Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDIN Nr

ORDIN   Nr. 787 din 2 august 2006

privind aprobarea Procedurilor de implementare, monitorizare si evaluare a subprogramului „Asistenta tehnica pentru pregatirea de proiecte, finantabile prin Programul operational regional 2007-2013"

ACT EMIS DE: MINISTERUL INTEGRARII EUROPENE

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 736 din 30 august 2006



In baza dispoziţiilor:

-   Legii nr. 315/2004 privind dezvoltarea regională în România, cu modificările şi completările ulterioare;

-   art. 7 din Hotărârea Guvernului nr. 811/2006 privind finanţarea din bugetul Ministerului Integrării Europene a asistentei tehnice pentru pregătirea de proiecte de investiţii publice, finanţabile prin Programul operaţional regional 2007-2013,

în temeiul prevederilor art. 6 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 243/2006 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Integrării Europene,

ministrul integrării europene emite prezentul ordin.

Art. 1. - Se aprobă Procedurile de implementare, monitorizare şi evaluare a subprogramului „Asistenţă tehnică pentru pregătirea de proiecte, finanţabile prin Programul operaţional regional 2007-2013", prevăzute în anexa*) care face parte integrantă din prezentul ordin.

Art. 2. - Autoritatea de management pentru Programul operaţional regional, prin Direcţia politici regionale şi coordonare program, va duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.

Art. 3. - Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Ministrul integrării europene,

Anca Daniela Boagiu

*) Anexa este reprodusă în facsimil.

ANEXA

PROCEDURI

de implementare, monitorizare şi evaluare a subprogramului „Asistenţă tehnică pentru pregătirea de proiecte, finanţabile prin Programul operaţional regional 2007-2013"

1. Importanţa Subprogramului

Pentru a putea accesa şi asigura absorbţia fondurilor europene alocate României în calitate de viitor Stat Membru al Uniunii Europene, prin implementarea diferitelor Programe Operaţionale, între care se numără şi Programul Operaţional Regional 2007-2013 (POR), trebuie să existe un portofoliu de proiecte mature, cu studii tehnice şi detalii de execuţie corespunzătoare, pregătite de implementare la 1 ianuarie 2007.

In scopul pregătirii unui portofoliu de proiecte finanţabile prin Programul Operaţional Regional 2007-2013, Ministerul Integrării Europene a iniţiat subprogramul „Asistenţă tehnică pentru pregătirea portofoliului de proiecte, finanţabile prin Programul Operaţional Regional 2007-2013", finanţat din bugetul propriu al instituţiei.

Proiectele care vor beneficia de Asistentă Tehnică contribuie la realizarea obiectivelor Strategiei Naţionale de Dezvoltare Regională a Planului Naţional de Dezvoltare 2007-2013, privind diminuarea decalajelor de dezvoltare dintre regiunile şi zonele ţării, prin investiţii în diferite tipuri de infrastructură şi mediu de afaceri, investiţii care vor contribui la creşterea coeziunii economice şi sociale în România.

Proiectele pregătite tehnic vor urma procesul de selecţie specific Fondurilor Structurale, în cadrul mecanismului de implementare a POR, care va deveni operaţional la cel mult 3 luni de la data aprobării acestuia de către Comisia Europeană.

2.  Obiectivele Subprogramului

2.1.   Obiectivul general al Subprogramului vizează sprijinirea autorităţilor locale în pregătirea unor proiecte mature de investiţii în infrastructura de drumuri, infrastructura de afaceri, infrastructura de turism şi infrastructura urbană, având ca scop dezvoltarea infrastructurală a regiunilor şi implicit absorbţia fondurilor structurale alocate prin Programul Operaţional Regional.

2.2.  Obiectivele specifice ale Subprogramului constau în elaborarea documentaţiei de proiectare pentru realizarea obiectivelor prevăzute pentru fiecare proiect din cele 27 loturi în două faze (Anexa nr.1):

-   Faza 1 (Studiul de Fezabilitate) cuprinde revizuirea/actualizarea Studiilor de Fezabilitate în conformitate cu prevederile legale, inclusiv efectuarea de investigaţii, la faţa locului, în vederea confirmării fezabilităţii tehnice a proiectelor şi obţinerii unei baze reale de calcul pentru costurile de construcţie şi proiectare (Anexa nr. 2);

-   Faza 2 (Proiectul Tehnic, inclusiv Detaliile de execuţie - DDE) cuprinde dezvoltarea Proiectului Tehnic, inclusiv a Detaliilor de execuţie (DDE) - Anexa nr.3.

3. Bugetul Subprogramului

Bugetul total estimat al Subprogramului este de 82.009 mii lei, sumă care se regăseşte în bugetul pe anul 2006 al Ministerului Integrării Europene la Capitolul 80.01 "Acţiuni generale economice, comerciale şi de muncă", titlul "Alte transferuri", articolul 55.01.13 „Programe de dezvoltare".

4. Cadrul instituţional şi perioada de implementare a Subprogramului

-    Cadrul legal al subprogramului îl constituie Hotărârea de Guvern nr. 811/2006 privind finanţare din bugetul Ministerului Integrării Europene a Asistenţei Tehnice pentru pregătirea de proiecte de investiţii publice, finanţabile prin Programul Operaţional Regional 2007-2013;

-    Din Lista anexată Hotărârii de Guvern nr. 811/2006 care cuprinde 96 de proiecte, în cadrul Subprogramului vor fi pregătite un număr de 89 de proiecte, conform Anexei nr.1. Un număr de 7 proiecte nu mai fac obiectul Subprogramului din următoarele considerente:

-   3 proiecte deoarece beneficiarul nu se încadrează în categoria beneficiarilor eligibili stabiliţi prin POR (Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale);

-   1 proiect deoarece activităţile acestuia nu se încadrează în domeniile de intervenţie finanţate prin POR (finanţabil prin Programul Operaţional Sectorial pentru Infrastructura de Mediu);

-   1 proiect neeligibil pentru domeniile de intervenţie finanţate prin POR;

-   2 proiecte deoarece beneficiarii au optat pentru alte surse de finanţare ale acestora.

-    Ministerul Integrării Europene, în calitate de Autoritate Contractantă a Subprogramului, pregăteşte cu sprijinul asistenţei tehnice numai acele proiecte din Lista anexată Hotărârii de Guvern nr. 811/2006 care sunt în concordanţă cu obiectivele Strategiei Naţionale de Dezvoltare a Planului Naţional de Dezvoltare 2007-2013. In acest sens, Ministerul Integrării Europene poate opera modificări în Lista anexată Hotărârii de Guvern nr. 811/2006, în vederea excluderii acelor proiecte care nu se încadrează în domeniile de intervenţie finanţate prin Programul Operaţional Regional;

-   In cadrul Direcţiei Generale Autoritatea de Management pentru Programul Operaţional Regional, din cadrul Ministerului Integrării Europene funcţionează Unitatea de Management a Subprogramului (UMS). Structura organizatorică, numărul de persoane, atribuţiile şi responsabilităţile sunt stabilite prin Ordin intern al ministrului integrării;

-    Termenul de implementare a subprogramului este 31 Martie 2007.

5. Promovarea subprogramului

In vederea achiziţionării de servicii de asistenţă tehnică Ministerul Integrării Europene a publicat Anunţul de participare şi Anunţul de intenţie în Monitorul Oficial al României, Partea VI „Achiziţii publice".

Pentru informarea clară şi unitară a tuturor potenţialilor ofertanţi, Anunţul de participare a fost publicat în presa centrală şi pe pagina de web a instituţiei www.mie.ro.

6. Reguli cu privire la licitaţia de achiziţionare de servicii de asistenţă tehnică

Procedura aplicată pentru atribuirea contractului de furnizare de servicii este licitaţie deschisă, conform Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului nr. 60/2001 privind achiziţiile publice, în vigoare la data publicării în Monitorul Oficial a Anunţului de participare şi Anunţului de intenţie. Ofertanţii pot depune oferte pentru un lot, mai multe loturi sau toate loturile.

Durata contractului de furnizare de servicii este de 5 luni de la data semnării contractului de către ambele părţi. Pentru achiziţii ulterioare se poate aplica procedura de negociere directă cu o singură sursă.

Criteriul utilizat pentru atribuirea contractului de furnizare de servicii este „Oferta cea mai avantajoasă din punct de vedere tehnico-economic".

6.1 Eligibilitatea Ofertanţilor

Subprogramul   se   adresează   societăţilor   comerciale,   institutelor   de   proiectare,societăţilor de consultanţă, persoanelor juridice române, cu atribuţii şi experienţă în domeniul  proiectării şi  consultanţei în  lucrări de construcţii, îndeosebi  lucrări de infrastructură.

Mai multe persoane juridice sau fizice au dreptul de a se asocia în scopul depunerii unei oferte comune.

Filialele agenţilor economici, cu personalitate juridică română, au dreptul de a participa la procedura pentru atribuirea contractului de achiziţie publică în nume propriu şi, în acest scop, trebuie să prezinte documente care dovedesc eligibilitatea, înregistrarea, capacitatea tehnica şi capacitatea economico-financiara, proprii filialei.

Potenţialii solicitanţi nu sunt în drept să participe la licitaţie dacă:

a)  Sunt în stare de faliment sau pe cale de lichidare, au afacerile administrate de către tribunal, au început proceduri de aranjamente cu creditorii, au activitatea suspendată sau sunt în orice situaţie analogă provenind dintr-o procedură similară prevăzuta în legislaţia şi reglementările în vigoare;

b)   Nu şi-au îndeplinit obligaţiile prevăzute în legi speciale;.

c)   Nu şi-au îndeplinit obligaţiile contractuale rezultate din derularea altor Programe cu finanţare de la bugetul de stat sau din fondurile Comisiei Europene;

d)   Nu şi-au îndeplinit obligaţiile de plată către bugetul de stat, bugetul asigurărilor sociale de stat, fondul asigurărilor de sănătate şi fondul de şomaj, conform prevederilor legale;

e)   Nu şi-au îndeplinit obligaţiile de plată a taxelor şi impozitelor locale, conform prevederilor legale;

f)   Au furnizat informaţii eronate altor Autorităţi Contractante în cadrul unor programe, indiferent de sursa de finanţare;

g)   Nu şi-au îndeplinit obligaţiile provenind dintr-un contract finanţat din fondurile Comisiei Europene şi/sau bugetul României;

h) Au încercat să obţină informaţii confidenţiale sau să influenţeze comisia de evaluare in timpul procesului de evaluare a proiectelor în cadrul Licitaţiilor anterioare;

6.2 Prezentarea Ofertelor

Ofertele se depun la sediul Ministerului Integrării Europene până la data de 21 august 2006, ora 12.00.

Oferta trebuie să conţină propuneri financiare pentru fiecare proiect din lotul ofertat. Ofertanţii pot depune oferte pentru un lot, mai multe loturi sau toate loturile.

Nu sunt admise oferte alternative.

6.3 Deschiderea şi Evaluarea Ofertelor

Deschiderea ofertelor are loc în data de 21 august 2006, ora 12.30, la sediul Ministerului Integrării Europene.

La deschiderea ofertelor au dreptul de a participa membrii Comisie de Evaluare şi reprezentanţii mandataţi ai ofertanţilor. Absenta unui ofertant de la deschiderea ofertelor nu va atrage după sine respingerea ofertei respective.

7. Comisia de evaluare

Ministerul Integrării Europene are responsabilitatea organizării licitaţiei deschise pentru contractarea de asistenţă tehnică. In acest scop, va stabili componenţa Comisiei de evaluare, denumită în continuare Comisie, şi va asigura spaţiul necesar derulării licitaţiei.

Comisia va fi formată din angajaţi ai Ministerului Integrării Europene şi un evaluator tehnic independent, astfel:

-   Preşedinte;

-   Secretar;

-   4 membri;

-   2 rezerve.

Membrii Comisiei şi preşedintele au drept de vot. Evaluatorul va fi selectat în baza unui contract de servicii.

Secretarul va asigura redactarea Raportului de evaluare a ofertelor şi a Procesului-verbal al şedinţei de evaluare.

Membrii Comisiei şi preşedintele trebuie aleşi dintre specialiştii cu experienţă în analiza planurilor de afaceri, a investiţiilor şi a documentelor financiar-contabile.

Comisia de evaluare a ofertelor se numeşte prin Ordin al Ministrului Integrării Europene.

7.1 Atribuţiile Comisiei de evaluare

Comisia de evaluare răspunde de următoarele activităţi:

a)  deschiderea, examinarea şi evaluarea ofertelor;

b)  verificarea   eligibilităţii,   înregistrării   şi   a   îndeplinirii   criteriilor   referitoare   la capacitatea tehnică şi economico-financiară de către ofertanţi;

c)   stabilirea punctajului pentru fiecare ofertă;

d)  prezentarea Ministrului integrării europene a ofertei/ofertele câştigătoare, în vederea încheierii contractului.

Evaluarea ofertelor se face de către Comisia de evaluare conform metodei: Cost/Calitate. Această metodă presupune clasificarea ofertelor în ordinea descrescătoare a punctajelor cumulate, tehnic şi financiar.

Punctajul maxim este de 100 puncte (Punctaj tehnic - 40 puncte; Punctaj financiar - 60 puncte), conform următoarei grilei:

Punctajul Tehnic

Punctajul tehnic - total 40 puncte - structurat astfel:

NR

CRITERII

PUNCTAJ

1.

Experienţa   persoanelor   cheie   propuse   (personal   tehnic   de specialitate) conform cerinţelor din Caietul de sarcini (CV-uri).

20

inginer proiectant - construcţii civile

peste 10 ani experienţă în domeniu

5

între 5-10 ani experienţă în domeniu

3

5 ani experienţă în domeniu

1

-  inginer - construcţii civile

peste 10 ani experienţă în domeniu

5

între 5-10 ani experienţă în domeniu

3

5 ani experienţă în domeniu

1

-   economist /inginer- specialist analiză cost-beneficiu

peste 10 ani experienţă în domeniu

5

între 5-10 ani experienţă în domeniu

3

5 ani experienţă în domeniu

1

-  inginer/economist    -    specialist    în    evaluarea impactului de mediu

peste 10 ani experienţă în domeniu

5

NR

CRITERII

PUNCTAJ

între 5-10 ani experienţă în domeniu

3

5 ani experienţă în domeniu

1

2.

Disponibilitate şi capacitate de transfer de know-how

2

3.

Lista privind contractele de furnizare de servicii cu activităţi similare realizate   (se   va   menţiona   denumirea   beneficiarului,   valoarea contractului, gradul de finalizare şi o scurtă descriere a activităţilor contractului):

4

Număr contracte similare realizate

Oferta   cu   numărul   maxim   de   contracte   realizate   primeşte punctajul maxim.  Restul ofertelor vor avea punctajul calculat conform următoarei formule:

Punctajul      ofertei      „X"      =      Număr      contracte      ale ofertei„X''/Numărul maxim de contracte x Punctajul maxim

2

-   Valoarea totală a contractelor similare realizate

Oferta cu valoarea totală maximă de contracte realizate primeşte

punctajul maxim.  Restul ofertelor vor avea punctajul calculat

conform următoarei formule:

Punctajul   ofertei    „X"   =   Valoare   totală   contracte   ale

ofertei„X''/Valoare   maximă   totală   contracte   x   Punctajul

maxim

1

Număr de contracte similare realizate în România

1

4.

Descrierea activităţilor care vor fi  subcontractate (dacă este cazul), procentul de subcontractare (fără a se preciza valoarea), precum şi obligaţiile fiecărui membru al asociaţiei (activităţile pe care fiecare membru al asociaţiei le va desfăşura) dacă este cazul unei asociaţii

10

fără subcontractori

10

1. Intre 1-3 subcontractori:

6

-  Dacă cel puţin 1 subcontractor este firmă cu capital majoritar românesc

4

-  Dacă nici un subcontractor nu este firmă cu capital majoritar românesc

2

2. Peste 3 subcontractori

4

-  Dacă cel puţin 1 subcontractor este firmă cu capital majoritar românesc

3

-  Dacă nici un subcontractor nu este firmă cu capital majoritar românesc

1

5.

Grafic de executare a lucrărilor (programarea, eşalonarea şi durata activităţilor propuse).

4

Total

40

Punctajul Financiar

Punctajul financiar - total 60 puncte - structurat astfel:

NR

CRITERIU

PUNCTAJ

1.

Oferta financiară elaborată pentru fiecare proiect din lot, detaliată pe activităţi clare şi bine justificate, repartizate pe cele două faze ale contractului de servicii prevăzute în Caietul de Sarcini.

60

Total

60

7.2 Raportul de evaluare

Raportul de evaluare se întocmeşte de către secretarul Comisiei de evaluare, se semnează de către preşedintele Comisiei, membrii Comisiei şi se aprobă de Ministrul Integrării Europene.

Raportul de evaluare trebuie să conţină descrierea clară şi argumentată a motivaţiei atribuirii contractului de furnizare de servicii.

8.  Condiţiile de încheiere a contractului de furnizare de servicii

Autoritatea Contractantă notifică firma câştigătoare a licitaţiei şi încheie contractul defurnizare de servicii, conform modelului prezentat în Anexa nr. 4, în trei exemplare originale.

Două exemplare ale contractului  revin    Autorităţii    Contractante    şi    un    exemplar Prestatorului.

9. Efectuarea plăţilor

Ministerul Integrării Europene, în calitate de Autoritate Contractantă, va efectua plata către Prestatorul contractului de furnizare de servicii, pentru fiecare proiect din lotul ofertat.

In cazul în care Prestatorul, după evaluarea Studiului de Fezabilitate, constată că proiectul nu poate fi dezvoltat (exemplu: nu există o soluţie tehnică acceptabilă; nu sunt întrunite condiţiile pentru implementarea proiectului ca de exemplu lipsa titlului de proprietate asupra terenului etc) proiectul este exclus de la pregătire, iar valoarea contractului se va diminua cu valoarea corespunzătoare serviciilor aferente etapelor subsecvente, pentru proiectul în cauză.

Prestatorul poate modifica, în funcţie de anumite situaţii obiective întâlnite în derularea contractului, activităţile iniţiale din ofertă, cu condiţia notificării Autorităţii Contractante fără a modifica valoarea totală a ofertei.

9.1 Documente şi modalităţi de plată

Plata avansului

Pentru obţinerea avansului, Prestatorul va depune o cerere de plată (Anexa nr.6) însoţită de următoarele documente:

a)  garanţie bancară pentru întreaga valoare a avansului, valabilă pe durata derulării contractului, la care se adaugă 30 de zile după data finalizării acestuia;

b)  identificarea financiară (Anexa nr. 5);

c)   factura fiscală;

d) raportul asupra analizei Studiului de Fezabilitate pentru fiecare proiect în parte, aprobat de beneficiarul proiectului şi avizat de Autoritatea Contractantă (Anexa nr.7).

Valoarea avansului reprezintă 30% din valoarea totală a contractului.

Plata avansului se face intr-un cont deschis la Trezorerie sau la o bancă Comercială în cazul persoanelor juridice străine, numai după aprobarea de către Autoritatea Contractantă (UMS) a Raportului asupra Analizei asupra Studiului de Fezabilitate pentru fiecare proiect în parte şi depus la Autoritatea Contractantă după prima lună de la semnarea contractului.

Plata intermediară

Plata tranşelor intermediare poate fi solicitată, separat pentru fiecare proiect din componenţa lotului, pe măsura derulării contractului, pe baza următoarelor documente:

a)  cererea de plată din partea Prestatorului, în care se va menţiona denumirea proiectului şi lotul din care face parte (Anexa nr.6);

b)  factura fiscală;

c)   sumar al lucrărilor executate, defalcate pe proiecte (Anexa nr.9);

d)  raportul final pentru fiecare proiect al lotului, aprobat de beneficiarul proiectului şi avizat de Autoritatea Contractantă.

Plata finală

Plata tranşei finale se va achita în termen de maxim 28 de zile de la primirea avizului favorabil de către Prestator acordat de Autoritatea Contractantă pe baza raportului final aprobat de beneficiarul proiectului.

Documentele necesare plăţii tranşei finale sunt:

a)  cererea de plată din partea Prestatorului, în care se va menţiona denumirea proiectului şi lotul din care face parte;

b)  factura fiscală;

c)   sumar al lucrărilor executate, defalcate pe proiecte;

d)  raportul final pentru fiecare proiect al lotului, aprobat de beneficiarul proiectului şi avizat de Autoritatea Contractantă;

e)  proces verbal de predare-primire a documentaţiei semnat de MIE (Autoritatea Contractantă) - Studiul de Fezabilitate şi Proiectul Tehnic, conform cerinţelor din Caietul de Sarcini.

Tranşa finală poate fi solicitată şi pe întreaga valoare a lotului, dacă nu au fost solicitată plata avansului sau plata unor tranşe intermediare.

Autoritatea Contractantă poate suspenda plata atunci când la verificarea Raportului Final se constată faptul că există diferenţe între devizul de cheltuieli prezentat la sfârşitul contractului şi cel întocmit de către Prestator la momentul întocmirii şi prezentării ofertei, în condiţiile în care nu notifică Autoritatea Contractantă asupra modificărilor operate (conform pct.9).

10. Monitorizarea

Ministerul Integrării Europene este responsabil de derularea subprogramului „Asistenţă tehnică pentru pregătirea de proiecte, finantabile prin Programul Operaţional Regional 2007-2013".

Ministerul  Integrării  Europene va  monitoriza  respectarea  de  către  Prestatorul de furnizare de servicii a clauzelor contractuale.

Indicatori de monitorizare:

-   Număr Studii de Fezabilitate aprobate de beneficiar;

-   Număr Studii de Fezabilitate avizate de Autoritatea Contractantă;

-   Număr Studii de Fezabilitate respinse de Autoritatea Contractantă;

-   Număr Studii de Fezabilitate respinse de beneficiar;

-   Număr Studii de Fezabilitate revizuite la propunerea beneficiarului;

-   Număr Studii de Fezabilitate nefinalizate;

-   Număr Proiecte Tehnice aprobate de beneficiar;

-   Număr Proiecte Tehnice avizate de Autoritatea Contractantă;

-   Număr Proiecte Tehnice respinse de Autoritatea Contractantă;

-   Număr Proiecte Tehnice respinse de beneficiar;

-   Număr Proiecte Tehnice revizuite la propunerea beneficiarului

-   Număr proiecte cu documentaţia tehnică completă;

-   Număr Proiecte Tehnice realizate în funcţie de timpul de implementare;

-   Număr proiecte pregătite în funcţie de tipul de infrastructură (drumuri judeţene, structuri de afaceri, turism, dezvoltare urbană).

Beneficiarii proiectelor sunt autorităţile administraţiei publice locale. Aceştia au obligaţia să pună la dispoziţia Ministerului Integrării Europene şi Prestatorului de servicii documentaţia necesară în vederea realizării activităţilor contractului.

11. Raportarea

Beneficiarii colaborează cu Prestatorul contractului de furnizare de servicii.

Prestatorul   întocmeşte   documentaţia   tehnică   şi   raportează   Ministerului   Integrării Europene.

11.1 Numărul şi tipul rapoartelor

Prestatorul contractului de furnizare servicii trebuie să întocmească şi să transmită Autorităţii Contractante următoarele tipuri de rapoarte conform Anexelor nr.7 şi 8:

1.   Raportul asupra analizei Studiului de Fezabilitate pentru fiecare proiect în parte;

2.   Raportul asupra realizării Proiectului Tehnic şi a Detaliilor de Execuţie pentru fiecare proiect în parte;

3.   Raportul Final pentru fiecare proiect al lotului va conţine explicaţii asupra tuturor serviciilor efectuate în cadrul proiectului.

Modelul de Raport asupra analizei Studiului de Fezabilitate şi Modelul de Raport Final constituie anexe la „Contractul de furnizare servicii".

Ministerul Integrării Europene va elabora un raport final, privind implementarea Subprogramului, care va fi prezentat Consiliului National pentru Dezvoltare Regională (CNDR).

11.2 Termenele de depunere a rapoartelor

Termenele de depunere pentru fiecare Raport transmis către Autoritatea Contractantă sunt următoarele:

-    5 zile după prima lună de la semnarea contractului pentru depunerea Raportului asupra analizei Studiului de Fezabilitate pentru fiecare proiect în parte, inclusiv completarea sau revizuirea analizei cost-beneficiu;

-   5 zile de la finalul lunii a treia de la momentul semnării contractului pentru depunerea Raportului asupra realizării Proiectului Tehnic şi a Detaliilor de Execuţie pentru fiecare proiect în parte;

-    14 zile de la finalizarea contractului pentru depunerea Raportului Final pentru fiecare proiect al lotului; acest raport va conţine explicaţii asupra tuturor serviciilor executate în cadrul contractului pentru fiecare proiect în parte.

Pe parcursul derulării contractului de servicii corespondenţa va fi în limba română. Rapoartele şi alte documente solicitate se vor redacta în limba română.

11.3 Distribuirea rapoartelor

Toate rapoartele menţionate în secţiunea 11.2 vor fi distribuite părţilor implicate după cum urmează:

-    MIE (Autoritate Contractantă):

-   2 copii (după toate rapoartele menţionate);

-   1 copie după Studiul de Fezabilitate;

-   1 copie după Proiectul Tehnic;

-    Beneficiar:

-   1 copie (după toate rapoartele menţionate);

-   1 copie după Studiul de Fezabilitate;

-   1 copie după Proiectul Tehnic.

11.4 Avizarea documentaţiei tehnice de către verificatori independenţi

Documentaţia de proiectare va fi elaborată în conformitate cu legislaţia în vigoare.

In conformitate cu legislaţia în vigoare, Prestatorul va avea, printre altele, următoarele obligaţii:

-    asigurarea prin Proiecte Tehnice şi Detalii de Execuţie a nivelului de calitate corespunzător cerinţelor cu respectarea reglementărilor tehnice şi a clauzelor contractuale;

-   prezentarea Proiectelor Tehnice verificate de verificatori de proiecte atestaţi, conform legii;

-    soluţionarea neconformitătilor şi/sau a neconcordantelor semnalate de către beneficiari şi de către verificatorii independenţi autorizaţi, în baza rapoartelor de verificare a acestora;

-    elaborarea Caietelor de Sarcini, a detaliilor de execuţie şi a tuturor specificaţiilor tehnice necesare privind execuţia, exploatarea şi întreţinerea lucrărilor;

-    elaborarea proiectelor de urmărire privind evoluţia în timp a lucrărilor;

-    stabilirea   prin   Proiectul   Tehnic  a   fazelor   de   execuţie   determinante   ale proiectului.

După realizarea Proiectului Tehnic (cu toată documentaţia aferentă), Prestatorul va obţine aprobarea beneficiarului proiectului de infrastructură şi va înainta documentaţia respectivă Autorităţii Contractante în vederea avizării şi efectuării plăţii finale.

In momentul avizării Proiectului Tehnic de către Autoritatea Contractantă (care se va realiza în maxim zile de la data depunerii documentaţiei de către Prestator) va fi prezent şi proiectantul.

Având în vedere prevederile Legii nr. 10/1995 privind calitatea în construcţii, cu modificările şi completările ulteriore, Prestatorul va avea obligaţia să participe la fazele determinante ale proiectului în vederea verificării calităţii lucrărilor proiectate.

De asemenea, Prestatorul va avea obligaţia să participe la elaborarea Cărţii tehnice a construcţiei şi la recepţia lucrărilor executate.

12. Evaluarea ex-post

Evaluarea ex-post trebuie să determine, cu ajutorul indicatorilor fizici măsurabili specifici subprogramului, calitatea documentaţiilor elaborate.

13. Dispoziţii finale

Procedurile privind implementarea, monitorizarea şi evaluarea Subprogramului „Asistenţă tehnică pentru pregătirea de proiecte, finanţabile prin Programul Operaţional Regional 2007-2013", se aprobă prin Ordin al Ministrului Integrării Europene şi se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Proiectele care vor beneficia de Asistentă Tehnică contribuie la realizarea obiectivelor Strategiei Naţionale de Dezvoltare Regională a Planului Naţional de Dezvoltare 2007-2013, privind diminuarea decalajelor de dezvoltare dintre regiunile şi zonele ţării, prin investiţii în diferite tipuri de infrastructură şi mediu de afaceri, investiţii care vor contribui la creşterea coeziunii economice şi sociale în România. Aceste obiective vor deveni operaţionale prin Programul Operaţional Regional 2007-2013, care, prin reabilitarea infrastructurii de transport, educaţie, sănătate, turism, dezvoltarea urbană şi sprijinirea mediului de afaceri, vizează dezvoltarea teritorială echilibrată a tării.

Pe parcursul derulării contractului de furnizare de servicii corespondenţa (numai în formă scrisă) între Autoritatea Contractantă şi Prestator, precum şi redactarea rapoartelor şi a altor documente va fi în limba română.

Toată documentaţia aferentă fiecărui proiect elaborată sub orice formă, este şi va rămâne în proprietatea MIE şi a beneficiarilor locali în timpul şi după finalizarea activităţilor contractului pentru o perioadă de 5 ani. Ofertantul nu poate folosi sau dispune de această documentaţie fără un acord scris în prealabil emis de Ministerul Integrării Europene.

Proiectele pregătite tehnic vor urma procesul de selecţie specific Fondurilor Structurale, în cadrul mecanismului de implementare a POR, care va deveni operaţional la cel mult 3 luni de la data aprobării acestuia de către Comisia Europeană.

Beneficiarul va avea obligaţia de a efectua modificările necesare fiecărui proiect, astfel încât acesta să corespundă obiectivelor specifice fiecărui domeniu de intervenţie finanţat prin Programul Operaţional Regional.

Pentru proiectele care nu obţin avizele şi acordurile necesare şi nu pot face dovada proprietăţii, în vederea pregătirii documentaţiei tehnice, sprijinul asistenţei tehnice va înceta.

Anexele nr. 1 - 9 fac parte integrantă din prezentele Proceduri.

Anexa nr. 1

Numărul şi structura loturilor

Proiectele de infrastructură au fost împărţite în 27 de loturi cu următoarea structură:

LOT 1

Regiunea

Numele aplicantului

Titlul proiectului

Locaţia

Sud Est

Consiliul Judeţean Brăila

Restructurare şi lărgire a drumului jud  Viziru,Cuza-Vodă, Mihai-Bravu

DJ Viziru,Cuza-Vodă,       Mihai Bravu/Brăila

Sud Est

Consiliul

Judeţean

Vrancea

Modernizare    şi     reabilitare DJ204E DN Mărăşeşti Panciu Km24+200 - 43+050

DJ204E  DN Maraşeşti        Panciu Km24+200 43+050/Vrancea

Sud Est

Consiliul

Judeţean

Vrancea

Modernizarea   şi   reabilitarea DJ205R Coteşti-Poiana Cristei Km21+700 28+700

Poiana Cristei

Km21+700

28+700/Vrancea

LOT 2

Regiunea

Numele aplicantului

Titlul proiectului

Locaţia

Sud Est

Consiliul Judeţean Buzău

Modernizarea infrastructurii de acces la zonele turistice   cu potenţial demonstrat  ale  jud. Buzău

Subcarpaţii de Curbură /Buzău

Sud Est

Consiliul

Judeţean Galaţi

Construire drum de centură în mun. Tecuci, între DN25-DN24

Tecuci/Galaţi

Sud Est

Consiliul

Judeţean Galaţi

Reabilitarea    şi    modernizare DJ251   între municipiile Galaţi Tecuci

DJ251 între Galaţi şi Tecuci

Sud Est

Primăria Medgidia

Construirea    unui    drum    de centură Medgidia

Medgidia/Medgidia

LOT 3

Regiunea

Numele aplicantului

Titlul proiectului

Locaţia

Sud Muntenia

Consiliul

Judeţean

Dâmbovita

Ramforsarea   şi  modernizarea drumurilor    judeţene    DJ701, DJ401   si  DJ711A  pe traseul Dobra,   Cornetelu,    Braniştea, Titu, Odobesti, Podlogi, Corbii Mari

Târgovişte/Dâmboviţa

Sud Muntenia

Primăria

Municipiului

Târgovişte

Modernizarea şi reabilitarea drumului de centură      al municipiului Târgovişte

Târgovişte/Dâmboviţa

Sud Muntenia

Consiliul

Judeţean Ialomiţa

Reabilitarea   şi   modernizarea drumului judeţean DJ 201 B Km 0 + 00-Km 19

Ciochina-Rasi / judeţul Ialomiţa

LOT 4

Regiunea

Numele aplicantului

Titlul proiectului

Locaţia

Sud Muntenia

Consiliul

Judeţean Argeş

Modernizare     DJ720:      Podul Dâmbovita (DN73 Dâmbovicioara - Ciocanu) limita jud.Braşov în vederea îmbunătăţirii şi dezvoltării infrastructurii de turism 0 + 000 -9 + 550

Dâmbovicioara /Argeş

Sud Muntenia

Consiliul

Judeţean

Argeş

Modernizare   DJ  734:  Voineşti (DN73   -   Leresti   Voina)   în vederea îmbunătăţirii şi dezvoltării     infrastructurii     de turism Km 0 + 000 -19 + 840 L 19,840

Leresti /Argeţ

Sud Muntenia

Consiliul

Judeţean

Argeş

Modernizare DJ 7031: Musetesti (DN73C) Brăduleţ, Brădetu, Poienile Valsanului în vederea îmbunătăţirii      şi dezvoltării infrastructurii de turism, Km 28 + 822-53 + 6 (lungime 24,778 Km)

Muşeteşti + Braduleţ/Argeţ

Sud Muntenia

Consiliul

Judeţean

Prahova

Drum de legătura între DN 1 B (Ploieşti   -   Buzău)   şi   DN   1 (Bucureşti - Braşov)

Prahova /Prahova

Sud Vest

Consiliul

Local

Drăgăşani

Ocolirea municipiului Drăgăşani pe drumul naţional de la Craiova la Vâlcea

Drăgăşani/Vâlcea

Centru

Consiliul

Local

Râşnov

Modernizarea infrastructurii oraşului Râşnov  ptr. Dezvoltarea potenţialului turistic

Râşnov/Braşov

LOT 5

Regiunea

Numele aplicantului

Titlul proiectului

Locaţia

Sud Vest

Consiliul Judeţean Gorj

Reabilitare drum judeţean DJ 665 km 0+000 - 53+600

Gorj/Gorj

Sud Vest

Consiliul Local Târgu Jiu

Modernizare drumuri de rocada pentru Municipiul Târgu Jiu

Târgu Jiu/Gorj

Sud Vest

Consiliul

Judeţean

Mehedinţi

3

Modernizarea infrastructurii pentru transport ca suport al dezvoltării durabile a zonei Gemeni - Darvari - Obârşia de Câmp, Judeţul Mehedinţi

Gemeni-Darvari-Obârşia     de Câmp/Mehedinţi

LOT 6

Regiunea

Numele aplicantului

Titlul proiectului

Locaţia

Vest

Consiliul Local Deva

Pasaj denivelat auto şi pietonal în    zona Bulevardul Mihail Kogălniceanu Str. Ardealului din Municipiul Deva

Deva/Hunedoara

Vest

Consiliul

Judeţean

Timiş

Reabilitare      DJ     592     între localităţile  Buziaş - Lugoj km 25+000 - km 54+200,  L=29,2 km

Buziaş- Lugoj/Timiş

Vest

Consiliul

Judeţean

Timiş

Centură Nord - Vest de ocolire a oraşului Buziaş, L=4,3 km

Buziaş /Timiş

Vest

Consiliul

Judeţean

Timiş

Reabilitare DJ 682 limită Judeţ Arad -  Periam - Saravale -Sânnicolau Mare, km 129+200 -km 153+200, L=24,0 km

Limită Judeţ Arad -Periam - Saravale -Sânnicolau Mare/Timiş

LOT 7

Regiunea

Numele aplicantului

Titlul proiectului

Locaţia

Vest

Consiliul Local Ineu

Centură Sud Ineu

Ineu/Arad

Vest

Consiliul

Judeţean

Arad

Modernizare tronson Julita Mădrigeşti - componenta traseului turistic E68 - Moneasa

Julita Mădrigeşti /Arad

Vest

Consiliul

Judeţean

Timiş

Reabilitare DJ 691 între localităţile Timişoara - Pişchia -Maşloc - limită Judeţ Arad, km 2+500 - km 42+500, L=40,0 km

Timişoara - Pişchia -Maşloc/Timiş

Nord Vest

Consiliul

Judeţean

Bihor

Modernizarea şi extinderea infrastructurii de acces în staţiunile balneare Băile Felix şi 1 Mai

Felix, 1 Mai/Bihor

LOT 8

Regiunea

Numele aplicantului

Titlul proiectului

Locaţia

Nord Vest

Consiliul Judeţean Cluj

Modernizarea infrastructurii de acces în zona turistică Răchiţele-Prislop-IC Ponor

Răchitele, Prislop, Ic Ponor/Cluj

Nord Vest

Consiliul Local Jibou

Drum de centură est Jibou (DN 1 H-DJ 108A) km 0+000-5+050

Jibou/Sălaj

Centru

Primăria Blaj

Deviere traseu DN 14 B km 22 + 270 - 25 + 300

Blaj/Alba

LOT 9

Regiunea

Numele aplicantului

Titlul proiectului

Locaţia

Nord Vest

Consiliul Judeţean

Maramureş

Reabilitarea drumului nordului

Maramureş, Salaj/Maramureş

LOT 10

Regiunea

Numele aplicantului

Titlul proiectului

Locaţia

Nord Vest

Consiliul Local   Baia Mare

Modernizarea şi extinderea centurii Baia Mare

Baia Mare/Maramureş

Nord Vest

Consiliul Judeţean Satu Mare

Modernizarea infrastructurii drumurilor judeţene   în    Satu Mare

Oraşu Nou, Negreşti, Turţ, Tăşnad, Blaja/Satu Mare

Nord Vest

Consiliul Judeţean Satu Mare

Modernizare drum de ocolire în zona nord, Satu Mare

Satu Mare/Satu Mare

LOT 11

Regiunea

Numele aplicantului

Titlul proiectului

Locaţia

Centru

Consiliul

Judeţean

Harghita

Reabilitarea DJ 132

Legătura    între    DN 13A - Vlahita - Lueta si Ocland/Harghita

Centru

Consiliul

Judeţean

Harghita

Reabilitarea DJ 123 A

Harghita/Harghita

Centru

Consiliul Judeţean Mureş

Reabilitarea   şi   modernizarea sistemului rutier pe DJ 142 C

Coroisinmartin,

Zagar, Viisoara/Mures

LOT 12

Regiunea

Numele aplicantului

Titlul proiectului

Locaţia

Nord Est

Consiliul Local al Oraşului Comăneşti

Centru de afaceri multifuncţional Trotuş

Comăneşti/Bacău

Nord Est

Consiliul Judeţean

Vaslui

Reabilitarea Centrului Cultural Istoric al Municipiului Bârlad, judeţul Vaslui

Bârlad/Vaslui

Sud Est

Primăria Galaţi

Centrul de inovare Regiunea S-E

Galati/Galati

                                   

LOT 13

Regiunea

Numele aplicantului

Titlul proiectului

Locaţia

Sud Est

Consiliul

Judeţean

Constanta

3

Reabilitarea si amenajarea staţiunii balneo-climaterice Techirhiol in vederea  creşterii atractivitătii turistice

Techirghiol/Constant a

Sud Est

Consiliul Judeţean Tulcea

Modernizarea  infrastructurii   de acces către zona turistică Murighiol-Uzlina Dunavat-Lacul Razim

Murighiol-Uzlina-Dunavaţ-Lacul Razim/Tulcea

Sud Muntenia

Primăria Oraşului Amara

Amara II - Capitalizarea infrastructurii balneare

Amara /Ialomiţa

Sud Muntenia

Consiliul

Judeţean

Ialomiţa

Infrastructura tehnico edilitara si de drumuri pentru dezvoltarea zonelor industriale si incubator de afaceri in municipiul Urziceni

Urziceni/Ialomita

LOT 14

Regiunea

Numele aplicantului

Titlul proiectului

Locaţia

Sud Muntenia

Consiliul

Local

Câmpulung

Dezvoltarea infrastructurii turistice         a municipiului Câmpulung prin reabilitarea zonei   istorice balneare   şi   de agrement - Complex    Parc Cretulescu

Câmpulung/Argeş

Sud Muntenia

Consiliul

Local

Pucioasa

Complexul integrat de afaceri Pucioasa

Pucioasa /Dâmbovita

Sud Vest

Consiliul Local Râmnicu Vâlcea

Parcul    Zăvoi    -    Centru    de Recreere şi Agrement

Râmnicu Vâlcea /Vâlcea

Sud Vest

Consiliul Local Băile Govora

Reabilitarea infrastructurii turistice a   staţiunii balneare Băile Govora, Judeţul Vâlcea

Govora/Vâlcea

Regiunea

Numele aplicantului

Titlul proiectului

Locaţia

Sud Muntenia

Primăria Oraşului Buşteni

Buşteni o staţiune renăscuta

Buşteni/Prahova

Centru

Consiliul

Local

Rupea

Reabilitarea şi extinderea infrastructurii în oraşul Rupea

Rupea/Braşov

LOT 15

Regiunea

Numele aplicantului

Titlul proiectului

Locaţia

Bucureşti Ilfov

Primăria

municipiului

Bucureşti

Revitalizarea   zonei    Palatului Voievodal "Curtea Veche"

Bucureşti/Bucureşti-Ilfov

Centru

Consiliul Local   Alba Iulia

Reabilitarea centrului istoric

Alba Iulia/Alba

LOT 16

Regiunea

Numele aplicantului

Titlul proiectului

Locaţia

Sud Vest

Consiliul Judeţean Gorj

Reabilitarea   zonei    industriale Bumbeşti - Jiu

Bumbeşti Jiu/Gorj

Sud Vest

Consiliul

Judeţean

Mehedinţi

Reabilitarea complexului Muzeului Regiunii Porţile de Fier si valorificarea lui ca   produs turistic

Mehedinţi/Mehedinţi

                               

Sud Vest

Consiliul

Local

Slatina

Centru de afaceri Slatina

Slatina/Olt

Vest

Consiliul

Local

Timişoara

Reabilitarea spaţiilor publice din centrul   istoric al oraşului Timişoara în vederea dezvoltării turismului

Timişoara/Timiş

LOT 17

Regiunea

Numele aplicantului

Titlul proiectului

Locaţia

Vest

Consiliul

Local

Pecica

Centr de dezvoltare a afacerilor

Pecica/Arad

Vest

Consiliul Judeţean

Hunedoara

Incubator de  afaceri  - Centru expoziţional regional Simeria

Simeria/Hunedoara

Centru

Primăria Zlatna

Reabilitare zonă     industrială Zlatna ptr. înfiinţarea unui parc ind.

Zlatna/Alba

LOT 18

Regiunea

Numele aplicantului

Titlul proiectului

Locaţia

Nord Vest

Consiliul Local   Baia Mare

MarketiNV, Reţea regională de centre de marketing şi microincubatoare

Baia Mare, Bistriţa, Dej/Maramureş

Nord Vest

Consiliul

Judeţean

Maramureş

Gutinul - Dezvoltarea zonelor turistice Baia Mare - Izvoarele, Baia Sprie - Mogoşa şi Cavnic

Baia Mare, Izvoarele, Baia Sprie, Mogoşa, Cavnic/Maramures

LOT 19

Regiunea

Numele aplicantului

Titlul proiectului

Locaţia

Nord Est

Consiliul

Judeţean

Bacău

Schi Parc Slănic Moldova

Slănic Moldova/Bacău

Nord Est

Primăria

Piatra Neamţ

Dezvoltare Infrastructura Turistica     Masivul Cozla Muncipiul Piatra-Neamţ

Piatra Neamt/Neamt

LOT 20

Regiunea

Numele aplicantului

Titlul proiectului

Locaţia

Nord Vest

Consiliul Judeţean Cluj

Dezvoltarea turismului de iarnă în Munţii Apuseni

Nucet, Băişoara/Cluj

Centru

Consiliul

Judeţean

Sibiu

Reabilitarea     şi     dezvoltarea infrastructurii   generale   şi   de turism   Mărginimea   Sibiului   -valea Sebeşului

Alba, Sibiu/Alba, Sibiu

LOT 21

Regiunea

Numele aplicantului

Titlul proiectului

Locaţia

Centru

Consiliul

Local

Predeal

Dezvoltarea domeniul schiabil în Predeal

Predeal/Braşov

Sud Muntenia

Primăria Oraşului Sinaia

Dezvoltarea zonei turistice Sinaia - Perla Carpaţilor

Sinaia/Prahova

Sud Muntenia

Primăria Oraşului Azuga

Reabilitarea   staţiunii   Azuga   -Zona   Cazacu   -   în   vederea creşterii atractivităţii turistice

Azuga/Prahova

LOT 22

Regiunea

Numele aplicantului

Titlul proiectului

Locaţia

Nord Est

Consiliul

Judeţean

Botoşani

Parcul Mihai Eminescu Dezvoltarea infrastructurii turistice în zona Ipoteşti   -  Catămareşti

Mihai Eminescu/Botoşani

Sud Est

Consiliul

Local

Tulcea

Reabilitare şi modernizarea zonei industriale de est a municipiul Tulcea

Tulcea/Tulcea

LOT 23

Regiunea

Numele aplicantului

Titlul proiectului

Locaţia

Vest

Consiliul Local        al Municipiului Petroşani

Infrastructură    pentru   turism durabil   în   zona   Parâng   -  Petroşani

Parâng Petroşani/Hunedoara

Vest

Consiliul Local   Oraş Geoagiu

Reabilitarea        infrastructurii staţiunii  Geoagiu  Băi  pentru dezvoltarea turismului balnear

Geoagiu Băi/Hunedoara

Vest

Consiliul

Judeţean

Timiş

Zona industrială Săcălaz

Săcălaz/Timiş

LOT 24

Regiunea

Numele aplicantului

Titlul proiectului

Locaţia

Sud Est

Consiliul

Local

Mangalia

Reabilitare şi Ecologizare Lacuri Neptun

Mangalia, Staţiunea Olimp, zona Lacuri Neptun/Constanta

LOT 25

Regiunea

Numele aplicantului

Titlul proiectului

Locaţia

Sud Vest

Consiliul

Local

Călimăneşti

Călimăneşti 2007 Dezvoltarea         infrastructurii turistice din staţiunea balneara Călimăneşti - Căciulata

Călimaneşti/Vâlcea

Vest

consiliul Local        al Municipiului Arad

Reabilitarea   centrului   istoric vechi al Municipiului Arad

Arad/Arad

LOT 26

Regiunea

Numele aplicantului

Titlul proiectului

Locaţia

Vest

Consiliul Local Băile Herculane

Reabilitarea spaţiilor publice din centrul     istoric     al     staţiunii balneoclimaterice Băile Herculane în vederea dezvoltării turismului

Băile Herculane/Caraş

Severin

Vest

Consiliul Local Municipal Hunedoara

Hunedoara - Regenerare urbană în fosta zonă industrială

Hunedoara/Hunedoara

Vest

Consiliul

Judeţean

Hunedoara

Reabilitarea      zonei      urbane Dealul   Cetăţii,   monument   al naturii   şi   istoric   cu   valoare turistică ridicată din Municipiul Deva

Deva/Hunedoara

LOT 27

Regiunea

Numele aplicantului

Titlul proiectului

Locaţia

Sud Est

Consiliul

Judeţean

Vrancea

Dezvoltarea   infrastructurii   de turism în zona Tulnici - Lepsa -Gresu - Soveja

Lepşa - Focşani

Sud Est

Consiliul

Judeţean

Tulcea

Valorificarea turistica a mănăstirilor       tulcene prin imbunatatirea infrastructurii  de acces şi de mediu

Tulcea

Sud Muntenia

Consiliul

Judeţean

Călăraşi

Dezvoltarea     zonei     turistice Braţul Borcea-Calaraşi

Călăraşi

Vest

Consiliul

Judeţean

Timiş

Protecţia    mediului    in    zona lacului   Surduc  -   Reabilitarea infrastructurii pentru integrarea zonei     in     circuitul     turistic internaţional

Timiş

Vest

Consiliul

Judeţean

Hunedoara

Integrarea   în   circuitul   turistic European a Cetăţilor Dacice din munţii    Orăştie,    mărturii    ale genezei poporului român

Sarmisegetusa

Nord Vest

Consiliul

Local Sângeorz

Băi/Cons

Judeţ Cluj/Cons

Judeţ

Bistriţa

Dezvoltarea   infrastructurii   de turism balnear pentru sporirea atractivitătii   regiunii   de   Nord Vest (Turda - Sângeorz Băi)

Turda   -   Sângeorz Băi

Regiunea

Numele aplicantului

Titlul proiectului

Locaţia

Nord Vest

Consiliul

Local Oradea/

Consiliul

Judeţean

Cluj

Decongestionarea traficului rutier      în principalii poli economici ai regiunii Nord-Vest - Centurile oraşelor Oradea şi Cluj

Oradea -Cluj Napoca

Centru

Consiliul

Judeţean

Alba

Valorificarea  potenţialului turistic şi economic al văii Aiud prin reabilitarea infrastructurii de transport

Aiud-Alba

Centru

Consiliul

Judeţean

Braşov

Varianta de ocolire a Municipiului Braşov - Faza 1

Braşov

Bucureşti Ilfov

Primăria

Municipiului

Bucureşti

Reabilitarea  ecologica a lacurilor pe râul Colentina şi a zonelor  adiacente   in  vederea introducerii in circuitul turistic

Bucureşti

Anexa nr. 2

Conţinutul - cadru al Studiului de Fezabilitate

A. Părţile scrise:

1. Date generale

-   Denumirea investiţiei

-   Elaborator

-   Ordonatorul principal de credite

-   Autoritatea contractantă

-   Amplasamentul (ţara, regiunea, judeţul, localitatea)

-   Tema, cu fundamentarea necesităţii şi oportunităţii avute în vedere la aprobarea studiului de prefezabilitate (dacă este cazul)

-   Descrierea investiţiei (descriere generală, stare actuală, preconizări)

2. Date tehnice ale investiţiei

-   Date generale (zona şi amplasamentul, statutul juridic al terenului care urmează să fie ocupat, caracteristicile geofizice ale terenului - studiu geotehnic, studii topografice, date climatice)

-   Situaţia existentă a utilităţilor şi analiza acesteia

-   Obiectivele studiului de fezabilitate/priorităţi

-   Analiza şi selecţia alternativelor optime

-   Ipoteze de lucru şi evaluarea alternativelor optime selectate pe baza analizei multicriteriale (aspecte relevante privind parametrii tehnici, economici, de mediu, legalitate, riscuri)

3. Durata de realizare şi etape principale

4.  Costul estimativ al investiţiei

-   Componente majore ale proiectului

-   Asistenţă tehnică şi supervizare

-   Publicitate

5. Analiza economico-financiară

-   Investiţia de capital

-   Strategia de contractare

-   Ipoteze în evaluarea alternativelor (scenariilor)

-   Evoluţia prezumată a tarifelor (dacă este cazul)

-   Evoluţia prezumată a costurilor de operare (servicii existente, personal, energie, operarea noilor investiţii, întreţinerea de rutină şi reparaţii)

-   Evoluţia prezumată a veniturilor (dacă este cazul)

-   Analiza cost-beneficiu

-   Riscuri asumate (tehnice, financiare, instituţionale, legale)

-   Analiza de senzitivitate

-   Indicatori calitativi

-   Indicatori cantitativi

6. Finanţarea investiţiei

Din valoarea totală a investiţiei:

-   sume nerambursabile provenite de la Comisia Europeană;

-   împrumuturi;

-   buget de stat;

-   buget local.

7. Estimări privind forţa de muncă ocupată prin realizarea investiţiei

-   Număr de locuri de muncă create în faza de execuţie

-   Număr de locuri de muncă create în faza de operare

8. Avize şi acorduri

Avizele şi acordurile emise de organele în drept, potrivit legislaţiei în vigoare, privind:

-   avizul ordonatorului principal de credite privind necesitatea şi oportunitatea realizării investiţiei;

-   certificatul de urbanism, cu încadrarea amplasamentului în planul urbanistic, avizat şi aprobat potrivit legii;

-   avizele privind asigurarea utilităţilor (energie termică şi electrică, gaz metan, apă, canal, telecomunicaţii etc);

-   avizele pentru consumul de combustibil;

-   acordurile şi avizele pentru protecţia mediului şi a apelor;

-   alte avize de specialitate, stabilite potrivit dispoziţiilor legale.

B. Părţile desenate

 Plan de amplasare în zonă (1:25.000 -1:5.000)

-   Plan general (1:5.000 -1:500)"

Anexa nr. 3

Conţinutul-cadru al Proiectului Tehnic şi al Detaliilor de execuţie

A. Părţile scrise

1. Descrierea generală a lucrărilor

1.1. Elemente generale:

Proiectul tehnic verificat, avizat şi aprobat potrivit prevederilor legale reprezintă documentaţia scrisă şi desenată pe baza căreia se execută lucrarea.

Proiectul tehnic trebuie să fie elaborat în mod clar şi să asigure informaţii complete, astfel încât autoritatea contractantă să obţină date tehnice şi economice complete privind viitoarea lucrare care va răspunde cerinţelor sale tehnice, economice şi tehnologice.

De asemenea, este necesar ca proiectul tehnic să fie complet şi suficient de clar, astfel încât să se poată elabora pe baza lui detaliile de execuţie în conformitate cu materialele şi tehnologia de execuţie propusă, dar cu respectarea strictă a prevederilor proiectului tehnic, fără să fie necesară suplimentarea cantităţilor de lucrări respective şi fără a se depăşi costul lucrării, stabilit în faza de ofertă pentru execuţia lucrărilor.

1.2. Descrierea lucrărilor

In cadrul descrierii lucrărilor care fac obiectul proiectului tehnic se vor face referiri asupra următoarelor elemente:

-   amplasamentul;

-   topografia;

-   clima şi fenomenele naturale specifice zonei;

-   geologia, seismicitatea;

-   prezentarea proiectului pe volume, broşuri, capitole;

-   organizarea de şantier, descriere sumară, demolări, devieri de reţele etc;

-   căile de acces provizorii;

-   sursele de apă, energie electrică, gaze, telefon etc, pentru organizarea de şantier şi definitive;

-   căile de acces, căile de comunicaţii etc;

-   programul de execuţie a lucrărilor, graficele de lucru, programul de recepţie;

-   graficul de urmărire a calităţii lucrărilor, vizat de ISC;

-   trasarea lucrărilor;

-   protejarea lucrărilor executate şi a materialelor din şantier;

-   măsurarea lucrărilor;

-   laboratoarele contractantului (ofertantului) şi testele care cad în sarcina sa;

-   curăţenia în şantier;

-   serviciile sanitare;

-   relaţiile dintre contractant (ofertant), consultant şi persoana juridică achizitoare (investitor);

-   memoriile tehnice, pe specialităţi.

2. Caietele de sarcini pe specialităţi

Caietele de sarcini dezvoltă în scris elementele tehnice menţionate în planşe şi prezintă informaţii, precizări şi prescripţii complementare planşelor.

Aceste caiete de sarcini se elaborează de către proiectant pe baza planşelor deja terminate şi se organizează, de regulă, în broşuri distincte, pe specialităţi.

2.1. Rolul şi scopul caietelor de sarcini

-   Reprezintă descrierea scrisă a lucrărilor a căror execuţie va face obiect al achiziţiei;

-   în planşe se face prezentarea lor grafică, iar în breviarele de calcul se justifică dimensionarea elementelor constituente.

-   Planşele, breviarele de calcul şi caietele de sarcini sunt complementare. Notele explicative înscrise în planşe sunt scurte şi cu caracter general, vizând în special explicitarea desenelor.

-   Conţin nivelul de performanţă al lucrărilor, descrierea soluţiilor tehnice şi tehnologice folosite, care să asigure exigenţele de performanţă calitative.

-   Detaliază aceste note şi cuprind caracteristicile şi calităţile materialelor folosite, testele şi probele acestora, descriu lucrările care se execută, calitatea, modul de realizare, testele, verificările şi probele acestor lucrări, ordinea de execuţie şi de montaj şi aspectul final.

-   Impreună cu planşele, trebuie să fie astfel concepute încât pe baza lor să se poată determina cantităţile de lucrări, costurile lucrărilor şi utilajelor, forţa de muncă şi dotarea necesară în vederea execuţiei lucrărilor.

-   Elaborarea acestora se face pe baza breviarelor de calcul şi a planşelor de către ingineri specialişti, pentru fiecare categorie de lucrare.

-   Forma de prezentare trebuie să fie amplă, clară, să conţină şi să clarifice precizările din planşe, să definească calităţile materialelor, cu trimitere la standarde, să definească calitatea execuţiei, normativele şi prescripţiile tehnice în vigoare.

-   Stabilesc responsabilităţile pentru calităţile materialelor şi ale lucrărilor şi responsabilităţile pentru teste, verificări şi probe.

-   Orice neclaritate în execuţia lucrărilor trebuie să îşi găsească precizări în caietele de sarcini.

-   Nu trebuie să fie restrictive.

-   Redactarea acestora trebuie să fie concisă, sistematizată şi exprimarea se va face cu minimum de cuvinte.

-   Să prevadă modul de urmărire a comportării în timp a lucrării.

-   Să prevadă măsurile şi acţiunile de demontare, de demolare (inclusiv reintegrarea în mediul natural al deşeurilor), după expirarea perioadei de viaţă (postutilizarea).

2.2. Tipuri şi forme de caiete de sarcini

In funcţie de destinaţie caietele de sarcini pot fi:

-   caiete de sarcini pentru execuţia lucrărilor;

-   caiete de sarcini pentru recepţii, teste, probe, verificări şi puneri în funcţiune, urmărirea comportării în timp a construcţiilor şi conţinutul cărţii tehnice a construcţiei;

-   caiete de sarcini pentru furnizori de materiale, utilaje, echipamente şi confecţii diverse.

In funcţie de domeniul la care se referă caietele de sarcini pot fi:

-  caiete de sarcini speciale care se referă la lucrări specifice şi care sunt elaborate independent pentru fiecare lucrare.

2.3.  Conţinutul caietelor de sarcini

Dat fiind că fiecare lucrare în construcţii are un anumit specific, caietele de sarcini sunt elaborate pentru fiecare lucrare, folosindu-se, dacă este posibil, părţi, secţiuni, capitole etc, elaborate anterior, verificate şi adaptate la noile condiţii tehnice ale lucrării şi puse de acord cu prescripţiile tehnice în vigoare.

Astfel, conţinutul unui capitol de lucrări din caietul de sarcini trebuie să cuprindă:

-   breviarele de calcul pentru dimensionarea elementelor de construcţii şi de instalaţii;

-   nominalizarea planşelor care guvernează lucrarea;

-   proprietăţile fizice, chimice, de aspect, de calitate, toleranţe, probe, teste etc. pentru materialele componente ale lucrării, cu indicarea standardelor;

-   dimensiunea, forma, aspectul şi descrierea execuţiei lucrării;

-   ordinea de execuţie, probe, teste şi verificări ale lucrării;

-   standardele, normativele şi alte prescripţii care trebuie respectate la materiale, utilaje, confecţii, execuţie, montaj, probe, teste şi verificări;

-   condiţiile de recepţie, măsurători, aspect, culori, toleranţe etc.

3. Listele cantităţilor de lucrări

Acest capitol va cuprinde toate elementele necesare în vederea cuantificării valorice şi a duratei de execuţie a lucrărilor, şi anume:

-   centralizatorul obiectelor,

-   centralizatorul categoriilor de lucrări, pe obiecte;

-   listele cuprinzând cantităţile de lucrări pe capitole de lucrări, aferente categoriilor de lucrări, cu descrierea în detaliu a acestora;

-   listele cuprinzând cantităţile de utilaje şi echipamente tehnologice, inclusiv dotările (după caz);

-   specificaţiile tehnice.

4.  Graficul general de realizare a lucrării

B. Părţile desenate

Sunt documentele principale ale proiectului tehnic pe baza cărora se elaborează părţile scrise ale proiectului şi care, de regulă, se compun din:

1. Planurile generale:

-   planurile de amplasare a reperelor de nivelment şi planimetrice;

-   planurile topografice principale;

-   planurile de amplasare a forajelor, profilurilor geotehnice, inclusiv cu înscrierea în acestea a condiţiilor şi a recomandărilor privind lucrările de pământ şi de fundare;

-   planurile principale de amplasare a obiectelor, inclusiv cote de nivel, distanţe de amplasare, orientări, coordonate, axe, repere de nivelment şi planimetrice, cotele +/-0,00, cotele trotuarelor, cotele şi distanţele principale de amplasare a drumurilor, trotuarelor, aleilor pietonale, platformelor etc;

-   planurile principale privind sistematizarea pe verticală a terenului, inclusiv înscrierea în acestea a volumelor de terasamente, săpături-umpluturi, depozite de pământ, volumul pământului transportat (excedent şi deficit), lucrările privind stratul vegetal, precum şi precizări privind utilajele şi echipamentele de lucru, completări şi alte date şi elemente tehnice şi tehnologice;

-   planurile principale privind construcţiile subterane - amplasarea lor, secţiuni, profiluri longitudinale, dimensiuni, cote de nivel, cofraj şi armare, ariile şi marca secţiunilor din oţel, marca betoanelor, protecţii şi izolaţii hidrofuge, protecţii împotriva agresivităţii solului, a coroziunii etc;

-   planurile de amplasare a reperelor fixe şi mobile de trasare.

2. Planşele principale ale obiectelor

Se recomandă ca fiecare obiect subteran sau suprateran să aibă un număr sau un cod şi o denumire proprii, iar planşele să fie organizate într-un volum propriu, independent pentru fiecare obiect.

In cazul în care proiectul este voluminos planşele se vor organiza în volume şi/sau broşuri pentru fiecare specialitate, distinct.

3. Arhitectura

Va cuprinde planşe privind arhitectura fiecărui obiect, inclusiv cote, dimensiuni, tolerante, dintre care:

-   planul individual de amplasare;

-   planurile de arhitectură ale nivelurilor subterane şi supraterane, ale teraselor, acoperişurilor etc, inclusiv cote, dimensiuni, suprafeţe, funcţiuni tehnologice, cu precizări privind materialele, confecţiile etc;

-   secţiuni, faţade, detalii importante, cotate etc;

-   tablouri de prefabricate, confecţii;

-   tablouri de tâmplarii şi tablouri de finisaje interioare şi exterioare.

Planşele vor conţine cote, dimensiuni, distanţe, funcţiuni, arii, precizări privind finisajele şi calitatea acestora etc.

4.  Structura

Va cuprinde planşele privind alcătuirea şi execuţia structurii de rezistenţă, pentru fiecare obiect, şi anume:

-   planurile infrastructurii şi secţiunile caracteristice cotate;

-   planurile suprastructurii şi secţiunile caracteristice cotate;

-   descrierea soluţiilor constructive, descrierea ordinii tehnologice de execuţie şi montaj, recomandări privind transportul, manipularea, depozitarea şi montajul, care se vor înscrie pe planşele principale.

5. Instalaţiile

Vor cuprinde planşele privind execuţia instalaţiilor fiecărui obiect, inclusiv cote, dimensiuni, toleranţe etc, şi anume:

-   planurile principale de amplasare a utilajelor;

-   scheme principale ale instalaţiilor;

-   secţiuni, vederi, detalii

Planşele vor conţine cote, dimensiuni, calităţile materialelor, verificările şi probele necesare, izolaţii termice, acustice, protecţii anticorosive şi parametrii principali ai instalaţiilor.

6.  Dotări şi instalaţii tehnologice

Vor cuprinde planurile de tehnologie şi montaj, secţiuni, vederi, detalii, inclusiv cote, dimensiuni, toleranţe, detalii montaj etc, şi anume:

-   desenele de ansamblu;

-   schemele tehnologice ale fluxului tehnologic;

-   schemele cinematice, cu indicarea principalilor parametri;

-   schemele instalaţiilor hidraulice, pneumatice, electrice, de automatizare, comunicaţii, reţele de combustibil, apă, iluminat etc, ale instalaţiilor tehnologice;

-   planurile de montaj, geometrii, dimensiuni de amplasare, prestaţii, sarcini etc, inclusiv schemele tehnologice de montaj;

-   diagramele, nomogramele, calculele inginereşti, tehnologice şi de montaj, inclusiv materialul grafic necesar punerii în funcţiune şi exploatării;

-   listele cu utilajele şi echipamentele din componenţa planurilor tehnologice, inclusiv parametrii, performanţele şi caracteristicile.

7.  Dotări de mobilier, inventar gospodăresc, pază contra incendiilor, protecţia muncii etc:

-   planurile de amplasare şi montaj, inclusiv cote, dimensiuni, secţiuni, vederi, tablouri de dotări etc;

-   listele cu dotări, inclusiv parametrii, performanţele şi caracteristicile acestora.

Anexa nr. 4

CONTRACT DE FURNIZARE DE SERVICII

nr...........din.......................

1.   Părţi Contractante

Autoritatea Contractantă MINISTERUL INTEGRĂRII EUROPENE, cu sediul în Str. Apolodor nr. 17, sector 5, Bucureşti, telefon/fax 301.14.14 / 336.85.93, cont în lei RO95TREZ70023510170XXXXX, deschis la Trezoreria Municipiului Bucureşti, reprezentată prin Ministrul Integrării Europene Anca Daniela BOAGIU, în calitate de achizitor,

si

..........................................cu sediul în.............................................., telefon.................., fax.................., înregistrată la Registrul Comerţului .........................., Cod Unic de Inregistrare nr......................, cont nr. ....................................deschis la...................................., reprezentată legal prin..................................................., în de calitate de prestator.

2. Obiectul şi preţul contractului

2.1. - Prestatorul se obligă să elaboreze şi să furnizeze documentaţia de proiectare aferentă obiectivelor fiecărui proiect în conformitate cu activităţile prevăzute pentru Faza I şi Faza II din Caietul de Sarcini şi cu obligaţiile asumate prin prezentul contract.

2.2.   -  Achizitorul   se   obligă   să   plătească   Prestatorului   preţul   convenit   pentru îndeplinirea contractului.

2.3.  - Preţul convenit pentru îndeplinirea contractului, plătibil Prestatorului de către achizitor conform graficului de plăti, este de ........................... lei (RON), din care T.V.A............................ lei (RON).

3. Durata contractului

3.1. - Prestatorul se obligă să furnizeze serviciile, astfel cum este prevăzut în graficul de livrare, în decurs de 5 luni de la data intrării în vigoare a contractului.

4. Aplicabilitate

4.1. - Contractul intră în vigoare la constituirea scrisorii de garanţie bancară de bună execuţie.

5. Documentele contractului

5.1. - Documentele contractului sunt:

a)  propunerea tehnică şi propunerea financiară;

b)  graficul de livrare;

c)  Caietul de sarcini;

d)  acte adiţionale, dacă există;

e)  scrisoarea de garanţie bancară pentru bună execuţie;

f)   scrisoarea de garanţie pentru plata avansului;

g)  alte anexe la contract.

6. Standarde

6.1. - Serviciile furnizate în baza contractului vor respecta standardele prezentate de către furnizor în propunerea sa tehnică.

7. Caracterul confidenţial al contractului

7.1. - (1) O parte contractantă nu are dreptul, fără acordul scris al celeilalte părţi:

a)  de a face cunoscut contractul sau orice prevedere a acestuia unei terţe părţi, în afara acelor persoane implicate în îndeplinirea contractului;

b) de a utiliza informaţiile şi documentele obţinute sau la care are acces în perioada de derulare a contractului, în alt scop decât acela de a-şi îndeplini obligaţiile contractuale.

(2) Dezvăluirea oricărei informaţii faţă de persoanele implicate în îndeplinirea contractului se va face confidenţial şi se va extinde numai asupra acelor informaţii necesare în vederea îndeplinirii contractului.

7.2. - O parte contractantă va fi exonerată de răspunderea pentru dezvăluirea de informaţii referitoare la contract dacă:

a)  informaţia era cunoscută părţii contractante înainte ca ea să fi fost primită de la cealaltă parte contractantă; sau

b)  informaţia a fost dezvăluită după ce a fost obţinut acordul scris al celeilalte părţi contractante pentru asemenea dezvăluire; sau

c) partea contractantă a fost obligată în mod legal să dezvăluie informaţia.

8. Drepturi de proprietate intelectuală

8.1. - Prestatorul are obligaţia de a despăgubi achizitorul împotriva oricăror:

a) reclamaţii şi acţiuni în justiţie, ce rezultă din încălcarea unor drepturi de proprietate intelectuală (brevete, nume, mărci înregistrate etc şi

b)  daune-interese, costuri, taxe şi cheltuieli de orice natură, aferente, cu excepţia situaţiei în care o astfel de încălcare rezultă din respectarea Caietului de sarcini întocmit de către achizitor.

9. Garanţia de plată a avansului

9.1.  - (1) Prestatorul are obligaţia de a constitui garanţia de plată a avansului în termen de maxim 10 zile de la data semnării contractului.

(2) Garanţia de plată a avansului se constituie prin scrisoare bancară.

(3)  Achizitorul are obligaţia de a efectua plata avansului numai după ce Prestatorul a făcut dovada constituirii garanţiei bancare de plată a avansului.

9.2. - Cuantumul garanţiei de plată a avansului este de 30% din valoarea contractului.

10. Garanţia de bună execuţie a contractului

10.1.  - (1) Prestatorul are obligaţia de a constitui garanţia de bună execuţie a contractului în termen de maxim 10 zile de la data semnării contractului.

(2)  Garanţia de bună execuţie a contractului se constituie prin scrisoare bancară de garanţie de bună execuţie.

(3)  Achizitorul are obligaţia de a elibera garanţia pentru participare şi de a emite ordinul de începere a contractului numai după ce Prestatorul a făcut dovada constituirii garanţiei de bună execuţie.

10.2.  - (1) Cuantumul garanţiei de bună execuţie a contractului este de 5% din valoarea contractului de furnizare, respectiv..................RON.

(2) Scrisoarea de garanţie de bună execuţie va fi valabilă pe o perioadă de minim 3 ani.

10.3.   Achizitorul are dreptul de a emite pretenţii asupra garanţiei de bună execuţie, în limita prejudiciului creat, dacă Prestatorul nu îşi îndeplineşte obligaţiile asumate prin prezentul contract. Anterior emiterii unei pretenţii asupra garanţiei de bună execuţie achizitorul are obligaţia de a notifica acest lucru Prestatorului, precizând totodată obligaţiile care nu au fost respectate.

10.4.  Achizitorul va elibera scrisoarea de garanţie bancară de bună execuţie în termen de maxim 30 de zile de la expirarea perioadei de valabilitate a acesteia, pe baza solicitării Prestatorului.

11. Servicii

11.1.  - Prestatorul are obligaţia de a presta serviciile aferente furnizării documentaţiei conform caietului de sarcini, fără a modifica preţul contractului.

11.2.  După predarea documentaţiei, prestatorul va avea obligaţia de a răspunde tuturor solicitărilor făcute în baza Legii nr. 10/1995, pe o durată de 5 ani de la data terminării contractului fără a pretinde costuri suplimentare.

12. Raportări şi termene de depunere

12.1 Pe parcursul perioadei de implementare, Prestatorul are obligaţia de a prezenta Achizitorului Rapoarte obligatorii după cum urmează:

a)   Raportul asupra analizei Studiului de Fezabilitate pentru fiecare proiect în parte, inclusiv revizuirea sau completarea analizei cost-beneficiu, va fi depus la MIE după prima lună de la semnarea contractului, în termen de maxim 5 zile.

b)   Raportul asupra realizării Proiectului Tehnic şi a detaliilor de execuţie pentru fiecare proiect în parte, va fi depus la MIE, la finalul lunii a treia, în termen de maxim 5 zile.

c)   Raportul Final aprobat de beneficiar pentru fiecare proiect al lotului va conţine explicaţii asupra tuturor serviciilor executate în cadrul proiectului şi va fi depus la MIE, în termen de 14 zile de la finalizarea acestuia.

12.2. Nerespectarea obligaţiilor de la pct.12.1. atrage după sine dreptul Achizitorului de a nu plăti preţul stabilit în contract.

13. Documente şi modalităţi de plată

13.1Plată  avansreprezentând  30% din valoarea contractului se va înainta Prestatorului pe baza    următoarelor documente:

a)  garanţie bancară pentru întreaga valoare a avansului, valabilă pe durata derulării contractului, la care se adaugă 30 de zile după data finalizării acestuia;

b)  cerere de plată din partea Prestatorului, în care se va menţiona denumirea proiectului şi lotul din care face parte;

c)   identificarea financiară;

d)  factura fiscală;

e)  raportul asupra analizei Studiului de Fezabilitate pentru fiecare proiect în parte, aprobat de beneficiarul proiectului şi avizat de Achizitor.

13.2. Avansul plătit Prestatorului se va folosi numai în scopul realizării proiectului.

13.3.  Plată tranşe intermediare

Plata tranşelor intermediare poate fi solicitată, separat pentru fiecare proiect din componenţa lotului, pe măsura derulării contractului, în baza următoarelor documente:

a)  cererea de plată din partea Prestatorului, în care se va menţiona denumirea proiectului şi lotul din care face parte;

b)   factura fiscală;

c)   sumar al lucrărilor executate, defalcate pe proiecte;

d)  raportul  final   pentru   fiecare   proiect  al   lotului,   aprobat   de   beneficiarul proiectului şi avizat de Achizitor.

13.4.  Plată tranşă finală

Tranşa finală se va achita în termen de maxim 28 de zile de la primirea avizului favorabil al Autorităţii Contractante pe baza raportului final aprobat de beneficiarul proiectului.

Documentele necesare plaţii tranşei finale sunt:

a)  cererea de plată din partea Prestatorului, în care se va menţiona denumirea proiectului şi lotul din care face parte;

b)  factura fiscală;

c)   sumar al lucrărilor executate, defalcate pe proiecte;

d)  raportul final pentru fiecare proiect al lotului, aprobat de beneficiarul proiectului şi avizat de Achizitor;

e)  proces verbal de predare-primire a documentaţiei semnat de MIE (Achizitor) -Studiul de Fezabilitate şi Proiectul Tehnic, conform cerinţelor din Caietul de Sarcini.

Tranşa finală poate fi solicitată şi pe întreaga valoare a lotului, dacă nu a fost solicitată plata avansului sau plata unor tranşe intermediare.

13.5.  In situaţia existenţei unor modificări în devizul de lucrări prezentat de către Prestator la momentul semnării contractului, Achizitorul va trebui notificat în termen de maxim 10 zile de la data apariţiei situaţiei care necesită efectuarea acestor modificări sub sancţiunea neacceptării la plată a acestora. Ulterior notificării, părţile vor stabili dacă aceste modificări vor face obiectul unui act adiţional de modificare a contractului.

13.6.   Achizitorul poate suspenda termenul de plată atunci când la verificarea Raportului Final se constată faptul că există diferenţe între devizul de cheltuieli prezentat la sfârşitul contractului şi cel întocmit de către Prestator la momentul întocmirii şi prezentării ofertei.

14 Actualizarea preţului contractului

14.1.  - Pentru serviciile prestate plăţile datorate de achizitor Prestatorului sunt cele declarate în propunerea financiară, anexă la contract.

14.2. - Preţul contractului nu se actualizează.

15. Amendamente

15.1. - Părţile contractante au dreptul, pe durata îndeplinirii contractului, de a conveni modificarea clauzelor contractului, prin act adiţional.

16. Subcontractanti

16.1.  - (1) Prestatorul are obligaţia de a prezenta împreună cu Raportul asupra analizei Studiului de Fezabilitate contractele încheiate cu subcontractantii desemnaţi.

(2) Lista cuprinzând subcontractantii, cu datele de recunoaştere a acestora, cât şi contractele încheiate cu aceştia se constituie anexe la contract.

16.2.  - (1) Prestatorul este pe deplin răspunzător faţă de Achizitor de modul în care îndeplineşte contractul.

(2) Subcontractantul este pe deplin răspunzător faţă de prestator de modul în care îşi îndeplineşte partea sa din contract.

(3)  Prestatorul are dreptul de a pretinde daune-interese subcontractanţilor dacă aceştia nu îşi îndeplinesc partea lor din contract.

16.3.  - Prestatorul poate schimba oricare subcontractant numai dacă acesta nu şi-a îndeplinit partea sa din contract. Schimbarea subcontractantului nu va schimba preţul contractului şi va fi notificată achizitorului.

17. Intârzieri în îndeplinirea contractului

17.1.   - Prestatorul are obligaţia de a îndeplini contractul de furnizare în perioada/perioadele înscrise în graficul de livrare.

17.2.  - Dacă pe parcursul îndeplinirii contractului Prestatorul nu respectă graficul de livrare sau de prestare a serviciilor, acesta are obligaţia de a notifica, în timp util, achizitorului; modificarea datei/perioadelor de furnizare asumate în graficul de livrare se face cu acordul părţilor, prin act adiţional.

17.3. - Cu excepţia prevederilor clauzei 21 şi în afara cazului în care achizitorul este de acord cu o prelungire conform clauzei 17.2, o întârziere în îndeplinirea contractului dă dreptul achizitorului de a solicita penalităţi Prestatorului, potrivit prevederilor clauzei 18.

18. Penalităţi, daune-interese

18.1. - In cazul în care Prestatorul nu reuşeşte să îşi îndeplinească obligaţiile asumate prin contract, la termenele stabilite, Achizitorul are dreptul de a aplica penalităţi de 0,5% din valoarea contractului pentru fiecare zi de întârziere.

19. Rezilierea contractului

19.1.  - Nerespectarea obligaţiilor asumate prin prezentul contract de către una dintre părţi dă dreptul părţii lezate de a cere rezilierea contractului de furnizare şi de a pretinde plata de daune-interese.

19.2.  - Achizitorul îşi rezervă dreptul de a denunţa unilateral contractul de furnizare, în cel mult 10 de zile de la apariţia unor circumstanţe care nu au putut fi prevăzute la data încheierii contractului şi care conduc la modificarea clauzelor contractuale în aşa măsură încât îndeplinirea contractului respectiv ar fi contrară interesului public.

19.3.  - In cazul prevăzut la clauza 19.2 Prestatorul are dreptul de a pretinde numai plata corespunzătoare pentru partea din contract îndeplinită până la data denunţării unilaterale a contractului.

19.4 - Prezentul contract încetează de plin drept, fără a mai fi necesară intervenţia unei instanţe judecătoreşti în cazul în care una dintre părţi:

-    este declarată în stare de incapacitate de plăţi sau a fost declanşată procedura de lichidare;

-    cesionează drepturile şi obligaţiile sale prevăzute în prezentul contract fără acordul celeilalte părţi;

-    primeşte o notificare (argumentate prin motive întemeiate) prin care i se aduce la cunoştinţă faptul că nu şi-a executat sau îşi execută în mod necorespunzător obligaţiile care îi revin.

19.5. - In cazul prevăzut la pct. 19.4 Prestatorul are dreptul de a pretinde numai plata corespunzătoare pentru partea din contract îndeplinită până la data încetării de plin drept a contractului.

20. Cesiunea

20.1. - Prestatorul are obligaţia de a nu transfera total sau parţial, în nici o situaţie, obligaţiile sale asumate prin contract.

21. Forţa majoră

21.1. - Forţa majoră este constatată de o autoritate competentă.

21.2.   - Forţa majoră exonerează părţile contractante de îndeplinirea obligaţiilor asumate prin prezentul contract, pe toată perioada în care aceasta acţionează.

21.3.  - Indeplinirea contractului va fi suspendată în perioada de acţiune a forţei majore, dar fără a prejudicia drepturile ce li se cuveneau părţilor până la apariţia acesteia.

21.4.  - Partea contractantă care invocă forţa majoră are obligaţia de a notifica celeilalte părţi, imediat şi în mod complet, producerea acesteia şi de a lua orice măsuri care îi stau la dispoziţie în vederea limitării consecinţelor.

21.5.  - Dacă forţa majoră acţionează sau se estimează că va acţiona o perioadă mai mare de 15 zile, fiecare parte va avea dreptul să notifice celeilalte părţi încetarea de plin drept a prezentului contract, fără ca vreuna dintre părţi să poată pretinde celeilalte daune-interese.

22. Soluţionarea litigiilor

22.1.  - Achizitorul şi Prestatorul vor face toate eforturile pentru a rezolva pe cale amiabilă, prin tratative directe, orice neînţelegere sau dispută care se poate ivi între ei în cadrul sau în legătură cu îndeplinirea contractului.

22.2.  - Dacă după 10 de zile de la începerea tratativelor directe achizitorul şi Prestatorul nu reuşesc să rezolve în mod amiabil o divergenţă contractuală, fiecare poate solicita ca disputa să se soluţioneze de către instanţele judecătoreşti din România.

23. Limba care guvernează contractul

23.1. - Limba care guvernează contractul este limba română.

24. Comunicări

24.1. - (1) Orice comunicare între părţi, referitoare la îndeplinirea prezentului contract, trebuie să fie transmisă în scris.

(2) Orice document scris trebuie înregistrat atât în momentul transmiterii, cât şi în momentul primirii.

24.2.  - Comunicările dintre părţi se pot face şi prin telefon, telegramă, telex, fax sau e-mail, cu condiţia confirmării în scris a primirii comunicării.

25. Legea aplicabilă contractului

25.1. - Contractul va fi interpretat conform legilor din România.

26. Dispoziţii finale

26.1.  Prezentul contract, împreună cu anexele sale care fac parte integrantă din cuprinsul său, reprezintă voinţa părţilor şi înlătură orice înţelegere verbală dintre acestea, anterior şi ulterior încheierii lui.

26.2.  Prezentul contract a fost semnat în 2 exemplare originale fiecare cu aceeaşi forţă probantă.

Achizitor,

....................................

(semnătura autorizată)

 L.S.

Prestator,

......................................

(semnătura autorizată)

L.S.

Anexa nr. 5

IDENTIFICARE FINANCIARA

TITULARUL CONTULUI

NUME                             |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|

                                     

                                   |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|

ADRESA                         |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|

             

                                        |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|

LOCALITATE/JUDEŢ   |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|

COD POŞTAL                   |_|_|_|_|_|_|

PERSOANA DE CONTACT    |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|

TELEFON                          |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|

FAX                                    |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|

COD FISCAL                     |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|

BANCA

NUME                             |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|

                                 

                                         |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|

ADRESA                         |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|

                                         |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|

LOCALITATE/JUDEŢ   |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|

COD POŞTAL                |_|_|_|_|_|_|

NUMĂR CONT              |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|

BANCA                           |_|_|_|_|_|

MONEDA DE SCHIMB |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|                           COD BIC |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|

BENEFICIARUL

(numai daca este diferit de titularul contului)

NUME                                |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|

                                            |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|

ADRESA                            |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|

                                            |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|

LOCALITATE/JUDEŢ       |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|

COD POŞTAL                   |_|_|_|_|_|_|

OBSERVAŢII........................................................................................................................................................................ .....................................................................

DATA:............................

SEMNĂTURA BENEFICIAR..................................

Anexa nr. 6

Cerere de plată pentru contractul de furnizare de servicii

Data cererii de plată [.................]

In atenţia

Ministerului Integrării Europene

Numărul de referinţă pentru Contractul de furnizare de servicii:........................

Titlul Contractului de furnizare de servicii:........................................................

Numele şi adresa Beneficiarului:......................................................................

Cererea de plată numărul:...............................................................................

Perioada acoperită de cererea de plată:...........................................................

Domnule/Doamnă,

Subsemnatul/a,       ........       (nume),       solicit       prin       prezenta       plata

avansului/intermediară/finală1 în cadrul contractului menţionat mai sus.

Suma cerută este următoarea:..............................]

S-au anexat următoarele documente suport:

-    raportul final

-    identificarea financiară;

-   factura fiscală;

-   sumar al lucrărilor executate, defalcate pe proiecte;

-    raportul final pentru fiecare proiect al lotului, avizat de beneficiarul proiectului;

-    proces verbal de predare-primire a documentaţiei semnat de M.I.E. (Achizitor) -Studiul de Fezabilitate şi Proiectul Tehnic, conform cerinţelor din Caietul de Sarcini.

Plata trebuie făcută în următorul cont bancar:........................

Cu stimă,

[semnătura]

1 Se va selecta opţiunea aplicabilă

Anexa nr.7

Model de raport asupra analizei Studiului de Fezabilitate

Aprob,

Denumire beneficiar

(semnătura autorizată)

L.S.

Avizat,

Denumire Autoritate Contractantă

(semnătura autorizată)

L.S.

1.   Scurtă descriere a activităţilor în perioada de raportare

2.   Prezentarea analizei Studiului de Fezabilitate şi documentele suport pentru fiecare proiect în parte

Titlul proiectului

Beneficiar

Documentele proiectului (de exemplu):

-    Aviz mediu        - valabil

                              - de actualizat

-    Studiu de trafic  - complet

                              - de completat / date lipsă

-    Studiu de piaţă  - complet

                              - de completat / date lipsă

etc.)

3.   Probleme identificate şi soluţii propuse

4.   Planificarea activităţilor de actualizare a Studiului de fezabilitate (dacă este cazul)

5.   Grafic de livrare a Studiului de Fezabilitate pentru fiecare proiect în parte

6.   Grafic propus de elaborare a Proiectului Tehnic pentru fiecare proiect

Intocmit,

Denumire Prestator

(semnătura autorizată)

L.S.

Anexa nr. 8

Model de raport final

(se va elabora pentru flecare proiect în parte)

Aprob,

Denumire beneficiar

(semnătura autorizată)

L.S.

Avizat,

Denumire Autoritate Contractantă

(semnătura autorizată)

L.S.

1.   Prezentarea activităţilor desfăşurate în cadrul fiecărei faze

2.   Raport   asupra   realizării/actualizării   Studiului   de   Fezabilitate   (inclusiv probleme întâmpinate, soluţii propuse, recomandări)

3.   Raport asupra elaborării Proiectului Tehnic (inclusiv probleme întâmpinate, soluţii propuse, recomandări)

4.   Resurse financiare alocate

5.   Sumarul lucrărilor executate

Intocmit,

Denumire Prestator

(semnătura autorizată)

L.S.

Anexa nr.9

                                                                                                                                               Cerere de plată nr. .....................................

SUMARUL LUCRĂRILOR EXECUTATE

                                                                                                                Perioada pentru care se solicită plata: ....................................

1

2

3

4

5

6

7

Nr.crt.

Descrierea activităţilor (cf. Ofertei)

Buget iniţial/activităţi

Descrierea activităţilor revizuite

Buget revizuit/activităţi

Suma solicitată prin Cererea de plată

Diferenţa de încasat cf Contractului

Total

Total

Total

Total

Reprezentantul legal al Prestatorului

Nume:

Semnătura:

Data:

Aprobat de Beneficiarul proiectului

Nume

Semnătura

Data

Avizat de Autoritatea Contractantă

Nume:

Semnătura:

Data:


SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 787/2006

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 787 din 2006
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Legea 127 2017
    Îmi apare că site-ul http://www.legex.ro/VizualizareLege.aspx?var=153691#comentariu, sau cum se numește, este not secure. Adică putem comenta dar ne asumăm riscul informatic. E corect?
ANONIM a comentat Legea 127 2017
    nu cumva ar trebui să fie bizară absența oricărui comentariu la această lege? Totuși este o lege adoptată conform procedurilor regulamentare în vigoare, deci este ea însăși în vigoare. Avem dreptul cel puțin legal de a o comenta.
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Ordin 787/2006
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu