Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

DECIZIE Nr

DECIZIE   Nr. 166 din 17 iulie 2006

privind operatiunea de concentrare economica realizata de catre societatile comerciale Arcelor Steel Service Centres SAS, Franta, si Mitsui & CO.UK PLC, Anglia, prin preluarea controlului in comun asupra societatii AMSA Steel Service Centre (Pty) Ltd, Africa de Sud

ACT EMIS DE: CONSILIUL CONCURENTEI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 736 din 29 august 2006



Preşedintele Consiliului Concurenţei,

în baza:

-  Decretului nr. 57 din 17 februarie 2004 privind numirea membrilor Plenului Consiliului Concurenţei;

-  Decretului nr. 838 din 13 iunie 2006 privind numirea unui vicepreşedinte al Consiliului Concurenţei;

-  Legii concurenţei nr. 21/1996, republicată;

-  Regulamentului de organizare, funcţionare şi procedură   al Consiliului Concurenţei, cu modificările ulterioare;

-  Regulamentului privind autorizarea concentrărilor economice, cu modificările ulterioare;

-  Instrucţiunilor cu privire la definirea pieţei relevante în scopul stabilirii unei părţi substanţiale de piaţă;

-  Notificării concentrării economice înregistrate cu nr. RS - 59 din 26 mai 2006 la Consiliul Concurenţei;

-   Notei Direcţiei industrie si energie cu privire la concentrarea economică notificată, înregistrată cu nr. SN/108 din 13 iulie 2006, luând în considerare următoarele:

1.  La data de 26 mai 2006 Consiliul Concurenţei a primit o notificare privind o propusă concentrare economică, care urmează a se realiza de către societăţile Arcelor Steel Service Centres SAS, Franţa, denumită în continuare Arcelor SSC, şi Mitsui & CO.UK PLC, Anglia, denumită în continuare Mitsui, prin preluarea controlului în comun asupra societăţii AMSA Steel Service Centre (Pty) Ltd, Africa de Sud, denumită în continuare AMSA, în conformitate cu prevederile art. 10 alin. (2) lit. b) din Legea concurentei nr. 21/1996, republicată. Notificarea operaţiunii de concentrare economică a devenit efectivă la data de 22 iulie 2006.

2.  Părţile

Arcelor Steel Service Centres SAS (Arcelor SSC) este o societate înfiinţată în conformitate cu legislaţia franceză, controlată de grupul Arcelor, Luxemburg.

Arcelor SSC operează centre service de distribuţie oţel în Europa şi Africa de Sud, prin care procesează şi distribuie produse plate din oţel, conform comenzilor clienţilor.

Mitsui & CO.UK PLC (Mitsui) este o societate înfiinţată în conformitate cu legislaţia engleză, controlată de grupul japonez Mitsui & Co. Ltd.

Mitsui este activă în comerţul internaţional de mărfuri diverse, inclusiv produse din oţel.

AMSA Steel Service Centre (Pty) Ltd este o societate înregistrată în Africa de Sud, controlată de Arcelor SSC.

AMSA va opera un centru service de distribuţie oţel în Africa de Sud.

3.  Natura operaţiunii de concentrare

Concentrarea economică notificată se realizează prin achiziţionarea controlului în comun de către Arcelor SSC, Franţa, şi Mitsui, Anglia, în înţelesul art. 10 alin. (2) lit. b) din Legea nr. 21/1996, republicată, asupra AMSA, o societate deja înregistrată în Africa de Sud.

Anterior tranzacţiei, acţiunile societăţii AMSA erau deţinute în proporţie de 100% de Arcelor SSC.

In conformitate cu prevederile din Acordul acţionarilor, Arcelor SSC va transfera 35% din acţiunile deţinute în AMSA către Mitsui, păstrând diferenţa de 65% din acţiuni.

Ulterior realizării tranzacţiei, AMSA va fi controlată în comun de Arcelor SSC (65%) şi Mitsui (35%).

AMSA va fi o societate în comun concentrativă, în conformitate cu prevederile Regulamentului privind autorizarea concentrărilor economice şi va îndeplini, pe termen lung, toate funcţiile aferente unei entităţi economice autonome, astfel va avea resurse proprii pentru operarea activităţilor, propriul buget şi management, nu va depinde de companiile-mamă pentru afacerile curente, va fi activă pe piaţă şi va desfăşura activităţile derulate de alţi agenţi economici de pe aceleaşi pieţe.

4.  Dimensiunea operaţiunii de concentrare

Tranzacţia a fost notificată Consiliului Concurenţei în conformitate cu prevederile art. 15 alin. (1) din Legea nr. 21/1996, republicată, părţile implicate în operaţiunea de concentrare realizând în anul 2005 cifre de afaceri globale care depăşesc 10 milioane euro, iar două dintre acestea realizând fiecare în aceeaşi perioadă, pe teritoriul României, cifre de afaceri care depăşesc 4 milioane euro.

5.  Evaluarea mediului concurenţial Piaţa relevantă

Piaţa produsului

Distribuţia de produse siderurgice este o piaţă separată de producţia de oţel şi de vânzările directe către consumatorii finali.

Piaţa distribuţiei de oţel se împarte în 3 subpieţe:

1.  centre service de oţel;

2.  distribuitori angro;

3.  centre de tăiere a oţelului prin mijloace termice (oxicutting centre).

Aceste canale de distribuţie vor fi mai departe împărţite în funcţie de grupa de produse comercializată.

Pentru propusa operaţiune părţile au informat că societatea AMSA va fi activă numai pe piaţa distribuţiei de oţel prin centre service, deci piaţa produsului a fost definită ca „Distribuţia de produse din oţel prin centre service".

Piaţa geografică

In opinia părţilor, dar şi a practicii decizionale a Comisiei Europene, distribuţia oţelului este în mod esenţial o activitate naţională sau regională.

In conformitate cu prevederile Legii nr. 21/1996, republicată, piaţa relevantă, în scopul prezentei concentrări, a fost definită ca piaţa distribuţiei de produse din oţel prin centre service pe teritoriul României.

In România, comercializarea produselor siderurgice îmbracă forme diverse, mai puţin prin centre service, care reprezintă, în scopul prezentei concentrări, piaţa relevantă. Până la data propusei concentrări piaţa distribuţiei prin centre service nu a fost identificată pe teritoriul României. Totuşi, în acest caz, definiţia exactă a pieţei poate fi lăsată deschisă, deoarece, indiferent de modul de definire a pieţei, efectele operaţiunii propuse sunt aceleaşi.

La nivelul anului 2005, părţile implicate în operaţiunea de concentrare nu au fost active în România, dar societăţi aparţinând celor două grupuri, Arcelor şi Mitsui, au realizat vânzări de oţel pe pieţe ale produsului învecinate, cum ar fi vânzarea către consumatori finali şi distribuţia angro.

Totuşi, cotele de piaţă înregistrate s-au situat sub {...}% din totalul pieţelor.

Aşa cum susţin părţile în notificarea transmisă, AMSA va fi un centru service de distribuţie de produse din oţel, care va activa numai în Africa de Sud. AMSA se va aproviziona cu produse plate din zonă sau de la societăţi aparţinând grupurilor Arcelor sau Mitsui, cu precădere din Brazilia, Japonia şi în mai mică măsură din Europa. Produsele achiziţionate vor fi procesate conform comenzilor clienţilor locali din Africa de Sud. Eventualele exporturi se vor adresa numai ţărilor vecine, având în vedere influenţa costurilor de transport.

Având în vedere că:

-  societatea AMSA va activa pe o piaţă a produsului încă neidentificată pe teritoriul României, respectiv centru service de distribuţie de produse plate din oţel, deci nu exista nicio suprapunere a activităţilor;

- piaţa în amonte, respectiv de aprovizionare în România cu produse plate, nu va fi influenţată de crearea societăţii în comun, AMSA urmând a se aproviziona din surse apropiate de Africa de Sud şi, oricum, clienţii din România au o ofertă consistentă de la Mittal Steel (peste 70% din necesarul pieţei), iar firmele aparţinând grupurilor Arcelor şi Mitsui, active în România pe pieţe învecinate, înregistrează poziţii nesemnificative;

-   pe piaţa în aval, de distribuţie angro, nu există impact din punct de vedere concurenţial, produsele prelucrate de AMSA urmând a fi distribuite clienţilor care le-au comandat, în Africa de Sud, propusa concentrare economică realizată prin achiziţionarea controlului în comun de către Arcelor SSC, Franţa, şi Mitsui, Anglia, asupra AMSA, Africa de Sud, nu are niciun impact din punct de vedere concurenţial pe piaţa distribuţiei de oţel prin centre service, pe teritoriul României.

Taxa de autorizare

Conform pct. 3 din Instrucţiunile date în aplicarea art. 32 din Legea concurenţei nr. 21/1996, republicată, cu privire la calculul taxei de autorizare, cifra de afaceri reprezintă însumarea veniturilor pe piaţa relevantă pe care are loc operaţiunea de concentrare economică. In cazul propus, nu au fost realizate venituri pe piaţa relevantă,

DECIDE:

Art. 1. - In conformitate cu dispoziţiile art. 46 alin. (1) lit. b) din Legea concurenţei nr. 21/1996, republicată, şi ale pct. 138 lit. b din cap. II al părţii a II-a din Regulamentul privind autorizarea concentrărilor economice, se emite o decizie de neobiecţiune, constatându-se că, deşi operaţiunea notificată cade sub incidenţa legii, nu există îndoieli privind compatibilitatea sa cu un mediu concurenţial normal.

Art. 2. - Taxa de autorizare conform art. 32 din Legea nr. 21/1996, republicată, este 0 (zero) RON, avându-se în vedere că piaţa relevantă a produsului „Distribuţia de produse din oţel prin centre service" pe care va fi activă societatea AMSA, creată în Africa de Sud, prin preluarea controlului în comun de către Arcelor SSC şi Mitsui, nu a fost identificată pe teritoriul României.

Art. 3. - Prezenta decizie devine aplicabilă de la data comunicării acesteia către părţi.

Art. 4. - Decizia Consiliului Concurenţei poate fi atacată, conform dispoziţiilor art. 47 alin. (4) din Legea nr. 21/1996, republicată, în termen de 30 de zile de la comunicare, la Curtea de Apel Bucureşti, Secţia contencios administrativ.

Art. 5. - In conformitate cu prevederile art. 57 alin. (1) din Legea nr. 21/1996, republicată, prezenta decizie va fi publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, pe cheltuiala solicitantului şi pe pagina de internet a Consiliului Concurenţei.

Art. 6. - Direcţia industrie şi energie şi Secretariatul general vor urmări ducerea la îndeplinire a prezentei decizii.

Art. 7. - Prezenta decizie se va comunica de către Secretariatul general al Consiliului Concurenţei societăţilor comerciale:

-  Arcelor Steel Service Centres SAS, Franţa;

-  Mitsui & CO.UK PLC, Anglia,

prin firma de avocatură Voicu & Filipescu SCA, Union International Center, str. Ştirbei Vodă nr. 26-28, Bucureşti, România.

Preşedintele Consiliului Concurenţei,

Mihai Berinde


SmartCity5

COMENTARII la Decizia 166/2006

Momentan nu exista niciun comentariu la Decizia 166 din 2006
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Decizia 166/2006
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu