Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

Acordul Nr. din 20.05.2008

multilateral între statele din sud-estul Europei pentru aplicarea Convenţiei privind evaluarea impactului asupra mediului în context transfrontieră*)
ACT EMIS DE: Act Internaţional
ACT PUBLICAT ÎN MONITORUL OFICIAL NR. 894 din 16 decembrie 2011



SmartCity1

Părţile la acest acord,recunoscând că nu toate părţile la prezentul acord sunt şi părţi la Convenţia privind evaluarea impactului asupra mediului în context transfrontieră,dorind să aplice în detaliu prevederile acestei convenţii,au convenit următoarele: Articolul 1În sensul prezentului acord, 1. „parte“ înseamnă, dacă textul nu prevede altfel, parte contractantă la prezentul acord; 2. „parte de origine“ înseamnă partea sau părţile contractante la prezentul acord sub jurisdicţia căreia/cărora o activitate propusă se realizează; 3. „parte afectată“ înseamnă partea sau părţile contractante la prezentul acord asupra căreia/cărora activitatea propusă poate avea un impact transfrontieră; 4. „părţi interesate“ înseamnă partea de origine şi partea afectată care procedează la o evaluare a impactului asupra mediului în aplicarea prezentului acord; 5. „activitate propusă“ înseamnă orice activitate sau modificare majoră adusă unei activităţi care face obiectul unei decizii a autorităţii competente potrivit procedurilor naţionale aplicabile; 6. „activitate propusă în comun“ înseamnă o activitate propusă care se realizează sub jurisdicţia mai multor părţi; 7. „evaluarea impactului asupra mediului“ înseamnă o procedură naţională de evaluare a impactului probabil asupra mediului al activităţii propuse; 8. „impact“ înseamnă orice efect produs asupra mediului de o activitate propusă, inclusiv asupra sănătăţii şi securităţii umane, asupra florei, faunei, solului, aerului, apei, climei, peisajului şi monumentelor istorice sau asupra altor construcţii ori interacţiunea dintre aceşti factori; termenul desemnează şi efectele asupra patrimoniului cultural sau asupra condiţiilor socioeconomice rezultate din modificarea factorilor menţionaţi; 9. „impact transfrontieră“ înseamnă orice impact, nu neapărat de natură globală, produs intr-o zonă aflată sub jurisdicţia unei părţi, de o activitate propusă a cărei origine fizică se situează total sau parţial în zona aflată sub jurisdicţia altei părţi; 10. „autoritate competentă“ înseamnă autoritatea sau autorităţile naţionale desemnate de către o parte ca responsabile cu îndeplinirea sarcinilor cuprinse în prezentul acord şi/sau autoritatea sau autorităţile învestite de către o parte cu puteri decizionale privind o activitate propusă; 11. „punct de contact“ înseamnă persoana responsabilă cu trimiterea şi primirea notificărilor în aplicarea prezentului acord; 12. „public“ înseamnă una sau mai multe persoane fizice sau juridice şi, potrivit legislaţiei sau practicii naţionale, asociaţiile, organizaţiile sau grupurile acestora; 13. „convenţie“ înseamnă Convenţia privind evaluarea impactului asupra mediului în context transfrontieră, încheiată la Espoo în 1991. *) Traducere. Articolul 21. Fiecare parte va desemna autoritatea competentă şi punctul de contact proprii şi va informa despre aceasta celelalte părţi la prezentul acord şi secretariatul convenţiei, în termen de 30 de zile de la intrarea în vigoare a acordului. 2. În termen de 30 de zile de la orice modificare ulterioară privind autoritatea competentă sau punctul de contact, fiecare parte va informa despre aceasta celelalte părţi la prezentul acord şi secretariatul convenţiei. Articolul 3Părţile vor lua măsurile legale, administrative sau de altă natură necesare pentru aplicarea, între acestea, a prevederilor convenţiei. Articolul 4Fiecare parte va lua măsurile legale, administrative sau de altă natură necesare pentru aplicarea prevederilor prezentului acord în cazul activităţilor propuse incluse în anexa nr. I la convenţie şi care pot avea un impact transfrontieră negativ semnificativ. Articolul 51. Părţile vor adopta criteriile de identificare a impactului transfrontieră negativ semnificativ, pe baza criteriilor generale stabilite în anexa nr. III la convenţie. 2. Părţile vor elabora ghiduri privind aplicarea prezentului acord pe baza, printre altele, a următoarelor elemente: încadrare, notificare, confirmarea participării, transmiterea informaţiilor, elaborarea documentaţiei de evaluare a impactului asupra mediului şi distribuirea acesteia, participarea publicului, consultări între părţi, decizia şi transmiterea deciziei finale, analiză postproiect şi traducere. 3. Criteriile adoptate în baza paragrafului 1 se vor utiliza în elaborarea ghidurilor prevăzute în paragraful 2. Articolul 61. Pentru o activitate propusă în comun fiecare parte sub jurisdicţia căreia se are în vedere realizarea activităţii propuse va fi considerată atât parte de origine, cât şi parte afectată. Aceste părţi vor crea unul sau mai multe grupuri de lucru comune pentru a stabili acţiuni detaliate privind comunicarea şi consultările. 2. Dacă părţile sunt de acord, art. 7-11 nu se mai aplică activităţii propuse în comun, în cazul părţilor respective. Articolul 71. Punctul de contact al părţii de origine va notifica neîntârziat punctul de contact al părţii afectate în momentul în care constată că o activitate propusă cade sub incidenţa art. 4. 2. Punctul de contact al părţii de origine va notifica punctul de contact al părţii afectate în etapa de definire a domeniului evaluării sau mai devreme, dacă legislaţia naţională a părţii de origine privind evaluarea impactului asupra mediului cuprinde această etapă. 3. Punctul de contact al părţii afectate va răspunde punctului de contact al părţii de origine în termen de 30 de zile de la primirea notificării şi va indica dacă partea afectată intenţionează să participe la procedura de evaluare a impactului asupra mediului. 4. Notificarea va conţine informaţiile prevăzute în anexă. 5. Dacă partea afectată indică lipsa intenţiei de a participa la procedura de evaluare a impactului asupra mediului sau dacă nu răspunde la timp, prevederile art. 9-14 nu se aplică. Articolul 81. Partea de origine va comunica notificarea în limba engleză şi va menţiona dacă doreşte să primească răspunsul în limba engleză. 2. Partea afectată va răspunde notificării, va oferi informaţii cu privire la mediul potenţial afectat şi va transmite comentariile publicului şi autorităţilor părţii afectate, în limba engleză, dacă partea de origine solicită astfel. 3. Partea afectată poate specifica dacă doreşte ca documentaţia privind evaluarea impactului asupra mediului şi comunicările ulterioare să îi fie puse la dispoziţie în limba engleză. 4. Titularul activităţii propuse va traduce în limba oficială menţionată de partea afectată documentaţia următoare: a)descrierea activităţii propuse şi a scopului acesteia; b)rezumatul cu caracter netehnic; c)descrierea impactului potenţial transfrontieră asupra mediului al activităţii propuse şi al alternativelor acesteia, precum şi estimarea semnificaţiei sale; d)descrierea măsurilor de diminuare care să reducă la minimum impactul transfrontieră negativ asupra mediului. Articolul 9Părţile interesate pot stabili unul sau mai multe grupuri de lucru comune pentru comunicare ulterioară şi schimb de informaţii între părţile interesate. Articolul 101. Autoritatea competentă a părţii de origine se va consulta cu autoritatea competentă a părţii afectate prin grupurile de lucru comune, dacă acestea au fost stabilite, cu privire la distribuirea documentaţiei privind evaluarea impactului asupra mediului către autorităţile şi publicul părţii afectate, şi: a)asupra numărului de exemplare din documentaţia privind evaluarea impactului asupra mediului necesare părţii afectate, precum şi asupra anumitor aspecte, ca de exemplu locul şi data la care documentaţia privind evaluarea impactului asupra mediului este pusă la dispoziţia publicului părţii afectate; b)asupra modului în care publicul părţii afectate va transmite comentarii fie direct autorităţii competente a părţii de origine, fie mai întâi autorităţii competente a părţii afectate care le va înainta, apoi integral autorităţii competente a părţii de origine.2. Pentru a asigura alinierea acestui proces la termenele procedurii naţionale privind evaluarea impactului asupra mediului ale părţii de origine, părţile interesate vor încerca să înainteze documentaţia privind evaluarea impactului asupra mediului autorităţilor şi publicului părţii afectate în paralel cu depunerea ei la autorităţile şi publicul părţii de origine. Articolul 11Documentaţia privind evaluarea impactului asupra mediului va conţine cel puţin informaţiile descrise în anexa nr. II la convenţie. Articolul 12Părţile se vor asigura că în decizia finală privind activitatea propusă se va menţiona modul în care s-au luat în considerare comentariile autorităţilor şi publicului părţii afectate. Comentariile vor fi tratate în mod egal şi indiferent de frontierele naţionale. Articolul 13Dacă legislaţia părţii de origine prevede posibilitatea ca autorităţile sau publicul părţii afectate să aibă acces la procedura administrativă sau judiciară pentru a contesta deciziile finale privind o activitate propusă, decizia finală va include informaţii cu privire la această posibilitate. Articolul 14Autorităţile competente ale părţilor interesate pot conveni să efectueze o analiză sau monitorizare postproiect. Conţinutul specific al analizei postproiect se va stabili de comun acord de către părţi şi în conformitate cu legislaţia naţională a fiecăreia. Articolul 15Dacă o parte potenţial afectată doreşte să fie notificată cu privire la o activitate propusă, partea afectată şi partea de origine vor începe neîntârziat consultări pentru a stabili de comun acord dacă activitatea propusă se încadrează în prevederile art. 4. Articolul 16Părţile se vor reuni la solicitarea scrisă a uneia dintre părţi, cu condiţia ca această solicitare să fie susţinută de cel puţin încă una dintre părţi în interval de 90 de zile de la data comunicării ei. Articolul 17Anexa la prezentul acord face parte integrantă din acesta. Articolul 181. Oricare dintre părţi poate propune amendamente la prezentul acord. Amendamentele propuse se vor comunica în scris tuturor părţilor. 2. Părţile se vor întruni în condiţiile art. 16 pentru discutarea amendamentelor propuse. 3. Art. 20-24 se aplică, mutatis mutandis, şi amendamentelor aduse acordului, adoptate prin consensul părţilor. Articolul 19Prezentul acord este deschis spre semnare la Bucureşti în 20 şi 21 mai 2008. Articolul 20Guvernul României va fi depozitarul prezentului acord. Articolul 211. Prezentul acord va fi supus ratificării, acceptării sau aprobării statelor semnatare. 2. Prezentul acord este deschis spre aderare din data de 22 mai 2008. 3. Instrumentele de ratificare, acceptare, aprobare sau aderare se vor depune cât mai curând posibil la depozitar. Depozitarul va informa părţile cu privire la data depunerii fiecărui instrument de ratificare, acceptare, aprobare sau aderare. Articolul 221. Prezentul acord va intra în vigoare în a treizecea zi de la data depozitării celui de-al treilea instrument de ratificare, acceptare, aprobare sau aderare. 2. Pentru fiecare stat care ratifică, acceptă, aprobă sau aderă la prezentul acord după depunerea celui de-al treilea instrument de ratificare, acceptare, aprobare sau aderare, acest acord va intra în vigoare în a treizecea zi de la data depunerii de către statul respectiv a instrumentului de ratificare, acceptare, aprobare sau aderare. Articolul 23În orice moment după încheierea a 2 ani de la intrarea în vigoare a prezentului acord pentru o parte, acea parte se poate retrage din acord prin transmiterea unei notificări scrise depozitarului. O astfel de retragere va intra în vigoare în a nouăzecea zi de la data primirii sale de către depozitar. O astfel de retragere nu va afecta aplicarea art. 7-13 la o activitate propusă pentru care a fost deja comunicată o notificare în baza art. 7 paragraful 1, înainte de intrarea în vigoare a retragerii. Articolul 24Originalul prezentului acord, al cărui text în limba engleză reprezintă textul autentic, se depune la Guvernul României. Drept care subsemnaţii, având depline puteri, am semnat prezentul acord. Întocmit la Bucureşti la 20 mai 2008. ANEXĂInformaţiile prevăzute la art. 7 paragraful 4 1. Informaţii cu privire la activitatea propusă a)informaţii cu privire la natura activităţii propuse:

(i) tipul activităţii propuse;
(ii) dacă activitatea propusă este cuprinsă în anexa nr. I la convenţie (da/nu);
(iii) domeniul activităţii propuse (de exemplu, activitatea principală şi unele sau toate activităţile secundare pentru care este necesară evaluarea);
(iv) scara activităţii propuse (de exemplu, mărime, capacitate de producţie etc.);
(v) descrierea activităţii propuse (de exemplu, tehnologia utilizată);
(vi) descrierea scopului activităţii propuse;
(vii) justificarea activităţii propuse (de exemplu, baza socioeconomică, geografică);
(viii) informaţii suplimentare şi comentarii;

b)informaţii cu privire la limitele spaţiale şi temporale ale activităţii propuse:

(i) localizarea;
(ii) descrierea amplasamentului (de exemplu, caracteristici fizico-geografice, socioeconomice);
(iii) justificarea amplasării activităţii propuse (de exemplu, baze socioeconomice, fizico-geografice);
(iv) termenele activităţii propuse (de exemplu, iniţierea şi durata construcţiei şi funcţionării);
(v) hărţi şi alte documentaţii grafice legate de informaţiile cu privire la activitatea propusă;
(vi) informaţii suplimentare şi comentarii.

c)informaţii privind impactul preconizat asupra mediului şi măsurile de diminuare propuse:

(i) definirea domeniului evaluării (de exemplu, ţinând cont de: efectele cumulative, evaluarea alternativelor, aspecte de dezvoltare durabilă, impactul activităţilor secundare etc.);
(ii) impactul preconizat al activităţii propuse (de exemplu, tipuri, localizare, magnitudine);
(iii) intrări (de exemplu, teren, apă, materii prime, surse de putere etc.);
(iv) ieşiri (de exemplu, cantităţi şi tipuri de: emisii în atmosferă, evacuări în reţeaua hidrografică, deşeuri solide);
(v) impactul transfrontieră (de exemplu, tipuri, localizare, magnitudine);
(vi) măsuri de diminuare propuse (de exemplu, dacă se cunosc, măsurile în scopul prevenirii, eliminării, minimizării; compensării efectelor asupra mediului);
(vii) informaţii suplimentare şi comentarii;

d)rezumatul procesului de consultare propus şi termenele acestuia, inclusiv descrierea sumară a procedurii referitoare la contestaţii sau plângeri; e)iniţiatorul sau titularul (detalii de contact):

(i) numele, adresa, numerele de telefon şi fax;

f) documentaţia şi procedura de evaluare a impactului asupra mediului:

(i) dacă documentaţia de evaluare a impactului asupra mediului (de exemplu, raportul evaluării impactului asupra mediului sau declaraţia privind impactul asupra mediului) este cuprinsă în notificare (da/nu/parţial);
(ii) dacă „nu“ sau „parţial“, descrierea documentaţiei suplimentare ce trebuie înaintată şi data (datele) aproximativă(e) la care această documentaţie va fi disponibilă;
(iii) termene;
(iv) detalii de contact (partea de origine);
(v) autoritatea responsabilă cu coordonarea activităţilor legate de procedura de evaluare a impactului asupra mediului;
(vi) numele, adresa, numerele de telefon şi fax;
(vii) informaţii suplimentare şi comentarii.

2. Puncte de contact a)Puncte de contact pentru partea sau părţile posibil afectată/afectate:

(i) autoritatea responsabilă cu coordonarea activităţilor legate de evaluarea impactului asupra mediului;
(ii) numele, adresa, numerele de telefon şi fax;
(iii) lista părţilor afectate cărora li s-au transmis notificări.

b)Puncte de contact pentru partea de origine:

(i) autoritatea responsabilă cu coordonarea activităţilor legate de procedura de evaluare a impactului asupra mediului, cu denumirea, adresa, numerele de telefon şi fax;
(ii) autoritatea responsabilă cu luarea deciziei, dacă este alta decât autoritatea responsabilă cu coordonarea activităţilor legate de procedura de evaluare a impactului asupra mediului, cu denumirea, adresa, numerele de telefon şi fax.

3. Informaţii cu privire la procesul de evaluare a impactului asupra mediului în partea de origine, aplicat în cazul activităţii propuse: a)termene; b)oportunităţile părţii sau părţilor afectate de a fi implicate în procesul de evaluare a impactului asupra mediului; c)oportunităţile părţii sau părţilor afectate de a analiza şi comenta pe marginea notificării şi documentaţiei privind evaluarea impactului asupra mediului; d)natura şi termenele la care vor fi formulate deciziile posibile; e)procesul de aprobare a activităţii propuse; f)informaţii suplimentare şi comentarii.4. Informaţii privind procesul de participare a publicului în partea de origine: a)proceduri de participare a publicului; b)începutul şi durata preconizată a consultării publicului; c)informaţii suplimentare şi comentarii.5. Termenul de răspuns Din partea Guvernului Republicii Albania, ........ ......... Din partea Guvernului Republicii Bosnia şi Herţegovina, ........ ......... Din partea Guvernului Republicii Bulgaria, domnul Georgiev Chavdar, secretar de stat Din partea Guvernului Republicii Croaţia, domnul Nikola Ružinski, secretar de stat, Ministerul Mediului din Croaţia Din partea Guvernului Republicii Elene, domnul Georgios Poukamissas, ambasadorul Republicii Elene în România Din partea Guvernului Republicii Muntenegru, domnul Sinisa Stankovic, secretar de stat Din partea Guvernului României, domnul Attila Korodi, ministrul mediului Din partea Guvernului Republicii Serbia, domnul Dragin Sasa, ministrul mediului din Serbia Din partea Guvernului Fostei Republici Iugoslave a Macedoniei, domnul Dejan Panovski, secretar de stat


SmartCity5

COMENTARII la Acord -/2008

Momentan nu exista niciun comentariu la Acord - din 2008
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu