Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

Regulament Nr.- din 23.12.2011

de organizare şi funcţionare al Direcţiei informare şi relaţii publice
ACT EMIS DE: Ministerul Administratiei si Internelor
ACT PUBLICAT ÎN MONITORUL OFICIAL NR. 33 din 16 ianuarie 2012



SmartCity1

Capitolul IDispoziţii generale Articolul 1Direcţia informare şi relaţii publice este organizată şi funcţionează în baza Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 30/2007 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Administraţiei şi Internelor, aprobată cu modificări prin Legea nr. 15/2008, cu modificările şi completările ulterioare, a Hotărârii Guvernului nr. 416/2007 privind structura organizatorică şi efectivele Ministerului Administraţiei şi Internelor, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi a prezentului regulament. Articolul 2(1) Direcţia informare şi relaţii publice, denumită în continuare Direcţia, este unitate a aparatului central al Ministerului Administraţiei şi Internelor, denumit în continuare M.A.I., fiind specializată în conceperea, organizarea, conducerea şi controlul activităţilor de informare şi relaţii publice, transparenţă decizională, realizare a publicaţiilor, filmelor şi materialelor audiovizuale cu privire la domeniul specific, asistenţă religioasă, precum şi în analizarea permanentă a efectelor mediatice produse de misiunile şi acţiunile întreprinse de personalul M.A.I.(2) Direcţia este în coordonarea secretarului general al M.A.I. şi are în subordine directă Centrul Cultural al M.A.I. şi Centrul Multimedia.Art. 3 - (1) Pentru îndeplinirea atribuţiilor ce îi revin, Direcţia cooperează cu celelalte structuri din aparatul central şi cu cele aflate în subordinea/coordonarea M.A.I. (2) Diagrama relaţiilor Direcţiei este prezentată în anexa nr. 1. Capitolul IIOrganizarea direcţiei Articolul 4(1) Direcţia are următoarea structură organizatorică:1. conducerea; 2. purtătorul de cuvânt; 3. Serviciul comunicare: a)Compartimentul relaţii cu presa; b)Compartimentul informare publică; c)Compartimentul monitorizare şi analiză mass-media.4. Serviciul strategii de comunicare şi control: a)Compartimentul strategii şi campanii de comunicare; b)Compartimentul control şi pregătire; c)Compartimentul suport informatic.5. Secţia de asistenţă religioasă 6. Compartimentul documente clasificate şi secretariat (2) Organigrama Direcţiei este prevăzută în anexa nr. 2. Articolul 5Relaţiile în cadrul serviciilor Direcţiei sunt ierarhice, iar între servicii au caracter funcţional; cu celelalte structuri, Direcţia desfăşoară relaţii de cooperare şi colaborare. Articolul 6(1) Pentru realizarea obiectivelor şi atribuţiilor sale, Direcţia parcurge un ciclu funcţional ce angrenează, în mod eşalonat şi diferenţiat - din punctul de vedere al responsabilităţilor, elementele structurii proprii, Centrul Cultural al M.A.I. şi Centrul Multimedia - ca unităţi subordonate, alte unităţi ale aparatului central sau subordonate M.A.I.(2) Ciclul funcţional menţionat la alin. (1) se realizează prin instituirea de circuite informaţionale în plan vertical şi orizontal. Articolul 7Direcţia coordonează, pe linie de specialitate, compartimentele şi personalul din instituţiile şi structurile aflate în subordinea M.A.I., cu atribuţii în domeniile aflate în competenţă. Capitolul IIIAtribuţiile Direcţiei Articolul 8Obiectivele generale ale Direcţiei sunt asigurarea unei informări prompte, oportune şi corecte a societăţii civile cu privire la demersurile instituţionale şi la direcţiile de acţiune stabilite prin documente programatice implementate de M.A.I., precum şi coordonarea activităţii de informare şi relaţii publice şi de asistenţă religioasă la nivelul M.A.I. Articolul 9Atribuţiile generale ale Direcţiei sunt: a)asigură creşterea gradului de informare a personalului M.A.I., a societăţii civile şi a tuturor celor interesaţi asupra stadiului şi evoluţiei acţiunilor M.A.I. pe linia exercitării atribuţiilor în domeniile administraţiei publice, respectiv ordinii, siguranţei publice şi securităţii naţionale; b)obţine, pe baza comunicării cu alte instituţii, cu comunităţile locale, cu reprezentanţii societăţii civile, suportul public necesar susţinerii efortului instituţional îndreptat spre îndeplinirea sarcinilor stabilite prin Programul de guvernare; c)asigură suportul decizional pentru conducerea M.A.I., în ceea ce priveşte reflectarea în mijloacele de informare în masă a activităţii structurilor instituţiei; d)stimulează, prin acţiuni şi proiecte de relaţii publice, un climat civic favorabil întăririi legalităţii, combaterii corupţiei şi a infracţionalităţii; e)asigură realizarea unei imagini instituţionale, interne şi internaţionale, demne de importanţa şi rolul pe care le au în plan social M.A.I. şi structurile sale componente; f)iniţiază demersuri pentru modernizarea cadrului organizatoric, în scopul creşterii eficienţei activităţii de informare şi relaţii publice; g)perfecţionează continuu metodele de lucru, pentru cunoaşterea şi însuşirea tehnicilor de lucru necesare gestionării situaţiilor de criză mediatică; h)optimizează activităţile de informare şi relaţii publice din M.A.I., în sensul atingerii standardelor în domeniu, în ceea ce priveşte acţiunile şi activităţile desfăşurate de structuri similare/corespondente din Uniunea Europeană; i)elaborează strategia M.A.I. în domeniul informare şi relaţii publice şi planurile aferente acesteia; j)asigură informarea personalului M.A.I. în legătură cu deciziile luate de conducerea M.A.I. care vizează personalul propriu, precum şi în legătură cu activităţile de interes public; k)promovează imaginea publică a instituţiei pe plan intern şi extern şi asigură modul de relaţionare cu societatea civilă şi cu structurile guvernamentale; l)asigură publicarea pe site-ul oficial al M.A.I. a proiectelor de acte normative, în procedura de dezbatere publică, potrivit prevederilor legale în vigoare privind transparenţa decizională în administraţia publică; m)asigură accesul mass-mediei la şedinţele publice; n)asigură transmiterea informaţiilor solicitate în baza Legii nr. 544/2001 privind liberul acces la informaţiile de interes public, cu modificările şi completările ulterioare, şi comunică din oficiu informaţiile de interes public ale instituţiei, cu respectarea prevederilor legale privind protecţia informaţiilor clasificate; o)organizează, coordonează, conduce şi controlează activitatea mijloacelor de informare în masă centrale, departamentale şi locale ale M.A.I., a compartimentelor de presă/imagine din structurile centrale şi teritoriale ale instituţiei, a activităţii de asistenţă religioasă şi cultural-educative la nivelul întregii instituţii; p)asigură identificarea măsurilor necesare stabilirii unei relaţii eficiente cu reprezentanţii mijloacelor de informare în masă, bazate pe echidistanţă, transparenţă şi deschidere; q)informează persoanele interesate cu privire la măsurile luate de M.A.I. pentru combaterea infracţionalităţii şi a corupţiei, în scopul asigurării vizibilităţii activităţilor desfăşurate de structurile M.A.I. specializate; r)organizează evenimente cu impact mediatic şi participă la astfel de acţiuni alături de reprezentanţi ai societăţii civile, organizaţii neguvernamentale, autorităţi ale administraţiei publice centrale şi locale etc.; s)participă la crearea cadrului instituţional necesar asigurării libertăţii de conştiinţă a personalului M.A.I.; t)asigură asistenţa şi educaţia religioasă a personalului din structurile M.A.I.; u)exercită atributele de coordonare, control şi evaluare a Centrului Cultural al M.A.I. şi Centrului Multimedia. Capitolul IVConducerea Direcţiei Articolul 10Conducerea Direcţiei este asigurată de director, ajutat de 2 directori adjuncţi. Articolul 11(1) Directorul răspunde în faţa conducerii M.A.I. de întreaga activitate pe care o desfăşoară Direcţia.