Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDIN Nr

ORDIN   Nr. 639 din 19 iulie 2007

privind modificarea si completarea anexei la Ordinul ministrului transporturilor, constructiilor si turismului nr. 2.134/2005 pentru aprobarea Reglementarilor privind omologarea, agrearea si efectuarea inspectiei tehnice periodice a vehiculelor destinate transportului anumitor marfuri periculoase - RNTR 3

ACT EMIS DE: MINISTERUL TRANSPORTURILOR

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 558 din 15 august 2007



In temeiul prevederilor art. 4 alin. (1) lit. a) din Normele privind aplicarea etapizatăîn traficul intern a prevederilor Acordului european referitor la transportul rutier internaţional al mărfurilor periculoase (A.D.R.), încheiat la Geneva la 30 septembrie 1957, la care Romania a aderat prin Legea nr. 31/1994, aprobate prin Hotărarea Guvernului nr. 1.374/2000, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi ale art. 5 alin. (4) din Hotărarea Guvernului nr. 367/2007 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Transporturilor,

ministrul transporturilor emite următorul ordin:

Art. I. - Anexa „Reglementări privind omologarea, agrearea şi efectuarea inspecţiei tehnice periodice a vehiculelor destinate transportului anumitor mărfuri periculoase" la Ordinul ministrului transporturilor, construcţiilor şi turismului nr. 2.134/2005 pentru aprobarea Reglementărilor privind omologarea, agrearea şi efectuarea inspecţiei tehnice periodice a vehiculelor destinate transportului anumitor mărfuri periculoase - RNTR 3, publicat în Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 97 şi 97 bis din 1 februarie 2006, se modifică şi se completează după cum urmează:

1.   La capitolul 1 punctul 1.3, la prima liniuţă, textul: „1 ianuarie 2005" se înlocuieşte cu textul: „1 ianuarie 2007";

2.  La capitolul 1 punctul 1.3, textul prevăzut la a şasea liniuţă se modifică şi va avea următorul cuprins:

„- RNTR 2 - Reglementări privind omologarea de tip şi eliberarea cărţii de identitate a vehiculelor rutiere, precum şi omologarea de tip a produselor utilizate la acestea."

3. La capitolul 1 punctul 1.4, la definiţia „Agreare ADR", textul: „Partea 9 din ADR" se înlocuieşte cu textul: „Partea 9 din anexa B la ADR".

4. La capitolul 1 punctul 1.4, la definiţia „Vehicul FL", litera a), textul: „61°C" se înlocuieşte cu textul: „60°C" şi textul: „EN 590:1993" se înlocuieşte cu textul: „EN 590:2004".

5. La capitolul 1 punctul 1.4, la definiţia „Vehicul AT", litera a), textul: „vehicul, altul decat un vehicul FL sau OX" se înlocuieşte cu textul: „vehicul, altul decat un vehicul EX/III, FLsau OX".

6. La capitolul 1, punctul 1.5 se modifică şi va avea următorul cuprins:

„1.5 Capitolele: 9.2 - Prescripţii referitoare la construcţia vehiculelor, 9.3 - Prescripţii suplimentare privind vehiculele complete sau completate EX/II sau EX/III destinate transportului substanţelor şi obiectelor explozive (clasa 1) în colete şi 9.7 - Prescripţii suplimentare referitoare la vehicule-cisternă (cisterne fixe), vehicule-baterie şi vehicule complete sau completate utilizate pentru transportul de mărfuri periculoase în cisterne demontabile cu o capacitate mai mare de 1 m3 sau în containere-cisternă, cisterne mobile sau CGEM cu o capacitate individuală mai mare de 3 m3 (vehicule EX/III, FL, OXşi AT), din partea 9 din anexa B la ADR, sunt prevăzute în anexa nr. 1 la reglementări."

7.   In tot cuprinsul capitolului 2, textul: „RNTR 7" se înlocuieşte cu textul: „RNTR 2".

8. La anexa nr. 1 la reglementări (cuprinzand capitolele 9.2, 9.3 şi 9.7 din partea 9 din anexa B la ADR), capitolul 9.2 „Prescripţii referitoare la construcţia vehiculelor" se modifică şi va avea cuprinsul prevăzut în anexa nr. 1 la prezentul ordin.

9. La anexa nr. 1 la reglementări (cuprinzand capitolele 9.2, 9.3 şi 9.7 din partea 9 din anexa B la ADR), titlul capitolului 9.3 se modifică şi va avea următorul cuprins: „Prescripţii suplimentare privind vehiculele complete sau completate EX/II sau EX/III destinate transportului substanţelor şi obiectelor explozive (clasa 1) în colete".

10. La anexa nr. 1 la reglementări (cuprinzand capitolele 9.2, 9.3 şi 9.7 din partea 9 din anexa B la ADR), la titlul capitolului 9.7, textul: „(vehicule FL, OX şi AT)" se înlocuieşte cu textul: „(vehicule EX/III, FL, OXşi AT)".

11. La anexa nr. 1 la reglementări (cuprinzand capitolele 9.2, 9.3 şi 9.7 din partea 9 din anexa B la ADR), capitolul 9.7, la subpunctul 9.7.7.2, textul: „etichetă conform modelelor nr. 3, 4.1, 4.3, 5.1 sau 5.2" se înlocuieşte cu textul: „etichetă conform modelelor nr. 1.5, 3,4.1,4.3, 5.1 sau 5.2".

12. Anexele nr. 6a, 6b, 6c la reglementări se modifică şi se completează şi vor avea cuprinsul prevăzut în anexa nr. 2 la prezentul ordin.

Art. II. - Regia Autonomă „Registrul Auto Roman" va duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.

Art. III. - Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, şi intră în vigoare la data publicării.

p. Ministrul transporturilor,

Septimiu Buzaşu,

secretar de stat

ANEXA Nr. 1

CAPITOLUL 9.2

Prescripţii referitoare la construcţia vehiculelor

9.2.1 Vehiculele EX/II, EX/III, FL, OX şi AT trebuie să corespundă cerinţelor prezentului capitol, conform tabelului de mai jos.

Pentru alte vehicule decat vehiculele EX/II, EX/III, FL, OX şi AT:

- prescripţiile de la punctul 9.2.3.1.1 (echipament de franare în conformitate cu Regulamentul CEE-ONU nr. 13 sau Directiva 71/320/CEE) la toate vehiculele înmatriculate pentru prima dată (sau care au intrat în exploatare, dacă înmatricularea nu este obligatorie) după 30 iunie 1997;

- prescripţiile de la punctul 9.2.5 (dispozitiv de limitare a vitezei în conformitate cu Regulamentul CEE-ONU nr. 89 sau Directiva 92/6/CE) se aplică la toate autovehiculele cu o masă maximă mai mare de 12 tone, înmatriculate pentru prima dată după 31 decembrie 1987, şi la toate autovehiculele cu masa maximă mai mare de 3,5 tone, dar mai mică sau egală cu 12 tone, înmatriculate pentru prima dată după 31 decembrie 2007.

VEHICULE

OBSERVAŢII

SPECIFICAŢII TEHNICE

EX/II

EX/III

AT

FL

OX

9.2.2

ECHIPAMENT ELECTRIC

9.2.2.2

Cablaj

X

X

X

X

9.2.2.3

Intrerupătorul bateriei

9.2.2.3.1

Xa)

Xa)

a) Ultima frază de la 9.2.2.3.1 se aplică la toate vehiculele înmatriculate pentru prima dată (sau care au intrat în exploatare, dacă înmatricularea nu este obligatorie) începand cu 1 iulie 2005.

9.2.2.3.2

X

X

9.2.2.3.3

X

9.2.2.3.4

X

X

9.2.2.4

Baterii

X

X

X

9.2.2.5

Circuite alimentate în permanenţă

9.2.2.5.1

X

9.2.2.5.2

X

9.2.2.6

Instalaţie electrică în spatele cabinei

X

X

9.2.3

ECHIPAMENT DE FRANARE

9.2.3.1

Dispoziţii generale

X

X

X

X

X

Sistem de franare antiblocare

X b,d)

X b,d)

X b,d)

X b,d)

b) Aplicabil la vehiculele înmatriculate pentru prima dată (sau care au intrat în exploatare, dacă înmatricularea nu este obligatorie) după 30 iunie 1993, în cazul autovehiculelor (tractoare şi purtătoare) cu o masă maximă mai mare de 16 tone şi remorcilor (remorci complete, semiremorci şi remorci cu axă centrală) cu o masă maximă mai mare de 10 tone. Aplicabil la autovehicule autorizate să tracteze remorci cu o masă maximă mai mare de 10 tone, înmatriculate pentru prima dată după 30 iunie 1995. Aplicabil la toate vehiculele care sunt agreate pentru prima dată conform 9.1.2, după 30 iunie 2001, indiferent de data la care au fost înmatriculate pentru prima dată.

d) Incepand cu 1 ianuarie 2010, toate vehiculele trebuie să fie conforme cu prescripţiile tehnice ale Regulamentului CEE-ONU nr. 13 sau cu Directiva 71/320/CEE, modificate, aplicabile la data primei lor înmatriculări sau a punerii lor în circulaţie, dacă înmatricularea nu este obligatorie, şi cel puţin cu prescripţiile tehnice ale Regulamentului CEE-ONU nr. 13 seria 06 de amendamente sau cu Directiva 71/320/CEE, modificată prin Directiva 91/422/CEE.

VEHICULE

OBSERVAŢII

SPECIFICAŢII TEHNICE

EX/II

EX/III

AT

FL

OX

Remorcile (remorcile complete, semiremorcile şi remorcile cu axă centrală) trebuie să fie echipate cu un sistem de franare antiblocare de categoria A. Autovehiculele trebuie să fie echipate cu un sistem de franare antiblocare de cateqoria 1.

Sistem de franare de încetinire

Xc,g)

Xc,g)

Xc,g)

Xc,g)

c) Aplicabil la autovehiculele înmatriculate pentru prima dată după 30 iunie 1993, cu o masă maximă care depăşeşte 16 tone sau autorizate să tracteze remorci cu o masă maximă care depăşeşte 10 tone.

g) Incepand cu 1 ianuarie 2010, toate autovehiculele trebuie să fie conforme cu prescripţiile tehnice ale Regulamentului CEE-ONU nr. 13 sau cu Directiva 71/320/CEE, modificate, aplicabile la data primei lor înmatriculări, şi cel puţin cu prescripţiile tehnice ale Regulamentului CEE-ONU nr. 13 seria 06 de amendamente sau cu Directiva 71/320/CEE, modificată prin Directiva 91/422/CEE. Sistemul de franare de încetinire trebuie să fie de tip NA.

9.2.3.2

Frane de siguranţă pentru remorci

9.2.3.2.1

X

9.2.3.2.2

X

9.2.4

PREVENIREA RISCURILOR DE INCENDIU

9.2.4.2

Cabina vehiculului

X

9.2.4.3

Rezervoare de combustibil

X

X

X

X

9.2.4.4

Motor

X

X

X

X

9.2.4.5

Sistem de evacuare

X

X

X

9.2.4.6

Frana de încetinire a vehiculului

X

X

X

X

9.2.4.7

Dispozitive de încălzire cu combustie

9.2.4.7.1 9.2.4.7.2 9.2.4.7.5

Xe)

Xe)

Xe)

Xe)

Xe)

e) Aplicabil la autovehiculele echipate după 30 iunie 1999. Conformitate obligatorie nu mai tarziu de 1 ianuarie 2010 pentru vehiculele echipate înainte de 1 iulie 1999.

9.2.4.7.3 9.2.4.7.4

Xe)

e) Aplicabil la autovehiculele echipate după 30 iunie1999. Conformitate obligatorie nu mai tarziu de 1 ianuarie 2010 pentru vehiculele echipate înainte de 1 iulie 1999.

9.2.4.7.6

X

X

9.2.5

DISPOZITIV DE LIMITARE A VITEZEI

Xf)

Xf)

Xf)

Xf)

Xf)

f) Aplicabil la autovehiculele cu masa maximă mai mare de 12 tone, înmatriculate pentru prima dată după 31 decembrie 1987, şi la toate autovehiculele cu masa maximă mai mare de 3,5 tone, dar mai mică sau egală cu 12 tone, înmatriculate pentru prima dată după 31 decembrie 2007.

9.2.6

DISPOZITIV DE CUPLARE A REMORCII

X

X

9.2.2  Echipament electric

9.2.2.1 Dispoziţii generale

Instalaţia electrică, în ansamblul său, trebuie să satisfacă prescripţiile de la punctele 9.2.2.2 - 9.2.2.6, conform tabelului de la 9.2.1.

9.2.2.2   Cablaj

9.2.2.2.1 Conductorii trebuie să fie astfel dimensionaţi încat să se evite supraîncălzirea. Conductorii trebuie să fie izolaţi în mod corespunzător. Toate circuitele trebuie protejate prin elemente fuzibile sau disjunctoare automate, cu excepţia următoarelor circuite:

- de la baterie la sistemele de pornire la rece şi de oprire a motorului;

- de la baterie la alternator;

- de la alternator la cutia cu elemente fuzibile sau disjunctoare;

- de la baterie la demarorul motorului;

- de la baterie la cutia de comandă a sistemului de franare de încetinire (ase vedea punctul 9.2.3.1.2), dacă acesta este electric sau electromagnetic;

- de la baterie la mecanismul electric de ridicare a axei. Circuitele neprotejate de mai sus trebuie să fie cat mai scurte posibil.

9.2.2.2.2  Cablurile electrice trebuie ataşate sigur şi plasate astfel încat conductorii să fie protejaţi corespunzător împotriva solicitărilor mecanice şi termice.

9.2.2.3 Intrerupătorul principal al bateriei

9.2.2.3.1 Un întrerupător pentru întreruperea circuitelor electrice trebuie montat cat mai aproape posibil de baterie. Dacă se utilizează un întrerupător monopolar, acesta trebuie plasat pe conductorul de alimentare şi nu pe cel de legare la masă.

9.2.2.3.2  Pentru a facilita funcţiile de deconectare şi reconectare ale întrerupătorului, un dispozitiv de comandă trebuie instalat în cabina conducătorului auto. Acesta trebuie să fie uşor accesibil pentru conducătorul auto şi semnalizat distinct. Acest dispozitiv trebuie protejat împotriva acţionării involuntare, fie printr-un capac de protecţie, fie cu un dispozitiv de comandă cu mişcare dublă, fie prin alte mijloace corespunzătoare. Pot fi instalate dispozitive de comandă suplimentare, cu condiţia ca acestea să fie identificate în mod distinct si protejate împotriva unei manevrări involuntare. Dacă dispozitivul (dispozitivele) funcţionează electric, circuitele dispozitivului (dispozitivelor) de comandă trebuie să respecte cerinţele de la punctul 9.2.2.5.

9.2.2.3.3 Intrerupătorul trebuie plasat într-o cutie avand un grad de protecţie IP65, conform standardului CEI 529.

9.2.2.3.4  Conexiunile electrice la întrerupător trebuie să aibă un grad de protecţie IP54. Totuşi acest lucru nu este necesar dacă aceste conexiuni se află în interiorul unei cutii, care poate fi cea a bateriei.' In acest caz, este suficientă protejarea acestor conexiuni împotriva scurtcircuitelor prin intermediul unui capac din cauciuc, de exemplu.

9.2.2.4  Baterii

Bornele bateriei trebuie să fie izolate electric sau acoperite de capacul izolator al cutiei bateriei. Dacă bateriile sunt situate în altă parte decat sub capota motorului, acestea trebuie fixate într-o cutie pentru baterii ventilată.

9.2.2.5  Circuite alimentate în permanenţă

9.2.2.5.1  a) Acele părţi ale instalaţiei electrice, inclusiv conductorii, care trebuie să rămană sub tensiune atunci cand întrerupătorul bateriei este deschis, trebuie să aibă caracteristicile adecvate pentru utilizare în zone periculoase. Acest echipament trebuie să satisfacă dispoziţiile generale ale standardului CEI 60079, părţile 0 şi 141), şi dispoziţiile suplimentare aplicabile ale standardului CEI 60079, părţile 1, 2, 5, 6, 7, 11, 15 sau 182).

b) Pentru aplicarea standardului CEI 60079, partea 141), trebuie utilizată clasificarea următoare: Echipamentul electric aflat permanent sub tensiune, inclusiv conductorii, care nu este supus prescripţiilor punctelor 9.2.2.3 şi 9.2.2.4, trebuie să satisfacă prescripţiile aplicabile zonei 1 pentru echipamentul electric în general sau prescripţiile aplicabile zonei 2 pentru echipamentul electric situat în cabina conducătorului auto. Trebuie îndeplinite prescripţiile aplicabile grupei de explozie IIC, clasa de temperatură T6.

Totuşi, pentru echipamentul electric aflat în permanenţă sub tensiune, instalat într-un mediu unde temperatura determinată de echipamentul neelectric situat în acelaşi mediu depăşeşte limita de temperatură T6, clasa de temperatură a echipamentului electric aflat sub tensiune în permanenţă trebuie să fie cel puţin T4.

c)  Conductorii de alimentare pentru echipamentul electric aflat în' permanenţă sub tensiune fie trebuie să îndeplinească prescripţiile standardului CEI 60079, partea 7 („Securitate crescută"),' şi să fie protejaţi de o siguranţă sau întrerupător automat al circuitului plasat cat mai aproape posibil de sursa de'alimentare, fie, în cazul unui „echipament de siguranţă intrinsec", aceştia trebuie să fie protejaţi printr-un dispozitiv de siguranţă plasat cat mai aproape posibil de sursa de alimentare.

9.2.2.5.2        Conexiunile de derivaţie ale întrerupătorului principal al bateriei pentru echipamentul electric care trebuie să rămană sub tensiune atunci cand întrerupătorul bateriei este deschis trebuie protejate împotriva supraîncălzirii printr-o metodă adecvată, cum ar fi un element fuzibil, un întrerupător sau un dispozitiv de siguranţă (limitator de curent).

9.2.2.6  Dispoziţii aplicabile părţii instalaţiei electrice plasate în spatele cabinei

Ansamblul acestei instalaţii trebuie conceput, realizat şi protejat astfel încat să nu poată provoca o aprindere sau un scurtcircuit în condiţii normale de utilizare a vehiculelor şi să minimizeze aceste riscuri în caz de impact sau de deformare. In special:

9.2.2.6.1  Cablaj

Conductorii situaţi în spatele cabinei conducătorului auto trebuie protejaţi împotriva şocurilor, abraziunii şi frecării în timpul utilizării normale a vehiculului. Exemple de protecţii adecvate sunt oferite în figurile 1, 2, 3 şi 4 de mai jos. Totuşi, cablurile senzorilor dispozitivelor de franare antiblocare nu necesită o protecţie suplimentara.

9.2.2.6.2  Iluminare

Nu trebuie utilizate becuri cu dulie filetată.

9.2.2.6.3  Conexiuni electrice

Conexiunile electrice dintre autovehicule şi remorci trebuie să fie conforme gradului de protecţie IP54 conform standardului CEI 529 şi trebuie să fie concepute astfel încat să împiedice orice debranşare accidentală. Exemple de asemenea conexiuni adecvate sunt oferite în standardele ISO 12098:1994 si ISO 7638:1985.

1)  Dispoziţiile standardului CEI 60079 partea 14 nu prevalează asupra dispoziţiilor prezentei părţi.

2) Implicit, dispoziţiile generale ale standardului european EN 50014 şi dispoziţiile suplimentare ale standardelor EN 50015, 50016, 50017, 50018, 50019, 50020, 50021 sau 50028 pot fi aplicate.

FIGURI

Figura N°l

Figura N°2

Figura N°3

Figura N°4

9.2.3  Echipament de franare

9.2.3.1  Dispoziţii generale

9.2.3.1.1 Autovehiculele şi remorcile destinate să constituie o unitate de transport pentru mărfuri periculoase trebuie să îndeplinească toate cerinţele tehnice pertinente din Regulamentul CEE-ONU nr. 133)sau Directiva 71/320/CEE4), modificate, conform datelor de aplicare specificate.

9.2.3.1.2 Vehiculele EX/III, FL, OX si AT trebuie să îndeplinească dispoziţiile din anexa nr. 5 la Regulamentul CEE-ONU nr. 133).

9.2.3.2    Frane de siguranţă pentru remorci

9.2.3.2.1 Remorcile trebuie să fie echipate cu un sistem eficient de franare sau de reţinere a acestora în cazul desprinderii de autovehiculul tractor.

9.2.3.2.2 Remorcile trebuie să fie prevăzute cu un sistem de franare eficient, care să acţioneze pe toate roţile, acţionat prin comanda franei de serviciu a vehiculului tractor şi care să oprească automat remorca în cazul ruperii dispozitivului de cuplare.

9.2.4  Prevenirea riscurilor de incendiu

9.2.4.1 Dispoziţii generale

Dispoziţiile tehnice de mai jos se vor aplica conform tabelului de la punctul 9.2.1.

9.2.4.2  Cabina vehiculului

Cu excepţia cazului în care cabina este construită din materiale greu inflamabile, în spatele cabinei trebuie dispus un scut metalic sau dintr-un alt material adecvat, cu o lăţime egală cu cea a cisternei. Toate ferestrele din spatele cabinei sau din scut trebuie să fie închise ermetic, să fie realizate din sticlă securizată, rezistentă la foc şi să aibă cadre ignifuge. Intre cisternă şi cabină sau scut trebuie să existe un spaţiu liber de cel puţin 15 cm.

3) Regulamentul CEE-ONU nr.13 (Prescripţii uniforme referitoare la omologarea vehiculelor din categoriile M, N şi O în ceea ce priveşte franarea ).

4) Directiva 71/320/CEE (publicată iniţial în Jurnalul Oficial al Comunităţilor Europene nr. L202 din 6.09.1971).

9.2.4.3 Rezervoare de combustibil

Rezervoarele de combustibil pentru alimentarea motorului vehiculului trebuie să corespundă următoarelor prescripţii:

a) în caz de scurgere, combustibilul trebuie să curgă pe sol fără a veni în contact cu părţile încălzite ale vehiculului sau cu încărcătura;

b) rezervoarele care conţin benzină trebuie echipate cu un dispozitiv antiflacără eficient, care să se adapteze la orificiul de umplere, sau cu un dispozitiv care permite menţinerea acestui orificiu închis ermetic.

9.2.4.4  Motor

Motoarele vehiculelor trebuie echipate şi plasate astfel încat să se evite orice pericol pentru încărcătură ca urmare a încălzirii sau aprinderii. In cazul vehiculelor EX/II şi EX/III, motorul trebuie să fie un motor cu aprindere prin comprimare.

9.2.4.5  Sistem de evacuare

Sistemul de evacuare (inclusiv tubulatura de evacuare) trebuie îndreptat sau protejat astfel încat să se evite orice pericol pentru încărcătură ca urmare a încălzirii sau aprinderii. Părţile sistemului de evacuare situate direct sub rezervorul de combustibil (diesel) trebuie să se găsească la o distanţă de cel puţin 100 mm sau să fie protejate printr-un ecran termic.

9.2.4.6  Frana de încetinire a vehiculului

Vehiculele echipate cu un sistem de franare de încetinire, care emite temperaturi ridicate, plasat în spatele peretelui din spate al cabinei, trebuie prevăzute cu un scut termic între acest sistem şi cisternă sau încărcătură, fixat solid şi astfel dispus încat să permită evitarea oricărei încălziri, chiar localizate, a peretelui cisternei sau a încărcăturii, In plus, acest scut termic trebuie să protejeze sistemul de franare împotriva scurgerilor, chiar accidentale, ale produsului transportat. Se va considera drept satisfăcătoare o protecţie care are, de exemplu, un scut cu pereţi dubli.

9.2.4.7  Dispozitive de încălzire cu combustie

9.2.4.7.1 Dispozitivele de încălzire cu combustie trebuie să îndeplinească cerinţele tehnice pertinente din Regulamentul CEE-ONU nr. 1225) , cu modificările ulterioare, sau din Directiva 2001/56/CE6), cu modificările ulterioare, în conformitate cu datele de aplicare specificate în acestea, precum şi prevederile punctelor 9.2.4.7.2 - 9.2.4.7.6 aplicabile conform tabelului de la 9.2.1.

9.2.4.7.2  Dispozitivele de încălzire cu combustie şi conductele lor de evacuare a gazelor trebuie concepute, amplasate şi protejate sau acoperite astfel încat să prevină orice risc inacceptabil de încălzire sau de aprindere a încărcăturii. Această prescripţie se consideră satisfăcută dacă rezervorul şi sistemul de evacuare ale dispozitivului sunt conforme cu dispoziţiile similare celor prescrise pentru rezervoarele de combustibil şi sistemele de evacuare ale vehiculelor de la 9.2.4.3 şi, respectiv, 9.2.4.5.

9.2.4.7.3  Dispozitivele de încălzire cu combustie trebuie să poată fi scoase din funcţiune cel puţin prin următoarele metode:

a) întrerupere manuală deliberată din cabina conducătorului auto;

b) oprirea motorului vehiculului; în acest caz, aparatul de încălzire poate fi repus în stare de funcţionare manual de către conducătorul auto;

c) pornirea unei pompe de alimentare de pe autovehiculul pentru substanţele periculoase transportate.

9.2.4.7.4  O funcţionare reziduală este permisă după ce dispozitivele de încălzire au fost întrerupte. Pentru metodele de la punctul 9.2.4.7.3 lit. b) şi c), alimentarea cu aer de combustie trebuie să fie întreruptă prin măsuri adecvate, după un ciclu de funcţionare reziduală de maximum 40 de secunde. Trebuie utilizate numai dispozitive de încălzire cu combustie pentru care s-a demonstrat că schimbătorul de căldură rezistă la un ciclu de funcţionare reziduală redus de 40 secunde pe durata utilizării normale.

9.2.4.7.5  Dispozitivul de încălzire cu combustie trebuie pus în funcţiune manual. Dispozitivele de programare sunt interzise.

9.2.4.7.6  Sistemele de încălzire cu combustie care utilizează combustibili gazoşi nu sunt autorizate.

9.2.5  Dispozitiv de limitare a vitezei

Autovehiculele cu o masă maximă mai mare de 3,5 tone trebuie echipate cu un dispozitiv de limitare a vitezei conform prescripţiilor tehnice din Regulamentul CEE-ONU nr. 897), modificat. Dispozitivul va fi reglat astfel încat viteza să nu depăşească 90 km/h, ţinand seama de toleranţa tehnică a dispozitivului.

9.2.6  Dispozitive de cuplare a remorcilor

Dispozitivele de cuplare a remorcilor trebuie să îndeplinească prescripţiile Regulamentului CEE-ONU nr. 558)sau ale Directivei 94/20/CE9), aşa cum sunt modificate, conform datelor de aplicare specificate.

5)  Regulamentul CEE-ONU nr. 122 (Prescripţii uniforme referitoare la omologarea vehiculelor din categoriile M, N şi O în ceea ce priveşte sistemele lor de încălzire).

6)  Directiva 2001/56/CE a Parlamentului European şi a Consiliului, din 27 septembrie 2001, referitoare la sistemele de încălzire pentru autovehicule şi remorcile acestora (publicată iniţial în Jurnalul Oficial al Comunităţilor Europene nr. L 292 din 9 noiembrie 2001).

7)  Regulamentul CEE-ONU nr. 89: Prescripţii referitoare la omologarea: I. vehiculelor, în ceea ce priveşte limitarea vitezei lor maxime; II. vehiculelor, în ceea ce priveşte instalarea unui dispozitiv limitator de viteză (DLV) de un tip omologat; III. dispozitivelor limitatoare de viteză (DLV). De asemenea, este posibilă aplicarea dispoziţiilor corespunzătoare din Directiva 92/6/CEE a Consiliului din 10 februarie 1992 (publicată iniţial în Jurnalul Oficial al Comunităţilor Europene nr. L057 din 2.03.1992) şi Directiva 92/24/CEE a Consiliului din 31 martie 1992 (publicată iniţial în Jurnalul Oficial al Comunităţilor Europene nr. L129 din 14.05.1992), modificate, cu condiţia ca acestea să fi fost modificate conform ultimului amendament al Regulamentului nr. 89 aplicabil în momentul omologării vehiculului.

8)  Regulamentul CEE-ONU nr. 55 (Prescripţii uniforme referitoare la omologarea pieselor mecanice de cuplare a combinaţiilor de vehicule).

9)  Directiva 94/20/CE a Parlamentului European şi a Consiliului din 30 mai 1994 (publicată iniţial în Jurnalul Oficial al Comunităţilor Europene nr. L195 din 29.07.1994).

ANEXA Nr. 2 (Anexa nr. 6a la reglementări)

- fată -

ROMANIA

MINISTERUL TRANSPORTURILOR

CERTIFICATE OF APPROVAL FOR VEHlCLES CARRYING

CERTAIN DANGEROUS GOODS

This certificate testifies that the vehicle specified below fulfils the conditions prescribed by the European

Agreement concerning the International Carriage of Dangerous Goods by Road (ADR)

CERTIFICAT DE AGREARE PENTRU VEHICULE

CARE TRANSPORTĂ ANUMITE MĂRFURI PERICULOASE

Acest certificat atestă că vehiculul definit mai jos îndeplineşte condiţiile cerute de Acordul european pentru transportul rutier internaţional de mărfuri periculoase (ADR)

1. Seria     numărul

2. Constructor:

3. Nr. identificare al vehiculului:

4. Nr. înmatriculare:

5. Numele şi sediul transportatorului, utilizatorului sau proprietarului:

6. Definirea vehiculului":

7. Incadrarea (încadrările) vehiculului conform pct 9.1.1.2. al ADR2):

                        EX/II                   EX/III                      FL                      OX                      AT

8. Sistemul franei de încetinire3):

|_|    Nu este aplicabil acestui vehicul.

|_|    Eficacitatea conform pct. 9.2.3.1.2 din ADR este suficientă pentru o masă a unităţii de transport de :        t4).

9. Definirea suprastructurii (lor) tip cisternă / vehicul-baterie (dacă este cazul:

9.1. Constructorul suprastructurii:

9.2. Nr. de omologare al suprastructurii/componentelor vehiculului baterie::

9.3. Nr. de identificare al suprastructurii / componentelor vehiculului baterie:

9.4. Anul fabricaţiei suprastructurii:

9.5. Codul suprastructurii conf. pct 4.3.3.1 sau 4.3.4.1 din ADR:

9.6. Dispoziţii speciale TC şi TE conform punctului 6.8.4 din ADR (dacă sunt aplicabile)6):

10. Mărfurile periculoase autorizate pentru transport:

Vehiculul îndeplineşte condiţiile cerute pentru transportul mărfurilor periculoase admise conform încadrării (încadrărilor) de la pct 7

10.1  In cazul unui vehicul EX/II sau EX/III3)      |_| rnărfuri din Clasa 1 inclusiv grupa de compatibilitate J

                                                                         |_| mărfuri din Clasa 1 exclusiv grupa de compatibilitate J

10.2  In cazul unui vehicul cisternă / vehicul baterie3):

|_|    pot fi transportate numai substanţele permise conform codul cisternei şi tuturor dispoziţiilor speciale indicate la pct 95)

sau

|_|  pot fi transportate numai următoarele substanţe (Clasa, nr. ONU, şi, dacă este cazul, grupa de ambalare sau denumirea oficială a mărfii transportate):

Pot fi transportate numai substanţele care nu sunt susceptibile de a reacţiona periculos cu materialele carcasei, garniturilor, echipamentelor şi învelişurilor de protecţie(dacă este aplicabil).

11. Remarks - Observaţii:

12. Valabil pană la:                                       Ştampila emitentului

                                                                                    Localitatea, data, semnătura

1) conform definiţiilor autovehiculelor şi remorcilor din categoriile N şi O aşa cum sunt definite în Anexa 7 a Rezoluţiei de ansamblu pentru construcţia de vehicule (RE. 3) sau în Directiva 97/27/CE.

2) se va (vor) bara simbolizarea (simbolizările) neadecvată (e)

3) se va bifa menţiunea valabilă

4)  se va înscrie valoarea constructivă corectă. O valoare de 44 t nu va putea modifica masa maximă autorizată înscrisă în documentele de înmatriculare.

5) substanţele admise pentru cisternele cu codul menţionat la pct. 9 sau pentru alt cod permis conform ierarhiei stabilite la pct. 4.3.3.1.2 sau 4.3.4.1.2, ţinand seama de dispoziţiile speciale, dacă există.

6) nu este necesar cand substanţele autorizate sunt precizate la pct. 10.2 .

- verso -

13. Prelungiri ale valabilităţii :

Valabilitate prelungită pană la:

Ştampila emitentului, locul, data, semnătura.

NOTA: Acest certificat trebuie să fie returnat emitentului atunci cand vehiculul este scos din exploatare, dacă vehiculul este transferat altui transportator, utilizator sau proprietar, aşa cum este specificat la poz. 5, la expirarea valabilităţii sale sau dacă vehiculul suferă modificări ale uneia sau mai multe caracteristici principale.

ANEXA Nr. 2 (Anexa nr. 6b la reglementări

- faţă -

ROMANIA

MINISTERUL TRANSPORTURILOR

CERTIFICAT D'AGREMENT POUR LES VEHICULES TRANSPORTANT

CERTAINES MARCHANDISES DANGEREUSES

Ce certificat atteste que le vehicule designe ci-apres remplit les conditions requises par 1'Accord europeen relatif au transport internaţional de marchandises dangereuses par route (ADR)

CERTIFICAT DE AGREARE PENTRU VEHICULE

CARE TRANSPORTĂ ANUMITE MĂRFURI PERICULOASE

Acest certificat atestă că vehiculul definit mai jos îndeplineşte condiţiile cerute de Acordul european pentru transportul rutier internaţional de mărfuri periculoase (ADR)

1. Seria     numărul

2. Constructor:

3. Nr. identificare al vehiculului:

4. Nr. înmatriculare:

5. Numele şi sediul transportatorului, utilizatorului sau proprietarului:

6. Definirea vehiculului   :

7. Incadrarea (încadrările) vehiculului conform pct 9.1.1.2. al ADR2):

                        EX/II                  EX/III                     FL                     OX                     AT

8. Sistemul franei de încetinire3):

|_|    Nu este aplicabil acestui vehicul.

|_|    Eficacitatea conform pct. 9.2.3.1.2 din ADR este suficientă pentru o masă a unităţii de transport de :        t4).

9. Definirea suprastructurii (lor) tip cisternă / vehicul-baterie (dacă este cazul):

9.1. Constructorul suprastructurii:

9.2. Nr. de omologare al suprastmcturii/componentelor vehiculului baterie::

9.3. Nr. de identificare al suprastructurii / componentelor vehiculului baterie:

9.4. Anul fabricaţiei suprastructurii:

9.5. Codul suprastructurii conf. pct 4.3.3.1 sau 4.3.4.1 din ADR:

9.6. Dispoziţii speciale TC şi TE conform punctului 6.8.4 din ADR (dacă sunt aplicabile)6):

10. Mărfurile periculoase autorizate pentru transport:

Vehiculul îndeplineşte condiţiile cerute pentru transportul mărfurilor periculoase admise conform încadrării (încadrărilor) de la pct 7

10.1  In cazul unui vehicul EX/II sau EX/III3)          |_| mărfuri din Clasa 1 inclusiv grupa de compatibilitate J

                                                                             |_| mărfuri din Clasa 1 exclusiv grupa de compatibilitate J

10.2  In cazul unui vehicul cisternă / vehicul baterie3):

|_|   pot fi transportate numai substanţele permise conform codul cisternei şi tuturor dispoziţiilor speciale

indicate la pct. 95)

sau

|_| pot fi transportate numai următoarele substanţe (Clasa, nr. ONU, şi, dacă este cazul, grupa de ambalare sau denumirea oficială a mărfii transportate):

Pot fi transportate numai substanţele care nu sunt susceptibile de a reacţiona periculos cu materialele carcasei, garniturilor, echipamentelor şi învelişurilor de protecţie(dacă este aplicabil).

11. Observations - Observaţii:

12. Valabil pană la:                       Ştampila emitentului

                                                                     Localitatea, data, semnătura

1) conform definiţiilor autovehiculelor şi remorcilor din categoriile N şi O aşa cum sunt definite în Anexa 7 a Rezoluţiei de ansamblu pentru construcţia de vehicule (RE. 3) sau în Directiva 97/27/CE.

2) se va (vor) bara simbolizarea (simbolizările) neadecvată (e)

3) se va bifa menţiunea valabilă

4)  se va înscrie valoarea constructivă corectă. O valoare de 44 t nu va putea modifica masa maximă autorizată înscrisă în documentele de înmatriculare.

5) substanţele admise pentru cisternele cu codul menţionat la pct. 9 sau pentru alt cod permis conform ierarhiei stabilite la pct. 4.3.3.1.2 sau 4.3.4.1.2, ţinand seama de dispoziţiile speciale, dacă există.

6) nu este necesar cand substanţele autorizate sunt precizate la pct. 10.2

- verso -

13. Prelungiri ale valabilităţii :

Valabilitate prelungită pană la:

Ştampila emitentului, locul, data, semnătura.

NOTĂ: Acest certificat trebuie să fie returnat emitentului atunci cand vehiculul este scos din exploatare, dacă vehiculul este transferat altui transportator, utilizator sau proprietar, aşa cum este specificat la poz. 5, la expirarea valabilităţii sale sau dacă vehiculul suferă modificări ale uneia sau mai multe caracteristici principale.

ANEXA Nr. 2 (Anexa nr. 6c la reglementări

     - faţă -

ROMANIA

MINISTERUL TRANSPORTURILOR

ZULASSUNGSBESCHEINIGUNG FUR FAHRZEUGE

ZUR BEFORDERUNG BESTIMMTER GEFĂHRLICHER GUTER

Mit dieser Bescheinigung wiid bestătigt, dass das nachstehend bezeichnete Fahizeug die Anforderungen des Europaischen Ubereinkommens uber die Internationale Beforderung gefahrlicher Guter auf der StraBe (ADR) erfullt

CERTIFICAT DE AGREARE PENTRU VEHICULE

CARE TRANSPORTĂ ANUMITE MĂRFURI PERICULOASE

Acest certificat atestă că vehiculul definit mai jos îndeplineşte condiţiile cerute de Acordul european pentru transportul rutier internaţional de mărfuri periculoase (ADR)

1. Seria     numărul

2. Constructor:

3. Nr. identificare al vehiculului:

4. Nr. înmatriculare:

5. Numele şi sediul transportatorului, utilizatorului sau proprietarului:

6. Definirea vehiculului1):

7. Incadrarea (încadrările) vehiculului conform pct 9.1.1.2. al ADR2):

                         EX/II                   EX/III                     FL                      OX                      AT

8. Sistemul franei de încetinire 3):

|_|   Nu este aplicabil acestui vehicul.

|_|   Eficacitatea conform pct. 9.2.3.1.2 din ADR este suficientă pentru o masă a unităţii de transport de:        t4).

9. Definirea suprastructurii (lor) tip cisternă / vehicul-baterie (dacă este cazul):

9.1. Constructorul suprastructurii:

9.2. Nr. de omologare al suprastructurii/componentelor vehiculului baterie::

9.3. Nr. de identificare al suprastructurii / componentelor vehiculului baterie:

9.4. Anul fabricaţiei suprastructurii:

9.5. Codul suprastructurii conf. pct 4.3.3.1 sau 4.3.4.1 din ADR:

9.6. Dispoziţii speciale TC şi TE conform punctului 6.8.4 din ADR (dacă sunt aplicabile)6):

10. Mărfurile periculoase autorizate pentru transport:

Vehiculul îndeplineşte condiţiile cerute pentru transportul mărfurilor periculoase admise conform încadrării (încadrărilor) de la pct 7

10.1  In cazul unui vehicul EX/II sau EX/III3)               |_| mărfuri din Clasa 1 inclusiv grupa de compatibilitate J

                                                                                  |_| mărfuri din Clasa 1 exclusiv grupa de compatibilitate J

10.2  In cazul unui vehicul cisternă / vehicul baterie 3):

|_|   pot fi transportate numai substanţele permise conform codul cisternei şi tuturor dispoziţiilor speciale indicate la pct 95)

sau

|_| pot fi transportate numai următoarele substanţe (Clasa, nr. ONU, şi, dacă este cazul, grupa de ambalare sau denumirea oficială a mărfii transportate):

Pot fi transportate numai substanţele care nu sunt susceptibile de a reacţiona periculos cu materialele carcasei, garniturilor, echipamentelor şi învelişurilor de protecţie (dacă este aplicabil).

11. Bemerkungen - Observaţii:

12. Valabil pană la:                        Ştampila emitentului

                                                                      Localitatea, data, semnătura

1) conform definiţiilor autovehiculelor şi remorcilor din categoriile N şi O aşa cum sunt definite în Anexa 7 a Rezoluţiei de ansamblu pentru construcţia de vehicule (R.E. 3) sau în Directiva 97/27/CE.

2) se va (vor) bara simbolizarea (simbolizările) neadecvată (e)

3) se va bifa menţiunea valabilă .

4)  se va înscrie valoarea constructivă corectă. O valoare de 44 t nu va putea modifica masa maximă autorizată înscrisă în documentele de înmatriculare.

5)  substanţele admise pentru cisternele cu codul menţionat la pct. 9 sau pentru alt cod permis conform ierarhiei stabilite la pct 4.3.3.1.2 sau 4.3.4.1.2, ţinand seama de dispoziţiile speciale, dacă există

6) nu este necesar cand substanţele autorizate sunt precizate la pct. 10.2

- verso -

13. Prelungiri ale valabilităţii :

Valabilitate prelungită pană la:

Ştampila emitentului, locul, data, semnătura.

NOTĂ: Acest certificat trebuie să fie returnat emitentului atunci cand vehiculul este scos din exploatare, dacă vehiculul este transferat altui transportator, utilizator sau proprietar, aşa cum este specificat la poz. 5, la expirarea valabilităţii sale sau dacă vehiculul suferă modificări ale uneia sau mai multe caracteristici principale.


SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 639/2007

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 639 din 2007
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 358 1948
    What type of loan do you need? Personal loan Car loan Refinancing Mortgage Business capital (start or expand your business) Have you lost hope and think that there is no way out, but your financial problems are still not gone? Do not hesitate to contact us for possible business cooperation. Contact us (WhatsApp) number +918131851434 contact email id : sumitihomelend@gmail.com Mr. Damian Sumiti
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Ordin 639/2007
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu