Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

DECIZIE Nr

DECIZIE   Nr. 278 din 26 mai 2005

referitoare la exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. III alin. (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 33/2001 privind unele masuri referitoare la salarizarea functionarilor publici si a altor categorii de personal din sectorul bugetar, precum si a personalului din organele autoritatii judecatoresti, ale art. 12 alin. (4) din Legea bugetului de stat pe anul 2002 nr. 743/2001, ale art. 32 din Legea bugetului asigurarilor sociale de stat pe anul 2002 nr. 744/2001, ale art. 10 alin. (3) din Legea bugetului de stat pe anul 2003 nr. 631/2002, ale art. 7 alin. (3) din Legea bugetului asigurarilor sociale de stat pe anul 2003 nr. 632/2002, ale art. 9 alin. (7) din Legea bugetului de stat pe anul 2004 nr. 507/2003, ale art. 7 alin. (3) din Legea bugetului asigurarilor sociale de stat pe anul 2004 nr. 519/2003, ale art. 8 alin. (7) din Legea bugetului de stat pe anul 2005 nr. 511/2004, ale art. 7 alin. (3) din Legea bugetului asigurarilor sociale de stat pe anul 2005 nr. 512/2004, precum si ale art. 50 alin. (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 177/2002 privind salarizarea si alte drepturi ale magistratilor

ACT EMIS DE: CURTEA CONSTITUTIONALA

ACT PUBLICAT IN:            MONITORUL OFICIAL  NR. 803 din  5 septembrie 2005


SmartCity3


    Ioan Vida              - presedinte
    Aspazia Cojocaru       - judecator
    Constantin Doldur      - judecator
    Acsinte Gaspar         - judecator
    Petre Ninosu           - judecator
    Ion Predescu           - judecator
    Serban Viorel Stanoiu  - judecator
    Florentina Balta       - procuror
    Claudia Margareta Nita - magistrat-asistent

    Pe rol se afla solutionarea exceptiei de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. III alin. (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 33/2001 privind unele masuri referitoare la salarizarea functionarilor publici si a altor categorii de personal din sectorul bugetar, precum si a personalului din organele autoritatii judecatoresti, ale art. 12 alin. (4) din Legea bugetului de stat pe anul 2002 nr. 743/2001, ale art. 10 alin. (3) din Legea bugetului de stat pe anul 2003 nr. 631/2002 si ale art. 9 alin. (7) din Legea bugetului de stat pe anul 2004 nr. 507/2003, exceptie ridicata de Teodor Rusu, Teodora Varcioroveanu si altii in Dosarul nr. 5/M/2005 al Tribunalului Brasov - Sectia civila, inregistrata la Curtea Constitutionala sub nr. 205D/2005.
    La apelul nominal lipsesc partile, fata de care procedura de citare a fost legal indeplinita.
    Curtea dispune a se face apelul si in dosarele nr. 219D/2005, nr. 220 D/2005, nr. 221D/2005, nr. 222D/2005, nr. 223D/2005, nr. 224D/2005 si nr. 238D/2005, avand ca obiect aceeasi exceptie de neconstitutionalitate, ridicata de Aurica Talos, Nicolae Claudiu Chis si altii in Dosarul nr. 66/2005 al Tribunalului Salaj - Sectia civila, de Simona Boldan, Petronela Zoita Nasaudean si altii in Dosarul nr. 67/2005 al aceleiasi instante, de Ana Szallosi, Iudit Maria Onaciu si altii in Dosarul nr. 68/2005 al aceleiasi instante, de Valeria Sabou, Cornelia Jula si altii in Dosarul nr. 99/2005 al aceleiasi instante, de Silviu Salajan, Mirela Lazoc si altii in Dosarul nr. 100/2005 al aceleiasi instante, de Rodica Lobont, Angela Maxim si altii in Dosarul nr. 101/2005 al aceleiasi instante, respectiv de Ana Nicoleta Gosman Tigau, Nicoleta Botoman si altii in Dosarul nr. 4.227/2004 al Tribunalului Brasov - Sectia civila. Curtea dispune a se face apelul si in Dosarul nr. 207D/2005, avand ca obiect exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor "art. III alin. (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 33/2001 privind unele masuri referitoare la salarizarea functionarilor publici si a altor categorii de personal din sectorul bugetar, precum si a personalului din organele autoritatii judecatoresti, ale art. 50 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 177/2002 privind salarizarea si alte drepturi ale magistratilor, ale art. 12 alin. (4) din Legea bugetului de stat pe anul 2002 nr. 743/2001, ale art. 32 din Legea bugetului asigurarilor sociale de stat pe anul 2002 nr. 744/2001, ale art. 10 alin. (3) din Legea bugetului de stat pe anul 2003 nr. 631/2002, ale art. 7 din Legea bugetului asigurarilor sociale de stat pe anul 2003 nr. 632/2002, ale art. 9 alin. (7) teza intai din Legea bugetului de stat pe anul 2004 nr. 507/2003, ale art. 7 alin. (3) din Legea bugetului asigurarilor sociale de stat pe anul 2004 nr. 519/2003, ale art. 7 din Legea bugetului de stat pe anul 2005 nr. 511/2004 si ale art. 7 alin. (3) din Legea bugetului asigurarilor sociale de stat pe anul 2005 nr. 512/2004", exceptie ridicata de Iosif Ioan Muresan, Dacia Rubl si altii in Dosarul nr. 3.275/2004 al Tribunalului Bistrita-Nasaud - Sectia civila. De asemenea, Curtea dispune a se face apelul si in Dosarul nr. 218D/2005, avand ca obiect exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. III alin. (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 33/2001 privind unele masuri referitoare la salarizarea functionarilor publici si a altor categorii de personal din sectorul bugetar, precum si a personalului din organele autoritatii judecatoresti, ale art. 12 alin. (4) din Legea bugetului de stat pe anul 2002 nr. 743/2001, ale art. 10 alin. (3) din Legea bugetului de stat pe anul 2003 nr. 631/2002, ale art. 9 alin. (7) din Legea bugetului de stat pe anul 2004 nr. 507/2003, precum si ale art. 50 alin. (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 177/2002 privind salarizarea si alte drepturi ale magistratilor, exceptie ridicata de Mircea Marincas, Chivu Papita si altii in Dosarul nr. 47/2005 al Tribunalului Salaj - Sectia civila. In sfarsit, Curtea dispune a se face apelul si in Dosarul nr. 240D/2005, avand ca obiect exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. III alin. (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 33/2001 privind unele masuri referitoare la salarizarea functionarilor publici si a altor categorii de personal din sectorul bugetar, precum si a personalului din organele autoritatii judecatoresti, precum si ale art. 12 alin. (4) din Legea bugetului de stat pe anul 2002 nr. 743/2001, exceptie ridicata de Trandafir Scutaru, Dumitru Morosan si altii in Dosarul nr. 1.970/C/2004 al Tribunalului Galati - Sectia civila.
    La apelul nominal lipsesc partile, fata de care procedura de citare a fost legal indeplinita. Magistratul-asistent refera Curtii faptul ca, in dosarele nr. 205D/2005, nr. 219D/2005, nr. 220D/2005, nr. 221D/2005, nr. 222D/2005, nr. 223D/2005 si nr. 224D/2005, Ministerul Justitiei, in calitate de parte in aceste cauze, a trimis prin Serviciul de Registratura al Curtii Constitutionale note scrise cu un continut identic, prin care apreciaza, pe de o parte, ca exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. III alin. (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 33/2001 este intemeiata si, pe de alta parte, ca exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 12 alin. (4) din Legea nr. 743/2001, ale art. 10 alin. (3) din Legea nr. 631/2002 si ale art. 9 alin. (7) din Legea nr. 507/2003 este inadmisibila.
    De asemenea, magistratul-asistent invedereaza Curtii faptul ca in dosarele nr. 219D/2005 si nr. 220D/2005 autorii exceptiei au depus cate o nota prin care solicita renuntarea la judecarea exceptiilor de neconstitutionalitate ridicate.
    Reprezentantul Ministerului Public solicita respingerea acestei cereri, aratand ca, in temeiul art. 55 din Legea nr. 47/1992, dispozitiile Codului de procedura civila referitoare la suspendarea, intreruperea sau stingerea procesului nu sunt aplicabile procedurii specifice activitatii Curtii Constitutionale.
    Curtea Constitutionala respinge cererea astfel cum a fost formulata.
    Curtea, avand in vedere ca obiectul exceptiilor de neconstitutionalitate ridicate in dosarele sus-mentionate este, in totalitate sau in parte, identic, pune in discutie, din oficiu, problema conexarii cauzelor.
    Reprezentantul Ministerului Public este de acord cu conexarea dosarelor.
    Curtea, in temeiul art. 53 alin. (5) din Legea nr. 47/1992, dispune conexarea dosarelor nr. 240D/2005, nr. 238D/2005, nr. 224D/2005, nr. 223D/2005, nr. 222D/2005, nr. 221D/2005, nr. 220D/2005, nr. 219D/2005, nr. 218D/2005 si nr. 207D/2005 la Dosarul nr. 205D/2005, care a fost primul inregistrat.
    Cauza fiind in stare de judecata, reprezentantul Ministerului Public pune concluzii de respingere a exceptiei de neconstitutionalitate, aratand in acest sens ca asupra dispozitiilor de lege criticate Curtea Constitutionala s-a mai pronuntat in alte cauze, de exemplu prin deciziile nr. 26 din 20 ianuarie 2005, nr. 69 din 3 februarie 2005 sau nr. 96 din 15 februarie 2005, iar in cauza de fata nu au intervenit elemente noi, de natura a determina modificarea acestei jurisprudente.

    CURTEA,
avand in vedere actele si lucrarile dosarelor, constata urmatoarele:
    Prin incheierile din 2 februarie si 19 ianuarie 2005, pronuntate in dosarele nr. 5/M/2005 si nr. 4.227/2004, Tribunalul Brasov - Sectia civila a sesizat Curtea Constitutionala cu exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 3 alin. (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 33/2001 privind unele masuri referitoare la salarizarea functionarilor publici si a altor categorii de personal din sectorul bugetar, precum si a personalului din organele autoritatii judecatoresti, ale art. 12 alin. (4) din Legea bugetului de stat pe anul 2002 nr. 743/2001, ale art. 10 alin. (3) din Legea bugetului de stat pe anul 2003 nr. 631/2002, precum si ale art. 9 alin. (7) din Legea bugetului de stat pe anul 2004 nr. 507/2003. De asemenea, Curtea Constitutionala a fost sesizata cu aceeasi exceptie de neconstitutionalitate prin incheierile civile nr. 166, nr. 167 si nr. 169 din 21 februarie 2005, pronuntate in dosarele nr. 66/2005, nr. 67/2005 si nr. 100/2005, precum si prin incheierile din 7 februarie 2005, pronuntate in dosarele nr. 68/2005, nr. 99/2005 si nr. 101/2005 ale Tribunalului Salaj - Sectia civila. Exceptia a fost ridicata de Teodor Rusu, Teodora Varcioroveanu si altii, de Ana Nicoleta Gosman Tigau, Nicoleta Botoman si altii, de Aurica Talos, Nicolae Claudiu Chis si altii, de Simona Boldan, Petronela Zoita Nasaudean si altii, de Silviu Salajan, Mirela Lazoc si altii, de Ana Szallosi, Iudit Maria Onaciu si altii, de Valeria Sabou, Cornelia Jula si altii, respectiv de Rodica Lobont, Maxim Angela si altii in cadrul unor cauze avand ca obiect plata primei de concediu. De asemenea, prin Incheierea din 7 februarie 2005, pronuntata in Dosarul nr. 47/2005, Tribunalul Salaj - Sectia civila a sesizat Curtea Constitutionala cu exceptia de neconstitutionalitate a acelorasi dispozitii mentionate mai sus, precum si a dispozitiilor art. 50 alin. (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 177/2002 privind salarizarea si alte drepturi ale magistratilor. Exceptia de neconstitutionalitate a fost ridicata de Mircea Marincas, Chivu Papita si altii intr-o cauza avand ca obiect plata primei de concediu.
    De asemenea, prin Incheierea din 14 februarie 2005, pronuntata in Dosarul nr. 3.275/2004, Tribunalul Bistrita-Nasaud - Sectia civila a sesizat Curtea Constitutionala cu exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 3 alin. (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 33/2001 privind unele masuri referitoare la salarizarea functionarilor publici si a altor categorii de personal din sectorul bugetar, precum si a personalului din organele autoritatii judecatoresti, ale art. 50 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 177/2002 privind salarizarea si alte drepturi ale magistratilor, ale art. 12 alin. (4) din Legea bugetului de stat pe anul 2002 nr. 743/2001, ale art. 32 din Legea bugetului asigurarilor sociale de stat pe anul 2002 nr. 744/2001, ale art. 10 alin. (3) din Legea bugetului de stat pe anul 2003 nr. 631/2002, ale art. 7 din Legea bugetului asigurarilor sociale de stat pe anul 2003 nr. 632/2002, ale art. 9 alin. (7) teza intai din Legea bugetului de stat pe anul 2004 nr. 507/2003, ale art. 7 alin. (3) din Legea bugetului asigurarilor sociale de stat pe anul 2004 nr. 519/2003, ale art. 7 din Legea bugetului de stat pe anul 2005 nr. 511/2004 si ale art. 7 alin. (3) din Legea bugetului asigurarilor sociale de stat pe anul 2005 nr. 512/2004. Exceptia a fost ridicata de Iosif Ioan Muresan, Dacia Rubl si altii intr-o cauza avand ca obiect plata primei de concediu.
    In sfarsit, prin Incheierea din 11 februarie 2005, pronuntata in Dosarul nr. 1.970/C/2004, Tribunalul Galati - Sectia civila a sesizat Curtea Constitutionala cu exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 3 alin. (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 33/2001 privind unele masuri referitoare la salarizarea functionarilor publici si a altor categorii de personal din sectorul bugetar, precum si a personalului din organele autoritatii judecatoresti, precum si ale art. 12 alin. (4) din Legea bugetului de stat pe anul 2002 nr. 743/2001. Exceptia a fost ridicata de Trandafir Scutaru, Dumitru Morosan si altii intr-o cauza avand ca obiect plata primei de concediu.
    In motivarea exceptiei, avand un continut asemanator, autorii acesteia arata ca prin textele de lege criticate au fost incalcate prevederile art. 41 alin. (2) si ale art. 53 din Constitutie. In esenta, se arata ca suspendarea in mod succesiv a exercitiului dreptului la prima de concediu, mai intai prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 33/2001, apoi prin legile bugetare pentru anii 2002, 2003 si 2004, echivaleaza cu restrangerea exercitiului acestui drept. Dreptul la prima de concediu se regaseste, in opinia autorilor exceptiei, in sintagma "concediu de odihna platit" cuprinsa in art. 41 alin. (2) din Constitutie, astfel ca restrangerea nejustificata a acestui drept constitutional incalca art. 53 din Legea fundamentala, ale carui conditii strict si limitativ prevazute pentru restrangerea exercitiului unui drept prin lege nu sunt respectate.
    In plus, in dosarele nr. 205D/2005, nr. 219D/2005, nr. 220D/2005, nr. 221D/2005, nr. 222D/2005, nr. 223D/2005 si nr. 224D/2005, autorii exceptiei sustin si incalcarea art. 115 alin. (4) din Constitutie, deoarece masura dispusa prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 33/2001 nu a fost justificata de o situatie exceptionala, asa cum impune norma constitutionala invocata.
    De asemenea, in dosarele nr. 219D/2005, nr. 220D/2005, nr. 221D/2005, nr. 222D/2005 si nr. 223D/2005 autorii exceptiei invoca si contrarietatea textelor de lege criticate fata de prevederile art. 16 din Constitutie, sustinandu-se in acest sens ca "salarizarea personalului din autoritatea judecatoreasca se intemeiaza pe raporturi de autoritate, nu pe principii contractuale", ceea ce creeaza "o inechitate fata de personalul contractual al societatilor comerciale care, in baza negocierii, beneficiaza de asemenea prime de vacanta, precum si de primele reglementate de Codul fiscal".
    In sfarsit, in Dosarul nr. 205D/2005 autorii exceptiei de neconstitutionalitate invoca prevederile art. 1 alin. (3) din Legea fundamentala, referitoare la caracterul de stat de drept, democratic si social al Romaniei, precum si la garantarea, ca valori supreme in stat, a drepturilor si libertatilor cetatenilor.
    In ceea ce priveste argumentarea exceptiei de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 50 alin. (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 177/2002 privind salarizarea si alte drepturi ale magistratilor, ridicata in dosarele nr. 207D/2005 si nr. 218D/2005, autorii acesteia arata ca dispozitiile de lege criticate au abrogat toate reglementarile referitoare la salarizarea si alte drepturi ale magistratilor si personalului de specialitate juridica asimilat acestora din Legea nr. 50/1996, fara ca noua lege de salarizare sa prevada un drept similar. Or, art. 18 din Codul muncii, in vigoare la data suspendarii, respectiv abrogarii, prevedea in mod imperativ ca "Drepturile persoanelor incadrate in munca nu pot face obiectul vreunei tranzactii, renuntari sau limitari, ele fiind aparate de stat impotriva oricaror incalcari, a manifestarilor de subiectivism, abuz sau arbitrariu."
    Tribunalul Brasov - Sectia civila, exprimandu-si opinia in dosarele nr. 205D/2005 si nr. 238D/2005, apreciaza ca exceptia de neconstitutionalitate este intemeiata. In acest sens, se arata ca "prima de vacanta prevazuta de art. 41^1 alin. (1) din Ordonanta Guvernului nr. 83/2000 se incadreaza in sintagma <<alte conditii specifice, stabilite de lege>>, prevazuta de art. 41 alin. (2) din Constitutie, avand in vedere ca aceasta este distincta de concediul de odihna platit, insa este specifica categoriei profesionale a magistratilor si a personalului auxiliar din autoritatea judecatoreasca si este prevazuta prin lege speciala." In consecinta, suspendarea primei de vacanta, "chiar daca ar fi considerata o restrangere temporara", nu este justificata prin prisma prevederilor art. 53 din Constitutie, deoarece nu se incadreaza in nici una dintre situatiile prevazute limitativ de norma constitutionala invocata, nu este necesara intr-o societate democratica si are ca efect atingerea dreptului in insasi substanta sa. Se mai mentioneaza ca actele normative ce contin dispozitiile de lege criticate nu cuprind nici o expunere de motive care sa justifice luarea acestei masuri "de natura a conduce la discriminarea autoritatii judecatoresti fata de celelalte puteri ale statului".
    Tribunalul Salaj - Sectia civila, exprimandu-si opinia in dosarele nr. 218D/2005, nr. 219D/2005, nr. 220D/2005, nr. 221D/2005, nr. 222D/2005, nr. 223D/2005 si nr. 224D/2005, considera ca exceptia de neconstitutionalitate este fondata. Se precizeaza in acest sens ca, potrivit art. 41 din Constitutie, "drepturile salariale constituie un mijloc de protectie sociala a muncii si se acorda in functie de complexitatea si importanta sociala a muncii", iar "prima de vacanta are drept scop refacerea psihica a magistratului, avand in vedere conditiile speciale in care isi desfasoara activitatea". Or, acest "drept fundamental", care se coreleaza cu dispozitiile art. 18 din Codul muncii, nu poate fi suspendat sau restrans decat in conditiile exprese prevazute de art. 53 din Constitutie.
    Tribunalul Bistrita-Nasaud - Sectia civila, exprimandu-si opinia in Dosarul nr. 207D/2005, apreciaza ca exceptia de neconstitutionalitate nu este intemeiata, deoarece dreptul la prima pentru concediul de odihna este un drept suplimentar, care nu face parte din categoria drepturilor fundamentale prevazute de art. 41 din Constitutie. Se mai precizeaza ca dreptul la concediul de odihna platit este asigurat si in prezent prin acordarea, conform legislatiei in vigoare, a indemnizatiei de concediu de odihna, astfel ca, tinand cont si de aceste considerente, textele de lege criticate sunt constitutionale.
    Tribunalul Galati - Sectia civila, exprimandu-si opinia in Dosarul nr. 240D/2005, considera ca exceptia de neconstitutionalitate este intemeiata, intrucat textele de lege criticate incalca prevederile art. 53 din Constitutie.
    Potrivit prevederilor art. 30 alin. (1) din Legea nr. 47/1992, incheierile de sesizare au fost comunicate presedintilor celor doua Camere ale Parlamentului, Guvernului si Avocatului Poporului, pentru a-si exprima punctele de vedere asupra exceptiei de neconstitutionalitate ridicate.
    Guvernul a transmis punctele sale de vedere, avand un continut asemanator, prin care considera urmatoarele: exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 3 alin. (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 33/2001 este intemeiata pentru urmatoarele argumente: concediul de odihna platit este un drept al salariatilor garantat de art. 41 alin. (2) din Constitutie, referitor la masurile de protectie sociala a muncii; din "interpretarea coroborata a dispozitiilor Codului muncii si ale Legii nr. 188/1999" rezulta ca dreptul la concediul de odihna are doua componente, care nu se pot disocia: una nepatrimoniala, constand in insasi efectuarea concediului prin suspendarea obligatiei salariatului de a presta munca, iar cealalta de natura patrimoniala, care acopera drepturile cuvenite salariatului in perioada concediului de odihna; or, "a admite posibilitatea suspendarii aplicabilitatii prevederilor legale care consacra dreptul la prima de concediu echivaleaza cu recunoasterea implicita a posibilitatii de suspendare a exercitiului oricarei componente a dreptului la concediu platit, inclusiv sub aspectul laturii nepatrimoniale"; art. 139 alin. (2) din Codul muncii prevede ca dreptul la concediu de odihna anual nu poate forma obiectul vreunei cesiuni, renuntari sau limitari. In consecinta, se apreciaza ca suspendarea acordarii dreptului la prima de concediu reprezinta in fapt o suspendare a unui drept constitutional fundamental consacrat de art. 41 alin. (2) din Constitutie", iar aceasta suspendare "echivaleaza cu restrangerea nejustificata a acestui drept, fara a fi incidenta vreuna dintre situatiile de exceptie prevazute de art. 53 din Constitutie, care sa permita o astfel de restrangere". Mai mult, se sustine ca "restrangerea adusa de legiuitor prin masura suspendarii care in fapt anuleaza aplicarea unei componente esentiale a dreptului constitutional in discutie, aduce atingere insasi existentei dreptului", incalcand flagrant si sub acest aspect dispozitiile art. 53 din Legea fundamentala.
    In ceea ce priveste exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 12 alin. (4) din Legea bugetului de stat pe anul 2002 nr. 743/2001, ale art. 32 din Legea bugetului asigurarilor sociale de stat pe anul 2002 nr. 744/2001, ale art. 10 alin. (3) din Legea bugetului de stat pe anul 2003 nr. 631/2002, ale art. 7 din Legea bugetului asigurarilor sociale de stat pe anul 2003 nr. 632/2002, ale art. 9 alin. (7) teza intai din Legea bugetului de stat pe anul 2004 nr. 507/2003, ale art. 7 alin. (3) din Legea bugetului asigurarilor sociale de stat pe anul 2004 nr. 519/2003, considera ca aceasta este inadmisibila, deoarece, potrivit art. 138 alin. (2) din Constitutie care consacra principiul anualitatii bugetului de stat, dispozitiile criticate nu mai sunt in vigoare.
    In ceea ce priveste normele bugetare in vigoare, care au prelungit termenul de suspendare a aplicarii dispozitiilor legale ce reglementeaza dreptul la prima de concediu de odihna pana la data de 31 decembrie 2005, respectiv art. 8 alin. (7) din Legea nr. 511/2004 si art. 7 alin. (3) din Legea nr. 512/2004, se arata ca acestea sunt neconstitutionale, pentru aceleasi considerente ce sustin neconstitutionalitatea textului art. III alin. (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 33/2001.
    In ceea ce priveste exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 50 alin. (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 177/2002, se apreciaza ca aceasta este neintemeiata, deoarece textul criticat este "o prevedere finala, prin care se abroga dispozitiile referitoare la salarizarea si alte drepturi ale magistratilor si personalului de specialitate juridica asimilat, potrivit legii, acestora, din Legea nr. 50/1996". In plus, se mentioneaza ca "autorii exceptiei nu prezinta motivele prin care sustin neconstitutionalitatea textului in cauza."
    Avocatul Poporului a transmis punctul sau de vedere, prin care arata urmatoarele:
    In ceea ce priveste critica de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. III alin. (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 33/2001, ale art. 7 alin. (3) din Legea nr. 512/2004 si ale art. 50 alin. (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 177/2002 fata de prevederile art. 53 din Constitutie, se arata ca "aceasta nu poate fi retinuta, intrucat textele legale atacate nu pun in discutie restrangeri ale exercitiului unor drepturi sau libertati fundamentale." De asemenea, textele de lege mentionate nu contravin nici art. 41 alin. (2) din Constitutie, deoarece suspendarea dreptului la prima ce se acorda cu ocazia plecarii in concediul de odihna, respectiv abrogarea prevederilor referitoare la salarizarea si alte drepturi ale magistratilor si personalului de specialitate asimilat, se circumscriu notiunii de masuri de protectie sociala "stabilite prin lege", asa cum prevede chiar norma constitutionala invocata de autorii exceptiei.
    In ceea ce priveste critica de neconstitutionalitate a textelor din legile bugetului de stat si din legile bugetului asigurarilor sociale de stat pe anii 2002, 2003 si 2004, se arata ca, potrivit principiului anualitatii bugetului de stat, acestea nu mai sunt in vigoare. In consecinta, sunt incidente prevederile art. 29 alin. (1) din Legea nr. 47/1992, conform carora Curtea Constitutionala se pronunta numai asupra exceptiilor de neconstitutionalitate avand ca obiect dispozitii legale in vigoare.
    In ceea ce priveste critica de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 7 din Legea bugetului de stat pe anul 2005 nr. 511/2004, fata de prevederile art. 41 alin. (2) si ale art. 53 din Constitutie, asa cum aceasta a fost prezentata de autorii exceptiei de neconstitutionalitate in Dosarul nr. 207D/2005, se apreciaza ca dispozitiile constitutionale invocate nu au incidenta in cauza.
    In concluzie, Avocatul Poporului considera ca prevederile art. III alin. (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 33/2001, ale art. 7 alin. (3) din Legea nr. 512/2004 si ale art. 50 alin. (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 177/2002 sunt constitutionale, iar exceptia de neconstitutionalitate referitoare la celelalte dispozitii din legile bugetare si ale bugetului asigurarilor sociale de stat pe anii 2002, 2003 si 2004 este inadmisibila.
    Presedintii celor doua Camere ale Parlamentului nu au comunicat punctele lor de vedere.

    CURTEA,
examinand incheierile de sesizare, punctele de vedere ale Guvernului si Avocatului Poporului, rapoartele intocmite de judecatorul-raportor, concluziile procurorului, dispozitiile legale criticate raportate la prevederile Constitutiei, precum si dispozitiile Legii nr. 47/1992, retine urmatoarele:
    Curtea Constitutionala constata ca este legal sesizata si competenta, potrivit dispozitiilor art. 146 lit. d) din Constitutie, precum si ale art. 1 alin. (2), ale art. 2, 3, 10 si 29 din Legea nr. 47/1992, sa solutioneze exceptia de neconstitutionalitate cu care a fost sesizata.
    Obiectul exceptiei de neconstitutionalitate il constituie dispozitiile art. III alin. (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 33/2001 privind unele masuri referitoare la salarizarea functionarilor publici si a altor categorii de personal din sectorul bugetar, precum si a personalului din organele autoritatii judecatoresti, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 108 din 2 martie 2001, aprobata si modificata prin Legea nr. 386/2001, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 390 din 17 iulie 2001, ale art. 12 alin. (4) din Legea bugetului de stat pe anul 2002 nr. 743/2001, ale art. 32 din Legea bugetului asigurarilor sociale de stat pe anul 2002 nr. 744/2001, ale art. 10 alin. (3) din Legea bugetului de stat pe anul 2003 nr. 631/2002, ale art. 7 alin. (3) din Legea bugetului asigurarilor sociale de stat pe anul 2003 nr. 632/2002, ale art. 9 alin. (7) din Legea bugetului de stat pe anul 2004 nr. 507/2003, ale art. 7 alin. (3) din Legea bugetului asigurarilor sociale de stat pe anul 2004 nr. 519/2003, ale art. 8 alin. (7) din Legea bugetului de stat pe anul 2005 nr. 511/2004 (si nu ale art. 7 din Legea nr. 511/2004, asa cum in mod eronat indica autorii exceptiei de neconstitutionalitate), ale art. 7 alin. (3) din Legea bugetului asigurarilor sociale de stat pe anul 2005 nr. 512/2004, precum si ale art. 50 alin. (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 177/2002 privind salarizarea si alte drepturi ale magistratilor, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 924 din 18 decembrie 2002, aprobata cu modificari prin Legea nr. 347/2003, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 525 din 22 iulie 2003, cu modificarile si completarile ulterioare. Aceste dispozitii au urmatorul cuprins:
    - Art. III alin. (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 33/2001 privind unele masuri referitoare la salarizarea functionarilor publici si a altor categorii de personal din sectorul bugetar, precum si a personalului din organele autoritatii judecatoresti: "De asemenea, se suspenda pana la data de 1 ianuarie 2002 aplicarea prevederilor art. 41^1 alin. (1) care cuprind dispozitii referitoare la acordarea primei pentru concediul de odihna si ale art. 45 alin. (1) referitoare la cuantumul sporului cu care se platesc orele lucrate peste durata normala a timpului de munca din Legea nr. 50/1996 privind salarizarea si alte drepturi ale personalului din organele autoritatii judecatoresti, republicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 563 din 18 noiembrie 1999, modificata si completata prin Ordonanta Guvernului nr. 83/2000 pentru modificarea si completarea Legii nr. 50/1996 privind salarizarea si alte drepturi ale personalului din organele autoritatii judecatoresti, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 425 din 1 septembrie 2000, precum si aplicarea prevederilor art. IV referitoare la acordarea primei cu ocazia plecarii in concediul de odihna din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 237/2000 pentru modificarea Legii nr. 21/1999 pentru prevenirea si sanctionarea spalarii banilor, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 614 din 29 noiembrie 2000.";
    - Art. 12 alin. (4) din Legea bugetului de stat pe anul 2002 nr. 743/2001: "Termenele prevazute la art. III din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 33/2001 privind unele masuri referitoare la salarizarea functionarilor publici si a altor categorii de personal din sectorul bugetar, precum si a personalului din organele autoritatii judecatoresti, aprobata si modificata prin Legea nr. 386/2001, se prelungesc pana la data de 31 decembrie 2002.";
    - Art. 32 din Legea bugetului asigurarilor sociale de stat pe anul 2002 nr. 744/2001: "Termenele prevazute la art. III din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 33/2001 privind unele masuri referitoare la salarizarea functionarilor publici si a altor categorii de personal din sectorul bugetar, precum si a personalului din organele autoritatii judecatoresti, aprobata si modificata prin Legea nr. 386/2001, se prelungesc pana la data de 31 decembrie 2002.";
    - Art. 10 alin. (3) din Legea bugetului de stat pe anul 2003 nr. 631/2002: "Termenele prevazute la art. III din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 33/2001 privind unele masuri referitoare la salarizarea functionarilor publici si a altor categorii de personal din sectorul bugetar, precum si a personalului din organele autoritatii judecatoresti, aprobata cu modificari prin Legea nr. 386/2001, cu modificarile ulterioare, se prelungesc pana la data de 31 decembrie 2003.";
    - Art. 7 alin. (3) din Legea bugetului asigurarilor sociale de stat pe anul 2003 nr. 632/2002: "Termenele prevazute la art. III din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 33/2001 privind unele masuri referitoare la salarizarea functionarilor publici si a altor categorii de personal din sectorul bugetar, precum si a personalului din organele autoritatii judecatoresti, aprobata cu modificari prin Legea nr. 386/2001, cu modificarile ulterioare, se prelungesc pana la data de 31 decembrie 2003.";
    - Art. 9 alin. (7) din Legea bugetului de stat pe anul 2004 nr. 507/2003: "Aplicarea prevederilor din actele normative in vigoare referitoare la primele ce se acorda cu ocazia plecarii in concediul de odihna, precum si a celor ale art. 32 alin. (2) din Legea nr. 188/1999 privind Statutul functionarilor publici, cu modificarile si completarile ulterioare, se suspenda pana la data de 31 decembrie 2004.";
    - Art. 7 alin. (3) din Legea bugetului asigurarilor sociale de stat pe anul 2004 nr. 519/2003: "Aplicarea prevederilor din actele normative in vigoare, referitoare la primele ce se acorda cu ocazia plecarii in concediul de odihna, precum si a celor ale art. 32 alin. (2) din Legea nr. 188/1999 privind Statutul functionarilor publici, cu modificarile si completarile ulterioare, se suspenda pana la data de 31 decembrie 2004.";
    - Art. 8 alin. (7) din Legea bugetului de stat pe anul 2005 nr. 511/2004: "Aplicarea prevederilor din actele normative in vigoare referitoare la primele ce se acorda cu ocazia plecarii in concediul de odihna, precum si a celor ale art. 32 alin. (2) din Legea nr. 188/1999 privind Statutul functionarilor publici, republicata, cu modificarile ulterioare, se suspenda pana la data de 31 decembrie 2005.";
    - Art. 7 alin. (3) din Legea bugetului asigurarilor sociale de stat pe anul 2005 nr. 512/2004: "Aplicarea prevederilor din actele normative in vigoare, referitoare la primele ce se acorda cu ocazia plecarii in concediul de odihna, precum si a celor ale art. 32 alin. (2) din Legea nr. 188/1999 privind Statutul functionarilor publici, republicata, cu modificarile ulterioare, se suspenda pana la data de 31 decembrie 2005.";
    - Art. 50 alin. (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 177/2002 privind salarizarea si alte drepturi ale magistratilor: "Pe data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta se abroga art. 1^1, precum si celelalte dispozitii referitoare la salarizarea si alte drepturi ale magistratilor si personalului de specialitate juridica asimilat, potrivit legii, acestora, din Legea nr. 50/1996 privind salarizarea si alte drepturi ale personalului din organele autoritatii judecatoresti, republicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 563 din 18 noiembrie 1999, cu modificarile si completarile ulterioare, precum si orice alte dispozitii contrare."
    In motivarea exceptiei de neconstitutionalitate ridicate autorii invoca incalcarea art. 1 alin. (3), art. 16 alin. (1), art. 41 alin. (2), art. 53, precum si a art. 115 alin. (4) din Constitutie. Aceste prevederi au urmatorul cuprins:
    - Art. 1 alin. (3): "Romania este stat de drept, democratic si social, in care demnitatea omului, drepturile si libertatile cetatenilor, libera dezvoltare a personalitatii umane, dreptatea si pluralismul politic reprezinta valori supreme, in spiritul traditiilor democratice ale poporului roman si idealurilor Revolutiei din decembrie 1989, si sunt garantate.";
    - Art. 16 alin. (1): "Cetatenii sunt egali in fata legii si a autoritatilor publice, fara privilegii si fara discriminari.";
    - Art. 41 alin. (2): "Salariatii au dreptul la masuri de protectie sociala. Acestea privesc securitatea si sanatatea salariatilor, regimul de munca al femeilor si al tinerilor, instituirea unui salariu minim brut pe tara, repausul saptamanal, concediul de odihna platit, prestarea muncii in conditii deosebite sau speciale, formarea profesionala, precum si alte situatii specifice, stabilite prin lege.";
    - Art. 53: "(1) Exercitiul unor drepturi sau al unor libertati poate fi restrans numai prin lege si numai daca se impune, dupa caz, pentru: apararea securitatii nationale, a ordinii, a sanatatii ori a moralei publice, a drepturilor si a libertatilor cetatenilor; desfasurarea instructiei penale; prevenirea consecintelor unei calamitati naturale, ale unui dezastru ori ale unui sinistru deosebit de grav.
    (2) Restrangerea poate fi dispusa numai daca este necesara intr-o societate democratica. Masura trebuie sa fie proportionala cu situatia care a determinat-o, sa fie aplicata in mod nediscriminatoriu si fara a aduce atingere existentei dreptului sau a libertatii.";
    - Art. 115 alin. (4): "Guvernul poate adopta ordonante de urgenta numai in situatii extraordinare a caror reglementare nu poate fi amanata, avand obligatia de a motiva urgenta in cuprinsul acestora."
    Examinand dispozitiile de lege criticate, raportate la normele constitutionale invocate, Curtea Constitutionala constata ca exceptia urmeaza a fi respinsa pentru urmatoarele considerente:
    Curtea retine ca, in esenta, se considera neconstitutionala suspendarea acordarii unor drepturi banesti prin dispozitiile art. III alin. (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 33/2001, prelungirea succesiva a acestei suspendari prin legile criticate, referitoare la bugetul de stat si la bugetul asigurarilor sociale de stat aferente anilor 2002, 2003, 2004 si 2005, precum si abrogarea dispozitiilor legale a caror aplicare fusese suspendata fata de magistrati si personalul de specialitate juridica asimilat, potrivit legii, acestora, intrucat aceasta constituie o masura care incalca prevederile art. 1 alin. (3), art. 16 alin. (1), art. 41 alin. (2) si ale art. 53 din Constitutie. De asemenea, se considera ca adoptarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 33/2001 s-a facut cu nerespectarea prevederilor textului constitutional al art. 115 alin. (4).
    Curtea Constitutionala constata ca dispozitiile legale criticate au mai format obiectul controlului de constitutionalitate, iar, de exemplu, prin Decizia nr. 69 din 3 februarie 2005, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 211 din 14 martie 2005, Decizia nr. 96 din 15 februarie 2005, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 227 din 18 martie 2005, sau prin Decizia nr. 148 din 17 martie 2005, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 370 din 3 mai 2005, Curtea a respins exceptii de neconstitutionalitate cu obiect similar si cu o motivare identica.
    Astfel, in ceea ce priveste dispozitiile art. III alin. (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 33/2001, Curtea a constatat prin deciziile mentionate ca acestea si-au produs efecte numai pana la data de 1 ianuarie 2002, asa cum prevedea textul acestei ordonante de urgenta, iar legile bugetare si cele ale bugetului asigurarilor sociale de stat pe anii 2002, 2003 si 2004 au fost in vigoare pana la data de 31 decembrie 2002, 31 decembrie 2003, respectiv 31 decembrie 2004. Asadar, la data ridicarii exceptiei de neconstitutionalitate aceste dispozitii nu mai erau in vigoare, iar, in conformitate cu prevederile art. 147 alin. (1) din Constitutie si cu cele ale art. 29 alin. (1) si (6) din Legea nr. 47/1992, exceptia de neconstitutionalitate este inadmisibila.
    In ceea ce priveste dispozitiile art. 8 alin. (7) din Legea bugetului de stat pe anul 2005 nr. 511/2004 si ale art. 7 alin. (3) din Legea bugetului asigurarilor sociale de stat pe anul 2005 nr. 512/2004, Curtea constata ca acestea sunt in vigoare si dispun suspendarea dreptului la prima pentru concediul de odihna doar in ceea ce priveste personalul auxiliar din organele autoritatii judecatoresti, in conditiile in care dreptul la prima de concediu a magistratilor, prevazut de art. 41^1 alin. (1) din Legea nr. 50/1996 privind salarizarea si alte drepturi ale personalului din autoritatile judecatoresti, a fost abrogat prin art. 50 alin. (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 177/2002 privind salarizarea si alte drepturi ale magistratilor, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 924 din 18 decembrie 2002. Asadar, critica de neconstitutionalitate urmeaza a se referi doar la aceste texte legale in vigoare si prin raportare la dispozitiile art. 1 alin. (3), art. 16 alin. (1), art. 41 alin. (2) si art. 53 din Constitutie. Prin deciziile anterior mentionate, Curtea a examinat insa constitutionalitatea textelor de lege amintite fata de normele fundamentale invocate si in prezenta cauza, astfel ca, neintervenind elemente noi de natura sa modifice schimbarea jurisprudentei in materie, se impune mentinerea acesteia. In plus, in cauza de fata a fost invocata si contrarietatea textelor de lege criticate fata de prevederile art. 1 alin. (3) din Constitutie. Curtea constata ca aceasta critica nu poate fi retinuta, deoarece dispozitiile legale atacate nu afecteaza principiul statului de drept, democratic si social, si nici pe cel al garantarii valorilor supreme in stat, enuntate in norma constitutionala invocata, astfel ca exceptia de neconstitutionalitate este neintemeiata si sub acest aspect.
    In sfarsit, referitor la critica de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 50 alin. (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 177/2002, Curtea a retinut, prin aceleasi decizii mai sus amintite, ca "beneficiul unor drepturi salariale suplimentare, cum este si prima de concediu, nu constituie un drept constitutional fundamental, iar prevederile art. 53 din Constitutie nu sunt incidente in privinta reglementarii lor. In consecinta, legiuitorul este in drept sa le acorde, sa le modifice ori sa inceteze acordarea lor, precum si sa stabileasca perioada in care le acorda. De altfel, aplicand acest principiu, legiuitorul a inteles ca prin prevederile art. 50 alin. (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 177/2002 sa abroge toate dispozitiile Legii nr. 50/1996 referitoare la salarizarea si alte drepturi ale magistratilor si personalului de specialitate juridica asimilat, astfel ca prevederile art. 41^1 alin. (1) din Legea nr. 50/1996 si-au incetat aplicarea cu privire la aceste categorii de persoane". In ceea ce priveste invocarea pentru sustinerea exceptiei de neconstitutionalitate a unor dispozitii legale din Codul muncii, Curtea precizeaza ca examinarea constitutionalitatii dispozitiilor dintr-o lege sau ordonanta se face in raport cu norme si principii ale Legii fundamentale sau ale unor conventii si tratate la care Romania este parte, si nu fata de dispozitii legale din acte normative cu forta juridica inferioara.

    Pentru considerentele expuse, in temeiul art. 146 lit. d) si al art. 147 alin. (4) din Constitutie, precum si al art. 1 - 3, art. 11 alin. (1) lit. A.d) si al art. 29 din Legea nr. 47/1992,

    CURTEA CONSTITUTIONALA
    In numele legii
    DECIDE:

    I. Respinge, ca inadmisibila, exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. III alin. (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 33/2001 privind unele masuri referitoare la salarizarea functionarilor publici si a altor categorii de personal din sectorul bugetar, precum si a personalului din organele autoritatii judecatoresti si ale art. 12 alin. (4) din Legea bugetului de stat pe anul 2002 nr. 743/2001, exceptie ridicata de Trandafir Scutaru, Dumitru Morosan si altii in Dosarul nr. 1.970/C/2004 al Tribunalului Galati - Sectia civila; exceptia de neconstitutionalitate a art. III alin. (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 33/2001, ale art. 12 alin. (4) din Legea nr. 743/2001, ale art. 10 alin. (3) din Legea nr. 631/2002, precum si cele ale art. 9 alin. (7) din Legea nr. 507/2003, exceptie ridicata de Teodor Rusu, Teodora Varcioroveanu si altii in Dosarul nr. 5/M/2005 al Tribunalului Brasov - Sectia civila, de Mircea Marincas, Chivu Papita si altii in Dosarul nr. 47/2005 al Tribunalului Salaj - Sectia civila, de Aurica Talos, Nicolae Claudiu Chis, Dumitru Dragan si Georgeta Frasineanu in Dosarul nr. 66/2005 al Tribunalului Salaj - Sectia civila, de Simona Boldan, Petronela Zoita Nasaudean si altii in Dosarul nr. 67/2005 al aceleiasi instante, de Ana Szallosi, Iudit Maria Onaciu si altii in Dosarul nr. 68/2005 al aceleiasi instante, de Valeria Sabou, Cornelia Jula si altii in Dosarul nr. 99/2005 al aceleiasi instante, de Silviu Salajan, Mirela Lazoc si altii in Dosarul nr. 100/2005 al instantei mai sus mentionate, de Rodica Lobont, Angela Maxim si altii in Dosarul nr. 101/2005 al aceleiasi instante, respectiv de Ana Nicoleta Gosman Tigau, Nicoleta Botoman si altii in Dosarul nr. 4.227/2004 al Tribunalului Brasov - Sectia civila; exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. III alin. (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 33/2001, ale art. 12 alin. (4) din Legea nr. 743/2001, ale art. 32 din Legea nr. 744/2001, ale art. 10 alin. (3) din Legea nr. 631/2002, ale art. 7 alin. (3) din Legea nr. 632/2002, ale art. 9 alin. (7) din Legea nr. 507/2003, precum si ale art. 7 alin. (3) din Legea nr. 519/2003, exceptie ridicata de Iosif Ioan Muresan, Dacia Rubl si altii in Dosarul nr. 3.275/2004 al Tribunalului Bistrita-Nasaud - Sectia civila.
    II. Respinge, ca neintemeiata, exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 8 alin. (7) din Legea bugetului de stat pe anul 2005 nr. 511/2004 si ale art. 7 alin. (3) din Legea bugetului asigurarilor sociale de stat pe anul 2005 nr. 512/2004, precum si ale art. 50 alin. (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 177/2002 privind salarizarea si alte drepturi ale magistratilor, exceptie ridicata de Iosif Ioan Muresan, Dacia Rubl si altii in Dosarul nr. 3.275/2004 al Tribunalului Bistrita-Nasaud - Sectia civila, respectiv exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 50 alin. (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 177/2002 privind salarizarea si alte drepturi ale magistratilor, exceptie ridicata de Mircea Marincas, Chivu Papita si altii in Dosarul nr. 47/2005 al Tribunalului Salaj - Sectia civila.
    Definitiva si general obligatorie.
    Pronuntata in sedinta publica din data de 26 mai 2005.

          PRESEDINTELE CURTII CONSTITUTIONALE,
              prof. univ. dr. IOAN VIDA

                              Magistrat asistent,
                              Claudia Margareta Nita



SmartCity5

COMENTARII la Decizia 278/2005

Momentan nu exista niciun comentariu la Decizia 278 din 2005
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Legea 127 2017
    Îmi apare că site-ul http://www.legex.ro/VizualizareLege.aspx?var=153691#comentariu, sau cum se numește, este not secure. Adică putem comenta dar ne asumăm riscul informatic. E corect?
ANONIM a comentat Legea 127 2017
    nu cumva ar trebui să fie bizară absența oricărui comentariu la această lege? Totuși este o lege adoptată conform procedurilor regulamentare în vigoare, deci este ea însăși în vigoare. Avem dreptul cel puțin legal de a o comenta.
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Decizia 278/2005
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu