Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

DECIZIE Nr

DECIZIE   Nr. 1638 din 16 decembrie 2010

referitoare la exceptia de neconstitutionalitate a prevederilor art. 1 alin. 2 si art. 38 alin. 4 din Codul familiei

ACT EMIS DE: CURTEA CONSTITUTIONALA

ACT PUBLICAT IN:            MONITORUL OFICIAL  NR. 56 din 21 ianuarie 2011



Augustin Zegrean                  - presedinte

Aspazia Cojocaru                  -judecator

Acsinte Gaspar                     -judecator

Mircea Stefan Minea             -judecator

Iulia Antoanella Motoc          -judecator

Ion Predescu                         -judecator

Puskas Valentin Zoltan         -judecator

Tudorel Toader                      -judecator

Ingrid Alina Tudora                - magistrat-asistent

Cu participarea reprezentantului Ministerului Public, procuror Simona Ricu.

Pe rol se afla solutionarea exceptiei de neconstitutionalitate a prevederilor art. 1 alin. 2 si art. 38 alin. 4 din Codul familiei, exceptie ridicata de Alexandru Tudorache în Dosarul nr. 419/1.748/2008 al Tribunalului Bucuresti - Sectia a III-a civila, de Bogdan Gheorghe Draghici în Dosarul nr. 2.814/303/2008 al Curtii de Apel Bucuresti - Sectia a III-a civila si pentru cauze cu minori si de familie, de Ion Paunescu în Dosarul nr. 515/292/2010 al Judecatoriei Rosiorii de Vede, precum si de catre Jean Constantin Antoniu Lascu în Dosarul nr. 19.251/4/2009 al Judecatoriei Sectorului 4 Bucuresti - Sectia civila.

La apelul nominal se prezinta, personal, Alexandru Tudorache, Bogdan Gheorghe Draghici si Jean Constantin Antoniu Lascu, autori ai exceptiei de neconstitutionalitate, lipsa fiind celelalte parti, fata de care procedura de citare este legal îndeplinita.

Magistratul-asistent refera asupra cauzelor si arata ca, la Dosarul nr. 888D/2010, partea Cornelia Tudorache a depus note scrise prin care solicita respingerea exceptiei de neconstitutionalitate. In acest sens apreciaza ca prevederile de lege criticate nu contravin dispozitiilor art. 23 si art. 26 din Constitutie, si nici celor ale art. 8 din Conventia pentru apararea drepturilor omului si a libertatilor fundamentale, astfel încât nu poate fi vorba de o discriminare a tatalui, atâta vreme cât în Codul familiei este consacrat principiul egalitatii parintilor în exercitarea ocrotirii parintesti.

Curtea, din oficiu, pune în discutie problema conexarii dosarelor nr. 888D/2010, nr. 1.265D/2010, nr. 2.366D/2010 si nr. 3.630D/2010, având în vedere obiectul identic al acestora.

Reprezentantul Ministerului Public este de acord cu conexarea acestor cauze.

Curtea, în temeiul art. 14 si al art. 53 alin. (5) din Legea nr. 47/1992, dispune conexarea dosarelor nr. 1.265D/2010, nr. 2.366D/2010 si nr. 3.630D/2010 la Dosarul nr. 888D/2010, care este primul înregistrat.

Cauza fiind în stare de judecata, presedintele acorda cuvântul partilor prezente, respectiv Alexandru Tudorache, Bogdan Gheorghe Draghici si Jean Constantin Antoniu Lascu, autori ai exceptiei de neconstitutionalitate, care solicita admiterea exceptiei de neconstitutionalitate.

Astfel, acestia sustin ca art. 1 alin. 2 din Codul familiei este neconstitutional, textul de lege fiind discriminatoriu la adresa tatalui, întrucât permite, mai ales, magistratilor sa discrimineze tatal, sa îl trateze ca pe un parinte de rang inferior si sa ignore drepturile parentale ale tatilor care îsi iubesc copiii si care doresc sa se implice în cresterea si educarea lor.

Totodata, acest articol permite justitiei sa puna semnul egal între interesele mamei si interesul superior al copilului, ignorând astfel importanta relatiei tata-copil si oferta parentala superioara a multor tati. Acestia arata ca justitia româna da câstig de cauza mamei sau familiei extinse materne în peste 95% din litigiile aflate pe rolul instantelor, ignorând tatal si rolul acestuia în cresterea si educarea copilului. Mai grav, în opinia autorilor exceptiei, este faptul ca, desi custodia unica este acordata de regula mamei, programul de vizitare rezervat tatalui este unul simbolic, constând de cele mai multe ori în doua finaluri de saptamâna în fiecare luna, indiferent de vârsta copilului. In acest context, sustin ca tatii, socotiti suficient de buni pâna la pronuntarea divortului de mama copilului, sunt redusi de magistrati doar la statutul de platitori de pensie alimentara, fiind brusc considerati nedemni sa se mai implice în cresterea si educarea propriilor copii, fiind deposedati brutal de toate drepturile parentale.

In final, învedereaza Curtii faptul ca discriminarea tatalui în unele spitale sau sectii pentru copii este înca un fenomen prezent si foarte nociv, iar justitia si autoritatile publice ignora faptul ca, în prezent, circa 35.000 de tati se afla în concediul pentru cresterea si îngrijirea copilului în vârsta de pâna la doi ani, ca acestia sunt parinti care îsi iubesc copiii si care stiu sa îi ocroteasca, iar cei 2 parinti au drepturi si obligatii egale, fiind complementari si la fel de importanti pentru copiii lor.

Reprezentantul Ministerului Public pune concluzii de respingere a exceptiei de neconstitutionalitate ca neîntemeiata, sens în care invoca jurisprudenta în materie a Curtii Constitutionale.

CURTEA,

având în vedere actele si lucrarile dosarelor, constata urmatoarele:

Prin Incheierea din 25 februarie 2010, pronuntata în Dosarul nr. 419/1.748/2008, Incheierea din 5 mai 2010, pronuntata în Dosarul nr. 2.814/303/2008, Incheierea din 18 mai 2010, pronuntata în Dosarul nr. 515/292/2010, si Incheierea din 26 martie 2010, pronuntata în Dosarul nr. 19.251/4/2009, Tribunalul Bucuresti - Sectia a III-a civila, Curtea de Apel Bucuresti - Sectia a III-a civila si pentru cauze cu minori si de familie, Judecatoria Rosiori de Vede si Judecatoria Sectorului 4 Bucuresti - Sectia civila au sesizat Curtea Constitutionala cu exceptia de neconstitutionalitate a prevederilor art. 1 alin. 2 si art. 38 alin. 4 din Codul familiei, exceptie ridicata de Alexandru Tudorache, Bogdan Gheorghe Draghici, Ion Paunescu si Jean Constantin Antoniu Lascu cu ocazia solutionarii unor cauze civile având ca obiect divort - încredintare minori.

In motivarea exceptiei de neconstitutionalitate autorii acesteia sustin ca prevederile art. 1 alin. 2 din Codul familiei instituie „o discriminare vadita fata de fiecare tata din aceasta societate" si contravine, în mod evident, unor principii fundamentale ale dreptului civil, cum ar fi principiul egalitatii în drepturi între barbati si femei si principiul exercitarii drepturilor si al îndeplinirii îndatoririlor parintesti în interesul copiilor, dat fiind ca legea apara doar interesele mamei si copilului.

Cu privire la reglementarea cuprinsa în art. 38 alin. 4 din Codul familiei, autorii exceptiei o apreciaza ca fiind lipsita de precizie si claritate, neîndeplinind astfel criteriul de calitate prevazut de Conventia pentru apararea drepturilor omului si a libertatilor fundamentale, cea ce aduce o atingere grava dreptului constitutional la un proces echitabil, prevazut de art. 21 alin. (3), precum si dreptului la viata de familie, ocrotit de art. 26 alin. (1) din Legea fundamentala, raportat la art. 8 din Conventia pentru apararea drepturilor omului si a libertatilor fundamentale.

Tribunalul Bucuresti - Sectia a III-a civila, Curtea de Apel Bucuresti - Sectia a III-a civila si pentru cauze cu minori si de familie, Judecatoria Rosiori de Vede si Judecatoria Sectorului 4 Bucuresti - Sectia civila considera ca exceptia de neconstitutionalitate este neîntemeiata.

Potrivit prevederilor art. 30 alin. (1) din Legea nr. 47/1992, încheierile de sesizare au fost comunicate presedintilor celor doua Camere ale Parlamentului, Guvernului si Avocatului Poporului, pentru a-si exprima punctele de vedere asupra exceptiei de neconstitutionalitate.

Presedintii celor doua Camere ale Parlamentului, Guvernul si Avocatul Poporului nu au comunicat punctele lor de vedere asupra exceptiei de neconstitutionalitate.

CURTEA,

examinând încheierile de sesizare, rapoartele întocmite de judecatorul-raportor, notele scrise depuse la dosar, sustinerile partilor prezente, concluziile procurorului, prevederile legale criticate, raportate la dispozitiile Constitutiei, precum si Legea nr. 47/1992, retine urmatoarele:

Curtea Constitutionala a fost legal sesizata si este competenta, potrivit dispozitiilor art. 146 lit. d) din Constitutie, precum si ale art. 1 alin. (2), ale art. 2, 3, 10 si 29 din Legea nr. 47/1992, sa solutioneze exceptia de neconstitutionalitate.

Obiectul exceptiei de neconstitutionalitate îl constituie prevederile art. 1 alin. 2 si art. 38 alin. 4 din Codul familiei, care prevad ca:

-Art. 1 alin. 2: „Statul apara interesele mamei si copilului si manifesta deosebita grija pentru cresterea si educarea tinerei generatii.";

- Art. 38 alin. 4: „La solutionarea cererilor accesorii divortului, referitoare la încredintarea copiilor minori, obligatia de întretinere si folosirea locuintei, instanta va tine seama si de interesele minorilor."

Autorii exceptiei de neconstitutionalitate sustin ca prevederile legale criticate contravin dispozitiilor constitutionale ale art. 16 alin. (1) privind egalitatea în drepturi, ale art. 20 referitoare la tratatele internationale privind drepturile omului, raportate la art. 8 din Conventia pentru apararea drepturilor omului si a libertatilor fundamentale, referitor la dreptul la respectarea vietii private si de familie, si la art. 5 din Protocolul nr. 7 la conventie, care consacra egalitatea între soti, art. 21 alin. (3) privind accesul liber la justitie, art. 26 alin. (1) potrivit carora „autoritatile publice respecta si ocrotesc viata intima, familiala si privata", precum si art. 49 referitoare la protectia copiilor si a tinerilor.

Examinând exceptia de neconstitutionalitate, Curtea constata ca prevederile de lege criticate din Codul familiei au mai facut obiect al controlului de constitutionalitate, prilej cu care instanta de contencios constitutional a statuat ca acestea nu contravin Legii fundamentale.

Astfel, în ceea ce priveste art. 1 alin. 2 din Codul familiei, prin Decizia nr. 326 din 13 martie 2008, publicata în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 250 din 31 martie 2008, Curtea a constatat ca acesta contine dispozitii cu valoare de principiu. Astfel, textul de lege criticat „reglementeaza preocuparea statului de a apara interesele mamei si ale copilului, care se realizeaza si prin actiunea de stabilire a paternitatii copilului din afara casatoriei. Institutia ocrotirii copilului este reglementata si în acte internationale la care România este parte: Conventia cu privire la drepturile copilului, adoptata de Adunarea Generala a Organizatiei Natiunilor Unite la 20 noiembrie 1989, ratificata de România prin Legea nr. 18/1990, Declaratia Universala a Drepturilor Omului, Pactul international privind drepturile civile si politice etc.

Ca atare, Curtea a constatat ca preocuparea statului de a ocroti copilul nu aduce atingere valorilor aparate de Constitutie, ci, dimpotriva, da expresie respectarii si garantarii drepturilor lui, în acord cu interesul superior al acestuia".

In acelasi mod, Curtea a statuat ca nu poate fi retinuta critica privind încalcarea dispozitiilor art. 16 alin. (1) din Constitutie, întrucât „prevederile art. 1 alin. 2 din Codul familiei se aplica tuturor celor aflati în ipoteza descrisa de norma legala criticata".

Pentru aceleasi considerente, Curtea constata ca nu poate fi retinuta nici contrarietatea textului de lege criticat fata de dispozitiile art. 5 din Protocolul nr. 7 la Conventia pentru apararea drepturilor omului si a libertatilor fundamentale, care consacra egalitatea între soti.

Referitor la art. 38 alin. 4 din Codul familiei, prin Decizia nr. 20 din 12 ianuarie 2010, publicata în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 79 din 5 februarie 2010, si Decizia nr. 133 din 5 februarie 2009, publicata în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 318 din 13 mai 2009, Curtea a retinut ca, „în ceea ce priveste protectia copiilor, consacrata constitutional în art. 49 din Legea fundamentala, aceasta se realizeaza prin încredintarea lor unuia dintre parinti care exercita astfel drepturile parintesti. Potrivit art. 43 alin. 3 din Codul familiei, parintele divortat caruia nu i s-a încredintat copilul pastreaza dreptul de a avea legaturi personale cu acesta si de a veghea la cresterea, educarea, învatatura si pregatirea lui profesionala, iar parintele caruia i s-a încredintat copilul, fiind tinut sa îi asigure fostului sot, care si-a pastrat calitatea de parinte, realizarea efectiva a drepturilor conferite de lege. O atare conduita cooperanta este impusa de împrejurarea ca drepturile mentionate constituie mijloace pentru îndeplinirea obligatiilor pe care le are orice parinte fata de copilul sau si care subzista atât timp cât parintele nu este decazut din drepturile parintesti".

Totodata, Curtea a retinut ca „desfacerea casatoriei prin divort si, implicit, separarea parintilor duc, evident, la modificarea modului de exercitare a drepturilor si îndatoririlor parintesti fata de copil. Diferentierile sunt determinate de separarea parintilor si de imposibilitatea obiectiva de mentinere si dupa desfacerea casatoriei a acelorasi modalitati de exercitare a drepturilor si îndatoririlor parintesti. Orice hotarâre judecatoreasca pronuntata de catre instanta în procedura de desfacere a casatoriei prin divort va tine seama de interesul superior al copilului. In acest sens sunt si prevederile art. 42 alin. 1 din Codul familiei cu privire la ascultarea minorului care a împlinit vârsta de 10 ani în vederea pronuntarii unei hotarâri cu privire la încredintarea acestuia unuia dintre parinti".

Asa fiind, întrucât nu au aparut împrejurari noi, care sa determine schimbarea jurisprudentei Curtii Constitutionale în aceasta materie, solutia adoptata în precedent, precum si considerentele pe care aceasta se întemeiaza îsi mentin valabilitatea si în cauza de fata.

De altfel, Curtea retine ca art. 396 si art. 397 din Legea nr. 287/2009 - Codul civil, publicata în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 511 din 24 iulie 2009, care va intra în vigoare la data care va fi stabilita în legea pentru punerea în aplicare a acestuia, reglementeaza raporturile dintre parintii divortati si copiii lor minori, în sensul ca, dupa divort, autoritatea parinteasca revine în comun ambilor parinti, afara de cazul în care instanta decide altfel. In art. 398 din acelasi act normativ se stipuleaza faptul ca, atunci când exista motive întemeiate, având în vedere interesul superior al copilului, instanta hotaraste ca autoritatea parinteasca sa fie exercitata numai de catre unul dintre parinti, celalalt parinte pastrând dreptul de a veghea asupra modului de crestere si educare a copilului, precum si dreptul de a consimti la adoptia sau la casatoria acestuia.

In final, cu privire la critica referitoare la lipsa de precizie si claritate a prevederilor art. 38 alin. 4 din Codul familiei, în jurisprudenta sa, Curtea a retinut ca, „din cauza principiului generalitatii legilor, continutul acestora nu poate prezenta o precizie absoluta. Una dintre tehnicile de reglementare consta în recurgerea mai degraba la categorii generale decât la liste exhaustive. De asemenea, numeroase legi se folosesc de eficacitatea formulelor mai mult sau mai putin vagi pentru a evita o rigiditate excesiva si a se putea adapta la schimbarile de situatie. Interpretarea si aplicarea unor asemenea texte depind de practica (hotarârile din 25 mai 1993 si din 20 mai 1999, pronuntate în cauzele Kokkinakis împotriva Greciei si Cantoni contra Frantei). Functia decizionala acordata instantelor serveste tocmai pentru a îndeparta îndoielile ce ar putea exista în privinta interpretarii normelor, tinând cont de evolutiile practicii cotidiene, cu conditia ca rezultatul sa fie coerent".

Pentru motivele expuse, în temeiul art. 146 lit. d) si al art. 147 alin. (4) din Constitutie, precum si al art. 1-3, al art. 11 alin. (1)lit. A.d)si al art. 29 din Legea nr. 47/1992,

CURTEA  CONSTITUTIONALA

In numele legii

DECIDE:

Respinge, ca neîntemeiata, exceptia de neconstitutionalitate a prevederilor art. 1 alin. 2 si art. 38 alin. 4 din Codul familiei, exceptie ridicata de Alexandru Tudorache în Dosarul nr. 419/1.748/2008 al Tribunalului Bucuresti - Sectia a III-a civila, de Bogdan Gheorghe Draghici în Dosarul nr. 2.814/303/2008 al Curtii de Apel Bucuresti - Sectia a III-a civila si pentru cauze cu minori si de familie, de Ion Paunescu în Dosarul nr. 515/292/2010 al Judecatoriei Rosiorii de Vede, precum si de catre Jean Constantin Antoniu Lascu în Dosarul nr. 19.251/4/2009 al Judecatoriei Sectorului 4 Bucuresti - Sectia civila.

Definitiva si general obligatorie.

Pronuntata în sedinta publica din data de 16 decembrie 2010.

PRESEDINTELE CURTII CONSTITUTIONALE,

AUGUSTIN ZEGREAN

Magistrat-asistent,

Ingrid Alina Tudora


SmartCity5

COMENTARII la Decizia 1638/2010

Momentan nu exista niciun comentariu la Decizia 1638 din 2010
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Decizia 1638/2010
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu