Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDIN Nr

ORDIN   Nr. 619 din 1 iulie 2010

pentru aprobarea Metodologiei privind conditiile si modalitatea de stingere a obligatiilor de plata ale unitatilor sanitare cu paturi înregistrate peste termenul de scadenta la 31 martie 2010

ACT EMIS DE: CASA NATIONALA DE ASIGURARI DE SANATATE

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 500 din 20 iulie 2010



Văzând Referatul de aprobare nr. Cs.A. 7.296/2010 al Ministerului Sănătăţii şi nr. D.G. 913 al Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate,

în temeiul prevederilor art. VII alin. (3) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 48/2010 pentru modificarea şi completarea unor acte normative în domeniul sănătăţii în vederea descentralizării, ale art. 7 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 144/2010 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Sănătăţii, cu completările ulterioare, ale art. 281 alin. (2) din Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătăţii, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale art. 17 alin. (5) din Statutul Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 972/2006, cu modificările şi completările ulterioare,

ministrul sănătăţii şi preşedintele Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate emit următorul ordin:

Art. 1. - Se aprobă Metodologia privind condiţiile şi modalitatea de stingere a obligaţiilor de plată ale unităţilor sanitare cu paturi înregistrate peste termenul de scadenţă la data de 31 martie 2010, prevăzută în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.

Art. 2. - Plata obligaţiilor se efectuează din sumele aprobate în bugetul Ministerului Sănătăţii de la bugetul de stat, alocate prin transfer în bugetul Fondului naţional unic de asigurări sociale de sănătate.

Art. 3. - Plata obligaţiilor se realizează în ordine cronologică, eşalonat pe o perioada de 90 de zile, în limita prevederilor bugetare aprobate.

Art. 4. - Direcţiile de specialitate din Ministerul Sănătăţii, ale Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate, direcţiile de sănătate publică judeţene şi a municipiului Bucureşti, casele de asigurări de sănătate judeţene şi a municipiului Bucureşti, precum şi unităţile sanitare cu paturi din reţeaua Ministerului Sănătăţii şi cele care se transferă, potrivit legii, în reţeaua autorităţilor administraţiei publice locale vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.

Art. 5. - Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Ministrul sănătăţii,

Cseke Attila

Preşedintele Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate,

Nicolae Lucian Duţă

ANEXĂ

METODOLOGIE

privind condiţiile şi modalitatea de stingere a obligaţiilor de plată ale unităţilor sanitare cu paturi înregistrate peste termenul de scadenţă la data de 31 martie 2010

1. In sensul prezentei metodologii, obligaţiile de plată cuprind sumele datorate furnizorilor de medicamente, materiale sanitare, altor furnizori de bunuri şi servicii achiziţionate, care sunt la 31 martie 2010 neachitate la termenul de scadenţă de către unităţile sanitare cu paturi din reţeaua Ministerului Sănătăţii, precum şi de către cele care, potrivit legii, se transferă autorităţilor administraţiei publice locale.

2.  Sunt recunoscute ca obligaţii de plată contravaloarea produselor, bunurilor şi serviciilor care au fost procurate prin aplicarea procedurilor legale privind achiziţiile publice şi sunt evidenţiate la data de 31 martie 2010 în contabilitatea unităţilor sanitare cu paturi, pe baza documentelor justificative, avizate şi aprobate de persoanele în drept.

3.  Unităţile sanitare cu paturi care îndeplinesc condiţiile menţionate la pct. 2 au obligaţia ca, în termen de 5 zile calendaristice de la data intrării în vigoare a prezentei metodologii, să prezinte casei de asigurări de sănătate situaţia pe furnizori a facturilor prezentate în ordine cronologică, reprezentând obligaţiile de plată peste termenul de scadenţă, înregistrate în evidenţa contabilă şi rămase neachitate până la data de 31 martie 2010.

4.   Situaţia menţionată la pct. 3 se întocmeşte potrivit modelului prevăzut în anexa nr. 1, care face parte integrantă din prezenta metodologie, pe răspunderea managerului şi a conducătorului compartimentului financiar-contabil de la nivelul fiecărei unităţi sanitare cu paturi, care vor semna pentru exactitatea şi realitatea datelor transmise, certificând totodată faptul că produsele, bunurile şi serviciile au fost procurate prin aplicarea procedurilor legale privind achiziţiile publice şi în cadrul prevederilor bugetare aprobate.

5. La nivelul fiecărui judeţ, în termen de 3 zile calendaristice de la data depunerii situaţiilor de către unităţile sanitare cu paturi, o comisie mixtă constituită din directorul coordonator al direcţiei de sănătate publică şi, respectiv, preşedintele-director general al casei de asigurări de sănătate, în calitate de preşedinţi ai comisiei, precum şi din 1-2 specialişti de la nivelul celor două instituţii va analiza dacă situaţiile menţionate la pct. 3 transmise de fiecare unitate sanitară cu paturi au fost avizate şi certificate prin semnătură de persoanele menţionate la pct. 4, atestându-se faptul că sunt îndeplinite condiţiile în vederea efectuării plăţilor.

6. Constatările comisiilor ca urmare a analizei efectuate vor fi consemnate în procese-verbale de constatare pentru sumele de plată, denumite în continuare procese-verbale.

7.   Procesele-verbale vor fi întocmite conform modelului prevăzut în anexa nr. 2, care face parte integrantă din prezenta metodologie, şi vor fi semnate de preşedinţii şi membrii comisiei mixte de la nivelul fiecărui judeţ.

8.  Procesele-verbale se emit în 4 exemplare originale şi se transmit după cum urmează:

- un exemplar Ministerului Sănătăţii;

- un exemplar Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate;

-  un exemplar rămâne la nivelul casei de asigurări de sănătate teritoriale, însoţit de situaţia menţionată la pct. 3;

- un exemplar rămâne la nivelul comisiei mixte.

9.   Procesele-verbale transmise caselor de asigurări de sănătate însoţite de situaţiile menţionate la pct. 3 sunt documente care stau la baza actelor adiţionale la contractele de furnizare a serviciilor spitaliceşti care se încheie între casele de asigurări de sănătate şi unităţile sanitare cu paturi.

10.    Procesele-verbale transmise Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate stau la baza solicitărilor lunare de deschidere de credite bugetare adresate Ministerului Sănătăţii.

11.   In limita creditelor bugetare deschise, pe baza documentelor menţionate şi a actelor adiţionale încheiate, casele de asigurări de sănătate virează în contul unităţii sanitare cu paturi sumele aferente efectuării plăţilor către furnizori.

12.   Unităţile sanitare cu paturi au obligaţia să prezinte caselor de asigurări de sănătate, în termen de 48 de ore de la data efectuării plăţilor, situaţia pe furnizori a obligaţiilor stinse, copii ale ordinelor de plată şi ale extraselor de cont.

13.  Lunar, până la sfârşitul acestei acţiuni, Casa Naţională de Asigurări de Sănătate va transmite Ministerului Sănătăţii situaţia centralizatoare pe judeţe a plăţilor efectuate pentru stingerea obligaţiilor.

14.  Ministerul Sănătăţii şi Casa Naţională de Asigurări de Sănătate, prin direcţiile de sănătate publică şi casele de asigurări de sănătate, supraveghează modul de derulare şi de stingere a obligaţiilor de plată ale unităţilor sanitare către furnizorii de bunuri şi servicii peste termenul de scadenţă la data de 31 martie 2010.'

ANEXA Nr. 1 la metodologie

Spitalul.......................

Judeţul.......................

Situaţia obligaţiilor de plată peste termenul de scadenţă la 31 martie 2010, pe categorii de furnizori

                                                                                                                     - model -

Nr. crt.

Denumirea furnizorului

Codul fiscal

Numărul şi data facturii

Data scadenţei facturii

Valoarea

- lei -

Categorii de produse,

bunuri şi servicii

livrate

1

2

3

4

5

6

7

NOTA:

In coloana 7 se vor menţiona produsele, bunurile şi serviciile livrate, grupate în 3 categorii, după cum urmează: medicamente, materiale sanitare, alte bunuri şi servicii.

In situaţie nu se cuprind obligaţiile de plată peste termenul de scadenţă provenite din cheltuielile de administrare şi funcţionare, respectiv bunuri şi servicii, investiţii, reparaţii capitale, consolidări, extinderi, modernizări, dotări cu echipamente medicale, ale unităţilor sanitare, alocate în limita creditelor bugetare aprobate cu această destinaţie din bugetele locale.

Răspundem de realitatea şi exactitatea datelor.

Certificăm pe propria răspundere că produsele, bunurile şi serviciile cuprinse în prezenta situaţie au fost procurate prin aplicarea procedurilor legale privind achiziţiile publice şi în cadrul prevederilor bugetare aprobate.

Manager,

.....................................................................................

Conducătorul compartimentului financiar-contabil,

.....................................................................................

ANEXA Nr. 2 la metodologie

Comisia mixtă a judeţului.............

Proces-verbal de constatare pentru sumele de plată

- model -

Incheiat astăzi,..................

Comisia mixtă formată din doamna/domnul...................................., preşedinte-director general al Casei de Asigurări de Sănătate..........................., şi doamna/domnul ................................, director coordonator al Direcţiei de Sănătate Publică............, în calitate de preşedinţi ai comisiei, precum şi doamna/domnul..............., din partea Casei de Asigurări de Sănătate..................., şi doamna/domnul........................., din partea Direcţiei de Sănătate Publică.........................., în calitate de membri ai comisiei, în urma analizei situaţiei obligaţiilor de plată înregistrate peste termenul de scadenţă la data de 31 martie 2010, au constatat următoarele:

-  unităţile sanitare cu paturi din judeţ au întocmit la termenul stabilit situaţia obligaţiilor de plată peste termenul de scadenţă la 31 martie 2010, pe categorii de furnizori, în conformitate cu modelul prevăzut în anexa nr. 1 la metodologie;

- managerul şi conducătorul compartimentului financiar-contabil al fiecărei unităţi sanitare cu paturi au semnat situaţia mai sus menţionată, certificând realitatea şi exactitatea datelor;

- managerul şi conducătorul compartimentului financiar-contabil au certificat pe propria răspundere că produsele, bunurile şi serviciile din situaţia prezentată au fost procurate prin aplicarea procedurilor legale privind achiziţiile publice şi în cadrul prevederilor bugetare aprobate.

Faţă de cele de mai sus comisia stabileşte că au fost îndeplinite condiţiile pentru ca următoarelor unităţi sanitare să li se aloce fondurile aferente plăţii obligaţiilor peste termenul de scadenţă la 31 martie 2010:

1. Spitalul............................., total obligaţii de plată.............................lei, din care:

- furnizori medicamente...................................lei;

- furnizori materiale sanitare............................lei;

- alţi furnizori de bunuri şi servicii...................lei.

2. Spitalul.........................................

Total judeţ obligaţii în sumă de...................................lei, din care:

- furnizori medicamente......................................lei;

- furnizori materiale sanitare...............................lei;

- alţi furnizori de bunuri şi servicii.........lei.

Alte menţiuni*):.............................................................................................

Comisia mixtă ajudeţului.................................                Semnătura:

Doamna/Domnul............................, preşedinte-director general al Casei de Asigurări de Sănătate.............................

Doamna/Domnul............................, director coordonator al Direcţiei de Sănătate Publică................................................

Doamna/Domnul............................, din partea Casei de Asigurări de Sănătate................................................................

Doamna/Domnul............................, din partea Direcţiei de Sănătate Publică...................................................................

Data.........................................

*) Se vor enumera cazurile sau situaţiile în care comisia constată că nu sunt îndeplinite condiţiile pentru alocarea parţială sau totală a sumelor aferente plăţii obligaţiilor peste termenul de scadenţă la 31 martie 2010.


SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 619/2010

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 619 din 2010
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decizia 220 2018
    Buongiorno E-mail: giovannidinatale1954@­gmail.­com Offerte individuali in denaro da 2.000 a 5.200.000, con un tasso di interesse è rimborsabile del 3% in un periodo compreso tra 2 e 30 anni. Condizioni ragionevoli se la mia offerta ti interessa contattami di più rapidamente per discutere le modalità e documenti da fornire. giovannidinatale1954@­gmail.­com
ANONIM a comentat Decizia 220 2018
    Buongiorno E-mail: giovannidinatale1954@­gmail.­com Offerte individuali in denaro da 2.000 a 5.200.000, con un tasso di interesse è rimborsabile del 3% in un periodo compreso tra 2 e 30 anni. Condizioni ragionevoli se la mia offerta ti interessa contattami di più rapidamente per discutere le modalità e documenti da fornire. giovannidinatale1954@­gmail.­com
ANONIM a comentat Decretul 358 1948
    What type of loan do you need? Personal loan Car loan Refinancing Mortgage Business capital (start or expand your business) Have you lost hope and think that there is no way out, but your financial problems are still not gone? Do not hesitate to contact us for possible business cooperation. Contact us (WhatsApp) number +918131851434 contact email id : sumitihomelend@gmail.com Mr. Damian Sumiti
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu