Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDIN Nr

ORDIN   Nr. 64 din 19 mai 2004

pentru aprobarea Standardelor minime obligatorii privind centrul de pregatire si sprijinire a reintegrarii sau integrarii copilului in familie

ACT EMIS DE: MINISTERUL MUNCII, SOLIDARITATII SOCIALE SI FAMILIEI


SmartCity3

              AUTORITATEA NATIONALA PENTRU PROTECTIA COPILULUI SI ADOPTIE
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 497 din  2 iunie 2004

    In temeiul prevederilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 12/2001 privind infiintarea Autoritatii Nationale pentru Protectia Copilului si Adoptie, aprobata si modificata prin Legea nr. 252/2001, si ale art. 9 alin. (3) din Hotararea Guvernului nr. 770/2003 privind organizarea si functionarea Autoritatii Nationale pentru Protectia Copilului si Adoptie,

    secretarul de stat al Autoritatii Nationale pentru Protectia Copilului si Adoptie emite prezentul ordin.

    Art. 1
    Se aproba Standardele minime obligatorii privind centrul de pregatire si sprijinire a reintegrarii sau integrarii copilului in familie, prevazute in anexa care face parte integranta din prezentul ordin.
    Art. 2
    Prezentul ordin intra in vigoare incepand cu data de 1 ianuarie 2005.

                    Secretarul de stat al Autoritatii
            Nationale pentru Protectia Copilului si Adoptie,
                             Gabriela Coman

    ANEXA 1*)

    *) Anexa este reprodusa in facsimil.

                       STANDARDE MINIME OBLIGATORII
privind centrul de pregatire si sprijinire a reintegrarii sau integrarii copilului in familie

    Centrul de pregatire si sprijinire a reintegrarii sau integrarii copilului in familie, denumit in continuare CRI, are drept misiune reintegrarea in familie sau, in situatia in care aceasta nu este posibila, gasirea de alternative de tip familial pentru copiii care au o masura de protectie.
    Integrarea (utilizarea alternativelor de tip familial) vizeaza plasamentul/incredintarea copilului in familia extinsa, la asistentul maternal profesionist, la o persoana sau familie de plasament sau intr-o familie potential adoptatoare, ori adoptia copilului, in conditiile legii.
    Clientii serviciului sunt:
    1. copiii care au o masura de protectie;
    2. familia, familia extinsa, asistentul maternal profesionist, persoana/familia de plasament, familia (potential) adoptatoare, persoanele de referinta sau alte persoane importante pentru copil.
    Functiile esentiale pe care le indeplineste CRI sunt: evaluarea, pregatirea, sprijinirea si monitorizarea copilului si familiei pentru realizarea eficienta a procesului de reintegrare/integrare.
    Centrul de pregatire si sprijinire a reintegrarii/integrarii copilului in familie este complementar cu celelalte servicii pentru protectia copilului.
    Standardele minime obligatorii prezente se aplica si in cazul activitatilor pentru reintegrarea/integrarea copilului in familie, care se desfasoara in alte servicii pentru protectia copilului, daca standardele minime obligatorii ale acestora contin prevederi in acest sens, de exemplu: serviciile de tip rezidential, asistentul maternal profesionist.
    Standardele sunt grupate pe urmatoarele arii de interes:

    Informare si relatii cu comunitatea
    1. Activitati de informare si relatia cu comunitatea

    Servicii oferite
    2. Elaborarea Programului de Interventie Specifica pentru reintegrare/integrare
    3. Pregatirea clientilor pentru reintegrare/integrare
    4. Activitati post-reintegrare/integrare

    Administrare si management
    5. Locatia, resursele financiare si baza materiala
    6. Proceduri administrative si de management

    Resurse umane
    7. Recrutarea, angajarea si structura de personal
    8. Formarea initiala si continua a personalului
    9. Supervizarea

    INFORMARE SI RELATII CU COMUNITATEA

 ______________________________________________________________________________
| Standardul 1 | Activitati de informare si relatii cu comunitatea             |
|              |                                                               |
|              | Centrul de pregatire si sprijinire a reintegrarii/integrarii  |
|              | copilului in familie deruleaza activitati de informare si     |
|              | promovare a serviciilor oferite si stabileste relatii de      |
|              | colaborare cu comunitatea.                                    |
|______________|_______________________________________________________________|
| Rezultat     | Comunitatea este informata despre existenta si misiunea       |
|              | centrului de pregatire si sprijinire a reintegrarii/integrarii|
|              | copilului in familie si se implica in sprijinirea             |
|              | activitatilor acestuia.                                       |
|______________|_______________________________________________________________|
| Cerinte pentru implementarea standardului 1                                  |
|______________________________________________________________________________|
| 1.1. CRI realizeaza si distribuie materiale promotionale si de informare     |
|      (pentru copii, familii, profesionisti si alti membri ai comunitatii) in |
|      ceea ce priveste misiunea, serviciile oferite si modalitatile de acces  |
|      la acestea.                                                             |
|______________________________________________________________________________|
| 1.2. CRI se asigura ca toate materialele promotionale si informatiile puse la|
|      dispozitia comunitatii respecta dreptul clientilor la imagine,          |
|      intimitate si confidentialitate.                                        |
|______________________________________________________________________________|
| 1.3. CRI isi actualizeaza materialele promotionale si de informare periodic  |
|      sau atunci cand este necesar.                                           |
|______________________________________________________________________________|
| 1.4. CRI realizeaza si sprijina, cel putin o data pe an, campanii de         |
|      informare si sensibilizare a comunitatii cu privire la importanta si    |
|      necesitatea ingrijirii copilului intr-o familie.                        |
|______________________________________________________________________________|
| 1.5. CRI face publica informatia relevanta referitoare la activitatile       |
|      centrului, cu avizul coordonatorului CRI, cel putin o data pe an.       |
|______________________________________________________________________________|
| 1.6. CRI incurajeaza implicarea voluntarilor pentru activitatile de informare|
|      si comunicare cu comunitatea si coordoneaza activitatile acestora.      |
|______________________________________________________________________________|
| 1.7. In vederea indeplinirii misiunii sale, CRI colaboreaza in retea cu      |
|      serviciile si programele comunitare, regionale si nationale de asistenta|
|      si protectie a copilului si familiei.                                   |
|______________________________________________________________________________|

    Indicatori pentru Standardul 1
    (I)1.1.a. Existenta materialelor promotionale si de informare (pliante, brosuri, afise etc.).
    b. Numar de materiale promotionale si de informare diseminate.
    c. Continutul materialelor promotionale si de informare este adecvat grupului tinta (de exemplu, copii, familie, mass-media etc.).
    d. Misiunea CRI este inclusa in materialele informative.
    e. Numarul de solicitari din partea membrilor comunitatii.
    (I)1.2. Continutul materialelor publicate.
    (I)1.3. Numar de revizuiri ale materialelor promotionale si de informare.
    (I)1.4.a. Numarul anual de campanii de informare si sensibilizare.
    b. Numarul de solicitari din partea membrilor comunitatii.
    (I)1.5.a. Numarul de articole publicate anual care contin date relevante din activitatea CRI.
    b. Raportul anual de activitate al CRI este facut public.
    (I)1.6.a. Numar de voluntari recrutati.
    b. Numar de voluntari implicati in activitatile de informare si comunicare cu comunitatea.
    (I)1.7. Numarul de conventii de colaborare/parteneriat si numarul de programe in care este implicat CRI cu personalitate juridica si/sau furnizorul de servicii/an.

    SERVICII OFERITE

 ______________________________________________________________________________
| Standardul 2 | Elaborarea Programului de Interventie Specifica pentru        |
|              | reintegrare/integrare                                         |
|              |                                                               |
|              | Specialistii centrului de pregatire si sprijinire a           |
|              | reintegrarii/integrarii copilului in familie intocmesc        |
|              | programul de interventie specifica pentru                     |
|              | reintegrare/integrare in familie pentru fiecare copil aflat in|
|              | evidenta centrului.                                           |
|______________|_______________________________________________________________|
| Rezultat     | Clientii beneficiaza de interventie personalizata in vederea  |
|              | reintegrarii/integrarii in familie.                           |
|______________|_______________________________________________________________|
| Cerinte pentru implementarea standardului 2                                  |
|______________________________________________________________________________|
| 2.1. Programul de interventie specifica, denumit in continuare PIS, pentru   |
|      reintegrare/integrare in familie, se elaboreaza in baza Planului        |
|      individualizat de protectie, care este intocmit de managerul de caz, in |
|      conformitate cu prevederile standardelor minime obligatorii privind     |
|      managementul de caz in domeniul protectiei copilului.                   |
|______________________________________________________________________________|
| 2.2. PIS contine obiective pe termen scurt, mediu si lung, activitatile      |
|      corespunzatoare acestor obiective, durata aferenta activitatilor,       |
|      personalul de specialitate desemnat si alte persoane implicate,         |
|      resursele materiale si financiare alocate activitatilor, precum si      |
|      modalitatile de monitorizare si evaluare - reevaluare a acestor         |
|      activitati.                                                             |
|______________________________________________________________________________|
| 2.3. Coordonatorul CRI desemneaza pentru fiecare copil un responsabil de caz |
|      pentru elaborarea PIS pentru reintegrare/integrare in familie, cu       |
|      sprijinul/consultarea specialistilor identificati, in functie de nevoile|
|      copilului.                                                              |
|______________________________________________________________________________|
| 2.4. Toate activitatile care vizeaza reintegrarea/integrarea copilului in    |
|      familie se inregistreaza sub forma de rapoarte de lucru ce sunt         |
|      colectate si pastrate de catre responsabilul de caz in dosarul pentru   |
|      reintegrarea/integrarea copilului in familie.                           |
|______________________________________________________________________________|
| 2.5. Echipa CRI implica activ si consulta copilul in procesul de elaborare,  |
|      luare a deciziilor, implementare si revizuire a PIS, in functie de      |
|      gradul sau de maturitate, precum si familia si alte persoane importante |
|      pentru copil. Parteneriatul cu familia/reprezentantul legal este        |
|      formalizat prin contractul incheiat cu managerul de caz, in care sunt   |
|      precizate responsabilitatile partilor cu privire la implementarea       |
|      planului individualizat de protectie, precum si prevederi referitoare la|
|      rezolvarea eventualelor litigii. Daca este cazul, se incheie un contract|
|      similar cu responsabilul de caz. Se recomanda adaptarea modelului de    |
|      contract cu familia din Ordinul secretarului de stat al Autoritatii     |
|      Nationale pentru Protectia Copilului si Adoptie, al ministrului         |
|      educatiei si cercetarii, al ministrului sanatatii si familiei si al     |
|      presedintelui Autoritatii Nationale pentru persoanele cu handicap       |
|      nr. 18/3989/416/142/2003 privind aprobarea Ghidului metodologic pentru  |
|      evaluarea copilului cu dizabilitati si incadrarea intr-un grad de       |
|      handicap.                                                               |
|______________________________________________________________________________|
| 2.6. Responsabilul de caz reevalueaza si, dupa caz, revizuieste PIS cel putin|
|      o data la trei luni sau de cate ori este necesar.                       |
|______________________________________________________________________________|
| 2.7. Responsabilul de caz colaboreaza cu toti actorii sociali implicati in   |
|      vederea implementarii obiectivelor PIS.                                 |
|______________________________________________________________________________|
| 2.8. Responsabilul de caz comunica in scris revizuirile PIS coordonatorului  |
|      centrului, managerului de caz si clientilor ori de cate ori acestea     |
|      apar.                                                                   |
|______________________________________________________________________________|
| 2.9. Fiecare responsabil de caz se ocupa de un numar maxim de 15 cazuri      |
|      active.                                                                 |
|______________________________________________________________________________|

    Indicatori pentru Standardul 2
    (I)2.1.a. Existenta Planului individualizat de protectie.
    b. Existenta PIS.
    (I)2.2. Obiectivele PIS conduc la atingerea rezultatelor asteptate prin PIP.
    (I)2.3.a. Fiecare copil are un responsabil de caz.
    b. PIS reflecta recomandarile specialistilor.
    (I)2.4.a. Existenta dosarelor pentru reintegrarea/integrarea copilului in familie.
    b. Existenta rapoartelor de lucru: de vizita, de consiliere, contacte cu comunitatea etc.
    (I)2.5.a. Cunoasterea de catre copii/familii/persoane importante pentru copil a obiectivelor cuprinse in PIS.
    b. Contractele cu familia/reprezentantul legal sunt semnate de acestia si de managerul de caz, respectiv responsabilul de caz.
    c. Consemnarea opiniilor copilului, familiei si/sau ale altor persoane cu privire la elaborarea, implementarea si revizuirea PIS.
    d. Continutul contractului.
    (I)2.6. Numarul de revizuiri ale PIS.
    (I)2.7.a. Modalitati de colaborare cu institutii/servicii implicate in implementarea PIS.
    b. Numar de adrese, rapoarte etc.
    (I)2.8.a. Managerul de caz cunoaste revizuirile PIS.
    b. Coordonatorul centrului cunoaste revizuirile PIS.
    c. Familia cunoaste revizuirile PIS.
    (I)2.9. Numarul de cazuri pe responsabilul de caz.

 ______________________________________________________________________________
| Standardul 3 | Pregatirea clientilor pentru reintegrare/integrare            |
|              |                                                               |
|              | Centrul de pregatire si sprijinire a reintegrarii/integrarii  |
|              | copilului in familie asigura conditiile si ofera serviciile   |
|              | necesare reintegrarii/integrarii copilului in familie.        |
|______________|_______________________________________________________________|
| Rezultat     | Clientii sunt pregatiti pentru reintegrare/integrare.         |
|______________|_______________________________________________________________|
| Cerinte pentru implementarea standardului 3                                  |
|______________________________________________________________________________|
| 3.1. Nici o reintegrare/integrare in familie nu are loc fara pregatirea      |
|      prealabila a clientilor implicati in cazul respectiv.                   |
|______________________________________________________________________________|
| 3.2. In momentul intrarii copilului in atentia CRI, specialistii centrului   |
|      asigura continuitatea asistentei oferite copilului prin valorificarea   |
|      tuturor informatiilor referitoare la istoricul copilului si a altor     |
|      documente legate de evolutia sa.                                        |
|______________________________________________________________________________|
| 3.3. Centrul sprijina copilul si familia pentru                              |
|      refacerea/mentinerea/consolidarea relatiilor copil - familie.           |
|______________________________________________________________________________|
| 3.4. CRI furnizeaza sau asigura accesul la servicii de consiliere            |
|      psihologica, sociala, medicala, juridica, educationala sau orice alte   |
|      servicii pentru copil si familie corespunzator nevoilor acestora.       |
|______________________________________________________________________________|
| 3.5. Specialistii centrului actioneaza pentru diminuarea efectelor negative  |
|      ale separarii copilului de mediul de provenienta si integrarea intr-un  |
|      nou mediu de viata.                                                     |
|______________________________________________________________________________|
| 3.6. Specialistii centrului furnizeaza sau asigura accesul la programe care  |
|      au ca obiectiv formarea/dezvoltarea competentelor parentale.            |
|______________________________________________________________________________|
| 3.7. Echipa centrului planifica si mediaza intalnirile/vizitele copil -      |
|      familie - persoana importanta pentru copil; se asigura obligatoriu cel  |
|      putin doua intalniri ale copilului cu familia/persoana, una intr-un     |
|      spatiu special amenajat si cealalta la domiciliul familiei/persoanei.   |
|______________________________________________________________________________|
| 3.8. Echipa asigura cadrul fizic si profesional al contactelor directe dintre|
|      copil - familie - persoana importanta pentru copil.                     |
|______________________________________________________________________________|
| 3.9. Echipa centrului initiaza, asigura si/sau sprijina activitatile care    |
|      pregatesc comunitatea pentru o integrare sociala eficienta a cuplului   |
|      copil - familie.                                                        |
|______________________________________________________________________________|

    Indicatori pentru Standardul 3
    (I)3.1. Pregatirea prealabila a clientilor implicati in reintegrare/integrare.
    (I)3.2.a. Familia detine informatii relevante privind istoricul copilului din punct de vedere social, medical, educational, psihologic.
    b. Dosarul copilului contine ancheta sociala, istoricul copilului, fotografii si alte date relevante despre evolutia sa.
    (I)3.3.a. Numarul rapoartelor de consiliere/client.
    b. Continutul rapoartelor de consiliere.
    (I)3.4.a. Existenta rapoartelor de consiliere.
    b. Numarul si tipul de servicii oferite copilului si familiei.
    (I)3.5.a. Numarul de activitati desfasurate pentru diminuarea efectelor negative ale separarii.
    b. Consemnarile din rapoartele de activitate.
    (I)3.6.a. Existenta programelor de formare/dezvoltare a competentelor parentale.
    b. Numarul de familii care participa la programele de formare/dezvoltare a competentelor parentale.
    c. Grilele de evaluare utilizate pentru masurarea achizitiilor parentale.
    (I)3.7.a. Existenta unei planificari a intalnirilor/vizitelor copil - familie - persoana importanta.
    b. Rapoarte de intalnire/vizita.
    c. Numar de intalniri/vizite intre copil - familie - persoana importanta.
    (I)3.8. Rapoartele specifica locul intalnirilor si profesionistii care au participat la intalnire/vizita.
    (I)3.9.a. Familia este implicata in pregatirea comunitatii (de exemplu: scoala, servicii de sanatate).
    b. Numarul de activitati in comunitate.
    c. Documentele utilizate in pregatirea comunitatii.

 ______________________________________________________________________________
| Standardul 4 | Activitati post-reintegrare/integrare                         |
|              |                                                               |
|              | Centrul de pregatire si sprijinire a reintegrarii/integrarii  |
|              | copilului in familie asigura servicii                         |
|              | post-integrare/reintegrare in beneficiul copilului si         |
|              | familiei.                                                     |
|______________|_______________________________________________________________|
| Rezultat     | Integrarea/reintegrarea copilului in familie si comunitate se |
|              | finalizeaza cu succes.                                        |
|______________|_______________________________________________________________|
| Cerinte pentru implementarea standardului 4                                  |
|______________________________________________________________________________|
| 4.1. CRI furnizeaza sau asigura accesul la programe care au ca obiectiv      |
|      consolidarea competentelor parentale.                                   |
|______________________________________________________________________________|
| 4.2. CRI furnizeaza sau asigura accesul la servicii de consiliere            |
|      psihologica, sociala, medicala, educationala pentru copil si familie in |
|      vederea mentinerii unor relatii durabile copil - familie si accesul la  |
|      resurse al clientilor.                                                  |
|______________________________________________________________________________|
| 4.3. Monitorizarea cazului se face pe o perioada de minimum 3 luni din       |
|      momentul reintegrarii acestora in familie. Se recomanda ca aceasta      |
|      perioada de monitorizare sa fie in medie de 6 luni, cu posibilitati de  |
|      prelungire in anumite situatii, in functie de fiecare caz in parte.     |
|______________________________________________________________________________|
| 4.4. Pentru monitorizarea reintegrarii copiilor in familie, CRI colaboreaza  |
|      cu autoritatile locale de la domiciliul/resedinta parintilor.           |
|______________________________________________________________________________|
| 4.5. Echipa centrului sprijina copilul - familia pentru depasirea            |
|      eventualelor situatii de criza survenite in timpul perioadei de         |
|      monitorizare.                                                           |
|______________________________________________________________________________|
| 4.6. Pe baza rapoartelor de monitorizare si evaluare, responsabilul de caz   |
|      recomanda managerului de caz inchiderea cazului.                        |
|______________________________________________________________________________|

    Indicatori pentru Standardul 4
    (I)4.1.a. Existenta programe de consolidare a competentelor parentale.
    b. Numarul de familii care participa la programele de consolidare a competentelor parentale.
    c. Grilele de evaluare utilizate pentru masurarea achizitiilor parentale.
    (I)4.2.a. Concluziile si recomandarile din rapoartele de consiliere sunt incluse in rapoartele de monitorizare.
    b. Rapoartele de monitorizare reflecta situatia integrarii copilului in familie si comunitate.
    c. Numarul si tipul serviciilor.
    d. Resurse identificate puse la dispozitia clientilor.
    (I)4.3.a. Existenta rapoartelor de monitorizare.
    b. Numarul de rapoarte de monitorizare.
    c. Existenta hotararilor CPC/instantei judecatoresti de incetare a masurilor de protectie speciala prin reintegrarea copilului in familie.
    (I)4.4. Conventii de colaborare si alte documente trimise de autoritatile locale catre CRI.
    (I)4.5.a. Numarul de rapoarte de evaluare/perioada de monitorizare.
    b. Rapoartele specialistilor specifica modul in care sunt sprijiniti copilul - familia.
    (I)4.7. Recomandarea scrisa a responsabilului de caz.

    ADMINISTRARE SI MANAGEMENT

 ______________________________________________________________________________
| Standardul 5 | Locatia, resurse financiare si baza materiala                 |
|              |                                                               |
|              | Centrul de pregatire si sprijinire a reintegrarii/integrarii  |
|              | copilului in familie dispune de o locatie accesibila          |
|              | clientilor, resurse financiare suficiente si o baza materiala |
|              | corespunzatoare indeplinirii misiunii sale.                   |
|______________|_______________________________________________________________|
| Rezultat     | Copiii si familiile au acces la servicii de calitate oferite  |
|              | de centrul de pregatire si sprijinire a                       |
|              | reintegrarii/integrarii copilului in familie.                 |
|______________|_______________________________________________________________|
| Cerinte pentru implementarea standardului 5                                  |
|______________________________________________________________________________|
| 5.1. Centrul functioneaza intr-o cladire adecvata, adaptata serviciilor pe   |
|      care le ofera si nevoilor beneficiarilor, inclusiv a clientilor cu      |
|      dizabilitati.                                                           |
|______________________________________________________________________________|
| 5.2. Centrul dispune de un numar suficient de spatii pentru derularea tuturor|
|      tipurilor de activitati in beneficiul copiilor si familiilor, inclusiv  |
|      activitati administrative, spatii igienico-sanitare separate pentru     |
|      clienti si personal, precum si posibilitati de cazare temporara.        |
|______________________________________________________________________________|
| 5.3. Spatiile sunt amenajate si dotate corespunzator desfasurarii            |
|      activitatilor oferite de centru.                                        |
|______________________________________________________________________________|
| 5.4. Centrul se afla intr-un loc accesibil din punct de vedere al existentei |
|      mijloacelor de transport in comun.                                      |
|______________________________________________________________________________|
| 5.5. Centrul este localizat in proximitatea celorlalte servicii complementare|
|      din comunitate.                                                         |
|______________________________________________________________________________|
| 5.6. Centrul dispune de autorizatii de functionare.                          |
|______________________________________________________________________________|
| 5.7. Centrul dispune de un buget adecvat si suficient derularii tuturor      |
|      activitatilor, inclusiv pentru deplasarea copilului la viitorul         |
|      domiciliu pe parcursul pregatirii reintegrarii/integrarii.              |
|______________________________________________________________________________|

    Indicatori pentru Standardul 5
    (I)5.1.a. Cladirea in care este amplasat centrul este adecvata si adaptata.
    b. Accesibilitatea cladirii si spatiilor, inclusiv pentru persoane cu dizabilitati.
    (I)5.2.a. Numar de incaperi raportat la tipul de activitati si la marimea si structura echipei.
    b. Existenta spatiilor igienico-sanitare separate pentru clienti si personal.
    c. Existenta spatiilor destinate activitatilor in beneficiul clientilor separate de spatiile administrative.
    d. Existenta unui spatiu de cazare temporara.
    (I)5.3. Amenajarea si dotarea spatiilor.
    (I)5.4. Existenta mijloacelor de transport in comun in vecinatatea CRI.
    (I)5.5. Amplasarea CRI in vecinatatea unor SR si/sau a altor servicii comunitare pentru copii si familii.
    (I)5.6. Existenta autorizatiilor de functionare: autorizatie sanitara de functionare, autorizatie sanitar-veterinara, autorizatie de prevenire si stingere a incendiilor etc.
    (I)5.7. Bugetul alocat centrului.

 ______________________________________________________________________________
| Standardul 6 | Proceduri administrative si de management                     |
|              |                                                               |
|              | Centrul de pregatire si sprijinire a reintegrarii/integrarii  |
|              | copilului in familie dispune de un set de proceduri           |
|              | administrative si de management in concordanta cu misiunea sa.|
|______________|_______________________________________________________________|
| Rezultat     | Organizarea administrativa si managementul asigura            |
|              | functionarea optima a centrului de pregatire si sprijinire a  |
|              | reintegrarii/integrarii copilului in familie in beneficiul    |
|              | clientilor.                                                   |
|______________|_______________________________________________________________|
| Cerinte pentru implementarea standardului 6                                  |
|______________________________________________________________________________|
| 6.1. CRI functioneaza intr-un cadru legal, certificat de documente oficiale. |
|______________________________________________________________________________|
| 6.2. CRI functioneaza conform unui plan anual de actiune, intocmit de        |
|      coordonatorul centrului, pe baza prevederilor standardelor minime       |
|      obligatorii si a nevoilor beneficiarilor.                               |
|______________________________________________________________________________|
| 6.3. Coordonatorul CRI se asigura ca misiunea centrului sa fie redactata si  |
|      afisata pentru a fi cunoscuta de toti angajatii.                        |
|______________________________________________________________________________|
| 6.4. CRI isi stabileste un regulament de ordine interioara sau norme interne |
|      de functionare, care sunt aduse la cunostinta tuturor angajatilor.      |
|______________________________________________________________________________|
| 6.5. Centrul detine o baza de date care cuprinde informatii legate de copiii |
|      si familiile pentru care s-au derulat activitati specifice privind      |
|      integrarea/reintegrarea, care este utilizata conform legislatiei in     |
|      vigoare, in ceea ce priveste accesul la informatii si asigurarea        |
|      confidentialitatii privind informatiile despre clientii CRI.            |
|______________________________________________________________________________|
| 6.6. Functionarea CRI se realizeaza in conformitate cu o metodologie de lucru|
|      proprie elaborata pe baza standardelor minime si a ghidului metodologic |
|      CRI.                                                                    |
|______________________________________________________________________________|
| 6.7. Pentru indeplinirea misiunii sale, CRI dezvolta relatii functionale cu  |
|      celelalte servicii pentru protectia copilului, furnizorii de servicii   |
|      si, in mod special, cu serviciul de protectie de tip familial si cu cel |
|      de protectie de tip rezidential din cadrul serviciului public           |
|      specializat pentru protectia copilului.                                 |
|______________________________________________________________________________|
| 6.8. Coordonatorul centrului organizeaza reuniuni de lucru cu intreg         |
|      personalul, cel putin lunar.                                            |
|______________________________________________________________________________|
| 6.9. Coordonatorul CRI elaboreaza raportul anual de activitate si il         |
|      inainteaza furnizorului de servicii.                                    |
|______________________________________________________________________________|

    Indicatori pentru Standardul 6
    (I)6.1. Existenta de hotarari, autorizatii, decizii, acte constitutive si statute, acorduri de functionare, conventii de parteneriat etc.
    (I)6.2. Existenta planului anual de actiune care cuprinde cel putin: obiectivele elaborate pe baza misiunii centrului, clientii, metodologia de lucru, activitatile derulate, resurse umane, materiale si financiare implicate.
    (I)6.3.a. Afisarea misiunii centrului intr-un loc vizibil si accesibil angajatilor.
    b. Cunoasterea misiunii de catre angajatii centrului.
    (I)6.4.a. Existenta regulamentului de ordine interioara/normelor interne de functionare.
    b. Semnarea regulamentului de catre toti angajatii.
    (I)6.5.a. Existenta bazei de date.
    b. Baza de date este functionala si actualizata.
    c. CRI are un sistem clar de utilizare a bazei de date de catre personal in ceea ce priveste accesul la informatii si asigurarea confidentialitatii clientilor.
    (I)6.6. Existenta metodologiei proprii de lucru.
    (I)6.7. Modalitatile de colaborare ale CRI cu serviciile SPSPC.
    (I)6.8.a. Numarul de reuniuni de lucru/luna.
    b. Continutul proceselor-verbale elaborate in urma reuniunilor de lucru.
    (I)6.9.a. Existenta raportului de activitate la sfarsitul fiecarui an, avizat de seful ierarhic.
    b. Informarea celor interesati in ceea ce priveste continutul raportului anual de activitate.

    RESURSE UMANE

 ______________________________________________________________________________
| Standardul 7 | Recrutarea, angajarea si structura personalului               |
|              |                                                               |
|              | Centrul de pregatire si sprijinire a reintegrarii/integrarii  |
|              | copilului in familie utilizeaza politici eficiente de         |
|              | recrutare si angajare de personal.                            |
|______________|_______________________________________________________________|
| Rezultat     | Personalul recrutat si angajat este eficient in indeplinirea  |
|              | misiunii centrului de pregatire si sprijinire a               |
|              | reintegrarii/integrarii copilului in familie.                 |
|______________|_______________________________________________________________|
| Cerinte pentru implementarea standardului 7                                  |
|______________________________________________________________________________|
| 7.1. Angajatorul recruteaza si angajeaza personalul in conformitate cu       |
|      specificul centrului, nevoile clientilor si reglementarile legale in    |
|      vigoare.                                                                |
|______________________________________________________________________________|
| 7.2. Coordonatorul CRI participa la luarea deciziilor referitoare la         |
|      selectarea personalului centrului.                                      |
|______________________________________________________________________________|
| 7.3. Activitatea de recrutare si angajare de personal se inregistreaza, iar  |
|      documentele referitoare la aceasta activitate se pastreaza intr-un dosar|
|      separat.                                                                |
|______________________________________________________________________________|
| 7.4. La angajare se va tine cont obligatoriu de competentele, cunostintele si|
|      abilitatile necesare in lucrul cu clientii ale fiecarui candidat.       |
|______________________________________________________________________________|
| 7.5. Coordonatorul centrului are studii superioare socio-umane si experienta |
|      in servicii pentru protectia copilului de minim 1 an.                   |
|______________________________________________________________________________|
| 7.6. Personalul de specialitate are studii superioare socio-umane.           |
|______________________________________________________________________________|
| 7.7. Personalul este suficient pentru acoperirea tuturor serviciilor oferite |
|      de centru.                                                              |
|______________________________________________________________________________|
| 7.8. CRI are o metodologie de recrutare, evaluare, pregatire si coordonare a |
|      voluntarilor.                                                           |
|______________________________________________________________________________|

    Indicatori pentru Standardul 7
    (I)7.1. Criteriile de selectie a personalului.
    (I)7.2. Dispozitia angajatorului de constituire a comisiilor de examinare a personalului.
    (I)7.3.a. Existenta documentelor/materialelor care atesta recrutarile de personal.
    b. Continutul documentelor.
    (I)7.4. Documentele care atesta cunostintele, competentele si abilitatile personalului angajat.
    (I)7.5. - 7.6. Diplomele de studii si alte acte care atesta calificarea si experienta personalului angajat.
    (I)7.7.a. Numarul de angajati conform organigramei.
    b. Numarul de clienti/personal de specialitate.
    (I)7.8.a. Existenta metodologiei de recrutare, evaluare, pregatire si coordonare a voluntarilor.
    b. Existenta contractelor de voluntariat in conformitate cu normele legislative in vigoare.

 ______________________________________________________________________________
| Standardul 8 | Formarea initiala si continua a personalului                  |
|              |                                                               |
|              | Centrul de pregatire si sprijinire a reintegrarii/integrarii  |
|              | copilului in familie asigura angajatilor formarea in domeniul |
|              | specific serviciilor oferite de acesta.                       |
|______________|_______________________________________________________________|
| Rezultat     | Angajatii au pregatire si abilitati profesionale              |
|              | corespunzatoare serviciilor centrului de pregatire si         |
|              | sprijinire a reintegrarii/integrarii copilului in familie.    |
|______________|_______________________________________________________________|
| Cerinte pentru implementarea standardului 8                                  |
|______________________________________________________________________________|
| 8.1. CRI utilizeaza un pachet de formare initiala specific activitatilor     |
|      centrului.                                                              |
|______________________________________________________________________________|
| 8.2. Coordonatorul centrului identifica nevoile de formare ale personalului  |
|      de specialitate.                                                        |
|______________________________________________________________________________|
| 8.3. Coordonatorul CRI incurajeaza angajatii centrului sa-si identifice      |
|      nevoile de formare si sa solicite cursuri de perfectionare,             |
|      specializare.                                                           |
|______________________________________________________________________________|
| 8.4. Personalul de specialitate al CRI, inclusiv coordonatorul, participa la |
|      cel putin 42 de ore de formare continua pe an, in domeniul protectiei   |
|      copilului si/sau in domenii care presupun imbunatatirea cunostintelor   |
|      legate de psihologia copilului, relationarea adecvata parinti - copii,  |
|      rezolvarea conflictelor intrafamiliale etc.                             |
|______________________________________________________________________________|
| 8.5. Specialistii CRI sunt incurajati sa participe si la alte tipuri de      |
|      cursuri de formare care ii pot ajuta in optimizarea muncii lor, inclusiv|
|      seminarii si conferinte.                                                |
|______________________________________________________________________________|
| 8.6. La angajare, in lipsa unei pregatiri in domeniul managementului         |
|      serviciilor sociale, coordonatorul CRI beneficiaza de formare in acest  |
|      domeniu; anual, coordonatorul participa la cel putin 21 de ore de       |
|      formare in domeniul managementului de servicii.                         |
|______________________________________________________________________________|
| 8.7. Voluntarii beneficiaza de un numar minim de 14 ore de formare initiala  |
|      in cadrul centrului si de formare continua in domeniul protectiei       |
|      copilului.                                                              |
|______________________________________________________________________________|
| 8.8. Educatia permanenta si formarea profesionala continua a angajatilor se  |
|      realizeaza conform legislatiei in vigoare, prin intermediul cursurilor  |
|      organizate in cadrul sistemului educational, sanitar si al formarii     |
|      profesionale a adultilor.                                               |
|______________________________________________________________________________|
| 8.9. CRI detine un punct de documentare cu materiale/lucrari de specialitate |
|      din domeniul protectiei copilului pe care fiecare membru al echipei le  |
|      poate consulta ori de cate ori are nevoie.                              |
|______________________________________________________________________________|

    Indicatori pentru Standardul 8
    (I)8.1.a. Existenta unui pachet de formare initiala.
    b. Continutul pachetului de formare initiala.
    c. Documente care atesta absolvirea cursurilor.
    (I)8.2. Fisa de evaluare a nevoilor de formare.
    (I)8.3. Fisele de autoevaluare a nevoilor de pregatire.
    (I)8.4. Documente care atesta cursurile de formare ale fiecarui specialist.
    (I)8.5.a. Numarul de angajati care au participat la cursuri, seminarii, conferinte.
    b. Numarul seminariilor, cursurilor, conferintelor.
    c. Continutul seminariilor, cursurilor, conferintelor.
    d. Materiale/documente care atesta participarea la alte cursuri de formare/seminarii/conferinte.
    (I)8.6. Documente care atesta formarea coordonatorului in domeniul managementului serviciilor sociale.
    (I)8.7. Documente care atesta formarea initiala si continua a voluntarilor.
    (I)8.8. Certificatele de absolvire cu recunoastere nationala si cele cu recunoastere din partea angajatorului. In cazul celor din urma se verifica modalitatea de desfasurare a programului de formare, utilizand criteriile existente in legislatia de formare profesionala a adultului.
    (I)8.9. Existenta punctului de documentare in centru.

 ______________________________________________________________________________
| Standardul 9 | Supervizarea                                                  |
|              |                                                               |
|              | Centrul de pregatire si sprijinire a reintegrarii/integrarii  |
|              | copilului in familie dispune de un sistem de supervizare a    |
|              | resurselor umane.                                             |
|______________|_______________________________________________________________|
| Rezultat     | Personalul este motivat si eficient, asigurand servicii de    |
|              | calitate pentru clienti.                                      |
|______________|_______________________________________________________________|
| Cerinte pentru implementarea standardului 9                                  |
|______________________________________________________________________________|
| 9.1. Coordonatorul CRI are obligatia de a asigura supervizarea interna si    |
|      externa a personalului de specialitate si a voluntarilor.               |
|______________________________________________________________________________|
| 9.2. Supervizarea este asigurata de specialisti cu studii superioare         |
|      socio-umane si experienta de cel putin 2 ani in servicii pentru copil si|
|      familie in plus fata de persoanele carora le asigura supervizarea.      |
|______________________________________________________________________________|
| 9.3. Sedintele de supervizare au loc periodic, individual si in echipa, cel  |
|      putin o data pe luna si/sau la solicitarea supervizorului sau a         |
|      membrilor echipei centrului.                                            |
|______________________________________________________________________________|
| 9.4. Furnizorul de servicii are obligatia de a asigura supervizarea          |
|      coordonatorului CRI.                                                    |
|______________________________________________________________________________|
| 9.5. Supervizarea voluntarilor este asigurata de personalul desemnat de      |
|      coordonatorul CRI.                                                      |
|______________________________________________________________________________|

    Indicatori pentru Standardul 9
    (I)9.2. Documentele inregistrate referitoare la supervizare.
    (I)9.3.a. Numar de intalniri de supervizare in grup/luna/an.
    b. Numar de intalniri de supervizare individuale/luna/an.
    c. Rapoarte de supervizare individuala/de grup.
    d. Numar de intalniri de supervizare la solicitarea angajatilor/echipei/an.
    (I)9.4. Numar de intalniri de supervizare a coordonatorului/luna/an.
    (I)9.5. Numar de intalniri de supervizare/voluntar/luna/an.



SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 64/2004

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 64 din 2004
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decizia 220 2018
    Buongiorno E-mail: giovannidinatale1954@­gmail.­com Offerte individuali in denaro da 2.000 a 5.200.000, con un tasso di interesse è rimborsabile del 3% in un periodo compreso tra 2 e 30 anni. Condizioni ragionevoli se la mia offerta ti interessa contattami di più rapidamente per discutere le modalità e documenti da fornire. giovannidinatale1954@­gmail.­com
ANONIM a comentat Decizia 220 2018
    Buongiorno E-mail: giovannidinatale1954@­gmail.­com Offerte individuali in denaro da 2.000 a 5.200.000, con un tasso di interesse è rimborsabile del 3% in un periodo compreso tra 2 e 30 anni. Condizioni ragionevoli se la mia offerta ti interessa contattami di più rapidamente per discutere le modalità e documenti da fornire. giovannidinatale1954@­gmail.­com
ANONIM a comentat Decretul 358 1948
    What type of loan do you need? Personal loan Car loan Refinancing Mortgage Business capital (start or expand your business) Have you lost hope and think that there is no way out, but your financial problems are still not gone? Do not hesitate to contact us for possible business cooperation. Contact us (WhatsApp) number +918131851434 contact email id : sumitihomelend@gmail.com Mr. Damian Sumiti
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Ordin 64/2004
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu