Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDIN Nr

ORDIN   Nr. 25 din 3 martie 2009

pentru aprobarea Instructiunilor privind reglementarea activitatilor in cadrul Ministerului Apararii Nationale care vizeaza problematica Agentiei Europene de Aparare

ACT EMIS DE: MINISTERUL APARARII NATIONALE

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 158 din 13 martie 2009



Pentru aplicarea prevederilor art. 5 alin. (1) lit. f) din Legea nr. 346/2006 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Apărării Naţionale, cu modificările ulterioare,

în temeiul prevederilor art. 33 alin. (1) din Legea nr. 346/2006, cu modificările ulterioare,

ministrul apărării naţionale emite prezentul ordin.

Art. 1. - Se aprobă Instrucţiunile privind reglementarea activităţilor în cadrul Ministerului Apărării Naţionale care vizează problematica Agenţiei Europene de Apărare, prevăzute în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.

Art. 2. - Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Ministrul apărării naţionale,

Mihai Stănisoară

ANEXĂ

INSTRUCŢIUNI

privind reglementarea activităţilor în cadrul Ministerului Apărării Naţionale care vizează problematica Agenţiei Europene de Apărare

CAPITOLUL I

Dispoziţii generale

Art. 1. - Scopul prezentelor instrucţiuni este acela de a reglementa cadrul instituţional intern pentru desfăşurarea activităţilor în cadrul Ministerului Apărării Naţionale, denumit în continuare MApN, în relaţia cu Agenţia Europeană de Apărare/European Defence Agency, denumită în continuare EDA, şi cu celelalte instituţii guvernamentale pe această problematică.

Art. 2. - Domeniile de aplicare a prezentelor instrucţiuni sunt următoarele:

a) reprezentarea MApN în cadrul procesului decizional şi al mecanismelor de lucru ale EDA;

b) reglementarea procesului de decizie, coordonarea, desfăşurarea şi monitorizarea activităţilor în cadrul MApN în relaţia cu EDA;

c) relaţionarea cu instituţiile guvernamentale şi neguvernamentale pe problematica EDA.

Art. 3. - (1) Ministerul Afacerilor Externe, denumit în continuare MAE, este instituţia coordonatoare la nivel naţional pe problematica EDA.

(2) Reprezentanţii MApN participă la reuniunile de coordonare şi la grupurile de lucru ad-hoc constituite/convocate la iniţiativa MAE sau a altor instituţii implicate.

CAPITOLUL II

Structuri şi competenţe la nivelul Ministerului Apărării Naţionale

Art. 4. - (1) Ministrul apărării naţionale reprezintă România în Comitetul director al EDA, format din miniştrii apărării/EDA Steering Board in Defence Ministers formation, denumit în continuare MOD SB. Mandatul de participare la reuniunile MOD SB este aprobat prin memorandum de către primul-ministru al României. După desfăşurarea reuniunilor, primul-ministru al României este informat asupra dezbaterilor, concluziilor şi deciziilor adoptate.

(2) Participarea MApN la proiectele şi programele EDA este iniţiată de punctele de contact naţionale pe domeniile de lucru specializate ale EDA/National points of contact, denumite în continuare POCs, avizată de Punctul de contact naţional central pentru relaţia cu EDA/Central point of contact, denumit în continuare CPOC, şi aprobată de către ministrul apărării naţionale.

(3)   Mecanismul general de implicare în proiectele şi programele EDA presupune următoarele activităţi şi responsabilităţi:

a)   pe baza necesităţilor naţionale şi a priorităţilor în dezvoltarea capacităţilor militare, POCs iniţiază propunerile de participare la proiectele şi programele EDA;

b)   avizarea propunerilor de participare la proiectele şi programele EDA se realizează de următoarele structuri ale MApN: Statul Major General, denumit în continuare SMG, din perspectiva necesităţilor militare şi a cerinţelor operaţionale; Departamentul pentru politica de apărare şi planificare, denumit în continuare DPAP, din punctul de vedere al obiectivelor politico-militare naţionale şi al resurselor de finanţare a participării la proiectul/programul respectiv; Departamentul pentru armamente, denumit în continuare DpA, din perspectiva capacităţilor naţionale de cercetare-dezvoltare şi de producţie, pentru implicarea în proiectul/programul respectiv;

c) CPOC promovează documentele transmise de structuri, pentru aprobare, ministrului apărării naţionale.

Art. 5. - (1)CPOC pentru relaţia cu EDA se asigură de către DPAP, iar înlocuitorul acestuia se asigură de către Direcţia politici de apărare din cadrul DPAP.

(2) CPOC are următoarele competenţe:

a)  participă la Comitetul pregătitor al Comitetului director al EDA/EDA Steering Board Preparatory Commity, denumit în continuare PREPCOM, pentru pregătirea MOD SB; mandatul de participare se aprobă de către ministrul apărării naţionale, după consultarea POCs; după desfăşurarea reuniunii îl informează pe ministrul apărării naţionale, pe secretarul de stat şi şef al DPAP şi POCs asupra dezbaterilor şi concluziilor rezultate;

b) coordonează şi monitorizează activitatea curentă a POCs în cadrul MApN pe domeniile de lucru ale EDA, prin convocarea de reuniuni periodice de analiză şi proiecţie, avizează mandatele de participare la activităţile EDAşi primeşte concluziile rezultate în urma desfăşurării acestor activităţi;

c) monitorizează problematica globală a EDAşi gestionează mesajele/documentele primite prin reţeaua EXTRANET a EDA sau alte canale;

d) propune periodic, semestrial şi anual, ministrului apărării naţionale şi secretarului de stat şi şef al DPAP orientările politico-militare pentru activităţile MApN în relaţia cu EDA, după consultarea MAE şi a POCs;

e) înaintează periodic, semestrial şi anual, ministrului apărării naţionale şi secretarului de stat şi şef al DPAP informări privind activitatea structurilor MApN în relaţia cu EDA, după consultarea POCs;

f) informează POCs, după desfăşurarea reuniunii MOD SB, asupra dezbaterilor, concluziilor şi deciziilor adoptate;

g)  reprezintă Punctul de contact central al MApN în relaţia cu MAE, pe problematica EDA; în acest context, coordonează răspunsurile MApN la solicitările şi iniţiativele MAE în acest domeniu, precum şi propunerile de poziţie sau de implicare a MApN în diverse iniţiative şi proiecte ale EDA;

h) avizează propunerile de participare la activităţile şi proiectele EDA, care sunt iniţiate de către directorul naţional pentru capacităţi militare în domeniul capacităţi militare/Capabilities, denumit în continuare domeniul CAP, de către directorul naţional pentru armamente în domeniul armamentelor/Armaments, denumit în continuare domeniul ARM, şi în domeniul industrie şi piaţă/Industry&Market, denumit în continuare domeniul I&M, precum şi de către directorul naţional pentru cercetare şi tehnologii în domeniul cercetare şi tehnologie/Research&Tehnology, denumit în continuare domeniul R&T;

i) asigură relaţia principală cu Punctul de contact pentru EDA din cadrul Reprezentanţei Permanente a României pe lângă Uniunea Europeană.

(3)  Pentru gestionarea/asigurarea relaţiei operaţionale cu EDA, CPOC este sprijinit de următoarele structuri de expertiză:

a) grupul de expertiză/experţi din cadrul Direcţiei politici de apărare, denumită în continuare DPA, pentru aspectele politico-strategice ale proiectelor EDA, participarea la mecanismul decizional al EDA şi ca punct de contact al MApN în cadrul mecanismului de coordonare, comunicare şi consultare la nivel naţional pe problematica EDA, denumit în continuare MCCC, şi al mecanismului naţional de coordonare pe afaceri europene;

b) grupul de expertiză/experţi din cadrul Direcţiei planificare integrată a apărării, denumită în continuare DPIA, care asigură Punctul de contact naţional în domeniul planificării apărării în relaţia cu EDA/Defence Data POC, pentru planificarea participării MApN la activităţile şi proiectele EDA, aspectele bugetare/financiare ale EDA şi iniţiativele/proiectele EDA în domeniul planificării apărării.

CAPITOLUL III

Structuri şi competenţe în domeniul capacităţilor militare

Art. 6. - (1) Şeful Direcţiei planificare strategică din cadrul SMG participă, în calitate de reprezentant naţional, la reuniunile Comitetului director al EDA format din directorii naţionali pentru capacităţi militare/EDA Steering Board in Capabiiity Directors formation, denumit în continuare CAP SB, şi asigură Punctul de contact naţional al directorului pentru capacităţi militare în relaţia cu EDA, denumit în continuare CAP POC.

(2) CAP POC coordonează şi monitorizează, la nivelul MApN şi al structurilor subordonate, activităţile aferente procesului de dezvoltare a capacităţilor militare în relaţia cu EDA.

(3)  Pentru gestionarea/asigurarea relaţiei operaţionale cu EDA, CAP POC coordonează activitatea punctelor de contact naţionale pentru echipele de dezvoltare integrată din cadrul EDA/Integrated Development Teams POCs, denumite în continuare IDTs POCs, şi punctele de contact naţionale pentru echipele de proiect din cadrul EDA/Project Teams POCs, denumite în continuare PTs POCs, fiind sprijinit de un asistent şi un grup de experţi.

Art. 7. - (1) CAP POC are următoarele competenţe:

a) participă la reuniunile CAP SB şi la alte activităţi ale EDA în domeniul CAP, informând CPOC şi structurile implicate cu privire la dezbaterile, concluziile şi deciziile adoptate la aceste reuniuni;

b) gestionează problematica EDA în domeniul CAP, precum şi mesajele/documentele primite prin reţeaua EXTRANET a EDA în acest domeniu sau prin alte canale;

c) iniţiază propuneri pentru implicarea MApN în programele şi iniţiativele EDA, derulate în cadrul echipelor de dezvoltare integrată din cadrul EDA/EDA Integrated Development Teams, denumite în continuare IDTs, şi în cadrul echipelor de proiect din cadrul EDA/EDA Project Teams, denumite în continuare PTs, în funcţie de nevoile şi cerinţele proprii de dezvoltare a capacităţilor militare naţionale;

d) participă la reuniunile de coordonare convocate de CPOC de analiză şi proiecţie a activităţilor POCs, prezentând elemente referitoare la participarea structurilor MApN la procesele de dezvoltare a capacităţilor militare derulate în cadrul EDA;

e)  participă la reuniuni sau grupuri de lucru organizate de MAE în cadrul MCCC, în domeniul CAP, şi informează CPOC despre desfăşurarea acestora;

f) informează periodic, semestrial şi anual, CPOC în legătură cu activităţile desfăşurate la nivelul MApN în domeniul CAP în relaţia cu EDA şi cu propunerile de activităţi pentru perioada următoare;

g)  asigură relaţia cu Punctul de contact pentru EDA din cadrul Reprezentanţei Permanente a României pe lângă Uniunea Europeană, în domeniul propriu de responsabilitate.

(2) Asistentul CAP POC şi echipa de experţi au următoarele atribuţii:

a)  asigură gestionarea problematicii EDA în domeniul CAP, precum şi a mesajelor/documentelor primite prin reţeaua EXTRANET a EDA în acest domeniu sau prin alte canale;

b)  participă la PREPCOM, care pregăteşte reuniunile CAP SB;

c)  participă la alte activităţi de lucru ale EDA în domeniul CAP;

d)  participă la reuniuni sau grupuri de lucru organizate de MAE în cadrul MCCC, în domeniul CAP, şi informează CAP POC despre desfăşurarea acestora;

e) asigură coordonarea activităţilor IDTs POCs si PTs POCs. Art. 8. - (1) SMG stabileşte IDTs POCs, PTs POCs şi punctele de contact naţionale pentru grupurile de proiecte ad-hoc/Ad Hoc Project Groups POCs, la care a fost decisă participarea României.

(2) SMG, la iniţiativa şefului Direcţiei planificare strategică în calitatea sa de CAP POC, propune ministrului apărării naţionale, periodic sau ori de câte ori este nevoie, cu avizul CPOC, participarea la activităţi şi proiecte de cooperare în cadrul EDA în domeniul CAP. Totodată, desemnează POCs pentru activităţile aferente acestor proiecte.

CAPITOLUL IV

Structuri şi competenţe în domeniul armamentelor, al industriei şi pieţei echipamentelor de apărare

Art. 9. - (1) Locţiitorul şefului DpA- directorul naţional pentru armamente//National Armaments Director, denumit în continuare NAD, participă, în calitate de reprezentant naţional, la reuniunile Comitetului director al EDA format din directorii naţionali pentru armamente/EDA Steering Board in NAD formation, denumit în continuare NAD SB, şi asigură Punctul de contact naţional al NAD în relaţia cu EDA/NAD Point of contact, denumit în continuare NAD POC.

(2) Pentru gestionarea/asigurarea relaţiei operaţionale cu EDA, NAD desemnează o structură de sprijin ad-hoc compusă din locţiitorul NAD POC, asistentul în domeniul armamentelor şi asistentul în domeniul industriei şi pieţei echipamentelor de apărare. Asistenţii sunt şi Punct de contact naţional pentru armamente în relaţia cu EDA/Armaments POC, denumit în continuare ARM POC, respectiv Punct de contact naţional pentru industrie şi piaţă în relaţia cu EDA/Industry & Market POC, denumit în continuare I&M POC.

Art. 10. - (1) DpA deţine rolul de coordonare şi monitorizare a activităţilor de cooperare în domeniul armamentelor, industriei de apărare si pieţei echipamentelor de apărare, în relaţia cu EDA.

(2) DpA, la iniţiativa NAD, ARM POC sau l&M POC, propune ministrului apărării naţionale, periodic sau ori de câte ori este nevoie, după consultarea CAP POC şi cu avizul CPOC, participarea la activităţi şi proiecte de cooperare ale EDA în domeniul armamentelor, industriei şi pieţei echipamentelor de apărare. Totodată, desemnează punctele de contact pentru activităţile aferente proiectelor specifice.

(3) NAD POC are următoarele competenţe:

a)  participă la reuniunile NAD SB, informând CPOC şi structurile implicate cu privire la dezbaterile, concluziile şi deciziile adoptate la aceste reuniuni;

b)     gestionează problematica EDA din domeniul armamentelor, al industriei şi pieţei echipamentelor de apărare, precum şi mesajele/documentele primite prin reţeaua EXTRANET a EDA în aceste domenii sau prin alte canale;

c) participă la alte activităţi de lucru ale EDA în domeniile de responsabilitate, cum ar fi reuniunea NAD POCs;

d) participă la reuniunile de coordonare convocate de CPOC, de analiză şi proiecţie a activităţilor POCs;

e)  participă la reuniuni sau grupuri de lucru organizate de MAE, în cadrul MCCC, în domeniul armamentelor, al industriei şi pieţei echipamentelor de apărare, şi informează CPOC despre desfăşurarea acestora;

f) NAD POC, după consultarea cu CAP POC, transmite către CPOC, pentru avizare, propunerile de participare la proiecte ad-hoc   ale    EDA,    pentru    anul    următor,    în    domeniul armamentelor, al industriei şi pieţei echipamentelor de apărare, însoţite de necesarul de fonduri;

g) informează periodic, semestrial şi anual, CPOC în legătură cu activităţile din domeniul de responsabilitate în relaţia cu EDA, desfăşurate şi avute în vedere pentru perioada următoare;

h) asigură relaţia cu Punctul de contact pentru EDA din cadrul Reprezentanţei Permanente a României pe lângă Uniunea Europeană, în domeniul de responsabilitate.

(4) ARM POC are următoarele competenţe:

a)  monitorizează informaţia la care are acces în reţeaua EXTRANET a EDA şi înaintează către NAD propuneri privind măsuri specifice şi puncte de vedere naţionale, solicitate statelor membre prin comunicatele emise de Direcţia armamente din cadrul EDA;

b)  participă la reuniunile organizate de Direcţia armamente din cadrul EDA, cu mandatul aprobat de NAD;

c)   participă la reuniunile PREPCOM, care pregătesc reuniunile NAD SB, în funcţie de agenda acestora;

d) participă la reuniunile de coordonare convocate de CPOC, de analiză şi proiecţie a activităţilor POCs;

e) propune spre aprobare NAD reţeaua de experţi tehnici pe domeniile specifice programelor şi iniţiativelor Direcţiei armamente din cadrul EDA, care să furnizeze expertiza tehnică necesară fundamentării punctelor de vedere naţionale;

f) coordonează şi monitorizează activitatea reţelei de experţi tehnici desemnaţi în domeniul ARM, în relaţia cu EDA;

g) înaintează către NAD informări şi raportări periodice în domeniul ARM în relaţia cu EDA;

h) înaintează către NAD propuneri privind îmbunătăţirea activităţii în domeniul ARM, la nivel naţional şi în cadrul MCCC, cu avizul CPOC.

(5)  I&M POC are următoarele competenţe:

a) monitorizează iniţiativele şi proiectele din domeniul l&M şi informează Ministerul Economiei, denumit în continuare ME, şi Ministerul Intreprinderilor Mici şi Mijlocii, Comerţului şi Mediului de Afaceri, denumit în continuare MIMMCMA, reprezentanţii industriei de apărare şi pe cei ai patronatelor din industria de apărare asupra acestora;

b)  elaborează, pe baza consultării reprezentanţilor ME şi MIMMCMA, ai industriei de apărare şi patronatelor, propunerile şi/sau răspunsurile la solicitările EDA din domeniul l&M;

c)  participă la activităţile din domeniul l&M organizate de EDA, cum ar fi discuţii bilaterale, reuniuni, seminarii, şi susţine poziţia MApN în cadrul acestora;

d)  înaintează propuneri şi sugestii privind îmbunătăţirea activităţii în domeniul l&M la nivel naţional, pe baza consultării reprezentanţilor ME şi MIMMCMA, industriei de apărare şi patronatelor;

e)   monitorizează informaţiile din Buletinul Electronic al EDA/Electronic Bulletin Board, denumit în continuare EBB, şi sprijină operatorii economici din industria de apărare în identificarea oportunităţilor de contractare oferite de EBB;

f)    monitorizează informaţiile prezentate pe reţeaua EXTRANET a EDA şi furnizează operatorilor economici din industria de apărare datele de interes pentru aceştia;

g)    participă, alături de reprezentanţii Agenţiei de Compensare pentru Achiziţii de Tehnică Specială, la activităţile organizate de EDA privind operaţiunile compensatorii, cum ar fi: Grupul de lucru pe problematici offset, seminarii, reuniuni, elaborare de studii;

h) participă la PREPCOM, care pregătesc reuniunile NAD SB, în funcţie de agenda acestora.

Art. 11. - (1) Pentru gestionarea relaţiei cu EDA în cadrul regimului reglementat de Codul de conduită privind investiţiile în testare şi evaluare, la care MApN a subscris, NAD desemnează Punctul de contact naţional în domeniul testării şi evaluării/Test&Evalution POC, denumit în continuare T&E POC, precum şi experţii oficiali în domeniul testării şi evaluării/Test& Evaluation, denumit în continuare domeniul T&E.

(2) T&E POC asigură coordonarea activităţii în domeniul T&E în relaţia cu EDA.

CAPITOLUL V

Structuri şi competenţe în domeniul cercetării şi tehnologiilor

Art. 12. - (1) Directorul Direcţiei tehnică şi programe de înzestrare din cadrul DpA participă, în calitate de reprezentant naţional, la reuniunile Comitetului director al EDA, format din directorii naţionali pentru cercetare şi tehnologii/EDA Steering Board in R&T Directors formation, denumit în continuare R&T SB, şi asigură Punctul de contact naţional în domeniul R&T în relaţia cu EDA, denumit în continuare R&T POC.

(2)  Pentru gestionarea/asigurarea relaţiei operaţionale cu EDA, R&T POC este sprijinit de o structură compusă din locţiitorul/asistentul R&T POC, coordonatori naţionali pentru grupurile de lucru ale EDA dedicate domeniului tehnologic pe capacităţi/CAPTECHs National Coordinators, denumiţi în continuare CNCs, şi experţi naţionali guvernamentali asociaţi domeniului tehnologic pe capacităţi/CAPTECHs Governmental Experts, denumiţi în continuare CGEs. R&T POC îşi desemnează locţiitorul/asistentul R&T POC şi nominalizează CNCs la EDA, din cadrul unităţilor de cercetare-dezvoltare şi învăţământ ale MApN, la propunerea comandanţilor acestora.

(3)  Implicarea naţională în proiectele de cooperare ale EDA în domeniul R&T este propusă ministrului apărării naţionale de către DpA, la iniţiativa directorului naţional pentru R&T, cu avizul CPOC, şi este însoţită de solicitările de finanţare aferente.

(4) R&T POC are următoarele competenţe:

a) participă, în calitate de reprezentant naţional, la reuniunile R&T SB;

b)  desemnează reprezentantul la reuniunea PREPCOM, care pregăteşte reuniunea R&T SB;

c)    gestionează problematica EDA în domeniul de competenţă, precum şi mesajele/documentele primite prin reţeaua EXTRANET a EDA sau prin alte canale;

d) asigură coordonarea activităţii CNCs şi a activităţii CGEs;

e) participă la alte activităţi de lucru ale EDA în domeniile de competenţă, unde reprezintă punctul de vedere naţional, conform mandatului;

f) participă la reuniunile de coordonare convocate de CPOC, de analiză şi proiecţie a activităţilor POCs;

g)  participă la reuniuni sau grupuri de lucru, organizate de MAE în cadrul MCCC, pe domeniul R&T, şi informează CPOC despre desfăşurarea acestora;

h) transmite periodic, semestrial şi anual, informări către CPOC, în legătură cu activităţile şi proiectele derulate în domeniul R&T;

i) asigură relaţia cu Punctul de contact pentru EDA, din cadrul Reprezentanţei Permanente a României pe lângă Uniunea Europeană, în domeniul de responsabilitate.

Art. 13. - (1) Conducerile unităţilor de cercetare-dezvoltare şi învăţământ din MApN sprijină activitatea CNCs din subordinea lor, asigurându-le resursele necesare, conform competenţelor, pentru derularea în bune condiţii a activităţii acestora.

(2) CNCs au următoarele competenţe:

a)  participă la reuniunile şi schimburile de informaţii din cadrul domeniului tehnologic pe capacităţi/Capability Technological Area, denumit în continuare CAPTECHs, unde prezintă punctul de vedere naţional pe domeniul tehnologic din responsabilitate; mandatele de participare la reuniuni sunt aprobate de către directorul naţional pentru R&T;

b) înaintează directorului naţional pentru R&T propunerile pentru participarea României la proiectele ad-hocde cooperare în domeniul R&T, categoria Aşi categoria B, în înţelesul art. 20 şi 21 din Acţiunea comună a Consiliului UE/Council JointAction, privind înfiinţarea EDA*) generate de CAPTECHs în cadrul EDA;

c)   propun lucrări de cercetare-dezvoltare, care să fie finanţate prin Planul sectorial de cercetare-dezvoltare al MApN, denumit în continuare PSCD, şi care reprezintă contribuţia României la proiectele ad-hoc de cooperare în domeniul R&T, categoria A şi categoria B, pentru care s-a obţinut decizia de participare;

d) în lunile iulie şi decembrie ale fiecărui an sau ori de câte ori este necesar, CNCs transmit către R&T POC informări asupra activităţii în cadrul CAPTECHs din responsabilitate;

e)  până în luna iunie a anului în curs, CNCs transmit către directorul naţional pentru R&T propunerile de participare la proiecte ad-hoc pentru anul următor, în domeniul lor de responsabilitate, însoţite de solicitările de finanţare aferente;

f)  până în luna octombrie a anului în curs, CNCs transmit către directorul naţional pentru R&T propunerile de participare la activităţi/reuniuni în anul următor în domeniul lor de responsabilitate, însoţite de necesarul de fonduri, în vederea includerii acestora în Planul activităţilor internaţionale al MApN pe anul următor.

Art. 14. - CNCs desemnează CGEs şi validează experţii naţionali neguvernamentali asociaţi CAPTECHs/CAPTECHs Non-governmental Experts, care îi sprijină în asigurarea expertizei tehnico-ştiinţifice naţionale pe domeniul CAPTECH din responsabilitate.

CAPITOLUL VI

Alte elemente de sprijin

Art. 15. - DPAP, prin Direcţia cooperare internaţională în domeniul apărării, Biroul plan şi evaluare activităţi internaţionale, asigură Punctul de contact al MApN în relaţia cu EDA şi Reprezentanţa Permanentă a României pe lângă Uniunea Europeană responsabil pentru plata contribuţiei României la bugetul comun al EDA.

Art. 16. - Departamentul pentru relaţia cu Parlamentul şi informare publică asigură următoarele elemente de sprijin:

a) Punctul de contact al MApN în relaţia cu Direcţia mass-media şi comunicare a EDA, prin intermediul Direcţiei informare şi relaţii publice;

b) expertiza juridică în cazul reglementărilor comunitare, ale Comisiei Europene sau ale Consiliului UE, care vizează activităţile şi iniţiativele EDA, precum şi consultanţa juridică privind participarea MApN la activităţile şi iniţiativele EDA, prin intermediul Direcţiei legislaţie şi asistenţă juridică.

Art. 17. -In legătură cu activităţile desfăşurate în limitele competenţelor menţionate la art. 15 şi 16 din prezentele instrucţiuni, CPOC este informat semestrial şi ori de câte ori este nevoie.

CAPITOLUL VII

Dispoziţii finale

Art. 18. - (1) DPAP are în responsabilitate coordonarea şi monitorizarea activităţilor la nivelul MApN, care vizează problematica EDA. Pentru aplicarea prevederilor prezentelor instrucţiuni, colaborează cu celelalte structuri implicate în problematica EDA.

(2)    SMG şi structurile subordonate acestuia au în responsabilitate activităţile privind dezvoltarea capacităţilor militare în contextul unei relaţii active cu EDA şi al implicării în iniţiativele şi proiectele lansate sub egida EDA. Pentru aplicarea prevederilor prezentelor instrucţiuni, colaborează cu DPAP şi cu celelalte structuri implicate în problematica EDA.

(3) DpAare în responsabilitate activităţile privind cooperarea în domeniul armamentelor, industria şi piaţa echipamentelor de apărare, R&T din domeniul apărării în contextul unei participări active la activităţile, iniţiativele şi proiectele EDA. Pentru aplicarea prevederilor prezentelor instrucţiuni, colaborează cu DPAP şi cu celelalte structuri implicate în problematica EDA.

(4) Participarea la activităţile, proiectele şi programele EDA, altele decât cele din domeniul R&T/dezvoltării tehnologice, se finanţează prin programele majore ale MApN. Participarea la proiectele şi programele din domeniul R&T/dezvoltării tehnologice se finanţează prin PSCD.

(5)  Coordonarea procesului de finanţare este asigurată de către DPAP, prin intermediul DPIA, iniţiativele majore fiind cuprinse în Directiva de planificare a apărării.

(6) Pentru situaţiile în care în proiectele/programele EDA din domeniul R&T vor fi implicate structuri din afara MApN, prezentele instrucţiuni nu se aplică.

*) Acţiunea comună 2004/551/PESC a Consiliului UE, publicată în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene, L 245/17 din 17 iulie 2004.


SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 25/2009

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 25 din 2009
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Ordin 25/2009
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu