Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

DECIZIE Nr

DECIZIE   Nr. 105 din 22 februarie 2005

referitoare la exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 77, art. 78 alin. (8), art. 78^1, art. 80 alin. (1), art. 81, 168 si 194 din Legea nr. 19/2000 privind sistemul public de pensii si alte drepturi de asigurari sociale

ACT EMIS DE: CURTEA CONSTITUTIONALA

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 263 din 30 martie 2005


SmartCity3


    Constantin Doldur     - presedinte
    Nicolae Cochinescu    - judecator
    Aspazia Cojocaru      - judecator
    Acsinte Gaspar        - judecator
    Kozsokar Gabor        - judecator
    Petre Ninosu          - judecator
    Serban Viorel Stanoiu - judecator
    Ion Tiuca             - procuror
    Cristina Toma         - magistrat-asistent

    Pe rol se afla solutionarea exceptiei de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 77, art. 78 alin. (8), art. 78^1, art. 80 alin. (1), art. 81 alin. (1), art. 168 si 194 din Legea nr. 19/2000 privind sistemul public de pensii si alte drepturi de asigurari sociale, cu modificarile si completarile ulterioare, exceptie ridicata de Titu Tarcan in Dosarul nr. 4.207/R/2004 al Curtii de Apel Brasov - Sectia civila.
    La apelul nominal lipsesc partile, fata de care procedura de citare este legal indeplinita.
    Reprezentantul Ministerului Public pune concluzii de respingere a exceptiei de neconstitutionalitate ca fiind neintemeiata. In acest sens, arata ca dispozitiile legale criticate se aplica in mod egal tuturor celor aflati in aceeasi situatie juridica, astfel ca acestea nu incalca prevederile art. 16 din Constitutie. Apreciaza ca legiuitorul este indreptatit sa reglementeze in mod diferit situatii juridice distincte.

    CURTEA,
avand in vedere actele si lucrarile dosarului, retine urmatoarele:
    Prin Incheierea din 22 noiembrie 2004, pronuntata in Dosarul nr. 4.207/R/2004, Curtea de Apel Brasov - Sectia civila a sesizat Curtea Constitutionala cu exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 77, art. 78 alin. (8), art. 78^1, art. 80 alin. (1), art. 81 alin. (1), art. 168 si 194 din Legea nr. 19/2000, exceptie ridicata de Titu Tarcan intr-o cauza ce are ca obiect solutionarea unei contestatii impotriva deciziei de stabilire a pensiei.
    Autorul exceptiei de neconstitutionalitate arata ca intreaga legislatie a pensiilor este contrara Constitutiei, deoarece cuprinde reglementari inechitabile si cu caracter discriminatoriu pentru diferite categorii de pensionari si nu este conforma cu obligatia statului de a asigura pentru toti cetatenii un nivel de trai decent.
    In concret, critica de neconstitutionalitate vizeaza urmatoarele dispozitii ale Legii nr. 19/2000: art. 78 alin. (8), pentru ca la stabilirea punctajului anual al asiguratului nu se acorda spor pentru perioade lucrate peste stagiul minim de cotizare in alte sisteme de asigurari; art. 80 alin. (1), pentru ca limiteaza valoarea unui punct de pensie la un coeficient de 30 - 50% din salariul mediu brut fata de alte categorii de persoane cu pensii speciale, care pot beneficia de 80% din salariul net; art. 81 alin. (1), pentru ca prevede actualizarea valorii punctului de pensie numai in limita posibilitatilor financiare; art. 168, pentru ca nu prevede recorelarea pensiilor in raport cu salariile majorate ale asiguratilor in activitate; art. 194, pentru ca exclude de la drepturile efective de pensionare pe cei care au lucrat in doua sau mai multe sisteme de asigurari sociale.
    Curtea de Apel Brasov - Sectia civila apreciaza ca reglementarile legale criticate nu sunt de natura a privilegia anumite categorii, ci se aplica tuturor cetatenilor care indeplinesc aceleasi conditii.
    In concluzie, instanta de judecata considera ca exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 77, art. 78 alin. (8), art. 78^1, art. 80 alin. (1), art. 81 alin. (1), art. 168 si 194 din Legea nr. 19/2000 este neintemeiata.
    Potrivit dispozitiilor art. 30 alin. (1) din Legea nr. 47/1992, incheierea de sesizare a fost comunicata presedintilor celor doua Camere ale Parlamentului, Guvernului, precum si Avocatului Poporului, pentru a-si formula punctele de vedere cu privire la exceptia de neconstitutionalitate ridicata.
    Guvernul apreciaza ca exceptia de neconstitutionalitate ridicata nu este intemeiata, deoarece nici unul dintre textele de lege criticate nu contine dispozitii prin care sa fie privilegiate unele categorii de cetateni si discriminate altele, daca acestea se afla in situatii identice. Referitor la intreaga reglementare a sistemului public de pensii, Guvernul arata ca are drept scop asigurarea unui nivel de trai decent tuturor cetatenilor ajunsi la varsta de pensionare.
    Avocatul Poporului apreciaza ca toate dispozitiile legale criticate prin exceptia de neconstitutionalitate sunt constitutionale. In acest sens, sustine ca dispozitiile art. 77, 78 si 78^1 din Legea nr. 19/2000 au caracter tehnic si nu instituie privilegii sau discriminari intre cetatenii aflati in situatii identice. In ceea ce priveste prevederile art. 194 alin. (2) din lege, Avocatul Poporului arata ca acestea prevad ca prestatiile de asigurari sociale in sistemul public se stabilesc numai pentru stagiul de cotizare realizat in acest sistem. Aceasta reprezinta, in opinia prezentata, optiunea legiuitorului, care "a inteles ca persoanele care nu se afla in situatiile prevazute de Legea nr. 19/2000 sa beneficieze de alte reglementari legale".
    Presedintii celor doua Camere ale Parlamentului nu au comunicat punctele lor de vedere cu privire la exceptia de neconstitutionalitate.

    CURTEA,
examinand incheierea de sesizare, punctele de vedere al Guvernului si al Avocatului Poporului, raportul intocmit de judecatorul-raportor, concluziile procurorului si dispozitiile de lege criticate, raportate la prevederile Constitutiei, precum si dispozitiile Legii nr. 47/1992, retine urmatoarele:
    Curtea Constitutionala a fost legal sesizata si este competenta, potrivit dispozitiilor art. 146 lit. d) din Constitutie, precum si ale art. 1 alin. (2), ale art. 2, 3, 10 si 29 din Legea nr. 47/1992, sa solutioneze exceptia de neconstitutionalitate ridicata.
    Curtea retine ca la data sesizarii sale dispozitiile art. 81 din Legea nr. 19/2000 fusesera modificate prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 59/2004 pentru modificarea Legii nr. 19/2000 privind sistemul public de pensii si alte drepturi de asigurari sociale, ordonanta publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 804 din 31 august 2004, fiind cuprinse intr-un singur alineat, care, ulterior sesizarii Curtii, au fost modificate din nou, prin Legea nr. 534/2004 privind aprobarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 59/2004, lege publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 1.135 din 1 decembrie 2004.
    In aceasta situatie, deoarece solutia legislativa actuala este, in principiu, aceeasi cu cele anterioare, Curtea, conform jurisprudentei sale, urmeaza sa se pronunte asupra constitutionalitatii textului de lege in noua redactare.
    In consecinta, obiectul exceptiei de neconstitutionalitate il constituie dispozitiile art. 77, art. 78 alin. (8), art. 78^1, art. 80 alin. (1), art. 81, 168 si 194 din Legea nr. 19/2000 privind sistemul public de pensii si alte drepturi de asigurari sociale, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 140 din 1 aprilie 2000, cu modificarile si completarile ulterioare, dispozitii care au urmatorul cuprins:
    - Art. 77: "(1) Punctajul mediu anual, realizat de asigurat in perioada de cotizare, se determina prin impartirea numarului de puncte rezultat din insumarea punctajelor anuale realizate de asigurat in perioada de cotizare la numarul de ani corespunzatori stagiului complet de cotizare, prevazut in anexa nr. 3.
    (2) In situatia asiguratilor prevazuti la art. 43 si 47, la stabilirea punctajului mediu anual conform alin. (1) se iau in considerare stagiile de cotizare prevazute la aceste articole.
    (3) In situatiile prevazute la art. 44, la stabilirea punctajului mediu anual al asiguratilor conform alin. (1) se iau in considerare stagiile totale de cotizare necesare prevazute in anexele nr. 4 si 5.
    (4) La calcularea punctajului mediu anual, a punctajului anual si a numarului de puncte realizat in fiecare luna se utilizeaza cinci zecimale." ;
    - Art. 78 alin. (8): "Asiguratii care, dupa indeplinirea conditiilor de pensionare pentru limita de varsta, reglementate de prezenta lege, contribuie o anumita perioada la sistemul public, regasindu-se in una dintre situatiile prevazute la art. 5, beneficiaza de majorarea punctajului realizat in aceasta perioada cu 0,3% pentru fiecare luna, respectiv cu 3,6% pentru fiecare an suplimentar.";
    - Art. 78^1: "(1) Numarul de puncte realizat de someri se calculeaza prin raportarea cuantumului drepturilor banesti lunare acordate la salariul mediu brut lunar din luna respectiva, comunicat de Institutul National de Statistica.
    (2) Se excepteaza de la prevederile alin. (1) persoanele care beneficiaza de plati compensatorii, pentru care s-a achitat contributia din bugetul asigurarilor pentru somaj. In aceste cazuri numarul de puncte se calculeaza prin raportarea sumei obtinute in urma aplicarii coeficientului rezultat conform prevederilor art. 37 alin. (2) asupra drepturilor primite, la salariul mediu brut lunar comunicat de Institutul National de Statistica pentru luna respectiva.";
    - Art. 80 alin. (1): "Anual, prin legea bugetului asigurarilor sociale de stat, se stabileste valoarea unui punct de pensie. Aceasta se determina prin actualizarea valorii punctului de pensie din luna decembrie a fiecarui an cu rata inflatiei, prognozata pentru anul bugetar urmator de catre institutia cu atributii in domeniu.";
    - Art. 81: "Punctajul mediu anual calculat conform prevederilor art. 180 alin. (2), aferent pensiilor din sistemul public, se poate majora prin masuri adoptate prin hotarari ale Guvernului.";
    - Art. 168: "(1) Guvernul va lua masuri de recorelare a tuturor categoriilor de pensii, avand in vedere schimbarile produse in baza de calcul a acestora incepand cu anul 1991, ca urmare a trecerii la salarii individuale brute, a luarii in considerare a sporurilor cu caracter permanent, precum si a majorarii salariilor in sectorul bugetar sau negocierii acestora la societati comerciale si regii autonome.
    (2) Metodologia de recorelare a pensiilor in conditiile prevazute la alin. (1) va fi stabilita prin hotarare a Guvernului, in termen de 30 de zile de la data publicarii prezentei legi in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
    (3) Dupa intrarea in vigoare a prezentei legi, pe baza analizei rezultatelor recorelarii aplicate conform prevederilor alin. (1) si (2) Guvernul poate adopta masuri suplimentare de recorelare a pensiilor stabilite pe baza legislatiei anterioare.
    (4) Programul si metodologia de recorelare a pensiilor, potrivit prevederilor alin. (3), se stabilesc prin hotarari ale Guvernului.
    (5) In cazul pensiilor de asigurari sociale ale agricultorilor, stabilite anterior datei de 29 iulie 1992, recorelarea pensiilor se face pe baza determinarii timpului util conform metodologiei care a fost folosita la aplicarea prevederilor Legii nr. 80/1992, republicata, cu modificarile ulterioare.";
    - Art. 194: "(1) Intre sistemul public si celelalte sisteme proprii de asigurari sociale, neintegrate pana la data intrarii in vigoare a prezentei legi, inclusiv sistemul pensiilor militare, se recunosc reciproc stagiile de cotizare, respectiv vechimea in munca sau vechimea in serviciu, in vederea deschiderii drepturilor la pensie pentru limita de varsta, de invaliditate si de urmas, precum si a altor drepturi de asigurari sociale prevazute de prezenta lege.
    (2) In situatia prevazuta la alin. (1) prestatiile de asigurari sociale in sistemul public se stabilesc numai pentru stagiul de cotizare realizat in acest sistem.
    (2^1) La acordarea indemnizatiilor de asigurari sociale prevazute la art. 98 alin. (1) lit. a) - e), baza de calcul se constituie conform art. 99 alin. (1), (2) sau (3), dupa caz, numai din veniturile realizate in lunile in care persoana a fost asigurata in sistemul public de pensii.
    (3) Perioadele asimilate stagiului de cotizare, prevazute la art. 38 alin. (1) lit. b) si c), care constituie si vechime in munca sau in serviciu in sistemul pensiilor militare si in celelalte sisteme proprii de asigurari sociale neintegrate, se iau in calcul, optional, in unul dintre sisteme.
    (4) Decontarea intre sistemul public si celelalte sisteme de asigurari sociale neintegrate inceteaza incepand cu data intrarii in vigoare a legii de aprobare a prezentei ordonante de urgenta.
    (5) In situatiile prevazute la alin. (4) prevederile art. 180 se vor aplica doar pentru cuantumul pensiilor stabilit pe baza vechimii in munca realizate in sectorul asigurarilor sociale de stat."
    Autorul exceptiei sustine ca dispozitiile legale criticate incalca prevederile art. 16 alin. (1) si (2) si art. 47 alin. (1) din Constitutie, care au urmatorul continut:
    - Art. 16 alin. (1) si (2): "(1) Cetatenii sunt egali in fata legii si a autoritatilor publice, fara privilegii si fara discriminari.
    (2) Nimeni nu este mai presus de lege.";
    - Art. 47 alin. (1): "Statul este obligat sa ia masuri de dezvoltare economica si de protectie sociala, de natura sa asigure cetatenilor un nivel de trai decent."
    Examinand exceptia de neconstitutionalitate, Curtea Constitutionala constata ca aceasta este neintemeiata si, in consecinta, urmeaza a fi respinsa pentru urmatoarele considerente:
    Art. 47 alin. (2) din Constitutie consacra dreptul cetatenilor "la pensie, la concediu de maternitate platit, la asistenta medicala in unitatile sanitare de stat, la ajutor de somaj si la alte forme de asigurari sociale sau private, prevazute de lege". Potrivit acestor prevederi, legiuitorul este in drept si obligat sa stabileasca si sa reglementeze in concret formele de asigurari sociale, conditiile si criteriile acordarii acestor drepturi, precum si modul de calculare a lor. De asemenea, intra in atributiile exclusive ale legiuitorului sa modifice ori sa completeze legislatia existenta in materie, sa o abroge si sa elaboreze noi reglementari, in raport cu schimbarile ce intervin in posibilitatile de imbunatatire a masurilor de protectie sociala.
    Legea nr. 19/2000 are caracter general in reglementarea drepturilor la pensie si a altor drepturi de asigurari sociale in sistemul public, care se aplica in mod egal pentru toti cetatenii care indeplinesc conditiile prevazute pentru a beneficia de drepturile acordate in acest sistem. Celelalte sisteme de asigurari sociale sunt reglementate prin alte legi.
    Legiuitorul este in drept, in considerarea unor situatii deosebite, sa adopte, prin legi speciale, reglementari diferite pentru anumite categorii socio-profesionale. Tratamentul juridic diferit, instituit pentru anumite categorii socio-profesionale, nu reprezinta nici privilegii si nici discriminari, in sensul interzis de art. 16 alin. (1) din Constitutie, ci se justifica, obiectiv si rezonabil, prin situatia diferita in care se afla acele categorii de cetateni. De altfel, eventualele neconcordante intre reglementarile cuprinse in diferite acte normative nu constituie o problema de constitutionalitate, ci una de aplicare a legii la situatiile prevazute.
    Modul de stabilire a punctajului anual si a punctajului mediu, a valorii punctului de pensie, a conditiilor de includere a anumitor perioade in stagiul de cotizare si acordarea anumitor sporuri pentru perioadele cotizate peste stagiul standard sunt prevazute prin norme cu caracter tehnic, care se aplica in mod egal persoanelor aflate in situatii identice.
    Valoarea punctului de pensie, limita maxima a cuantumului pensiei, conditiile de recalculare si de recorelare a pensiilor anterior stabilite, ca si indexarea acestora, nu se pot face decat in raport cu resursele fondurilor de asigurari sociale disponibile.
    Reglementarea sistemului de pensii prevede recunoasterea reciproca, intre diferite sisteme de asigurari sociale, a perioadei de cotizare, pentru stabilirea conditiilor de inscriere la pensie. Legea dispune, in acelasi timp, ca drepturile prevazute in sistemul public se acorda numai in raport cu perioadele cotizate in acest sistem. Aceasta noua optiune a legiuitorului se justifica prin evitarea decontarilor anevoioase intre diferite sisteme, urmand ca fiecare cetatean sa isi primeasca drepturile din sistemul la care a cotizat.

    Pentru considerentele expuse mai sus, in temeiul art. 146 lit. d) si al art. 147 alin. (4) din Constitutie, precum si al art. 1 - 3, al art. 11 alin. (1) lit. A.d) si al art. 29 din Legea nr. 47/1992,

    CURTEA CONSTITUTIONALA
    In numele legii
    DECIDE:

    Respinge exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 77, art. 78 alin. (8), art. 78^1, art. 80 alin. (1), art. 81, 168 si 194 din Legea nr. 19/2000 privind sistemul public de pensii si alte drepturi de asigurari sociale, exceptie ridicata de Titu Tarcan in Dosarul nr. 4.207/R/2004 al Curtii de Apel Brasov - Sectia civila.
    Definitiva si general obligatorie.
    Pronuntata in sedinta publica din data de 22 februarie 2005.

                      PRESEDINTE,
                   CONSTANTIN DOLDUR

                              Magistrat asistent,
                              Cristina Toma



SmartCity5

COMENTARII la Decizia 105/2005

Momentan nu exista niciun comentariu la Decizia 105 din 2005
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Decizia 105/2005
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu