Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDIN Nr

ORDIN   Nr. 892 din 28 august 2009

pentru publicarea acceptarii amendamentelor la anexa la Protocolul din 1978 privind Conventia internationala din 1973 pentru prevenirea poluarii de catre nave (Anexa III, revizuita, la Conventia MARPOL 73/78), adoptate de Organizatia Maritima Internationala prin Rezolutia MEPC.156(55) a Comitetului pentru Protectia Mediului Marin din 13 octombrie 2006

ACT EMIS DE: MINISTERUL TRANSPORTURILOR SI INFRASTRUCTURII

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 607 din 3 septembrie 2009



In temeiul prevederilor art. 12 lit. b) şi d) din Ordonanţa Guvernului nr. 19/1997 privind transporturile, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, ale art. 4 din Ordonanţa Guvernului nr. 42/1997 privind transportul maritim şi pe căile navigabile interioare, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale art. 2 pct. 18 şi art. 5 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 76/2009 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii, cu modificările ulterioare,

ministrul transporturilor si infrastructurii emite următorul ordin:

Art. 1. - Se publică amendamentele la anexa la Protocolul din 1978 privind Convenţia internaţională din 1973 pentru prevenirea poluării de către nave (Anexa III, revizuită, la Convenţia MARPOL 73/78), adoptate de Organizaţia Maritimă Internaţională prin Rezoluţia MEPC.156(55) a Comitetului pentru Protecţia Mediului Marin din 13 octombrie 2006, amendamente care intră în vigoare pentru România la data de 1 ianuarie 2010, prevăzute în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.

Art. 2. - Autoritatea Navală Română va lua măsurile necesare pentru punerea în aplicare a prevederilor specifice cuprinse în anexa la prezentul ordin.

Art. 3. - Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

p. Ministrul transporturilor şi infrastructurii,

Marin Anton,

secretar de stat

ANEXĂ

REZOLUŢIA   MEPC. 156(55)

(adoptată la 13 octombrie 2006)

AMENDAMENTE

la anexa la Protocolul din 1978 privind Convenţia internaţională din 1973 pentru prevenirea poluării de către nave

(Anexa III, revizuită, la Convenţia MARPOL 73/78)

Comitetul pentru Protecţia Mediului Marin,

amintind art. 38(a) din Convenţia privind crearea Organizaţiei Maritime Internaţionale, referitor la funcţiile Comitetului pentru Protecţia Mediului Marin (Comitetul) conferite acestuia prin convenţiile internaţionale pentru prevenirea şi controlul poluării marine,

notând art. 16 din Convenţia internaţională din 1973 pentru prevenirea poluării de către nave (denumită în continuare Convenţia din 1973) şi art. VI din Protocolul din 1978 privind Convenţia internaţională din 1973 pentru prevenirea poluării de către nave (denumit în continuare Protocolul din 1978), care specifică împreună procedura de amendare a Protocolului din 1978 şi conferă organismului competent al Organizaţiei funcţia de examinare şi adoptare a amendamentelor la Convenţia din 1973, modificată prin Protocolul din 1978 (Convenţia MARPOL 73/78),

notând, de asemenea, faptul că la cea de-a cincizeci şi patra sesiune a sa a aprobat propunerea subcomitetului DSC cu privire la calendarul intrării în vigoare a anexei III, revizuite, la MARPOL, pentru ca aceasta să intre în vigoare în acelaşi timp cu amendamentul 34-08 la Codul maritim internaţional pentru mărfuri periculoase (Codul IMDG),

luând în considerare amendamentele propuse la anexa III la Convenţia MARPOL 73/78 (anexa III revizuită),

    

1.  adoptă, în conformitate cu art. 16(2)(d) din Convenţia din 1973, amendamentele la anexa III la Convenţia MARPOL 73/78, al căror text este prezentat în anexa la prezenta rezoluţie;

2. stabileşte, în conformitate cu art. 16(2)(f)(iii) din Convenţia din 1973, că amendamentele se vor considera ca fiind acceptate la 1 iulie 2009, în afara cazului în care înainte de această dată cel puţin o treime din părţi sau părţile ale căror flote comerciale reprezintă în total nu mai puţin de 50% din tonajul brut al flotei comerciale mondiale vor fi notificat Organizaţiei obiecţiunile lor la aceste amendamente;

3.    invită părţile să noteze că, în conformitate cu art. 16(2)(g)(ii) din Convenţia din 1973, amendamentele menţionate mai sus vor intra în vigoare la 1 ianuarie 2010, după acceptarea lor în conformitate cu paragraful 2 de mai sus;

4.    solicită secretarului general, în conformitate cu art. 16(2)(e) din Convenţia din 1973, să transmită tuturor părţilor la Convenţia MARPOL 73/78 copii certificate ale prezentei rezoluţii şi textul amendamentelor conţinut în anexă; şi

5.  solicită în plus secretarului general să transmită tuturor membrilor Organizaţiei care nu sunt părţi la Convenţia MARPOL 73/78 copii ale prezentei rezoluţii şi ale anexei sale.

ANEXA la Rezoluţia MEPC. 156(55)

AMENDAMENTE LA ANEXA III LA  CONVENŢIA   MARPOL   73/78

(Anexa III revizuită)

Textul existent al anexei III la Convenţia MARPOL se înlocuieşte după cum urmează:

„REGULI

pentru prevenirea poluării cu substanţe dăunătoare transportate pe mare sub formă ambalată

REGULA 1

Aplicare

1. Dacă nu se prevede în mod expres altfel, regulile prezentei anexe se aplică tuturor navelor care transportă substanţe dăunătoare sub formă ambalată.

.1 In sensul prezentei anexe, substanţe dăunătoare sunt acele substanţe identificate ca poluanţi marini în Codul maritim internaţional pentru mărfuri periculoase (Codul IMDG)*sau care respectă criteriile din apendicele la prezenta anexă.

.2 In sensul prezentei anexe, expresia formă ambalată înseamnă tipurile de ambalaj specificate în Codul IMDG pentru substanţe dăunătoare.

2.  Transportul de substanţe dăunătoare este interzis, cu excepţia cazului când acesta se efectuează în conformitate cu prevederile prezentei anexe.

3.  Pentru a completa prevederile prezentei anexe, guvernul fiecărei părţi la Convenţie trebuie să elaboreze sau să dispună să se elaboreze cerinţe detaliate privind ambalarea, marcarea, etichetarea, documentele, arimarea, limitările cantitative şi excepţiile pentru prevenirea sau reducerea la minimum a poluării mediului marin cu substanţe dăunătoare*.

4. In sensul prezentei anexe, ambalajele goale care au fost folosite anterior la transportul substanţelor dăunătoare, trebuie să fie tratate şi ele ca substanţe dăunătoare, dacă nu s-au luat măsuri de prevedere adecvate pentru a se asigura că nu conţin reziduuri dăunătoare pentru mediul marin.

5.   Cerinţele prezentei anexe nu se aplică proviziilor şi echipamentului de la bordul navei.

REGULA 2

Ambalare

Ambalajele trebuie să fie adecvate pentru a reduce la minimum riscurile pentru mediul marin, ţinându-se seama de conţinutul lor specific.

REGULA 3

Marcare şi etichetare

1. Ambalajele care conţin o substanţă dăunătoare trebuie să aibă un marcaj permanent cu denumirea tehnică corectă (nu se admit numai denumirile comerciale) şi, în plus, trebuie să aibă un marcaj sau o etichetă rezistentă care să indice că substanţa este dăunătoare. Această identificare trebuie să fie completată, dacă este posibil, cu alte mijloace, de exemplu, indicând numărul de referinţă al Naţiunilor Unite.

2.  Procedeul de marcare a denumirii tehnice corecte şi de aplicare a etichetelor pe ambalajele care conţin o substanţă dăunătoare trebuie să fie astfel încât aceste informaţii să poată fi încă identificate pe ambalajele care au rezistat unei scufundări în apa mării timp de 3 luni. La examinarea procedurilor de marcare şi etichetare corespunzătoare, trebuie să se ţină cont de rezistenţa materialelor folosite şi de suprafaţa ambalajului.

3. Ambalajele care conţin cantităţi mici de substanţe dăunătoare pot fi scutite de aplicarea cerinţelor de marcare**.

REGULA 4***

Documente

1. In toate documentele care se referă la transportul pe mare al substanţelor dăunătoare în care se menţionează aceste substanţe, trebuie să se folosească denumirea tehnică corectă a fiecărei substanţe (nu se admit numai denumirile comerciale) si la substanţa ulterior indicată să se completeze cu următoarele cuvinte: POLUANT MARIN.

2.  Documentele de expediţie furnizate de expeditor trebuie să includă sau să fie însoţite de un certificat sau o declaraţie semnată care să ateste că marfa prezentată pentru transport este corespunzător ambalată şi marcată, etichetată sau placardată, după caz, şi se află în condiţie adecvată de transport pentru a reduce la minimum riscurile faţă de mediul marin.

3. Orice navă care transportă substanţe dăunătoare trebuie să aibă o listă sau un document special care menţionează substanţele dăunătoare de la bord şi depozitarea acestora. In locul acestei liste sau al documentului special se poate utiliza un plan de încărcare detaliat, indicând depozitarea substanţelor dăunătoare de la bord. Copii ale acestor documente trebuie să fie păstrate de asemenea la uscat de către armatorul navei sau reprezentantul său până la descărcarea substanţelor dăunătoare. Inainte de plecare, o copie a unuia dintre aceste documente trebuie să fie pusă la dispoziţia persoanei sau organizaţiei desemnate de autoritatea statului portului.

4.   La fiecare escală în cursul căreia se efectuează o operaţiune de încărcare sau descărcare, fie chiar şi parţială, trebuie să se prezinte, înaintea plecării navei, persoanei sau organizaţiei desemnate de autoritatea statului portului o versiune actualizată a documentelor în care sunt înregistrate substanţele dăunătoare de la bord şi indicarea locului lor de arimare la bord sau a planului de încărcare detaliat.

5. In cazul în care nava are o listă ori un document special sau un plan de încărcare detaliat cerut pentru transportul mărfurilor periculoase în conformitate cu prevederile Convenţiei internaţionale din 1974 pentru ocrotirea vieţii omeneşti pe mare, aşa cum a fost amendată, documentele cerute de această regulă pot fi combinate cu documentele referitoare la mărfurile periculoase. In cazul în care documentele sunt combinate, trebuie să se facă o distincţie clară între mărfurile periculoase şi substanţele dăunătoare la care se referă prezenta anexă.

REGULA 5

Arimare

Substanţele dăunătoare trebuie arimate şi asigurate în mod corespunzător astfel încât să se reducă la minimum riscurile pentru mediul marin, fără a dăuna siguranţei navei şi persoanelor de la bord.

* Se face referire la Codul IMDG, adoptat de Organizaţie prin Rezoluţia MSC.122(75), aşa cum a fost amendat de Comitetul Securităţii Maritime.

** Se face referire la scutirile specifice prevăzute în Codul IMDG, adoptat prin Rezoluţia MSC.122(75), aşa cum a fost amendat.

*** Referirile la cuvântul „documente" din această regulă nu exclud utilizarea tehnicilor de transmisie pe baza prelucrării automate a datelor (EDP) şi schimbului de date informatice (EDI), ca supliment la documentaţia scrisă.

REGULA 6

Limitări cantitative

Din motive întemeiate, de ordin ştiinţific şi tehnic, poate fi necesară interzicerea transportului anumitor substanţe dăunătoare sau limitarea cantitativă a acestor substanţe care pot fi transportate de aceeaşi navă. La fixarea acestor limite trebuie să se ţină seama de dimensiunile, construcţia şi echipamentul navei, precum şi de ambalajul şi proprietăţile intrinseci ale substanţelor.

REGULA 7

Excepţii

1. Aruncarea în mare a substanţelor dăunătoare transportate în formă ambalată trebuie să fie interzisă, cu excepţia cazului când aceasta este necesară pentru asigurarea siguranţei navei sau salvarea vieţii omeneşti pe mare.

2.  Sub rezerva prevederilor prezentei convenţii, trebuie să fie luate măsuri corespunzătoare bazate pe proprietăţile fizice, chimice şi biologice ale substanţelor dăunătoare pentru a reglementa aruncarea în mare a apei de spălare a scurgerilor, cu condiţia ca aceste măsuri să nu compromită siguranţa navei şi a persoanelor de la bord.

REGULA 8

Controlul statului portului cu privire la respectarea cerinţelor de exploatare*

1.  O navă care se găseşte într-un port sau într-un terminal din larg al unei alte părţi este supusă unei inspecţii efectuate de către funcţionari autorizaţi corespunzător de acea parte, în scopul verificării respectării cerinţelor de exploatare prevăzute în prezenta anexă, atunci când există motive evidente pentru a considera că procedurile esenţiale de aplicat la bord privind prevenirea poluării cu substanţe dăunătoare nu sunt cunoscute de către comandant sau echipaj.

2.  In condiţiile prevăzute la paragraful 1 al acestei reguli, partea trebuie să ia măsurile necesare pentru ca nava să nu iasă în mare până când nu va fi fost remediată situaţia conform cerinţelor prezentei anexe.

3.   Procedurile referitoare la controlul statului portului, prevăzute la art. 5 al prezentei convenţii, se aplică în cazul acestei reguli.

4.   Nicio prevedere a prezentei reguli nu trebuie să fie interpretată ca limitând drepturile şi obligaţiile unei părţi care efectuează controlul asupra normelor de exploatare prevăzute în mod expres în prezenta convenţie.

* Se face referire la Procedurile de control al navelor de către statul portului, adoptate de Organizaţie prin Rezoluţia A.787(19) si amendate prin Rezoluţia A.882(21).

APENDICE la anexa III

Criterii pentru stabilirea substanţelor dăunătoare sub formă ambalată

In sensul prezentei anexe, substanţe dăunătoare sunt substanţele identificate după oricare dintre următoarele criterii*:

Categoria: Toxicitate acută 1

LC50/96 ore (pentru peşte)

EC50/48 ore (pentru crustacee)

ErC50/72 ore sau 96 ore (pentru alge sau alte plante acvatice)

<=1 mg/l; şi/sau

<=1 mg/l; şi/sau

<=1 mg/l

Categoria: Toxicitate cronică 1

LC50/96 ore (pentru peşte)

EC50/48 ore (pentru crustacee)

ErC50/72 ore sau 96 ore (pentru alge sau alte plante acvatice)

şi substanţele care nu se degradează rapid şi/sau log Kow>=4

(în afară de cazul în care s-a stabilit în mod experimental

că valoarea BCF < 500)

<=1 mg/l; şi/sau

<=1 mg/l; şi/sau

<=1 mg/l

Categoria: Toxicitate cronică 2

LC50/96 ore (pentru peşte)

EC50/48 ore (pentru crustacee)

ErC50/72 ore sau 96 ore (pentru alge sau alte plante acvatice)

şi substanţele care nu se degradează rapid şi/sau log Kow >= 4

(în afară de cazul în care s-a stabilit în mod experimental

că valoarea BCF < 500) în afară de cazul în care valoarea

toxicităţii cronice NOEC este > 1 mg/l.

>1 la <=10 mg/l;şi/sau >1 la <=10 mg/l;şi/sau >1 la <=10 mg/l

*Aceste criterii se bazează pe criteriile care au fost elaborate în cadrul Sistemului global armonizat al Naţiunilor Unite pentru clasificarea şi etichetarea produselor chimice (GHS), aşa cum au fost amendate.

Pentru definiţiile acronimelor sau termenilor utilizaţi în acest apendice, se face referire la paragrafele corespunzătoare din Codul IMDG."


SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 892/2009

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 892 din 2009
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decizia 220 2018
    Buongiorno E-mail: giovannidinatale1954@­gmail.­com Offerte individuali in denaro da 2.000 a 5.200.000, con un tasso di interesse è rimborsabile del 3% in un periodo compreso tra 2 e 30 anni. Condizioni ragionevoli se la mia offerta ti interessa contattami di più rapidamente per discutere le modalità e documenti da fornire. giovannidinatale1954@­gmail.­com
ANONIM a comentat Decizia 220 2018
    Buongiorno E-mail: giovannidinatale1954@­gmail.­com Offerte individuali in denaro da 2.000 a 5.200.000, con un tasso di interesse è rimborsabile del 3% in un periodo compreso tra 2 e 30 anni. Condizioni ragionevoli se la mia offerta ti interessa contattami di più rapidamente per discutere le modalità e documenti da fornire. giovannidinatale1954@­gmail.­com
ANONIM a comentat Decretul 358 1948
    What type of loan do you need? Personal loan Car loan Refinancing Mortgage Business capital (start or expand your business) Have you lost hope and think that there is no way out, but your financial problems are still not gone? Do not hesitate to contact us for possible business cooperation. Contact us (WhatsApp) number +918131851434 contact email id : sumitihomelend@gmail.com Mr. Damian Sumiti
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Ordin 892/2009
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu