ORDIN Nr. 691
din 8 august 2007
privind modificarea
Ordinului ministrului pentru intreprinderi mici si mijlocii, comert, turism si
profesii liberale nr. 586/2007
ACT EMIS DE:
MINISTERUL PENTRU INTREPRINDERI MICI SI MIJLOCII, COMERT, TURISM SI PROFESII
LIBERALE
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 550 din 13 august 2007
Având în vedere prevederile anexei nr. 3/12/19 la Legea
bugetului de stat pe anul 2007 nr. 486/2006, cu modificările şi completările
ulterioare, ale art. 25 alin. (1) din Legea nr. 346/2004 privind stimularea
înfiinţării şi dezvoltării întreprinderilor mici şi mijlocii, cu modificările
şi completările ulterioare, precum şi prevederile art. 4 lit. B pct. 1 şi 2 din
Hotărârea Guvernului nr. 387/2007 privind organizarea şi funcţionarea
Ministerului pentru Intreprinderi Mici şi Mijlocii, Comerţ, Turism şi Profesii
Liberale, cu modificările şi completările ulterioare,
în temeiul art. 5 alin. (5) din Hotărârea Guvernului
nr. 387/2007, cu modificările şi completările ulterioare,
ministrul pentru întreprinderi mici şi mijlocii,
comerţ, turism şi profesii liberale emite prezentul ordin.
Art. I. - Procedura de implementare a Programului naţional multianual pe
perioada 2002-2009 de susţinere a investiţiilor realizate de către
întreprinderi nou-înfiinţate şi microîntre-prinderi, precum şi a investiţiilor
de modernizare/retehnologizare a întreprinderilor mici şi mijlocii, aprobată
prin Ordinul ministrului pentru întreprinderi mici şi mijlocii, comerţ, turism
şi profesii liberale nr. 586/2007, publicat în Monitorul Oficial al României,
Partea I, nr. 476 din 16 iulie 2007, cu modificările ulterioare, se modifică după cum urmează:
1. Subpunctele 4.9.
(1) şi 4.9. (2) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
„4.9. (1) După expirarea termenului prevăzut la subpct.
4.5 şi în conformitate cu punctajul obţinut în urma selectării solicitanţilor
potrivit subpct. 4.6-4.8, MIMMCTPL va face publică pe site-ul instituţiei la
adresa www.animmc.ro, în
termen de 3 zile lucrătoare, Lista cu solicitanţii înscrişi în cadrul
Programului, în ordinea descrescătoare a punctajului obţinut. La punctaje egale,
vor prevala criteriile de selecţie suplimentare prevăzute în Cererea de
solicitare a AFN şi a creditului din anexa nr. 4 la Procedură. Pentru calculul
criteriilor de selecţie suplimentare vor fi folosite rezultatele financiare din
bilanţul contabil încheiat la 31 decembrie 2006.
(2) Documentele corespunzătoare dosarului de solicitare
a AFN (certificat constatator, certificate de atestare fiscală privind
achitarea obligaţiilor de plată către bugetul de stat consolidat şi cele
privind achitarea taxelor şi impozitelor locale, atât pentru sediul social, cât
şi pentru toate punctele de lucru) trebuie să fie eliberate cel mai târziu la
data înregistrării formularului de preselecţie în cadrul aplicaţiei şi să fie în termenele de
valabilitate corespunzătoare."
2. Subpunctul 5.9 se
modifică şi va avea următorul cuprins:
„5.9. Nu pot beneficia de alocaţii financiare
nerambursabile în cadrul prezentului Program întreprinderile care au primit,
cumulat pe parcursul ultimilor 3 ani fiscali (2 ani fiscali precedenţi şi anul
fiscal în curs), ajutoare de minimis (fie din surse publice naţionale, fie din surse comunitare) în
valoare totală de 200.000 euro. Operatorii economici care vor depăşi acest prag
prin însumarea alocaţiei financiare nerambursabile
acordate prin Program cu alte ajutoare de minimis primite în ultimii 3 ani fiscali nu pot beneficia de finanţare până
la atingerea plafonului de 200.000 euro."
3. Subpunctul 7.1 se
modifică şi va avea următorul cuprins:
„7.1. Procedura de implementare
a Programului va fi publicată şi va putea fi obţinută de pe site-ul MIMMCTPL (www.animmc.ro) şi de pe site-urile
instituţiilor de credit prevăzute la subpct. 4.1. (2), precum şi de la sediile
oficiilor teritoriale pentru întreprinderi mici şi mijlocii şi
cooperaţie."
Art. II. -Anexa nr. 2 la Procedură se înlocuieşte cu anexa nr. 1 care face
parte integrantă din prezentul ordin.
Art. III. -Anexa nr. 3
la Procedură se înlocuieşte cu anexa nr. 2 care face parte integrantă din
prezentul ordin.
Art. IV. - Prezentul
ordin va fi publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, şi va intra în vigoare de la data publicării.
Ministrul pentru întreprinderi mici şi mijlocii,
comerţ, turism şi profesii liberale,
Ovidiu Ioan Silaghi
ANEXA Nr. 1 (Anexa nr. 2 la Procedură)
DOCUMENTELE
solicitate beneficiarului de Ministerul pentru
Intreprinderi Mici şi Mijlocii, Comerţ, Turism şi Profesii Liberale (MIMMCTPL) în vederea stabilirii
eligibilităţii
Documentele necesare pentru
accesarea Programului naţional multianual pe perioada 2002-2009 de susţinere a
investiţiilor realizate de către întreprinderi nou-înfiinţate şi
microîntreprinderi, precum şi a investiţiilor de modernizare/ retehnologizare a
întreprinderilor mici şi mijlocii sunt:
a) Cererea de solicitare a AFN şi a creditului, semnată
şi ştampilată, în original;
b) certificat constatator, în original, emis de oficiul
registrului comerţului de pe lângă tribunalul unde îşi are sediul societatea
solicitantă, în care să se menţioneze obligatoriu:
- datele de identificare;
- codul unic de înregistrare; -asociaţii/acţionarii;
- reprezentanţii legali ai societăţii; -domeniul de
activitate principal;
- domeniile de activitate secundare;
- punctele de lucru sau alte
sedii secundare ale societăţii;
- situaţia juridică a
societăţii (activitate suspendată, faliment,
reorganizare, dizolvare etc);
c) istoric pe obiect de activitate, în original, pentru
codul CAEN pe care se accesează Programul, cu precizarea datei când a fost
autorizată această activitate, emis de oficiul registrului comerţului de pe lângă tribunalul unde îşi are sediul
societatea;
d) certificat de atestare fiscală privind îndeplinirea
obligaţiilor de plată către bugetul general consolidat, în original sau în
copie legalizată, eliberat în condiţiile legii (inclusiv pentru punctele de
lucru care au CUI);
e) certificat de atestare fiscală, în original sau în
copie legalizată, emis în condiţiile legii, cu privire la îndeplinirea
obligaţiilor de plată către bugetul local (inclusiv pentru toate punctele de
lucru, indiferent dacă au sau nu CUI);
f) bilanţul contabil, contul de profit şi pierderi şi
datele informative, încheiate la 31 decembrie 2005;
g) bilanţul contabil, contul de profit şi pierderi şi
datele informative, încheiate la 31 decembrie 2006;
h) balanţa de verificare la 31 decembrie 2006;
i) ultima balanţă de verificare încheiată;
j) declaraţia privind încadrarea beneficiarului în
categoria IMM, conform prevederilor Legii nr. 346/2004 privind stimularea
înfiinţării şi dezvoltării întreprinderilor mici şi mijlocii, astfel cum a fost
modificată prin Ordonanţa Guvernului nr. 27/2006, aprobată cu modificări prin
Legea nr. 175/2006 (secţiunea I);
k) opisul documentelor prevăzute la lit. a)-j), conform
prezentei anexe (secţiunea II).
NOTE:
1. Firmele care au datorii eşalonate conform certificatelor
de atestare fiscală, poziţiile d) şi e), nu sunt eligibile pentru a accesa
Programul.
2. La completarea secţiunii I (Declaraţia privind încadrarea beneficiarului în categoria IMM, a
valorii activelor totale şi a numărului mediu anual de salariaţi) se vor avea
în vedere acţiunile deţinute de persoanele fizice şi juridice atât la firma
solicitantă, cât si la alte firme.
3. Certificatul constatator trebuie să fie emis cu cel
mult 30 de zile înainte de data înscrierii în Program. Dacă certificatul
constatator emis de oficiul registrului comerţului nu conţine toate punctele
solicitate de MIMMCTPL, vă rugăm să solicitaţi oficiului registrului comerţului
o adresă suplimentară prin care să se răspundă la toate solicitările MIMMCTPL.
NOTE:
1. întreaga documentaţie va fi depusă în două
exemplare:
- originalele pentru evaluarea din cadrul Ministerului
pentru Intreprinderi Mici şi Mijlocii, Comerţ, Turism
şi Profesii Liberale;
- fotocopii certificate pentru instituţia de credit
aleasă de către beneficiar.
Actele solicitate şi depuse conform Procedurii de
implementare vor fi îndosariate în ordinea de mai sus, iar dosarele se vor
introduce într-un plic pe care se vor menţiona:
- pentru Unitatea de implementare a Programului de
investiţii;
- numele firmei;
- numărul de înregistrare la registrul comerţului;
- CUI;
- judeţul;
- instituţia de credit la care se va solicita creditul;
- suma AFN solicitată, în RON şi echivalent EUR;
- numele şi prenumele delegatului.
2. Absenţa oricărui document cerut de MIMMCTPL,
depunerea de certificate fiscale expirate, completarea greşită a Cererii de
solicitare AFN, necompletarea tuturor punctelor din Cererea de solicitare AFN
şi a creditului sau evitarea răspunsurilor concrete atrage respingerea
dosarului de solicitare a AFN.
SECŢIUNEA I
Formularul A
DECLARAŢIE
privind încadrarea întreprinderii în categoria
întreprinderilor mici şi mijlocii
I. Date de identificare a întreprinderii
Denumirea întreprinderii........................................................................................................................................................................ ....................
Adresa sediului
social........................................................................................................................................................................ .......................
Cod unic de înregistrare........................................................................................................................................................................ ....................
Numele şi funcţia
........................................................................................................................................................................ ............................
(preşedintele consiliului de administraţie, director general sau echivalent)
II. Tipul întreprinderii
Indicaţi, după caz, tipul întreprinderii:
|_| Intreprindere autonomă. In
acest caz, datele din tabelul de mai jos sunt preluate doar din situaţia
economico-financiară a întreprinderii solicitante. Se va completa doar declaraţia,
fără formularul B.
|_| Intreprindere parteneră. Se
va completa tabelul de mai jos pe baza rezultatelor calculelor efectuate
conform formularului B, precum şi a fişelor adiţionale care se vor ataşa la
declaraţie.
|_| Intreprindere legată. Se va
completa tabelul de mai jos pe baza rezultatelor calculelor efectuate conform
formularului B, precum şi a fişelor adiţionale care se vor ataşa la declaraţie.
III. Date utilizate pentru a se stabili categoria
întreprinderii1)
Exerciţiul financiar de referinţă2)
|
Numărul mediu anual de salariaţi
|
Cifra de afaceri anuală netă
- mii lei(RON)/mii € -
|
Active totale
- mii lei(RON)/mii€ -
|
|
|
|
|
|
|
1) Datele sunt
calculate în conformitate cu art. 6 din Ordonanţa Guvernului nr. 27/2006,
aprobată cu modificări prin Legea nr. 175/2006.
2) Datele cu privire
la numărul mediu anual de salariaţi, cifra de afaceri anuală netă şi activele
totale sunt cele realizate în ultimul exerciţiu financiar raportate în
situaţiile financiare anuale aprobate de acţionari sau asociaţi. In cazul
întreprinderilor nou-înfiinţate, datele cu privire la numărul mediu anual de
salariaţi, cifra de afaceri anuală netă şi activele totale se determină şi se
declară pe propria răspundere.
Important: Precizaţi
dacă, faţă de exerciţiul financiar anterior, datele financiare au înregistrat
modificări care determină încadrarea întreprinderii într-o altă categorie
(respectiv micro-întreprindere, întreprindere mică, mijlocie sau mare)
|_| Nu
|_| Da (In acest caz se va
completa şi se va ataşa o declaraţie referitoare la exerciţiul financiar
anterior.)
Semnătura
.........................................................................................................
(numele şi funcţia semnatarului,
autorizat să reprezinte întreprinderea)
Declar pe propria răspundere că datele din această
declaraţie şi din anexe sunt conforme cu realitatea.
Data
întocmirii...........................................
Semnătura.................................................
Formularul B
CALCULUL
pentru întreprinderile partenere sau legate
Secţiunile care trebuie incluse, după caz:
- secţiunea A, dacă întreprinderea solicitantă are cel
puţin o întreprindere parteneră (precum şi orice fişe adiţionale);
- secţiunea B, dacă întreprinderea solicitantă este
legată cu cel puţin o întreprindere (precum şi orice fişe adiţionale).
Calculul pentru tipurile de întreprinderi partenere
sau legate
Perioada de referinţă
|
|
Numărul mediu anual de salariaţi
|
Cifra de afaceri anuală netă
- mii lei (RON)/mii € -
|
Total active
- mii lei (RON)/ mii € -
|
1. Datele1) întreprinderii
solicitante sau din situaţiile financiare anuale consolidate [se vor
introduce datele din tabelul B1 din secţiunea B2)]
|
|
|
|
2. Datele cumulate1) în
mod proporţional ale tuturor întreprinderilor partenere, dacă este cazul
(se vor introduce datele din secţiunea A)
|
|
|
|
3. Datele cumulate ale tuturor întreprinderilor legate1) (dacă există) - dacă nu au fost deja incluse prin consolidare
la pct. 1 din acest tabel (se vor introduce datele din tabelul B2 din
secţiunea B)
|
|
|
|
TOTAL:
|
|
|
|
Datele incluse în secţiunea „Total" din tabel
trebuie introduse în tabelul „Date utilizate pentru a se stabili categoria
întreprinderii" din formularul A
1) Datele cu
privire la numărul mediu anual de salariaţi, cifra de afaceri anuală netă şi
activele totale sunt cele realizate în ultimul exerciţiu financiar raportate în
situaţiile financiare anuale aprobate de acţionari sau asociaţi. In cazul
întreprinderilor nou-înfiinţate, datele cu privire la numărul mediu anual de
salariaţi, cifra de afaceri anuală netă şi activele totale se determină şi se
declară pe propria răspundere.
2) Datele
întreprinderii, inclusiv numărul mediu anual de salariaţi, sunt determinate pe
baza situaţiilor financiare anuale şi a datelor întreprinderii sau, atunci când
este cazul, pe baza situaţiilor financiare anuale consolidate ale
întreprinderii ori a situaţiilor financiare anuale consolidate în care
întreprinderea este inclusă.
Secţiunea A
Intreprinderi partenere
Pentru fiecare întreprindere
pentru care a fost completată fişa de parteneriat [câte o fişă pentru fiecare
întreprindere parteneră a întreprinderii solicitante şi pentru orice
întreprindere parteneră a oricărei întreprinderi legate, ale cărei date nu au
fost încă incluse în situaţiile financiare anuale consolidate ale acelei
întreprinderi legate], datele din această fişă de parteneriat trebuie să fie
introduse în tabelul de mai jos.
1. Date de
identificare şi date financiare preliminare
Tabelul A. 1
Intreprinderea parteneră - Date de identificare
|
Numărul
mediu
anual de salariaţi
|
Cifra de afaceri
anuală netă
- mii lei (RON)/
mii € -
|
Active totale
- mii lei (RON)/
mii € -
|
Numele
sau denumirea
întreprinderii
|
Adresa sediului social
|
Codul unic de înregistrare
|
Numele şi prenumele preşedintelui consiliului de administraţie,
director general sau echivalent
|
1.
|
|
|
|
|
|
|
2.
|
|
|
|
|
|
|
3.
|
|
|
|
|
|
|
4.
|
|
|
|
|
|
|
5.
|
|
|
|
|
|
|
6.
|
|
|
|
|
|
|
7.
|
|
|
|
|
|
|
8.
|
|
|
|
|
|
|
TOTAL:
|
|
|
|
|
|
|
NOTĂ:
Aceste date sunt rezultatul unui calcul proporţional
efectuat pe baza fişei de parteneriat, pentru fiecare întreprindere cu care
întreprinderea solicitantă este direct sau indirect parteneră.
Datele introduse în secţiunea „Total" vor fi
introduse la pct. 2 din tabelul „Calculul pentru tipurile de întreprinderi partenere sau legate" (referitor la întreprinderile
partenere).
Aceste date rezultă din situaţiile financiare anuale
consolidate şi din alte date ale întreprinderii partenere, dacă există, la care
se adaugă în proporţie de 100% datele întreprinderilor care sunt legate cu
această întreprindere parteneră, în cazul în care acestea nu au fost deja
incluse în situaţiile financiare anuale consolidate ale întreprinderii
partenere. Dacă este necesar, adăugaţi „fişe privind legătura dintre
întreprinderi" pentru întreprinderile care nu au fost deja incluse în
situaţiile financiare anuale consolidate.
FIŞA DE PARTENERIAT 1. Date de identificare a
întreprinderii
Denumirea întreprinderii........................................................................................................................................................................ .....................
Adresa sediului social........................................................................................................................................................................ .........................
Codul unic de
înregistrare........................................................................................................................................................................ ...................
Numele şi
funcţia........................................................................................................................................................................................................
(preşedintele consiliului de
administraţie, director general sau echivalent)
2. Date referitoare
la întreprinderea legată
Perioada de referinţă
|
Numărul mediu anual de salariaţi3)
|
Cifra de afaceri anuală netă
- miilei(RON)/mii€ -
|
Active totale
- mii lei(RON)/mii€ -
|
|
|
|
TOTAL:
|
|
|
3) In cazul în care în situaţiile financiare anuale
consolidate nu există date privind numărul de personal, calculul se face prin
cumularea datelor de la întreprinderile legate.
NOTĂ:
Aceste date rezultă din conturile sau alte date ale
întreprinderii partenere, consolidate, dacă există. La acestea se adaugă
într-un procent de 100% datele întreprinderilor care sunt legate de această
întreprindere parteneră, dacă datele din conturile consolidate ale
întreprinderilor legate au fost deja incluse prin consolidare în conturile
întreprinderii partenere. Dacă este necesar, se va adăuga „fişa întreprinderii
legate" pentru întreprinderile care nu au fost încă incluse prin
consolidare.
3. Calculul
proporţional
a) Indicaţi exact proporţia deţinută4) de întreprinderea solicitantă (sau
de întreprinderea legată prin intermediul căreia se stabileşte legătura de
parteneriat) în întreprinderea parteneră la care se referă această fişă:
.......................................................................................................................................
........................................................................................................................................................................ ........................................................
........................................................................................................................................................................ ........................................................
Indicaţi, de asemenea, proporţia deţinută de
întreprinderea parteneră, la care se referă această fişă, din capitalul social
al întreprinderii solicitante (sau în întreprinderea legată):
........................................................................................................................................................................ ...................................
........................................................................................................................................................................ .........................................................
........................................................................................................................................................................ ........................................................
b) Introduceţi în tabelul de mai jos rezultatul
calculului proporţional obţinut prin aplicarea celui mai mare dintre procentele
la care se face referire la lit. a) la datele introduse în tabelul de la pct. 1
..............................................................................................................................................................................
4) Procent din capitalul social sau din drepturile de
vot deţinute, oricare dintre aceste procente este mai mare. La acesta trebuie
cumulată proporţia deţinută de fiecare întreprindere legată în aceeaşi
întreprindere parteneră.
Tabelul de parteneriat A.2
Procent
|
Numărul mediu anual de salariaţi
|
Cifra de afaceri anuală netă
- mii lei(RON)/mii€ -
|
Active totale5)
- mii lei(RON)/mii€ -
|
Valoare rezultată în urma aplicării celui mai mare procent la
datele introduse în tabelul de la pct. 1.
|
|
|
|
Aceste date se vor introduce în tabelul A.1.
Secţiunea B
Intreprinderi legate
1. Determinarea situaţiei aplicabile întreprinderii
care solicită încadrarea în categoria întreprinderilor mici şi mijlocii:
|_| Cazul 1: Intreprinderea
solicitantă ţine situaţii financiare anuale consolidate sau este inclusă în
situaţiile financiare anuale consolidate ale unei alte întreprinderi (tabelul
B1).
|_| Cazul 2: Intreprinderea
solicitantă sau una ori mai multe întreprinderi legate nu întocmeşte/întocmesc
ori nu este/nu sunt inclusă/incluse în situaţiile financiare anuale consolidate
(tabelul B2).
NOTĂ:
Datele întreprinderilor legate cu întreprinderea solicitantă
derivă din situaţiile financiare anuale şi din alte date ale acestora,
consolidate dacă este cazul. La acestea se adaugă în mod proporţional datele
oricărei eventuale întreprinderi partenere a acelei întreprinderi legate,
situată imediat în aval sau în amonte, dacă nu a fost deja inclusă prin
consolidare6).
2. Metode de calcul pentru fiecare caz
Cazul 1: Situaţiile financiare
anuale consolidate reprezintă baza de calcul. Se va completa tabelul B1 de mai
jos.
Tabelul B1
|
Numărul mediu anual de salariaţi7)
|
Cifra de afaceri anuală netă
- mii lei(RON)/mii€ -
|
Active totale
- mii lei(RON)/mii€ -
|
TOTAL:
|
|
|
|
Datele introduse în secţiunea „Total" din tabelul
de mai sus se vor introduce la pct. 1 din tabelul „Calculul pentru tipurile de
întreprinderi partenere sau legate".
5) Active totale
reprezintă active imobilizate + active circulante + cheltuieli în avans.
6) Definiţia
întreprinderii legate din prezenta lege.
7) In cazul în care
în situaţiile financiare anuale consolidate nu există date privind numărul de
personal, calculul se face prin cumularea datelor de la întreprinderile legate.
Identificarea întreprinderilor
incluse prin consolidare
|
Intreprinderea legată
(denumirea/datele de identificare)
|
Adresa sediului social
|
Codul unic de înregistrare
|
Numele şi prenumele
preşedintelui consiliului de
administraţie, director general sau echivalent
|
A.
|
|
|
|
B.
|
|
|
|
C.
|
|
|
|
D.
|
|
|
|
E.
|
|
|
|
NOTĂ:
Intreprinderile partenere ale unei întreprinderi
legate, care nu au fost încă incluse în situaţiile financiare anuale
consolidate, sunt considerate partenere directe ale întreprinderii solicitante.
Datele aferente acestora şi o „fişă de parteneriat" trebuie adăugate la
secţiunea A.
Cazul 2: Pentru fiecare întreprindere legată (inclusiv
prin intermediul altor întreprinderi legate) se va completa o „fişă privind
legătura dintre întreprinderi" şi se vor adăuga datele din situaţiile financiare anuale ale tuturor întreprinderilor legate, prin
completarea tabelului B2 de mai jos.
Tabelul B2
Intreprinderea numărul:
|
Numărul mediu anual de salariaţi
|
Cifra de afaceri anuală netă
- mii lei(RON)/mii€ -
|
Active totale
- mii lei(RON)/mii€ -
|
1.*)
|
|
|
|
2.*)
|
|
|
|
3.*)
|
|
|
|
4.*)
|
|
|
|
5.*)
|
|
|
|
TOTAL:
|
|
|
|
NOTĂ:
Datele rezultate în secţiunea „Total" din tabelul
de mai sus se vor introduce la pct. 3 din tabelul „Calculul pentru tipurile de
întreprinderi partenere sau legate" (privind întreprinderile legate).
*) Ataşaţi câte o „fişă privind legătura dintre
întreprinderi" pentru fiecare întreprindere.
FIŞA
privind legătura dintre întreprinderi
nr.............din tabelul B2, secţiunea B
(numai pentru întreprinderile legate care nu sunt
incluse în situaţiile financiare anuale consolidate)
1. Date de identificare a întreprinderii
Denumirea întreprinderii
........................................................................................................................................................................ .........................................................
Adresa sediului social
........................................................................................................................................................................ .........................................................
Codul unic de înregistrare
........................................................................................................................................................................ .........................................................
Numele, prenumele şi funcţia
........................................................................................................................................................................ .........................................................
(preşedintele consiliului de administraţie, directorului general sau echivalent)
2. Date referitoare la întreprindere
Perioada de referinţă
|
Intreprinderea numărul:
|
Numărul mediu anual de salariaţi8)
|
Cifra de afaceri anuală netă
- mii lei(RON)/mii€ -
|
Active totale
- mii lei(RON)/mii€ -
|
TOTAL:
|
|
|
|
8) In cazul în care
în situaţiile financiare anuale consolidate nu există date privind numărul
mediu anual de salariaţi, calculul se face prin cumularea datelor de la
întreprinderile legate.
Datele trebuie introduse în tabelul B2 din secţiunea B.
NOTĂ:
Datele întreprinderilor legate cu întreprinderea
solicitantă sunt extrase din situaţiile financiare anuale şi din alte date
aferente acestora, consolidate dacă este cazul. La acestea se adaugă în mod
proporţional datele oricărei eventuale întreprinderi partenere ale
întreprinderii legate, situată imediat în aval sau în amonte de aceasta, dacă
nu au fost deja incluse în situaţiile financiare anuale consolidate.
Acest tip de întreprinderi partenere sunt considerate ca
fiind întreprinderi direct partenere cu întreprinderea
solicitantă. Datele aferente acestora şi „fişa de parteneriat" trebuie
introduse în secţiunea A.
SECŢIUNEA II
OPIS*)
1. Cererea de solicitare a AFN şi a creditului, semnată
şi ştampilată, în original
|_|
2. Certificat constatator, în
original, emis de oficiul registrului comerţului de pe lângă tribunalul din
raza teritorială unde îşi are sediul întreprinderea, care va cuprinde:
|_|
a) datele de identificare ale
întreprinderii;
|_|
b) codul unic de înregistrare; |_|
c) acţionarii/asociaţii;
|_|
d) reprezentanţii legali ai întreprinderii;
|_|
e) domeniul de activitate principal;
|_|
f) domenii de activitate
secundare;
|_|
g) punctele de lucru sau alte sedii secundare ale
întreprinderii;
|_|
h) situaţia juridică a societăţii (faliment,
reorganizare, dizolvare etc).
|_|
3. Istoric pe obiect de activitate, în original,
pentru codul CAEN pe care accesează programul, cu precizarea datei când a fost
autorizată această activitate, emis de oficiul registrului comerţului de pe
lângă tribunalul unde îşi are sediul societatea |_|
4. Certificate de atestare fiscală privind îndeplinirea
obligaţiilor de plată la bugetul general consolidat, în original sau în copie
legalizată, eliberate de direcţia generală teritorială a finanţelor publice din
raza/razele teritorială/teritoriale unde întreprinderea îşi desfăşoară
activitatea (după caz, inclusiv pentru punctele de lucru care au CUI)
|_|
5. Certificate fiscale privind
îndeplinirea obligaţiilor de plată către bugetele locale, în original sau în
copie legalizată, eliberate de direcţia de impozite şi taxe locale din cadrul
primăriei din raza/razele teritorială/teritoriale unde întreprinderea îşi
desfăşoară activitatea (inclusiv pentru toate punctele de lucru, indiferent
dacă au sau nu CUI)
|_|
6. Declaraţia privind încadrarea beneficiarului în
categoria IMM, anexa nr. 2, secţiunea I
|_|
7. Bilanţul contabil, contul de profit si pierderi si
datele informative, încheiat pentru 31 decembrie
2005 |_|
8. Bilanţul contabil, contul de profit si pierderi si
datele informative, încheiat pentru 31 decembrie 2006
|_|
9. Balanţa de verificare pentru 31 decembrie 2006
|_|
10. Balanţa de verificare aferentă ultimei luni
încheiate
|_|
Numele şi prenumele administratorului
societăţii..........................................
Semnătura şi
ştampila.....................................................................................
*) Se va nota cu X în dreptul
fiecărui document numai dacă acesta este depus în dosar. MIMMCTPL nu îşi asumă
răspunderea pentru lipsa documentelor din cadrul dosarului, chiar dacă acestea
au fost marcate ca fiind incluse în cuprinsul acestuia.
ANEXA Nr. 2 (Anexa nr. 3 la Procedură)
FORMULAR DE PRESELECŢIE
Date de identificare
|
|
Denumirea solicitantului
|
|
Cod unic de înregistrare
|
|
Nr. de înregistrare la ONRC
|
|
Adresa solicitantului
|
|
Judeţul
|
|
Cod poştal
|
|
Nr. telefon
|
|
Nr. fax
|
|
Adresa de e-mail
|
|
Cod CAEN aferent Programului
|
|
Suma solicitată (lei)
|
|
|
Nr. crt.
|
Criterii
|
Punctaj
|
Total
|
Categoria întreprinderii
|
|
A
|
1
|
Nou-înfiintată
|
5
|
2
|
Microîntreprindere
|
4
|
3
|
Intreprindere mică
|
3
|
4
|
Intreprindere mijlocie
|
2
|
Observaţie: La încadrarea întreprinderii
se vor avea în vedere prevederile subpct. 3.2, 3.3, 3.4 şi 3.5 din Procedura
de implementare, având în vedere numărul de angajaţi din bilanţul contabil la
31 decembrie 2006.
|
Ponderea activităţii pe care se
accesează Programul în cifra de afaceri
|
|
B
|
5
|
Cifra de afaceri este realizată preponderent din veniturile
realizate din vânzarea produselor finite în anul 2006 (peste 50%)
|
5
|
6
|
Cifra de afaceri nu este realizată preponderent din veniturile
realizate din vânzarea produselor finite în anul 2006
(sub 50%)
|
2
|
Observaţie: Dovada realizării veniturilor din vânzarea produselor
finite va fi făcută în baza balanţei de verificare pentru 31 decembrie 2006.
|
Tipul activelor ce se intenţionează
a fi achiziţionate
|
|
C
|
7
|
Maşini, utilaje si echipamente
|
5
|
|
8
|
Brevete de invenţie, licenţe
|
4
|
9
|
Mijloc de transport de mărfuri (numai cu cabină simplă)
|
3
|
10
|
Clădiri si/sau construcţii industriale
|
2
|
Observaţie: In cazul în care se intenţionează să fie
achiziţionate mai multe tipuri de active, punctajul va fi obţinut prin
calcularea mediei aritmetice corespunzătoare.
|
Desfăşoară efectiv activitate
autorizată pe codul CAEN accesat
|
|
D
|
11
|
0 luni
|
0
|
|
12
|
1-3 luni
|
1
|
13
|
3-6 luni
|
2
|
14
|
6-12 luni
|
3
|
15
|
12-24 de luni
|
4
|
16
|
peste 24 de luni
|
5
|
Observaţie: Dovada efectuării activităţii autorizate pe codul pe
care accesează Programul prin „Istoric pe obiect de activitate" emis de
ONRC
|
|
Nr. crt.
|
Criterii
|
Punctaj
|
Total
|
Intreprinderea a mai implementat
proiecte de investiţii proprii cu finanţare
din surse atrase
|
|
E
|
17
|
Intreprinderea a mai implementat proiecte de investiţii proprii
cu finanţare din surse atrase
|
1
|
|
18
|
Intreprinderea nu a mai implementat proiecte de investiţii cu
finanţare din surse atrase
|
0
|
Observaţie: Fondurile obţinute prin
finanţare din surse atrase reprezintă alte fonduri decât cele proprii ale
întreprinderii, cum sunt credite bancare, alocaţii financiare nerambursabile,
împrumuturi etc.
|
|
Cuantumul aportului propriu
|
|
|
F
|
19
|
minimum 15%
|
0
|
20
|
16-20%
|
1
|
21
|
21-25%
|
2
|
22
|
26-30%
|
3
|
23
|
31-35%
|
4
|
24
|
peste 36%
|
5
|
Observaţie: Fracţiunile procentuale reprezentând aportul propriu
nu se rotunjesc.
|
|
Total puncte obţinute
|
|
|
Punctajul maxim care se poate obţine este de 25,00 puncte.
Punctajul minim care se poate obţine este de 6,00
puncte.
La punctaje egale vor prevala criteriile de selecţie
suplimentare prevăzute în Cererea de solicitare a AFN şi a creditului.