REGULAMENT Nr.
1 din 10 martie 2008
privind organizarea si
desfasurarea concursului pentru intrarea in categoria inaltilor functionari
publici*)
ACT EMIS DE:
COMISIA DE CONCURS PENTRU RECRUTAREA INALTILOR FUNCTIONARI PUBLICI
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 411 din 2 iunie 2008
CAPITOLUL I
Dispoziţii generale
Art. 1. - (1) Prezentul regulament reglementează
modalitatea de organizare şi desfăşurare a concursului naţional pentru intrarea
în categoria înalţilor funcţionari publici, pe o funcţie publică vacantă de
inspector guvernamental, denumit în continuare concurs.
(2) Concursul se organizează, de regulă, anual, cu
respectarea prevederilor prezentului regulament, de către Comisia de concurs
pentru recrutarea înalţilor funcţionari publici, denumită în continuare comisia de concurs, şi de către Comisia
de soluţionare a contestaţiilor la concursul pentru intrarea în categoria
înalţilor funcţionari publici, denumită în continuare comisia de soluţionare
a contestaţiilor.
Art. 2. - Principiile care stau la baza organizării şi
desfăşurării concursului sunt:
a) egalitatea de tratament
şi egalitatea de şanse, principii potrivit cărora
se recunoaşte în mod egal vocaţia tuturor persoanelor care îndeplinesc
condiţiile prevăzute de lege de a participa la concurs;
b) competenţa, principiu potrivit căruia persoanele care doresc să ocupe o funcţie
publică în categoria înalţilor funcţionari publici trebuie să deţină şi să
demonstreze cunoştinţele, abilităţile şi competenţele necesare exercitării
funcţiei publice de inspector guvernamental;
c) competiţia, principiu potrivit căruia confirmarea cunoştinţelor, abilităţilor
şi competenţelor necesare exercitării funcţiei publice de inspector
guvernamental se face prin parcurgerea etapelor şi a procedurilor de concurs;
d) relevanţa, principiu potrivit căruia organizarea şi desfăşurarea concursului
au drept scop identificarea şi testarea competenţelor, cunoştinţelor şi
aptitudinilor necesare exercitării funcţiei publice de inspector guvernamental;
e) transparenţa, principiu potrivit căruia publicitatea concursului, în condiţiile
prevăzute de lege, este obligatorie.
Art. 3. - (1) Concursul constă în parcurgerea
obligatorie a următoarelor etape:
a) verificarea şi selecţia dosarelor de înscriere pe
baza îndeplinirii condiţiilor de participare la concurs;
b) proba scrisă;
c) interviul.
(2) Concursul poate cuprinde şi o etapă suplimentară
bazată pe teste, stabilită potrivit prevederilor
prezentului regulament.
(3) In etapa prevăzută la alin. (2), comisia de
concurs foloseşte expertiza externă.
Art. 4. - (1) Comisia de concurs şi comisia de
soluţionare a contestaţiilor îşi desfăşoară activitatea în mod legal în
prezenţa a cel puţin 5 dintre membrii săi.
(2) Comisia de concurs şi comisia de soluţionare a
contestaţiilor iau decizii, în aplicarea prevederilor legale şi în îndeplinirea
atribuţiilor lor, cu votul majorităţii membrilor prezenţi, cu excepţia notării
probelor de concurs, când nota finală se obţine prin calcularea mediei
aritmetice corespunzătoare notelor acordate de membrii prezenţi.
(3) Comisia de concurs trebuie să fie formată din
aceiaşi membri la desfăşurarea tuturor probelor concursului.
CAPITOLUL II
Organizarea concursului
Art. 5. - (1) Concursul se desfăşoară, de regulă, în
luna septembrie a fiecărui an.
(2) La solicitarea secretarului general al Guvernului,
cu acordul comisiei de concurs, se pot desfăşura sesiuni extraordinare.
Art. 6. - (1) Numărul de posturi vacante de inspector
guvernamental care urmează să fie ocupate prin concurs, stabilit în
conformitate cu prevederile art. 5 din Hotărârea Guvernului nr. 341/2007
privind intrarea în categoria înalţilor funcţionari publici, managementul
carierei şi mobilitatea înalţilor funcţionari publici, se transmite comisiei de
concurs în fiecare an, cel mai târziu în luna iunie, de către Agenţia Naţională
a Funcţionarilor Publici, denumită în continuare Agenţia.
(2) Comisia de concurs se întruneşte în şedinţă şi
stabileşte următoarele:
a) condiţiile de participare la concurs, potrivit
legii;
b) probele de concurs;
c) perioada de desfăşurare a concursului şi data
desfăşurării probei scrise a concursului;
d) bibliografia pentru concurs.
Art. 7. - (1) Cu cel puţin 40 de zile înainte de data
stabilită pentru desfăşurarea probei scrise a concursului, comisia de concurs
transmite Agenţiei datele prevăzute la art. 6 alin. (2).
(2) Agenţia verifică documentele transmise potrivit
alin. (1) şi emite avizul, pe baza îndeplinirii condiţiilor legale, în termen
de 5 zile lucrătoare de la înregistrarea documentaţiei transmise de comisia de
concurs.
(3) Cu cel puţin 30 de zile înainte de data stabilită
pentru desfăşurarea probei scrise a concursului, Agenţia are următoarele
obligaţii:
a) să publice anunţul privind organizarea concursului
în termenul şi în condiţiile prevăzute de art. 57 alin. (4) din Legea nr.
188/1999 privind Statutul funcţionarilor publici, republicată;
b) să publice pe pagina de internet proprie şi să
afişeze la sediul său, precum şi să solicite publicarea pe pagina de internet a
Secretariatului General al Guvernului şi, respectiv, pe cea a Ministerului
Internelor şi Reformei Administrative numărul de posturi de inspector
guvernamental vacante, condiţiile de participare la concurs, probele de concurs
şi criteriile de evaluare a acestora, bibliografia, lista documentelor
solicitate candidaţilor pentru dosarul de înscriere la concurs, termenul-limită
de depunere a dosarelor, precum şi data şi locul stabilite pentru desfăşurarea
probei scrise a concursului;
c) să numească Secretariatul comisiei de concurs şi al
comisiei de soluţionare a contestaţiilor, denumit în continuare secretariat.
*) Regulamentul nr. 1/2008 a fost adoptat de Comisia de
concurs pentru recrutarea înalţilor funcţionari publici
în data de 10 martie 2008.
CAPITOLUL III
Desfăşurarea concursului
SECŢIUNEA 1
Selecţia dosarelor de concurs
Art. 8. - (1) Dosarul de concurs trebuie să conţină
următoarele documente:
a) formular de înscriere;
b) copia actului de identitate;
c) copii ale diplomelor de studii şi ale altor acte
care atestă îndeplinirea condiţiilor stabilite pentru participarea la concurs,
precum şi, dacă este cazul, cunoştinţele şi competenţele în domenii specifice
corespunzătoare exercitării funcţiei publice de
inspector guvernamental;
d) copie a carnetului de muncă sau, după caz, o
adeverinţă care să ateste vechimea în muncă şi, după caz, în specialitate;
e) cazierul judiciar sau dovada solicitării acestuia de
la autoritatea sau instituţia competentă, cu termen de primire anterior
finalizării ultimei probe a concursului;
f) adeverinţă care să ateste starea de sănătate
corespunzătoare;
g) copie a fişei de evaluare a performanţelor
profesionale individuale sau, după caz, o recomandare de la ultimul loc de
muncă;
h) declaraţie pe propria răspundere sau adeverinţă care
să ateste că nu au fost lucrători ai Securităţii, colaboratori ai Securităţii
sau asimilaţi colaboratorilor, potrivit Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr.
24/2008 privind accesul la propriul dosar şi deconspirarea Securităţii.
(2) Dosarul de concurs se depune la secretariat, care
are obligaţia de a-l înregistra la registratura Agenţiei.
(3) Formularul de înscriere se postează pe pagina de
internet a Agenţiei sau se poate pune la dispoziţia persoanelor interesate, la
cerere, şi prin secretariat.
(4) Actele prevăzute la alin. (1) se prezintă în copie
sau în copii legalizate, însoţite de documentele originale, care se certifică
pentru conformitatea cu originalul, în condiţiile legii, de către unul dintre
membrii secretariatului. In situaţia în care la dosar candidatul depune dovada
solicitării cazierului judiciar, acesta are obligaţia de a completa dosarul
până la finalizarea ultimei probe a concursului, sub sancţiunea decăderii din
dreptul de a fi considerat admis, indiferent de rezultatele obţinute.
(5) Comisia de concurs poate să solicite, prin
intermediul secretariatului, completarea dosarului cu alte informaţii privind
activitatea şi cariera profesională ale persoanelor care doresc înscrierea la
concursul naţional, considerate drept relevante în cadrul procesului de
selecţie, până la termenul-limită de depunere a dosarelor.
(6) Omisiunile evidente privind lipsa unei părţi
dintr-un document sau a unui document din dosarul de înscriere, lipsa
semnăturii sau a datei completării documentelor se aduc la cunoştinţa
candidaţilor de către secretariat până la termenul-limită de depunere a
dosarelor, în vederea completării dosarului.
(7) Prevederile alin. (6) nu se aplică în cazul
candidaţilor care refuză completarea în formularul de înscriere a datelor
personale de contact sau completează în mod eronat aceste date.
Art. 9. - (1) Dosarele de concurs se pot depune în
termen de cel mult 20 de zile de la data publicării în Monitorul Oficial al
României, Partea a III-a, a anunţului de concurs. Termenul se calculează
începând cu ziua publicării.
(2) Dacă termenul se împlineşte într-o zi nelucrătoare,
ultima zi de depunere a dosarelor este prima zi lucrătoare imediat următoare.
Art. 10. - Selecţia dosarelor se desfăşoară în cel mult
5 zile lucrătoare de la data împlinirii termenului de depunere a dosarelor.
Termenul se calculează începând cu ziua imediat următoare a ultimei zile de
depunere a dosarelor.
Art. 11. - (1) Comisia de concurs selectează dosarele
candidaţilor şi admite dosarele care cuprind toate documentele prevăzute la
art. 8 alin. (1) pe baza îndeplinirii condiţiilor generale şi condiţiilor
specifice pentru participarea la concurs.
(2) Candidaţii trebuie să îndeplinească condiţia de
vechime în specialitatea studiilor necesare participării la concursul pentru
intrarea în categoria înalţilor funcţionari publici, cel mai târziu în ultima
zi a perioadei de depunere a dosarelor.
(3) Rezultatul selecţiei dosarelor, cu menţiunea
„admis" sau „respins", se afişează de către secretariat la sediul şi
pe pagina de internet ale Agenţiei.
SECŢIUNEA a 2-a
Proba scrisă a concursului
Art. 12. - (1) Proba scrisă a concursului cuprinde
următoarele etape:
a) testarea cunoştinţelor teoretice necesare
exercitării unei funcţii publice de inspector
guvernamental;
b) testarea abilităţilor şi competenţelor practice
necesare exercitării unei funcţii publice de inspector guvernamental;
c) testarea nivelului de cunoaştere a unei limbi
străine de circulaţie internaţională, utilizată în cadrul instituţiilor
comunitare, alta decât limba română.
(2) Parcurgerea etapei prevăzute la alin. (1) lit. a)
constă în rezolvarea unor subiecte tip sinteză şi/sau în teste grilă, potrivit
deciziei prealabile a comisiei de concurs, prin care se testează cunoştinţele
teoretice de administraţie publică, de specialitate şi de management ale
candidaţilor.
(3) Parcurgerea etapei prevăzute la alin. (1) lit. b)
constă în rezolvarea unor situaţii practice de aplicare a cunoştinţelor
dobândite din bibliografia stabilită pentru concurs şi de verificare a
competenţelor şi abilităţilor manageriale ale candidaţilor în următoarele
domenii: resurse umane, politici publice, planificare, drept, management de
proiect, alocarea resurselor financiare şi audit.
(4) Parcurgerea etapei prevăzute
la alin. (1) lit. c) constă în traducerea în şi din limba română a unor texte
cu relevanţă pentru administraţia publică, echivalente ca dificultate.
Art. 13. - (1) Subiectele la proba scrisă, precum şi
grila de notare a acestora se stabilesc de către comisia de concurs în ziua
anterioară zilei în care se desfăşoară proba scrisă, astfel încât să se poată
întocmi două variante de subiecte.
(2) Subiectele se formulează pe baza bibliografiei de
concurs, cu respectarea prevederilor art. 10 alin. (2) din Hotărârea Guvernului
nr. 341/2007, iar complexitatea acestora trebuie să corespundă nivelului
funcţiei publice de inspector guvernamental.
(3) Fiecare membru al comisiei de concurs propune cel
puţin unul şi cel mult 3 subiecte pentru fiecare dintre etapele prevăzute la
art. 12 alin. (1), pe care le semnează şi le înaintează secretariatului,
împreună cu propunerile privind grila de notare.
(4) Propunerile de subiecte, precum şi propunerile
privind grila de notare a acestora se sigilează, în faţa membrilor comisiei,
într-un plic cu ştampila comisiei de concurs.
(5) Persoanele prevăzute la alin. (3) răspund pentru
păstrarea confidenţialităţii subiectelor şi a grilei de notare.
Art. 14. - (1) Proba scrisă a concursului se
organizează la sediul Agenţiei, iar supravegherea candidaţilor pe durata
acesteia se asigură, prin rotaţie, de către cel puţin un membru al comisiei de
concurs şi cel puţin un membru al secretariatului. Preşedintele comisiei de
concurs va decide asupra planului de rotaţie, care este obligatoriu pentru
membrii comisiei de concurs şi secretariat.
(2) La ora stabilită pentru desfăşurarea probei scrise,
secretariatul are obligaţia de a face prezenţa şi de a verifica identitatea
candidaţilor.
(3) De la ora stabilită pentru începerea probei scrise
este interzis accesul candidaţilor care întârzie sau al oricărei persoane, în
afara membrilor comisiei de concurs, precum şi a persoanelor care asigură
secretariatul comisiei. Niciun candidat nu mai poate părăsi sala de concurs
după această oră, sub sancţiunea eliminării din concurs, cu excepţia
situaţiilor de urgenţă, în care aceştia pot fi însoţiţi de una dintre
persoanele care asigură supravegherea.
(4) In încăperea în care are loc concursul, pe toată
perioada derulării acestuia, inclusiv a formalităţilor prealabile şi a celor
ulterioare finalizării probei, candidaţilor nu le este permisă deţinerea sau
folosirea vreunei surse de consultare sau a telefoanelor mobile ori a altor
mijloace de comunicare la distanţă. Orice fraudă sau tentativă de fraudă atrage
eliminarea imediată din concurs a candidatului, prin decizia membrului comisiei
de concurs care a constatat frauda sau tentativa de fraudă. Candidatul eliminat
este considerat respins, iar pe lucrarea acestuia se face menţiunea
„anulat", sub semnătura membrului comisiei de
concurs care a luat decizia de eliminare.
Art. 15. - (1) Fiecare candidat primeşte un set de foi
ştampilate cu ştampila comisiei de concurs.
(2) După înscrierea numelui în colţul din dreapta sus,
prima pagină a fiecărei lucrări se sigilează şi se ştampilează cu ştampila
comisiei de concurs de către persoanele care asigură secretariatul.
(3) Anterior orei stabilite pentru desfăşurarea probei
scrise, propunerile de subiecte sigilate potrivit art. 13 alin. (4) se
desigilează, se analizează de către membrii comisiei şi se stabilesc câte 3
variante de subiecte pentru fiecare dintre etapele menţionate la art. 12 alin.
(1). Subiectele stabilite de comun acord se semnează de către toţi membrii
prezenţi ai comisiei de concurs şi se multiplică într-un număr egal cu numărul
candidaţilor înscrişi la concurs, cu aplicarea corespunzătoare a prevederilor
art. 13 alin. (5).
Art. 16. - (1) Durata probei scrise este de maximum 6
ore. Etapa de testare teoretică nu poate depăşi maximum 3 ore, etapa de testare
practică nu poate depăşi maximum 2 ore, iar etapa de testare a nivelului de
cunoaştere a unei limbi străine nu poate depăşi maximum 1 oră.
(2) Prin decizia preşedintelui comisiei de concurs,
luată cu consultarea membrilor comisiei de concurs, între perioadele de desfăşurare
a celor 3 etape ale probei scrise a concursului pot fi prevăzute pauze. In
acest caz, prevederile art. 15 alin. (3) se aplică în mod corespunzător, iar la
începutul fiecărei etape vor fi comunicate candidaţilor numai subiectele pentru
etapa de testare prevăzută a se desfăşura până la pauză.
Art. 17. - (1) La ora stabilită pentru începerea probei
scrise, comisia de concurs prezintă candidaţilor seturile de subiecte şi invită
un candidat să extragă un plic cu subiectele de concurs. Secretariatul anunţă
numărul variantei extrase, cu menţiunea, dacă este cazul, a etapei pentru care se desfăşoară testarea, şi
asigură aducerea în sala de concurs şi primirea de către fiecare candidat a
unui exemplar din copiile de pe varianta de subiecte extrasă.
(2) Toţi candidaţii vor rezolva aceleaşi subiecte.
Art. 18. - (1) La expirarea timpului alocat probei
scrise, candidaţii au obligaţia de a preda, iar secretariatul are obligaţia de
a prelua lucrarea scrisă.
(2) După predarea tuturor lucrărilor, secretariatul
acordă un număr, în scopul asigurării anonimatului candidaţilor, şi predă
lucrările comisiei de concurs.
(3) Lucrările se desigilează şi identitatea
participanţilor la proba scrisă se aduce la cunoştinţa membrilor comisiei de
concurs doar ulterior notării ultimei probe a concursului.
Art. 19. - (1) Lucrările se corectează cel mai târziu
în termen de 3 zile lucrătoare de la data probei scrise.
(2) Notarea lucrărilor la proba scrisă a concursului se
face în baza grilei de notare stabilite potrivit art.
13.
SECŢIUNEA a 3-a
Etape suplimentare
Art. 20. - (1) In situaţia stabilirii unei etape
suplimentare în conformitate cu prevederile art. 3 alin. (2), aceasta se va
desfăşura ulterior probei scrise şi înainte de proba de interviu, nu mai târziu
de 3 zile lucrătoare de la desfăşurarea probei scrise.
(2) Pentru desfăşurarea probei suplimentare comisia de
concurs are obligaţia de a stabili înainte de susţinerea probei atât tipul şi
modalitatea de desfăşurare a acesteia, cât şi procedura de evaluare a rezultatelor.
(3) Pentru aplicarea alin. (2), desfăşurarea testării
şi evaluarea rezultatelor este obligatorie o expertiză externă.
SECŢIUNEA a 4-a
Interviul
Art. 21. - (1) La interviu participă toţi candidaţii
ale căror dosare au fost admise la selecţia dosarelor.
(2) In funcţie de numărul de candidaţi, interviul se
organizează pe parcursul mai multor zile, potrivit planificării realizate de
preşedintele comisiei de concurs şi comunicate de către secretariat prin
afişare la sediul Agenţiei, după expirarea termenului de corectare a lucrărilor
la proba scrisă, respectiv după desfăşurarea probelor suplimentare, dacă este
cazul. Planificarea se aduce la cunoştinţa candidaţilor într-un termen care să
asigure rămânerea a cel puţin 24 de ore până la prima zi de desfăşurare a
interviului.
(3) Prima zi de desfăşurare a interviului nu poate fi
stabilită mai târziu de a 5-a zi lucrătoare de la finalizarea probei scrise.
(4) Pentru desfăşurarea interviului este obligatorie
stabilirea unui plan de interviu. Planul de interviu este acelaşi pentru toţi
candidaţii.
(5) Odată cu planificarea realizată în conformitate cu
alin. (2), candidaţilor li se aduce la cunoştinţă planul de interviu, prin
afişare de către secretariat la sediul Agenţiei.
(6) In situaţia în care interviul constă în prezentarea
unui proiect managerial, după prezentarea proiectului managerial de către
candidat urmează o sesiune de întrebări şi răspunsuri.
Art. 22. - (1) Candidaţii sunt invitaţi pe rând în sala
de desfăşurare a probei de interviu, potrivit planificării.
(2) Durata fiecărui interviu nu poate depăşi 45 de
minute.
(3) Fiecare membru al comisiei de concurs poate adresa
întrebări candidatului.
(4) Nu se pot adresa întrebări privind apartenenţa
politică, activitatea sindicală, etnia, convingerile religioase, statutul
material sau social, preferinţele sexuale.
(5) Toate întrebările şi răspunsurile, respectiv
prezentarea proiectului managerial, se înregistrează sau se consemnează de
către o persoană din secretariat într-o anexă la procesul-verbal. In situaţia
în care întrebările şi răspunsurile se consemnează, anexa se semnează de către
candidat, de către membrii comisiei de concurs şi de către secretariatul
acesteia.
CAPITOLUL IV
Notarea probelor. Rezultatele concursului
SECŢIUNEA 1
Notarea probelor
Art. 23. - (1) Notarea fiecărei etape din cadrul probei
scrise se face de către fiecare membru al comisiei de concurs, pe fişe separate
de notare, pentru fiecare lucrare.
(2) Notarea etapelor suplimentare se face de către
fiecare membru al comisiei de concurs, pe fişe separate de notare, pentru
fiecare candidat, cu respectarea prevederilor art. 20.
(3) Notarea interviului se face de către fiecare membru
al comisiei de concurs, pe fişe separate de notare, pentru fiecare candidat,
imediat după finalizarea interviului.
(4) Punctajul final obţinut de fiecare candidat este
media aritmetică a punctajelor acordate de fiecare membru al comisiei.
Art. 24. - Punctajul maxim care poate fi obţinut la
concurs este de 100 de puncte, astfel:
a) maximum 25 de puncte pentru
partea teoretică testată în cadrul probei scrise;
b) maximum 25 de puncte pentru partea practică testată
în cadrul probei scrise;
c) maximum 10 puncte pentru nivelul de cunoaştere a
unei limbi străine de circulaţie internaţională utilizată în cadrul
instituţiilor comunitare;
d) maximum 10 puncte pentru rezultate extraordinare
obţinute pe parcursul carierei profesionale sau în domeniul academic;
e) maximum 30 de puncte pentru interviu.
Art. 25. - (1) Punctajul maxim prevăzut la art. 24 lit.
a), respectiv la art. 24 lit. b) se acordă astfel:
a) maximum 5 puncte pentru aspectul general şi
structurarea conţinutului lucrării;
b) maximum 5 puncte pentru calitatea analizei;
c) maximum 5 puncte pentru calitatea argumentaţiei;
d) maximum 5 puncte pentru
utilizarea de informaţii relevante în cadrul analizei şi evaluarea impactului
în adoptarea punctului de vedere;
e) maximum 5 puncte pentru capacitatea de sinteză şi
concluzii.
(2) In situaţia în care partea teoretică a testului
constă în subiecte tip teste grilă, notarea se va face după cum urmează:
a) se iau în considerare numai variantele indicate de
candidaţi drept corecte;
b) fiecare întrebare are un singur răspuns corect;
c) fiecare răspuns se consideră fie corect, fie
incorect;
d) numărul de puncte alocat fiecărei întrebări este
acelaşi.
Art. 26. - Punctajul maxim prevăzut la art. 24 lit. c)
se acordă astfel:
a) 5 puncte pentru traducerea în limba română dintr-o
limbă străină de circulaţie internaţională utilizată în cadrul instituţiilor
comunitare;
b) 5 puncte pentru traducerea din limba română într-o
limbă străină de circulaţie internaţională utilizată în cadrul instituţiilor
comunitare.
Art. 27. - (1) Punctajul maxim prevăzut la art. 24 lit.
e) se acordă astfel:
a) maximum 5 puncte pentru demonstrarea de competenţe personale şi motivaţie, cu relevanţă pentru
exercitarea funcţiei de inspector guvernamental;
b) maximum 5 puncte pentru demonstrarea calităţii
experienţei profesionale şi de management anterioare;
c) maximum 5 puncte pentru claritatea şi logica
afirmaţiilor şi prezentării;
d) maximum 5 puncte pentru demonstrarea de cunoştinţe
cu relevanţă în exercitarea funcţiei de inspector guvernamental;
e) maximum 5 puncte pentru abilităţile de comunicare;
f) maximum 5 puncte pentru capacitatea de a se adapta şi de a acţiona într-un mediu în care aşteptările şi
presiunea timpului sunt mari.
(2) Fiecare membru al comisiei de concurs va acorda
punctajul pentru interviu luând în considerare toate răspunsurile candidatului
din cadrul interviului.
SECŢIUNEA a 2-a
Rezultatele concursului
Art. 28. - Punctajul minim necesar numirii într-o
funcţie publică de inspector guvernamental este de 70 de puncte.
Art. 29. - (1) Sunt declaraţi admişi, în ordinea
punctajelor obţinute, candidaţii care obţin cel puţin punctajul minim, potrivit
art. 28, în limita posturilor vacante de inspector guvernamental pentru care
s-a organizat concursul. La punctaje egale are prioritate candidatul care a
obţinut punctajul cel mai mare după evaluarea rezultatelor probelor
suplimentare, dacă s-au desfăşurat astfel de probe, respectiv candidatul care
are cel mai mare punctaj la proba scrisă, dacă nu s-au desfăşurat probe
suplimentare.
(2) Rezultatul obţinut la concurs, precum şi poziţia în
clasament pe care candidatul se situează se înaintează candidaţilor, prin
adresă, sub semnătura preşedintelui comisiei de concurs, la adresele menţionate
în formularele de înscriere, în termen de cel mult 3 zile lucrătoare de la
finalizarea ultimei probe a concursului. Candidaţii vor fi informaţi în scris
asupra dreptului de contestare, precum şi asupra termenului-limită de depunere
a contestaţiei.
Art. 30. - La finalizarea ultimei etape a concursului
se elaborează un proces-verbal, semnat de membrii comisiei de concurs, în care
se prezintă modalitatea de desfăşurare a fiecăreia dintre etapele concursului,
precum şi rezultatele acestuia.
SECŢIUNEA a 3-a
Procedura de contestare
Art. 31. - Comisia de soluţionare a contestaţiilor are
competenţa de a se pronunţa cu privire la contestaţiile formulate de candidaţii
nemulţumiţi referitor la:
a) rezultatul selecţiei dosarelor;
b) punctajul obţinut la concurs.
Art. 32. - (1) Candidaţii respinşi la selecţia
dosarelor pot formula contestaţie în termen de 24 de ore de la afişarea
rezultatului selecţiei dosarelor, sub sancţiunea decăderii din acest drept.
(2) Contestaţia se depune la secretariat, care are
obligaţia de a o înregistra la registratura Agenţiei.
(3) Comisia de soluţionare a contestaţiilor are
obligaţia de a soluţiona în condiţiile prezentului regulament contestaţia cu
privire la selecţia dosarelor, în termen de maximum 3 zile lucrătoare de la
data expirării termenului prevăzut la alin. (1).
(4) Comisia de concurs are obligaţia de a pune la
dispoziţia comisiei de soluţionare a contestaţiilor toate documentele necesare
soluţionării contestaţiei.
(5) Rezultatul contestaţiei, cu menţiunea „Admis"
sau „Respins", se afişează la sediul Agenţiei, în termenul prevăzut la
alin. (3).
Art. 33. - Contestaţia formulată potrivit art. 32:
a) se admite în situaţia în care candidatul avea toate
documentele prevăzute la art. 8 alin. (1) depuse la dosarul de concurs în
termenul prevăzut de prezentul regulament şi îndeplinea condiţiile generale şi
specifice pentru participarea la concursul pentru intrarea în categoria
înalţilor funcţionari publici, stabilite potrivit prezentului regulament, la
data selecţiei dosarelor;
b) se respinge în situaţia în care candidatul nu avea
toate documentele prevăzute la art. 8 alin. (1) depuse la dosarul de concurs în
termenul prevăzut de prezentul regulament şi nu îndeplinea condiţiile generale
şi specifice pentru participarea la concursul pentru intrarea în categoria
înalţilor funcţionari publici, stabilite potrivit prezentului regulament, la
data selecţiei dosarelor.
Art. 34. - (1) Candidaţii nemulţumiţi de rezultatul
concursului pot formula contestaţii în termen de maximum 7 zile de la data
expirării termenului prevăzut la art. 29 alin. (2), sub sancţiunea decăderii
din acest drept.
(2) Contestaţiile se soluţionează în termen de 3 zile
lucrătoare de la data expirării termenului prevăzut la alin. (1).
(3) Comisia de concurs are obligaţia de a pune la
dispoziţia comisiei de soluţionare a contestaţiilor toate documentele necesare
soluţionării contestaţiei.
(4) Rezultatul contestaţiei, cu menţiunea „Admis"
sau „Respins", se afişează la sediul Agenţiei, în termenul prevăzut la
alin. (2).
Art. 35. - Contestaţia formulată potrivit art. 34 se
admite, iar punctajul se modifică dacă:
a) punctajele nu au fost acordate potrivit baremului şi
răspunsurilor la proba scrisă sau la proba de interviu;
b) există o diferenţă mai mare de 10 puncte/probă între
punctajele acordate de comisia de concurs şi comisia de soluţionare a
contestaţiilor la proba scrisă sau la proba de interviu.
Art. 36. - Contestaţia formulată potrivit art. 34 va fi
respinsă în următoarele situaţii:
a) dacă în urma analizării contestaţiei se constată că
punctajele au fost acordate potrivit baremului şi răspunsurilor din lucrarea
scrisă sau din interviu;
b) dacă între punctajul acordat de comisia de concurs şi
cel apreciat de comisia de soluţionare a contestaţiilor nu este o diferenţă mai
mare de 10 puncte/probă la proba scrisă sau la proba de interviu;
c) dacă punctajul acordat de comisia de soluţionare a
contestaţiilor este mai mic decât punctajul acordat de
comisia de concurs.
Art. 37. -In situaţia în care sunt înregistrate
contestaţii cu privire la procedura de organizare şi desfăşurare a concursului,
acestea se înaintează de îndată Agenţiei, care va formula răspunsul şi îl va înainta
contestatarului în termen de maximum 5 zile lucrătoare de la finalizarea
termenului de depunere a contestaţiilor.
Art. 38. - In cazul respingerii contestaţiei,
candidatul se poate adresa instanţei de contencios administrativ, în condiţiile
legii.
Art. 39. - Rezultatele contestaţiilor,
însoţite de rezultatul final obţinut la concurs, precum şi de poziţia în
clasamentul final, se aduc la cunoştinţa candidaţilor potrivit art. 29 alin.
(2).
Art. 40. - (1) Lista candidaţilor admişi la concurs
este transmisă de preşedintele comisiei de concurs, prin intermediul
secretariatului, în ordinea punctajelor obţinute, Secretariatului General al
Guvernului, însoţită de propunerea de numire a acelor candidaţi care au obţinut
un punctaj mai mare decât punctajul minim prevăzut la art. 28, în limita
posturilor vacante de inspector guvernamental pentru care s-a organizat
concursul. Rezultatele se transmit în termen de cel mult 3 zile de la expirarea
termenului de soluţionare a contestaţiilor.
(2) Rezultatele testelor suplimentare, în situaţia în
care au fost aplicate astfel de teste, se transmit Secretariatului General al
Guvernului, împreună cu lista candidaţilor admişi.
(3) Câte o copie a documentelor prevăzute la alin. (1)
şi (2) se înaintează Agenţiei.
CAPITOLUL V
Dispoziţii tranzitorii şi finale
Art. 41. - (1) Prin excepţie de la prevederile art. 1,
în anul 2008, până la înfiinţarea funcţiilor de inspector guvernamental în
condiţiile art. 68 din Hotărârea Guvernului nr. 341/2007, se pot organiza
concursuri pentru ocuparea funcţiilor publice vacante corespunzătoare
categoriei înalţilor funcţionari publici.
(2) Concursurile prevăzute la alin. (1) se organizează
pe baza mecanismelor instituite prin Hotărârea Guvernului nr. 341/2007, la
solicitarea conducătorului autorităţii publice în cadrul căreia se află funcţia
publică vacantă, respectiv la solicitarea Ministerului Internelor şi Reformei
Administrative pentru funcţiile publice de prefect şi subprefect.
(3) Agenţia are următoarele obligaţii:
a) să emită avizul pentru organizarea concursului, pe baza
îndeplinirii condiţiilor legale;
b) să publice anunţul privind organizarea concursului
în termenul şi în condiţiile prevăzute de art. 57 alin. (4) din Legea nr.
188/1999, republicată;
c) să publice pe pagina de internet şi să afişeze la
sediul său condiţiile de desfăşurare a concursului, condiţiile de participare
la concurs şi bibliografia.
(4) Procedura de organizare şi desfăşurare a
concursurilor, modul de evaluare a probelor de concurs, precum şi procedura de
contestare prevăzută de prezentul regulament se aplică în mod corespunzător.
Art. 42. - Concursurile pentru care a fost demarată
procedura de desfăşurare, prin publicarea în Monitorul Oficial al României,
Partea a III-a, anterior intrării în vigoare a prezentului regulament, se
organizează cu aplicarea în mod corespunzător a dispoziţiilor referitoare la
înalţii funcţionari publici cuprinse în Hotărârea Guvernului nr. 1.209/2003
privind organizarea şi dezvoltarea carierei funcţionarilor publici, cu
modificările ulterioare.
Art. 43. - Prezentul regulament
intră în vigoare la data publicării în Monitorul Oficial al României, Partea I, cu excepţia prevederilor art. 3 alin.
(2) şi (3), ale art. 5-7 şi 20, care intră în vigoare la data de 1 ianuarie
2009.