DECIZIE Nr.
148 din 4 decembrie 2007
privind aprobarea
principalelor modele standard utilizate in activitatea de inspectie si control
a Inspectiei Sociale, precum si a metodologiei de completare a acestora
ACT EMIS DE:
INSPECTIA SOCIALA
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 869 din 19 decembrie 2007
Având în vedere prevederile art. 14 lit. t) şi ale art.
22 din Hotărârea Guvernului nr. 1.059/2007 privind aprobarea Regulamentului de
organizare şi funcţionare al Inspecţiei Sociale,
în temeiul dispoziţiilor art. 9 alin. (2) din Ordonanţa
de urgenţă a Guvernului nr. 130/2006 privind Inspecţia Socială, aprobată cu
modificări şi completări prin Legea nr. 211/2007, şi al prevederilor art. 14
alin. (3) din Hotărârea Guvernului nr. 1.059/2007 privind aprobarea
Regulamentului de organizare şi funcţionare al Inspecţiei Sociale,
inspectorul general de stat al Inspecţiei Sociale decide:
Art. 1. - Se aprobă principalele modele standard
utilizate de către Inspecţia Socială în activitatea de inspecţie şi control,
precum şi metodologia de completare a acestora,
cuprinse în anexele nr. 1-5.
Art. 2. -Anexele nr. 1-5 fac parte integrantă din
prezenta decizie.
Art. 3. - Inspecţia Socială, prin compartimentele cu
atribuţii în acest sens, va duce la îndeplinire prevederile prezentei decizii.
Inspectorul general de stat al
Inspecţiei Sociale,
Maria Muga
ANEXA Nr. 1
Nr.......................din.........................
NOTIFICARE
In atenţia (se menţionează persoana/funcţia căreia
îi este adresată notificarea)
Prin prezenta vă aducem la cunoştinţă faptul că
Inspecţia Socială, prin echipa de inspecţie formată din................................................, inspectori
sociali în judeţele/sectoarele................................., în perioada ....................., va efectua inspectarea/controlul
serviciului ...................................din localitatea..................................Judeţul.......................................
Activitatea de inspecţie este inclusă în Planul anual
de control, evaluare şi consiliere, aprobat de ministrul muncii, familiei şi
egalităţii de şanse, şi are în vedere următoarele obiective:
-
........................................................................................................................................................................ .......................................................
-
........................................................................................................................................................................ .......................................................
-
........................................................................................................................................................................ .......................................................
Vă solicităm să le puneţi la dispoziţie toate dosarele
şi toate documentele pe care doresc să le consulte, de îndată ce veţi lua
cunoştinţă de prezenta notificare. De asemenea, vă rugăm să facilitaţi accesul
inspectorilor în toate serviciile din instituţia dumneavoastră şi să permiteţi
discuţiile cu personalul din subordinea dumneavoastră şi, după caz, cu
beneficiarii.
După terminarea misiunii, vă vom transmite raportul
inspectorilor sociali, în versiune provizorie, înainte
de(data) ......................................., ca
să puteţi face cunoscute în termen de 15 zile observaţiile dumneavoastră cu privire la constatările
efectuate, la propunerile, recomandările, concluziile şi sancţiunile stabilite de echipa de inspecţie.
După analiza observaţiilor dumneavoastră, raportul va
fi redactat în formă definitivă, comunicat celor în drept şi on-line pe site-ul Inspecţiei Sociale.
Inspectorul general de stat,
....................................................
Organismul/autoritatea/instituţia (se menţionează datele de identificare a persoanei juridice de
drept public/privat)
ANEXA Nr. 2
Aprob
Inspector general de stat
RAPORT DE INSPECŢIE
1. Baza legală a inspecţiei efectuate:
Inspecţia desfăşurată la.....................a avut loc
în temeiul Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr.
130/2006 privind Inspecţia Socială, aprobată cu
modificări şi completări prin Legea nr. 211/2007, Hotărârii Guvernului nr.
1.059/2007 privind aprobarea Regulamentului de organizare şi funcţionare al Inspecţiei Sociale si al Ordinului de
misiune nr...............din .................al
inspectorului general de stat.
2. Obiectivele
misiunii de inspecţie:
Obiectivele misiunii de inspecţie sunt stabilite în
Planul anual de control, evaluare şi consiliere (acestea sunt variabile şi
sunt în funcţie de tipul serviciului inspectat).
3. Perioada
inspecţiei:
4. Echipa de inspecţie:
5. Denumirea entităţii inspectate şi a locaţiei
acesteia (adresa):
6. Desfăşurarea
inspecţiei:
• întâlniri cu organele de conducere (se vor preciza funcţiile şi numele persoanelor cu responsabilităţi
în entitatea inspectată);
• interviuri individuale (se
vor preciza calitatea persoanei, numărul persoanelor şi metoda folosită pentru
intervievarea acestora);
• întâlniri, interviuri cu alte persoane;
• metode şi mijloace utilizate pentru realizarea
inspecţiei;
• documente relevante pentru
efectuarea inspecţiei (acestea se vor lista);
• alte activităţi relevante pentru realizarea
obiectivelor inspecţiei.
7. Constatări:
• Descrierea faptelor constatate şi încadrarea juridică
a acestora.
8. Concluzii:
9. Recomandări, responsabili şi termene de
remediere:
10. Organismul abilitat să aplice sancţiunile
corespunzătoare sau, după caz, sancţiunea aplicată direct de echipa de
inspectori:
11. Semnăturile membrilor echipei de inspecţie:
ANEXA Nr. 3
MINISTERUL MUNCII, FAMILIEI ŞI EGALITĂŢII DE ŞANSE
INSPECŢIA SOCIALĂ
Inspectoratul Social Regional..........................................
Str................nr................,
localitatea.........................,
judeţul/sectorul..............., telefon............,
fax...............
Seria.........nr................
PROCES-VERBAL
de constatare şi sancţionare a contravenţiilor
privind nerespectarea dispoziţiilor legale referitoare la protecţia socială
Incheiat astăzi, anul ..............., luna
............, ziua ..............., ora
..............., în localitatea................................
judeţul/sectorul....................................
I. Subsemnatul/Subsemnata
..............................................................................................,
având funcţia de ............... în cadrul ..............., legitimaţia
nr................, împuternicit prin Decizia nr................din...............a
inspectorului general de stat al Inspecţiei Sociale,
în temeiul prevederilor Ordonanţei de urgenţă a
Guvernului nr. 130/2006 privind Inspecţia Socială, aprobată cu modificări şi
completări prin Legea nr. 211/2007, al prevederilor Hotărârii Guvernului nr.
1.059/2007 privind aprobarea Regulamentului de organizare şi funcţionare al
Inspecţiei Sociale şi al
Ordinului de misiune
nr................din...............al inspectorului
general de stat al Inspecţiei Sociale, cu ocazia misiunii de inspecţie efectuate, am constatat
următoarele:
II. Persoana
juridică/fizică.................................., cu sediul/domiciliul în
.................................., str.................................. nr......., bl......., sc......., ap.......,
judeţul/sectorul ................................., CNP ........................, constituită în baza
................................, înmatriculată la oficiul registrului comerţului sub nr................, având codul fiscal..........................., cont
nr................la..............., reprezentată
legal prin domnul/doamna ....................................., în calitate de
................................, domiciliat/domiciliată în............................,
str......................................, bl......., sc..........,
ap.........., judeţul/sectorul........................,
având BI/CI seria........., nr................, eliberat/eliberată de...............la data
de..............., CNP..............., a contravenit dispoziţiilor:
1. art................alin................lit................din...............;
2.
art................alin................lit................din...............;
3.
art................alin................lit................din................
(Se vor completa, în clar, de către
inspectorul/inspectorii social/sociali prevederile articolului, alineatului şi
literei din actul normativ, ale căror dispoziţii au fost încălcate.)
III. La data, ora si locul
mentionate mai sus au fost constatate următoarele fapte:
1........................................................................................................................................................................ .......................................................
........................................................................................................................................................................ .........................................................
2........................................................................................................................................................................ .......................................................
........................................................................................................................................................................ .........................................................
3........................................................................................................................................................................ .......................................................
........................................................................................................................................................................ .........................................................
fapte prevăzute şi sancţionate de:
1.
art................alin................lit................din...............;
2.
art................alin................lit................din...............;
3.
art................alin................lit................din................
Inspector/inspectori social/sociali,
...................................................
Martor,
...................................................
Contravenient,
...................................................
IV. Sancţiunea aplicată şi
măsurile dispuse:
Avertisment/Amendă contravenţională, în cuantum de...............(...............) lei,
Măsuri dispuse:..........................................................................................................................................................................................................
........................................................................................................................................................................ .........................................................
Termen de realizare: ..................................................................................................................................................................................................
(Se barează cu o linie continuă situaţiile care nu corespund.)
V. Amenda se va achita în contul ...............,
deschis la Trezoreria ..............., iar documentul doveditor
al plăţii va fi prezentat sau comunicat prin poştă Inspecţiei Sociale, la
adresa: municipiul Bucureşti, str. Vasile Lascar nr. 87, sectorul 2, în termen
de 15 zile de la înmânarea/comunicarea procesului-verbal de constatare şi
sancţionare a contravenţiei, precum şi a înştiinţării de plată.
Conform dispoziţiilor legale, contravenientul poate
achita în termen de cel mult 48 de ore de la data încheierii procesului-verbal
ori, după caz, de la data comunicării acestuia jumătate din minimul amenzii
prevăzute în actul normativ ale cărui dispoziţii au fost încălcate, adică suma de...............lei.
(Se va completa doar dacă în actul normativ de
stabilire a contravenţiei această posibilitate este menţionată în mod expres.)
VI. In conformitate cu
prevederile Ordonanţei Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al
contravenţiilor, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 180/2002,
cu modificările şi completările ulterioare, împotriva procesului-verbal de
constatare şi sancţionare a contravenţiei se poate face plângere în termen de
15 zile de la data înmânării/comunicării acestuia.
VII. Plângerea, însoţită de copia procesului-verbal de
constatare şi sancţionare a contravenţiei, se depune la Inspecţia Socială, cu
sediul în municipiul Bucureşti, str. Vasile Lascar nr. 87, sectorul 2.
VIII. Plângerea împreună cu dosarul cauzei vor fi
înaintate de îndată instanţei judecătoreşti competente, în a cărei
circumscripţie a fost săvârşită contravenţia.
IX. Contravenientul nu se află
de faţă/refuză să semneze sau nu poate lua la cunoştinţă despre conţinutul
procesului-verbal (se barează cu o linie continuă situaţiile care nu
corespund), fapt atestat de martor,
domnul/doamna.................................., domiciliat/domiciliată
în.................................................,
str...............................nr........, bl.........., sc.........., ap..........judeţul/sectorul......................, având BI/CI
seria............nr..........................., eliberat/eliberată
de...................................................... la data de.......................................,
CNP.................................................
X. Alte menţiuni
........................................................................................................................................................................ ..............................
........................................................................................................................................................................ .........................................................
........................................................................................................................................................................ .........................................................
(Se pot menţiona observaţiile/obiecţiile
contravenientului.)
Prezentul proces-verbal conţine...............pagini şi
a fost întocmit în...............exemplare, din care un exemplar s-a înmânat contravenientului,
astăzi,..............., sau se va comunica acestuia în cel mult o lună de la data încheierii.
Inspector/inspectori social/sociali
...........................................
Martor,
...........................................
Contravenient,
Am primit un exemplar al procesului-verbal şi al înştiinţării de plată.
.......................................................
ANEXA Nr. 4
Seria...............nr................
ÎNŞTIINŢARE DE PLATĂ
1.
Subsemnatul/Subsemnata.......................................................................................................,
având funcţia
de...................................................în
cadrul........................................................., văzând cele
consemnate în Procesul-verbal
de constatare şi sancţionare a contravenţiei.......................................
nr..........din ..................., pun în vedere:
2. Persoanei
juridice/fizice..............................................................................,
cu sediul/domiciliul
în.........................................................................,
str........................................................nr.........., bl.........., sc.........., ap.........., judeţul/sectorul
............................................, înmatriculată la oficiul registrului comerţului sub nr...........................,
având codul fiscal........................., cont nr................ la.................................,
reprezentată legal prin
domnul/doamna..........................................................., în calitate de ......................................,
domiciliat/domiciliată în ........................................................., str...............................................,
bl......., sc..........,
ap..........Judeţul/sectorul..................................., având BI/CI seria ...............
nr........................, eliberat/eliberată de ..........................................
la data de........................................,
CNP........................................., ca în termenul prevăzut în procesul-verbal
de constatare şi sancţionare a contravenţiei să achite contravaloarea amenzii stabilite, respectiv suma de...............(...............) lei.
3. Amenda se va achita în
contul.................................., deschis la Trezoreria...............................,
iar documentul doveditor al plăţii va fi prezentat sau
comunicat prin poştă Inspecţiei Sociale la adresa
......................................., în termen de 15 zile de la
înmânarea/comunicarea procesului-verbal de constatare
şi sancţionare a contravenţiei, precum şi a înştiinţării de plată.
4. Contravenientul nu se află
în ţară, refuză să semneze sau nu poate să semneze prezenta înştiinţare de
plată. (Se barează cu o linie continuă situaţiile care nu corespund).
5. Prezenta înştiinţare de plată face parte integrantă
din Procesul-verbal de constatare şi sancţionare a contravenţiilor
seria...............nr.........................din data
de..................................
6. Alte menţiuni:
........................................................................................................................................................................ .........................................................
........................................................................................................................................................................ .........................................................
........................................................................................................................................................................ .........................................................
Inspector social,
......................................................
Contravenient,
......................................................
Am primit un exemplar.
ANEXA Nr. 5
Vizat
Inspector general de stat
NOTĂ DE CONSTATARE
încheiată azi.................................
Intre:
• Inspectorii(numele,
prenumele şi funcţia membrilor echipei de
inspecţie)..............................................................................,
împuterniciţi de inspectorul general de stat al Inspecţiei Sociale prin Ordinul de misiune
nr................din......................................
• Instituţia supusă
verificării:..............., cu sediul
în.........................................., reprezentată prin..............................................................,
în calitate de.............................................
• Temeiul legal:........................................................................................................................................................................ ..............................
• Obiectivele misiunii:........................................................................................................................................................................ ....................
• Constatări
........................................................................................................................................................................ .........................................................
........................................................................................................................................................................ .........................................................
........................................................................................................................................................................ .........................................................
• La realizarea misiunii de inspecţie au mai
participat: domnul/doamna(numele/prenumele/funcţia/instituţia).....................................................................
• Cu ocazia misiunii de inspecţie au fost solicitate
următoarele documente:
........................................................................................................................................................................ .........................................................
........................................................................................................................................................................ .........................................................
• Prezenta notă de constatare a fost întocmită în 2
(două) exemplare, câte unul pentru fiecare parte semnatară.
Echipa de inspecţie,
............................................................
............................................................
............................................................
Alţi participanţi,
............................................................
............................................................
............................................................
Reprezentant,
............................................................
............................................................
............................................................