Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

DECIZIE Nr

DECIZIE   Nr. 173 din 23 mai 2001

privind exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 87/2000 pentru modificarea si completarea Ordonantei Guvernului nr. 73/1999 privind impozitul pe venit

ACT EMIS DE: CURTEA CONSTITUTIONALA

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 500 din 24 august 2001


SmartCity3


    Lucian Mihai           - presedinte
    Costica Bulai          - judecator
    Constantin Doldur      - judecator
    Kozsokar Gabor         - judecator
    Ioan Muraru            - judecator
    Nicolae Popa           - judecator
    Lucian Stangu          - judecator
    Florin Bucur Vasilescu - judecator
    Romul Petru Vonica     - judecator
    Gabriela Ghita         - procuror
    Florentina Geangu      - magistrat-asistent

    Pe rol se afla solutionarea exceptiei de neconstitutionalitate a dispozitiilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 87/2000 pentru modificarea si completarea Ordonantei Guvernului nr. 73/1999 privind impozitul pe venit, exceptie ridicata de Augustin Ungureanu in Dosarul nr. 4.272/2000 al Curtii de Apel Bacau.
    Dezbaterile au avut loc in sedinta publica din 22 mai 2001 in prezenta autorului exceptiei si a reprezentantului Ministerului Public, fiind consemnate in incheierea de la acea data, cand Curtea, avand nevoie de timp pentru a delibera, a amanat pronuntarea la data de 23 mai 2001.

    CURTEA,
avand in vedere actele si lucrarile dosarului, constata urmatoarele:
    Prin Incheierea din 7 decembrie 2000, pronuntata in Dosarul nr. 4.272/2000, Curtea de Apel Bacau a sesizat Curtea Constitutionala cu exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 87/2000 pentru modificarea si completarea Ordonantei Guvernului nr. 73/1999 privind impozitul pe venit, exceptie ridicata de Augustin Ungureanu.
    In motivarea exceptiei de neconstitutionalitate autorul acesteia sustine ca dispozitiile Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 87/2000, in intregul sau, precum si cele ale art. I pct. 2, 4, 17, 22 si 24 si ale art. II alin. (1) contravin urmatoarelor prevederi constitutionale:
    - art. 114 alin. (1), deoarece "ordonanta a fost emisa fara a fi intrunita conditia esentiala a urgentei ceruta de textul constitutional, si anume fara a exista o situatie exceptionala care sa o justifice";
    - art. 138 alin. (1), privind stabilirea taxelor si impozitelor numai prin lege;
    - art. 78 coroborat cu art. 15 alin. (2), intrucat "in art. II alin. (1) al ordonantei s-a prevazut ca dispozitiile art. 43^1 si art. 43^2 (dispozitii introduse in Ordonanta Guvernului nr. 73/1999 prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 87/2000) se aplica de la data de 1 iulie 2000, desi nu sunt aplicabile decat de la data de 3 iulie 2000 (data publicarii Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 87/2000 in Monitorul Oficial al Romaniei)";
    - art. 43 alin. (2), deoarece acest text constitutional, "considerand <<nivelul de trai>> un drept fundamental, prevede, intre altele, ca cetatenii au dreptul la pensie, intelegandu-se ca acest drept priveste pensia in integralitatea sa";
    - art. 38, deoarece "pensia, constituind unul dintre principalele mijloace de protectie sociala, nu poate fi diminuata prin impozitare";
    - art. 49, intrucat "ipoteza reglementata prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 87/2000 nu se inscrie in nici unul dintre cazurile in care exercitarea unor drepturi fundamentale poate fi restransa prin lege";
    - art. 16 alin. (1), deoarece "se creeaza o discriminare atat intre diverse categorii de pensii care sunt platite din bugetul asigurarilor sociale de stat, cat si intre pensionarii platiti, deopotriva, din bugetul asigurarilor sociale de stat si din bugetul de stat".
    Curtea de Apel Bacau, exprimandu-si opinia, arata ca Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 87/2000 este neconstitutionala, fiind emisa cu incalcarea dispozitiilor art. 72 alin. (3) lit. j), art. 15 alin. (2), art. 16 alin. (1), art. 43 alin. (2), art. 49 alin. (1), art. 78, 114 si ale art. 138 alin. (1) din Constitutie.
    Potrivit dispozitiilor art. 24 alin. (1) din Legea nr. 47/1992, republicata, incheierea de sesizare a fost comunicata presedintilor celor doua Camere ale Parlamentului, precum si Guvernului, pentru a-si exprima punctele de vedere asupra exceptiei de neconstitutionalitate ridicate.
    Presedintele Camerei Deputatilor, in punctul sau de vedere, considera ca dispozitiile Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 87/2000 sunt constitutionale, astfel incat se impune respingerea exceptiei de neconstitutionalitate. Se arata ca nici o dispozitie constitutionala nu interzice legiuitorului ca printr-o lege noua sa poata retrage, sa anuleze sau sa reduca scutirile acordate printr-o lege anterioara si ca restrictia emiterii ordonantelor in domenii care fac obiectul legilor organice nu este aplicabila in cazurile exceptionale la care face referire art. 114 alin. (4) din Constitutie.
    Guvernul, in punctul sau de vedere, apreciaza ca exceptia ridicata nu este intemeiata, intrucat prevederile Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 87/2000 nu contravin dispozitiilor art. 114 alin. (4), art. 78, art. 15 alin. (2), art. 43 alin. (2), art. 49, 38 si ale art. 16 alin. (1) din Constitutie.
    Presedintele Senatului nu a comunicat punctul sau de vedere.

    CURTEA,
examinand incheierea de sesizare, punctele de vedere ale presedintelui Camerei Deputatilor si Guvernului, raportul judecatorului-raportor, sustinerile autorului exceptiei, concluziile procurorului, dispozitiile legale criticate, raportate la prevederile Constitutiei, precum si dispozitiile Legii nr. 47/1992, retine urmatoarele:
    Curtea Constitutionala a fost legal sesizata si este competenta, potrivit dispozitiilor art. 144 lit. c) din Constitutie, precum si ale art. 1 alin. (1), ale art. 2, 3, 12 si 23 din Legea nr. 47/1992, republicata, sa solutioneze exceptia de neconstitutionalitate cu care a fost sesizata.
    Obiectul exceptiei de neconstitutionalitate il constituie dispozitiile Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 87/2000 pentru modificarea si completarea Ordonantei Guvernului nr. 73/1999 privind impozitul pe venit, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 302 din 3 iulie 2000. Prin aceasta ordonanta s-a reglementat, printre altele, si regimul de impunere a pensiilor.
    Astfel, potrivit art. I pct. 2, 4, 17, 22 si 24:
    - pct. 2: "La articolul 4 alineatul (1), dupa litera d) se introduce litera d^1) cu urmatorul cuprins:
    d^1) venituri din pensii, pentru suma ce depaseste 2.000.000 lei pe luna."; [...]
    - pct. 4: "La articolul 8 alineatul (2) va avea urmatorul cuprins:
    (2) Pentru calculul impozitului lunar pentru veniturile din salarii si din pensii Ministerul Finantelor va stabili, pentru semestrul I al anului 2000, baremul lunar cuprinzand transele de venituri impozabile lunare si impozitul lunar, care reprezinta 1/12 din baremul anual prevazut la alin. (1)."; [...]
    - pct. 17: "La Capitolul II, dupa Sectiunea a 5-a se introduce Sectiunea a 6-a cu urmatorul cuprins:

    SECTIUNEA a 6-a
    Venituri din pensii

    Art. 43^1
    (1) Este impozabila totalitatea veniturilor nete, incasate cu titlu de pensie de catre contribuabili, platite atat din fonduri constituite prin contributii obligatorii la un sistem de asigurare sociala, cat si cele primite cu titlu de pensie finantata de la bugetul de stat, potrivit legii, pentru partea care depaseste suma de 2.000.000 lei pe luna.
    (2) Venitul net din pensie reprezinta diferenta dintre venitul brut din pensie si contributia pentru asigurarile sociale de sanatate.
    (3) Venitul brut din pensie reprezinta sumele platite cu titlu de pensii de asigurari sociale de stat si, dupa caz, pensii platite din bugetul de stat, pensii suplimentare inclusiv majorarea acordata pentru asigurari sociale de sanatate.
    (4) Venitul impozabil lunar din pensii se determina prin deducerea din suma veniturilor nete din pensii calculate potrivit alin. (2) a unei sume fixe neimpozabile lunare de 2.000.000 lei.
    Art. 43^2
    (1) Impozitul pe veniturile din pensii se calculeaza lunar de unitatile platitoare a acestor venituri, prin aplicarea baremului lunar prevazut la art. 8 asupra venitului impozabil lunar din pensii, determinat potrivit art. 43^1 alin. (4).
    (2) Impozitul calculat se retine la data efectuarii platii pensiei si se vireaza la bugetul de stat la unitatea fiscala pe raza careia isi au sediul platitorii de venituri din pensii, pana la data de 25 a lunii urmatoare celei pentru care se face plata pensiilor, impozitul fiind final.
    (3) Drepturile de pensii restante se defalcheaza pe lunile la care se refera in vederea calcularii impozitului datorat."; [...]
    - pct. 22: "Articolul 74 va avea urmatorul cuprins:
    (1) Platile anticipate pentru anul fiscal 2000 se determina pe baza impozitului stabilit pe anul fiscal 1999 sau a venitului estimat pe anul fiscal 2000.
    (2) Pentru anul 2000 se considera ca fiind in termen platile anticipate efectuate pana la data de 15 inclusiv a ultimei luni din trimestrul II.
    (3) Pentru diferentele de impozit rezultate din interpretarea textului ordonantei, in ceea ce priveste impunerea veniturilor din salarii si din pensii pentru primul an de aplicare a ordonantei, nu se datoreaza majorari de intarziere si nu se aplica amenzi si alte sanctiuni prevazute de legislatia in vigoare."; [...]
    - pct. 24: "Articolul 86 se completeaza cu o noua liniuta cu urmatorul cuprins: - prevederile art. 7 cu privire la impozitare din Legea nr. 3/1977 privind pensiile de asigurari sociale de stat si asistenta sociala, publicata in Buletinul Oficial, Partea I, nr. 82 din 6 august 1977, cu modificarile ulterioare."
    De asemenea, conform art. II alin. (1) "Dispozitiile art. 43^1 si 43^2 se aplica veniturilor din pensii cuvenite incepand cu data de 1 iulie 2000".
    Autorul exceptiei sustine ca dispozitiile ordonantei referitoare la impunerea pensiilor contravin urmatoarelor prevederi constitutionale:
    Art. 15 alin. (2)
    "Legea dispune numai pentru viitor, cu exceptia legii penale mai favorabile.";
    Art. 16 alin. (1)
    "Cetatenii sunt egali in fata legii si a autoritatilor publice, fara privilegii si fara discriminari.";
    Art. 38
    "(1) Dreptul la munca nu poate fi ingradit. Alegerea profesiei si alegerea locului de munca sunt libere.
    (2) Salariatii au dreptul la protectia sociala a muncii. Masurile de protectie privesc securitatea si igiena muncii, regimul de munca al femeilor si al tinerilor, instituirea unui salariu minim pe economie, repausul saptamanal, concediul de odihna platit, prestarea muncii in conditii grele, precum si alte situatii specifice.
    (3) Durata normala a zilei de lucru este, in medie, de cel mult 8 ore.
    (4) La munca egala, femeile au salariu egal cu barbatii.
    (5) Dreptul la negocieri colective in materie de munca si caracterul obligatoriu al conventiilor colective sunt garantate.";
    Art. 43 alin. (2)
    "Cetatenii au dreptul la pensie, la concediu de maternitate platit, la asistenta medicala in unitatile sanitare de stat, la ajutor de somaj si la alte forme de asistenta sociala prevazute de lege.";
    Art. 49
    "(1) Exercitiul unor drepturi sau al unor libertati poate fi restrans numai prin lege si numai daca se impune, dupa caz, pentru: apararea sigurantei nationale, a ordinii, a sanatatii ori a moralei publice, a drepturilor si a libertatilor cetatenilor; desfasurarea instructiei penale; prevenirea consecintelor unei calamitati naturale ori ale unui sinistru deosebit de grav.
    (2) Restrangerea trebuie sa fie proportionala cu situatia care a determinat-o si nu poate atinge existenta dreptului sau a libertatii.";
    Art. 78
    "Legea se publica in Monitorul Oficial al Romaniei si intra in vigoare la data publicarii sau la data prevazuta in textul ei.";
    Art. 114 alin. (4)
    "In cazuri exceptionale, Guvernul poate adopta ordonante de urgenta. Acestea intra in vigoare numai dupa depunerea lor spre aprobare la Parlament. Daca Parlamentul nu se afla in sesiune, el se convoaca in mod obligatoriu.";
    Art. 138 alin. (1)
    "Impozitele, taxele si orice alte venituri ale bugetului de stat si ale bugetului asigurarilor sociale de stat se stabilesc numai prin lege."
    I. Examinand critica de neconstitutionalitate privind incalcarea prevederilor constitutionale ale art. 114 alin. (4) prin aceea ca Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 87/2000 nu are la baza existenta unui "caz exceptional" care ar fi putut permite Guvernului sa o adopte, Curtea constata ca aceasta este neintemeiata. Astfel motivarea cuprinsa in nota de fundamentare a ordonantei de urgenta justifica existenta cazului exceptional si raspunde totodata exigentelor stabilite de Curtea Constitutionala, prin jurisprudenta sa, cu privire la interesul public si urgenta reglementarii pentru aprecierea constitutionalitatii ordonantelor de urgenta. Intr-adevar, din cuprinsul notei de fundamentare rezulta ca "in cadrul strategiei economice pe termen mediu a Romaniei, sectiunea Politica fiscala, se prevedea ca impozitarea pensiilor va fi clarificata in anul 2000", ceea ce a determinat "reglementarea modului de impunere a veniturilor din pensii".
    De altfel, in legatura cu critica adusa ordonantei privind incalcarea art. 114 alin. (4) din Constitutie, la aceeasi solutie se ajunge si pe baza argumentelor infatisate in opinia separata formulata la Decizia Curtii Constitutionale nr. 15 din 25 ianuarie 2000, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 267 din 14 iunie 2000, opinie pe care autorii acesteia, membri ai completului de judecata, o mentin si in cauza de fata.
    II. Curtea constata ca este neintemeiata si sustinerea autorului exceptiei potrivit careia ordonanta criticata este neconstitutionala, deoarece a fost emisa cu incalcarea dispozitiilor art. 138 alin. (1) din Constitutie. Conform acestor dispozitii constitutionale impozitele (precum si alte venituri ale bugetului de stat si bugetului asigurarilor sociale de stat) se stabilesc numai prin lege. In cauza impozitul pe venit este reglementat prin Ordonanta Guvernului nr. 73/1999 (publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 419 din 31 august 1999), emisa in temeiul prevederilor art. 1 lit. D pct. 13 din Legea nr. 140/1999 privind abilitarea Guvernului de a emite ordonante (publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 346 din 22 iulie 1999). Aceasta ordonanta a fost modificata si completata prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 87/2000, ce formeaza obiectul prezentei exceptii de neconstitutionalitate, ordonanta care are putere de lege. Astfel fiind, nu se poate sustine incalcarea dispozitiilor constitutionale.
    III. In ceea ce priveste neconstitutionalitatea prevederilor art. II alin. (1) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 87/2000, prin raportare la dispozitiile art. 78, coroborat cu art. 15 alin. (2) din Constitutie, Curtea constata ca textul de lege criticat nu contine nici o dispozitie cu caracter retroactiv. Astfel textul, referindu-se la "pensiile cuvenite incepand cu data de 1 iulie 2000", are in vedere venitul impozabil lunar din pensii, deci nu si pensiile cuvenite anterior datei de 1 iulie 2000, situatie in care nu se poate sustine existenta unei neconcordante intre data de 1 iulie 2000, prevazuta de text, si cea a publicarii ordonantei in Monitorul Oficial al Romaniei.
    IV. Curtea constata, de asemenea, ca nu poate fi primita nici sustinerea autorului exceptiei privind incalcarea dispozitiilor constitutionale ale art. 38 si ale art. 43 alin. (2) din Constitutie, deoarece referirile din aceste texte constitutionale la "dreptul la protectie sociala" si, respectiv, la "dreptul la pensie" nu au semnificatia interzicerii posibilitatii impozitarii pensiilor.
    V. Analizand critica referitoare la incalcarea dispozitiilor art. 49 din Constitutie, Curtea constata ca Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 87/2000 nu incalca aceste dispozitii constitutionale, deoarece art. 49 este aplicabil numai in ipoteza in care exista o restrangere a exercitarii drepturilor si libertatilor fundamentale ale cetatenilor, restrangere care, astfel cum s-a aratat anterior, nu se poate constata.
    VI. In sfarsit, Curtea urmeaza sa respinga si sustinerea potrivit careia dispozitiile legale criticate incalca prevederile art. 16 alin. (1) din Constitutie, text care stabileste egalitatea cetatenilor in fata legii si a autoritatilor publice, fara privilegii si fara discriminari, deoarece acest text constitutional se refera la egalitatea in drepturi a cetatenilor in raport cu prevederile legii, ceea ce a fost respectat prin ordonanta criticata.

    Pentru considerentele expuse, in temeiul art. 144 lit. c) si al art. 145 alin. (2) din Constitutie, precum si al art. 1 - 3, al art. 13 alin. (1) lit. A.c), al art. 23 si al art. 25 alin. (1) din Legea nr. 47/1992, republicata, cu majoritate de voturi in ceea ce priveste critica referitoare la incalcarea dispozitiilor art. 114 alin. (4) din Constitutie,

    CURTEA
    In numele legii
    DECIDE:

    Respinge exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 87/2000 pentru modificarea si completarea Ordonantei Guvernului nr. 73/1999 privind impozitul pe venit, exceptie ridicata de Augustin Ungureanu in Dosarul nr. 4.272/2000 al Curtii de Apel Bacau.
    Definitiva si obligatorie.
    Pronuntata in sedinta publica din data de 23 mai 2001.

           PRESEDINTELE CURTII CONSTITUTIONALE,
                       LUCIAN MIHAI

                              Magistrat asistent,
                              Florentina Geangu



SmartCity5

COMENTARII la Decizia 173/2001

Momentan nu exista niciun comentariu la Decizia 173 din 2001
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decizia 220 2018
    Buongiorno E-mail: giovannidinatale1954@­gmail.­com Offerte individuali in denaro da 2.000 a 5.200.000, con un tasso di interesse è rimborsabile del 3% in un periodo compreso tra 2 e 30 anni. Condizioni ragionevoli se la mia offerta ti interessa contattami di più rapidamente per discutere le modalità e documenti da fornire. giovannidinatale1954@­gmail.­com
ANONIM a comentat Decizia 220 2018
    Buongiorno E-mail: giovannidinatale1954@­gmail.­com Offerte individuali in denaro da 2.000 a 5.200.000, con un tasso di interesse è rimborsabile del 3% in un periodo compreso tra 2 e 30 anni. Condizioni ragionevoli se la mia offerta ti interessa contattami di più rapidamente per discutere le modalità e documenti da fornire. giovannidinatale1954@­gmail.­com
ANONIM a comentat Decretul 358 1948
    What type of loan do you need? Personal loan Car loan Refinancing Mortgage Business capital (start or expand your business) Have you lost hope and think that there is no way out, but your financial problems are still not gone? Do not hesitate to contact us for possible business cooperation. Contact us (WhatsApp) number +918131851434 contact email id : sumitihomelend@gmail.com Mr. Damian Sumiti
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Decizia 173/2001
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu