Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

Ordinul Nr.789 din 07.10.2011

pentru punerea în aplicare a Regulamentului privind desfăşurarea audierilor în cadrul Consiliului Concurenţei şi adoptarea deciziilor
ACT EMIS DE: Consiliul Concurentei
ACT PUBLICAT ÎN MONITORUL OFICIAL NR. 792 din 08 noiembrie 2011



SmartCity1


În baza prevederilor art. 20 alin. (4) lit. d), ale art. 27 alin. (1), precum şi ale art. 28 alin. (1) din Legea concurenţei nr. 21/1996, republicată, cu modificările şi completările ulterioare,preşedintele Consiliului Concurenţei emite următorul ordin: Articolul 1În urma adoptării în plenul Consiliului Concurenţei, se pune în aplicare Regulamentul privind desfăşurarea audierilor în cadrul Consiliului Concurenţei şi adoptarea deciziilor, prevăzut în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin. Articolul 2Compartimentele de specialitate din cadrul Consiliului Concurenţei vor urmări punerea în aplicare a prevederilor prezentului ordin. Articolul 3Prezentul ordin intră în vigoare la data publicării în Monitorul Oficial al României, Partea I. Preşedintele Consiliului Concurenţei, Bogdan Marius Chiriţoiu Bucureşti, 7 octombrie 2011. Nr. 789. ANEXĂREGULAMENT privind desfăşurarea audierilor în cadrul Consiliului Concurenţei şi adoptarea deciziilor În temeiul art. 27 alin. (1) din Legea concurenţei nr. 21/1996, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, Consiliul Concurenţei adoptă prezentul regulament. Introducere Regulamentul are ca obiect reglementarea procedurii de desfăşurare a audierilor în cadrul Consiliului Concurenţei, conform Legii concurenţei nr. 21/1996, republicată, cu modificările şi completările ulterioare. Procedura audierilor cuprinde 3 etape, şi anume: A. etapa premergătoare; B. şedinţa de audiere propriu-zisă; C. deliberarea, adoptarea şi comunicarea deciziilor. A. Etapa premergătoare reprezintă etapa în care se derulează activităţile de pregătire a desfăşurării şedinţei de audieri. Articolul 1
(1) Preşedintele Consiliului Concurenţei, după primirea raportului de investigaţie, decide dacă este necesară organizarea de audieri pentru dezbaterea acestuia. Dacă nu este decisă organizarea de audieri, se va solicita părţilor implicate, odată cu trimiterea raportului de investigaţie, ca, în termen de cel mult două săptămâni de la primirea raportului, să comunice dacă doresc ca raportul să fie dezbătut în cadrul unei audieri. Dacă părţile optează pentru organizarea de audieri, preşedintele Consiliului Concurenţei va fixa data la care acestea vor avea loc.
(2) Secretarul de şedinţă transmite părţilor pentru fiecare caz data şedinţei de audieri fixată de către preşedintele Consiliului Concurenţei pentru cazul lor.
(3) Odată cu fixarea datei audierii, preşedintele va hotărî, împreună cu membrii Plenului Consiliului Concurenţei, dacă audierea se va face de către toţi membrii plenului sau de către o comisie formată din 3 membri ai acestuia, conform art. 20 alin. (41) din Legea nr. 21/1996, republicată, cu modificările şi completările ulterioare (denumită în continuare lege).
(4) În baza hotărârii Plenului Consiliului Concurenţei, prin ordin semnat de preşedinte, se va stabili totodată şi componenţa comisiei care va participa la audiere şi la adoptarea deciziei în cazul respectiv.
Articolul 2
(1) Preşedintele Consiliului Concurenţei propune desemnarea unui secretar de şedinţă cu atribuţii permanente.
(2) Secretarul de şedinţă redactează ordinea de zi şi mapa şedinţei de audieri, pe baza documentelor primite de la raportor.
(3) Secretarul de şedinţă verifică, cu o săptămână înainte de ziua fixată pentru audiere, existenţa la dosar a formalităţilor privind îndeplinirea procedurii de convocare, potrivit demersurilor realizate de raportor.
(4) În cazul în care dovada de comunicare a convocării nu s-a întors, secretarul de şedinţă solicită telefonic persoanei convocate să confirme în scris, pe orice cale, inclusiv fax, e-mail, scrisoare, că are cunoştinţă de termenul şi ora stabilite pentru desfăşurarea şedinţei de audiere.
(5) În cazul în care dovada de comunicare a convocării există în dosar, dar procedura de convocare nu poate fi considerată legal îndeplinită întrucât lipsesc anumite elemente, cum ar fi numele şi calitatea primitorului ori ştampila întreprinderii sau asociaţiei de întreprinderi ori în cazul în care convocarea este restituită cu menţiunea că persoana convocată nu locuieşte sau nu are sediul la adresa indicată, se poate dispune efectuarea de urgenţă a procedurii de convocare.
(6) Efectuarea de urgenţă a procedurii de convocare se dispune de preşedintele Consiliului Concurenţei şi se realizează prin deplasarea unui reprezentant al instituţiei la sediul sau la domiciliul persoanei convocate.
(7) Îndeplinirea procedurii de convocare se verifică şi în cadrul şedinţei de audiere, prin grija secretarului de şedinţă. Preşedintele poate dispune amânarea audierii pentru o dată ulterioară care va fi comunicată părţilor prezente, în cazul în care persoana faţă de care procedura de convocare nu a fost îndeplinită nu este prezentă sau este prezentă şi solicită acest lucru în vederea pregătirii apărării. În situaţia în care persoana faţă de care procedura de convocare nu a fost îndeplinită este prezentă şi nu solicită amânarea audierilor, preşedintele dispune continuarea şedinţei de audiere.
Articolul 3
(1) Secretarul de şedinţă pregăteşte şedinţa de audieri prin afişarea listei cu ordinea de zi pe pagina de internet a instituţiei şi în anticamera sălii de audieri.
(2) Lista cuprinzând ordinea de zi a şedinţei de audieri menţionează numărul dosarului, datele de identificare a părţilor convocate şi obiectul cauzei.
(3) Dacă în cadrul aceleiaşi şedinţe au loc audieri în mai multe cauze, fiecare dosar este numerotat distinct şi se precizează ora la care se va face audierea pentru fiecare caz.
(4) Ordinea cronologică a cauzelor se stabileşte ţinând seama de numărul dosarului şi anul înregistrării acestuia la Consiliul Concurenţei.
Articolul 4
(1) Secretarul de şedinţă multiplică lista cuprinzând ordinea de zi şi mapa de şedinţă şi le distribuie membrilor Plenului Consiliului Concurenţei care participă la şedinţa de audieri, menţionând şi numele reprezentanţilor părţilor prezenţi la audiere.
(2) Transmiterea listei cuprinzând ordinea de zi şi a mapelor de şedinţă se face cel târziu odată cu comunicarea raportului de investigaţie către întreprinderile a căror audiere s-a dispus.
(3) Secretarul de şedinţă execută orice alte sarcini încredinţate de către preşedintele Consiliului Concurenţei sau de către membrul Plenului Consiliului Concurenţei care prezidează şedinţa de audieri, după caz.
(4) Secretarul de şedinţă poate asigura accesul la dosar şi comunicarea cu părţile, poate asigura asistenţă membrilor Plenului Consiliului Concurenţei, la solicitarea acestora, şi întocmeşte minuta deliberărilor pentru fiecare cauză, indiferent dacă au avut loc sau nu audieri.B. Şedinţa de audieri propriu-zisă
Articolul 5
(1) Având în vedere obligaţia respectării confidenţialităţii informaţiilor comerciale ale părţilor, şedinţele de audieri nu sunt publice.
(2) La şedinţa de audieri participă membrii Plenului Consiliului Concurenţei sau membrii comisiei de soluţionare desemnaţi pentru audierea respectivă, după caz, raportorul împreună cu echipa de investigaţie şi părţile sau reprezentanţii şi consultanţii acestora. La şedinţă pot participa şi secretarul general, directorul direcţiei de specialitate din care face parte raportorul şi directorul Direcţiei juridic-contencios şi/sau inspectorul de concurenţă desemnat de acesta.
(3) În măsura în care este necesar şi util stabilirii adevărului în cauza investigată, preşedintele Consiliului Concurenţei poate desemna experţi şi poate admite participarea şi audierea autorului plângerii şi a oricărei persoane fizice sau juridice care deţine date şi informaţii relevante, la solicitarea acestora, conform art. 43 alin. (2) din lege.
(4) La şedinţă pot participa şi alte persoane interesate din cadrul Consiliului Concurenţei, cu încuviinţarea prealabilă a preşedintelui Consiliului Concurenţei, solicitată în scris înainte de începerea şedinţei de audieri.
Articolul 6
(1) Preşedintele Consiliului Concurenţei sau, în lipsa acestuia, persoana desemnată să îl înlocuiască, potrivit legii, conduce şedinţa de audieri în calitate de preşedinte de şedinţă.
(2) Preşedintele de şedinţă declară şedinţa de audieri deschisă şi asigură respectarea ordinii în cadrul acesteia, putând lua măsurile care se impun în acest sens.
(3) Preşedintele de şedinţă dă cuvântul secretarului de şedinţă în vederea anunţării cauzei în care are loc audierea. În continuare, secretarul de şedinţă face apelul persoanelor convocate, identitatea reprezentanţilor acestora, după caz, fiind verificată anterior începerii şedinţei de audieri pe bază de documente de identitate.
(4) Preşedintele de şedinţă dă cuvântul, în ordine, raportorului şi părţilor audiate, în scopul prezentării concluziilor raportului, a apărărilor sau a susţinerilor părţilor, considerate de acestea relevante faţă de constatările şi propunerile raportului şi, în special, în scopul clarificării aspectelor esenţiale de fapt şi de drept, care ţin de cazul analizat.
(5) Audierea părţilor se va face separat în situaţia în care faptele din raportul de investigaţie privesc posibile acorduri verticale sau comportamente unilaterale şi se doreşte păstrarea confidenţialităţii cu privire la faptele imputabile părţilor şi la informaţiile cu caracter comercial ale acestora.
(6) În vederea clarificării aspectelor esenţiale, dacă apreciază că sunt necesare explicaţii suplimentare, membrii Plenului Consiliului Concurenţei pot adresa întrebări atât echipei de investigaţie, cât şi părţilor audiate, fără ca din conţinutul acestora să rezulte posibila lor opţiune în ceea ce priveşte soluţionarea cazului. Răspunsurile echipei de investigaţie vor fi prezentate de raportor sau de alt membru al echipei de investigaţie desemnat de către raportor.
(7) Comunicarea între membrii Plenului Consiliului Concurenţei şi părţi, inclusiv între membrii Plenului Consiliului Concurenţei şi echipa de investigaţie, se face prin preşedintele de şedinţă. Pentru facilitarea comunicării, preşedintele de şedinţă poate încuviinţa, atunci când consideră necesar, ca membrii Plenului Consiliului Concurenţei să adreseze întrebări direct părţilor sau echipei de investigaţie.
(8) Preşedintele de şedinţă poate da cuvântul în replică raportorului sau altui membru al echipei de investigaţie, desemnat de raportor, iar în final este ascultată partea audiată, care va prezenta concluziile sale finale.
(9) La finalul şedinţei de audieri, preşedintele de şedinţă va aduce la cunoştinţă părţilor audiate faptul că, potrivit art. 52 alin. (2) din lege, au posibilitatea să obţină o diminuare a amenzii dacă, în cadrul audierilor, recunosc expres săvârşirea faptei contravenţionale, precizând în acelaşi timp dacă este necesar ca recunoaşterea să fie însoţită de remedii propuse de către parte. Remediile vor putea fi propuse şi în scris, ulterior audierilor, iar acordarea reducerii de amendă este condiţionată de acceptarea acestora de către Consiliul Concurenţei.
(10) Preşedintele de şedinţă va putea solicita evacuarea din sală a oricărei persoane care nu respectă ordinea şedinţei sau care nu întruneşte condiţiile pentru a participa la audieri, prevăzute în acest regulament. Preşedintele va putea dispune, de asemenea, luarea unor pauze sau continuarea şedinţei de audieri la o altă dată, cu consultarea membrilor prezenţi ai Plenului Consiliului Concurenţei.
Articolul 7
(1) Secretarul de şedinţă consemnează, prin note scrise, dezbaterile care au loc în cadrul şedinţei de audieri.
(2) Totodată, dezbaterile din cadrul şedinţei de audieri sunt înregistrate pe suport audiovideo, prin grija Secretariatului General al Consiliului Concurenţei, în colaborare cu serviciul IT al instituţiei, dacă este cazul. Părţile audiate sau alte persoane prezente în cadrul şedinţei nu pot folosi niciun fel de dispozitive de înregistrare a dezbaterilor.
Articolul 8După audierea părţilor şi finalizarea dezbaterilor, preşedintele de şedinţă declară şedinţa închisă. Articolul 9
(1) La încheierea dezbaterilor, preşedintele de şedinţă, după consultarea cu ceilalţi membri ai Plenului Consiliului Concurenţei, dispune fie ca deliberarea să se facă în aceeaşi zi, fie ca aceasta să se amâne pentru o altă dată, care nu va depăşi însă un interval de timp de 15 zile lucrătoare.
(2) În situaţia în care, din cauza complexităţii deosebite a cauzei sau din alte cauze care ţin de activitatea instituţiei, deliberarea nu este posibilă, aceasta se poate amâna pentru un alt termen de cel mult 15 zile lucrătoare, cu înştiinţarea părţilor de către secretarul de şedinţă.
Articolul 10
(1) După închiderea dezbaterilor, secretarul de şedinţă întocmeşte procesul-verbal al şedinţei de audieri pe baza notelor sale scrise, câte un exemplar al acestuia fiind transmis şi raportorului, şi părţilor.
(2) Totodată, prin grija Secretariatului General al Consiliului Concurenţei, într-un termen rezonabil, conţinutul dezbaterilor, înregistrate pe suport audiovideo, va fi transcris pe suport material.
Articolul 11
(1) Pentru fiecare cauză se constituie un dosar distinct, care cuprinde toate actele şi lucrările legate de procedura audierii, precum raportul de investigaţie şi anexele acestuia, observaţiile părţilor la raportul de investigaţie, convocările şi dovezile de înmânare a acestora, procesul-verbal de şedinţă, actele depuse de părţi în timpul audierilor şi după închiderea acestora şi, după caz, orice alt document supus atenţiei Plenului Consiliului Concurenţei.
(2) Arhivarea documentelor din dosar se face prin grija Secretariatului General al Consiliului Concurenţei.C. Deliberarea, adoptarea şi comunicarea deciziilor
Articolul 12
(1) Procedura deliberării are un caracter secret, la aceasta participând exclusiv membrii Plenului Consiliului Concurenţei.
(2) În urma deliberărilor, Plenul Consiliului Concurenţei sau comisia de soluţionare delegată de acesta adoptă o soluţie cu privire la cazul în discuţie.
Articolul 13Dacă este necesar, Direcţia relaţii externe şi comunicare solicită, la iniţiativa Plenului Consiliului Concurenţei, informaţii în cadrul Reţelei Europene de Concurenţă cu privire la aspecte specifice cazului în discuţie. Articolul 14
(1) Deciziile asupra cazului se iau cu majoritatea de voturi ale membrilor Plenului Consiliului Concurenţei sau, după caz, ale membrilor comisiei, preşedintele de şedinţă formulând ultimul punctul său de vedere.
(2) După închiderea deliberărilor, preşedintele de şedinţă dictează secretarului de şedinţă soluţia adoptată de Plenul Consiliului Concurenţei, acesta întocmind minuta în care se consemnează rezultatul deliberărilor.
(3) Secretarul de şedinţă consemnează, dacă este cazul, şi opinia separată, astfel cum îi este comunicată de autorul sau autorii acesteia.
(4) După întocmirea minutei şi a opiniei sau opiniilor separate, secretarul de şedinţă consemnează soluţia şi opiniile separate în condica de şedinţă şi transmite o copie a acesteia raportorului.
(5) De asemenea, secretarul de şedinţă înscrie soluţia în registrul de deliberări. În registrul de deliberări semnează toţi membrii Plenului Consiliului Concurenţei care au participat la deliberări.
Articolul 15
(1) Decizia se redactează de către secretarul de şedinţă, se semnează de către preşedinte şi se comunică părţilor de îndată, prin grija secretarului de şedinţă sau a direcţiei de concurenţă din care face parte raportorul investigaţiei, conform dispoziţiei preşedintelui, fără a se depăşi un termen de 30 de zile de la data deliberării. În situaţii excepţionale, justificate de complexitatea cazului, acest termen se poate prelungi cu cel mult 15 zile. După primirea deciziei de către părţi, aceasta va fi publicată şi pe pagina de internet a Consiliului Concurenţei, în limba română, însoţită de un rezumat în limba engleză.
(2) Prevederile alin. (1) se aplică şi pentru deciziile de acceptare a angajamentelor adoptate în baza art. 462 din Legea nr. 21/1996, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.
Articolul 16Prezentul regulament va fi pus în aplicare prin ordin al preşedintelui Consiliului Concurenţei şi va fi publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I.



SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 789/2011

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 789 din 2011
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Ordin 789/2011
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu