REGULAMENT Nr. 13 din 1999
privind licitatia electronica pe piata RASDAQ
ACT EMIS DE: COMISIA NATIONALA A VALORILOR MOBILIARE
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL NR. 29 din 26 ianuarie 2000
Art. 1
Dispozitii generale
1.1. Fondul Proprietatii de Stat utilizeaza facilitatile oferite de
sistemul RASDAQ pentru a vinde prin licitatie electronica actiunile gestionate
de el la societati comerciale. Aceste licitatii vor avea loc in afara
programului de functionare a pietei RASDAQ si vor fi supuse prevederilor
prezentului regulament. Societatea de Bursa RASDAQ si Departamentul pentru
supravegherea pietei RASDAQ vor asigura aplicarea si respectarea prezentului
regulament.
1.2. Derularea licitatiei electronice pe piata RASDAQ se face in
conformitate cu prevederile Legii nr. 52/1994 privind valorile mobiliare si
bursele de valori, cu Regulamentul nr. 3/1999 privind autorizarea si
exercitarea intermedierii de valori mobiliare, cu Procedura Fondului Proprietatii
de Stat privind derularea licitatiei electronice, aprobata de Consiliul de
administratie al Fondului Proprietatii de Stat, in conformitate cu Ordonanta de
urgenta a Guvernului nr. 88/1999, cu modificarile ulterioare, cu Regulamentul
de practica onesta si cu prezentul regulament.
1.3. In cadrul aceleiasi sedinte de licitatii vor fi oferite spre vanzare
de Fondul Proprietatii de Stat maximum 3 societati comerciale.
Art. 2
In intelesul prezentului regulament termenii si expresiile de mai jos au
urmatoarele semnificatii:
- vanzator - Fondul Proprietatii de Stat (F.P.S.);
- conducatorul licitatiei - societatea de valori mobiliare autorizata de
Comisia Nationala a Valorilor Mobiliare, utilizatoare directa a sistemelor
RASDAQ si S.N.C.D.D. si care intermediaza vanzarea actiunilor, fiind selectata
de vanzator in urma unei licitatii de intermediere si avand un contract de
intermediere in acest sens cu vanzatorul;
- client - orice persoana fizica sau juridica, romana ori straina, care
prezinta o cerere de cumparare in nume propriu a actiunilor oferite spre
vanzare de catre vanzator;
- S.V.M. eligibila - societatea de valori mobiliare autorizata de Comisia
Nationala a Valorilor Mobiliare, membra a A.N.S.V.M., utilizatoare directa a
sistemelor RASDAQ si S.N.C.D.D., care intermediaza cumpararea actiunilor de
catre un client sau cumpara in nume propriu si care nu se afla pe lista de
excludere a F.P.S.;
- S.V.M. participanta - societatea de valori mobiliare eligibila, care
indeplineste conditiile pentru a putea introduce cereri in sistem;
- emitent de valori mobiliare - societatea comerciala al carei pachet de
actiuni este oferit spre vanzare de catre vanzator. Emitentul de valori
mobiliare va fi denumit in cele ce urmeaza emitent;
- runda - perioada in care se pot introduce sau se pot modifica cereri in
cadrul unei licitatii electronice pe piata RASDAQ;
- sistem - sistemul de licitatie electronica administrat de Societatea de
Bursa RASDAQ;
- cerere - solicitarea cumpararii unui numar de actiuni cu un anumit pret
pe actiune;
- primul pret de acceptare - pretul acelei cereri situate la doua treimi
din numarul total al cererilor ordonate de sistem la sfarsitul primei runde;
- al doilea pret de acceptare - pretul acelei cereri situate la doua treimi
din numarul total al cererilor ordonate de sistem la sfarsitul celei de-a doua
runde;
- cereri potential castigatoare - cererile ordonate primele de sistem pe
parcursul rundei a treia, al caror pret este mai mare decat al doilea pret de
acceptare si a caror cantitate de actiuni, totala sau partiala, insumata, este
mai mica sau egala cu cantitatea oferita de vanzator;
- pret castigator - pretul ultimei cereri potential castigatoare, ordonata
de sistem;
- cerere castigatoare - cerere potential castigatoare, acceptata de
vanzator prin validarea licitatiei;
- comisia de licitatii - colectiv nominalizat de vanzator pentru
organizarea, monitorizarea si validarea licitatiilor electronice pe piata
RASDAQ;
- dosar de prezentare (anexa) - documentul de prezentare a emitentului,
elaborat de conducatorul licitatiei in colaborare cu vanzatorul si cu
emitentul, pentru informarea potentialilor clienti despre societatea emitenta,
ale carei actiuni vor fi oferite spre vanzare prin licitatie electronica pe
piata RASDAQ.
Art. 3
Pentru desfasurarea licitatiei electronice:
a) conducatorul licitatiei are obligatia de a transmite directorului
general al Societatii de Bursa RASDAQ, cu cel putin 15 zile calendaristice
inainte de data desfasurarii licitatiei electronice, datele referitoare la
licitatia electronica (denumirea societatii emitente, codul fiscal, numarul de
actiuni, pretul de oferta, identitatea conducatorului licitatiei, data
desfasurarii etc.) si dosarul de prezentare a societatii emitente, ale carei
actiuni vor fi oferite spre vanzare, intocmit de conducatorul licitatiei,
aprobat de emitent si avizat de vanzator. Responsabilitatea asupra
corectitudinii, completitudinii si validitatii dosarului de prezentare revine,
potrivit legii, emitentului, iar responsabilitatea pentru completarea integrala
a dosarului de prezentare revine conducatorului licitatiei;
b) conducatorul licitatiei are totodata obligatia de a transmite
comunitatii brokerilor (pe cale electronica), cu cel putin 15 zile
calendaristice inainte de data desfasurarii licitatiei electronice, dosarul de
prezentare a societatii emitente, ale carei actiuni vor fi oferite spre
vanzare, precum si orice alte conditii de participare impuse de vanzator;
c) Societatea de Bursa RASDAQ va informa in scris S.N.C.D.D. si, pe cale
electronica, si comunitatea brokerilor despre datele referitoare la licitatia
electronica, cu cel putin 15 zile calendaristice inainte de data desfasurarii
acesteia.
Art. 4
S.V.M. eligibila sa participe la licitatia electronica va indeplini,
cumulativ, urmatoarele conditii:
a) sa fie utilizator direct al sistemului de tranzactionare al pietei
RASDAQ si al S.N.C.D.D.;
b) sa nu fi depasit termenele de plata a cotizatiilor, comisioanelor sau
contributiilor catre institutiile pietei (A.N.S.V.M., RASDAQ, S.N.C.D.D.,
B.V.B., C.N.V.M.), in conformitate cu regulamentele si cu procedurile la
acestea, precum si cu documentele justificative ale institutiilor pietei.
Art. 5
S.V.M. participanta la licitatia electronica va indeplini, pe langa
criteriile de eligibilitate, conform prevederilor art. 4 lit. a) si b), si
conditiile impuse de vanzator prin anuntul publicitar si prin caietul de
sarcini al licitatiei, pana la data specificata in anunt, pentru fiecare
societate emitenta, inclusiv garantiile de participare la licitatie, depuse la
conducatorul licitatiei prin ordin de plata sau prin scrisoare de garantie
bancara deschisa in favoarea F.P.S.
Art. 6
S.V.M. pot participa la licitatia electronica atat in numele clientilor,
cat si in nume propriu.
Art. 7
Cererile se introduc in sistemul RASDAQ numai de S.V.M. participante, care
indeplinesc toate conditiile specificate la art. 5. S.V.M. participanta poate
introduce in cadrul licitatiei electronice o singura cerere in nume propriu,
respectiv cate o singura cerere in numele fiecaruia dintre clientii sai. S.V.M.
participanta nu poate introduce cereri si in nume propriu, si in numele
clientilor sai pentru acelasi emitent. In cazul in care S.V.M. participanta
introduce cereri in numele mai multor clienti pentru actiunile aceluiasi
emitent, numarul total de actiuni cerute spre cumparare de catre clienti nu va
fi mai mare decat numarul actiunilor oferite spre vanzare de F.P.S.
Art. 8
Un investitor poate licita in cadrul licitatiei electronice pentru mai
multi emitenti, dar cu o singura cerere pentru fiecare emitent si doar printr-o
singura S.V.M.
Art. 9
Transferul de valori mobiliare prin metoda licitatiei electronice
constituie intermediere de valori mobiliare, conform prevederilor art. 34 din
Legea nr. 52/1994 privind valorile mobiliare si bursele de valori, si se supune
prevederilor Regulamentului nr. 3/1998 privind autorizarea si exercitarea
intermedierii de valori mobiliare.
Art. 10
S.V.M. participanta este obligata sa puna la dispozitie clientului o copie
de pe dosarul de prezentare a fiecarei societati emitente, pentru ale carei
actiuni clientul isi propune sa liciteze.
Art. 11
S.V.M. participanta isi asuma raspunderea de a verifica capacitatea
clientului de a plati pentru intreaga tranzactie in ziua decontarii, daca
cererea sa va fi castigatoare.
Art. 12
Supravegherea desfasurarii licitatiei electronice in conformitate cu
prevederile prezentului regulament si cu normele tehnice aferente acestuia se
va face de Departamentul pentru supravegherea pietei RASDAQ si de comisia de
licitatie, cu respectarea regimului legal al pastrarii informatiilor
confidentiale pe toata durata licitatiei.
Art. 13
Ordinele de cumparare care au stat la baza introducerii cererilor in sistem
vor fi transmise prin grija oficiului, pentru incadrarea in prevederile legale,
directorului general al Societatii de Bursa RASDAQ, in ziua desfasurarii
licitatiei, dupa incheierea acesteia, si vor fi depozitate la Societatea de
Bursa RASDAQ, cu respectarea regimului legal al informatiilor confidentiale.
Art. 14
Desfasurarea licitatiei electronice
14.1. S.V.M. care indeplineste conditiile de participare la licitatie poate
solicita o singura data in cadrul unei licitatii amanarea acesteia pentru a
doua zi lucratoare, din motive tehnice demonstrabile sau pentru caz de forta
majora. Solicitarea amanarii trebuie sa fie facuta cu cel putin 60 de minute
inaintea inceperii sedintei de licitatie. In cazul in care forta majora dureaza
mai mult de o zi, va putea participa la licitatia de la sediul altei S.V.M.
care nu are statut de participant, anuntand in prealabil Societatea de Bursa
RASDAQ si comisia de licitatie a vanzatorului.
14.2. Structura licitatiei electronice
Licitatia electronica se desfasoara incepand cu ora 15,00 a zilei anuntate,
in trei runde, delimitate de doua pauze a cate 10 minute.
Orice introducere sau modificare de cerere este confirmata de doua ori in
sistem, astfel incat sa nu existe posibilitatea retragerii acesteia.
Primele doua runde au o durata fixa - 15 minute prima runda si 10 minute a
doua runda. Runda a treia are o durata minima de 5 minute, dar se poate
prelungi peste aceasta durata cu un numar nelimitat de extensii succesive de
cate 5 minute. Extensia se va produce daca in intervalul curent de 5 minute are
loc cel putin o modificare semnificativa. Modificare semnificativa reprezinta
modificarea unei cereri, care conduce fie la o schimbare a ordinii cererilor
potential castigatoare, fie la o schimbare a cererilor potential castigatoare
afisate in sistem.
14.3. Introducerea si modificarea cererilor
O cerere poate fi introdusa in sistem de o S.V.M. participanta doar pe
parcursul primei runde a licitatiei. Sistemul nu va accepta introducerea de noi
cereri in rundele a doua si a treia.
O cerere introdusa in sistem poate fi modificata de S.V.M. participanta fie
ca pret, fie ca numar de actiuni, fie si ca pret, si ca numar de actiuni,
oricand pe parcursul celor trei runde, respectandu-se urmatoarele reguli:
I. Modificarea pretului se face doar in sensul cresterii si cu urmatorii
pasi minimi de crestere:
______________________________________________________
Pretul cererii Pasul minim
anterior modificarii de crestere
______________________________________________________
Pana la 1.000 lei 50 lei
De la 1.001 lei la 10.000 lei 100 lei
De la 10.001 lei la 50.000 lei 500 lei
De la 50.001 lei la 200.000 lei 1.000 lei
Peste 200.000 lei 5.000 lei
______________________________________________________
II. Modificarea numarului de actiuni al cererii: numarul de actiuni al unei
cereri poate creste neconditionat pana la intreg pachetul oferit sau poate fi
redus, cu conditia ca valoarea cererii modificate (pretul inmultit cu
cantitatea) sa creasca sau sa se mentina constanta in raport cu valoarea
cererii, daca aceasta nu ar fi fost modificata.
14.4. Desfasurarea rundelor
14.4.1. Prima runda
Cererile introduse vor avea un numar minim de actiuni, dupa cum urmeaza:
- 1.000 de actiuni atunci cand valoarea nominala a acestora este de 1.000
lei/actiune;
- 100 de actiuni atunci cand valoarea nominala a acestora este de 25.000
lei/actiune.
In cadrul primei runde conducatorul licitatiei introduce cererea sa,
conform clauzelor contractului incheiat cu vanzatorul. S.V.M. participante
introduc ulterior in sistem cererile pentru portofoliul propriu sau pentru
clientii lor.
Pe parcursul acestei runde cererile deja existente in sistem pot fi
modificate, respectandu-se regulile de modificare prezentate la pct. 14.3.
La fiecare introducere sau modificare de cerere sistemul va rearanja
automat pe ecran tabloul cuprinzand cererile, dupa urmatoarele criterii:
1. in ordinea descrescatoare a pretului pe actiune propus;
2. la preturi egale cererile se ordoneaza descrescator, dupa cantitate;
3. la preturi egale si cantitati egale cererile se ordoneaza crescator,
dupa momentul introducerii sau al modificarii cererii.
Prima runda se incheie cu afisarea tabloului ordonat cuprinzand toate
cererile participantilor la licitatie si primul pret de acceptare pe care
sistemul il calculeaza pe baza cererilor existente la finele acestei runde, in
asa fel incat acest pret separa primele doua treimi din numarul cererilor
ordonate de ultima treime a acestora. In cazul in care numarul cererilor nu se
imparte exact la 3, primele doua treimi se vor calcula prin rotunjire la cel
mai mare numar intreg. Primul pret de acceptare este afisat pe ecran pe toata
durata rundei a doua.
14.4.2. A doua runda
Pe parcursul rundei a doua S.V.M. participante isi pot modifica cererile
introduse in prima runda, in conditiile prevazute la pct. 14.3, cu conditia ca
pretul cererii sa depaseasca primul pret de acceptare.
La fiecare modificare a cererii sistemului electronic va rearanja automat
pe ecran tabloul cuprinzand cererile, dupa urmatoarele criterii:
1. in ordinea descrescatoare a pretului pe actiune propus;
2. la preturi egale cererile se ordoneaza descrescator, dupa cantitate;
3. la preturi egale si cantitati egale cererile se ordoneaza crescator, dupa
momentul introducerii sau al modificarii cererii.
La sfarsitul acestei runde sunt luate in considerare doar cererile cu un
pret mai mare decat primul pret de acceptare.
Runda a doua se incheie cu afisarea tabloului ordonat cuprinzand cererile ramase
in licitatie si cel de-al doilea pret de acceptare, pe care sistemul il
calculeaza pe baza cererilor luate in considerare la sfarsitul celei de-a doua
runde, in asa fel incat acest pret sa separe primele doua treimi din numarul
cererilor ordonate de ultima treime a acestora. In cazul in care numarul
cererilor nu se imparte exact la 3, primele doua treimi se vor calcula prin
rotunjire la cel mai mare numar intreg. Al doilea pret de acceptare este afisat
pe ecran pe toata durata rundei a treia.
14.4.3. A treia runda
Pe parcursul rundei a treia S.V.M. participante isi pot modifica cererile
existente in sistem in conditiile prevazute la pct. 14.3, cu conditia ca pretul
cererii sa depaseasca al doilea pret de acceptare.
La fiecare modificare de cerere sistemul electronic va rearanja automat pe
ecran tabloul cuprinzand cererile, dupa urmatoarele criterii:
1. in ordinea descrescatoare a pretului pe actiune propus;
2. la preturi egale cererile se ordoneaza descrescator, dupa cantitate;
3. la preturi egale si cantitati egale cererile se ordoneaza crescator,
dupa momentul introducerii sau al modificarii cererii.
La inchiderea rundei a treia, respectiv a licitatiei, care are loc in
conditiile prezentate la pct. 14.2, sunt luate in considerare pentru validare
doar cererile potential castigatoare, existente in sistem in acel moment.
Pretul ultimei cereri potential castigatoare este si pretul castigator.
Art. 15
Comisia de licitatie se pronunta asupra validarii licitatiei in maximum o
ora de la inchiderea rundei a treia.
Art. 16
In urma validarii licitatiei cererile potential castigatoare devin cereri
castigatoare si, corespunzator acestora, se vor raporta ca tranzactii in cadrul
pietei RASDAQ, la pretul si cantitatea fiecarei cereri castigatoare.
Decontarea se va face la T+5 zile, in care T este data raportarii
tranzactiilor in sistem, in conformitate cu procedurile S.N.C.D.D.
Art. 17
Raspunderi si sanctiuni
17.1. Obligatiile de decontare rezultate in urma validarii licitatiei revin
exclusiv utilizatorilor directi ai sistemului electronic de tranzactionare
RASDAQ si S.N.C.D.D., care au introdus cererile in nume propriu sau in numele
clientilor lor.
17.2. Neindeplinirea de catre o S.V.M. participanta a tuturor obligatiilor
sale legate de decontare care rezulta din licitatie, fie din vina clientului,
fie din vina S.V.M., atrage suspendarea dreptului de participare a S.V.M.
respective in sistemul RASDAQ pentru urmatoarea lista cuprinzand societatile
emitente pentru care vanzatorul va organiza licitatii electronice.
17.3. Nerespectarea prevederilor prezentului regulament, inclusiv a
cerintelor cuprinse in normele tehnice aferente acestuia, va atrage suspendarea
dreptului de participare a S.V.M. respective la sistemul RASDAQ pentru trei
licitatii electronice consecutive.
17.4. Sedinta de licitatie se suspenda pentru maximum 30 de minute atunci
cand o S.V.M. introduce o cerere pentru alt emitent decat cel pentru care a
depus garantiile in conformitate cu prevederile art. 5. S.V.M. participanta
care a introdus respectiva cerere este exclusa de la licitatie si va fi
suspendata pentru o perioada de 30 de zile lucratoare de la tranzactionare pe
piata RASDAQ.
ANEXA 1
la regulament
Dosarul de prezentare a societatii comerciale
BORDEROU
______________________________________________________________________
Formularul Informatia tratata Felul Da/Nu
______________________________________________________________________
F1 Informatii generale Da
F2 Terenuri Optional
F3 Cladiri principale Optional
F4 Investitii in curs Optional
F5 Participari la alte societati comerciale Optional
F6 Garantii obtinute de la terti Optional
F7 Lista cuprinzand bunurile grevate de
garantii (ipoteci, gajari si altele) Optional
F8 Lista cuprinzand licentele folosite Optional
F9 Lista cuprinzand brevetele de inventie,
marcile, desenele si modelele
industriale detinute Optional
F10 Lista cuprinzand litigiile in curs
(reclamant, parat) Optional
F11 Lista cuprinzand activele revendicate
sau revendicabile, altele decat cele
cuprinse in formularul F10 Da
F12 Situatia privind rezultatele
economico-financiare Da
F13 Documente de mediu
F14 Informatii privind contractul colectiv
de munca
______________________________________________________________________
Informatiile furnizate sunt corecte si complete.
Director general, Director financiar-contabil,
(Manager) (Contabil-sef)
................. ............................
Vanzator, Intermediar,
................. ............................
Data ..................
FORMULARUL F1 - INFORMATII GENERALE
1. Denumirea ..................................................... S.A.
(nu va cuprinde prescurtari pentru forma juridica si
nici pentru localitatea de resedinta)
2. Nr. de inmatriculare la oficiul registrului comertului J |_|_| -
|_|_|_|_|_| - 199|_|
3. Infiintarea societatii comerciale
3.1. Infiintarea intreprinderii de stat din care provine prin |_| in
anul 199|_|
N = nationalizare;
R = restructurarea altei/altor intreprinderi de stat;
I = investitie noua.
3.2. Temeiul juridic de constituire .................................
4. Codul fiscal |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
5. Sediul principal:
Localitatea
|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
Str. |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
Nr. |_|_|_|_|_|_|_|_| Cod postal |_|_|_|_|_|
Prefix 0 |_|_| ... Telefon |_|_|_|_|_|_|_| Fax |_|_|_|_|_|_|_|
Telex |_|_|_|_|_|
6. Capitalul social (mii lei):
- conform Hotararii Guvernului nr. 500/1994 |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
- inregistrat la oficiul registrului comertului |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| la
data de |_|_| |_|_| |_|_|_|_|
din care varsat |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| la
data de |_|_| |_|_| |_|_|_|_|
7. Actiuni: Valoare nominala (mii lei) |_|_|_|_|_|
Numar |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
- actiuni nominative |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
8. Structura actionariatului (conform raportarii din Registrul
independent):
____________________________________________________________________________
Nr. Denumirea actionarului % Observatii
crt.
____________________________________________________________________________
1. Persoane fizice*)
____________________________________________________________________________
2. Persoane juridice*)
____________________________________________________________________________
3. Banci si/sau societati de investitii financiare*)
____________________________________________________________________________
4. Fondul Proprietatii de Stat
____________________________________________________________________________
5.
____________________________________________________________________________
*) Daca este cazul, se precizeaza: - din care straine.
*) Din care S.I.F.
9. Sectorul de activitate |_|_|_|_|
- se va completa in conformitate cu clasificarea activitatilor din economia
nationala - C.A.E.N., aprobata prin Hotararea Guvernului nr. 656/1997
10. Prezentarea societatii comerciale (scurt istoric, capacitati
tehnologice etc.)
11. Principalele activitati, produse, servicii (cu pondere peste 15% din
venitul total)
____________________________________________________________________________
Nr. Activitatea, produsul, % Venitul total
crt. serviciul ____________________________________
conform estimat pe
bilantului .....*) anul .....*)
____________________________________________________________________________
1.
____________________________________________________________________________
2.
____________________________________________________________________________
3.
____________________________________________________________________________
4.
____________________________________________________________________________
5.
____________________________________________________________________________
*) Pentru anul precedent.
*) Pentru anul in curs.
12. Principalele exporturi
____________________________________________________________________________
Nr. Tara % Venitul total
crt. ____________________________________
conform estimat pe
bilantului .....*) anul .....*)
____________________________________________________________________________
1.
____________________________________________________________________________
2.
____________________________________________________________________________
3.
____________________________________________________________________________
4.
____________________________________________________________________________
5.
____________________________________________________________________________
*) Pentru anul precedent.
*) Pentru anul in curs.
13. Conducerea societatii comerciale*)
____________________________________________________________________________
Nr. Numele si prenumele Functia Vechimea in societatea comerciala
crt. (ani)
____________________________________________________________________________
1.
____________________________________________________________________________
2.
____________________________________________________________________________
3.
____________________________________________________________________________
4.
____________________________________________________________________________
5.
____________________________________________________________________________
6*).
____________________________________________________________________________
*) Consiliul de administratie sau comitetul de directie, dupa caz.
*) Directorul executiv, directorul economic/financiar sau contabilul-sef,
dupa caz.
14. Structura numerica a personalului salariat
____________________________________________________________________________
Numar Observatii
____________________________________________________________________________
Conducere*)
____________________________________________________________________________
Personal de executie, ____________________________________________
din care cu studii superioare
____________________________________________________________________________
Maistri
____________________________________________________________________________
Personal muncitor
____________________________________________________________________________
*) Mai putin cei inclusi la pct. 14.
15. Gradul de utilizare a capacitatilor existente
15.1. In anul precedent (%) |_|_|_|
Diferenta se datoreaza (Da/Nu):
- lipsei materiilor prime |_|_|
- lipsei pietelor de desfacere |_|_|
- lipsei fortei de munca |_|_|
15.2. In anul in curs, la data de ...........(%) |_|_|_|
Diferenta se datoreaza (Da/Nu):
- lipsei materiilor prime |_|_|
- lipsei pietelor de desfacere |_|_|
- lipsei fortei de munca |_|_|
16. Estimati posibilitatea unor riscuri de viitoare litigii (Da/Nu) |_|_|
din urmatoarele categorii:
16.1. Revendicari ale dreptului de proprietate |_|_|
16.2. Revendicari de daune datorita nerespectarii unor prevederi
contractuale sau raspunderii delictuale, superioare valorii de 10% din
capitalul social |_|_|
16.3. Alte litigii patrimoniale (se expliciteaza) ......................
17. Societatea comerciala este unic producator national sau/si regional
pentru vreun produs? (Da/Nu) |_|_| (se expliciteaza) .......................
18. Prezentarea avantajelor si a punctelor slabe, a oportunitatilor si a
riscurilor pentru societatea comerciala (se expliciteaza) ..................
FORMULARUL F2 - TERENURI
____________________________________________________________________________
Nr. Amplasare Inclus in Suprafata Valoarea Tipul*) Situatia
crt. capitalul (mp) contabila juridica*)
social (mii lei)
____________________________________________________________________________
1.
____________________________________________________________________________
2.
____________________________________________________________________________
3.
____________________________________________________________________________
4.
____________________________________________________________________________
5.
____________________________________________________________________________
*) Tipul I = zona industriala; N = alte zone.
*) - in proprietate:
- carte funciara
- registrul de inscriptiuni, prescriptiuni, gaj, dupa caz;
- in cesiune;
- in administrare;
- alte cazuri (se expliciteaza).
FORMULARUL F3 - CLADIRI PRINCIPALE
____________________________________________________________________________
Nr. Amplasare Suprafata (mp) Valoarea neta Vechimea Situatia
crt. _______________________ contabila (ani) juridica*)
construita desfasurata (mii lei)
____________________________________________________________________________
1.
____________________________________________________________________________
2.
____________________________________________________________________________
3.
____________________________________________________________________________
4.
____________________________________________________________________________
5.
____________________________________________________________________________
*) In proprietate, in cesiune, in administrare, alte cazuri (se
expliciteaza).
FORMULARUL F4 - INVESTITII IN CURS
____________________________________________________________________________
Nr. Descrierea Valoarea totala % Data Tipul*)
crt. (mii lei) realizat finalizarii
____________________________________________________________________________
1.
____________________________________________________________________________
2.
____________________________________________________________________________
3.
____________________________________________________________________________
4.
____________________________________________________________________________
5.
____________________________________________________________________________
*) Tip M = marire capacitate; I = inlocuire capacitate; O = altele (se
expliciteaza).
FORMULARUL F5 - PARTICIPARI LA ALTE SOCIETATI COMERCIALE*)
____________________________________________________________________________
Nr. Denumirea Nr. de Valoarea contabila % din capitalul social
crt. societatii inmatriculare a participarii la societatea comerciala
comerciale in oficiul mii lei) la care detine
registrului participatii
comertului
____________________________________________________________________________
1.
____________________________________________________________________________
2.
____________________________________________________________________________
3.
____________________________________________________________________________
4.
____________________________________________________________________________
5.
____________________________________________________________________________
*) Daca participarea este de natura obligatiunilor transformabile in
actiuni, aceasta se va mentiona explicit.
FORMULARUL F6 - GARANTII OBTINUTE DE LA TERTI
____________________________________________________________________________
Nr. Valoarea Debitorul
crt. (mii lei) _________________________________________________
Denumirea Nr. de inmatriculare la oficiul
registrului comertului
____________________________________________________________________________
1.
____________________________________________________________________________
2.
____________________________________________________________________________
3.
____________________________________________________________________________
4.
____________________________________________________________________________
5.
____________________________________________________________________________
FORMULARUL F7 - LISTA CUPRINZAND BUNURILE GREVATE DE GARANTII
(IPOTECI, GAJARI SI ALTELE)
____________________________________________________________________________
Nr. Denumirea Valoarea Beneficiarul
crt. (mii lei) ----------------------------------------------
Denumirea Nr. de inmatriculare la oficiul
registrului comertului
____________________________________________________________________________
1.
____________________________________________________________________________
2.
____________________________________________________________________________
3.
____________________________________________________________________________
4.
____________________________________________________________________________
5.
____________________________________________________________________________
FORMULARUL F8 - LISTA CUPRINZAND LICENTELE FOLOSITE
____________________________________________________________________________
Nr. Titularul Natura Data Estimarea
crt. ____________________________ expirarii venitului
Denumirea Tara (mii lei)
____________________________________________________________________________
1.
____________________________________________________________________________
2.
____________________________________________________________________________
3.
____________________________________________________________________________
4.
____________________________________________________________________________
5.
____________________________________________________________________________
FORMULARUL F9 - LISTA CUPRINZAND BREVETELE DE INVENTIE, MARCILE,
DESENELE SI MODELELE INDUSTRIALE DETINUTE
____________________________________________________________________________
Nr. Natura Data expirarii Estimarea veniturilor
crt. generate (mii lei)
____________________________________________________________________________
1.
____________________________________________________________________________
2.
____________________________________________________________________________
3.
____________________________________________________________________________
4.
____________________________________________________________________________
5.
____________________________________________________________________________
FORMULARUL F10 - LISTA CUPRINZAND LITIGIILE IN CURS
____________________________________________________________________________
Nr. Natura Vechimea Suma in litigiu
crt. (mii lei)
____________________________________________________________________________
Reclamant
____________________________________________________________________________
1.
____________________________________________________________________________
2.
____________________________________________________________________________
3.
____________________________________________________________________________
4.
____________________________________________________________________________
5.
____________________________________________________________________________
Parat
____________________________________________________________________________
1.
____________________________________________________________________________
2.
____________________________________________________________________________
3.
____________________________________________________________________________
4.
____________________________________________________________________________
5.
____________________________________________________________________________
FORMULARUL F11 - LISTA CUPRINZAND ACTIVELE REVENDICATE
SAU REVENDICABILE, ALTELE DECAT CELE CUPRINSE IN FORMULARUL F10*)
____________________________________________________________________________
Nr. Denumirea activului Revendicat Revendicabil Observatii*)
crt.
____________________________________________________________________________
1.
____________________________________________________________________________
2.
____________________________________________________________________________
3.
____________________________________________________________________________
4.
____________________________________________________________________________
5.
____________________________________________________________________________
*) Se completeaza pe baza informatiilor obtinute de la prefectura,
consiliul local/judetean sau din alte surse, dupa caz.
*) Se mentioneaza sursa si nr. de inregistrare.
FORMULARUL F12 - SITUATIA PRIVIND REZULTATELE ECONOMICO-FINANCIARE
a) Bilant simplificat
- mii lei -
____________________________________________________________________________
Conform Conform Calculat conform
bilantului bilantului ultimei balante
pe anul semestrul ..... din luna .......
.......... anul .......... anul ...........
____________________________________________________________________________
Elemente patrimoniale
____________________________________________________________________________
I. Active imobilizate - TOTAL
II. Active circulante - TOTAL,
din care:
Stocuri (materiale, productie
in curs de executie,
semifabricate, produse finite,
marfuri etc.)
Disponibilitati banesti
Clienti si conturi asimilate
Alte creante
III. Conturi de
regularizare - TOTAL
IV. Prime pentru rambursarea
obligatiunilor - TOTAL
____________________________________________________________________________
TOTAL ACTIV (I + II + III + IV):
____________________________________________________________________________
I. Capitaluri proprii - TOTAL,
din care:
Capital social subscris varsat
II. Provizioane pentru riscuri
si cheltuieli - TOTAL
III. Datorii - TOTAL
IV. Conturi de
regularizare - TOTAL
____________________________________________________________________________
TOTAL PASIV (I + II + III + IV):
____________________________________________________________________________
Soldul contului 8045
____________________________________________________________________________
b) Contul de profit si pierderi
____________________________________________________________________________
Sfarsitul anului Anul curent
precedent formular/rand*)
formular/rand
____________________________________________________________________________
0 1 2
____________________________________________________________________________
Venituri din exploatare: 20/11 01/11
- financiare 20/34 01/34
- exceptionale 20/46 01/46
____________________________________________________________________________
TOTAL VENITURI: 20/I + III + V 01/I + III + V
____________________________________________________________________________
Cheltuieli pentru exploatare: 20/25 01/25
- financiare 20/41 01/41
- exceptionale 20/47 01/47
____________________________________________________________________________
TOTAL CHELTUIELI: 20/I + IV + VI 01/II + IV + VI
____________________________________________________________________________
Rezultatul brut al exercitiului: 20/A + B + C 01/A + B + C
- profit 20/52 01/26+42+48
- pierderi 20/53 01/27+43+49
____________________________________________________________________________
Impozit pe profit 20/54 01/54
____________________________________________________________________________
PROFIT NET 20/55 01/55
____________________________________________________________________________
*) In cazul in care coloana 2 se completeaza la nivelul lunii, se va
proceda ca si in cazul in care completarea coloanei se face la nivelul semestrului,
in sensul ca se utilizeaza aceiasi indicatori si aceleasi randuri din
formularul intocmit la semestru, dar utilizandu-se datele efective, cumulate
pana in luna pentru care se calculeaza activul net contabil.
c) Activul net contabil la data de ......................
____________________________________________________________________________
Denumirea Simbolul contului
contabil
____________________________________________________________________________
A. ELEMENTE DE ACTIV
I. Active imobilizate
1. Imobilizari necorporale la valoarea ramasa 201+203+205+207+208-280-290
2. Terenuri si mijloace fixe la valoarea
ramasa 211+212-281-291
3. Imobilizari necorporale si corporale in
curs (230+231)-293
4. Imobilizari financiare 261+262+263+267-296
____________________________________________________________________________
TOTAL I (1 +4):
____________________________________________________________________________
II. ACTIVE CIRCULANTE
1. Materii prime, materiale, consumabile,
300+301"308+321-322+323"328+
stocuri aflate la terti, obiecte de +351+352+354+356+357+
inventar, baracamente +358-390-391-392-395
2. Produse semifabricate 341+345+346"348-394
3. Productie in curs de executie 331+332-393
4. Animale 361"368-396
5. Marfuri si ambalaje
371"378+381"388-4428-397-398
6. Conturi de regularizare si asimilate 471+473*)+476
7. Prime privind rambursarea obligatiunilor 169
8. Disponibilitati banesti 511+512*)+518*)+531+532+541+
+542
9. Titluri de plasament 502+503+505+506+508-590
10. Creante si decontari 409+411+413+416+418+425+
+428*)+438*)+441*)+442*)+
+445+448*)+451*)+456+458*)+
+461+431*)+437*)+444*)+
+446*)+447*)+463-491-495-496
____________________________________________________________________________
Total II (1+10):
____________________________________________________________________________
TOTAL A = I + II
____________________________________________________________________________
B. DATORII
1. Imprumuturi si datorii asimilate 161+162+166+167+168+269+
+512*)+518*)+519
2. Furnizori 401+403+404+405+408
3. Creditori 462
4. Dividende de platit 457
5. Alte decontari 419+421+423+424+426+427+
+428*)+431*)+437*)+
+438*)+441*)+442*)+
+444*)+446*)+447*)+
+448*)+451*)+455+
+458*)+509
6. Conturi de regularizare si asimilate 472+473*)+477
____________________________________________________________________________
Total B (1 + 6)
____________________________________________________________________________
ACTIV NET = A-B
____________________________________________________________________________
Soldul contului 8045
____________________________________________________________________________
Director general Director financiar-contabil
(Manager), (Contabil-sef),
....... ........*) ........... ..........*)
Certificat de cenzori Certificat de un cenzor extern
....... ........*) ........... .............*)
....... ........*)
....... ........*)
------------
*) Sold debitor.
*) Sold creditor.
*) Se completeaza numele, prenumele si, respectiv, semnatura persoanelor
indicate.
FORMULARUL 13
Se prezinta in detaliu elemente privind obtinerea autorizatiilor pentru
mediu.
FORMULARUL 14
Se prezinta informatii privind elementele principale ale contractului
colectiv de munca.