Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

DECIZIE Nr

DECIZIE   Nr. 1300 din 14 octombrie 2010

referitoare la exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 4/2005 privind recalcularea pensiilor din sistemul public, provenite din fostul sistem al asigurarilor sociale de stat, ale Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 100/2008 pentru completarea Legii nr. 19/2000 privind sistemul public de pensii si alte drepturi de asigurari sociale, ale Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 209/2008 pentru modificarea Legii nr. 19/2000 privind sistemul public de pensii si alte drepturi de asigurari sociale, ale art. V din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 114/2009 privind unele masuri financiar-bugetare si ale Legii nr. 19/2000 privind sistemul public de pensii si alte drepturi de asigurari sociale

ACT EMIS DE:                CURTEA CONSTITUTIONALA

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 65 din 26 ianuarie 2011



Acsinte Gaspar                     - presedinte

Aspazia Cojocaru                  -judecator

Petre Lazaroiu                       -judecator

Mircea Stefan Minea             -judecator

Ion Predescu                         -judecator

Puskas Valentin Zoltan         -judecator

Tudorel Toader                      -judecator

Patricia Marilena Ionea         - magistrat-asistent

Cu participarea reprezentantului Ministerului Public, procuror Simona Ricu.

Pe rol se afla solutionarea exceptiei de neconstitutionalitate a dispozitiilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 4/2005 privind recalcularea pensiilor din sistemul public, provenite din fostul sistem al asigurarilor sociale de stat, ale Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 100/2008 pentru completarea Legii nr. 19/2000 privind sistemul public de pensii si alte drepturi de asigurari sociale, ale Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 209/2008 pentru modificarea Legii nr. 19/2000 privind sistemul public de pensii si alte drepturi de asigurari sociale, ale Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 114/2009 privind unele masuri financiar-bugetare si ale Legii nr. 19/2000 privind sistemul public de pensii si alte drepturi de asigurari sociale, exceptie ridicata de Viorel Martin în Dosarul nr. 5.250.1/30/2008 al Tribunalului Timis - Sectia civila.

La apelul nominal se prezinta personal autorul exceptiei. Lipseste partea Casa Judeteana de Pensii Timis, fata de care procedura de citare este legal îndeplinita.

Cauza fiind în stare de judecata, presedintele acorda cuvântul autorului exceptiei, care solicita admiterea acesteia. In acest sens, arata ca Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 4/2005 încalca dispozitiile art. 115 alin. (6) din Constitutie. In ceea ce priveste dispozitiile Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 100/2008, Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 209/2008, Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 114/2009, precum si ale art. 782 alin. (2) si art. 1651 din Legea nr. 19/2000, arata ca acestea sunt neconstitutionale, contravenind dispozitiilor art. 115 alin. (6) si art. 47 alin. (2) din Constitutie.

Reprezentantul Ministerului Public pune concluzii de respingere a exceptiei de neconstitutionalitate, sustinând ca autorul exceptiei critica, în realitate, modul de interpretare si aplicare a legii.

CURTEA,

având în vedere actele si lucrarile dosarului, retine urmatoarele:

Prin Incheierea din 22 februarie 2010, pronuntata în Dosarul nr. 5.250.1/30/2008, Tribunalul Timis - Sectia civila a sesizat Curtea Constitutionala cu exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 4/2005 privind recalcularea pensiilor din sistemul public, provenite din fostul sistem al asigurarilor sociale de stat, ale Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 100/2008 pentru completarea Legii nr. 19/2000 privind sistemul public de pensii si alte drepturi de asigurari sociale, ale Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 209/2008 pentru modificarea Legii nr. 19/2000 privind sistemul public de pensii si alte drepturi de asigurari sociale, ale Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 114/2009 privind unele masuri financiar-bugetare si ale Legii nr. 19/2000 privind sistemul public de pensii si alte drepturi de asigurari sociale.

Exceptia a fost ridicata de Viorel Martin cu prilejul solutionarii unui litigiu de asigurari sociale.

In motivarea exceptiei de neconstitutionalitate autorul acesteia sustine, în esenta, ca actele normative criticate afecteaza un drept fundamental, respectiv dreptul la pensie, prin acordarea discretionara a anumitor sporuri. In acelasi timp, arata ca aceste acte fac trimitere, în ceea ce priveste acordarea anumitor sporuri cu caracter permanent, la un act normativ abrogat înca din anul 2000, respectiv Legea nr. 46/2002. De asemenea, considera ca punctul la pensie este calculat în mod discretionar si discriminatoriu. In sfârsit, arata ca dispozitiile de lege criticate nu sunt accesibile, în sensul aratat de Curtea Europeana a Drepturilor Omului în Cauza Malone contra Regatului Unit (1984).

Tribunalul Timis - Sectia civila considera ca exceptia de neconstitutionalitate nu este întemeiata.

Potrivit dispozitiilor art. 30 alin. (1) din Legea nr. 47/1992, încheierea de sesizare a fost comunicata presedintilor celor doua Camere ale Parlamentului, Guvernului si Avocatului Poporului, pentru a-si formula punctele de vedere cu privire la exceptia de neconstitutionalitate.

Avocatul Poporului considera ca prevederile de lege criticate sunt constitutionale.

Presedintii celor doua Camere ale Parlamentului si Guvernul nu au comunicat punctele lor de vedere asupra exceptiei de neconstitutionalitate.

CURTEA,

examinând încheierea de sesizare, punctul de vedere al Avocatului Poporului, raportul întocmit de judecatorul-raportor, sustinerile autorului exceptiei, concluziile procurorului, dispozitiile de lege criticate, raportate la prevederile Constitutiei, precum si Legea nr. 47/1992, retine urmatoarele:

Curtea Constitutionala a fost legal sesizata si este competenta, potrivit dispozitiilor art. 146 lit. d) din Constitutie, precum si ale art. 1 alin. (2), ale art. 2, 3, 10 si 29 din Legea nr. 47/1992, sa solutioneze exceptia de neconstitutionalitate.

Obiectul exceptiei de neconstitutionalitate îl constituie dispozitiile urmatoarelor acte normative: Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 4/2005 privind recalcularea pensiilor din sistemul public, provenite din fostul sistem al asigurarilor sociale de stat, publicata în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 119 din 7 februarie 2005, aprobata cu modificari prin Legea nr. 78/2005, publicata în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 301 din 11 aprilie 2005; Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 100/2008 pentru completarea Legii nr. 19/2000 privind sistemul public de pensii si alte drepturi de asigurari sociale, publicata în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 637 din 4 septembrie 2008, aprobata prin Legea nr. 154/2009, publicata în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 322 din 14 mai 2009; Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 209/2008 pentru modificarea Legii nr. 19/2000 privind sistemul public de pensii si alte drepturi de asigurari sociale, publicata în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 826 din 9 decembrie 2008, aprobata prin Legea nr. 155/2009, publicata în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 322 din 14 mai 2009; si Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 114/2009 privind unele masuri financiar-bugetare, publicata în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 919 din 29 decembrie 2009.

De asemenea, obiect al exceptiei de neconstitutionalitate îl constituie si dispozitiile art. 782 alin. (2) si art. 1651 din Legea nr. 19/2000 privind sistemul public de pensii si alte drepturi de asigurari sociale, publicata în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 140 din 1 aprilie 2000, dispozitii potrivit carora:

- Art. 782 alin. (2): „Prevederile alin. (1) se aplica numai în situatiile în care, potrivit legii, la determinarea punctajului mediu anual se utilizeaza stagiile complete de cotizare prevazute în anexa nr. 3, în functie de data nasterii, respectiv stagiile complete de cotizare, în functie de data deschiderii dreptului la pensie, conform prevederilor art. 1671.";

- Art. 1651: „(1) Pensionarii sistemului public ale caror drepturi de pensie au fost stabilite potrivit legislatiei anterioare datei de 1 aprilie 2001, care au desfasurat activitati în locuri încadrate în grupe superioare de munca, precum si cei care au desfasurat activitati în locuri de munca încadrate în conditii speciale sau deosebite si ale caror drepturi de pensie au fost stabilite potrivit legislatiei în vigoare dupa aceasta data beneficiaza de o crestere a punctajelor realizate în aceste perioade, dupa cum urmeaza:

a) cu 50% pentru perioadele în care au desfasurat activitati în locuri încadrate în grupa I de munca, potrivit legislatiei anterioare datei de 1 aprilie 2001, sau în locuri încadrate în conditii speciale, potrivit legislatiei în vigoare dupa aceasta data;

b) cu 25% pentru perioadele în care au desfasurat activitati în locuri încadrate în grupa a II-a de munca, potrivit legislatiei anterioare datei de 1 aprilie 2001, sau în locuri încadrate în conditii deosebite, potrivit legislatiei în vigoare dupa aceasta data.

(2) Prevederile alin. (1) nu se aplica în situatia în care, la recalcularea pensiilor în conformitate cu prevederile Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 4/2005 privind recalcularea pensiilor din sistemul public, provenite din fostul sistem al asigurarilor sociale de stat, aprobata cu completari prin Legea nr. 78/2005, cu completarile ulterioare, pentru determinarea punctajului mediu anual s-a utilizat un alt stagiu complet de cotizare decât cel prevazut de legislatia pensiilor în vigoare la data înscrierii la pensie."

Autorul exceptiei considera ca textele de lege criticate contravin urmatoarelor dispozitii constitutionale: art. 15 referitor la universalitatea legii, art. 16 referitor la egalitatea în drepturi, art. 44 referitor la dreptul de proprietate privata, art. 47 referitor la nivelul de trai, art. 73 alin. (3) lit. p) referitor la domeniul de reglementare al legii organice si art. 115 alin. (6) referitor la domeniul de reglementare al ordonantelor de urgenta. De asemenea, considera ca se contravine dispozitiilor art. 20 din Constitutie, prin raportare la prevederile art. 1 din primul Protocol aditional la Conventia pentru apararea drepturilor omului si a libertatilor fundamentale. De asemenea, sunt invocate si considerentele hotarârilor Curtii Europene a Drepturilor Omului pronuntate în Hotarârea din 26 noiembrie 2002, pronuntata în Cauza Buchen contra Cehiei, si Hotarârea din 2 august 1984, pronuntata în Cauza Malone contra Regatului Unit al Marii Britanii.

Examinând exceptia de neconstitutionalitate, Curtea constata ca, exceptie facând dispozitiile Legii nr. 19/2000, autorul acesteia nu specifica dispozitiile actelor normative invocate pe care le considera a fi încalcate, ci formuleaza o critica generala a acestora. Având în vedere însa dispozitiile Legii nr. 19/2000 amintite, precum si contextul spetei în care a fost ridicata exceptia, Curtea apreciaza ca problemele de neconstitutionalitate vizate privesc, în mod concret, recalcularea pensiilor persoanelor care au desfasurat munca în grupele I si II de munca, potrivit legislatiei anterioare.

Referitor la critica privind dispozitiile Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 4/2005, care reglementeaza cadrul general în care se desfasoara recalcularea pensiilor, Curtea observa ca a mai analizat acest act normativ, în ansamblul sau, prin raportare la aceleasi texte constitutionale ca si cele invocate în prezenta cauza. In acest sens este Decizia nr. 88 din 8 februarie 2007, publicata în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 180 din 15 martie 2007. Având în vedere ca în prezenta cauza nu sunt invocate elemente noi, de natura sa justifice reconsiderarea jurisprudentei în materie a Curtii Constitutionale, Curtea constata ca solutia de respingere ca neîntemeiata a exceptiei de neconstitutionalitate, precum si considerentele deciziei amintite îsi pastreaza valabilitatea si în prezenta cauza.

In ceea ce priveste critica adusa dispozitiilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 100/2008 si dispozitiilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 209/2008, Curtea observa ca acestea introduc, respectiv modifica, în cuprinsul Legii nr. 19/2000, dispozitiile art. 782 si art. 1651, reglementând si aspecte legate de aplicarea acestor prevederi.

Astfel, Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 100/2008, având în vedere inechitatile care rezultau din reglementarea existenta pâna la acea data în ceea ce priveste persoanele care au desfasurat activitatea în fostele grupe I sau II de munca, a introdus art. 781 în Legea nr. 19/2000, prin care s-a prevazut acordarea unor sporuri la calculul pensiei pentru aceasta categorie de persoane. De asemenea, a fost reglementata acordarea acestor sporuri si persoanelor ale caror pensii fusesera deja recalculate potrivit Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 4/2005, fiind prevazuta totodata si esalonarea platii acestor sporuri, precum si alte aspecte privind aplicarea.

Ulterior, având în vedere interventia unei legislatii paralele, dar cu un continut diferit, care reglementa acelasi domeniu ca si Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 100/2008, respectiv a Legii nr. 218//2008 pentru modificarea si completarea Legii nr. 19/2000, publicata în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 738 din 31 octombrie 2008, a fost emisa Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 209/2008, al carei scop a fost interventia rapida pentru a se evita problemele de aplicare a legii. Acest act normativ a dat un nou continut dispozitiilor art. 782 din Legea nr. 19/2000, în vigoare si în prezent. De asemenea, a modificat art. II din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 100/2008 si a dat o noua redactare dispozitiilor art. 1651 din Legea nr. 19/2000, care fusese introdus prin Legea nr. 218/2008, aceasta din urma modificare urmând a intra însa în vigoare la data de 1 ianuarie 2010, potrivit art. II din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 209/2008.

Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 114/2009 - alaturi de alte reglementari care nu au legatura cu solutionarea cauzei în care a fost ridicata exceptia de neconstitutionalitate, motiv pentru care nu vor fi supuse controlului de constitutionalitate - proroga, prin art. V, intrarea în vigoare a modificarilor art. 1651 din Legea nr. 19/2000, aduse de Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 209/2008, la data de 1 ianuarie 2011.

Prin urmare, în prezent art. 1651 din Legea nr. 19/2000 este în vigoare în forma reglementata de Legea nr. 218/2008.

Autorul exceptiei critica aceste acte normative, aratând ca acestea au acordat, în mod discretionar si discriminatoriu, sporuri permanente, care afecteaza dreptul la pensie. Nu arata însa sub ce aspect legea este inechitabila si nici care sunt categoriile de pensionari între care se creeaza discriminari.

In atari conditii, Curtea nu poate constata decât ca textele de lege criticate nu creeaza discriminari între persoane aflate în aceeasi situatie. Ipotezele diferite vizeaza persoane aflate în situatii diferite, fapt ce nu contravine principiului egalitatii în drepturi, care nu are semnificatia uniformitatii, astfel ca situatii diferite justifica si chiar impun un tratament juridic diferit.

In acelasi timp, Curtea observa ca textele de lege criticate au urmarit chiar îndepartarea unor inechitati ce rezultau din reglementarile anterioare, care nu tineau cont de anumite bonusuri ce fusesera acordate la stagiul de cotizare si care, potrivit legislatiei în vigoare, nu reprezentau perioade contributive, astfel ca s-a reglementat acordarea unor sporuri care sa compenseze aceste inechitati.

Asadar, critica de neconstitutionalitate raportata la prevederile art. 16, 44 si 47 din Constitutie este neîntemeiata. De asemenea, întrucât nu a fost afectat vreun drept fundamental, critica raportata la dispozitiile art. 115 alin. (6) din Constitutie este lipsita de temei.

In continuare, Curtea retine ca trimiterile din legislatia actuala la reglementarile anterioare nu au semnificatia retroactivitatii legii, asa cum pare sa rezulte din critica de neconstitutionalitate, ci sunt necesare pentru a se identifica ipotezele din vechea lege care urmeaza a fi reglementate prin noile prevederi legale în vigoare.

In ceea ce priveste critica referitoare la imprevizibilitatea normei legale, Curtea constata ca, în conditiile în care Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 209/2008 a unificat reglementarea art. 782 din Legea nr. 19/2000, problemele generate de paralelismul legislativ au încetat sa mai existe, astfel ca nu se mai poate sustine ca textele de lege criticate genereaza efecte care nu pot fi prevazute sau anticipate.

In sfârsit, Curtea retine ca Legea nr. 19/2000 a fost adoptata cu respectarea prevederilor constitutionale referitoare la legile organice, fapt pentru care critica de neconstitutionalitate raportata la dispozitiile art. 73 alin. (3) lit. p) este lipsita de temei.

Pentru considerentele expuse mai sus, în temeiul art. 146 lit. d) si al art. 147 alin. (4) din Constitutie, precum si al art. 1-3, al art. 11 alin. (1) lit. A.d) si al art. 29 din Legea nr. 47/1992,

CURTEA  CONSTITUTIONALA

In numele legii

DECIDE:

Respinge, ca neîntemeiata, exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 4/2005 privind recalcularea pensiilor din sistemul public, provenite din fostul sistem al asigurarilor sociale de stat, ale Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 100/2008 pentru completarea Legii nr. 19/2000 privind sistemul public de pensii si alte drepturi de asigurari sociale, ale Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 209/2008 pentru modificarea Legii nr. 19/2000 privind sistemul public de pensii si alte drepturi de asigurari sociale, ale art. V din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 114/2009 privind unele masuri financiar-bugetare si ale Legii nr. 19/2000 privind sistemul public de pensii si alte drepturi de asigurari sociale, exceptie ridicata de Viorel Martin în Dosarul nr. 5.250.1/30/2008 al Tribunalului Timis - Sectia civila.

Definitiva si general obligatorie.

Pronuntata în sedinta publica din data de 14 octombrie 2010.

PRESEDINTE,

ACSINTE GASPAR

Magistrat-asistent,

Patricia Marilena Ionea


SmartCity5

COMENTARII la Decizia 1300/2010

Momentan nu exista niciun comentariu la Decizia 1300 din 2010
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Decizia 1300/2010
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu