Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

DECIZIE Nr

DECIZIE   Nr. 2246 din 3 octombrie 2009

pentru modificarea si completarea Deciziei presedintelui Autoritatii Nationale de Reglementare în Domeniul Energiei nr. 1.228/2008 privind scutirea tronsonului romanesc al gazoductului Nabucco de la prevederile legislatiei referitoare la accesul tertilor la sistemele de transport al gazelor naturale si de la metodologiile de tarifare

ACT EMIS DE:                AUTORITATEA NATIONALA DE REGLEMENTARE IN DOMENIUL ENERGIEI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 667 din 6 octombrie 2009



Având în vedere Infograma Reprezentanţei Permanente a României de pe lângă Uniunea Europeană nr. 8.654 din 2 octombrie 2009 şi Scrisoarea Comisiei Comunităţilor Europene nr. C (2009) 5.135 din 23 iunie 2009 [ref. SG-Greffe (2009) D/3.563], prin care se solicită amendarea de urgenţă a Deciziei preşedintelui Autorităţii Naţionale de Reglementare în Domeniul Energiei nr. 1.228/2008 privind scutirea tronsonului românesc al gazoductului Nabucco de la prevederile legislaţiei referitoare la accesul terţilor la sistemele de transport al gazelor naturale şi de la metodologiile de tarifare, cu modificările şi completările ulterioare,

în scopul:

- respectării pe deplin a prevederilor art. 22 - Noua infrastructură din Directiva 2003/55/CE privind reglementările comune pentru piaţa internă în sectorul gazelor naturale şi de abrogare a Directivei 98/30/CE;

- asigurării eficacităţii deciziei de scutire a tronsonului românesc al gazoductului Nabucco de la prevederile legislaţiei referitoare la accesul terţilor la sistemele de transport al gazelor naturale şi de la metodologiile de tarifare;

- garantării intensificării concurenţei în domeniul furnizării gazelor naturale;

- consolidării securităţii aprovizionării cu gaze naturale,

în temeiul dispoziţiilor art. 3 alin. (3) din Regulamentul de organizare şi funcţionare al Autorităţii Naţionale de Reglementare în Domeniul Energiei, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 410/2007,

preşedintele Autorităţii Naţionale de Reglementare în Domeniul Energiei emite prezenta decizie.

Art. I. - Decizia preşedintelui Autorităţii Naţionale de Reglementare în Domeniul Energiei nr. 1.228/2008 privind scutirea tronsonului românesc al gazoductului Nabucco de la prevederile legislaţiei referitoare la accesul terţilor la sistemele de transport al gazelor naturale şi de la metodologiile de tarifare, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 488 din 1 iulie 2008, cu modificările şi completările ulterioare, se modifică şi se completează după cum urmează:

1. La articolul 1, literele c), d) şi g) se modifică şi vor avea următorul cuprins:

,,c) In situaţia în care Compania Nabucco Gas Pipeline International GmbH decide implementarea proiectului, aceasta are obligaţia să deruleze cel puţin o ofertă publică de contractare a capacităţilor (procedura de sezon deschis). Compania Nabucco Gas Pipeline International GmbH are obligaţia să transmită Autorităţii Naţionale de Reglementare în Domeniul Energiei sau acelei autorităţi administrative căreia i s-a transferat această competenţă, în cel mai scurt timp posibil, după încheierea ofertei publice de contractare a capacităţilor, o listă finală a companiilor care au participat la procedura de sezon deschis şi o listă a acelor companii care au încheiat contracte de rezervare de capacitate în conducta Nabucco. In cazul în care Autoritatea Naţională de Reglementare în Domeniul Energiei sau autoritatea administrativă căreia i s-a transferat această competenţă constată că una sau mai multe companii care ocupă o poziţie dominantă depăşeşte/depăşesc plafonul de capacitate pentru dominanţa individuală sau pentru dominanţa colectivă, îşi va exprima, în termen de 30 de zile de la înregistrarea comunicării, opoziţia preliminară sau, după caz, finală faţă de alocarea respectivă a capacităţii.

d) Compania Nabucco Gas Pipeline International GmbH sau succesoarea de drept a acesteia are obligaţia să notifice Autorităţii Naţionale de Reglementare în Domeniul Energiei sau autorităţii administrative căreia i s-a transferat această competenţă orice modificare a structurii acţionariatului companiei, raportat la situaţia descrisă în cererea de scutire, precum şi situaţia în care oricare dintre companiile acţionare în Compania Nabucco Gas Pipeline International GmbH este achiziţionată de o altă companie acţionară la aceasta sau dacă două companii acţionare la aceasta fuzionează. Autoritatea Naţională de Reglementare în Domeniul Energiei sau autoritatea administrativă căreia i s-a transferat această competenţă împreună cu toţi ceilalţi factori implicaţi vor analiza efectele modificărilor notificate asupra competiţiei pe piaţă. In cazul în care modificarea conduce la întărirea unei poziţii dominante a Companiei Nabucco Gas Pipeline International GmbH în România sau în ţările vecine, Autoritatea Naţională de Reglementare în Domeniul Energiei sau autoritatea administrativă căreia i s-a transferat această competenţă se va asigura că se respectă plafoanele de capacitate menţionate la lit. c), pentru a contracara efectele negative asupra concurenţei, In cazul în care modificarea acţionariatului este notificată autorităţilor de concurenţă ale Uniunii Europene, conform reglementărilor comunitare, nu este necesară această informare.

........................................................................................................................................................................ ........................................................

g) In cazul în care se constată că în urma ofertei publice de contractare a capacităţilor (procedura de sezon deschis) solicitările ferme pentru rezervări de capacitate depăşesc capacitatea   maximă  disponibilă  de  25,5   miliarde   mc/an, Compania Nabucco Gas Pipeline International GmbH este obligată să extindă capacitatea gazoductului la nivelul solicitărilor, în condiţiile în care această extindere este tehnic posibilă şi economic fezabilă. Compania Nabucco International GmbH este obligată să creeze, de asemenea, capacitate suplimentară pentru cereri ferme de capacitate, la punctele de ieşire din România, la un nivel intermediar faţă de cele 4 trepte de construcţie prezentate în cererea din 23 februarie 2007, în măsura în care asemenea extindere este posibilă din punct de vedere tehnic şi viabilă din punct de vedere economic şi cu condiţia ca aceste cereri ferme de capacitate să se ridice la cel puţin 1,0 mld mc/an. In situaţia în care, deşi exisă cereri ferme de capacitate, Compania Nabucco Gas Pipeline International GmbH consideră că extinderea gazoductului nu este posibilă din punct de vedere tehnic sau viabilă din punct de vedere economic, va notifica Autorităţii Naţionale de Reglementare în Domeniul Energiei sau autorităţii administrative căreia i s-a transferat această competenţă, justificând această situaţie."

2. Articolul 3 se modifică şi va avea următorul cuprins:

„Art. 3. - Prezenta decizie îşi încetează valabilitatea în cazul în care tronsonul românesc nu a fost pus în funcţiune în termen de 7 ani de la data intrării în vigoare a ultimei decizii de exceptare emise de oricare dintre statele membre ale Uniunii Europene, traversate de gazoductul Nabucco, şi a obţinerii aprobării Comisiei Europene sau cel mai târziu la data de 31 decembrie 2016."

3. După articolul 3 se introduce un articol nou, articolul 31, cu următorul cuprins:

„Art. 31. - Cota de capacitate anuală contractată de una sau mai multe companii dominante se va limita în conformitate cu următoarele principii:

a) Unei companii care ocupă o poziţie dominantă în mod individual pe una sau mai multe dintre pieţele de gaz relevante nu i se permite contractarea a mai mult de 50% din capacitatea totală la punctele de ieşire din tronsonul românesc al gazoductului Nabucco. Capacitatea totală la punctele de ieşire din tronsonul românesc se defineşte ca fiind capacitatea tehnică maximă disponibilă în respectivele puncte. Pentru calcularea plafonului de capacitate în cazul dominanţei individuale, companiile controlate direct sau indirect de către aceleaşi companii sau persoane care aparţin aceluiaşi grup se examinează împreună.

b)  In eventualitatea unei dominanţe colective, Autoritatea Naţională de Reglementare în Domeniul Energiei sau autoritatea administrativă căreia i s-a transferat această competenţă are dreptul de a limita cota de capacitate a oricăreia dintre companiile care ocupă o poziţie de dominanţă colectivă. Autoritatea Naţională de Reglementare în Domeniul Energiei sau autoritatea administrativă căreia i s-a transferat această competenţă va stabili un plafon de capacitate, astfel încât să se permită companiilor care nu ocupă o poziţie dominantă să concureze în mod real cu companiile care ocupă o poziţie de dominanţă colectivă.

c) In cazul în care, din cauza lipsei de interes a altor părţi, plafoanele de capacitate menţionate la lit. a) şi b) împiedică extinderea gazoductului sau fac să rămână neutilizată capacitatea existentă, se aplică o derogare de la plafoanele de capacitate în condiţia în care compania (companiile) în cauză să ofere pe piaţă volumul de gaze naturale aferent capacităţii pe care o deţine (deţin) în exces faţă de plafon, printr-o procedură deschisă, transparentă şi nediscriminatorie, aprobată de către Autoritatea Naţională de Reglementare în Domeniul Energiei sau autoritatea administrativă căreia i s-a transferat această competenţă. Volumul de gaze naturale care urmează a fi oferit pe piaţă se calculează după cum urmează: punctele procentuale de capacitate anuală contractată care depăşeşte plafonul de capacitate (de exemplu, 5% în cazul unei contractări de capacitate de 55% şi al unui plafon aplicabil de 50%) se vor împărţi la cota totală a capacităţii anuale contractate de compania în cauză (de exemplu, 55%). Valoarea rezultată (de exemplu, 9,09%) se va înmulţi cu cantitatea totală de gaze naturale pe care o va importa compania în România prin gazoductul Nabucco într-un anumit an, efectuându-se o estimare iniţială a respectivei valori, urmată de ajustări pentru perioadele ulterioare.

d) In eventualitatea contractării unei capacităţi superioare capacităţii disponibile, alocarea capacităţii se va realiza printr-o procedură transparentă şi nediscriminatorie, de exemplu pe bază pro-rata, care să asigure că fiecărui participant la licitaţie i se alocă o capacitate minimă."

Art. II. - Prezenta decizie se comunică Comisiei Europene de către Autoritatea Naţională de Reglementare în Domeniul Energiei.

Art. III. - Prezenta decizie se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

p. Preşedintele Autorităţii Naţionale de Reglementare în Domeniul Energiei,

Iulius Dan Plaveti


SmartCity5

COMENTARII la Decizia 2246/2009

Momentan nu exista niciun comentariu la Decizia 2246 din 2009
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    My name is Bianca Colman . My c,r,y,p,t,o was stolen, which was an unfortunate thing for me. The situation started when I got an email at work alerting me to an attempted login from Indonesia on my wallet. The email directed me to a link where I could reset my password. My computer froze for several minutes after I clicked on the link. After rebooting, I saw that my wallet had been compromised and that all of my funds had been removed. However fortunately for me, thanks to LOST RECOVERY MASTERS, I was able to recover my stolen funds. You can also contact them if you require their services Contact info: Website (https ://lost recovery masters. com/ ) Email(Support @ lost recovery masters. com) or What s app +44(7537)-105921
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Stimați solicitanți de împrumut. Te afli în vreo dificultate financiară? Vrei să începi propria afacere? Această companie de împrumut a fost înființată organizații pentru drepturile omului din întreaga lume cu unicul scop de a ajuta cei săraci și oamenii cu dificultăți financiare ale vieții. Dacă doriți să aplicați pentru un împrumut, reveniți la noi cu detaliile de mai jos e-mail: elenanino0007@gmail.com Nume: Suma împrumutului necesară: Durata împrumutului: Numar de telefon mobil: Vă mulțumesc și Dumnezeu să vă binecuvânteze ÎNCREDERE Elena
ANONIM a comentat Legea 127 2017
    Îmi apare că site-ul http://www.legex.ro/VizualizareLege.aspx?var=153691#comentariu, sau cum se numește, este not secure. Adică putem comenta dar ne asumăm riscul informatic. E corect?
ANONIM a comentat Legea 127 2017
    nu cumva ar trebui să fie bizară absența oricărui comentariu la această lege? Totuși este o lege adoptată conform procedurilor regulamentare în vigoare, deci este ea însăși în vigoare. Avem dreptul cel puțin legal de a o comenta.
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
Alte acte pe aceeaşi temă cu Decizia 2246/2009
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu