DECIZIE Nr. 15
din 25 mai 2007
privind stabilirea
procedurii de verificare si atestare a nivelului profesional al medicilor care
au intrerupt exercitarea profesiei ori s-au aflat intr-o situatie de
incompatibilitate pe o perioada mai mare de 5 ani
ACT EMIS DE:
COLEGIUL MEDICILOR DIN ROMANIA
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 402 din 15 iunie 2007
In temeiul art. 386, 406 şi 431 din Legea nr. 95/2006
privind reforma în domeniul sănătăţii, cu modificările şi completările
ulterioare,
Consiliul Naţional al Colegiului Medicilor din
România decide:
Art. 1. - (1) In vederea reluării activităţii medicale
după o întrerupere mai mare de 5 ani, medicii sunt obligaţi să urmeze un
program de readaptare profesională sub forma unui stagiu practic cu durata de
3, respectiv 6 luni, şi să promoveze o evaluare finală de cunoştinţe şi
abilităţi.
(2) Reatestarea profesională îi permite medicului să
îşi recapete calitatea de membru al Colegiului Medicilor din România.
Art. 2. - (1) Durata stagiilor va fi de 3 luni pentru
medicii de medicină generală, medicii specialişti de medicină de familie şi
medicii cu specialităţi medicale şi paraclinice. Pentru medicii cu specialităţi chirurgicale durata
stagiului va fi de 6 luni.
(2) In cazul întreruperii exercitării profesiei de
medic pe o perioadă mai mare de 10 ani, prin excepţie de la prevederile art. 1
alin. (1), durata stagiilor va fi de două ori mai mare, corespunzător
specialităţii.
Art. 3. - (1) Stagiile practice de readaptare
profesională se vor desfăşura la recomandarea colegiilor teritoriale, în
spitale judeţene sau în spitale clinice aflate în centrele universitare.
(2) Pentru specialităţile chirurgicale, pregătirea se
face numai în spitale universitare.
(3) Medicii de medicină generală şi medicii din
specialitatea de medicină de familie vor efectua stagiul în cabinetele de
medicină de familie.
Art. 4. - (1) Organizarea programului de readaptare
profesională, inclusiv a evaluării finale, precum şi reatestarea certificativă
sunt în responsabilitatea colegiilor teritoriale.
(2) Colegiile teritoriale, prin
comisiile de specialitate, vor alcătui programele individuale de pregătire
profesională pentru fiecare solicitare, în funcţie de specialitate, durata
întreruperii şi cerinţele generale şi individuale de perfecţionare, şi vor
desemna un coordonator responsabil de stagiu, care va urmări îndeplinirea
obiectivelor educaţionale stabilite.
Art. 5. - (1) Coordonatorii de
stagii vor fi selectaţi dintre cadrele didactice cu funcţii de predare sau
formatori în specialitatea corespunzătoare ori din rândul medicilor primari cu
experienţă în domeniul specific.
(2) Coordonatorii desemnaţi sunt responsabili de
calitatea realizării obiectivelor educaţionale stabilite şi vor face parte din
comisia de examinare.
Art. 6. - (1) La finalizarea stagiului, se organizează
o formă de evaluare finală ce se susţine în faţa unei comisii de examinare.
(2) Examenul va avea loc la
nivelul unităţii sanitare unde s-a desfăşurat pregătirea şi va consta în
susţinerea unei probe scrise şi a unei probe practice.
(3) Tematica de examen este cea corespunzătoare
specialităţii şi gradului profesional în care medicul urmează să promoveze. Metodologia de examen este
stabilită de comisia de examinare.
Art. 7. - (1) Fiecare probă este eliminatorie.
Evaluarea se face cu note de la 1 la 10, pragul de promovare fiind de 7 pentru
fiecare probă. Media finală va fi media aritmetică obţinută la cele două probe.
(2) La sfârşitul probelor, notele obţinute şi media
finală vor fi menţionate într-un catalog, care va fi semnat de întreaga comisie
de examinare. Totodată, comisia va elabora un proces-verbal în care se va
consemna modul de desfăşurare a examenului.
(3) In situaţia în care medicul a atins sau a depăşit
pragul de promovare, comisia de examinare va menţiona în procesul-verbal
recomandarea de a acorda candidatului declarat promovat dreptul de a fi
reprimit în rândul membrilor Colegiului Medicilor din România şi, implicit, în
baza reatestării profesionale, de a primi dreptul de liberă practică.
Art. 8. - (1) Medicii care participă la acest program
beneficiază de acordarea unui număr de 40 de credite EMC.
(2) Pentru activitatea desfăşurată, în baza adeverinţei
eliberate în acest sens de colegiile teritoriale, coordonatorii vor beneficia
de acordarea unui număr de 50 de credite EMC pentru fiecare persoană îndrumată.
Un coordonator poate pregăti cel mult 2 medici pe an.
Art. 9. - Prezenta decizie se
publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Preşedintele Colegiului Medicilor din România,
Mircea Cinteză