(2) Directorii adjuncţi, aflaţi în subordinea nemijlocită a directorului, răspund de planificarea, organizarea, desfăşurarea şi controlul activităţii profesionale a serviciilor/compartimentelor coordonate. Directorul adjunct de la poziţia a doua din Statul de organizare va îndeplini şi atribuţiile funcţionarului de securitate.(3) Fişa postului directorului şi fişele posturilor directorilor adjuncţi sunt prezentate în anexele nr. 3, 4 şi 5. Articolul 12(1) Directorul conduce întreaga activitate a Direcţiei, pe care o reprezintă în relaţiile cu conducerile celorlalte structuri ale M.A.I., potrivit competenţelor legale şi mandatului încredinţat de conducerea M.A.I.(2) Pentru aplicarea prevederilor actelor normative, directorul emite dispoziţii obligatorii pentru personalul din subordine.(3) În condiţiile legii, directorul poate delega atribuţii din competenţa sa sau poate încredinţa mandatul de reprezentare directorilor adjuncţi sau altor persoane din subordine, după caz. Articolul 13Directorul şi directorii adjuncţi coordonează şi controlează activitatea profesională a personalului serviciilor/compartimentelor Direcţiei, respectiv al Centrului Cultural al M.A.I. şi al Centrului Multimedia şi analizează modul în care se îndeplinesc atribuţiile, obiectivele şi acţiunile prevăzute în Strategia de relaţii publice a M.A.I., în programele şi planurile de activităţi şi acţiuni proprii. Capitolul VAtribuţiile serviciilor şi compartimentelor din structura organizatorică a Direcţiei Secţiunea 1Atribuţiile purtătorului de cuvânt Articolul 14Purtătorul de cuvânt are următoarele obiective, derivate din obiectivul general al Direcţiei: a)consiliază conducerea Direcţiei în crearea unei imagini pozitive a instituţiei; b)coordonează activitatea purtătorilor de cuvânt din instituţiile şi structurile aflate în subordinea/coordonarea M.A.I. Articolul 15Purtătorul de cuvânt are următoarele atribuţii specifice: a)întocmeşte proiecte de reacţie şi propune puncte de vedere ale instituţiei pe teme apărute în mass-media sau care suscită interesul mass-mediei; b)participă la organizarea conferinţelor de presă ale conducerii M.A.I.; c)după caz, participă la emisiuni radio-TV; d)îndrumă şi sprijină activitatea purtătorilor de cuvânt din instituţiile şi structurile aflate în subordinea/coordonarea M.A.I.; e)prezintă conducerii Direcţiei puncte de vedere în domeniul de specialitate, viabile pentru soluţionarea unor probleme ce ar putea afecta imaginea instituţională ori pentru îmbunătăţirea acesteia; f)pune la dispoziţia jurnaliştilor, în mod oportun, complet şi cu respectarea reglementărilor privind protecţia informaţiilor clasificate, datele solicitate de aceştia; g)desfăşoară, potrivit mandatului încredinţat, activităţi de îndrumare, control şi evaluare a activităţii de relaţii publice la instituţiile şi structurile aflate în subordinea/coordonarea M.A.I.; h)la solicitare, elaborează materiale documentare pentru ieşirile publice ale conducerii M.A.I. Secţiunea a 2-aAtribuţiile Serviciului comunicare Articolul 16Serviciul comunicare are următoarele obiective, derivate din obiectivul general al Direcţiei: a)gestionează corect şi coerent imaginea publică a instituţiei şi asigură relaţionarea acesteia cu societatea civilă şi structurile statului de drept; b)asigură publicarea pe site-ul oficial al M.A.I. a proiectelor de acte normative, în procedura de dezbatere publică, potrivit prevederilor legale în vigoare privind transparenţa decizională în administraţia publică; c)asigură accesul mass-mediei la şedinţele publice; d)sprijină conducerea M.A.I. în exercitarea funcţiilor de comunicare internă specifice actului de conducere; e)elaborează materiale de o înaltă ţinută profesională, care să asigure prezentarea şi reflectarea în mijloacele de informare în masă a activităţii desfăşurate de conducerea M.A.I., pe baza principiului bunei guvernări; f)asigură informarea personalului M.A.I. cu privire la dinamica rolului instituţiei în raport cu evoluţiile din societate, evidenţiind complexitatea şi importanţa activităţilor specifice; g)utilizează sistemele de tehnologie a informaţiilor şi comunicaţii (TIC) ale M.A.I. cu sprijinul Direcţiei generale comunicaţii şi tehnologia informaţiei, în vederea asigurării accesului personalului M.A.I., la date de interes general privind politicile de resurse umane, asigurarea drepturilor materiale, salariale şi sociale, asigurarea de locuinţe şi alte aspecte care pot influenţa moralul, sănătatea, bunăstarea socială, evoluţia profesională şi siguranţa acestuia; h)cooptează specialişti ai Centrului Multimedia în proiectarea conceptuală a componentei de comunicare internă realizată prin intermediul publicaţiilor instituţiei, al materialelor audiovideo, al producţiilor TV sau al celor cinematografice destinate pregătirii profesionale, precum şi prin intermediul afişelor, posterelor, panourilor, avizierelor; i)asigură informarea operativă a conducerii M.A.I. cu privire la informaţiile apărute în mijloacele de informare în masă, cu impact la nivelul societăţii civile şi care conţin referiri cu privire la activitatea M.A.I.; j)asigură suportul analitic necesar informării conducerii M.A.I. cu privire la modul în care mijloacele de informare în masă reflectă imaginea instituţională a M.A.I., a structurilor sale subordonate şi a personalului. Articolul 17(1) Serviciul comunicare are următoarele atribuţii specifice:a)asigură suportul decizional conducerii Direcţiei şi/sau conducerii M.A.I., în domeniile din competenţă, prin întocmirea proiectelor de reacţie şi a punctelor de vedere instituţionale, pe teme reflectate în mijloacele de informare în masă sau care suscită interesul acestora; b)organizează/participă la desfăşurarea conferinţelor de presă ale conducerii M.A.I.; c)acreditează jurnalişti pentru nivelul aparatului central al M.A.I.; d)asigură relaţionarea cu reprezentanţii mijloacelor de informare în masă, bazată pe principiile echidistanţei şi transparenţei; e)sprijină jurnaliştii, prin documentarea, în mod oportun, cu date şi informaţii din domeniile de activitate ale M.A.I., respectând legislaţia în vigoare privind protecţia informaţiilor clasificate; f)asigură participarea reprezentanţilor mijloacelor de informare în masă la activităţile cu impact mediatic organizate la nivelul aparatului central al M.A.I.; g)organizează şi desfăşoară schimburi de experienţă cu structuri similare din instituţii publice cu care colaborează M.A.I.; h)organizează/participă la desfăşurarea unor seminare şi simpozioane cu conţinut specific, pe teme de interes public; i)asigură convocările de instruire a personalului cu atribuţii de informare şi relaţii publice/a purtătorilor de cuvânt din structurile M.A.I.; j)elaborează sau, după caz, preia de la celelalte structuri ale M.A.I. materiale pentru pagina web a M.A.I.; k)promovează imaginea instituţiei în străinătate, prin intermediul mijloacelor de informare în masă internaţionale; l)promovează imaginea instituţională a M.A.I., prin participarea la activităţi cu caracter public, organizate la nivelul structurilor centrale/teritoriale, precum şi la nivelul unor instituţii guvernamentale sau organisme neguvernamentale; m)asigură mediatizarea subiectelor ce conţin referiri la activitatea instituţiei, informând conducerea M.A.I. cu privire la evoluţia temelor de interes; n)realizează, la solicitare sau din oficiu, analize periodice ale imaginii M.A.I. reflectate în presa scrisă şi audiovizuală; o)realizează, la solicitare sau din oficiu, evaluări cantitative şi calitative punctuale, atât ale campaniilor de informare şi relaţii publice, cât şi ale unor activităţi desfăşurate de M.A.I., reflectate în mijloacele de informare în masă; p)propune măsurile necesare asigurării, la nivelul presei centrale, a unei reflectări corecte a acţiunilor, măsurilor şi poziţiilor instituţionale ale M.A.I.; q)constituie, gestionează şi utilizează baze proprii de date, conţinând informaţii referitoare la imaginea M.A.I., reflectată în presa scrisă şi cea audiovizuală; r)participă la activităţile de sprijin, îndrumare şi control pe probleme de informare şi relaţii publice la structuri din subordinea/coordonarea M.A.I.; s)întocmeşte proiecte de reacţie sau puncte de vedere ale instituţiei pe teme apărute în mijloacele de informare în masă sau care suscită interesul mijloacelor de informare în masă; t)gestionează situaţii de criză mediatică şi propune măsuri pentru îmbunătăţirea imaginii instituţionale; u)gestionează imaginea publică a instituţiei şi a conducerii acesteia, în plan intern/extern, şi asigură relaţionarea acesteia cu societatea civilă, cu comunităţile locale şi cu mijloacele de informare în masă; v)asigură transparenţa activităţilor conducerii M.A.I.; w)asigură preluarea corectă şi prelucrarea cu celeritate a informaţiei de la nivelul decizional, în vederea transmiterii, pe circuitul informaţional descendent, a unui mesaj corect, coerent şi accesibil; x)valorifică în mod optim mijloacele şi canalele de comunicare, care asigură circulaţia informaţiei între diferitele structuri ale M.A.I. aflate pe acelaşi nivel ierarhic şi participă la procesul de modernizare a acestora, în scopul instituirii şi permanentizării interacţiunii bazate pe coeziune şi conlucrare; y)organizează activităţi de tip „Ziua Porţilor Deschise“, în scopul unei reale deschideri instituţionale către societatea civilă; z)valorifică experienţa internaţională în domeniile din competenţă, dobândită prin relaţionarea cu structuri similare/corespondente din străinătate. (2) Serviciul comunicare are următoarea componenţă:A. Compartimentul relaţii cu presa; B. Compartimentul informare publică; C. Compartimentul monitorizare şi analiză mass-media. A. Compartimentul relaţii cu presa are următoarele atribuţii: a)stabileşte şi permanentizează relaţii constructive cu reprezentanţii mijloacelor de informare în masă, cu reprezentanţii instituţiilor publice şi private, cu reprezentanţii organizaţiilor neguvernamentale cu care M.A.I. cooperează şi cu societatea civilă, bazate pe principiile echidistanţei şi transparenţei; b)participă la controale tematice organizate la instituţiile şi structurile aflate în subordinea/coordonarea M.A.I.: c)creează baze de date cuprinzând principalele instituţii media din străinătate şi asigură transmiterea către acestea a comunicatelor/buletinelor informative de interes ale M.A.I.; d)creează şi actualizează baze de date privind ziariştii acreditaţi la M.A.I.; e)identifică acţiuni cu potenţial de impact mediatic derulate la nivelul M.A.I. şi formulează propuneri de mediatizare a acestora pe plan naţional şi internaţional; f)identifică parteneri de colaborare, în vederea îmbunătăţirii imaginii M.A.I. în plan naţional şi internaţional, şi propune unele acţiuni comune, cu impact mediatic, cu aceşti parteneri; g)sprijină documentarea jurnaliştilor care doresc să realizeze materiale jurnalistice privind activitatea M.A.I.; h)realizează, cu sprijinul Direcţiei generale afaceri europene şi relaţii internaţionale, colaborări în domeniul informare şi relaţii publice, cu structuri/personal din străinătate; i)elaborează materiale de presă privind activitatea M.A.I.; j)transmite, în timp optim, mijloacelor de informare în masă, în colaborare cu personalul specializat în domeniile informare şi relaţii publice din cadrul instituţiilor şi structurilor aflate în subordinea M.A.I., informaţiile rezultate din activitatea acestora şi un mesaj unitar la nivel instituţional; k)implementează politici de informare şi relaţii publice ale instituţiei, în vederea îmbunătăţirii imaginii M.A.I. în plan intern şi internaţional; l)colaborează cu personalul structurilor M.A.I. cu atribuţii pe linia informaţiilor de interes public/relaţiilor cu comunitatea, pentru respectarea întocmai a prevederilor legale în vigoare; m)aplică dispoziţiile Legii nr. 52/2003 privind transparenţa decizională în administraţia publică, cu completările ulterioare, şi gestionează problematica specifică, în scopul informării societăţii civile şi a mijloacelor de informare în masă; n)furnizează datele necesare actualizării paginii web în limba română/limba engleză a instituţiei şi propune măsurile ce se impun pentru îmbunătăţirea formatului acesteia; o)organizează şi/sau participă la acţiuni de informare publică, cu diferite categorii de personal, în diverse domenii de activitate, de exemplu, sesiuni de comunicări ştiinţifice, simpozioane, lansări de carte, vernisaje, expoziţii ş.a.; p)organizează întâlniri, oficiale sau informale, cu veterani de război, cadre în rezervă sau în retragere, la care pot fi invitaţi şi membrii familiilor acestora; q)elaborează şi postează pe site-ul M.A.I. comunicate şi buletine informative; r)elaborează, la solicitare, proiectele scrisorilor adresate de conducerea Direcţiei sau a M.A.I. personalului propriu ori al altor instituţii sau, după caz, unor terţe persoane. s)preia de la nivelul decizional şi prelucrează, cu operativitate, informaţia transmisă, în vederea construirii şi introducerii în circuitul informaţional descendent a unui mesaj coerent şi accesibil; t)colaborează, cu aprobarea conducerii M.A.I., cu instituţiile de sondare a opiniei publice, prin identificarea temelor de actualitate şi/sau de interes pentru personalul M.A.I.B. Compartimentul informare publică are următoarele atribuţii: a)documentează, întocmeşte şi transmite, în termen legal, răspunsurile la solicitările formulate în baza Legii nr. 544/2001, cu modificările şi completările ulterioare; b)întocmeşte documentaţia necesară comunicării din oficiu a informaţiilor de interes public ale instituţiei; c)asigură desfăşurarea procedurii de soluţionare a reclamaţiilor administrative formulate în temeiul Legii nr. 544/2001, cu modificările şi completările ulterioare; d)întocmeşte anual raportul privind accesul la informaţiile de interes public; e)întocmeşte şi publică anual raportul privind transparenţa decizională în M.A.I.C. Compartimentul monitorizare şi analiză mass-media are următoarele atribuţii: a)identifică, în presa internaţională, materiale ce vizează activitatea M.A.I.; b)asigură monitorizarea fluxurilor informaţionale ale principalelor agenţii de presă/televiziuni de ştiri, informând conducerea M.A.I. cu privire la subiectele ce conţin referiri la instituţie şi, la cerere, asupra mediatizării altor aspecte de interes pentru domeniul de activitate al diferitelor structuri aflate în subordinea/coordonarea M.A.I.; c)întocmeşte sinteza presei scrise şi audiovizuale, în baza rapoartelor de monitorizare, şi, ulterior, o prezintă conducerii M.A.I.; d)utilizează bazele de date ale Direcţiei, în vederea stabilirii valorilor principalilor indicatori de reflectare a imaginii M.A.I. în mijloacele de informare în masă, pe diferite intervale de timp; e)participă la activităţi de control pe probleme de comunicare şi relaţii publice la instituţiile şi structurile aflate în subordinea M.A.I.; f)realizează, la cerere sau din oficiu, analize periodice ale imaginii M.A.I. reflectate în presa scrisă şi audiovizuală, pe care ulterior le distribuie beneficiarilor; g)realizează, la cerere sau din oficiu, evaluări cantitative şi calitative punctuale, atât ale campaniilor de comunicare/relaţii publice, cât şi ale unor activităţi desfăşurate de M.A.I., reflectate în mijloacele de informare în masă; h)identifică măsurile necesare asigurării, la nivelul presei centrale, a unei reflectări corecte, coerente, oportune şi obiective a acţiunilor/măsurilor întreprinse/dispuse la nivelul M.A.I.; i)asigură, la nivelul unităţii, îndeplinirea atribuţiilor incidente domeniului securitate şi sănătate în muncă. Secţiunea a 3-aAtribuţiile Serviciului strategii de comunicare şi control Articolul 18Serviciul strategii de comunicare şi control are următoarele obiective, derivate din obiectivul general al Direcţiei: a)asigură cadrul normativ necesar desfăşurării activităţilor din domeniul informare şi relaţii publice; b)proiectează documentele strategice ale M.A.I. în domeniile informare şi relaţii publice; c)asigură dezvoltarea şi coordonarea sistemului de comunicare şi relaţii publice existent la nivelul M.A.I.; d)asigură cadrul organizatoric necesar desfăşurării activităţilor de pregătire cu personalul de specialitate din structurile M.A.I.; e)planifică şi execută controale tematice la entităţile M.A.I. pentru domeniile informare şi relaţii publice, potrivit planului de control şi mandatului aprobate de secretarul general al M.A.I.; f)propune conducerii M.A.I. încheierea, cu diferite organisme, a unor convenţii, protocoale şi alte asemenea documente privind domeniul informării şi relaţiilor publice; g)asigură consultanţă calificată pentru structurile de informare şi relaţii publice din M.A.I. şi alte unităţi din aparatul central al M.A.I.; h)asigură participarea şi reprezentarea Direcţiei sau a M.A.I., la nivel instituţional, în domeniul de competenţă; i)asigură suportul IT la nivelul Direcţiei, pentru îndeplinirea atribuţiilor specifice. Articolul 19(1) Serviciul strategii de comunicare şi control are următoarele atribuţii specifice:a)proiectează strategia şi conceptele strategice ale M.A.I. în domeniile informare şi relaţii publice, precum şi planurile de implementare a acestor activităţi; b)elaborează anual proiectul planului de relaţii publice al M.A.I.; c)elaborează proiecte de acte normative interne privind organizarea şi desfăşurarea activităţilor în domeniul informării şi relaţiilor publice; d)elaborează puncte de vedere motivate la proiectele de acte normative ale M.A.I., în domeniul din competenţă; e)iniţiază sau participă la campanii de comunicare; f)avizează activităţile de informare şi relaţii publice desfăşurate de unităţile M.A.I.; g)participă la desfăşurarea activităţilor de dezvoltare şi schimb de experienţă din domeniul de competenţă al Direcţiei; h)planifică şi execută controale tematice la entităţile M.A.I. pentru domeniile informare şi relaţii publice potrivit planului de control şi mandatului aprobate de secretarul general al M.A.I.; i)participă la organizarea, planificarea şi desfăşurarea cursurilor de iniţiere în carieră, de capacitate/specializare pentru personalul din domeniul informare şi relaţii publice; j)organizează convocările de instruire a personalului cu atribuţii de informare şi relaţii publice/a purtătorilor de cuvânt din structurile M.A.I.; k)concepe şi elaborează documentaţia utilizată pentru pregătirea profesională, organizează şi susţine periodic cursuri de pregătire profesională cu personalul de informare şi relaţii publice din unităţile M.A.I.; l)asigură participarea la acţiuni de reprezentare, seminare, simpozioane, cursuri, organizate în ţară şi în afara ţării, cu aprobarea conducerii M.A.I.; m)propune conducerii M.A.I. încheierea de convenţii, protocoale şi alte asemenea documente privind domeniul propriu de activitate cu organismele precizate în diagrama de relaţii şi avizează documentele similare încheiate de unităţile centrale ale M.A.I. cu diferite organisme; n)organizează şi coordonează campanii de comunicare; o)asigură îmbunătăţirea permanentă a site-urilor gestionate la nivelul Direcţiei. (2) Serviciul strategii de comunicare şi control are următoarea componenţă:A. Compartimentul strategii şi campanii de comunicare; B. Compartimentul control şi pregătire; C. Compartimentul suport informatic. A. Compartimentul strategii şi campanii de comunicare are următoarele atribuţii: a)proiectează strategia şi conceptele strategice ale M.A.I. în domeniile informare şi relaţii publice, precum şi planurile de implementare a acestor activităţi; b)elaborează anual proiectul planului de informare şi relaţii publice al M.A.I. şi monitorizează stadiul îndeplinirii acestuia; c)elaborează proiecte de acte normative interne privind organizarea şi desfăşurarea activităţilor în domeniul informării şi al relaţiilor publice; d)iniţiază proiecte de standarde şi proceduri în domeniile informare şi relaţii publice; e)elaborează puncte de vedere cu privire la proiectele de acte normative ale M.A.I., în domeniile din competenţa Direcţiei; f)avizează activităţile de informare şi relaţii publice desfăşurate de unităţile M.A.I. din punctul de vedere al încadrării acestora în strategia de comunicare a M.A.I.; g)planifică, organizează şi coordonează campanii de comunicare; h)asigură concepţia de vizibilitate a M.A.I., prin proiectarea unor materiale de promovare, ca suport al campaniilor de comunicare desfăşurate la nivelul M.A.I.; i)participă la realizarea materialelor de promovare a imaginii M.A.I., prin utilizarea graficii computerizate; j)asigură suportul decizional conducerii M.A.I., prin realizarea de studii, analize şi articole în domeniile informare şi relaţii publice; k)asigură consultanţă calificată pentru structurile de informare şi relaţii publice din inspectoratele generale, direcţii generale, structuri din subordinea M.A.I. şi alte unităţi din aparatul central al acestuia; l)participă la activităţile de control, consultanţă şi îndrumare în unităţile centrale şi teritoriale ale M.A.I.; m)asigură participarea şi reprezentarea Direcţiei sau a M.A.I., în baza mandatului acordat, la activităţile interdepartamentale, interministeriale şi/sau internaţionale aferente domeniului de competenţă; n)participă la desfăşurarea activităţilor de dezvoltare şi schimb de experienţă din domeniul de competenţă al Direcţiei; o)realizează proiecte de convenţii, protocoale şi alte asemenea documente de cooperare cu organismele precizate în diagrama de relaţii şi avizează documentele similare încheiate de unităţile centrale ale M.A.I. cu diferite organisme.B. Compartimentul control şi pregătire are următoarele atribuţii: a)elaborează proiectul Planului de îndrumare şi control al Direcţiei în domeniile informare şi relaţii publice, la nivelul M.A.I., şi desfăşoară activităţi specifice potrivit acestuia; b)desfăşoară activităţi de control, consultanţă şi îndrumare în unităţile centrale şi teritoriale ale M.A.I., privind aplicarea actelor normative generale şi interne; c)participă la organizarea, planificarea şi desfăşurarea cursurilor de iniţiere în carieră, precum şi a cursurilor de capacitate/specializare pentru întreg personalul din domeniul informare şi relaţii publice din unităţile M.A.I.; d)organizează convocările de instruire a personalului cu atribuţii de informare şi relaţii publice/a purtătorilor de cuvânt din structurile M.A.I.; e)concepe şi elaborează documentaţia utilizată pentru pregătirea profesională, organizează şi susţine periodic cursuri de pregătire profesională cu personalul de informare şi relaţii publice din unităţile M.A.I.; f)organizează simpozioane, mese rotunde, convocări, pe probleme din domeniile informare şi relaţii publice, în cadrul programelor de pregătire a personalului M.A.I. cu atribuţii în aceste domenii; g)elaborează proiectul Planului de relaţii internaţionale al Direcţiei; h)participă, potrivit Planului de relaţii internaţionale al Direcţiei, la întruniri internaţionale; i)elaborează puncte de vedere, motivate, la proiectele de acte normative ale M.A.I., în domeniile din competenţa Direcţiei; j)participă la realizarea materialelor de promovare a imaginii M.A.I. prin utilizarea graficii computerizate; k)asigură consultanţă calificată pentru structurile de informare şi relaţii publice din inspectoratele generale, direcţii generale, structuri din subordinea M.A.I. şi alte unităţi din aparatul central al acestuia; l)asigură participarea şi reprezentarea Direcţiei sau a M.A.I., în baza mandatului acordat, la activităţile interdepartamentale, interministeriale şi/sau internaţionale aferente domeniului de competenţă.C. Compartimentul suport informatic a)concepe, realizează şi administrează site-urile web gestionate la nivelul Direcţiei, în colaborare cu personalul de specialitate; b)asigură realizarea materialelor de promovare a imaginii M.A.I. prin utilizarea graficii computerizate; c)administrează serverul web care găzduieşte site-urile aparţinând Direcţiei, în colaborare cu Direcţia generală pentru comunicaţii şi tehnologia informaţiei; d)actualizează paginile site-ului web al M.A.I., conform metodologiei aprobate de conducerea M.A.I.; e)prezintă propuneri de implementare a politicilor de relaţii publice la nivelul instituţiei, în spaţiul virtual; f)realizează site-uri specializate (forumuri, bloguri etc.), precum şi alte instrumente de comunicare virtuală; g)identifică şi evaluează căile şi mijloacele de informare şi sensibilizare a opiniei publice, în spaţiul virtual. Secţiunea a 4-aAtribuţiile Secţiei de asistenţă religioasă Articolul 20Secţia de asistenţă religioasă, denumită în continuare Secţia, îşi desfăşoară activitatea în baza Legii nr. 195/2000 privind constituirea şi organizarea Clerului militar, precum şi a regulamentelor şi instrucţiunilor în vigoare, şi reprezintă M.A.I. în relaţiile cu Biserica Ortodoxă Română, cultele şi asociaţiile religioase din stat, cu organismele similare care au atribuţii în domeniul asistenţei religioase, atât din ţară, cât şi în plan internaţional. Articolul 21Secţia are următoarele obiective, derivate din obiectivul general al Direcţiei: a)conduce, coordonează şi controlează activitatea de asistenţă religioasă din M.A.I.; b)asigură, potrivit Constituţiei României, republicate, respectarea libertăţii de conştiinţă a personalului M.A.I., precum şi păstrarea tradiţiilor morale, de credinţă şi spiritualitate; c)asigură desfăşurarea activităţilor pastorale, duhovniceşti, moral-educative, liturgice şi de ceremonial, în beneficiul personalului instituţiei, precum şi al familiilor acestuia. Articolul 22Secţia are următoarele atribuţii specifice: a)cooperează cu Patriarhia şi eparhiile locale, cu celelalte biserici, culte sau asociaţii religioase din stat, în vederea asigurării asistenţei religioase pentru toate categoriile de personal, indiferent de confesiune, asigurând dreptul constituţional al persoanei la împărtăşirea liberă şi neîngrădită a unei credinţe; b)iniţiază şi organizează simpozioane, convocări pe probleme de asistenţă/educaţie moral-religioasă, în cadrul programelor de pregătire continuă a personalului la nivelul M.A.I.; c)elaborează studii şi articole cu conţinut spiritual şi moral- religios pentru uzul personalului M.A.I.; d)formulează propuneri, pe linia de competenţă, la Planul de relaţii internaţionale al Direcţiei şi participă la astfel de activităţi din domeniul asistenţei religioase; e)cooperează cu structuri de profil din Ministerul Apărării Naţionale, Ministerul Justiţiei, Serviciul Român de Informaţii, Serviciul de Informaţii Externe, Serviciul de Protecţie şi Pază, Serviciul de Telecomunicaţii Speciale, pe linia asistenţei/educaţiei moral-religioase; f)iniţiază proiecte de ordine, instrucţiuni şi regulamente privind aplicarea legilor şi a celorlalte acte normative în domeniul asistenţei religioase din M.A.I.; g)colaborează cu reprezentanţii mijloacelor de informare în masă, scrise şi audiovizuale, în scopul informării societăţii civile asupra modului de desfăşurare a activităţilor de asistenţă/educaţie moral-religioasă în cadrul M.A.I.; h)efectuează controale tematice privind modul de aplicare a prevederilor instrucţiunilor specifice, pe linia asistenţei/educaţiei moral-religioase, în structurile M.A.I., urmărind organizarea şi desfăşurarea acestor activităţi, asigurarea protecţiei spirituale a personalului, respectarea drepturilor şi libertăţilor de conştiinţă ale persoanei, acordând îndrumare şi sprijin de specialitate; i)întocmeşte informări anuale privind activitatea desfăşurată în domeniul asistenţei/educaţiei moral-religioase creştin-ortodoxe, care sunt aduse la cunoştinţa Sfântului Sinod al Bisericii Ortodoxe Române; j)avizează dosarele preoţilor, pastorilor şi deservenţilor de cult recomandaţi pentru a participa la concursurile de încadrare în structurile M.A.I.; k)organizează anual întâlniri metodologice de specialitate cu preoţii (pastorii/deservenţii de cult) din sistemul de asistenţă religioasă al M.A.I.; l)acordă consultanţă canonică şi de specialitate, pentru amenajarea unor lăcaşuri de cult în spaţiile puse la dispoziţie de structurile instituţiei; m)elaborează materiale documentare, predici, cateheze şi proiecte de programe dedicate Zilei Eroilor, sărbătorilor creştine şi celorlalte sărbători religioase; n)desfăşoară, împreună cu celelalte servicii din Direcţie, unele activităţi de documentare, îndrumare, sprijin şi control în planul muncii educative; o)efectuează periodic vizite pastorale la persoanele reţinute în aresturile poliţiei, acordând asistenţă religioasă reţinuţilor de confesiune creştină ortodoxă şi mediind pentru asigurarea asistenţei religioase celor de alte religii sau confesiuni, în cazul în care sunt asemenea solicitări; p)realizează în unităţile M.A.I. cicluri de conferinţe, întruniri, simpozioane, expoziţii cu tematică religioasă, în vederea întăririi moralităţii şi păstrării tradiţiilor specifice; q)asigură suportul de specialitate necesar bunei desfăşurări a acţiunilor umanitare iniţiate de conducerea M.A.I. Secţiunea a 5-aAtribuţiile Compartimentului documente clasificate şi secretariat Articolul 23Compartimentul documente clasificate şi secretariat are următoarele obiective, derivate din obiectivul general al Direcţiei: a)gestionează, conform reglementărilor legale în vigoare, documentele ce conţin informaţii clasificate; b)desfăşoară activităţi de secretariat, potrivit dispoziţiilor legale incidente domeniului. Articolul 24Compartimentul documente clasificate şi secretariat are următoarele atribuţii specifice: a)primeşte, înregistrează, distribuie, ţine evidenţa şi expediază corespondenţa la nivelul Direcţiei; b)organizează evidenţa audienţelor acordate de către conducerea Direcţiei; c)asigură evidenţa, manipularea şi păstrarea ordinelor, instrucţiunilor şi a altor acte normative cu caracter intern, gestionate la nivelul Direcţiei, şi verifică periodic existenţa acestora; d)centralizează şi întocmeşte informări periodice privind activităţile planificate şi desfăşurate la nivelul Direcţiei; e)organizează, la nivelul Direcţiei, evidenţa şi manipularea ştampilelor şi sigiliilor; f)coordonează activităţile de îndosariere şi arhivare a documentelor din evidenţa unităţii; g)întocmeşte, potrivit reglementărilor interne, Dispoziţia zilnică a directorului Direcţiei; h)gestionează, potrivit actelor normative în vigoare, declaraţii de avere şi de interese pentru personalul Direcţiei; i)întocmeşte lunar situaţia răspândirilor personalului Direcţiei; j)gestionează evidenţa sesizărilor, reclamaţiilor, cererilor şi petiţiilor adresate conducerii Direcţiei, urmăreşte soluţionarea în termen a acestora şi întocmeşte informări periodice, potrivit reglementărilor interne în vigoare; k)întocmeşte procesul-verbal al şedinţelor de lucru ale conducerii Direcţiei şi monitorizează executarea sarcinilor stabilite; l)aprovizionează personalul Direcţiei cu rechizite şi materiale consumabile necesare desfăşurării activităţii curente; m)multiplică documentele şi materialele necesare unităţii, în conformitate cu dispoziţiile conducerii Direcţiei; n)gestionează evidenţa bunurilor materiale aflate în folosinţa personalului unităţii; o)controlează periodic, la nivelul serviciilor, modul în care se realizează evidenţa, întocmirea, păstrarea şi circuitul documentelor, precum şi modul de lucru pe linia fondului arhivistic; p)îndeplineşte atribuţii specifice pe linia protecţiei informaţiilor clasificate, potrivit actelor normative în vigoare; q)gestionează problematica privind resursele umane pentru personalul Direcţiei; r)elaborează documentele ofiţerului de serviciu pe Direcţie; s)gestionează problematica privind managementul operaţional. Capitolul VIDispoziţii finale Articolul 25Centrul Cultural al M.A.I. şi Centrul Multimedia, structuri aflate în subordinea Direcţiei, elaborează propriile regulamente de organizare şi funcţionare, care se aprobă potrivit actelor normative în vigoare. Articolul 26Anexele nr. 1-5 fac parte integrantă din prezentul regulament. ANEXA Nr. 1*)la regulament DIAGRAMA DE RELAŢII *) Anexa nr. 1 este reprodusă în facsimil. ANEXA Nr. 2*)la regulament ORGANIGRAMA Direcţiei informare şi relaţii publice *) Anexa nr. 2 este reprodusă în facsimil. ANEXA Nr. 3la regulament MINISTERUL ADMINISTRAŢIEI ŞI INTERNELOR Direcţia informare şi relaţii publice FIŞA POSTULUI A. Identificarea postului 1. Compartimentul: conducerea Direcţiei informare şi relaţii publice (Direcţia) 2. Denumirea postului: director 3. Poziţia postului în statul de organizare: 1 4. Relaţii cu alte posturi: 4.1. relaţii ierarhice: este subordonat direct secretarului general adjunct al Ministerului Administraţiei şi Internelor (M.A.I.) şi are în subordine directă întregul personal al Direcţiei, precum şi pe şeful Centrului Cultural al M.A.I. şi şeful Centrului Multimedia; 4.2. relaţii funcţionale: conduce întreaga activitate a Direcţiei şi coordonează activitatea Centrului Cultural al M.A.I. şi a Centrului Multimedia, precum şi a structurilor de relaţii publice din inspectoratele generale şi celelalte unităţi ale M.A.I.; 4.3. relaţii de control: controlează activitatea personalului Direcţiei şi a structurilor subordonate, precum şi activitatea structurilor de profil din inspectoratele generale şi din instituţiile de învăţământ ale M.A.I.; 4.4. relaţii de colaborare: colaborează pe probleme de interes comun - în conformitate cu actele normative în vigoare, ordinele şi protocoalele aprobate de ministrul administraţiei şi internelor - cu instituţiile şi organismele specializate în activităţi similare, în scopul îndeplinirii atribuţiilor din domeniul de competenţă; 4.5. relaţii de reprezentare: reprezintă M.A.I. în domeniul informării şi relaţiilor publice, în raporturile cu celelalte autorităţi şi instituţii publice din ţară şi străinătate; angajează Direcţia în raporturi cu persoane juridice şi fizice, situaţie în care poate da împuternicire de reprezentare altor persoane din subordine. 5. Definirea sumară a atribuţiilor postului: Directorul Direcţiei asigură elaborarea, fundamentarea şi punerea în practică a Strategiei de informare şi relaţii publice a Ministerului Administraţiei şi Internelor, organizează, coordonează, îndrumă, controlează şi răspunde de modul de aplicare a prevederilor legale din domeniul său de activitate în structurile instituţiei. B. Cerinţele postului 1. Categoria de personal ce poate ocupa postul: ofiţer de poliţie 2. Gradul profesional necesar ocupantului postului: - 3. Pregătirea necesară ocupantului postului: 3.1. pregătire de bază: licenţiat în ştiinţe juridice/jurnalism/sociologie; 3.2. pregătire de specialitate: studii postuniversitare sau masterat în ştiinţe juridice, comunicare publică, sociologie, management în administraţia publică sau marketing politic; 3.3. alte cunoştinţe: orice alt curs corespunzător cerinţelor postului; 3.4. autorizaţii speciale pentru exercitarea atribuţiilor: autorizaţie de lucru cu documente clasificate; 3.5. limbi străine: o limbă străină de circulaţie internaţională la nivel cel puţin bine. 4. Experienţă: 4.1. vechime în muncă, din care în M.A.I.: 5 ani/5 ani; 4.2. vechime în specialitate: 7 ani; 4.3. vechime în funcţii de conducere în M.A.I.: 5 ani; 4.4. perioada pentru acomodarea cu cerinţele postului: 6 luni. 5. Aptitudini şi abilităţi necesare: manageriale (organizatorice, decizionale, de planificare, conducere, coordonare şi control), lucru sub presiunea timpului, diplomaţie, capacitate de analiză, sinteză, spirit de observaţie, abilitate, operativitate şi oportunitate în luarea deciziilor legale 6. Atitudini necesare/comportament solicitat: sociabilitate, comportament adecvat (limbaj, vestimentaţie, reguli de politeţe), trăsături pozitive de caracter, exigenţă, obiectivitate, spirit critic şi organizatoric, fermitate şi consecvenţă în acţiuni 7. Parametri privind starea sănătăţii somatice: apt pentru funcţii de conducere 8. Trăsături psihice şi de personalitate: apt pentru funcţii de conducere C. Condiţii specifice de muncă 1. Locul de muncă: sediul unităţii 2. Programul de lucru: 8 ore/zi, 5 zile/săptămână 3. Deplasări curente: conform atribuţiilor de serviciu 4. Condiţii deosebite de muncă: stres, activitate sub presiunea timpului şi expunere la radiaţii electromagnetice 5. Riscuri implicate de post: expunerea la radiaţiile electromagnetice 6. Compensări: sporuri salariale prevăzute de legislaţia în vigoare şi concediu de odihnă suplimentar D. Descrierea sarcinilor, îndatoririlor şi responsabilităţilor postului 1. Sarcini, îndatoriri şi responsabilităţi: a)conduce activitatea Direcţiei pentru îndeplinirea atribuţiilor ce îi revin, conform prevederilor legale; b)coordonează activitatea de elaborare şi actualizare a Strategiei de informare şi relaţii publice a Ministerului Administraţiei şi Internelor şi controlează realizarea acesteia; c)participă la organizarea şi desfăşurarea conferinţelor de presă ale conducerii instituţiei; d)dispune efectuarea unor studii şi controale tematice pe domeniile din competenţă în structurile instituţiei; e)iniţiază şi dezvoltă, prin unitatea specializată, relaţii de colaborare internaţională cu structuri similare din alte ţări, pe bază de reciprocitate, în cadrul acordurilor guvernamentale şi ministeriale; f)prezintă periodic informări, în şedinţele conducerii şi Colegiului M.A.I., cu principalele concluzii rezultate din activitatea de relaţii publice şi face propuneri pentru eficientizarea muncii în acest domeniu; g)convoacă, periodic sau când situaţia o impune, şefii serviciilor şi compartimentelor de relaţii publice din structurile M.A.I., în vederea stabilirii unor strategii, acţiuni şi sarcini comune, precum şi pentru analiza activităţii desfăşurate şi executarea unor dispoziţii ale conducerii M.A.I., pe linie de informare şi relaţii publice; h)prezintă conducerii M.A.I. lunar analize ale activităţilor de informare şi relaţii publice desfăşurate la nivelul instituţiei; i)răspunde nemijlocit de întărirea capacităţii operative a Direcţiei, de aplicarea în practică a planului de alarmare şi de actualizarea documentelor specifice de lucru; j)răspunde de organizarea şi desfăşurarea pregătirii continue a personalului Direcţiei în condiţii optime; k)răspunde, potrivit competenţelor, de încadrarea posturilor din statul de organizare al Direcţiei cu personal corespunzător cerinţelor acestora; l)avizează numirea purtătorilor de cuvânt/ofiţerilor de relaţii publice din structurile instituţiei; m)semnează corespondenţa Direcţiei cu unităţile M.A.I., cu alte autorităţi sau instituţii publice, persoane juridice ori fizice; n)organizează şi desfăşoară audienţe şi asigură soluţionarea petiţiilor cetăţenilor, potrivit competenţelor; o)organizează şi conduce şedinţele de analiză ale conducerii Direcţiei privind stadiul îndeplinirii sarcinilor şi atribuţiilor ce revin serviciilor, birourilor şi compartimentelor unităţii, stabilind măsuri de eficientizare a activităţi; p)aprobă planurile de activităţi ale serviciilor din Direcţie, al Centrului Cultural al M.A.I. şi al Centrului Multimedia; q)participă ca invitat la şedinţele Colegiului M.A.I.; r)participă la şedinţele Comisiei de dialog social şi acţionează pentru respectarea parteneriatelor cu societatea civilă din perspectiva competenţelor proprii domeniului de activitate al Direcţiei; s)coordonează, îndrumă, controlează şi răspunde de modul de aplicare în M.A.I. a prevederilor legale din domeniul de competenţă.E. Standarde de performanţă asociate postului 1. Indicatori cantitativi: asigură îndeplinirea tuturor atribuţiilor, sarcinilor şi responsabilităţilor ce revin Direcţiei şi postului pe care îl ocupă. 2. Indicatori calitativi: asigură un management performant al activităţilor de informare şi relaţii publice, conform prevederilor legale, cerinţelor postului, ordinelor şi dispoziţiilor conducerii ministerului. 3. Costuri: asigură planificarea, organizarea şi desfăşurarea activităţilor specifice, cu respectarea şi încadrarea strictă în limitele resurselor materiale şi financiare aprobate în acest scop. 4. Timp: îndeplineşte atribuţiile ce îi revin în timpul programului de lucru; alocă timp cu prioritate pentru activităţi de proiectare strategică, conducere şi control al activităţilor de comunicare şi relaţii publice. 5. Utilizarea resurselor: angrenează personalul în activităţi de concepţie, analiză şi sinteză; dezvoltă la subordonaţi sentimentul de loialitate faţă de instituţie şi integritate morală. 6. Mod de realizare: individual şi în echipă, în colaborare cu alte structuri ale aparatului central. Titularul postului, ........ ........ ............ ANEXA Nr. 4 la regulament MINISTERUL ADMINISTRAŢIEI ŞI INTERNELOR Direcţia informare şi relaţii publice Nr. ................ din ........ ........ AVIZAT dIRECTORUL GENERAL AL DIRECŢIEI GENERALE DE INFORMAŢII ŞI PROTECŢIE INTERNĂ ........ ................ ........ ........ FIŞA POSTULUI A. Identificarea postului 1. Compartimentul: conducerea Direcţiei informare şi relaţii publice (Direcţia) 2. Denumirea postului: director adjunct 3. Poziţia postului în statul de organizare: 2 4. Relaţii cu alte posturi: 4.1. relaţii ierarhice: este subordonat nemijlocit directorului Direcţiei. Coordonarea nemijlocită a activităţii structurilor unităţii va fi stabilită prin dispoziţie a directorului Direcţiei; 4.2. relaţii funcţionale: coordonează activitatea de specialitate a structurilor din subordine, în vederea respectării prevederilor ordinelor ministrului administraţiei şi internelor, dispoziţiilor secretarilor de stat, ale secretarului general şi ale directorului Direcţiei; 4.3. relaţii de control: controlează activitatea serviciilor Direcţiei pe care le coordonează, precum şi a structurilor de presă scrisă şi audiovizuală din unităţile centrale, inspectoratele generale şi unităţile teritoriale ale acestora şi din instituţiile de învăţământ ale Ministerului Administraţiei şi Internelor, denumit în continuare M.A.I.; 4.4. relaţii de reprezentare: reprezintă Direcţia, potrivit mandatului acordat, pentru fiecare caz în parte, de către directorul Direcţiei. 5. Definirea sumară a atribuţiilor postului: Asigură elaborarea, actualizarea şi aplicarea în practică a strategiei în domeniile presă scrisă şi audiovizuală, la nivelul structurilor instituţiei. Este funcţionarul de securitate al Direcţiei. B. Cerinţele postului 1. Categoria de personal care poate ocupa postul: ofiţer 2. Gradul profesional necesar ocupantului postului: - 3. Pregătirea necesară ocupantului postului: 3.1. pregătire de bază: licenţiat în domeniile: ştiinţe ale comunicării, drept sau ştiinţe administrative; 3.2. pregătire de specialitate: cursuri de masterat sau postuniversitare în specialităţile: comunicare publică, juridic, ştiinţe administrative, management sau administraţie publică; 3.3. alte cunoştinţe: - 3.4. autorizaţii speciale pentru exercitarea atribuţiilor:. autorizaţie de acces la documente clasificate secrete de stat, nivelul Strict Secret. 3.5. limbi străine: o limbă străină de circulaţie internaţională la nivel cel puţin bine; 4. Experienţă: 4.1. vechime în muncă, din care în M.A.I.: 5 ani/5 ani; 4.2. vechime în specialitate: 7 ani. 4.3. vechime în funcţii de conducere în M.A.I.: 5 ani. 4.4. Perioade de acomodare la cerinţele postului: 5. Aptitudini şi abilităţi necesare: manageriale (organizatorice, decizionale, de planificare, conducere, coordonare şi control), lucru sub presiunea timpului, diplomaţie, capacitate de analiză, sinteză, spirit de observaţie, operativitate şi oportunitate în luarea deciziilor legale 6. Atitudini necesare/comportament solicitat: sociabilitate, comportament adecvat (limbaj, vestimentaţie, reguli de politeţe), trăsături pozitive de caracter, exigenţă, obiectivitate, spirit critic şi organizatoric, fermitate şi consecvenţă în acţiuni, flexibilitate în gândire, stabilitate comportamentală şi echilibru emotiv 7. Parametrii privind starea sănătăţii somatice: apt pentru funcţii de conducere; 8. Trăsături psihice şi de personalitate: apt pentru funcţii de conducere C. Condiţii specifice de muncă 1. Locul de muncă: sediul unităţii 2. Programul de lucru: 8 ore/zi, 5 zile/săptămână 3. Deplasări curente: la analize, controale, evaluări profesionale, conferinţe, simpozioane, festivităţi cultural-artistice organizate în unităţile şi structurile M.A.I. şi în afara acestuia, conform planificării aprobate de directorul Direcţiei 4. Condiţii deosebite de muncă: stres, activitate sub presiunea timpului, expunere la radiaţii electromagnetice 5. Riscuri implicate de post: expunerea la radiaţii electromagnetice 6. Compensări: sporuri salariale şi concedii suplimentare pentru lucrul sub efectul radiaţiilor electromagnetice D. Descrierea sarcinilor, îndatoririlor şi responsabilităţilor postului 1. Sarcini, îndatoriri şi responsabilităţi: a)elaborează şi supune aprobării conducerii unităţii normele interne privind protecţia informaţiilor clasificate, potrivit legii; b)întocmeşte programul de prevenire a scurgerii de informaţii clasificate şi îl supune avizării instituţiilor abilitate, iar după aprobare acţionează pentru aplicarea acestuia; c)coordonează activitatea de protecţie a informaţiilor clasificate, în toate componentele acesteia; d)asigură relaţionarea cu instituţia abilitată să coordoneze activitatea şi să controleze măsurile privitoare la protecţia informaţiilor clasificate, potrivit legii; e)monitorizează activitatea de aplicare a normelor de protecţie a informaţiilor clasificate şi modul de respectare a acestora; f)consiliază conducerea unităţii în legătură cu toate aspectele privind securitatea informaţiilor clasificate; g)informează conducerea unităţii cu privire la vulnerabilităţile şi riscurile existente în sistemul de protecţie a informaţiilor clasificate şi propune măsuri pentru înlăturarea acestora; h)acordă sprijin reprezentanţilor autorizaţi ai instituţiilor abilitate, potrivit competenţelor legale, pe linia verificării persoanelor pentru care se solicită accesul la informaţii clasificate; i)organizează activităţi de pregătire specifică a persoanelor care au acces la informaţii clasificate; j)asigură păstrarea şi organizează evidenţa certificatelor de securitate şi autorizaţiilor de acces la informaţii clasificate; k)actualizează permanent evidenţa certificatelor de securitate şi a autorizaţiilor de acces; l)întocmeşte şi actualizează listele informaţiilor clasificate elaborate sau păstrate în unitate pe clase şi niveluri de secretizare; m)prezintă conducătorului unităţii propuneri privind stabilirea obiectivelor, sectoarelor şi locurilor de importanţă deosebită pentru protecţia informaţiilor clasificate din sfera de responsabilitate şi, după caz, solicită sprijinul instituţiilor abilitate; n)efectuează, cu aprobarea conducerii unităţii, controale privind modul de aplicare a măsurilor legale de protecţie a informaţiilor clasificate; o)exercită ale atribuţii în domeniul protecţiei informaţiilor clasificate, potrivit legii; p)coordonează activitatea de îndeplinire a sarcinilor ce revin serviciilor şi compartimentelor pe care le are în coordonare; q)contribuie la elaborarea şi actualizarea concepţiei privind organizarea şi desfăşurarea activităţilor din domeniul specific; r)prezintă spre aprobare directorului Direcţiei documentele de organizare şi planificare a activităţilor structurilor pe care le coordonează, precum şi acţiunile ce implică cheltuieli materiale şi financiare; s)organizează şi conduce, săptămânal, şedinţe de lucru şi de analiză la nivelul structurilor coordonate; t)prezintă directorului Direcţiei propuneri privind recompensarea personalului subordonat care s-a evidenţiat în executarea sarcinilor; u)organizează, la ordin, şi conduce activităţi de îndrumare, control şi evaluare a activităţilor de comunicare la structurile din M.A.I.; v)concepe şi urmăreşte derularea programelor de cooperare în domeniile din competenţă, asigurând dezvoltarea sistemului relaţional; w)răspunde de ordinea şi disciplina în cadrul serviciilor pe care le coordonează; x)prezintă periodic informări/analize directorului Direcţiei privind activitatea profesională.E. Standarde de performanţă asociate postului 1. Indicatori cantitativi: asigură îndeplinirea tuturor atribuţiilor, sarcinilor şi responsabilităţilor ce îi revin. 2. Indicatori calitativi: asigură un management performant al activităţilor de relaţii publice, analiză mass-media, precum şi al celor din domeniul presei scrise şi audiovizuale. 3. Costuri: asigură planificarea, organizarea şi desfăşurarea activităţilor specifice, cu respectarea şi încadrarea strictă în limitele resurselor materiale şi financiare aprobate în acest scop. 4. Timp: îndeplineşte atribuţiile ce îi revin în timpul programului de lucru; alocă timp cu prioritate pentru activităţi de proiectare strategică, îndrumare şi control al activităţilor de comunicare publică. 5. Utilizarea resurselor: antrenarea personalului în activităţi de concepţie, analiză şi sinteză; dezvoltarea la subordonaţi a sentimentului de loialitate faţă de instituţie şi a integrităţii morale. 6. Mod de realizare: individual şi în echipă, în colaborare cu alte structuri ale aparatului central al M.A.I.. Director, ........ ............. Titularul postului, ........ ........ .............. ANEXA Nr. 5 la regulament MINISTERUL ADMINISTRAŢIEI ŞI INTERNELOR Direcţia informare şi relaţii publice FIŞA POSTULUI A. Identificarea postului 1. Compartimentul: conducerea Direcţiei informare şi relaţii publice (Direcţia) 2. Denumirea postului: director adjunct 3. Poziţia postului în statul de organizare: 3 4. Relaţii cu alte posturi: 4.1. relaţii ierarhice: este subordonat nemijlocit directorului Direcţiei. Coordonarea nemijlocită a activităţii structurilor unităţii va fi stabilită prin dispoziţie a directorului Direcţiei; 4.2. relaţii funcţionale: coordonează activitatea de specialitate a structurilor din subordine, în vederea respectării prevederilor ordinelor ministrului administraţiei şi internelor, dispoziţiilor secretarilor de stat, ale secretarului general şi ale directorului Direcţiei; 4.3. relaţii de control: controlează activitatea serviciilor Direcţiei pe care le coordonează, precum şi a structurilor de presă scrisă şi audiovizuală din unităţile centrale, inspectoratele generale şi unităţile teritoriale ale acestora şi din instituţiile de învăţământ ale Ministerului Administraţiei şi Internelor, denumit în continuare M.A.I.; 4.4. relaţii de reprezentare: reprezintă Direcţia, potrivit mandatului acordat, pentru fiecare caz în parte, de către directorul Direcţiei. 5. Definirea sumară a atribuţiilor postului: Asigură elaborarea, actualizarea şi aplicarea în practică a strategiei în domeniile presă scrisă şi audiovizuală, la nivelul structurilor instituţiei. B. Cerinţele postului 1. Categoria de personal care poate ocupa postul: ofiţer 2. Gradul profesional necesar ocupantului postului: - 3. Pregătirea necesară ocupantului postului: 3.1. pregătire de bază: licenţiat în domeniile: ştiinţe ale comunicării, drept sau ştiinţe administrative; 3.2. pregătire de specialitate: cursuri de masterat sau postuniversitare în specialităţile: comunicare publică, juridic, ştiinţe administrative, management sau administraţie publică; 3.3. alte cunoştinţe: - 3.4. autorizaţii speciale pentru exercitarea atribuţiilor: autorizaţie de acces la documente clasificate secrete de stat, nivelul Strict Secret. 3.5. limbi străine: o limbă străină de circulaţie internaţională la nivel cel puţin bine. 4. Experienţă: 4.1. vechime în muncă, din care în M.A.I.: 5 ani/5 ani; 4.2. vechime în specialitate: 7 ani. 4.3. vechime în funcţii de conducere în M.A.I.: 5 ani. 4.4. Perioade de acomodare la cerinţele postului: 5. Aptitudini şi abilităţi necesare: manageriale (organizatorice, decizionale, de planificare, conducere, coordonare şi control), lucru sub presiunea timpului, diplomaţie, capacitate de analiză, sinteză, spirit de observaţie, operativitate şi oportunitate în luarea deciziilor legale. 6. Atitudini necesare/comportament solicitat: sociabilitate, comportament adecvat (limbaj, vestimentaţie, reguli de politeţe), trăsături pozitive de caracter, exigenţă, obiectivitate, spirit critic şi organizatoric, fermitate şi consecvenţă în acţiuni, flexibilitate în gândire, stabilitate comportamentală şi echilibru emotiv. 7. Parametrii privind starea sănătăţii somatice: apt pentru funcţii de conducere 8. Trăsături psihice şi de personalitate: apt pentru funcţii de conducere C. Condiţii specifice de muncă 1. Locul de muncă: sediul unităţii 2. Programul de lucru: 8 ore/zi, 5 zile/săptămână 3. Deplasări curente: la analize, controale, evaluări profesionale, conferinţe, simpozioane, festivităţi cultural-artistice organizate în unităţile şi structurile ministerului şi în afara acestuia, conform planificării aprobate de directorul Direcţiei 4. Condiţii deosebite de muncă: stres, activitate sub presiunea timpului, expunere la radiaţii electromagnetice 5. Riscuri implicate de post: expunerea la radiaţii electromagnetice 6. Compensări: sporuri salariale şi concedii suplimentare pentru lucrul sub efectul radiaţiilor electromagnetice D. Descrierea sarcinilor, îndatoririlor şi responsabilităţilor postului 1. Sarcini, îndatoriri şi responsabilităţi: a)coordonează activitatea de îndeplinire a sarcinilor ce revin serviciilor, compartimentelor pe care le are în coordonare; b)contribuie la elaborarea şi actualizarea concepţiei privind organizarea şi desfăşurarea activităţilor din domeniul specific; c)prezintă spre aprobare directorului Direcţiei documentele de organizare şi planificare a activităţilor structurilor pe care le coordonează, precum şi acţiunile ce implică cheltuieli materiale şi financiare; d)organizează şi conduce, săptămânal, şedinţe de lucru şi de analiză la nivelul structurilor coordonate; e)prezintă directorului Direcţiei propuneri privind recompensarea personalului subordonat care s-a evidenţiat în executarea sarcinilor; f)organizează, la ordin, şi conduce activităţi de îndrumare, control şi evaluare a activităţilor de comunicare la structurile din M.A.I.; g)concepe şi urmăreşte derularea programelor de cooperare în domeniile din competenţă, asigurând dezvoltarea sistemului relaţional; h)răspunde de ordinea şi disciplina în cadrul componentelor pe care le coordonează; i)prezintă periodic informări/analize directorului Direcţiei privind activitatea profesională.E. Standarde de performanţă asociate postului 1. Indicatori cantitativi: asigură îndeplinirea tuturor atribuţiilor, sarcinilor şi responsabilităţilor ce îi revin. 2. Indicatori calitativi: asigură un management performant al activităţilor de relaţii publice, analiză mass-media, precum şi al celor din domeniul presei scrise şi audiovizuale. 3. Costuri: asigură planificarea, organizarea şi desfăşurarea activităţilor specifice, cu respectarea şi încadrarea strictă în limitele resurselor materiale şi financiare aprobate în acest scop. 4. Timp: îndeplineşte atribuţiile ce îi revin în timpul programului de lucru; alocă timp cu prioritate pentru activităţi de proiectare strategică, îndrumare şi control al activităţilor de comunicare publică. 5. Utilizarea resurselor: antrenarea personalului în activităţi de concepţie, analiză şi sinteză; dezvoltarea la subordonaţi a sentimentului de loialitate faţă de instituţie şi a integrităţii morale 6. Mod de realizare: individual şi în echipă, în colaborare cu alte structuri ale aparatului central al M.A.I.. Director, ........ ............... Titularul postului, ........ ........ .............


SmartCity5

COMENTARII la Regulament -/2011

Momentan nu exista niciun comentariu la Regulament - din 2011
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu