Camerei Deputatilor considera ca exceptia de neconstitutionalitate este neintemeiata, deoarece intra in competenta legiuitorului stabilirea impozitelor si taxelor, precum si stabilirea scutirilor si deducerilor de la plata acestora, prevederile adoptate in acest sens aplicandu-se tuturor agentilor economici in aceleasi conditii si limite, fara discriminari. De asemenea, nu sunt incalcate nici celelalte prevederi constitutionale invocate de autorul exceptiei, textele criticate privesc deduceri de la plata impozitelor catre bugetul de stat, reprezentand, in acelasi timp, o masura de protectie si sprijin acordat persoanelor incadrate in munca.
    In ceea ce priveste dispozitiile art. 21 alin. (3) lit. c) din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, presedintele Camerei Deputatilor arata ca aceasta exceptie este inadmisibila, deoarece solutionarea cauzei nu depinde de dispozitia criticata.
    Guvernul Romaniei apreciaza ca exceptia de neconstitutionalitate este inadmisibila in intregime. Astfel, deoarece Legea bugetului de stat pe anul 2003 nr. 631/2002, Legea bugetului de stat pe anul 2002 nr. 743/2001 si Legea bugetului de stat pe anul 2001 nr. 216/2001 sunt legi cu caracter temporar si aplicabilitate limitata, sunt incidente in cauza dispozitiile art. 23 alin. (1) si (6) din Legea nr. 47/1992, republicata, exceptia fiind inadmisibila. In ceea ce priveste critica de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 38 alin. (1) si (2) din Legea bugetului de stat pe anul 2004 nr. 507/2003, Guvernul apreciaza ca si aceasta este inadmisibila, deoarece dispozitiile criticate sunt aplicabile numai societatilor comerciale cu capital majoritar de stat, autoarea exceptiei neincadrandu-se in aceasta categorie. De asemenea, este inadmisibila si exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 21 alin. (3) lit. c) din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, deoarece aceste prevederi nu sunt relevante in cauza, neconstituind dispozitii de care sa depinda solutionarea cauzei.
    Avocatul Poporului considera ca exceptia de neconstitutionalitate a prevederilor art. 32 alin. (1) si (2) din Legea bugetului de stat pe anul 2003 nr. 631/2002, ale art. 37 alin. (1) si (2) din Legea bugetului de stat pe anul 2002 nr. 743/2001 si ale art. 26 alin. (1) si (2) din Legea bugetului de stat pe anul 2001 nr. 216/2001 este inadmisibila, deoarece aceste dispozitii legale nu mai sunt in vigoare, incetandu-si aplicabilitatea o data cu incheierea exercitiului bugetar pe anii de referinta. Astfel, sunt incidente dispozitiile art. 23 alin. (1) din Legea nr. 47/1992, republicata.
    In ceea ce priveste critica de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 38 alin. (1) si (2) din Legea bugetului de stat pe anul 2004 nr. 507/2003 si ale art. 21 alin. (3) lit. c) din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, Avocatul Poporului apreciaza ca aceasta este neintemeiata, deoarece reglementarea posibilitatii de deducere a unor cheltuieli reprezinta o optiune a legiuitorului, dandu-se astfel expresie preocuparii statului pentru a asigura libertatea comertului, protectia concurentei loiale si crearea cadrului favorabil pentru valorificarea tuturor factorilor de productie.
    Presedintele Senatului nu a comunicat punctul sau de vedere asupra exceptiei de neconstitutionalitate.

    CURTEA,
examinand incheierea de sesizare, punctele de vedere ale presedintelui Camerei Deputatilor, Guvernului si Avocatului Poporului, raportul intocmit de judecatorul-raportor, sustinerile partii prezente, concluziile procurorului, dispozitiile legale criticate, raportate la prevederile Constitutiei, precum si dispozitiile Legii nr. 47/1992, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, retine urmatoarele:
    Curtea Constitutionala constata ca a fost legal sesizata si este competenta, potrivit dispozitiilor art. 146 lit. d) din Constitutie, republicata, ale art. 1 alin. (2), ale art. 2, 3, 12 si 23 din Legea nr. 47/1992, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, sa solutioneze exceptia de neconstitutionalitate ridicata.
    Obiectul exceptiei de neconstitutionalitate il constituie dispozitiile art. 38 alin. (1) si (2) din Legea bugetului de stat pe anul 2004 nr. 507/2003, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 853 din 2 decembrie 2003, ale art. 32 alin. (1) si (2) din Legea bugetului de stat pe anul 2003 nr. 631/2002, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 863 din 29 noiembrie 2002, ale art. 37 alin. (1) si (2) din Legea bugetului de stat pe anul 2002 nr. 743/2001, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 784 din 11 decembrie 2001, ale art. 26 alin. (1) si (2) din Legea bugetului de stat pe anul 2001 nr. 216/2001, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 214 din 26 aprilie 2001, si ale art. 21 alin. (3) lit. c) din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 927 din 23 decembrie 2003, cu modificarile si completarile ulterioare, care au urmatorul continut:
    - Art. 38 alin. (1) si (2) din Legea nr. 507/2003: "(1) Regiile autonome, societatile si companiile nationale, institutele nationale de cercetare-dezvoltare si celelalte societati comerciale cu capital majoritar de stat pot efectua anual, in limita unei cote de 2,0%, aplicata asupra fondului de salarii realizat anual, aferent salariatilor cu contract individual de munca, cheltuieli sociale pentru functionarea corespunzatoare a unor activitati sau unitati aflate in administrarea acestora, potrivit legii, si anume: gradinite, crese, dispensare, cabinete medicale, servicii de sanatate acordate in cazul bolilor profesionale si al accidentelor de munca pana la internarea intr-o unitate sanitara, muzee, biblioteci, cantine, baze sportive, cluburi, camine de nefamilisti, precum si pentru scolile pe care le au sub patronaj.
    (2) In cadrul aceleiasi limite prevazute la alin. (1) unitatile mentionate pot aloca sume pentru: acoperirea unei parti din cheltuielile ocazionate de procurarea unor daruri pentru copiii minori ai salariatilor si cadouri oferite salariatelor; acoperirea partiala a costului transportului la si de la locul de munca al salariatilor; suportarea partiala a costului aferent serviciilor de tratament sau de odihna pentru salariatii proprii si pentru membrii de familie ai acestora, inclusiv al transportului; acordarea de ajutoare pentru inmormantare; acordarea de ajutoare unor salariati care au suferit pierderi insemnate in gospodariile proprii ca urmare a calamitatilor naturale, pentru acoperirea unei parti din cheltuieli in cazul unor boli grave sau incurabile, precum si pentru contributia la fondurile de interventie ale asociatiei profesionale, potrivit prevederilor art. 66 din Legea minelor nr. 85/2003. De asemenea, unitatile mentionate pot contribui prin alocarea unor sume la ajutorarea copiilor din scoli si din centrele de plasament.";
    - Art. 32 alin. (1) si (2) din Legea nr. 631/2002: "(1) Regiile autonome, societatile si companiile nationale, institutele nationale de cercetare-dezvoltare si celelalte societati comerciale pot efectua anual, in limita unei cote de pana la 1,5%, aplicata asupra fondului de salarii realizat anual, aferent salariatilor cu contract individual de munca, cheltuieli sociale care sunt deductibile la calculul profitului impozabil, pentru functionarea corespunzatoare a unor activitati sau unitati aflate in administrarea acestora potrivit legii, si anume: gradinite, crese, dispensare, cabinete medicale, servicii de sanatate acordate in cazul bolilor profesionale si al accidentelor de munca pana la internarea intr-o unitate sanitara, muzee, biblioteci, cantine, baze sportive, cluburi, camine de nefamilisti, precum si scolile pe care le au sub patronaj.
    (2) In cadrul aceleiasi limite prevazute la alin. (1) unitatile mentionate pot aloca sume si pentru: acoperirea unei parti din cheltuielile ocazionate de procurarea unor daruri pentru copiii salariatilor; acoperirea partiala a costului transportului la si de la locul de munca al salariatilor; suportarea partiala a costului biletelor de tratament sau de odihna pentru salariatii proprii si pentru membrii de familie ai acestora, inclusiv al transportului; acordarea de ajutoare pentru inmormantare; acordarea de ajutoare unor salariati care au suferit pierderi insemnate in gospodariile proprii ca urmare a calamitatilor naturale, pentru acoperirea unei parti din cheltuieli in cazul unor boli grave sau incurabile, precum si pentru contributia la fondurile de interventie ale asociatiei profesionale, potrivit prevederilor art. 51 din Legea minelor nr. 61/1998, cu modificarile ulterioare. De asemenea, unitatile mentionate pot contribui prin alocarea unor sume la ajutorarea copiilor din scoli si din centrele de plasament.";
    - Art. 37 alin. (1) si (2) din Legea nr. 743/2001: "(1) Regiile autonome, societatile si companiile nationale, institutele nationale de cercetare-dezvoltare care functioneaza in baza Ordonantei Guvernului nr. 25/1995 privind reglementarea organizarii si finantarii activitatii de cercetare-dezvoltare, aprobata si modificata prin Legea nr. 51/1996, cu modificarile ulterioare, si celelalte societati comerciale pot efectua anual, in limita unei cote de pana la 1,5%, aplicata asupra fondului de salarii realizat anual, aferent salariatilor cu contract individual de munca, cheltuieli care sunt deductibile la calculul profitului impozabil, pentru functionarea corespunzatoare a unor activitati sau unitati aflate in administrarea acestora potrivit legii, si anume: gradinite, crese, dispensare, cabinete medicale, servicii de sanatate acordate in cazul bolilor profesionale si al accidentelor de munca pana la internarea intr-o unitate sanitara, muzee, biblioteci, cantine, baze sportive, cluburi, camine de nefamilisti, precum si pentru scolile pe care le au sub patronaj.
    (2) In cadrul aceleiasi limite prevazute la alin. (1) unitatile mentionate pot aloca sume si pentru: acoperirea unei parti din cheltuielile ocazionate de procurarea unor daruri pentru copiii salariatilor; acoperirea partiala a costului transportului la si de la locul de munca al salariatilor; suportarea partiala a costului biletelor de tratament sau de odihna pentru salariatii proprii si pentru membrii de familie ai acestora, inclusiv al transportului; acordarea de ajutoare pentru inmormantare; acordarea de ajutoare unor salariati care au suferit pierderi insemnate in gospodariile proprii ca urmare a calamitatilor naturale, pentru acoperirea unei parti din cheltuieli in cazul unor boli grave sau incurabile, precum si pentru contributia la fondurile de interventie ale asociatiei profesionale, potrivit prevederilor art. 51 din Legea minelor nr. 61/1998. De asemenea, unitatile mentionate pot contribui prin alocarea unor sume la ajutorarea copiilor din scoli si din centrele de plasament.";
    - Art. 26 alin. (1) si (2) din Legea nr. 216/2001: "(1) Regiile autonome, societatile si companiile nationale, institutele nationale de cercetare-dezvoltare care functioneaza in baza Ordonantei Guvernului nr. 25/1995, aprobata si modificata prin Legea nr. 51/1996, cu modificarile ulterioare, si celelalte societati comerciale pot efectua anual, in limita unei cote de pana la 1,5%, aplicata asupra fondului de salarii realizat anual, aferent salariatilor cu contract individual de munca, cheltuieli care sunt deductibile la calculul profitului impozabil, pentru functionarea corespunzatoare a unor activitati sau unitati aflate in administrarea acestora potrivit legii, si anume: gradinite, crese, dispensare, cabinete medicale, servicii de sanatate acordate in cazul bolilor profesionale si al accidentelor de munca pana la internarea intr-o unitate sanitara, muzee, cantine, baze sportive, cluburi, camine de nefamilisti, precum si pentru scolile pe care le au sub patronaj.
    (2) In cadrul aceleiasi limite prevazute la alin. (1) unitatile mentionate pot aloca sume si pentru: acoperirea unei parti din cheltuielile ocazionate de procurarea unor daruri pentru copiii salariatilor; acoperirea partiala a costului transportului la si de la locul de munca al salariatilor; suportarea partiala a costului biletelor de tratament sau de odihna pentru salariatii proprii si pentru membrii de familie ai acestora, inclusiv al transportului; acordarea de ajutoare pentru inmormantare; acordarea de ajutoare unor salariati care au suferit pierderi insemnate in gospodariile proprii ca urmare a calamitatilor naturale, pentru acoperirea unei parti din cheltuieli, in cazul unor boli grave sau incurabile, precum si pentru contributia la fondurile de interventie ale asociatiei profesionale, potrivit prevederilor art. 51 din Legea minelor nr. 61/1998.";
    - Art. 21 alin. (3) lit. c) din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal: "(3) Urmatoarele cheltuieli au deductibilitate limitata: (...) c) cheltuielile sociale, in limita unei cote de pana la 2%, aplicata asupra fondului de salarii realizat. Intra sub incidenta acestei limite cu prioritate ajutoarele pentru nastere, ajutoarele pentru inmormantare, ajutoarele pentru boli grave sau incurabile si protezele, precum si cheltuielile pentru functionarea corespunzatoare a unor activitati sau unitati aflate in administrarea contribuabililor: gradinite, crese, servicii de sanatate acordate in cazul bolilor profesionale si ale accidentelor de munca pana la internarea intr-o unitate sanitara, muzee, biblioteci, cantine, baze sportive, cluburi, camine de nefamilisti, precum si pentru scolile pe care le au sub patronaj. In cadrul acestei limite pot fi deduse si cheltuielile reprezentand: transportul la si de la locul de munca al salariatilor, cadouri in bani sau in natura oferite copiilor minori ai salariatilor, cadouri in bani sau in natura acordate salariatelor, costul prestatiilor pentru tratament si odihna pentru salariatii proprii si pentru membrii de familie ai acestora, inclusiv transportul, ajutoare pentru salariatii care au suferit pierderi in gospodarie si contributia la fondurile de interventie ale asociatiei profesionale a minerilor, ajutorarea copiilor din scoli si centre de plasament;"
    Autorul exceptiei de neconstitutionalitate sustine ca prin dispozitiile legale criticate sunt incalcate prevederile art. 16 alin. (1), art. 38 alin. (1), art. 43 alin. (1), art. 53 alin. (2) si art. 134 alin. (1) si (2) lit. a) din Constitutia Romaniei. Dupa aprobarea prin referendum a Legii de revizuire a Constitutiei Romaniei, dispozitiile invocate au fost cuprinse in art. 16 alin. (1), art. 41 alin. (1), art. 47 alin. (1), art. 56 alin. (2) si art. 135 alin. (1) si (2) lit. a), cu urmatorul continut:
    - Art. 16: "(1) Cetatenii sunt egali in fata legii si a autoritatilor publice, fara privilegii si fara discriminari.";
    - Art. 41: "(1) Dreptul la munca nu poate fi ingradit. Alegerea profesiei, a meseriei sau a ocupatiei, precum si a locului de munca este libera.";
    - Art. 47: "(1) Statul este obligat sa ia masuri de dezvoltare economica si de protectie sociala, de natura sa asigure cetatenilor un nivel de trai decent.";
    - Art. 56: "(2) Sistemul legal de impuneri trebuie sa asigure asezarea justa a sarcinilor fiscale.";
    - Art. 135: "(1) Economia Romaniei este economie de piata, bazata pe libera initiativa si concurenta.
    (2) Statul trebuie sa asigure:
    a) libertatea comertului, protectia concurentei loiale, crearea cadrului favorabil pentru valorificarea tuturor factorilor de productie."
    Examinand exceptia de neconstitutionalitate, Curtea constata ca alin. (2) al art. 138 din Constitutia Romaniei consacra principiul anualitatii bugetului de stat. Prin urmare, Legea nr. 631/2002, Legea nr. 743/2001, precum si Legea nr. 216/2001 sunt legi cu caracter temporar care au fost in vigoare in cursul anilor 2003, 2002, respectiv 2001, perioade pentru care s-au aprobat bugetele de stat respective.
    In consecinta, legile criticate nu mai sunt in vigoare, fiind aplicabile dispozitiile art. 23 alin. (1) din Legea nr. 47/1992, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, potrivit carora "Curtea Constitutionala decide asupra exceptiilor (...) privind neconstitutionalitatea unei legi sau ordonante ori a unei dispozitii dintr-o lege sau dintr-o ordonanta in vigoare."
    In ceea ce priveste exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 38 alin. (1) si (2) din Legea bugetului de stat pe anul 2004 nr. 507/2003, Curtea constata ca aceste dispozitii legale sunt aplicabile regiilor autonome, societatilor si companiilor nationale, institutelor nationale de cercetare-dezvoltare si celorlalte societati comerciale cu capital majoritar de stat, societatea comerciala care este autoarea exceptiei neincadrandu-se in nici una dintre aceste ipoteze, astfel incat prevederile criticate nu constituie dispozitii de care depinde solutionarea cauzei.
    De asemenea, Curtea observa ca solutionarea cauzei nu depinde nici de dispozitiile art. 21 alin. (3) lit. c) din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, intrucat obiectul litigiului aflat pe rolul instantei de judecata il constituie contestatia introdusa de autorul exceptiei impotriva procesului-verbal incheiat la data de 8 mai 2003 de organele de control din cadrul Directiei Controlului Fiscal Arad, prin care s-a dispus obligarea acestuia la plata catre bugetul de stat a unor sume de bani reprezentand impozite pe veniturile nerezidentilor provenite din prestari de servicii, debite suplimentare la fondul de solidaritate sociala pentru persoanele cu handicap, dobanzi, penalitati si majorari de intarziere si alte datorii catre stat. In esenta, autorul exceptiei nu critica instituirea de catre legiuitor a unor deductibilitati la calcularea si plata impozitelor, ci faptul ca aceste deductibilitati nu se refera si la cheltuielile efectuate de angajatorii din categoria carora face parte, precum recrutarea fortei de munca din alte localitati decat aceea in care isi desfasoara activitatea. Asadar, autorul exceptiei nu critica dispozitiile care s-ar aplica in cauza, ci lipsa unor prevederi legale care sa permita deductibilitatea la calcularea impozitelor a categoriilor de cheltuieli mentionate.
    In consecinta, sunt aplicabile dispozitiile art. 23 alin. (1) din Legea nr. 47/1992, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, potrivit carora "Curtea Constitutionala decide asupra exceptiilor (...) privind neconstitutionalitatea unei legi sau ordonante ori a unei dispozitii dintr-o lege sau dintr-o ordonanta in vigoare, care are legatura cu solutionarea cauzei in orice faza a litigiului si oricare ar fi obiectul acestuia".
    In baza dispozitiilor alin. (6) al art. 23 din Legea nr. 47/1992, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, Curtea constata ca exceptia de neconstitutionalitate este inadmisibila.

    Pentru considerentele expuse, in temeiul art. 146 lit. d) si al art. 147 alin. (4) din Constitutie, republicata, al art. 13 alin. (1) lit. A.d) si al art. 23 alin. (1) din Legea nr. 47/1992, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare,

    CURTEA
    In numele legii
    DECIDE:

    Respinge ca inadmisibila exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 38 alin. (1) si (2) din Legea bugetului de stat pe anul 2004 nr. 507/2003, ale art. 32 alin. (1) si (2) din Legea bugetului de stat pe anul 2003 nr. 631/2002, ale art. 37 alin. (1) si (2) din Legea bugetului de stat pe anul 2002 nr. 743/2001, ale art. 26 alin. (1) si (2) din Legea bugetului de stat pe anul 2001 nr. 216/2001, precum si ale art. 21 alin. (3) lit. c) din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, exceptie ridicata de Societatea Comerciala "Alcoa Fujikura Romania" S.R.L. Arad in Dosarul nr. 6.719/2003 al Tribunalului Arad - Sectia comerciala si contencios administrativ.
    Definitiva si obligatorie.
    Pronuntata in sedinta publica din data de 1 iulie 2004.

          PRESEDINTELE CURTII CONSTITUTIONALE,
              prof. univ. dr. IOAN VIDA

                              Magistrat asistent,
                              Afrodita Laura Tutunaru



SmartCity5

COMENTARII la Decizia 283/2004

Momentan nu exista niciun comentariu la Decizia 283 din 2004
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Decizia 283/2004
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu