Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDIN Nr

ORDIN   Nr. 917 din 6 mai 2008

privind aprobarea Metodologiei pentru aplicarea prevederilor Ordonantei Guvernului nr. 12/2008 privind organizarea si finantarea rezidentiatului

ACT EMIS DE: MINISTERUL SANATATII

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 364 din 13 mai 2008



Având în vedere Referatul de aprobare al Direcţiei generale organizare, resurse umane, dezvoltare profesională şi salarizare nr. E.N. 4.902 din 6 mai 2008,

în temeiul dispoziţiilor art. 25 alin. (2) din Ordonanţa Guvernului nr.12/2008 privind organizarea şi finanţarea rezidenţiatului şi ale Hotărârii Guvernului nr. 862/2006 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Sănătăţii Publice, cu modificările şi completările ulterioare,

ministrul sănătăţii publice emite prezentul ordin.

Art. 1. - Se aprobă Metodologia pentru aplicarea prevederilor Ordonanţei Guvernului nr. 12/2008 privind organizarea şi finanţarea rezidenţiatului, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 81 din 1 februarie 2008, prevăzută în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.

Art. 2. - Direcţia generală organizare, resurse umane, dezvoltare profesională şi salarizare va duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.

Art. 3. - Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Ministrul sănătăţii publice,

Gheorghe Eugen Nicolăescu

ANEXA

METODOLOGIE

pentru aplicarea prevederilor Ordonanţei Guvernului nr. 12/2008 privind organizarea şi finanţarea rezidenţiatului

CAPITOLUL I

Dispoziţii generale

Art. 1. - (1) Rezidenţiatul reprezintă forma specifică de învăţământ postuniversitar pentru absolvenţii licenţiaţi ai facultăţilor de medicină, medicină dentară şi farmacie, care asigură pregătirea necesară obţinerii uneia dintre specialităţile cuprinse în Nomenclatorul specialităţilor medicale, medico-dentare şi farmaceutice pentru reţeaua de asistenţă medicală. Prin excepţie, rezidenţiatul cu timp parţial asigură pregătirea numai în specialitatea medicină de familie.

(2) Rezidenţiatul se organizează sub forma rezidenţiatului pe locuri, a rezidenţiatului pe post şi a rezidenţiatului cu timp parţial şi are o durată cuprinsă între 3-7 ani, în funcţie de specialitate.

(3)  Ministerul Sănătăţii Publice organizează concursul de intrare şi pregătirea prin rezidenţiat.

(4) Pregătirea în rezidenţiat începe cu un stagiu de minimum 6 luni în modulul de bază al specialităţii, cu excepţia specialităţilor cu profil chirurgical pentru care pregătirea începe cu un stagiu de minimum 6 luni în chirurgie generală.

(5) Coordonatorul/directorul de program de rezidenţiat are obligaţia de a urmări şi a evalua abilităţile practice ale rezidentului pentru specialitatea respectivă, având dreptul, după caz, după minimum 6 luni, de a propune reconversia profesională.

Art. 2. - (1) Medicii, medicii dentişti şi farmaciştii care promovează concursul naţional de rezidenţiat şi aleg loc sau post în specialitate se confirmă prin ordin al ministrului sănătăţii publice.

(2) Pregătirea în rezidenţiat se efectuează în unităţi sanitare acreditate, a căror nominalizare se face prin ordin comun al ministrului sănătăţii publice şi al ministrului educaţiei, cercetării şi tineretului.

Art. 3. - (1) Inscrierea la programul de pregătire în a doua specialitate se face în   limita numărului de locuri disponibil, fiecare îndrumător putând avea maximum 2 medici specialişti în pregătire.

(2) In cazul în care solicitările depăşesc capacitatea de pregătire, se organizează un test de selecţie pe baza căruia se stabilesc persoanele admise în pregătire.

(3) Modulele de pregătire se efectuează integral, cu frecvenţă, conform prevederilor Ordinului ministrului sănătăţii publice şi al ministrului educaţiei, cercetării şi tineretului nr. 1.141/1.386/2007 privind modul de efectuare a pregătirii prin rezidenţiat în specialităţile prevăzute în Nomenclatorul specialităţilor medicale, medico-dentare şi farmaceutice pentru reţeaua de asistenţă medicală.

Art. 4. - (1) Incepând cu promoţia 2005, absolvenţii licenţiaţi ai facultăţilor de medicină, neconfirmaţi în rezidenţiat, pot efectua 3 ani de practică supravegheată/asistată în unităţi sanitare publice, cabinete de medicină de familie, la solicitarea acestor unităţi, beneficiind de contract individual de muncă pe durată determinată.

(2) Practica supravegheată/asistată se poate efectua exclusiv în unităţile sanitare publice în care nu se desfăşoară program de pregătire în rezidenţiat.

(3) Pe parcursul celor 3 ani, medicii care efectuează practică supravegheată/asistată au obligaţia să se prezinte la concursul de rezidenţiat şi dobândesc dreptul de liberă practică după promovarea examenului de medic specialist.

CAPITOLUL II

Rezidenţiatul

Art. 5. - Metodologia de desfăşurare a concursului naţional de rezidenţiat pe post şi pe loc se aprobă prin ordin al ministrului sănătăţii publice.

Art. 6. - (1) Coordonarea programului de rezidenţiat dintr-o anumită specialitate se realizează de către un coordonator/director de program, nominalizat de instituţiile de învăţământ superior medico-dentar sau farmaceutic acreditate şi confirmat prin ordin comun al ministrului sănătăţii publice şi al ministrului educaţiei, cercetării şi tineretului.

(2)   Coordonatorii/directorii unui program de rezidentiat nominalizează îndrumătorii/responsabilii de formare în unitatea acreditată în care îşi desfăşoară activitatea. In cazul în care capacitatea de instruire este deficitară, acesta poate nominaliza îndrumători de formare, cu acordul acestora, şi în alte unităţi sanitare acreditate în care nu există coordonatori în specialitatea respectivă, în limita a 3 rezidenţi pe îndrumător.

(3)  Coordonatorul/directorul unui program de rezidentiat poate nominaliza îndrumători/responsabili şi în unităţi sanitare acreditate din alte centre universitare, în cazul în care într-un centru universitar acreditat pentru o specialitate cu rezidenţi în pregătire nu există coordonator.

(4) Statutul de coordonator de rezidentiat pentru un alt centru universitar decât acela în care îşi desfăşoară activitatea este valabil doar pe perioada în care nu există un conferenţiar/profesor în specialitatea respectivă sau şef de lucrări în cazul specialităţii medicină de urgenţă.

(5)  Responsabilitatea de pregătire, drepturile şi obligaţiile care decurg din aceasta revin îndrumătorilor/responsabililor nominalizaţi de coordonator/director de program din centrul universitar unde se efectuează pregătirea rezidentului. Cursurile teoretice şi examenul de final de modul sunt organizate de coordonator/director de program, cu participarea îndrumătorilor/responsabililor implicaţi în instruire.

Art. 7. - (1) Schimbarea centrului universitar de pregătire pentru rezidenţi se efectuează în două sesiuni anuale, organizate ulterior examenului de specialist.

(2) Schimbarea centrului universitar de pregătire pentru rezidenţi se poate face în limita capacităţii de pregătire a centrului primitor şi pentru motive de întregire a familiei.

(3) Documentele necesare schimbării centrului de pregătire se prevăd prin ordin comun al ministrului sănătăţii publice şi al ministrului educaţiei, cercetării şi tineretului. Avizul de primire al coordonatorului/directorului de program va trebui să specifice existenţa capacităţii de instruire.

Art. 8. - (1) Evaluarea abilităţilor practice şi a cunoştinţelor teoretice ale rezidenţilor se efectuează la finalul fiecărui modul de pregătire prin examen, conform Ordinului ministrului sănătăţii publice si al ministrului educaţiei, cercetării si tineretului nr. 1.141/1.386/2007.

(2) Coordonatorul/directorul de program are obligaţia evaluării abilităţilor practice ale rezidentului conform baremului de activităţi practice din curriculum, după o perioadă de 6-18 luni.

(3) In cazul în care această evaluare este finalizată cu calificativ necorespunzător, se poate recomanda încetarea pregătirii în specialitatea respectivă şi reconversie profesională ca rezident în specialitatea medicină de familie.

(4) In cazul în care recomandarea de reconversie profesională este contestată de rezident, decizia finală va fi luată de o comisie alcătuită din coordonatori/directori de rezidentiat din specialitate.

(5) Recomandarea de reconversie profesională către medicină de familie se transmite Ministerului Sănătăţii Publice de către conducerea instituţiei de învăţământ superior acreditate şi se aprobă prin ordin al ministrului sănătăţii publice.

CAPITOLUL III

A doua specialitate

Art. 9. - (1) Medicii, medicii dentişti şi farmaciştii confirmaţi specialişti se pot înscrie pentru a efectua pregătire în a doua specialitate cu taxă în orice specialitate prevăzută în Nomenclatorul specialităţilor  medicale, medico-dentare şi farmaceutice pentru reţeaua de asistenţă medicală, conform facultăţii absolvite.

(2) Medicii, medicii dentişti şi farmaciştii confirmaţi specialişti, care se prezintă la un alt concurs de rezidentiat, care aleg loc sau post de rezident, încheie contract individual de muncă şi efectuează pregătire în noua specialitate, cu taxă.

(3)   Coordonarea şi îndrumarea pregătirii în a doua specialitate cu taxă se efectuează similar cu cea de rezidentiat, conform prevederilor art. 8 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 12/2008 privind organizarea şi finanţarea rezidenţiatului. Atribuţiile şi responsabilităţile coordonatorilor şi îndrumătorilor sunt cele prevăzute în Ordinul ministrului sănătăţii publice si al ministrului educaţiei, cercetării si tineretului nr. 1.141/1.386/2007.

(4) Cuantumul taxei se stabileşte prin ordin al ministrului sănătăţii publice, la propunerea Centrului Naţional de Perfecţionare în Domeniul Sanitar Bucureşti.

Art. 10. - (1) Inscrierile la programul de pregătire în a doua specialitate se fac la Centrul Naţional de Perfecţionare în Domeniul Sanitar Bucureşti, în trimestrele II şi IV, pe baza următoarelor documente: cerere, certificat de specialist, acordul angajatorului sau declaraţie pe propria răspundere, angajament de plată, certificat de membru al organizaţiei profesionale respective, certificat medical de sănătate.

(2) Lista coordonatorilor şi a îndrumătorilor pentru a doua specialitate este aprobată prin ordin al ministrului sănătăţii publice, la propunerea instituţiilor de învăţământ superior, cu avizul Centrului Naţional de Perfecţionare în Domeniul Sanitar Bucureşti; lista acestora şi a locurilor disponibile se afişează pe site-ul www.perfmed.ro în trimestrul II.

(3) Indrumătorii care prin avizele acordate depăşesc capacitatea de pregătire vor stabili candidaţii admişi la pregătire în baza unui test de selecţie organizat de coordonatorii de pregătire în specialitate din centrul universitar respectiv.

(4) Testul de selecţie cuprinde 10 întrebări şi are o durată de două ore. Intrebările se alcătuiesc de către coordonatorii din centrul universitar respectiv, din tematica de rezidentiat valabilă în anul în curs, cu respectarea domeniului.

(5) Selecţia se face pe îndrumător, în ordinea descrescătoare a mediilor obţinute la test. Responsabilitatea asupra corectitudinii organizării şi desfăşurării testului revine coordonatorilor de specialitate din centrul universitar în care se susţine testul.

(6) Nu se organizează test de selecţie în cazurile în care îndrumătorii au respectat limita de 2 candidaţi pe îndrumător.

(7) Fiecare coordonator transmite Centrului Naţional de Perfecţionare în Domeniul Sanitar Bucureşti lista nominală a candidaţilor admişi la pregătire, pe îndrumător.

(8) Lista candidaţilor admişi la pregătire pe centre, specialitate, coordonator şi îndrumător se afişează pe site-ul Centrului Naţional de Perfecţionare în Domeniul Sanitar Bucureşti, www.perfmed.ro, constituind comunicarea oficială de înscriere la programul de pregătire.

(9) Intreruperea pregătirii în a doua specialitate se face în situaţii excepţionale, cu avizul angajatorului şi al îndrumătorului de stagiu.

(10) Schimbarea centrului de pregătire, a coordonatorului sau îndrumătorului este posibilă o singură dată pe an, în limita capacităţii de pregătire, înainte de plata taxei de instruire.

(11) Stagiul de pregătire începe la data de 1 octombrie.

Art. 11. - (1) Programul de pregătire în a doua specialitate se efectuează cu frecvenţă şi are durată totală, curriculum de pregătire şi barem de manopere, proceduri, tehnici diagnostice şi terapeutice identice cu cele prevăzute pentru instruirea prin rezidentiat. Programul asigură acelaşi nivel şi aceeaşi calitate a pregătirii de specialitate ca şi rezidenţiatul.

(2) Activitatea de pregătire teoretică şi practică, reprezentată de baremul de manopere, proceduri, tehnici diagnostice şi terapeutice, este consemnată într-un document cu caracter obligatoriu, denumit Caietul de monitorizare a pregătirii.

(3)  Medicii, medicii dentişti şi farmaciştii specialişti care efectuează pregătire în a doua specialitate primesc la începutul programului de pregătire carnetul de pregătire pentru consemnarea stagiilor şi notelor la examenele de modul, Caietul de monitorizare a pregătirii şi curriculumul în specialitate.

(4) Carnetul de pregătire, Caietul de monitorizare a pregătirii şi curriculumul în specialitate se tipăresc de către Centrul Naţional de Perfecţionare în Domeniul Sanitar Bucureşti, costurile aferente fiind incluse în taxa de pregătire.

(5) Stagiile efectuate în prima specialitate, care se regăsesc în curriculumul celei de-a doua specialităţi, pot fi echivalate în maximum 5 ani de la încheierea pregătirii în prima specialitate.

(6) Echivalarea stagiilor efectuate în prima specialitate se face în baza adeverinţelor eliberate de coordonatorii de rezidenţiat, cu condiţia resusţinerii examenului de modul, cu verificarea aptitudinilor teoretice şi practice.

(7) Examenul de modul se consideră promovat cu nota minimă 7,00.

CAPITOLUL IV

Practica supravegheată/asistată

Art. 12. - (1) Unităţile sanitare publice şi cabinetele de medicină de familie pot solicita angajarea absolvenţilor licenţiaţi ai facultăţilor de medicină, neconfirmaţi în rezidenţiat, promoţii ulterioare anului 2004. Solicitările se transmit Ministerului Sănătăţii Publice prin autorităţile de sănătate publică.

(2) Incadrarea absolvenţilor licenţiaţi ai facultăţilor de medicină se face pe posturi de medic, cu contract individual de muncă pe durată determinată de cel mult 3 ani.

(3) Activitatea de practică supravegheată/asistată se desfăşoară sub responsabilitatea unui medic cu drept de liberă practică, nominalizat de managerul unităţii sanitare, respectiv de titularul cabinetului individual de medicină de familie.

(4) La finalul fiecărui an, medicul care are responsabilitatea supravegherii activităţii practice medicale va întocmi o fişă de caracterizare potrivit modelului din anexa care face parte integrantă din prezenta metodologie, pe care o transmite autorităţii de sănătate publică, cu avizul managerului.

(5) Autorităţile de sănătate publică şi titularii cabinetelor individuale de medicină de familie trimit Centrului Naţional de Perfecţionare în Domeniul Sanitar Bucureşti situaţia nominală cu medicii care efectuează practică supravegheată/asistată, precum şi fişele de caracterizare prevăzute la alin. (4).

Art. 13. - (1) Medicii aflaţi în practică supravegheată/ asistată au dreptul să asiste şi să ajute la examinarea pacienţilor, să efectueze investigaţii şi terapie sub stricta supraveghere şi responsabilitate a unui medic cu drept de liberă practică.

(2) Actul medical pe care îl prestează în timpul celor 3 ani de practică este sub responsabilitatea unui medic cu drept de liberă practică şi are drept scop menţinerea şi dezvoltarea abilităţilor profesionale şi cunoştinţelor dobândite pe parcursul facultăţii.

CAPITOLUL V

Dispoziţii finale

Art. 14. - Orice alte prevederi contrare prezentei metodologii se abrogă.

ANEXA la metodologie

FIŞĂ  DE  CARACTERIZARE

pentru activitatea desfăşurată de medicii aflaţi în practică supravegheată/asistată

Numele ...................................................... Prenumele ........................................ CNP..................... Facultatea................................... Promoţia..........................................

Unitatea sanitară

Manager

Medic cu drept de liberă practică

Obiective

1. Capacitatea de a planifica şi a executa activităţile încredinţate, controlul şi verificarea ansamblului de condiţii materiale necesare

Foarte bine (10 p)                     Bine (8-9 p)                      Satisfăcător (7 p)                   Nesatisfăcător (1-6 p)

           |_|                                              |_|                                        |_|                                           |_|

 

2. Aptitudinea de a lucra în echipă

Foarte bine (10 p)                     Bine (8-9 p)                      Satisfăcător (7 p)                   Nesatisfăcător (1-6 p)

           |_|                                              |_|                                        |_|                                           |_|

3. Comportamentul în situaţii de urgenţă

Foarte bine (10 p)                     Bine (8-9 p)                      Satisfăcător (7 p)                   Nesatisfăcător (1-6 p)

           |_|                                              |_|                                        |_|                                           |_|

4.  Executarea tehnicilor şi manevrelor medicale

Foarte bine (10 p)                     Bine (8-9 p)                      Satisfăcător (7 p)                   Nesatisfăcător (1-6 p)

           |_|                                              |_|                                        |_|                                           |_|

5. Calitatea comunicării informaţiilor medicale (scrise şi verbale)

Foarte bine (10 p)                     Bine (8-9 p)                      Satisfăcător (7 p)                   Nesatisfăcător (1-6 p)

           |_|                                              |_|                                        |_|                                           |_|

6. Comunicarea cu pacienţii

Foarte bine (10 p)                     Bine (8-9 p)                      Satisfăcător (7 p)                   Nesatisfăcător (1-6 p)

           |_|                                              |_|                                        |_|                                           |_|

7. Comunicarea cu echipa medicală

Foarte bine (10 p)                     Bine (8-9 p)                      Satisfăcător (7 p)                   Nesatisfăcător (1-6 p)

           |_|                                              |_|                                        |_|                                           |_|

8.  Punctualitate şi implicare

Foarte bine (10 p)                     Bine (8-9 p)                      Satisfăcător (7 p)                   Nesatisfăcător (1-6 p)

           |_|                                              |_|                                        |_|                                           |_|

Total punctaj...............

Recomandările medicului cu drept de liberă practică

........................................................................................................................................................................ .........................................................

........................................................................................................................................................................ .........................................................

........................................................................................................................................................................ .........................................................

........................................................................................................................................................................ .........................................................

Medic cu drept de liberă practică,

Nume.............................

Prenume........................

Semnătură.....................

Medic,

Nume.............................

Prenume........................

Semnătură.....................

La începerea practicii supravegheate/asistate, absolventul va fi informat asupra programului şi regulamentului de organizare şi funcţionare ale unităţii sanitare.

La finalul fiecărui an, medicul care are responsabilitatea supravegherii activităţii practice medicale va transmite caracterizarea la autoritatea de sănătate publică, cu avizul managerului.

Medicii care au efectuat 3 ani de practică supravegheată/asistată şi nu devin rezidenţi vor ocupa posturi conform prevederilor art. 20 din Ordonanţa Guvernului nr. 12/2008 privind organizarea şi finanţarea rezidenţiatului, în funcţie de recomandarea medicului cu drept de liberă practică.


SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 917/2008

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 917 din 2008
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu