ORDIN Nr. 787
din 2 august 2006
privind aprobarea
Procedurilor de implementare, monitorizare si evaluare a subprogramului
„Asistenta tehnica pentru pregatirea de proiecte, finantabile prin Programul
operational regional 2007-2013"
ACT EMIS DE:
MINISTERUL INTEGRARII EUROPENE
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 736 din 30 august 2006
In baza dispoziţiilor:
- Legii nr. 315/2004 privind dezvoltarea regională în
România, cu modificările şi completările ulterioare;
- art. 7 din Hotărârea Guvernului nr. 811/2006
privind finanţarea din bugetul Ministerului Integrării Europene a asistentei
tehnice pentru pregătirea de proiecte de investiţii publice, finanţabile prin
Programul operaţional regional 2007-2013,
în temeiul prevederilor art. 6 alin. (4) din Hotărârea
Guvernului nr. 243/2006 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului
Integrării Europene,
ministrul integrării europene emite prezentul ordin.
Art. 1. - Se aprobă Procedurile de implementare,
monitorizare şi evaluare a subprogramului „Asistenţă tehnică pentru pregătirea
de proiecte, finanţabile prin Programul operaţional regional 2007-2013",
prevăzute în anexa*) care face parte integrantă din prezentul ordin.
Art. 2. - Autoritatea de management pentru Programul
operaţional regional, prin Direcţia politici regionale şi coordonare program,
va duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.
Art. 3. - Prezentul ordin se publică în Monitorul
Oficial al României, Partea I.
Ministrul integrării europene,
Anca Daniela Boagiu
*) Anexa este reprodusă în facsimil.
ANEXA
PROCEDURI
de implementare, monitorizare şi evaluare a
subprogramului „Asistenţă tehnică pentru pregătirea de proiecte, finanţabile prin Programul operaţional
regional 2007-2013"
1. Importanţa Subprogramului
Pentru a putea accesa şi asigura absorbţia fondurilor
europene alocate României în calitate de viitor Stat Membru al Uniunii
Europene, prin implementarea diferitelor Programe Operaţionale, între care se
numără şi Programul Operaţional Regional 2007-2013 (POR), trebuie să existe un
portofoliu de proiecte mature, cu studii tehnice şi detalii de execuţie
corespunzătoare, pregătite de implementare la 1 ianuarie 2007.
In scopul pregătirii unui portofoliu de proiecte
finanţabile prin Programul Operaţional Regional 2007-2013, Ministerul
Integrării Europene a iniţiat subprogramul „Asistenţă tehnică pentru pregătirea
portofoliului de proiecte, finanţabile prin Programul Operaţional Regional
2007-2013", finanţat din bugetul propriu al instituţiei.
Proiectele care vor beneficia de Asistentă Tehnică
contribuie la realizarea obiectivelor Strategiei Naţionale de Dezvoltare
Regională a Planului Naţional de Dezvoltare 2007-2013, privind diminuarea
decalajelor de dezvoltare dintre regiunile şi zonele ţării, prin investiţii în
diferite tipuri de infrastructură şi mediu de afaceri, investiţii care vor
contribui la creşterea coeziunii economice şi sociale în România.
Proiectele pregătite tehnic vor urma procesul de
selecţie specific Fondurilor Structurale, în cadrul mecanismului de
implementare a POR, care va deveni operaţional la cel mult 3 luni de la data
aprobării acestuia de către Comisia Europeană.
2. Obiectivele Subprogramului
2.1. Obiectivul general al Subprogramului vizează sprijinirea autorităţilor locale în
pregătirea unor proiecte mature de investiţii în infrastructura de drumuri,
infrastructura de afaceri, infrastructura de turism şi infrastructura urbană,
având ca scop dezvoltarea infrastructurală a regiunilor şi implicit absorbţia
fondurilor structurale alocate prin Programul Operaţional Regional.
2.2. Obiectivele specifice ale Subprogramului
constau în elaborarea documentaţiei de proiectare
pentru realizarea obiectivelor prevăzute pentru fiecare proiect din cele 27
loturi în două faze (Anexa nr.1):
- Faza 1 (Studiul de Fezabilitate) cuprinde revizuirea/actualizarea Studiilor de Fezabilitate în
conformitate cu prevederile legale, inclusiv
efectuarea de investigaţii, la faţa locului, în vederea confirmării
fezabilităţii tehnice a proiectelor şi obţinerii unei baze reale de calcul
pentru costurile de construcţie şi proiectare (Anexa
nr. 2);
- Faza 2 (Proiectul
Tehnic, inclusiv Detaliile de execuţie - DDE) cuprinde
dezvoltarea Proiectului Tehnic, inclusiv a Detaliilor de execuţie (DDE) - Anexa nr.3.
3. Bugetul Subprogramului
Bugetul total estimat al Subprogramului este de 82.009
mii lei, sumă care se regăseşte în bugetul pe anul 2006 al Ministerului
Integrării Europene la Capitolul 80.01 "Acţiuni generale economice,
comerciale şi de muncă", titlul "Alte transferuri", articolul
55.01.13 „Programe de dezvoltare".
4. Cadrul instituţional şi perioada de implementare a Subprogramului
- Cadrul legal al
subprogramului îl constituie Hotărârea de Guvern nr. 811/2006 privind finanţare
din bugetul Ministerului Integrării Europene a Asistenţei Tehnice pentru
pregătirea de proiecte de investiţii publice, finanţabile prin Programul
Operaţional Regional 2007-2013;
- Din Lista anexată
Hotărârii de Guvern nr. 811/2006 care cuprinde 96 de proiecte, în cadrul
Subprogramului vor fi pregătite un număr de 89 de proiecte, conform Anexei
nr.1. Un număr de 7 proiecte nu mai fac obiectul Subprogramului din următoarele
considerente:
- 3 proiecte deoarece
beneficiarul nu se încadrează în categoria beneficiarilor eligibili stabiliţi
prin POR (Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale);
- 1 proiect deoarece
activităţile acestuia nu se încadrează în domeniile de intervenţie finanţate
prin POR (finanţabil prin Programul Operaţional Sectorial pentru Infrastructura
de Mediu);
- 1 proiect neeligibil pentru
domeniile de intervenţie finanţate prin POR;
- 2 proiecte deoarece beneficiarii
au optat pentru alte surse de finanţare ale acestora.
- Ministerul Integrării
Europene, în calitate de Autoritate Contractantă a Subprogramului, pregăteşte
cu sprijinul asistenţei tehnice numai acele proiecte din Lista anexată
Hotărârii de Guvern nr. 811/2006 care sunt în concordanţă cu obiectivele
Strategiei Naţionale de Dezvoltare a Planului Naţional de Dezvoltare 2007-2013.
In acest sens, Ministerul Integrării Europene poate opera modificări în Lista
anexată Hotărârii de Guvern nr. 811/2006, în vederea excluderii acelor proiecte
care nu se încadrează în domeniile de intervenţie finanţate prin Programul
Operaţional Regional;
- In cadrul Direcţiei
Generale Autoritatea de Management pentru Programul Operaţional Regional, din
cadrul Ministerului Integrării Europene funcţionează Unitatea de Management a
Subprogramului (UMS). Structura organizatorică, numărul de persoane,
atribuţiile şi responsabilităţile sunt stabilite prin Ordin intern al
ministrului integrării;
- Termenul de implementare a subprogramului este 31
Martie 2007.
5. Promovarea subprogramului
In vederea achiziţionării de servicii de asistenţă
tehnică Ministerul Integrării Europene a publicat Anunţul de participare şi
Anunţul de intenţie în Monitorul Oficial al României, Partea VI „Achiziţii publice".
Pentru informarea clară şi unitară a tuturor
potenţialilor ofertanţi, Anunţul de participare a fost publicat în presa
centrală şi pe pagina de web a instituţiei www.mie.ro.
6. Reguli cu privire la licitaţia de achiziţionare de servicii de asistenţă tehnică
Procedura aplicată pentru atribuirea contractului de
furnizare de servicii este licitaţie deschisă, conform Ordonanţei de
Urgenţă a Guvernului nr. 60/2001 privind achiziţiile publice, în vigoare la
data publicării în Monitorul Oficial a Anunţului de participare şi Anunţului de
intenţie. Ofertanţii pot depune oferte pentru un lot, mai multe loturi sau toate
loturile.
Durata contractului de furnizare de servicii este de 5
luni de la data semnării contractului de către ambele părţi. Pentru achiziţii
ulterioare se poate aplica procedura de negociere directă cu o singură sursă.
Criteriul utilizat pentru atribuirea contractului de
furnizare de servicii este „Oferta cea mai avantajoasă din punct de vedere tehnico-economic".
6.1 Eligibilitatea Ofertanţilor
Subprogramul se adresează societăţilor
comerciale, institutelor de proiectare,societăţilor de consultanţă,
persoanelor juridice române, cu atribuţii şi experienţă în domeniul proiectării şi consultanţei
în lucrări de construcţii, îndeosebi lucrări de infrastructură.
Mai multe persoane juridice sau fizice au dreptul de a
se asocia în scopul depunerii unei oferte comune.
Filialele agenţilor economici, cu personalitate
juridică română, au dreptul de a participa la procedura pentru atribuirea contractului de achiziţie publică în
nume propriu şi, în acest
scop, trebuie să prezinte documente care dovedesc eligibilitatea,
înregistrarea, capacitatea
tehnica şi capacitatea economico-financiara, proprii
filialei.
Potenţialii solicitanţi nu sunt în drept să participe
la licitaţie dacă:
a) Sunt în stare de faliment sau pe cale de lichidare,
au afacerile administrate de către tribunal, au început proceduri de
aranjamente cu creditorii, au activitatea suspendată sau sunt în orice situaţie
analogă provenind dintr-o procedură similară prevăzuta în legislaţia şi
reglementările în vigoare;
b) Nu şi-au îndeplinit obligaţiile prevăzute în legi
speciale;.
c) Nu şi-au îndeplinit obligaţiile contractuale
rezultate din derularea altor Programe cu finanţare de la bugetul de stat sau
din fondurile Comisiei Europene;
d) Nu şi-au îndeplinit obligaţiile de plată către bugetul
de stat, bugetul asigurărilor sociale de stat, fondul asigurărilor de sănătate
şi fondul de şomaj, conform prevederilor legale;
e) Nu şi-au îndeplinit obligaţiile de plată a taxelor
şi impozitelor locale, conform prevederilor legale;
f) Au furnizat informaţii eronate altor Autorităţi
Contractante în cadrul unor programe, indiferent de sursa de finanţare;
g) Nu şi-au îndeplinit obligaţiile provenind dintr-un
contract finanţat din fondurile Comisiei Europene şi/sau bugetul României;
h) Au încercat să obţină informaţii confidenţiale sau
să influenţeze comisia de evaluare in timpul procesului
de evaluare a proiectelor în cadrul Licitaţiilor
anterioare;
6.2 Prezentarea Ofertelor
Ofertele se depun la sediul Ministerului Integrării
Europene până la data de 21 august 2006, ora 12.00.
Oferta trebuie să conţină propuneri financiare pentru
fiecare proiect din lotul ofertat. Ofertanţii pot depune oferte pentru un lot,
mai multe loturi sau toate loturile.
Nu sunt admise oferte alternative.
6.3 Deschiderea şi Evaluarea Ofertelor
Deschiderea ofertelor are loc în data de 21 august 2006,
ora 12.30, la sediul Ministerului Integrării Europene.
La deschiderea ofertelor au dreptul de a participa
membrii Comisie de Evaluare şi reprezentanţii mandataţi ai ofertanţilor. Absenta
unui ofertant de la deschiderea ofertelor nu va atrage după sine respingerea
ofertei respective.
7. Comisia de evaluare
Ministerul Integrării Europene are responsabilitatea
organizării licitaţiei deschise pentru contractarea de asistenţă tehnică. In
acest scop, va stabili componenţa Comisiei de evaluare, denumită în continuare
Comisie, şi va asigura spaţiul necesar derulării licitaţiei.
Comisia va fi formată din angajaţi ai Ministerului
Integrării Europene şi un evaluator tehnic independent, astfel:
- Preşedinte;
- Secretar;
- 4 membri;
- 2 rezerve.
Membrii Comisiei şi preşedintele au drept de vot. Evaluatorul va fi selectat în baza unui contract de
servicii.
Secretarul va asigura redactarea Raportului de evaluare
a ofertelor şi a Procesului-verbal al şedinţei de evaluare.
Membrii Comisiei şi preşedintele trebuie aleşi dintre
specialiştii cu experienţă în analiza planurilor de afaceri, a investiţiilor şi
a documentelor financiar-contabile.
Comisia de evaluare a ofertelor se numeşte prin Ordin al
Ministrului Integrării Europene.
7.1 Atribuţiile
Comisiei de evaluare
Comisia de evaluare răspunde de următoarele activităţi:
a) deschiderea, examinarea şi evaluarea ofertelor;
b) verificarea eligibilităţii, înregistrării
şi a îndeplinirii criteriilor referitoare la capacitatea tehnică şi
economico-financiară de către ofertanţi;
c) stabilirea punctajului
pentru fiecare ofertă;
d) prezentarea Ministrului integrării europene a
ofertei/ofertele câştigătoare, în vederea încheierii contractului.
Evaluarea ofertelor se face de către Comisia de evaluare conform metodei: Cost/Calitate. Această metodă presupune clasificarea ofertelor în ordinea
descrescătoare a punctajelor cumulate, tehnic şi financiar.
Punctajul maxim este de 100 puncte (Punctaj tehnic - 40
puncte; Punctaj financiar - 60 puncte), conform următoarei grilei:
Punctajul Tehnic
Punctajul tehnic - total 40 puncte - structurat astfel:
NR
|
CRITERII
|
PUNCTAJ
|
1.
|
Experienţa persoanelor cheie propuse (personal tehnic
de specialitate) conform cerinţelor din Caietul de sarcini (CV-uri).
|
20
|
- inginer proiectant - construcţii civile
|
|
peste 10 ani experienţă în domeniu
|
5
|
între 5-10 ani experienţă în domeniu
|
3
|
5 ani experienţă în domeniu
|
1
|
- inginer - construcţii civile
|
|
peste 10 ani experienţă în domeniu
|
5
|
între 5-10 ani experienţă în domeniu
|
3
|
5 ani experienţă în domeniu
|
1
|
- economist /inginer- specialist
analiză cost-beneficiu
|
|
peste 10 ani experienţă în domeniu
|
5
|
între 5-10 ani experienţă în domeniu
|
3
|
5 ani experienţă în domeniu
|
1
|
- inginer/economist - specialist în evaluarea
impactului de mediu
|
|
peste 10 ani experienţă în domeniu
|
5
|
NR
|
CRITERII
|
PUNCTAJ
|
|
între 5-10 ani experienţă în domeniu
|
3
|
5 ani experienţă în domeniu
|
1
|
2.
|
Disponibilitate şi capacitate de transfer de know-how
|
2
|
3.
|
Lista privind contractele de furnizare de
servicii cu activităţi similare realizate (se va menţiona denumirea
beneficiarului, valoarea contractului, gradul de finalizare şi o scurtă
descriere a activităţilor contractului):
|
4
|
- Număr contracte similare realizate
Oferta cu numărul maxim de
contracte realizate primeşte punctajul maxim. Restul ofertelor vor avea
punctajul calculat conform următoarei formule:
Punctajul ofertei „X" = Număr contracte ale ofertei„X''/Numărul maxim de
contracte x Punctajul maxim
|
2
|
- Valoarea totală a contractelor
similare realizate
Oferta cu valoarea totală maximă de contracte realizate primeşte
punctajul maxim. Restul ofertelor vor avea punctajul calculat
conform următoarei formule:
Punctajul ofertei „X" =
Valoare totală contracte ale
ofertei„X''/Valoare maximă
totală contracte x Punctajul
maxim
|
1
|
- Număr de contracte similare
realizate în România
|
1
|
4.
|
Descrierea activităţilor care vor fi subcontractate (dacă este
cazul), procentul de subcontractare (fără a se preciza valoarea), precum şi
obligaţiile fiecărui membru al asociaţiei (activităţile pe care fiecare
membru al asociaţiei le va desfăşura) dacă este cazul unei asociaţii
|
10
|
- fără subcontractori
|
10
|
1. Intre 1-3 subcontractori:
|
6
|
- Dacă cel puţin 1 subcontractor
este firmă cu capital majoritar românesc
|
4
|
- Dacă nici un subcontractor nu
este firmă cu capital majoritar românesc
|
2
|
|
2. Peste 3 subcontractori
|
4
|
- Dacă cel puţin 1 subcontractor
este firmă cu capital majoritar românesc
|
3
|
- Dacă nici un subcontractor nu
este firmă cu capital majoritar românesc
|
1
|
5.
|
Grafic de executare a lucrărilor (programarea, eşalonarea şi
durata activităţilor propuse).
|
4
|
|
Total
|
40
|
Punctajul Financiar
Punctajul financiar - total 60 puncte - structurat
astfel:
NR
|
CRITERIU
|
PUNCTAJ
|
1.
|
Oferta financiară elaborată pentru fiecare proiect din lot,
detaliată pe activităţi clare şi bine justificate, repartizate pe cele două
faze ale contractului de servicii prevăzute în
Caietul de Sarcini.
|
60
|
|
Total
|
60
|
7.2 Raportul de evaluare
Raportul de evaluare se întocmeşte de către secretarul
Comisiei de evaluare, se semnează de către preşedintele Comisiei, membrii
Comisiei şi se aprobă de Ministrul Integrării Europene.
Raportul de evaluare trebuie să
conţină descrierea clară şi argumentată a motivaţiei atribuirii contractului de
furnizare de servicii.
8. Condiţiile de încheiere a contractului de
furnizare de servicii
Autoritatea Contractantă notifică firma câştigătoare a
licitaţiei şi încheie contractul defurnizare de servicii, conform modelului
prezentat în Anexa nr. 4, în trei exemplare originale.
Două exemplare ale contractului revin
Autorităţii Contractante şi un exemplar
Prestatorului.
9. Efectuarea plăţilor
Ministerul Integrării Europene, în calitate de
Autoritate Contractantă, va efectua plata către Prestatorul contractului de
furnizare de servicii, pentru fiecare proiect din lotul ofertat.
In cazul în care Prestatorul, după evaluarea Studiului
de Fezabilitate, constată că proiectul nu poate fi dezvoltat (exemplu: nu
există o soluţie tehnică acceptabilă; nu sunt întrunite condiţiile pentru
implementarea proiectului ca de exemplu lipsa titlului de proprietate asupra
terenului etc) proiectul este exclus de la pregătire, iar valoarea contractului
se va diminua cu valoarea corespunzătoare serviciilor aferente etapelor
subsecvente, pentru proiectul în cauză.
Prestatorul poate modifica, în funcţie de anumite
situaţii obiective întâlnite în derularea contractului, activităţile iniţiale
din ofertă, cu condiţia notificării Autorităţii Contractante fără a modifica valoarea totală a
ofertei.
9.1 Documente şi modalităţi de plată
Plata avansului
Pentru obţinerea avansului, Prestatorul va depune o
cerere de plată (Anexa nr.6) însoţită de următoarele documente:
a) garanţie bancară pentru întreaga valoare a
avansului, valabilă pe durata derulării contractului, la care se adaugă 30 de
zile după data finalizării acestuia;
b) identificarea financiară (Anexa nr. 5);
c) factura fiscală;
d) raportul asupra analizei Studiului de Fezabilitate
pentru fiecare proiect în parte, aprobat de beneficiarul proiectului şi avizat
de Autoritatea Contractantă (Anexa nr.7).
Valoarea avansului reprezintă 30% din valoarea totală a
contractului.
Plata avansului se face intr-un
cont deschis la Trezorerie sau la o bancă Comercială în cazul persoanelor
juridice străine, numai după aprobarea de către Autoritatea Contractantă (UMS)
a Raportului asupra Analizei asupra Studiului de Fezabilitate pentru fiecare
proiect în parte şi depus la Autoritatea Contractantă după prima lună de la
semnarea contractului.
Plata intermediară
Plata tranşelor intermediare poate fi solicitată,
separat pentru fiecare proiect din componenţa lotului, pe măsura derulării
contractului, pe baza următoarelor documente:
a) cererea de plată din partea Prestatorului, în care
se va menţiona denumirea proiectului şi lotul din care face parte (Anexa nr.6);
b) factura fiscală;
c) sumar al lucrărilor executate, defalcate pe proiecte
(Anexa nr.9);
d) raportul final pentru fiecare proiect al lotului,
aprobat de beneficiarul proiectului şi avizat de Autoritatea Contractantă.
Plata finală
Plata tranşei finale se va achita în termen de maxim 28
de zile de la primirea avizului favorabil de către Prestator acordat de
Autoritatea Contractantă pe baza raportului final aprobat de beneficiarul
proiectului.
Documentele necesare plăţii tranşei finale sunt:
a) cererea de plată din partea Prestatorului, în care
se va menţiona denumirea proiectului şi lotul din care
face parte;
b) factura fiscală;
c) sumar al lucrărilor executate, defalcate pe
proiecte;
d) raportul final pentru fiecare proiect al lotului,
aprobat de beneficiarul proiectului şi avizat de Autoritatea Contractantă;
e) proces verbal de predare-primire
a documentaţiei semnat de MIE (Autoritatea Contractantă) - Studiul de
Fezabilitate şi Proiectul Tehnic, conform cerinţelor din Caietul de Sarcini.
Tranşa finală poate fi solicitată şi pe întreaga
valoare a lotului, dacă nu au fost solicitată plata avansului sau plata unor
tranşe intermediare.
Autoritatea Contractantă poate suspenda plata atunci
când la verificarea Raportului Final se constată faptul că există diferenţe
între devizul de cheltuieli prezentat la sfârşitul contractului şi cel întocmit
de către Prestator la momentul întocmirii şi prezentării ofertei, în condiţiile
în care nu notifică Autoritatea Contractantă asupra modificărilor operate
(conform pct.9).
10. Monitorizarea
Ministerul Integrării Europene este responsabil de
derularea subprogramului „Asistenţă tehnică pentru pregătirea de proiecte,
finantabile prin Programul Operaţional Regional 2007-2013".
Ministerul Integrării Europene va monitoriza
respectarea de către Prestatorul de furnizare de servicii a clauzelor
contractuale.
Indicatori de monitorizare:
- Număr Studii de
Fezabilitate aprobate de beneficiar;
- Număr Studii de
Fezabilitate avizate de Autoritatea Contractantă;
- Număr Studii de
Fezabilitate respinse de Autoritatea Contractantă;
- Număr Studii de Fezabilitate respinse de beneficiar;
- Număr Studii de
Fezabilitate revizuite la propunerea beneficiarului;
- Număr Studii de
Fezabilitate nefinalizate;
- Număr Proiecte Tehnice
aprobate de beneficiar;
- Număr Proiecte Tehnice
avizate de Autoritatea Contractantă;
- Număr Proiecte Tehnice
respinse de Autoritatea Contractantă;
- Număr Proiecte Tehnice
respinse de beneficiar;
- Număr Proiecte Tehnice
revizuite la propunerea beneficiarului
- Număr proiecte cu
documentaţia tehnică completă;
- Număr Proiecte Tehnice
realizate în funcţie de timpul de implementare;
- Număr proiecte pregătite în
funcţie de tipul de infrastructură (drumuri judeţene, structuri de afaceri,
turism, dezvoltare urbană).
Beneficiarii proiectelor sunt autorităţile
administraţiei publice locale. Aceştia au obligaţia să pună la dispoziţia
Ministerului Integrării Europene şi Prestatorului de servicii documentaţia
necesară în vederea realizării activităţilor contractului.
11. Raportarea
Beneficiarii colaborează cu Prestatorul contractului de furnizare de servicii.
Prestatorul întocmeşte documentaţia tehnică
şi raportează Ministerului Integrării Europene.
11.1 Numărul şi tipul rapoartelor
Prestatorul contractului de furnizare servicii trebuie
să întocmească şi să transmită Autorităţii Contractante următoarele tipuri de
rapoarte conform Anexelor nr.7 şi 8:
1. Raportul asupra analizei Studiului de Fezabilitate
pentru fiecare proiect în parte;
2. Raportul asupra realizării Proiectului Tehnic şi a
Detaliilor de Execuţie pentru fiecare proiect în parte;
3. Raportul Final pentru fiecare proiect al lotului
va conţine explicaţii asupra tuturor serviciilor efectuate în cadrul
proiectului.
Modelul de Raport asupra analizei Studiului de
Fezabilitate şi Modelul de Raport Final constituie
anexe la „Contractul de furnizare servicii".
Ministerul Integrării Europene va elabora un raport
final, privind implementarea Subprogramului, care va fi prezentat Consiliului
National pentru Dezvoltare Regională (CNDR).
11.2 Termenele de depunere a rapoartelor
Termenele de depunere pentru fiecare Raport transmis
către Autoritatea Contractantă sunt următoarele:
- 5 zile după prima lună de
la semnarea contractului pentru depunerea Raportului asupra analizei Studiului
de Fezabilitate pentru fiecare proiect în parte,
inclusiv completarea sau revizuirea analizei cost-beneficiu;
- 5 zile de la finalul lunii
a treia de la momentul semnării contractului pentru depunerea Raportului asupra
realizării Proiectului Tehnic şi a Detaliilor de Execuţie pentru fiecare proiect în parte;
- 14 zile de la finalizarea
contractului pentru depunerea Raportului Final pentru fiecare proiect al
lotului; acest raport va conţine explicaţii asupra tuturor serviciilor
executate în cadrul contractului pentru fiecare proiect
în parte.
Pe parcursul derulării contractului de servicii
corespondenţa va fi în limba română. Rapoartele şi alte documente solicitate se
vor redacta în limba română.
11.3 Distribuirea rapoartelor
Toate rapoartele menţionate în secţiunea 11.2 vor fi
distribuite părţilor implicate după cum urmează:
- MIE (Autoritate
Contractantă):
- 2 copii (după toate
rapoartele menţionate);
- 1 copie după Studiul de
Fezabilitate;
- 1 copie după Proiectul
Tehnic;
- Beneficiar:
- 1 copie (după toate
rapoartele menţionate);
- 1 copie după Studiul de
Fezabilitate;
- 1 copie după Proiectul
Tehnic.
11.4 Avizarea documentaţiei tehnice de către
verificatori independenţi
Documentaţia de proiectare va fi elaborată în
conformitate cu legislaţia în vigoare.
In conformitate cu legislaţia
în vigoare, Prestatorul va avea, printre altele, următoarele obligaţii:
- asigurarea prin Proiecte
Tehnice şi Detalii de Execuţie a nivelului de calitate corespunzător cerinţelor
cu respectarea reglementărilor tehnice şi a clauzelor
contractuale;
- prezentarea Proiectelor
Tehnice verificate de verificatori de proiecte atestaţi, conform legii;
- soluţionarea neconformitătilor
şi/sau a neconcordantelor semnalate de către beneficiari şi de către
verificatorii independenţi autorizaţi, în baza rapoartelor de verificare a
acestora;
- elaborarea Caietelor de
Sarcini, a detaliilor de execuţie şi a tuturor specificaţiilor tehnice necesare
privind execuţia, exploatarea şi întreţinerea lucrărilor;
- elaborarea proiectelor de
urmărire privind evoluţia în timp a lucrărilor;
- stabilirea prin
Proiectul Tehnic a fazelor de execuţie determinante ale proiectului.
După realizarea Proiectului Tehnic (cu toată
documentaţia aferentă), Prestatorul va obţine aprobarea beneficiarului
proiectului de infrastructură şi va înainta documentaţia respectivă Autorităţii
Contractante în vederea avizării şi efectuării plăţii finale.
In momentul avizării Proiectului Tehnic de către
Autoritatea Contractantă (care se va realiza în maxim zile de la data depunerii
documentaţiei de către Prestator) va fi prezent şi proiectantul.
Având în vedere prevederile Legii nr. 10/1995 privind
calitatea în construcţii, cu modificările şi completările ulteriore,
Prestatorul va avea obligaţia să participe la fazele determinante ale
proiectului în vederea verificării calităţii lucrărilor proiectate.
De asemenea, Prestatorul va avea obligaţia să participe
la elaborarea Cărţii tehnice a construcţiei şi la recepţia lucrărilor
executate.
12. Evaluarea ex-post
Evaluarea ex-post trebuie să
determine, cu ajutorul indicatorilor fizici măsurabili specifici
subprogramului, calitatea documentaţiilor elaborate.
13. Dispoziţii finale
Procedurile privind implementarea, monitorizarea şi
evaluarea Subprogramului „Asistenţă tehnică pentru pregătirea de proiecte,
finanţabile prin Programul Operaţional Regional 2007-2013", se aprobă prin
Ordin al Ministrului Integrării Europene şi se publică în Monitorul Oficial al
României, Partea I.
Proiectele care vor beneficia de Asistentă Tehnică
contribuie la realizarea obiectivelor Strategiei Naţionale de Dezvoltare Regională a Planului Naţional de
Dezvoltare 2007-2013, privind diminuarea decalajelor de dezvoltare dintre
regiunile şi zonele ţării, prin investiţii în diferite tipuri de infrastructură
şi mediu de afaceri, investiţii care vor contribui la creşterea coeziunii
economice şi sociale în România. Aceste obiective vor deveni operaţionale prin
Programul Operaţional Regional 2007-2013, care, prin reabilitarea
infrastructurii de transport, educaţie, sănătate, turism, dezvoltarea urbană şi
sprijinirea mediului de afaceri, vizează dezvoltarea teritorială echilibrată a
tării.
Pe parcursul derulării contractului de furnizare de
servicii corespondenţa (numai în formă scrisă) între Autoritatea Contractantă
şi Prestator, precum şi redactarea rapoartelor şi a altor documente va fi în
limba română.
Toată documentaţia aferentă fiecărui proiect elaborată
sub orice formă, este şi va rămâne în proprietatea MIE şi a beneficiarilor
locali în timpul şi după finalizarea activităţilor contractului pentru o
perioadă de 5 ani. Ofertantul nu poate folosi sau dispune de această
documentaţie fără un acord scris în prealabil emis de Ministerul Integrării
Europene.
Proiectele pregătite tehnic vor urma procesul de
selecţie specific Fondurilor Structurale, în cadrul mecanismului de
implementare a POR, care va deveni operaţional la cel mult 3 luni de la data aprobării
acestuia de către Comisia Europeană.
Beneficiarul va avea obligaţia de a efectua
modificările necesare fiecărui proiect, astfel încât acesta să corespundă
obiectivelor specifice fiecărui domeniu de intervenţie finanţat prin Programul
Operaţional Regional.
Pentru proiectele care nu obţin avizele şi acordurile
necesare şi nu pot face dovada proprietăţii, în vederea pregătirii
documentaţiei tehnice, sprijinul asistenţei tehnice va înceta.
Anexele nr. 1 - 9 fac parte integrantă din prezentele
Proceduri.
Anexa nr. 1
Numărul şi structura loturilor
Proiectele de infrastructură au fost împărţite în 27 de
loturi cu următoarea structură:
LOT 1
Regiunea
|
Numele aplicantului
|
Titlul proiectului
|
Locaţia
|
Sud Est
|
Consiliul Judeţean Brăila
|
Restructurare şi lărgire a drumului jud Viziru,Cuza-Vodă,
Mihai-Bravu
|
DJ Viziru,Cuza-Vodă, Mihai
Bravu/Brăila
|
Sud Est
|
Consiliul
Judeţean
Vrancea
|
Modernizare şi reabilitare DJ204E DN Mărăşeşti Panciu
Km24+200 - 43+050
|
DJ204E DN Maraşeşti Panciu
Km24+200 43+050/Vrancea
|
Sud Est
|
Consiliul
Judeţean
Vrancea
|
Modernizarea şi reabilitarea DJ205R Coteşti-Poiana Cristei Km21+700 28+700
|
Poiana Cristei
Km21+700
28+700/Vrancea
|
LOT 2
Regiunea
|
Numele aplicantului
|
Titlul proiectului
|
Locaţia
|
Sud Est
|
Consiliul Judeţean Buzău
|
Modernizarea infrastructurii de acces la
zonele turistice cu potenţial demonstrat ale jud.
Buzău
|
Subcarpaţii de Curbură /Buzău
|
Sud Est
|
Consiliul
Judeţean Galaţi
|
Construire drum de centură în mun. Tecuci, între DN25-DN24
|
Tecuci/Galaţi
|
Sud Est
|
Consiliul
Judeţean Galaţi
|
Reabilitarea şi modernizare DJ251 între municipiile
Galaţi Tecuci
|
DJ251 între Galaţi şi Tecuci
|
Sud Est
|
Primăria Medgidia
|
Construirea unui drum de centură Medgidia
|
Medgidia/Medgidia
|
LOT 3
Regiunea
|
Numele aplicantului
|
Titlul proiectului
|
Locaţia
|
Sud Muntenia
|
Consiliul
Judeţean
Dâmbovita
|
Ramforsarea şi modernizarea
drumurilor judeţene DJ701, DJ401 si DJ711A pe traseul Dobra,
Cornetelu, Braniştea, Titu, Odobesti, Podlogi, Corbii Mari
|
Târgovişte/Dâmboviţa
|
Sud Muntenia
|
Primăria
Municipiului
Târgovişte
|
Modernizarea şi reabilitarea drumului de centură al
municipiului Târgovişte
|
Târgovişte/Dâmboviţa
|
Sud Muntenia
|
Consiliul
Judeţean Ialomiţa
|
Reabilitarea şi modernizarea drumului judeţean DJ 201 B Km 0 + 00-Km 19
|
Ciochina-Rasi / judeţul Ialomiţa
|
LOT 4
Regiunea
|
Numele aplicantului
|
Titlul proiectului
|
Locaţia
|
Sud Muntenia
|
Consiliul
Judeţean Argeş
|
Modernizare DJ720: Podul Dâmbovita (DN73 Dâmbovicioara - Ciocanu) limita jud.Braşov în vederea îmbunătăţirii şi dezvoltării infrastructurii de turism 0
+ 000 -9 + 550
|
Dâmbovicioara /Argeş
|
Sud Muntenia
|
Consiliul
Judeţean
Argeş
|
Modernizare DJ 734: Voineşti (DN73 - Leresti Voina) în vederea îmbunătăţirii
şi dezvoltării infrastructurii de turism Km 0 + 000 -19 + 840 L
19,840
|
Leresti /Argeţ
|
Sud Muntenia
|
Consiliul
Judeţean
Argeş
|
Modernizare DJ 7031: Musetesti (DN73C) Brăduleţ,
Brădetu, Poienile Valsanului în vederea îmbunătăţirii şi dezvoltării infrastructurii de turism, Km 28 + 822-53 + 6 (lungime 24,778
Km)
|
Muşeteşti + Braduleţ/Argeţ
|
Sud Muntenia
|
Consiliul
Judeţean
Prahova
|
Drum de legătura între DN 1 B (Ploieşti - Buzău) şi DN
1 (Bucureşti - Braşov)
|
Prahova /Prahova
|
Sud Vest
|
Consiliul
Local
Drăgăşani
|
Ocolirea municipiului Drăgăşani pe drumul naţional de la Craiova
la Vâlcea
|
Drăgăşani/Vâlcea
|
Centru
|
Consiliul
Local
Râşnov
|
Modernizarea infrastructurii oraşului
Râşnov ptr. Dezvoltarea
potenţialului turistic
|
Râşnov/Braşov
|
LOT 5
Regiunea
|
Numele aplicantului
|
Titlul proiectului
|
Locaţia
|
Sud Vest
|
Consiliul Judeţean Gorj
|
Reabilitare drum judeţean DJ 665 km 0+000
- 53+600
|
Gorj/Gorj
|
Sud Vest
|
Consiliul Local Târgu Jiu
|
Modernizare drumuri de rocada pentru Municipiul Târgu Jiu
|
Târgu Jiu/Gorj
|
Sud Vest
|
Consiliul
Judeţean
Mehedinţi
3
|
Modernizarea infrastructurii pentru transport ca suport al dezvoltării durabile a zonei Gemeni - Darvari - Obârşia
de Câmp, Judeţul Mehedinţi
|
Gemeni-Darvari-Obârşia de Câmp/Mehedinţi
|
LOT 6
Regiunea
|
Numele aplicantului
|
Titlul proiectului
|
Locaţia
|
Vest
|
Consiliul Local Deva
|
Pasaj denivelat auto şi pietonal în
zona Bulevardul Mihail Kogălniceanu Str. Ardealului din Municipiul Deva
|
Deva/Hunedoara
|
Vest
|
Consiliul
Judeţean
Timiş
|
Reabilitare DJ 592 între localităţile Buziaş -
Lugoj km 25+000 - km 54+200, L=29,2 km
|
Buziaş- Lugoj/Timiş
|
Vest
|
Consiliul
Judeţean
Timiş
|
Centură Nord - Vest de ocolire a oraşului Buziaş, L=4,3 km
|
Buziaş /Timiş
|
Vest
|
Consiliul
Judeţean
Timiş
|
Reabilitare DJ 682 limită Judeţ Arad - Periam - Saravale
-Sânnicolau Mare, km 129+200 -km 153+200, L=24,0 km
|
Limită Judeţ Arad -Periam - Saravale
-Sânnicolau Mare/Timiş
|
LOT 7
Regiunea
|
Numele aplicantului
|
Titlul proiectului
|
Locaţia
|
Vest
|
Consiliul Local Ineu
|
Centură Sud Ineu
|
Ineu/Arad
|
Vest
|
Consiliul
Judeţean
Arad
|
Modernizare tronson Julita Mădrigeşti - componenta traseului turistic E68 - Moneasa
|
Julita Mădrigeşti /Arad
|
Vest
|
Consiliul
Judeţean
Timiş
|
Reabilitare DJ 691 între localităţile
Timişoara - Pişchia -Maşloc - limită Judeţ Arad, km 2+500 - km 42+500, L=40,0
km
|
Timişoara - Pişchia -Maşloc/Timiş
|
Nord Vest
|
Consiliul
Judeţean
Bihor
|
Modernizarea şi
extinderea infrastructurii de acces în staţiunile
balneare Băile Felix şi 1 Mai
|
Felix, 1 Mai/Bihor
|
LOT 8
Regiunea
|
Numele aplicantului
|
Titlul proiectului
|
Locaţia
|
Nord Vest
|
Consiliul Judeţean Cluj
|
Modernizarea infrastructurii de acces în
zona turistică Răchiţele-Prislop-IC Ponor
|
Răchitele, Prislop, Ic Ponor/Cluj
|
Nord Vest
|
Consiliul Local Jibou
|
Drum de centură est Jibou (DN 1 H-DJ 108A) km 0+000-5+050
|
Jibou/Sălaj
|
Centru
|
Primăria Blaj
|
Deviere traseu DN 14 B km 22 + 270 - 25 + 300
|
Blaj/Alba
|
LOT 9
Regiunea
|
Numele aplicantului
|
Titlul proiectului
|
Locaţia
|
Nord Vest
|
Consiliul Judeţean
Maramureş
|
Reabilitarea drumului nordului
|
Maramureş, Salaj/Maramureş
|
LOT 10
Regiunea
|
Numele aplicantului
|
Titlul proiectului
|
Locaţia
|
Nord Vest
|
Consiliul Local Baia Mare
|
Modernizarea şi extinderea centurii Baia
Mare
|
Baia Mare/Maramureş
|
Nord Vest
|
Consiliul Judeţean Satu Mare
|
Modernizarea infrastructurii drumurilor judeţene
în Satu Mare
|
Oraşu Nou, Negreşti, Turţ, Tăşnad, Blaja/Satu Mare
|
Nord Vest
|
Consiliul Judeţean Satu Mare
|
Modernizare drum de ocolire în zona nord, Satu Mare
|
Satu Mare/Satu Mare
|
LOT 11
Regiunea
|
Numele aplicantului
|
Titlul proiectului
|
Locaţia
|
Centru
|
Consiliul
Judeţean
Harghita
|
Reabilitarea DJ 132
|
Legătura între DN 13A - Vlahita -
Lueta si Ocland/Harghita
|
Centru
|
Consiliul
Judeţean
Harghita
|
Reabilitarea DJ 123 A
|
Harghita/Harghita
|
Centru
|
Consiliul Judeţean Mureş
|
Reabilitarea şi modernizarea sistemului rutier pe DJ 142 C
|
Coroisinmartin,
Zagar, Viisoara/Mures
|
LOT 12
Regiunea
|
Numele aplicantului
|
Titlul proiectului
|
Locaţia
|
Nord Est
|
Consiliul Local al Oraşului Comăneşti
|
Centru de afaceri multifuncţional Trotuş
|
Comăneşti/Bacău
|
Nord Est
|
Consiliul Judeţean
Vaslui
|
Reabilitarea Centrului Cultural Istoric al Municipiului Bârlad, judeţul Vaslui
|
Bârlad/Vaslui
|
Sud Est
|
Primăria Galaţi
|
Centrul de inovare Regiunea S-E
|
Galati/Galati
|
LOT 13
Regiunea
|
Numele aplicantului
|
Titlul proiectului
|
Locaţia
|
Sud Est
|
Consiliul
Judeţean
Constanta
3
|
Reabilitarea si amenajarea staţiunii
balneo-climaterice Techirhiol in vederea creşterii
atractivitătii turistice
|
Techirghiol/Constant a
|
Sud Est
|
Consiliul Judeţean Tulcea
|
Modernizarea infrastructurii de acces către
zona turistică Murighiol-Uzlina Dunavat-Lacul Razim
|
Murighiol-Uzlina-Dunavaţ-Lacul Razim/Tulcea
|
Sud Muntenia
|
Primăria Oraşului Amara
|
Amara II - Capitalizarea infrastructurii balneare
|
Amara /Ialomiţa
|
Sud Muntenia
|
Consiliul
Judeţean
Ialomiţa
|
Infrastructura tehnico edilitara si de drumuri pentru dezvoltarea
zonelor industriale si incubator de afaceri in municipiul Urziceni
|
Urziceni/Ialomita
|
LOT 14
Regiunea
|
Numele aplicantului
|
Titlul proiectului
|
Locaţia
|
Sud Muntenia
|
Consiliul
Local
Câmpulung
|
Dezvoltarea infrastructurii turistice a municipiului
Câmpulung prin reabilitarea zonei istorice
balneare şi de agrement - Complex Parc Cretulescu
|
Câmpulung/Argeş
|
Sud Muntenia
|
Consiliul
Local
Pucioasa
|
Complexul integrat de afaceri Pucioasa
|
Pucioasa /Dâmbovita
|
Sud Vest
|
Consiliul Local Râmnicu Vâlcea
|
Parcul Zăvoi - Centru de Recreere şi Agrement
|
Râmnicu Vâlcea /Vâlcea
|
Sud Vest
|
Consiliul Local Băile Govora
|
Reabilitarea infrastructurii turistice a staţiunii balneare
Băile Govora, Judeţul Vâlcea
|
Govora/Vâlcea
|
Regiunea
|
Numele aplicantului
|
Titlul proiectului
|
Locaţia
|
Sud Muntenia
|
Primăria Oraşului Buşteni
|
Buşteni o staţiune renăscuta
|
Buşteni/Prahova
|
Centru
|
Consiliul
Local
Rupea
|
Reabilitarea şi extinderea infrastructurii în oraşul Rupea
|
Rupea/Braşov
|
LOT 15
Regiunea
|
Numele aplicantului
|
Titlul proiectului
|
Locaţia
|
Bucureşti Ilfov
|
Primăria
municipiului
Bucureşti
|
Revitalizarea zonei Palatului Voievodal "Curtea
Veche"
|
Bucureşti/Bucureşti-Ilfov
|
Centru
|
Consiliul Local Alba Iulia
|
Reabilitarea centrului istoric
|
Alba Iulia/Alba
|
LOT 16
Regiunea
|
Numele aplicantului
|
Titlul proiectului
|
Locaţia
|
Sud Vest
|
Consiliul Judeţean Gorj
|
Reabilitarea zonei industriale Bumbeşti - Jiu
|
Bumbeşti Jiu/Gorj
|
Sud Vest
|
Consiliul
Judeţean
Mehedinţi
|
Reabilitarea complexului Muzeului
Regiunii Porţile de Fier si valorificarea lui ca
produs turistic
|
Mehedinţi/Mehedinţi
|
Sud Vest
|
Consiliul
Local
Slatina
|
Centru de afaceri Slatina
|
Slatina/Olt
|
Vest
|
Consiliul
Local
Timişoara
|
Reabilitarea spaţiilor publice din
centrul istoric al oraşului Timişoara în vederea dezvoltării turismului
|
Timişoara/Timiş
|
LOT 17
Regiunea
|
Numele aplicantului
|
Titlul proiectului
|
Locaţia
|
Vest
|
Consiliul
Local
Pecica
|
Centr de dezvoltare a afacerilor
|
Pecica/Arad
|
Vest
|
Consiliul Judeţean
Hunedoara
|
Incubator de afaceri - Centru expoziţional regional Simeria
|
Simeria/Hunedoara
|
Centru
|
Primăria Zlatna
|
Reabilitare zonă industrială Zlatna ptr. înfiinţarea unui
parc ind.
|
Zlatna/Alba
|
LOT 18
Regiunea
|
Numele aplicantului
|
Titlul proiectului
|
Locaţia
|
Nord Vest
|
Consiliul Local Baia Mare
|
MarketiNV, Reţea regională de centre de marketing şi
microincubatoare
|
Baia Mare, Bistriţa, Dej/Maramureş
|
Nord Vest
|
Consiliul
Judeţean
Maramureş
|
Gutinul - Dezvoltarea zonelor turistice
Baia Mare - Izvoarele, Baia Sprie - Mogoşa şi Cavnic
|
Baia Mare, Izvoarele, Baia Sprie, Mogoşa, Cavnic/Maramures
|
LOT 19
Regiunea
|
Numele aplicantului
|
Titlul proiectului
|
Locaţia
|
Nord Est
|
Consiliul
Judeţean
Bacău
|
Schi Parc Slănic Moldova
|
Slănic Moldova/Bacău
|
Nord Est
|
Primăria
Piatra Neamţ
|
Dezvoltare Infrastructura Turistica Masivul Cozla Muncipiul
Piatra-Neamţ
|
Piatra Neamt/Neamt
|
LOT 20
Regiunea
|
Numele aplicantului
|
Titlul proiectului
|
Locaţia
|
Nord Vest
|
Consiliul Judeţean Cluj
|
Dezvoltarea turismului de iarnă în Munţii Apuseni
|
Nucet, Băişoara/Cluj
|
Centru
|
Consiliul
Judeţean
Sibiu
|
Reabilitarea şi dezvoltarea infrastructurii generale
şi de turism Mărginimea Sibiului -valea Sebeşului
|
Alba, Sibiu/Alba, Sibiu
|
LOT 21
Regiunea
|
Numele aplicantului
|
Titlul proiectului
|
Locaţia
|
Centru
|
Consiliul
Local
Predeal
|
Dezvoltarea domeniul schiabil în Predeal
|
Predeal/Braşov
|
Sud Muntenia
|
Primăria Oraşului Sinaia
|
Dezvoltarea zonei turistice Sinaia - Perla Carpaţilor
|
Sinaia/Prahova
|
Sud Muntenia
|
Primăria Oraşului Azuga
|
Reabilitarea staţiunii Azuga -Zona Cazacu - în
vederea creşterii atractivităţii turistice
|
Azuga/Prahova
|
LOT 22
Regiunea
|
Numele aplicantului
|
Titlul proiectului
|
Locaţia
|
Nord Est
|
Consiliul
Judeţean
Botoşani
|
Parcul Mihai Eminescu Dezvoltarea infrastructurii
turistice în zona Ipoteşti - Catămareşti
|
Mihai Eminescu/Botoşani
|
Sud Est
|
Consiliul
Local
Tulcea
|
Reabilitare şi modernizarea zonei industriale de est a municipiul
Tulcea
|
Tulcea/Tulcea
|
LOT 23
Regiunea
|
Numele aplicantului
|
Titlul proiectului
|
Locaţia
|
Vest
|
Consiliul Local al Municipiului Petroşani
|
Infrastructură pentru turism durabil în zona Parâng
- Petroşani
|
Parâng Petroşani/Hunedoara
|
Vest
|
Consiliul Local Oraş Geoagiu
|
Reabilitarea infrastructurii staţiunii Geoagiu Băi
pentru dezvoltarea turismului balnear
|
Geoagiu Băi/Hunedoara
|
Vest
|
Consiliul
Judeţean
Timiş
|
Zona industrială Săcălaz
|
Săcălaz/Timiş
|
LOT 24
Regiunea
|
Numele aplicantului
|
Titlul proiectului
|
Locaţia
|
Sud Est
|
Consiliul
Local
Mangalia
|
Reabilitare şi Ecologizare Lacuri Neptun
|
Mangalia, Staţiunea Olimp, zona Lacuri Neptun/Constanta
|
LOT 25
Regiunea
|
Numele aplicantului
|
Titlul proiectului
|
Locaţia
|
Sud Vest
|
Consiliul
Local
Călimăneşti
|
Călimăneşti 2007 Dezvoltarea infrastructurii turistice
din staţiunea balneara Călimăneşti - Căciulata
|
Călimaneşti/Vâlcea
|
Vest
|
consiliul Local al Municipiului Arad
|
Reabilitarea centrului istoric vechi al Municipiului Arad
|
Arad/Arad
|
LOT 26
Regiunea
|
Numele aplicantului
|
Titlul proiectului
|
Locaţia
|
Vest
|
Consiliul Local Băile Herculane
|
Reabilitarea spaţiilor publice din centrul istoric al
staţiunii balneoclimaterice Băile
Herculane în vederea dezvoltării turismului
|
Băile Herculane/Caraş
Severin
|
Vest
|
Consiliul Local Municipal Hunedoara
|
Hunedoara - Regenerare urbană în fosta
zonă industrială
|
Hunedoara/Hunedoara
|
Vest
|
Consiliul
Judeţean
Hunedoara
|
Reabilitarea zonei urbane Dealul Cetăţii,
monument al naturii şi istoric cu valoare turistică ridicată din
Municipiul Deva
|
Deva/Hunedoara
|
LOT 27
Regiunea
|
Numele aplicantului
|
Titlul proiectului
|
Locaţia
|
Sud Est
|
Consiliul
Judeţean
Vrancea
|
Dezvoltarea infrastructurii de turism în zona Tulnici - Lepsa
-Gresu - Soveja
|
Lepşa - Focşani
|
Sud Est
|
Consiliul
Judeţean
Tulcea
|
Valorificarea turistica a
mănăstirilor tulcene prin imbunatatirea infrastructurii de acces şi de
mediu
|
Tulcea
|
Sud Muntenia
|
Consiliul
Judeţean
Călăraşi
|
Dezvoltarea zonei turistice
Braţul Borcea-Calaraşi
|
Călăraşi
|
Vest
|
Consiliul
Judeţean
Timiş
|
Protecţia mediului in zona lacului Surduc -
Reabilitarea infrastructurii pentru integrarea zonei in circuitul
turistic internaţional
|
Timiş
|
Vest
|
Consiliul
Judeţean
Hunedoara
|
Integrarea în circuitul turistic European a Cetăţilor
Dacice din munţii Orăştie, mărturii ale genezei poporului român
|
Sarmisegetusa
|
Nord Vest
|
Consiliul
Local Sângeorz
Băi/Cons
Judeţ Cluj/Cons
Judeţ
Bistriţa
|
Dezvoltarea infrastructurii de turism
balnear pentru sporirea atractivitătii regiunii de Nord Vest (Turda -
Sângeorz Băi)
|
Turda - Sângeorz Băi
|
Regiunea
|
Numele aplicantului
|
Titlul proiectului
|
Locaţia
|
Nord Vest
|
Consiliul
Local Oradea/
Consiliul
Judeţean
Cluj
|
Decongestionarea traficului rutier în principalii poli economici ai regiunii Nord-Vest - Centurile oraşelor Oradea
şi Cluj
|
Oradea -Cluj Napoca
|
Centru
|
Consiliul
Judeţean
Alba
|
Valorificarea potenţialului turistic şi
economic al văii Aiud prin reabilitarea
infrastructurii de transport
|
Aiud-Alba
|
Centru
|
Consiliul
Judeţean
Braşov
|
Varianta de ocolire a Municipiului Braşov
- Faza 1
|
Braşov
|
Bucureşti Ilfov
|
Primăria
Municipiului
Bucureşti
|
Reabilitarea ecologica a lacurilor pe
râul Colentina şi a zonelor adiacente in vederea
introducerii in circuitul turistic
|
Bucureşti
|
Anexa nr. 2
Conţinutul - cadru al Studiului de Fezabilitate
A. Părţile scrise:
1. Date generale
- Denumirea
investiţiei
- Elaborator
- Ordonatorul principal de credite
- Autoritatea contractantă
- Amplasamentul (ţara,
regiunea, judeţul, localitatea)
- Tema, cu fundamentarea
necesităţii şi oportunităţii avute în vedere la aprobarea studiului de
prefezabilitate (dacă este cazul)
- Descrierea investiţiei
(descriere generală, stare actuală, preconizări)
2. Date tehnice ale investiţiei
- Date generale (zona
şi amplasamentul, statutul juridic al terenului care urmează să fie ocupat,
caracteristicile geofizice ale terenului - studiu geotehnic, studii
topografice, date climatice)
- Situaţia existentă a
utilităţilor şi analiza acesteia
- Obiectivele studiului de
fezabilitate/priorităţi
- Analiza şi selecţia
alternativelor optime
- Ipoteze de lucru şi
evaluarea alternativelor optime selectate pe baza analizei multicriteriale (aspecte relevante privind parametrii tehnici, economici, de mediu,
legalitate, riscuri)
3. Durata de realizare şi etape principale
4. Costul estimativ al investiţiei
- Componente majore ale
proiectului
- Asistenţă tehnică şi
supervizare
- Publicitate
5. Analiza
economico-financiară
- Investiţia de
capital
- Strategia de contractare
- Ipoteze în evaluarea alternativelor (scenariilor)
- Evoluţia prezumată a
tarifelor (dacă este cazul)
- Evoluţia prezumată a
costurilor de operare (servicii existente, personal, energie, operarea noilor
investiţii, întreţinerea de rutină şi reparaţii)
- Evoluţia prezumată a
veniturilor (dacă este cazul)
- Analiza cost-beneficiu
- Riscuri asumate (tehnice,
financiare, instituţionale, legale)
- Analiza de senzitivitate
- Indicatori calitativi
- Indicatori cantitativi
6. Finanţarea investiţiei
Din valoarea totală a investiţiei:
- sume nerambursabile
provenite de la Comisia Europeană;
- împrumuturi;
- buget de stat;
- buget local.
7. Estimări privind forţa de
muncă ocupată prin realizarea investiţiei
- Număr de locuri de
muncă create în faza de execuţie
- Număr de locuri de muncă
create în faza de operare
8. Avize şi acorduri
Avizele şi acordurile emise de organele în drept,
potrivit legislaţiei în vigoare, privind:
- avizul ordonatorului
principal de credite privind necesitatea şi oportunitatea realizării
investiţiei;
- certificatul de
urbanism, cu încadrarea amplasamentului în planul urbanistic, avizat şi aprobat
potrivit legii;
- avizele privind asigurarea
utilităţilor (energie termică şi electrică, gaz metan, apă, canal,
telecomunicaţii etc);
- avizele pentru consumul de combustibil;
- acordurile şi avizele
pentru protecţia mediului şi a apelor;
- alte avize de specialitate, stabilite potrivit dispoziţiilor legale.
B. Părţile desenate
- Plan de amplasare în zonă
(1:25.000 -1:5.000)
- Plan general (1:5.000 -1:500)"
Anexa nr. 3
Conţinutul-cadru al Proiectului Tehnic şi al
Detaliilor de execuţie
A. Părţile scrise
1. Descrierea generală
a lucrărilor
1.1. Elemente generale:
Proiectul tehnic verificat, avizat şi aprobat potrivit
prevederilor legale reprezintă documentaţia scrisă şi desenată pe baza căreia
se execută lucrarea.
Proiectul tehnic trebuie să fie elaborat în mod clar şi
să asigure informaţii complete, astfel încât autoritatea contractantă să obţină
date tehnice şi economice complete privind viitoarea lucrare care va răspunde
cerinţelor sale tehnice, economice şi tehnologice.
De asemenea, este necesar ca proiectul tehnic să fie
complet şi suficient de clar, astfel încât să se poată elabora pe baza lui
detaliile de execuţie în conformitate cu materialele şi tehnologia de execuţie
propusă, dar cu respectarea strictă a prevederilor proiectului tehnic, fără să fie necesară
suplimentarea cantităţilor de lucrări respective şi fără a se depăşi costul
lucrării, stabilit în faza de ofertă pentru execuţia lucrărilor.
1.2. Descrierea lucrărilor
In cadrul descrierii lucrărilor care fac obiectul
proiectului tehnic se vor face referiri asupra următoarelor elemente:
- amplasamentul;
- topografia;
- clima şi fenomenele
naturale specifice zonei;
- geologia, seismicitatea;
- prezentarea proiectului pe
volume, broşuri, capitole;
- organizarea de şantier,
descriere sumară, demolări, devieri de reţele etc;
- căile de acces provizorii;
- sursele de apă, energie
electrică, gaze, telefon etc, pentru organizarea de şantier şi definitive;
- căile de acces, căile de
comunicaţii etc;
- programul de execuţie a
lucrărilor, graficele de lucru, programul de recepţie;
- graficul de urmărire a
calităţii lucrărilor, vizat de ISC;
- trasarea lucrărilor;
- protejarea lucrărilor
executate şi a materialelor din şantier;
- măsurarea lucrărilor;
- laboratoarele contractantului (ofertantului) şi testele care cad în sarcina sa;
- curăţenia în şantier;
- serviciile sanitare;
- relaţiile dintre
contractant (ofertant), consultant şi persoana juridică achizitoare
(investitor);
- memoriile tehnice, pe
specialităţi.
2. Caietele de sarcini pe specialităţi
Caietele de sarcini dezvoltă în scris elementele
tehnice menţionate în planşe şi prezintă informaţii, precizări şi prescripţii
complementare planşelor.
Aceste caiete de sarcini se elaborează de către
proiectant pe baza planşelor deja terminate şi se organizează, de regulă, în
broşuri distincte, pe specialităţi.
2.1. Rolul şi scopul caietelor de sarcini
- Reprezintă descrierea
scrisă a lucrărilor a căror execuţie va face obiect al achiziţiei;
- în planşe se face
prezentarea lor grafică, iar în breviarele de calcul se justifică dimensionarea
elementelor constituente.
- Planşele, breviarele de
calcul şi caietele de sarcini sunt complementare. Notele explicative înscrise
în planşe sunt scurte şi cu caracter general, vizând în special explicitarea desenelor.
- Conţin nivelul de
performanţă al lucrărilor, descrierea soluţiilor tehnice şi tehnologice folosite,
care să asigure exigenţele de performanţă calitative.
- Detaliază aceste note şi
cuprind caracteristicile şi calităţile materialelor folosite, testele şi
probele acestora, descriu lucrările care se execută, calitatea, modul de
realizare, testele, verificările şi probele acestor lucrări, ordinea de
execuţie şi de montaj şi aspectul final.
- Impreună cu planşele,
trebuie să fie astfel concepute încât pe baza lor să se poată determina
cantităţile de lucrări, costurile lucrărilor şi utilajelor, forţa de muncă şi
dotarea necesară în vederea execuţiei lucrărilor.
- Elaborarea acestora se face
pe baza breviarelor de calcul şi a planşelor de către ingineri specialişti,
pentru fiecare categorie de lucrare.
- Forma de prezentare trebuie
să fie amplă, clară, să conţină şi să clarifice precizările din planşe, să
definească calităţile materialelor, cu trimitere la standarde, să definească
calitatea execuţiei, normativele şi prescripţiile tehnice în vigoare.
- Stabilesc
responsabilităţile pentru calităţile materialelor şi ale lucrărilor şi
responsabilităţile pentru teste, verificări şi probe.
- Orice neclaritate în
execuţia lucrărilor trebuie să îşi găsească precizări în caietele de sarcini.
- Nu trebuie să fie restrictive.
- Redactarea acestora trebuie
să fie concisă, sistematizată şi exprimarea se va face cu minimum de cuvinte.
- Să prevadă modul de
urmărire a comportării în timp a lucrării.
- Să prevadă măsurile şi
acţiunile de demontare, de demolare (inclusiv reintegrarea în mediul natural al
deşeurilor), după expirarea perioadei de viaţă (postutilizarea).
2.2. Tipuri şi forme de caiete de sarcini
In funcţie de destinaţie caietele de sarcini pot fi:
- caiete de sarcini pentru
execuţia lucrărilor;
- caiete de sarcini pentru
recepţii, teste, probe, verificări şi puneri în funcţiune, urmărirea
comportării în timp a construcţiilor şi conţinutul cărţii tehnice a
construcţiei;
- caiete de sarcini pentru furnizori de materiale, utilaje, echipamente şi
confecţii diverse.
In funcţie de domeniul la care se referă caietele de
sarcini pot fi:
- caiete de sarcini speciale
care se referă la lucrări specifice şi care sunt elaborate independent pentru fiecare lucrare.
2.3. Conţinutul caietelor de sarcini
Dat fiind că fiecare lucrare în construcţii are un
anumit specific, caietele de sarcini sunt elaborate pentru fiecare lucrare,
folosindu-se, dacă este posibil, părţi, secţiuni,
capitole etc, elaborate anterior, verificate şi
adaptate la noile condiţii tehnice ale lucrării şi puse de acord cu
prescripţiile tehnice în vigoare.
Astfel, conţinutul unui capitol de lucrări din caietul
de sarcini trebuie să cuprindă:
- breviarele de calcul pentru dimensionarea elementelor de construcţii şi de instalaţii;
- nominalizarea planşelor
care guvernează lucrarea;
- proprietăţile fizice,
chimice, de aspect, de calitate, toleranţe, probe, teste etc. pentru
materialele componente ale lucrării, cu indicarea standardelor;
- dimensiunea, forma,
aspectul şi descrierea execuţiei lucrării;
- ordinea de execuţie, probe,
teste şi verificări ale lucrării;
- standardele, normativele şi
alte prescripţii care trebuie respectate la materiale, utilaje, confecţii,
execuţie, montaj, probe, teste şi verificări;
- condiţiile de recepţie, măsurători,
aspect, culori, toleranţe etc.
3. Listele cantităţilor de
lucrări
Acest capitol va cuprinde toate elementele necesare în
vederea cuantificării valorice şi a duratei de execuţie a lucrărilor, şi anume:
- centralizatorul obiectelor,
- centralizatorul
categoriilor de lucrări, pe obiecte;
- listele cuprinzând
cantităţile de lucrări pe capitole de lucrări, aferente categoriilor de
lucrări, cu descrierea în detaliu a acestora;
- listele cuprinzând
cantităţile de utilaje şi echipamente tehnologice, inclusiv dotările (după
caz);
- specificaţiile tehnice.
4. Graficul general de realizare a lucrării
B. Părţile desenate
Sunt documentele principale ale proiectului tehnic pe
baza cărora se elaborează părţile scrise ale
proiectului şi care, de regulă, se compun din:
1. Planurile generale:
- planurile de
amplasare a reperelor de nivelment şi planimetrice;
- planurile topografice principale;
- planurile de amplasare a forajelor, profilurilor geotehnice, inclusiv cu înscrierea în acestea a
condiţiilor şi a recomandărilor privind lucrările de pământ şi de fundare;
- planurile principale de
amplasare a obiectelor, inclusiv cote de nivel, distanţe de amplasare,
orientări, coordonate, axe, repere de nivelment şi planimetrice, cotele
+/-0,00, cotele trotuarelor, cotele şi distanţele principale de amplasare a
drumurilor, trotuarelor, aleilor pietonale, platformelor etc;
- planurile principale
privind sistematizarea pe verticală a terenului, inclusiv înscrierea în acestea
a volumelor de terasamente, săpături-umpluturi, depozite de pământ, volumul
pământului transportat (excedent şi deficit), lucrările privind stratul
vegetal, precum şi precizări privind utilajele şi echipamentele de lucru,
completări şi alte date şi elemente tehnice şi tehnologice;
- planurile principale
privind construcţiile subterane - amplasarea lor, secţiuni, profiluri
longitudinale, dimensiuni, cote de nivel, cofraj şi armare, ariile şi marca
secţiunilor din oţel, marca betoanelor, protecţii şi izolaţii hidrofuge,
protecţii împotriva agresivităţii solului, a coroziunii etc;
- planurile de amplasare a
reperelor fixe şi mobile de trasare.
2. Planşele principale ale obiectelor
Se recomandă ca fiecare obiect subteran sau suprateran
să aibă un număr sau un cod şi o denumire proprii, iar planşele să fie
organizate într-un volum propriu, independent pentru fiecare obiect.
In cazul în care proiectul este voluminos planşele se
vor organiza în volume şi/sau broşuri pentru fiecare
specialitate, distinct.
3. Arhitectura
Va cuprinde planşe privind arhitectura fiecărui obiect,
inclusiv cote, dimensiuni, tolerante, dintre care:
- planul individual de amplasare;
- planurile de arhitectură
ale nivelurilor subterane şi supraterane, ale teraselor, acoperişurilor etc,
inclusiv cote, dimensiuni, suprafeţe, funcţiuni tehnologice, cu precizări
privind materialele, confecţiile etc;
- secţiuni, faţade, detalii
importante, cotate etc;
- tablouri de prefabricate,
confecţii;
- tablouri de tâmplarii şi
tablouri de finisaje interioare şi exterioare.
Planşele vor conţine cote, dimensiuni, distanţe,
funcţiuni, arii, precizări privind finisajele şi calitatea acestora etc.
4. Structura
Va cuprinde planşele privind alcătuirea şi execuţia
structurii de rezistenţă, pentru fiecare obiect, şi anume:
- planurile infrastructurii
şi secţiunile caracteristice cotate;
- planurile suprastructurii
şi secţiunile caracteristice cotate;
- descrierea soluţiilor
constructive, descrierea ordinii tehnologice de execuţie şi montaj, recomandări
privind transportul, manipularea, depozitarea şi montajul, care se vor înscrie
pe planşele principale.
5. Instalaţiile
Vor cuprinde planşele privind execuţia instalaţiilor
fiecărui obiect, inclusiv cote, dimensiuni, toleranţe etc, şi anume:
- planurile principale de amplasare a utilajelor;
- scheme principale ale
instalaţiilor;
- secţiuni, vederi, detalii
Planşele vor conţine cote, dimensiuni, calităţile
materialelor, verificările şi probele necesare, izolaţii termice, acustice,
protecţii anticorosive şi parametrii principali ai instalaţiilor.
6. Dotări şi
instalaţii tehnologice
Vor cuprinde planurile de tehnologie şi montaj,
secţiuni, vederi, detalii, inclusiv cote, dimensiuni, toleranţe, detalii montaj
etc, şi anume:
- desenele de ansamblu;
- schemele tehnologice ale fluxului tehnologic;
- schemele cinematice, cu indicarea principalilor
parametri;
- schemele instalaţiilor
hidraulice, pneumatice, electrice, de automatizare, comunicaţii, reţele de
combustibil, apă, iluminat etc, ale instalaţiilor tehnologice;
- planurile de montaj,
geometrii, dimensiuni de amplasare, prestaţii, sarcini etc, inclusiv schemele
tehnologice de montaj;
- diagramele, nomogramele,
calculele inginereşti, tehnologice şi de montaj, inclusiv materialul grafic
necesar punerii în funcţiune şi exploatării;
- listele cu utilajele şi
echipamentele din componenţa planurilor tehnologice, inclusiv parametrii,
performanţele şi caracteristicile.
7. Dotări de
mobilier, inventar gospodăresc, pază contra incendiilor, protecţia muncii etc:
- planurile de amplasare şi
montaj, inclusiv cote, dimensiuni, secţiuni, vederi, tablouri de dotări etc;
- listele cu dotări, inclusiv
parametrii, performanţele şi caracteristicile acestora.
Anexa nr. 4
CONTRACT DE FURNIZARE DE SERVICII
nr...........din.......................
1. Părţi Contractante
Autoritatea Contractantă MINISTERUL INTEGRĂRII
EUROPENE, cu sediul în Str. Apolodor nr. 17, sector 5, Bucureşti, telefon/fax
301.14.14 / 336.85.93, cont în lei RO95TREZ70023510170XXXXX, deschis la
Trezoreria Municipiului Bucureşti, reprezentată prin Ministrul Integrării
Europene Anca Daniela BOAGIU, în calitate de achizitor,
si
..........................................cu sediul
în.............................................., telefon..................,
fax.................., înregistrată la Registrul Comerţului .........................., Cod Unic de Inregistrare
nr......................, cont nr. ....................................deschis
la...................................., reprezentată
legal
prin..................................................., în de calitate de
prestator.
2. Obiectul şi preţul contractului
2.1. - Prestatorul se obligă să elaboreze şi să
furnizeze documentaţia de proiectare aferentă obiectivelor fiecărui proiect în
conformitate cu activităţile prevăzute pentru Faza I şi Faza II din
Caietul de Sarcini şi cu obligaţiile asumate prin prezentul contract.
2.2. - Achizitorul se obligă să plătească
Prestatorului preţul convenit pentru îndeplinirea
contractului.
2.3. - Preţul convenit pentru îndeplinirea
contractului, plătibil Prestatorului de către achizitor conform graficului de plăti, este de
........................... lei (RON), din care
T.V.A............................ lei (RON).
3. Durata contractului
3.1. - Prestatorul se obligă să furnizeze serviciile,
astfel cum este prevăzut în graficul de livrare, în decurs de 5 luni de la data
intrării în vigoare a contractului.
4. Aplicabilitate
4.1. - Contractul intră în vigoare
la constituirea scrisorii de garanţie bancară de bună execuţie.
5. Documentele contractului
5.1. - Documentele contractului sunt:
a) propunerea tehnică şi propunerea financiară;
b) graficul de livrare;
c) Caietul de sarcini;
d) acte adiţionale, dacă
există;
e) scrisoarea de garanţie bancară pentru bună
execuţie;
f) scrisoarea de garanţie pentru plata avansului;
g) alte anexe la contract.
6. Standarde
6.1. - Serviciile furnizate în baza contractului vor
respecta standardele prezentate de către furnizor în
propunerea sa tehnică.
7. Caracterul confidenţial al contractului
7.1. - (1) O parte contractantă nu are dreptul, fără
acordul scris al celeilalte părţi:
a) de a face cunoscut contractul sau orice prevedere a
acestuia unei terţe părţi, în afara acelor persoane implicate în îndeplinirea
contractului;
b) de a utiliza informaţiile şi documentele obţinute
sau la care are acces în perioada de derulare a contractului, în alt scop decât
acela de a-şi îndeplini obligaţiile contractuale.
(2) Dezvăluirea oricărei
informaţii faţă de persoanele implicate în îndeplinirea contractului se va face
confidenţial şi se va extinde numai asupra acelor informaţii necesare în
vederea îndeplinirii contractului.
7.2. - O parte contractantă va fi exonerată de răspunderea
pentru dezvăluirea de informaţii referitoare la contract dacă:
a) informaţia era cunoscută părţii contractante
înainte ca ea să fi fost primită de la cealaltă parte contractantă; sau
b) informaţia a fost dezvăluită după ce a fost obţinut
acordul scris al celeilalte părţi contractante pentru asemenea dezvăluire; sau
c) partea contractantă a fost obligată în mod legal să
dezvăluie informaţia.
8. Drepturi de proprietate intelectuală
8.1. - Prestatorul are obligaţia de a despăgubi
achizitorul împotriva oricăror:
a) reclamaţii şi acţiuni în justiţie, ce rezultă din
încălcarea unor drepturi de proprietate intelectuală (brevete, nume, mărci
înregistrate etc şi
b) daune-interese, costuri, taxe şi cheltuieli de
orice natură, aferente, cu excepţia situaţiei în care o astfel de încălcare
rezultă din respectarea Caietului de sarcini întocmit de către achizitor.
9. Garanţia de plată a avansului
9.1. - (1) Prestatorul are obligaţia de a constitui
garanţia de plată a avansului în termen de maxim 10 zile de la data semnării
contractului.
(2) Garanţia de plată a avansului se constituie prin
scrisoare bancară.
(3) Achizitorul are obligaţia de a efectua plata
avansului numai după ce Prestatorul a făcut dovada constituirii garanţiei
bancare de plată a avansului.
9.2. - Cuantumul garanţiei de plată a avansului este de
30% din valoarea contractului.
10. Garanţia de bună execuţie a contractului
10.1. - (1) Prestatorul are obligaţia de a constitui
garanţia de bună execuţie a contractului în termen de maxim 10 zile de la data
semnării contractului.
(2) Garanţia de bună execuţie a contractului se
constituie prin scrisoare bancară de garanţie de bună execuţie.
(3) Achizitorul are obligaţia de a elibera garanţia
pentru participare şi de a emite ordinul de începere a contractului numai după
ce Prestatorul a făcut dovada constituirii garanţiei de bună execuţie.
10.2. - (1) Cuantumul garanţiei de bună execuţie a
contractului este de 5% din valoarea contractului de furnizare, respectiv..................RON.
(2) Scrisoarea de garanţie de
bună execuţie va fi valabilă pe o perioadă de minim 3 ani.
10.3. Achizitorul are dreptul de a emite pretenţii
asupra garanţiei de bună execuţie, în limita prejudiciului creat, dacă
Prestatorul nu îşi îndeplineşte obligaţiile asumate prin prezentul contract.
Anterior emiterii unei pretenţii asupra garanţiei de bună execuţie achizitorul
are obligaţia de a notifica acest lucru Prestatorului, precizând totodată
obligaţiile care nu au fost respectate.
10.4. Achizitorul va elibera scrisoarea de garanţie bancară de bună execuţie în termen de maxim 30 de zile
de la expirarea perioadei de valabilitate a acesteia, pe baza solicitării
Prestatorului.
11. Servicii
11.1. - Prestatorul are obligaţia de a presta serviciile
aferente furnizării documentaţiei conform caietului de sarcini, fără a modifica
preţul contractului.
11.2. După predarea documentaţiei, prestatorul va avea
obligaţia de a răspunde tuturor solicitărilor făcute în baza Legii nr. 10/1995,
pe o durată de 5 ani de la data terminării contractului fără a pretinde costuri
suplimentare.
12. Raportări şi termene de depunere
12.1 Pe parcursul perioadei de implementare,
Prestatorul are obligaţia de a prezenta Achizitorului Rapoarte obligatorii după
cum urmează:
a) Raportul asupra analizei Studiului de Fezabilitate pentru fiecare proiect în parte, inclusiv
revizuirea sau completarea analizei cost-beneficiu, va fi depus la MIE după
prima lună de la semnarea contractului, în termen de maxim 5 zile.
b) Raportul asupra realizării Proiectului Tehnic şi a
detaliilor de execuţie pentru fiecare proiect în parte, va fi depus la MIE, la
finalul lunii a treia, în termen de maxim 5 zile.
c) Raportul Final aprobat de beneficiar pentru
fiecare proiect al lotului va conţine explicaţii asupra tuturor serviciilor
executate în cadrul proiectului şi va fi depus la MIE, în termen de 14 zile de
la finalizarea acestuia.
12.2. Nerespectarea obligaţiilor de la pct.12.1. atrage
după sine dreptul Achizitorului de a nu plăti preţul stabilit în contract.
13. Documente şi modalităţi de plată
13.1. Plată avans, reprezentând 30% din valoarea
contractului se va înainta Prestatorului pe baza următoarelor documente:
a) garanţie bancară pentru întreaga valoare a
avansului, valabilă pe durata derulării contractului, la care se adaugă 30 de
zile după data finalizării acestuia;
b) cerere de plată din partea Prestatorului, în care
se va menţiona denumirea proiectului şi lotul din care face parte;
c) identificarea financiară;
d) factura fiscală;
e) raportul asupra analizei
Studiului de Fezabilitate pentru fiecare proiect în parte, aprobat de
beneficiarul proiectului şi avizat de Achizitor.
13.2. Avansul plătit Prestatorului se va folosi numai
în scopul realizării proiectului.
13.3. Plată tranşe
intermediare
Plata tranşelor intermediare poate fi solicitată,
separat pentru fiecare proiect din componenţa lotului, pe măsura derulării
contractului, în baza următoarelor documente:
a) cererea de plată din partea Prestatorului, în care
se va menţiona denumirea proiectului şi lotul din care
face parte;
b) factura fiscală;
c) sumar al lucrărilor executate, defalcate pe
proiecte;
d) raportul final pentru fiecare proiect al
lotului, aprobat de beneficiarul proiectului şi avizat de Achizitor.
13.4. Plată tranşă finală
Tranşa finală se va achita în termen de maxim 28 de
zile de la primirea avizului favorabil al Autorităţii Contractante pe baza
raportului final aprobat de beneficiarul proiectului.
Documentele necesare plaţii tranşei finale sunt:
a) cererea de plată din partea Prestatorului, în care
se va menţiona denumirea proiectului şi lotul din care face parte;
b) factura fiscală;
c) sumar al lucrărilor executate, defalcate pe
proiecte;
d) raportul final pentru fiecare proiect al lotului,
aprobat de beneficiarul proiectului şi avizat de
Achizitor;
e) proces verbal de predare-primire a documentaţiei
semnat de MIE (Achizitor) -Studiul de Fezabilitate şi Proiectul Tehnic, conform
cerinţelor din Caietul de Sarcini.
Tranşa finală poate fi solicitată şi pe întreaga
valoare a lotului, dacă nu a fost solicitată plata avansului sau plata unor
tranşe intermediare.
13.5. In situaţia existenţei unor modificări în
devizul de lucrări prezentat de către Prestator la momentul semnării
contractului, Achizitorul va trebui notificat în termen de maxim 10 zile de la
data apariţiei situaţiei care necesită efectuarea acestor modificări sub
sancţiunea neacceptării la plată a acestora. Ulterior notificării, părţile vor
stabili dacă aceste modificări vor face obiectul unui act adiţional de modificare a contractului.
13.6. Achizitorul poate suspenda termenul de plată
atunci când la verificarea Raportului Final se constată faptul că există
diferenţe între devizul de cheltuieli prezentat la sfârşitul contractului şi
cel întocmit de către Prestator la momentul întocmirii şi prezentării ofertei.
14 Actualizarea preţului contractului
14.1. - Pentru serviciile prestate plăţile datorate de
achizitor Prestatorului sunt cele declarate în propunerea financiară, anexă la
contract.
14.2. - Preţul contractului nu se actualizează.
15. Amendamente
15.1. - Părţile contractante au dreptul, pe durata
îndeplinirii contractului, de a conveni modificarea clauzelor contractului,
prin act adiţional.
16. Subcontractanti
16.1. - (1) Prestatorul are obligaţia de a prezenta
împreună cu Raportul asupra analizei Studiului de Fezabilitate contractele
încheiate cu subcontractantii desemnaţi.
(2) Lista cuprinzând subcontractantii, cu datele de
recunoaştere a acestora, cât şi contractele încheiate cu aceştia se constituie anexe la contract.
16.2. - (1) Prestatorul este pe deplin răspunzător
faţă de Achizitor de modul în care îndeplineşte contractul.
(2) Subcontractantul este pe deplin răspunzător faţă de
prestator de modul în care îşi îndeplineşte partea sa din contract.
(3) Prestatorul are dreptul de a pretinde
daune-interese subcontractanţilor dacă aceştia nu îşi îndeplinesc partea lor
din contract.
16.3. - Prestatorul poate schimba oricare
subcontractant numai dacă acesta nu şi-a îndeplinit partea sa din contract.
Schimbarea subcontractantului nu va schimba preţul contractului şi va fi
notificată achizitorului.
17. Intârzieri în îndeplinirea contractului
17.1. - Prestatorul are obligaţia de a îndeplini contractul
de furnizare în perioada/perioadele înscrise în
graficul de livrare.
17.2. - Dacă pe parcursul îndeplinirii contractului
Prestatorul nu respectă graficul de livrare sau de prestare a serviciilor,
acesta are obligaţia de a notifica, în timp util, achizitorului; modificarea
datei/perioadelor de furnizare asumate în graficul de livrare se face cu
acordul părţilor, prin act adiţional.
17.3. - Cu excepţia prevederilor clauzei 21 şi în afara
cazului în care achizitorul este de acord cu o prelungire conform clauzei 17.2,
o întârziere în îndeplinirea contractului dă dreptul achizitorului de a
solicita penalităţi Prestatorului, potrivit prevederilor clauzei 18.
18. Penalităţi, daune-interese
18.1. - In cazul în care Prestatorul nu reuşeşte să îşi
îndeplinească obligaţiile asumate prin contract, la termenele stabilite,
Achizitorul are dreptul de a aplica penalităţi de 0,5% din valoarea
contractului pentru fiecare zi de întârziere.
19. Rezilierea contractului
19.1. - Nerespectarea obligaţiilor asumate prin
prezentul contract de către una dintre părţi dă dreptul părţii lezate de a cere
rezilierea contractului de furnizare şi de a pretinde plata de daune-interese.
19.2. - Achizitorul îşi rezervă dreptul de a denunţa
unilateral contractul de furnizare, în cel mult 10 de zile de la apariţia unor
circumstanţe care nu au putut fi prevăzute la data încheierii contractului şi
care conduc la modificarea clauzelor contractuale în aşa măsură încât
îndeplinirea contractului respectiv ar fi contrară interesului public.
19.3. - In cazul prevăzut la clauza 19.2 Prestatorul
are dreptul de a pretinde numai plata corespunzătoare pentru partea din
contract îndeplinită până la data denunţării unilaterale a contractului.
19.4 - Prezentul contract încetează de plin drept, fără
a mai fi necesară intervenţia unei instanţe judecătoreşti în cazul în care una
dintre părţi:
- este declarată în stare de incapacitate de plăţi
sau a fost declanşată procedura de lichidare;
- cesionează drepturile şi obligaţiile sale
prevăzute în prezentul contract fără acordul celeilalte părţi;
- primeşte o notificare (argumentate prin motive
întemeiate) prin care i se aduce la cunoştinţă faptul că nu şi-a executat sau
îşi execută în mod necorespunzător obligaţiile care îi revin.
19.5. - In cazul prevăzut la pct. 19.4 Prestatorul are
dreptul de a pretinde numai plata corespunzătoare pentru partea din contract
îndeplinită până la data încetării de plin drept a contractului.
20. Cesiunea
20.1. - Prestatorul are obligaţia de a nu transfera
total sau parţial, în nici o situaţie, obligaţiile sale asumate prin contract.
21. Forţa majoră
21.1. - Forţa majoră este constatată de o autoritate
competentă.
21.2. - Forţa majoră exonerează părţile contractante
de îndeplinirea obligaţiilor asumate prin prezentul contract, pe toată perioada
în care aceasta acţionează.
21.3. - Indeplinirea contractului va fi suspendată în
perioada de acţiune a forţei majore, dar fără a prejudicia drepturile ce li se
cuveneau părţilor până la apariţia acesteia.
21.4. - Partea contractantă care invocă forţa majoră
are obligaţia de a notifica celeilalte părţi, imediat şi în mod complet,
producerea acesteia şi de a lua orice măsuri care îi stau la dispoziţie în
vederea limitării consecinţelor.
21.5. - Dacă forţa majoră acţionează sau se estimează
că va acţiona o perioadă mai mare de 15 zile, fiecare parte va avea dreptul să
notifice celeilalte părţi încetarea de plin drept a prezentului contract, fără
ca vreuna dintre părţi să poată pretinde celeilalte daune-interese.
22. Soluţionarea litigiilor
22.1. - Achizitorul şi Prestatorul vor face toate
eforturile pentru a rezolva pe cale amiabilă, prin tratative directe, orice
neînţelegere sau dispută care se poate ivi între ei în cadrul sau în legătură
cu îndeplinirea contractului.
22.2. - Dacă după 10 de zile de la începerea
tratativelor directe achizitorul şi Prestatorul nu reuşesc să rezolve în mod
amiabil o divergenţă contractuală, fiecare poate solicita ca disputa să se
soluţioneze de către instanţele judecătoreşti din România.
23. Limba care guvernează contractul
23.1. - Limba care guvernează
contractul este limba română.
24. Comunicări
24.1. - (1) Orice comunicare între părţi, referitoare
la îndeplinirea prezentului contract, trebuie să fie transmisă în scris.
(2) Orice document scris trebuie înregistrat atât în
momentul transmiterii, cât şi în momentul primirii.
24.2. - Comunicările dintre părţi se pot face şi prin
telefon, telegramă, telex, fax sau e-mail, cu condiţia confirmării în scris a
primirii comunicării.
25. Legea aplicabilă contractului
25.1. - Contractul va fi interpretat conform legilor din
România.
26. Dispoziţii finale
26.1. Prezentul contract, împreună cu anexele sale
care fac parte integrantă din cuprinsul său, reprezintă voinţa părţilor şi
înlătură orice înţelegere verbală dintre acestea, anterior şi ulterior încheierii lui.
26.2. Prezentul contract a fost semnat în 2 exemplare
originale fiecare cu aceeaşi forţă probantă.
Achizitor,
....................................
(semnătura autorizată)
L.S.
Prestator,
......................................
(semnătura autorizată)
L.S.
Anexa nr. 5
IDENTIFICARE FINANCIARA
TITULARUL CONTULUI
NUME
|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
ADRESA
|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
LOCALITATE/JUDEŢ
|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
COD POŞTAL |_|_|_|_|_|_|
PERSOANA DE CONTACT
|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
TELEFON |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
FAX |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
COD FISCAL |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
|
BANCA
NUME
|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
ADRESA
|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
LOCALITATE/JUDEŢ
|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
COD POŞTAL |_|_|_|_|_|_|
NUMĂR CONT
|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
BANCA |_|_|_|_|_|
MONEDA DE SCHIMB |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
COD BIC |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
|
BENEFICIARUL
(numai daca este diferit de
titularul contului)
NUME
|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
ADRESA
|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
LOCALITATE/JUDEŢ |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
COD POŞTAL |_|_|_|_|_|_|
|
OBSERVAŢII........................................................................................................................................................................ .....................................................................
DATA:............................
SEMNĂTURA BENEFICIAR..................................
Anexa nr. 6
Cerere de plată pentru contractul de furnizare de
servicii
Data cererii de plată [.................]
In atenţia
Ministerului Integrării Europene
Numărul de referinţă pentru Contractul de furnizare de
servicii:........................
Titlul Contractului de furnizare de
servicii:........................................................
Numele şi adresa Beneficiarului:......................................................................
Cererea de plată
numărul:...............................................................................
Perioada acoperită de cererea de
plată:...........................................................
Domnule/Doamnă,
Subsemnatul/a, ........ (nume), solicit
prin prezenta plata
avansului/intermediară/finală1 în cadrul contractului menţionat
mai sus.
Suma cerută este următoarea:..............................]
S-au anexat următoarele documente suport:
- raportul final
- identificarea financiară;
- factura fiscală;
- sumar al lucrărilor
executate, defalcate pe proiecte;
- raportul final pentru fiecare proiect al lotului,
avizat de beneficiarul proiectului;
- proces verbal de predare-primire a documentaţiei
semnat de M.I.E. (Achizitor) -Studiul de Fezabilitate şi Proiectul Tehnic,
conform cerinţelor din Caietul de Sarcini.
Plata trebuie făcută în următorul cont
bancar:........................
Cu stimă,
[semnătura]
1 Se va selecta
opţiunea aplicabilă
Anexa nr.7
Model de raport asupra analizei Studiului de
Fezabilitate
Aprob,
Denumire beneficiar
(semnătura autorizată)
L.S.
Avizat,
Denumire Autoritate Contractantă
(semnătura autorizată)
L.S.
1. Scurtă descriere a activităţilor în perioada de
raportare
2. Prezentarea analizei Studiului de Fezabilitate
şi documentele suport pentru fiecare proiect în
parte
Titlul proiectului
Beneficiar
Documentele proiectului (de exemplu):
- Aviz mediu - valabil
- de actualizat
- Studiu de trafic - complet
- de completat / date
lipsă
- Studiu de piaţă - complet
- de completat / date lipsă
etc.)
3. Probleme identificate şi soluţii propuse
4. Planificarea activităţilor de actualizare a
Studiului de fezabilitate (dacă este cazul)
5. Grafic de livrare a Studiului de Fezabilitate
pentru fiecare proiect în parte
6. Grafic propus de elaborare a Proiectului Tehnic
pentru fiecare proiect
Intocmit,
Denumire Prestator
(semnătura autorizată)
L.S.
Anexa nr. 8
Model de raport final
(se va elabora pentru flecare proiect în parte)
Aprob,
Denumire beneficiar
(semnătura autorizată)
L.S.
Avizat,
Denumire Autoritate Contractantă
(semnătura autorizată)
L.S.
1. Prezentarea activităţilor desfăşurate în cadrul
fiecărei faze
2. Raport asupra realizării/actualizării
Studiului de Fezabilitate (inclusiv probleme întâmpinate, soluţii
propuse, recomandări)
3. Raport asupra elaborării Proiectului Tehnic
(inclusiv probleme întâmpinate, soluţii propuse, recomandări)
4. Resurse financiare alocate
5. Sumarul lucrărilor executate
Intocmit,
Denumire Prestator
(semnătura autorizată)
L.S.
Anexa nr.9
Cerere de plată nr. .....................................
SUMARUL LUCRĂRILOR EXECUTATE
Perioada pentru care se solicită plata: ....................................
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
6
|
7
|
Nr.crt.
|
Descrierea activităţilor (cf.
Ofertei)
|
Buget iniţial/activităţi
|
Descrierea activităţilor revizuite
|
Buget revizuit/activităţi
|
Suma solicitată prin Cererea de
plată
|
Diferenţa de încasat cf
Contractului
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Total
|
|
Total
|
Total
|
Total
|
Reprezentantul legal al Prestatorului
|
Nume:
|
|
Semnătura:
|
|
Data:
|
Aprobat de Beneficiarul proiectului
|
Nume
|
|
Semnătura
|
|
Data
|
Avizat de Autoritatea Contractantă
|
Nume:
|
|
Semnătura:
|
|
Data:
|