
Pentru aplicarea art. 44 din Legea nr. 346/2006 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Apărării Naţionale, cu modificările şi completările ulterioare,în temeiul prevederilor art. 33 alin. (1) din Legea nr. 346/2006, cu modificările şi completările ulterioare,ministrul apărării naţionale emite prezentul ordin. Articolul 1Se aprobă Regulamentul privind organizarea şi funcţionarea Consiliului tehnico-economic al Ministerului Apărării Naţionale, prevăzut în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin. Articolul 2La data intrării în vigoare a prezentului ordin se abrogă Ordinul ministrului apărării naţionale nr. M. 105/2007 pentru aprobarea „DI-5, Regulamentul privind organizarea şi funcţionarea Consiliului Tehnico-Economic al Ministerului Apărării".* * Ordinul ministrului apărării naţionale nr. M. 105/2007 pentru aprobarea „DI-5, Regulamentul privind organizarea şi funcţionarea Consiliului Tehnico-Economic al Ministerului Apărării" nu a fost publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, deoarece are ca obiect reglementări din domeniul apărării şi securităţii naţionale. Articolul 3(1) Direcţia domenii şi infrastructuri, în calitate de structură de specialitate şi autoritate în domeniu a Ministerului Apărării Naţionale pentru managementul proprietăţii, programelor, proiectelor şi acţiunilor imobiliare, coordonează implementarea şi aplicarea prezentului ordin.(2) În aplicarea prezentului ordin, şeful Direcţiei domenii şi infrastructuri poate emite precizări tehnice şi poate elabora proceduri de sistem. Articolul 4 Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.Ministrul apărării naţionale,Adrian ŢuţuianuANEXĂREGULAMENTUL privind organizarea şi funcţionarea Consiliului tehnico-economic al Ministerului Apărării Naţionale Capitolul IDispoziţii generale Articolul 1Consiliul tehnico-economic al Ministerului Apărării Naţionale, denumit în continuare CTE, este destinat pentru analizarea şi avizarea documentaţiilor necesare realizării obiectivelor de investiţii imobiliare cu caracter militar, aşa cum sunt prevăzute la art. 4, finanţate prin bugetul de stat din fonduri publice. Articolul 2Pentru investiţiile finanţate din altă sursă de provenienţă decât bugetul de stat, CTE avizează indicatorii tehnico-economici ai proiectului imobiliar în forma prezentată de directorul de program major. Articolul 3CTE se organizează şi funcţionează ca organ deliberativ al Ministerului Apărării Naţionale. Capitolul IICompetenţele Consiliului tehnico-economic Articolul 4CTE analizează şi avizează: a)documentaţiile tehnico-economice aferente investiţiilor imobiliare cu caracter militar, faza studiu de prefezabilitate/fezabilitate, pentru obiective noi, inclusiv extinderi, promovate de directorii de program major, care sunt în competenţa de aprobare a ordonatorului principal/secundar de credite, potrivit prevederilor art. 42 din Legea nr. 500/2002 privind finanţele publice, cu modificările şi completările ulterioare; b)documentaţiile tehnico-economice aferente investiţiilor imobiliare cu caracter militar, faza documentaţiei pentru avizarea lucrărilor de intervenţie, promovate de directorii de program major, care sunt în competenţa de aprobare a ordonatorului principal/secundar de credite, potrivit prevederilor art. 42 din Legea nr. 500/2002, cu modificările şi completările ulterioare; c)documentaţiile tehnico-economice aferente investiţiilor publice, obiective care au fost avizate, în condiţiile legii, în CTE şi pentru care se schimbă indicatorii tehnico-economici avizaţi iniţial; d)documentaţiile tehnico-economice noi, documentaţiile de avizare a lucrărilor de intervenţie, precum şi cele la care modificarea indicatorilor tehnico-economici determină depăşirea pragului iniţial aprobat de către ordonatorul principal de credite, pentru care competenţa de aprobare revine Guvernului României şi pentru care CTE emite aviz, dar acesta produce efecte doar coroborat cu avizul Consiliului interministerial de avizare lucrări publice de interes naţional şi locuinţe, potrivit prevederilor legale; e)documentaţiile tehnico-economice încadrate în etapa a II-a din Hotărârea Guvernului nr. 907/2016 privind etapele de elaborare şi conţinutul-cadru al documentaţiilor tehnico-economice aferente obiectivelor/proiectelor de investiţii finanţate din fonduri publice, cu modificările şi completările ulterioare, elaborate cu finanţare din alte surse de provenienţă decât bugetul de stat; f)documentaţiile tehnico-economice în forma prevăzută de legislaţia în vigoare pentru proiectele Programului de investiţii în securitate al NATO, denumite în continuare NSIP în România; g)alte acţiuni, studii şi strategii în domeniul imobiliar. Capitolul IIIOrganizarea Consiliului tehnico-economic Articolul 5(1) Componenţa CTE este prevăzută în anexa nr. 1 la prezentul regulament.(2) Preşedintele CTE este secretarul de stat pentru relaţia cu Parlamentul, informare publică şi creşterea calităţii vieţii personalului.(3) Şeful Direcţiei domenii şi infrastructuri este vicepreşedintele consiliului şi poate prelua prin delegare şi competenţele preşedintelui CTE.(4) Secretariatul CTE este asigurat de Direcţia domenii şi infrastructuri, structura tehnică de specialitate şi autoritate în domeniu a Ministerului Apărării Naţionale pentru managementul proprietăţii, programelor, proiectelor şi acţiunilor imobiliare cu caracter militar.(5) Secretarul CTE este locţiitorul şefului Direcţiei domenii şi infrastructuri.(6) Membrii CTE sunt şefii structurilor nominalizate în anexa nr. 1 la prezentul regulament. (7) Prin derogare, se poate delega unui reprezentant al structurii mandatul de participare la şedinţă.(8) Reprezentanţii delegaţi să reprezinte şeful structurii, mandataţi cu putere de decizie, se comunică Secretariatului CTE de către structurile implicate, anterior datei fixate pentru şedinţă. Capitolul IVFuncţionarea Consiliului tehnico-economic Articolul 6(1) La şedinţele CTE participă membrii de drept sau înlocuitorii acestora, reprezentanţi mandataţi ai directorului de program major care supune spre avizare documentaţia tehnico-economică, reprezentanţi ai proiectantului elaborator al documentaţiei supuse avizării şi, după caz, reprezentanţi ai unităţii utilizatoare. (2) În funcţie de complexitatea lucrărilor, la şedinţele CTE pot participa, fără drept de vot, şi specialişti ai altor structuri din cadrul ministerului sau ai altor instituţii.(3) Invitarea specialiştilor prevăzuţi la alin. (2) se face la propunerea secretarului CTE, cu aprobarea vicepreşedintelui CTE. Articolul 7(1) CTE se întruneşte în şedinţe în plen, de regulă trimestrial, fiind convocat de către preşedinte/vicepreşedinte la propunerea Secretariatului CTE, pe măsura primirii şi verificării de către acesta, conform grilei de analiză, a conformităţii şi a calităţii studiului de fezabilitate/documentaţiei de avizare a lucrărilor de intervenţii, după caz, prezentată în anexa nr. 2 la prezentul regulament.(2) La solicitarea preşedintelui/vicepreşedintelui, CTE poate fi convocat în şedinţe extraordinare ori de câte ori este necesar. Articolul 8(1) CTE îşi desfăşoară activitatea în plen.(2) Şedinţele sunt regulamentar constituite cu participarea a minimum două treimi din numărul membrilor CTE.(3) Participarea membrilor la şedinţele CTE este obligatorie şi prioritară faţă de alte sarcini de serviciu.(4) Şedinţele sunt conduse de către preşedintele CTE, iar în absenţa acestuia, de către vicepreşedinte. Articolul 9Şedinţele CTE se desfăşoară la data şi locul aprobate de preşedintele CTE. Articolul 10(1) Convocarea membrilor la şedinţele CTE se face prin grija Secretariatului CTE.(2) Organizarea şi desfăşurarea şedinţelor CTE se asigură de către secretariatul acestuia. Capitolul VSecretariatul Consiliului tehnico-economic Articolul 11(1) Secretariatul CTE funcţionează ca microstructură de specialitate în cadrul Direcţiei domenii şi infrastructuri.(2) Pentru fiecare proiect de investiţii cu caracter militar, Secretariatul CTE asigură, cu personal propriu, verificarea eligibilităţii documentaţiilor înaintate spre avizare, conform următoarelor criterii:a)încadrarea obiectivului de investiţii cu caracter militar în politici/strategii/programe/acorduri; b)dacă documentaţia depusă este completă şi întocmită conform conţinutului-cadru prevăzut în reglementările legale. (3) În scopul analizării documentaţiilor tehnico-economice, Secretariatul CTE întocmeşte grila de analiză a conformităţii şi calităţii studiului de fezabilitate/documentaţiei de avizare a lucrărilor de intervenţii, după caz, ce va fi prezentată membrilor consiliului în mapa şedinţei de avizare. Articolul 12(1) Atribuţiile Secretariatului CTE sunt următoarele:a)înregistrează documentaţiile propuse spre analiză şi avizare, trimise de directorul de program major; b)verifică documentaţiile tehnico-economice din punctul de vedere al conformităţii şi calităţii; c)restituie solicitantului întreaga documentaţie, în situaţia depunerii unei documentaţii tehnico-economice incomplete; d)elaborează ordinea de zi a şedinţei, pe care o prezintă spre aprobare secretarului CTE; e)întocmeşte raportul pentru convocarea CTE, pe care îl înaintează, împreună cu ordinea de zi a şedinţei, spre aprobare preşedintelui CTE; f)întocmeşte şi transmite convocarea de participare la şedinţa de avizare; g)transmite fiecărui membru al CTE, în format electronic, pe adresa de INTRAMAN personală, ori comunică mapa cu documentele şedinţei, cel mai târziu cu două zile lucrătoare înainte de data stabilită pentru convocare; h)elaborează grila de analiză a conformităţii şi calităţii studiului de fezabilitate/documentaţiei de avizare a lucrărilor de intervenţii, după caz; i)redactează procesul-verbal cu concluziile fiecărei şedinţe de avizare, pe care îl prezintă pentru semnare tuturor membrilor prezenţi în sală la şedinţa de avizare; j)întocmeşte avizul CTE, în baza concluziilor şedinţei, conform modelului prevăzut în anexa nr. 3 la prezentul regulament, şi îl prezintă spre semnare vicepreşedintelui CTE; k)păstrează evidenţa documentaţiilor înaintate spre analiză şi avizare, precum şi evidenţa avizelor emise; l)gestionează baza de date şi arhiva privind activitatea CTE; m)repartizează structurilor implicate documentaţiile depuse, mai puţin nota de prezentare întocmită conform modelului prevăzut în anexa nr. 4 la prezentul regulament; n)transmite directorului de program major avizul CTE privind caracteristicile principale şi indicatorii tehnico-economici ai obiectivului de investiţie. (2) În funcţie de complexitatea documentaţiei tehnico-economice, termenul de analiză şi întocmire de către Secretariatul CTE a grilei de analiză a conformităţii şi calităţii studiului de fezabilitate/documentaţiei de avizare a lucrărilor de intervenţii, după caz, este cuprins între 5 şi 10 zile lucrătoare. Articolul 13Mapa prevăzută la art. 12 alin. (1) lit. g) conţine: a)decizia preşedintelui de convocare a CTE; b)ordinea de zi a şedinţei; c)notele de prezentare elaborate de proiectanţi şi avizate de directorii de program major; d)grila de analiză a conformităţii şi calităţii studiului de fezabilitate/documentaţiei de avizare a lucrărilor de intervenţii, după caz; e)fişele individuale de evaluare, al căror model-cadru este prevăzut în anexa nr. 5 la prezentul regulament, care se completează de către fiecare membru al CTE pentru fiecare obiectiv de investiţii înscris în ordinea de zi şi se predau, semnate, la Secretariatul CTE, la sfârşitul şedinţei. Capitolul VIProcedura de avizare a Consiliului tehnico-economic Articolul 14(1) În vederea obţinerii avizului CTE, directorul de program major/beneficiar de investiţie transmite Secretariatului CTE, printr-o adresă oficială, documentaţia prevăzută la art. 4 pentru analiză, pentru a fi introdusă pe ordinea de zi.(2) Documentaţia prevăzută la alin. (1), la faza studiu de prefezabilitate/fezabilitate/documentaţie de avizare, cuprinde următoarele documente:a)studiul de fezabilitate/documentaţia de avizare pentru lucrări de intervenţie/studiu de fezabilitate pentru proiect complex de investiţii, întocmită conform Hotărârii Guvernului nr. 907/2016 privind etapele de elaborare şi conţinutul-cadru al documentaţiilor tehnico-economice aferente obiectivelor/ proiectelor de investiţii finanţate din fonduri publice, cu modificările şi completările ulterioare; b)documentaţiile tehnico-economice încadrate în etapa a IIa din Hotărârea Guvernului nr. 907/2016, cu modificările şi completările ulterioare, elaborate cu finanţare din alte surse de provenienţă decât bugetul de stat; c)documentaţiile tehnico-economice în forma prevăzută de legislaţia în vigoare pentru proiecte NSIP în România; d)certificatul de urbanism; e)avizele şi acordurile preliminare obţinute conform prevederilor legale; f)nota de prezentare, avizată de directorul de program major la momentul însuşirii documentaţiei tehnico-economice; g)documente relevante privind sursele şi posibilităţile de finanţare şi altele similare; h)decizia directorului de program major privind asigurarea sustenabilităţii financiare pentru proiectul imobiliar supus avizării. (3) Membrii CTE pot, la cerere, înainte de data şedinţei, să consulte documentaţiile tehnico-economice complete prevăzute la alin. (2), înaintate spre analiză şi avizare, la sediul Secretariatului CTE.(4) Documentaţia prevăzută la alin. (1), la faza modificării indicatorilor tehnico-economici iniţiali avizaţi, cuprinde următoarele documente:a)memoriul tehnic justificativ; b)devizul general actualizat. Articolul 15(1) Documentaţiile tehnico-economice pentru obiectivele de investiţii înscrise pe ordinea de zi a şedinţei de avizare sunt prezentate de către proiectanţii elaboratori ai documentaţiilor supuse avizării şi de directorul de program major.(2) Cu aprobarea preşedintelui/vicepreşedintelui CTE, în cadrul şedinţei pot fi supuse dezbaterii spre avizare documentaţii trecute pe ordinea de zi suplimentară.(3) În şedinţa de avizare, în vederea clarificării aspectelor ridicate în cadrul acesteia, persoanele prevăzute în anexa nr. 1 răspund observaţiilor şi întrebărilor adresate de conducătorul şedinţei/membri/invitaţi. Articolul 16(1) Conducătorul şedinţei de avizare sintetizează observaţiile şi propunerile rezultate în urma discuţiilor şi supune aprobării concluziile membrilor CTE.(2) Toate observaţiile, propunerile şi concluziile sunt consemnate în procesul-verbal al şedinţei de avizare.(3) Procesul-verbal cu concluziile şedinţei de avizare este semnat de toţi membrii CTE prezenţi la şedinţă.(4) Modelul procesului-verbal cu concluziile şedinţei este prezentat în anexa nr. 6 la prezentul regulament. Articolul 17Aprobarea sau respingerea documentaţiei se face prin votul a două treimi din totalul membrilor prezenţi. Articolul 18(1) În situaţia în care unul sau mai mulţi membri ai consiliului, dar nu mai mult de o treime, votează împotrivă sau se abţin în legătură cu o anumită lucrare prevăzută pe ordinea de zi, aceştia semnează cu observaţii procesul-verbal cu concluziile şedinţei CTE.(2) În situaţia în care mai mult de o treime votează împotrivă sau se abţin, documentaţia în cauză este respinsă fără posibilitatea de a mai fi introdusă spre dezbatere în CTE cu aceiaşi indicatori tehnico-economici.(3) Membrii CTE răspund în solidar pentru deciziile adoptate în cadrul şedinţelor acestuia. Articolul 19(1) Pentru obţinerea avizelor/operarea modificărilor sau completărilor solicitate în cadrul şedinţei de avizare, asupra cărora directorul de program major îşi asumă responsabilitatea, termenul de soluţionare este cuprins între 5 şi 30 de zile lucrătoare, în funcţie de complexitatea problematicii de soluţionat, fără a mai fi necesară rediscutarea documentaţiei în cadrul următoarei şedinţe a CTE.(2) După soluţionarea celor asumate, directorul de program transmite Secretariatului CTE documentele obţinute, urmând ca acesta să emită avizul.(3) În situaţia în care, din motive independente de voinţa sa, directorul de program nu soluţionează problema în termenul prevăzut la alin. (1), documentaţia va fi repusă pe ordinea de zi a viitoarei şedinţe pentru a se decide în consecinţă. Articolul 20Pentru obiectivele de investiţii aprobate în cadrul şedinţei de avizare, Secretariatul CTE va emite avizul CTE în termen de cel mult 15 zile de la data aprobării procesului-verbal cu concluziile şedinţei. Articolul 21Pentru fiecare şedinţă de avizare, în vederea arhivării, Secretariatul CTE deschide o mapă care cuprinde: a)aprobarea preşedintelui/vicepreşedintelui CTE de convocare a membrilor consiliului; b)ordinea de zi a şedinţei; c)copiile invitaţiilor trimise; d)procesul-verbal al şedinţei de avizare; e)fişele individuale de evaluare. Articolul 22Pentru fiecare lucrare avizată, Secretariatul CTE deschide o mapă ce cuprinde: a)nota de prezentare a lucrării; b)grila de analiză a conformităţii şi calităţii studiului de fezabilitate/documentaţiei de avizare a lucrărilor de intervenţii, după caz; c)avizul CTE. Articolul 23 (1) În situaţia respingerii proiectului de investiţie imobiliară în şedinţa de avizare a CTE, prin grija Secretariatului CTE, documentaţia este înapoiată directorului de program major.(2) Documentaţia tehnico-economică respinsă se casează, în urma aprobării, de către directorul de program major/unitatea militară utilizatoare, a cercetării administrative privind scăderea cheltuielilor din evidenţa contabilă, avizată potrivit legii. Articolul 24În cazul documentaţiilor neavizate înapoiate directorului de program, grila de analiză a conformităţii şi nota de prezentare se păstrează în arhiva Secretariatului CTE. Articolul 25(1) Procesul-verbal cu concluziile şedinţei CTE, elaborat de către Secretariatul CTE, este prezentat preşedintelui spre aprobare, numai după semnarea acestuia de către toţi membrii consiliului prezenţi la şedinţă.(2) Argumentarea votului dat în şedinţă se motivează în fişa individuală de evaluare.(3) După aprobarea procesului-verbal cu concluziile şedinţei CTE, Secretariatul CTE redactează avizele şi le prezintă vicepreşedintelui CTE spre semnare.(4) Secretariatul CTE transmite avizele odată cu restituirea documentaţiilor prevăzute la art. 14. Capitolul VIIConţinutul avizului Consiliului tehnico-economic Articolul 26(1) Avizul CTE certifică necesitatea şi oportunitatea investiţiei, compatibilitatea documentaţiei cu avizele şi acordurile prealabile, potrivit prevederilor legale.(2) Avizul emis de CTE conţine, în anexă, caracteristicile principale şi indicatorii tehnico-economici ai obiectivului de investiţii. Articolul 27Avizul se semnează de vicepreşedintele CTE, în două exemplare originale, iar anexa de secretarul CTE. Articolul 28Avizele se numerotează şi se înregistrează într-un registru special. Capitolul VIIIDispoziţii finale Articolul 29Orice modificări şi completări ce vor fi aduse actelor normative care au stat la baza elaborării prezentului regulament şi care îi sunt incidente se aplică aşa cum vor fi adoptate, fără alte precizări, până la modificarea regulamentului. Articolul 30Anexele nr. 1-6 fac parte integrantă din prezentul regulament. ANEXA Nr. 1la regulament COMPONENŢA Consiliului tehnico-economic al Ministerului Apărării Naţionale A. Participanţi cu drept de vot: 1. preşedinte: – secretarul de stat pentru relaţia cu Parlamentul, informare publică şi creşterea calităţii vieţii personalului;2. vicepreşedinte: – şeful Direcţiei domenii şi infrastructuri; 3. secretar: – locţiitorul şefului Direcţiei domenii şi infrastructuri; 4. membri: – directorul Statului Major General;
– secretarul general;
– şeful Direcţiei financiar-contabile;
– şeful Direcţiei planificare integrată a apărării;
– şeful Direcţiei management resurse pentru înzestrare;
– şeful Direcţiei logistică;
– şeful Direcţiei structuri şi planificarea înzestrării;
– şeful Direcţiei comunicaţiilor şi informaticii;
– comandantul Comandamentului logistic întrunit;
– comandantul Comandamentului comunicaţiilor şi informaticii;
– locţiitorii pentru resurse din statele majore ale categoriilor de forţe ale armatei;
– şeful Centrului de studii şi proiectare construcţii militare;
– şeful Secţiei verificare documentaţii tehnice şi amenajări teritoriu din Direcţia domenii şi infrastructuri.B. Participanţi fără drept de vot: 1. membrii Secretariatului CTE; 2. şefii secţiilor financiar-contabilă şi planificare programe imobiliare, patrimoniu imobiliar şi coordonare proiecte şi mentenanţă cazărmi, din cadrul Direcţiei domenii şi infrastructuri; 3.1 invitaţi: – delegaţi ai structurilor centrale, statelor majore ale categoriilor de forţe ale armatei sau similare, la analizarea documentaţiilor pentru acţiunile şi proiectele ai căror directori de program/beneficiari de folosinţă sunt;
– cadre de conducere, şefi de compartimente, specialişti şi economişti din cadrul Ministerului Apărării Naţionale/NATO sau altor ministere, precum şi autorii documentaţiilor supuse avizării;
– cadre didactice din învăţământul superior, academicieni, oameni de ştiinţă, cercetători şi alţi specialişti. ANEXA Nr. 2la regulament – MODEL -Direcţia domenii şi infrastructuri Secretariatul CTE al Ministerului Apărării Naţionale Aprob, Secretarul Consiliului tehnico-economic Locţiitorul şefului Direcţiei domenii şi infrastructuri GRILA DE ANALIZĂ a conformităţii şi calităţii studiului de fezabilitate/documentaţiei de avizare a lucrărilor de intervenţii
Numele proiectului: Solicitant: Codul proiectului: Locaţia de implementare a proiectului: Durata proiectului: Numărul proiectului: |
Nr. crt. |
Aspecte de verificat |
Da |
Nu |
Nu este cazul |
Observaţii |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
I |
Criterii generale privind conţinutul |
|
|
|
|
1. |
Partea scrisă cuprinde foaia de capăt în care sunt prezentate: |
|
|
|
|
- denumirea proiectului (titlul); |
|
|
|
|
- denumirea obiectivului; |
|
|
|
|
- numele beneficiarului; |
|
|
|
|
- datele proiectantului; |
|
|
|
|
-numărul proiectului/contractului/anul; |
|
|
|
|
- faza de proiectare; |
|
|
|
|
- data elaborării proiectului. |
|
|
|
|
2. |
Partea scrisă conţine lista cu semnături a reprezentantului legal şi a întregului colectiv de elaborare: - numele şi datele de identificare ale proiectantului general, ale şefului de proiect complex (arhitect specialist/expert atestat de Ministerul Dezvoltării Regionale, Administraţiei Publice şi Fondurilor Europene), ale şefului de proiect (arhitect cu drept de semnătură atestat Ordinul Arhitecţilor din România), ale proiectanţilor de specialitate, cu precizarea numelui, profesiei, calităţii/responsabilităţii pe care au avut-o la elaborarea documentaţiei. |
|
|
|
|
3. |
Există şi se respectă structura părţii scrise, conform prevederilor din legislaţia în vigoare, din Hotărârea Guvernului nr. 907/2016 privind etapele de elaborare şi conţinutul-cadru al documentaţiilor tehnico-economice aferente obiectivelor/ proiectelor de investiţii finanţate din fonduri publice, cu modificările şi completările ulterioare, respectiv anexa nr. 5 - Conţinutul-cadru al documentaţiei de avizare a lucrărilor de intervenţii/respectiv anexa nr. 4 - Conţinutul-cadru al studiului de fezabilitate. |
|
|
|
|
4. |
Există şi se respectă structura capitolului Date generale: |
|
|
|
|
- denumirea obiectivului de investiţii; |
|
|
|
|
- amplasamentul (judeţul, localitatea, strada, numărul); |
|
|
|
|
- titularul investiţiei; |
|
|
|
|
- beneficiarul investiţiei; |
|
|
|
|
- elaboratorul documentaţiei. |
|
|
|
|
5. |
Există şi se respectă structura capitolului Descrierea investiţiei |
|
|
|
|
1. Situaţia existentă a obiectivului de investiţii: |
|
|
|
|
- starea tehnică, din punctul de vedere al asigurării cerinţelor esenţiale de calitate în construcţii, potrivit legii; |
|
|
|
|
- valoarea de inventar a construcţiei, după caz; |
|
|
|
|
- actul doveditor al forţei majore, după caz. |
|
|
|
|
2. Concluziile raportului de expertiză tehnică/audit energetic: |
|
|
|
|
- prezentarea a cel puţin două opţiuni; |
|
|
|
|
- recomandarea expertului şi auditorului energetic asupra pachetului de soluţii optime din punct de vedere tehnic şi economic, de dezvoltare în cadrul documentaţiei de avizare a lucrărilor de intervenţii. |
|
|
|
|
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6. |
Există şi se respectă structura capitolului Date tehnice ale investiţiei: |
|
|
|
|
1. Descrierea lucrărilor/măsurilor de bază şi a celor rezultate ca necesar de efectuat în urma realizării lucrărilor de bază. |
|
|
|
|
2. Descrierea, după caz, a lucrărilor de modernizare efectuate în spaţiile consolidate/reabilitate/reparate. |
|
|
|
|
3. Consumuri de utilităţi: |
|
|
|
|
a) necesarul de utilităţi rezultate, după caz, în situaţia executării unor lucrări de modernizare; |
|
|
|
|
b) estimări privind depăşirea consumurilor iniţiale de utilităţi. |
|
|
|
|
7. |
Există descrisă situaţia actuală şi informaţii despre entitatea responsabilă cu implementarea proiectului (în cazul studiului de fezabilitate). |
|
|
|
|
8. |
Există şi se respectă structura capitolului Descrierea investiţiei (în cazul studiului de fezabilitate): a) concluziile studiului de prefezabilitate sau ale planului detaliat de investiţii pe termen lung (în cazul în care au fost elaborate în prealabil) privind situaţia actuală, necesitatea şi oportunitatea promovării investiţiei, precum şi scenariul tehnico-economic selectat; b) scenariile tehnico-economice prin care obiectivele proiectului de investiţii pot fi atinse (în cazul în care, anterior studiului de fezabilitate, nu a fost elaborat un studiu de prefezabilitate sau un plan detaliat de investiţii pe termen lung): - scenarii propuse (minimum două); - scenariul recomandat de către elaborator; - avantajele scenariului recomandat; c) descrierea constructivă, funcţională şi tehnologică, după caz. |
|
|
|
|
9. |
Există şi se respectă structura capitolului referitor la datele tehnice ale investiţiei (în cazul studiului de fezabilitate): a) zona şi amplasamentul; b) statutul juridic al terenului care urmează să fie ocupat; c) situaţia ocupărilor definitive de teren: suprafaţa totală, reprezentând terenuri din intravilan/extravilan; d) studii de teren: - studii topografice cuprinzând planuri topografice cu amplasamentele reperelor, liste cu repere în sistem de referinţă naţional; - studiu geotehnic cuprinzând planuri cu amplasamentul forajelor, fişelor complexe cu rezultatele determinărilor de laborator, analiza apei subterane, raportul geotehnic cu recomandările pentru fundare şi consolidări; - alte studii de specialitate necesare, după caz; e) caracteristicile principale ale construcţiilor din cadrul obiectivului de investiţii, specifice domeniului de activitate, şi variantele constructive de realizare a investiţiei, cu recomandarea variantei optime pentru aprobare; f) situaţia existentă a utilităţilor şi analiza de consum: - necesarul de utilităţi pentru varianta propusă promovării; - soluţii tehnice de asigurare cu utilităţi; g) concluziile evaluării impactului asupra mediului. |
|
|
|
|
10. |
Există şi se respectă structura capitolului Durata de realizare şi etapele principale: - graficul de realizare a investiţiei. |
|
|
|
|
11. |
Există şi se respectă structura capitolului Costurile estimative ale investiţiei: |
|
|
|
|
1. valoarea totală cu detalierea pe structura Devizului general, conform anexei nr. 7 la Hotărârea Guvernului nr. 907/2016, cu modificările şi completările ulterioare; |
|
|
|
|
2. eşalonarea costurilor coroborate cu graficul de realizare a investiţiei. |
|
|
|
|
121. |
Există şi se respectă structura capitolului Analiza cost-beneficiu (în cazul studiului de fezabilitate): 1. identificarea investiţiei şi definirea obiectivelor, inclusiv specificarea perioadei de referinţă; 2. analiza opţiunilor1); 3. analiza financiară, inclusiv calcularea indicatorilor de performanţă financiară: fluxul cumulat, valoarea netă actualizată, rata internă de rentabilitate şi raportul cost-beneficiu; 4. analiza economică2), inclusiv calcularea indicatorilor de performanţă economică: valoarea netă actualizată, rata internă de rentabilitate şi raportul cost-beneficiu; 5. analiza de senzitivitate; 6. analiza de risc. 1) Varianta zero (varianta fără investiţie), varianta maximă (varianta cu investiţie maximă), varianta medie (varianta cu investiţie medie). Se va preciza varianta selectată. 2) Este obligatorie doar în cazul investiţiilor publice majore. |
|
|
|
|
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
122. |
Există şi se respectă structura capitolului Indicatori de apreciere a eficienţei economice (în cazul documentaţiei de avizare a lucrărilor de intervenţii): - analiza comparativă a costului realizării lucrărilor de intervenţii faţă de valoarea de inventar a construcţiei. |
|
|
|
|
13. |
Există şi se respectă structura capitolului Sursele de finanţare a investiţiei. Sursele de finanţare a investiţiei se constituie în conformitate cu legislaţia în vigoare şi constau în fonduri proprii, credite bancare, fonduri de la bugetul de stat/bugetul local, credite externe garantate sau contractate de stat, fonduri externe nerambursabile şi alte surse legal constituite. |
|
|
|
|
14. |
Există şi se respectă structura capitolului Estimări privind forţa de muncă ocupată prin realizarea investiţiei: 1. număr de locuri de muncă create în faza de execuţie; 2. număr de locuri de muncă create în faza de operare. |
|
|
|
|
15. |
Există şi se respectă structura capitolului Principalii indicatori tehnico-economici ai investiţiei: |
|
|
|
|
1. valoarea totală (INV), inclusiv TVA (mii lei) (în preţuri-luna, anul, 1 euro = .... lei), din care: - construcţii-montaj (C+M). |
|
|
|
|
2. eşalonarea investiţiei (INV/C+M): - anul I; - anul II; 3. durata de realizare (luni). |
|
|
|
|
4. capacităţi (în unităţi fizice şi valorice). |
|
|
|
|
5. alţi indicatori specifici domeniului de activitate în care este realizată investiţia, după caz. |
|
|
|
|
16. |
Sunt întocmite devizele pe obiect, conform Structurii devizului pe obiect - anexa nr. 8 la Hotărârea Guvernului nr. 907/2016, cu modificările şi completările ulterioare. |
|
|
|
|
17. |
Există şi se respectă structura capitolului Avize şi acorduri de principiu, conform prevederilor legislaţiei în vigoare, Hotărârea Guvernului nr. 907/2016, cu modificările şi completările ulterioare. |
|
|
|
|
18. |
Devizul general este elaborat conform legislaţiei în vigoare, anexa nr. 7 la Hotărârea Guvernului nr. 907/2016, cu modificările şi completările ulterioare, şi conţine costuri aferente tuturor intervenţiilor cuprinse în studiul de fezabilitate/documentaţia de avizare a lucrărilor de intervenţii. |
|
|
|
|
19. |
Există planşe pentru toate obiectele de investiţie, pentru toate specialităţile. |
|
|
|
|
20. |
Există planşe referitoare la: |
|
|
|
|
1. plan de amplasare în zonă (1:25000 -1:5000); |
|
|
|
|
2. plan general (1:2000 -1:500); |
|
|
|
|
3. planuri şi secţiuni generale de arhitectură, rezistenţă, instalaţii, sistematizare verticală, amenajare peisajeră, design interior, după caz, inclusiv planuri de coordonare a tuturor specialităţilor ce concură la realizarea proiectului; |
|
|
|
|
4. planuri speciale, profile longitudinale, profile transversale, după caz. |
|
|
|
|
21. |
Există planşe de releveu, care să prezinte evoluţia în timp şi/sau situaţia la momentul elaborării studiului de fezabilitate/documentaţiei de avizare a lucrărilor de intervenţii. |
|
|
|
|
22. |
Planşele sunt numerotate/codificate, prezintă cartuş (cu format şi conţinut conform standardelor) şi semnăturile proiectanţilor. |
|
|
|
|
23. |
Planşele sunt ştampilate şi semnate de: şeful de proiect complex, expert/specialist; şeful de proiect, cu ştampila pătrată de arhitect cu drept de semnătură. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
24. |
Sunt obţinute avizele pentru devierile de reţele necesare de la proprietarii/operatorii lor, dacă este cazul. |
|
|
|
|
25. |
Există specificaţii şi descrieri tehnice pentru organizarea de şantier cu descrierea sumară, demolări, devieri de reţele, căi de acces provizorii, alimentare cu apă, energie electrică, termică, telecomunicaţii. |
|
|
|
|
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
II |
Criterii specifice privind aspectele calitative ale studiului de fezabilitate/documentaţiei de avizare a lucrărilor de intervenţii |
|
|
|
|
1. |
Există o corespondenţă între obiectele de investiţie din cadrul studiului de fezabilitate/documentaţiei de avizare a lucrărilor de intervenţii şi cele descrise în cererea de finanţare. |
|
|
|
|
2. |
Există specificaţii şi descrieri tehnice pentru toate specialităţile: arhitectură, rezistenţă, instalaţii interioare şi exterioare, reţele edilitare, tehnologii, componente artistice, sistematizare verticală, amenajări peisajere, design interior, după caz. |
|
|
|
|
3. |
Graficul general de realizare a lucrării este corelat cu cel prezentat în cadrul cererii de finanţare, se va avea în vedere termenul-limită de implementare a proiectului, care nu poate depăşi termenul prevăzut în documentele de programare. Este corect estimat ca perioade de realizare, conform tehnologiilor de execuţie. |
|
|
|
|
4. |
Graficul de realizare a investiţiei respectă termenele-limită ale programului de finanţare. |
|
|
|
|
5. |
Documentaţia de avizare a lucrărilor de intervenţii s-a elaborat pe baza concluziilor raportului de expertiză tehnică şi ale raportului de audit energetic, luându-se în calcul inclusiv scenariul recomandat de către elaboratorul expertizei tehnice, respectiv al auditului energetic. |
|
|
|
|
6. |
Se respectă studiile, analizele, rapoartele de specialitate, necesare fundamentării diferitelor tipuri de intervenţii, pentru toate specialităţile, după caz, luându-se în calcul inclusiv scenariile recomandate prin acestea. |
|
|
|
|
7. |
Există şi se respectă prevederile din: |
|
|
|
|
1. certificatul de urbanism; |
|
|
|
|
2. avizele de principiu, obţinute până la data depunerii cererii de finanţare privind asigurarea utilităţilor (energie termică şi electrică, gaz metan, apă-canal, telecomunicaţii etc.); |
|
|
|
|
3. actul administrativ al autorităţii competente pentru protecţia mediului; |
|
|
|
|
4. alte avize şi acorduri de principiu specifice tipului de intervenţie, obţinute până la data depunerii cererii de finanţare. |
|
|
|
|
8. |
Planşele de specialităţi sunt corelate cu specificaţiile tehnice pentru specialităţi. |
|
|
|
|
9. |
La studiul de fezabilitate/documentaţia de avizare a lucrărilor de intervenţii partea scrisă este corelată cu partea desenată. |
|
|
|
|
10. |
Există corelare între devizul general şi devizele pe obiecte. |
|
|
|
|
Documentaţia va fi returnată în cazul în care, în urma solicitării de clarificări, se bifează cu NU la unul dintre următoarele criterii: la pct. I, criteriile 3, 11.1, 18; la pct. II, criteriile 5, 6, 7. În cazul bifării cu NU la oricare dintre celelalte criterii, în urma solicitării de clarificări, documentaţia nu se va respinge, ci se vor formula recomandări de îmbunătăţire a documentaţiei tehnico-economice.
CLARIFICĂRI SOLICITATE |
DA |
NU |
Întocmit: Gradul, numele şi prenumele: |
Data: Semnătura: |
ANEXA Nr. 3la regulament – MODEL -Direcţia domenii şi infrastructuri Secretariatul Consiliului tehnico-economic al Ministerului Apărării Naţionale AVIZ Nr. ........ din ........ Temei legal: Ordinul ministrului apărării naţionale nr. M.94/2017 pentru aprobarea Regulamentului privind organizarea şi funcţionarea Consiliului tehnico-economic al Ministerului Apărării Naţionale CONSILIUL TEHNICO-ECONOMIC AL MINISTERULUI APĂRĂRII NAŢIONALE – AVIZEAZĂ FAVORABIL - Denumirea obiectivului de investiţii ........ ................ ................ ........ .......... Faza ........ ................ ................ ................ ................ ................ ............... Director de program major ........ ................ ................ ................ ................ ................ ........ ............... Observaţii la documentaţia avizată (după caz) ........ ................ ........ ......... Vicepreşedintele consiliului tehnico-economic, şeful Direcţiei domenii şi infrastructuri, ........ ................ ................ ................ ................ ................ ........ .......... Anexă la Avizul nr. ........ ........ Caracteristicile principale şi indicatorii tehnico-economici ai obiectivului de investiţii Denumirea ........ ................ ................ ................ ................ ........ .............. Beneficiar de folosinţă ........ ................ ................ ................ ........ ............. Amplasament ........ ................ ................ ................ ................ ........ ......... Indicatorii tehnico-economici
|
mii lei, fără TVA |
mii lei, cu TVA |
VALOAREA TOTALĂ A INVESTIŢIEI |
........ .......... |
........ ............... |
din care C + M |
........ .......... |
........ ............... |
Capacităţi (indicatori tehnici): - - Durata de realizare a investiţiei ........ ................ ................ ................ ......... Secretarul Consiliului tehnico-economic, Locţiitorul şefului direcţiei domenii şi infrastructuri, ........ ................ ................ ................ ................ ................ ........ .......... ANEXA Nr. 4la regulament – MODEL - De acord Director de program major NOTĂ DE PREZENTARE 1. Date generale: Obiectiv de investiţii ........ ................ ................ ............... Ordonator principal de credite ........ ................ ................ Beneficiar ........ ................ ................ ................ .............. Proiectant ........ ................ ................ ................ ............. Proiect nr. ........ ........ ........../faza ........ ................ ........... Amplasamentul obiectivului: ........ ................ ........ .......... 2. Indicatorii tehnico-economici: 2.1. Valoarea totală a investiţiei (cu TVA) ........, din care C + M (cu TVA) ........ ........ ........ 2.2. Cost specific ........ ................ ................ ........ .......... 2.3. Capacităţi ........ ................ ................ ........ .............. 2.4. Durata de realizare a investiţiei ........ ........ ............... 3. Necesitatea şi oportunitatea investiţiei: – scurtă prezentare a domeniului în care este încadrat obiectivul de investiţie şi a cerinţelor actuale şi de viitor ale acestui domeniu, din care să rezulte necesitatea investiţiei;
– justificarea necesităţii realizării obiectivului de investiţii, cu încadrarea în politicile pe termen scurt, mediu şi lung locale/sectoriale/naţionale/regionale/europene şi în strategia pe termen scurt, mediu şi lung a ordonatorului principal de credite, cu precizarea capitolului din strategie;
– cuprinderea în programe, proiecte; aliniere la cerinţele europene;
– actul legislativ nou-apărut care favorizează realizarea investiţiei;
– acorduri internaţionale care obligă partea română la această investiţie;
– locuri de muncă nou-create pe perioada realizării şi în timpul exploatării obiectivului de investiţii;
– justificarea oportunităţii investiţiei: includerea în acorduri de finanţare, în programe prioritare, a unor surse noi de finanţare care favorizează investiţia.4. Conţinutul documentaţiei: .......... 4.1. Descrierea investiţiei: .......... – date tehnice privind amplasamentul şi terenul pe care se amplasează proiectul de investiţii. În cazul documentaţiilor de avizare pentru lucrări de intervenţii se vor prezenta şi situaţia existentă, concluziile raportului de expertiză tehnică şi concluziile auditului energetic;
– prezentarea soluţiilor adoptate în corelaţie cu normele şi normativele în vigoare ce definesc domeniul (normative de funcţionare, studii de trafic, legi, standarde, manuale de proceduri);
– prezentarea investiţiei şi a caracteristicilor principale ale construcţiilor din cadrul obiectivului de investiţii noi, în conformitate cu prevederile normelor şi normativelor privind stabilitatea construcţiilor şi asigurarea energetică. În cazul documentaţiilor de avizare pentru lucrări de intervenţii: descrierea lucrărilor şi a soluţiilor de intervenţie, cu prezentarea caracteristicilor principale îmbunătăţite prin aplicarea proiectului;
– situaţia existentă a utilităţilor şi analiza de consum;
– concluziile evaluării impactului de mediu şi soluţii alternative de producere a energiei necesare funcţionării obiectivului, după caz.4.2. Costurile estimative: – valoarea totală şi C + M (cu TVA), cu detalierea pe structura devizului general;
– indicatori de eficienţă tehnico-economică.4.3. Avize şi acorduri: – lista avizelor şi acordurilor obţinute conform prevederilor legale (inclusiv avizul ordonatorului principal de credite).5. Surse de finanţare: – valoarea totală (cu TVA) a investiţiei: ........ ........ .............;
– sursa de finanţare (buget de stat, buget local, fonduri externe, credite, alte surse legal constituite) şi valoarea (valoric şi procentual): ........ ........ ........Proiectant, ........ ................ ............... (instituţie, funcţie şi nume) Beneficiar, ........ ................ ................ ................ .......... (unitatea militară utilizatoare, funcţie şi nume) NOTĂ: – valoarea investiţiei se va prezenta actualizată;
– se vor anexa la nota de prezentare: devizul general şi anexa indicatori, semnate de beneficiar şi proiectant;
– se vor anexa avizele şi acordurile în copii lizibile, inclusiv copii ale cererilor făcute pentru obţinerea acestora. ANEXA Nr. 5la regulament – MODEL -Direcţia domenii şi infrastructuri Secretariatul Consiliului tehnico-economic al Ministerului Apărării Naţionale Şedinţa din data de ........ .......... FIŞĂ INDIVIDUALĂ DE EVALUARE Obiectiv de investiţii: ........ ................ ........ ............... Observaţii privind: 1. Necesitatea şi oportunitatea investiţiei şi încadrarea în programe/strategii: ........ ................ ................ ................ ........ ........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ .............. ........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ .............. 2. Soluţia tehnică aleasă şi respectarea normelor şi normativelor în vigoare: ........ ................ ................ ................ ........ ........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ .............. ........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ .............. 3. Evaluarea lucrărilor şi devizul general şi finanţarea lucrărilor: ........ ................ ................ ................ ................ ............... ........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ .............. ........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ .............. 4. Avize şi acorduri: ........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ............... ........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ .............. ........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ .............. Concluzii şi propuneri: ........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ .......... ........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ .............. ........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ .............. Membru Semnătura ........ ......... ........ ............ ANEXA Nr. 6la regulament – MODEL -Direcţia domenii şi infrastructuri Secretariatul Consiliului tehnico-economic al Ministerului Apărării Naţionale Avizat, Preşedinte/Vicepreşedinte ........ ................ ........ ............... (conducătorul şedinţei de avizare) PROCES-VERBAL Nr. ......... al şedinţei de avizare din ........ ......... 1. Concluzii şi propuneri ale şedinţei de avizare
Nr. crt. |
Codul proiectului/ Denumirea obiectivului |
Concluzii |
Votul membrilor |
1. |
|
AVIZAT/NEAVIZAT fără observaţii/cu observaţii/ cu recomandări/cu observaţii şi recomandări/cu modificări/cu completări cu modificări şi completări |
1. |
2. |
... |
10. |
11. |
.... |
2. |
|
|
1. |
|
|
|
2. |
|
|
|
... |
|
|
|
10. |
|
|
|
11. |
|
|
|
.... |
2. Participanţi la şedinţa de avizare: 2.1. Membri cu drept de vot: 1. 2. . . 14. 15. .......... 2.2. Invitaţi: 1. 2. . . 11.