Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

DECIZIE Nr

DECIZIE   Nr. 248 din 12 iunie 2003

referitoare la exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 4 - 11 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 13/2001 privind solutionarea contestatiilor impotriva masurilor dispuse prin actele de control sau de impunere intocmite de organele Ministerului Finantelor Publice, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 506/2001

ACT EMIS DE: CURTEA CONSTITUTIONALA

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 443 din 23 iunie 2003


SmartCity3


    Nicolae Popa       - presedinte
    Costica Bulai      - judecator
    Nicolae Cochinescu - judecator
    Constantin Doldur  - judecator
    Kozsokar Gabor     - judecator
    Petre Ninosu       - judecator
    Lucian Stangu      - judecator
    Ioan Vida          - judecator
    Florentina Balta   - procuror
    Doina Suliman      - magistrat-asistent sef

    Pe rol se afla solutionarea exceptiei de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 4 - 11 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 13/2001 privind solutionarea contestatiilor impotriva masurilor dispuse prin actele de control sau de impunere intocmite de organele Ministerului Finantelor Publice, exceptie ridicata de Cooperativa mestesugareasca "Arrubium" Macin in Dosarul nr. 497/2001 al Tribunalului Tulcea.
    La apelul nominal lipsesc partile, fata de care procedura de citare este legal indeplinita.
    Reprezentantul Ministerului Public, considerand ca textul de lege criticat nu contravine prevederilor constitutionale invocate, pune concluzii de respingere a exceptiei de neconstitutionalitate ca neintemeiata.

    CURTEA,
avand in vedere actele si lucrarile dosarului, constata urmatoarele:
    Prin Incheierea din 30 mai 2001, pronuntata in Dosarul nr. 497/2001, Tribunalul Tulcea a sesizat Curtea Constitutionala cu exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 4 - 11 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 13/2001 privind solutionarea contestatiilor impotriva masurilor dispuse prin actele de control sau de impunere intocmite de organele Ministerului Finantelor Publice. Exceptia de neconstitutionalitate a fost ridicata de Cooperativa mestesugareasca "Arrubium" Macin intr-o cauza al carei obiect il constituie contestatia impotriva deciziei Directiei Generale a Vamilor Bucuresti.
    In motivarea exceptiei de neconstitutionalitate autorul acesteia sustine ca dispozitiile art. 4 - 11 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 13/2001 privind solutionarea contestatiilor impotriva masurilor dispuse prin actele de control sau de impunere intocmite de organele Ministerului Finantelor Publice contravin prevederilor constitutionale ale art. 21, art. 48 alin. (1) si art. 11 alin. (1), precum si ale art. 6 paragraful 1 din Conventia pentru apararea drepturilor omului si a libertatilor fundamentale. Astfel, sustine ca dispozitiile legale criticate ingradesc accesul liber la justitie al persoanei, in sensul ca aceasta este obligata sa parcurga o procedura administrativ-jurisdictionala prealabila in care dreptul la aparare, principiul contradictorialitatii, cel al publicitatii si oralitatii sunt incalcate, deoarece procedura mentionata nu reglementeaza obligatia citarii contestatorului. Autorul exceptiei mai considera ca textele de lege criticate ingradesc dreptul persoanei de a beneficia de judecata intr-un termen rezonabil, prin faptul ca nu prevad o sanctiune pentru situatia tergiversarii solutionarii contestatiilor, termenele stipulate avand doar un caracter formal. De asemenea, prin solutionarea plangerii de catre aceleasi autoritati care au constatat fapta se ingradeste, cel putin pe durata procedurii prealabile, dreptul la o judecata independenta si impartiala.
    Tribunalul Tulcea apreciaza ca exceptia de neconstitutionalitate este neintemeiata, deoarece, "prin noua reglementare introdusa de acest act normativ, se reduce procedura administrativa de contestare a masurilor impuse prin actele de control ale Ministerului Finantelor Publice, la un singur nivel". De asemenea, instanta remarca faptul ca, din detaliata reglementare a procedurii administrative, a continutului si obiectului contestatiei, din instituirea obligativitatii motivarii atat a contestatiei, cat si a deciziei de solutionare a contestatiei, continuta in noua reglementare, in raport cu vechea reglementare, se contureaza clar caracterul jurisdictional al procedurii de contestare.
    Potrivit prevederilor art. 24 alin. (1) din Legea nr. 47/1992, republicata, incheierea de sesizare a fost comunicata presedintilor celor doua Camere ale Parlamentului si Guvernului, pentru a-si exprima punctele de vedere asupra exceptiei de neconstitutionalitate ridicate.
    Guvernul considera ca exceptia de neconstitutionalitate este neintemeiata. Astfel, arata ca nu poate fi retinuta critica privind neconcordanta dintre textul de lege criticat si art. 6 paragraful 1 din Conventia pentru apararea drepturilor omului si a libertatilor fundamentale, deoarece aceasta din urma nu impune termene de solutionare, ci face referire la termene rezonabile, intelegand prin aceasta ca se are in vedere o solutionare grabnica a cauzei. Considera ca obiectia autorului exceptiei privind aspectul tergiversarii solutionarii contestatiilor pe cale administrativa nu tine cont de prevederile art. 10 alin. (1^1) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 13/2001, introdus prin Legea nr. 506/2001, si nici de cele ale art. 581 din Codul de procedura civila. Mai mult, Guvernul considera ca, fata de reglementarea anterioara, procedura de solutionare a contestatiilor in cadrul procedurii administrative este mult mai simplificata si mai redusa, limitandu-se doar la o singura cale de atac. Guvernul arata ca nu poate fi retinuta nici critica privind incalcarea liberului acces la justitie, de vreme ce chiar in art. 12 alin. (1) din Ordonanta Guvernului nr. 13/2001 se prevede posibilitatea atacarii deciziilor directiilor generale ale finantelor publice si controlului financiar de stat judetene sau a municipiului Bucuresti, precum si a deciziilor Ministerului Finantelor Publice la instantele de contencios administrativ competente. De altfel, in acest sens este citata si jurisprudenta Curtii Constitutionale, concretizata prin Decizia nr. 90 din 19 martie 2002 si Decizia nr. 159 din 30 mai 2002.
    Presedintii celor doua Camere ale Parlamentului nu au comunicat punctele lor de vedere asupra exceptiei de neconstitutionalitate ridicate.

    CURTEA,
examinand incheierea de sesizare, punctul de vedere al Guvernului, raportul intocmit in cauza de judecatorul-raportor, concluziile procurorului, dispozitiile legale criticate, raportate la prevederile Constitutiei, precum si dispozitiile Legii nr. 47/1992, retine urmatoarele:
    Curtea Constitutionala a fost legal sesizata si este competenta, potrivit dispozitiilor art. 144 lit. c) din Constitutie, precum si ale art. 1 alin. (1), ale art. 2, 3, 12 si 23 din Legea nr. 47/1992, republicata, sa solutioneze exceptia de neconstitutionalitate ridicata.
    Obiectul exceptiei de neconstitutionalitate il constituie dispozitiile art. 4 - 11 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 13/2001 privind solutionarea contestatiilor impotriva masurilor dispuse prin actele de control sau de impunere intocmite de organele Ministerului Finantelor Publice, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 62 din 6 februarie 2001. Se constata insa ca, ulterior sesizarii Curtii Constitutionale, prin Legea nr. 506/2001 pentru aprobarea acestei ordonante, lege publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 648 din 16 octombrie 2001, textele legale criticate au fost modificate si completate, pastrandu-se insa solutia legislativa criticata. Aceste texte de lege au urmatorul continut:
    - Art. 4: "(1) Contestatia se depune, sub sanctiunea decaderii, in termen de 15 zile de la comunicarea actului atacat, la organul emitent al acestuia.
    (2) Contestatiile trimise prin posta se socotesc formulate in termen, daca au fost predate cu scrisoare recomandata la oficiul postal inainte de implinirea acestuia.";
    - Art. 5: "(1) Contestatiile care au ca obiect sume al caror cuantum este de pana la 500 milioane lei se solutioneaza de organele specializate din cadrul directiilor generale ale finantelor publice si controlului financiar de stat judetene, respectiv a municipiului Bucuresti, dupa caz, in a caror raza teritoriala isi are domiciliul sau sediul contestatorul.
    (2) Contestatiile care au ca obiect sume al caror cuantum este de 500 milioane lei sau mai mare, cele formulate impotriva actelor intocmite de organele de control din cadrul aparatului central al Ministerului Finantelor Publice, indiferent de suma, se solutioneaza de organele specializate din cadrul Ministerului Finantelor Publice.
    (3) Guvernul este autorizat sa actualizeze cuantumul sumelor prevazute la alin. (1) si (2)."
    Cuantumul sumelor prevazute de art. 5 alin. (1) si (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 13/2001 a fost reactualizat, potrivit dispozitiilor alin. (3) din acelasi articol, prin Hotararea Guvernului nr. 1.296 din 20 decembrie 2001, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 849 din 29 decembrie 2001, la 5 miliarde lei.
    - Art. 6: "(1) Organele care au incheiat actul atacat inainteaza dosarul contestatiei organului de solutionare competent, prevazut la art. 5, in termen de 5 zile de la inregistrarea contestatiei.
    (2) Dosarul contestatiei contine copii de pe actul atacat si de pe celelalte documente care au stat la baza intocmirii acestuia, contestatia in original si documentele depuse de contestator, precum si referatul motivat cu propunerile de solutionare, semnat de conducatorul organului care a incheiat actul atacat.";
    - Art. 7: "(1) Contestatiile se solutioneaza prin decizie motivata, in termen de 30 de zile de la inregistrare.
    (2) Decizia se semneaza de directorul general al directiei generale a finantelor publice si controlului financiar de stat judetene, respectiv a municipiului Bucuresti, sau de directorul general al directiei specializate din cadrul Ministerului Finantelor Publice, dupa caz, sau de inlocuitorii acestora.";
    - Art. 8: "(1) Decizia prin care se solutioneaza contestatia cuprinde trei parti: preambulul, considerentele sau motivarea si dispozitivul.
    (2) Preambulul cuprinde denumirea organului investit cu solutionarea, numele sau denumirea, domiciliul sau sediul contestatorului, numarul de inregistrare a contestatiei la organul de solutionare, obiectul cauzei si sinteza sustinerilor partilor.
    (3) Considerentele sau motivarea cuprind motivele de fapt si de drept care au format convingerea organului de solutionare in emiterea deciziei.
    (4) Dispozitivul cuprinde solutia pronuntata, calea de atac, termenul in care aceasta poate fi exercitata si instanta competenta.";
    - Art. 9: "(1) Prin decizie contestatia va putea fi admisa, in totalitate sau in parte, ori respinsa.
    (2) In cazul admiterii contestatiei se decide, dupa caz, anularea totala sau partiala a actului atacat.
    (3) Prin decizie se poate desfiinta total sau partial actul atacat, atunci cand din analiza documentelor existente la dosarul contestatiei nu se poate determina cu claritate baza impozabila.
    (4) In situatia prevazuta la alin. (3) urmeaza sa se incheie un nou act de control sau de impunere, care va viza strict aceeasi perioada si aceeasi baza impozabila care au facut obiectul contestatiei, act impotriva caruia se poate exercita calea administrativa de atac prevazuta de prezenta ordonanta de urgenta.";
    - Art. 10: "(1) Organul de solutionare a contestatiei prevazut la art. 5 poate suspenda, prin decizie motivata, solutionarea cauzei atunci cand exista indiciile savarsirii unei infractiuni a carei constatare ar avea o inraurire hotaratoare asupra solutiei ce urmeaza sa fie data in procedura administrativa reglementata de prezenta ordonanta de urgenta.
    (1^1) Decizia de suspendare poate fi atacata la instanta de contencios administrativ competenta. Judecata se face in regim de urgenta, cu participarea reprezentantului Ministerului Public. Solutia instantei este definitiva si irevocabila.
    (2) Procedura administrativa este reluata la incetarea motivului care a determinat suspendarea, in conditiile legii.";
    - Art. 11: "(1) Decizia se comunica prin posta la domiciliul sau la sediul contestatorului, declarat prin contestatia formulata, cu scrisoare recomandata cu confirmare de primire, precum si la organul al carui act se ataca.
    (2) In situatia in care contestatorul si-a schimbat domiciliul sau sediul fara a aduce la cunostinta organului de solutionare acest lucru, decizia se comunica organului fiscal al carui act se ataca.
    (3) Decizia emisa ca urmare a solutionarii contestatiei este definitiva in sistemul cailor administrative de atac."
    In sustinerea neconstitutionalitatii acestor texte de lege, autorul exceptiei invoca incalcarea urmatoarelor prevederi constitutionale:
    - Art. 11 alin. (1): "Statul roman se obliga sa indeplineasca intocmai si cu buna-credinta obligatiile ce-i revin din tratatele la care este parte.";
    - Art. 21: "(1) Orice persoana se poate adresa justitiei pentru apararea drepturilor, a libertatilor si a intereselor sale legitime.
    (2) Nici o lege nu poate ingradi exercitarea acestui drept.";
    - Art. 48: "(1) Persoana vatamata intr-un drept al sau de o autoritate publica, printr-un act administrativ sau prin nesolutionarea in termenul legal a unei cereri, este indreptatita sa obtina recunoasterea dreptului pretins, anularea actului si repararea pagubei."
    De asemenea, autorul exceptiei sustine ca prevederile legale criticate contravin si art. 6 paragraful 1 din Conventia pentru apararea drepturilor omului si a libertatilor fundamentale al carui continut este urmatorul:
    Art. 6: "1. Orice persoana are dreptul la judecarea in mod echitabil, in mod public si intr-un termen rezonabil a cauzei sale, de catre o instanta independenta si impartiala, instituita de lege, care va hotari fie asupra incalcarii drepturilor si obligatiilor sale cu caracter civil, fie asupra temeiniciei oricarei acuzatii in materie penala indreptate impotriva sa. Hotararea trebuie sa fie pronuntata in mod public, dar accesul in sala de sedinta poate fi interzis presei si publicului pe intreaga durata a procesului sau a unei parti a acestuia in interesul moralitatii, al ordinii publice ori al securitatii nationale intr-o societate democratica, atunci cand interesele minorilor sau protectia vietii private a partilor la proces o impun, sau in masura considerata absolut necesara de catre instanta atunci cand, in imprejurari speciale, publicitatea ar fi de natura sa aduca atingere intereselor justitiei."
    Examinand exceptia de neconstitutionalitate, Curtea constata ca prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 13/2001, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 506/2001, a fost instituita o procedura administrativ-jurisdictionala de solutionare a contestatiilor depuse de platitori cu privire la stabilirea obligatiilor bugetare, prin actele de control sau de impunere intocmite de organele Ministerului Finantelor Publice. Aceasta procedura este criticata de autorul exceptiei, care invoca in acest sens incalcarea principiului liberului acces la justitie consacrat in art. 21 din Constitutie, precum si a dreptului persoanei vatamate intr-un drept al sau de o autoritate publica, printr-un act administrativ sau prin nesolutionarea in termenul legal a unei cereri, de a obtine recunoasterea dreptului pretins, anularea actului si repararea pagubei, drept prevazut in art. 48 alin. (1) din Constitutie. De asemenea, potrivit autorului exceptiei, dispozitiile legale criticate aduc atingere prevederilor constitutionale ale art. 11, precum si art. 6 paragraful 1 din Conventia pentru apararea drepturilor omului si a libertatilor fundamentale, sub aspectul dreptului persoanei de a beneficia de judecata intr-un termen rezonabil, deoarece nu este prevazuta o sanctiune pentru situatia tergiversarii solutionarii contestatiilor.
    Nici una dintre criticile de neconstitutionalitate invocate de autorul exceptiei nu poate fi retinuta.
    Astfel, atat timp cat, potrivit art. 12 din aceeasi ordonanta, deciziile date de organele administrative de jurisdictie in cadrul acestei proceduri pot fi atacate la instantele judecatoresti, iar hotararile instantelor sunt supuse recursului, apare ca neintemeiata critica ce priveste incalcarea liberului acces la justitie si a dreptului persoanei vatamate intr-un drept al sau de o autoritate publica, printr-un act administrativ sau prin nesolutionarea in termenul legal a unei cereri, de a obtine recunoasterea dreptului pretins, anularea actului si repararea pagubei.
    De altfel, Curtea Constitutionala, in jurisprudenta sa, s-a mai pronuntat cu privire la legitimitatea constitutionala a procedurilor administrativ-jurisdictionale aratand ca, de principiu, instituirea unor astfel de proceduri nu contravine principiilor constitutionale. In acest sens este si Decizia Plenului Curtii Constitutionale nr. 1 din 8 februarie 1994, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 69 din 16 martie 1994.
    Existenta unei astfel de proceduri a fost acceptata si de jurisprudenta Curtii Europene a Drepturilor Omului, care, in legatura cu aplicarea art. 6 paragraful 1 din Conventia pentru apararea drepturilor omului si a libertatilor fundamentale, a statuat ca: "Ratiuni de flexibilitate si eficienta, care sunt pe deplin compatibile cu protectia drepturilor omului, pot justifica interventia anterioara a unor organe administrative sau profesionale [...] ce nu satisfac sub fiecare aspect in parte exigentele mentionatelor prevederi; un asemenea sistem poate fi reclamat de traditia juridica a mai multor state membre ale Consiliului Europei." (cazul Le Compte, Van Leuven si De Meyre contra Belgiei, 1981).
    De asemenea, nu poate fi retinuta nici critica autorului exceptiei privind incalcarea de catre art. 4 - 11 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 13/2001 a cerintei unui termen rezonabil pentru desfasurarea procedurii prevazute in art. 6 paragraful 1 din Conventie. In acest sens, se observa ca autorul exceptiei isi intemeiaza critica pe faptul ca prin reglementarea criticata nu sunt prevazute sanctiuni aplicabile in cazul tergiversarii solutionarii contestatiilor.
    Acest fapt insa, asa cum reiese din prevederile art. 2 alin. (3) teza intai din Legea nr. 47/1992, republicata, potrivit carora, "In exercitarea controlului, Curtea Constitutionala se pronunta numai asupra problemelor de drept, fara a putea modifica sau completa prevederea legala supusa controlului. [...]", precum si din jurisprudenta Curtii Constitutionale (de exemplu, Decizia nr. 159 din 10 noiembrie 1998, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 51 din 4 februarie 1999), excedeaza competentei Curtii Constitutionale, care nu poate indeplini rolul de "legislator pozitiv".
    De altfel, Curtea a retinut in jurisprudenta sa ca nici sub alte aspecte dispozitiile legale criticate nu incalca cerinta unui termen rezonabil. Astfel, prin Decizia nr. 159 din 30 mai 2002, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 559 din 30 iulie 2002, s-a statuat ca alin. (1^1) al art. 10 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 13/2001, introdus prin Legea nr. 506/2001, care permite accesul la justitie al persoanelor nemultumite de decizia de suspendare, are tocmai menirea de a aduce la indeplinire exigentele prevazute de art. 6 paragraful 1 din Conventia pentru apararea drepturilor omului si a libertatilor fundamentale, inclusiv sub aspectul solutionarii cauzei intr-un termen rezonabil.
    De asemenea, Curtea observa ca, fata de reglementarea anterioara a procedurii de solutionare a contestatiilor impotriva masurilor dispuse prin actele de control sau de impunere intocmite de organele Ministerului Finantelor Publice, reglementare ce prevedea trei proceduri intermediare similare, criticate ca impiedicand desfasurarea unui "proces echitabil" si intr-un termen rezonabil, potrivit conceptiei Conventiei, noua procedura este mult mai simplificata, limitandu-se la o singura cale de atac in cadrul procedurii administrative prealabile.

    Pentru considerentele expuse, in temeiul art. 144 lit. c) si al art. 145 alin. (2) din Constitutie, precum si al art. 13 alin. (1) lit. A.c), al art. 23 alin. (1) si (6), al art. 25 alin. (1) si (3) din Legea nr. 47/1992, republicata,

    CURTEA
    In numele legii
    DECIDE:

    Respinge exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 4 - 11 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 13/2001 privind solutionarea contestatiilor impotriva masurilor dispuse prin actele de control sau de impunere intocmite de organele Ministerului Finantelor Publice, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 506/2001, exceptie ridicata de Cooperativa mestesugareasca "Arrubium" Macin in Dosarul nr. 497/2001 al Tribunalului Tulcea.
    Definitiva si obligatorie.
    Pronuntata in sedinta publica din data de 12 iunie 2003.

          PRESEDINTELE CURTII CONSTITUTIONALE,
              prof. univ. dr. NICOLAE POPA

                              Magistrat asistent sef,
                              Doina Suliman



SmartCity5

COMENTARII la Decizia 248/2003

Momentan nu exista niciun comentariu la Decizia 248 din 2003
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 358 1948
    What type of loan do you need? Personal loan Car loan Refinancing Mortgage Business capital (start or expand your business) Have you lost hope and think that there is no way out, but your financial problems are still not gone? Do not hesitate to contact us for possible business cooperation. Contact us (WhatsApp) number +918131851434 contact email id : sumitihomelend@gmail.com Mr. Damian Sumiti
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Decizia 248/2003
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu