ORDIN
Nr. 607 din 19 aprilie 2005
pentru aprobarea Metodologiei de control privind supravegherea pietei
produselor pentru constructii cu rol in satisfacerea cerintei de securitate la
incendiu
ACT EMIS DE: MINISTERUL ADMINISTRATIEI SI INTERNELOR
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL NR. 383 din 6 mai 2005
Avand in vedere prevederile art. 30 alin. (1) lit. b) din Hotararea
Guvernului nr. 622/2004 privind stabilirea conditiilor de introducere pe piata
a produselor pentru constructii, ale art. 3 alin. (1) si (2) si ale art. 11
lit. x) din Regulamentul de organizare si functionare al Inspectoratului
General pentru Situatii de Urgenta, aprobat prin Hotararea Guvernului nr.
1.490/2004,
in temeiul prevederilor art. 9 alin. (4) din Ordonanta de urgenta a
Guvernului nr. 63/2003 privind organizarea si functionarea Ministerului
Administratiei si Internelor, aprobata cu modificari si completari prin Legea
nr. 604/2003, cu modificarile ulterioare,
ministrul administratiei si internelor emite urmatorul ordin:
Art. 1
Se aproba Metodologia de control privind supravegherea pietei produselor
pentru constructii cu rol in satisfacerea cerintei de securitate la incendiu,
prevazuta in anexa care face parte integranta din prezentul ordin.
Art. 2
Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
Ministrul administratiei si internelor,
Vasile Blaga
ANEXA 1
METODOLOGIE DE CONTROL
privind supravegherea pietei produselor pentru constructii cu rol in
satisfacerea cerintei de securitate la incendiu
CAP. 1
Dispozitii generale
Art. 1
Prezenta metodologie stabileste modul de desfasurare a controlului
conditiilor de introducere pe piata a produselor/familiilor de produse pentru
constructii cu rol in satisfacerea cerintei de securitate la incendiu, denumite
in continuare produse.
Art. 2
Inspectoratul General pentru Situatii de Urgenta isi exercita atributiile
de organ de control, stabilite prin Hotararea Guvernului nr. 891/2004 privind
stabilirea unor masuri de supraveghere a pietei produselor din domeniile
reglementate, prevazute in Legea nr. 608/2001 privind evaluarea conformitatii
produselor, cu modificarile si completarile ulterioare, prin Serviciul pentru
supravegherea pietei din cadrul Inspectiei de prevenire - Directia pompieri.
Art. 3
Prin activitatea de supraveghere a pietei se controleaza daca:
a) produsele enumerate in anexa nr. 1 indeplinesc cerintele Hotararii
Guvernului nr. 622/2004 privind stabilirea conditiilor de introducere pe piata
a produselor pentru constructii, denumita in continuare reglementare;
b) cei responsabili de introducerea pe piata a produselor actioneaza pentru
ca produsele neconforme sa fie aduse in conformitate cu cerintele reglementarii
si pun in aplicare masurile dispuse.
CAP. 2
Organizarea si desfasurarea activitatii de supraveghere a pietei
Art. 4
Serviciul pentru supravegherea pietei are urmatoarele atributii:
a) intocmeste semestrial programe de supraveghere a pietei pentru produse;
b) urmareste si actioneaza pentru actualizarea cunostintelor stiintifice si
tehnice ale personalului, prin instruiri, participari la seminarii, conferinte,
schimburi de informatii cu alte organe de control;
c) propune revizuirea periodica si ori de cate ori este necesar a
procedurilor si a modului de organizare si functionare, in scopul desfasurarii
unei activitati de control eficiente.
Art. 5
(1) In cadrul activitatii de supraveghere a pietei, Serviciul pentru
supravegherea pietei parcurge urmatoarele etape:
a) monitorizeaza produsele introduse pe piata;
b) stabileste masurile ce trebuie luate de catre producator, de reprezentantul
autorizat al acestuia sau de catre importator pentru indeplinirea
conformitatii, dupa caz.
(2) Monitorizarea produselor introduse pe piata se realizeaza prin:
a) controlul produselor in locurile unde se comercializeaza si se
depoziteaza de catre producator, reprezentantul autorizat al acestuia,
importator sau, dupa caz, de catre distribuitor;
b) controale inopinate si verificari punctuale;
c) prelevarea de mostre de produse si verificarea prin examinare si
incercare a acestora;
d) verificarea produselor expuse la targuri, expozitii, prezentari
demonstrative privind conformitatea cu modul de inscriptionare prevazut de
lege.
Art. 6
(1) Inspectoratele judetene pentru situatii de urgenta si al municipiului
Bucuresti intocmesc evidente si comunica imediat Inspectoratului General pentru
Situatii de Urgenta orice investitie sau modernizare pusa in functiune dupa
data de 27 februarie 2005, in care se utilizeaza produse, precizand datele
mentionate in anexa nr. 2.
(2) Inspectoratele judetene pentru situatii de urgenta si al municipiului
Bucuresti inainteaza la Inspectoratul General pentru Situatii de Urgenta, pana
la data de 31 ianuarie a anului in curs, planificarea targurilor si
expozitiilor de prezentare a produselor si, imediat, ii comunica acestuia orice
alta activitate ce se va desfasura pe parcursul anului in acest domeniu.
Art. 7
(1) In cazul in care in timpul activitatilor specifice au fost identificate
neconformitati, pentru a stabili daca erorile apar in mod repetat, Serviciul
pentru supravegherea pietei verifica produsele in conformitate cu modulele
utilizate de catre producator pentru atestarea conformitatii produselor cu
cerintele esentiale prevazute in reglementare.
(2) In situatia in care apar indoieli in ceea ce priveste conformitatea
unui produs cu cerintele esentiale prevazute in reglementare, Serviciul pentru
supravegherea pietei preleveaza esantioane de produse conform procedurii
aprobate de inspectorul general al Inspectoratului General pentru Situatii de
Urgenta si asigura transmiterea acestora pentru verificare la Centrul National
pentru Securitate la Incendiu si Protectie Civila sau la alte laboratoare
acreditate/autorizate.
(3) Costurile incercarilor si, dupa caz, produsele prelevate se achita de
catre Inspectoratul General pentru Situatii de Urgenta in conformitate cu
prevederile legale in vigoare; daca se constata ca produsele sunt neconforme,
Inspectoratul General pentru Situatii de Urgenta recupereaza cheltuielile de la
responsabilul cu introducerea pe piata a produsului respectiv - producator,
reprezentantul autorizat al acestuia, importator.
(4) Produsele prelevate sunt sigilate de catre Serviciul pentru
supravegherea pietei si de catre o persoana desemnata de producator, reprezentantul
autorizat al acestuia sau de importator.
Art. 8
(1) Serviciul pentru supravegherea pietei efectueaza controale de
verificare, in baza programelor semestriale de supraveghere a pietei, in echipe
de minimum doua persoane.
(2) Programele de supraveghere sunt aprobate de inspectorul general al
Inspectoratului General pentru Situatii de Urgenta.
(3) Verificarile realizate de catre Serviciul pentru supravegherea pietei
sunt:
a) verificari formale;
b) verificari de fond.
(4) Verificarile formale privesc prezenta si modul de aplicare a marcajului
CE, disponibilitatea certificatului de conformitate EC, informatiile ce
insotesc produsul si/sau corecta alegere a procedurilor de atestare a
conformitatii.
(5) Verificarile de fond privesc verificarea conformitatii produsului cu
cerintele esentiale, a continutului certificatului de conformitate EC si
corecta aplicare a procedurilor de evaluare a conformitatii; de regula,
verificarile se refera numai la aspecte privind performantele produsului, cum
sunt: caracteristici de detectare, stingere, alarmare, semnalizare.
Art. 9
Controlul se finalizeaza printr-un raport de control, al carui model este
prevazut in anexa nr. 3.
Art. 10
Dupa fiecare control, echipa de control intocmeste o nota de informare care
se prezinta spre avizare adjunctului inspectorului general si spre aprobare
inspectorului general al Inspectoratului General pentru Situatii de Urgenta.
Art. 11
Inspectoratul General pentru Situatii de Urgenta, prin Serviciul pentru
supravegherea pietei, gestioneaza baza de date privind produsele introduse pe
piata dupa data de 27 februarie 2005.
Art. 12
Producatorul, reprezentantul autorizat al acestuia sau importatorul este
obligat sa puna la dispozitie Serviciului pentru supravegherea pietei
certificatul de conformitate EC si documentatia tehnica in limba romana.
Art. 13
(1) In cadrul actiunilor de supraveghere a pietei, Serviciul pentru
supravegherea pietei analizeaza si decide, de la caz la caz, daca
neconformitatile constatate sunt nesubstantiale sau substantiale.
(2) Sunt considerate neconformitati nesubstantiale:
a) folosirea si aplicarea incorecta a marcajului CE in ceea ce priveste
forma, marimea, vizibilitatea, lizibilitatea, caracteristica de a nu putea fi
sters;
b) aplicarea incorecta a altor marcari de conformitate si marci
suplimentare;
c) neprezentarea certificatului de conformitate EC sau neinsotirea
produsului de acest document;
d) neinsotirea sau insotirea incompleta a produsului de alte informatii
prevazute in standardele aplicabile precizate in anexa nr. 4;
e) neinscrierea numarului de identificare al organismului notificat alaturi
de marcajul CE.
(3) Sunt considerate neconformitati substantiale neconformitatile
produselor cu cerinta de securitate la incendiu.
(4) In legatura cu neconformitatile constatate, inaintea oricarei decizii,
Serviciul pentru supravegherea pietei anunta in termen de maximum 48 de ore
partea implicata.
(5) Daca problema ce se impune a fi rezolvata este urgenta, dat fiind
pericolul grav si iminent, sau in cazul lipsei unei reactii din partea partii
implicate in cel mult 14 zile, Serviciul pentru supravegherea pietei, fara a
consulta partea implicata, propune masurile necesare inspectorului general al
Inspectoratului General pentru Situatii de Urgenta, care dispune.
(6) Orice decizie luata privind restrictionarea, interzicerea introducerii
pe piata sau retragerea de pe piata a unor produse se motiveaza in scris catre
producator, reprezentantul autorizat al acestuia sau importator, dupa caz.
Aceasta comunicare contine si informatii in legatura cu dreptul celui in cauza
de a contesta decizia, precum si cu termenul in care contestatia poate fi
facuta, conform prevederilor legislatiei in vigoare.
(7) Decizia privind restrictionarea, interzicerea introducerii pe piata sau
retragerea de pe piata a unor produse trebuie sa se bazeze pe dovezi obiective:
rapoarte de incercari, rapoarte de inspectie de la organisme
acreditate/autorizate.
(8) Decizia privind restrictionarea, interzicerea introducerii pe piata sau
retragerea de pe piata a unor produse se ia de catre inspectorul general al
Inspectoratului General pentru Situatii de Urgenta, pe baza unui raport
elaborat de Serviciul pentru supravegherea pietei si vizat de catre adjunctul
inspectorului general.
Art. 14
In cazul in care Serviciul pentru supravegherea pietei intampina
dificultati in indeplinirea atributiilor, solicita sprijinul organelor de
politie in conformitate cu prevederile legale.
CAP. 3
Schimbul de informatii
Art. 15
Schimbul de informatii se realizeaza conform prevederilor legale.
Art. 16
Semestrial, Inspectoratul General pentru Situatii de Urgenta intocmeste
rapoarte ale activitatii desfasurate pentru supravegherea pietei, care sunt
inaintate Ministerului Administratiei si Internelor - Directia generala
integrare europeana si relatii internationale si, dupa caz, Ministerului
Transporturilor, Constructiilor si Turismului.
Art. 17
Pentru respectarea conditiilor de introducere pe piata a produselor, a
conditiilor de securitate generala a produselor si de protectie a
consumatorilor/utilizatorilor se incheie protocoale de colaborare cu alte
organe de control.
Art. 18
Pentru prevenirea introducerii pe piata si a punerii in functiune a
produselor neconforme, Serviciul pentru supravegherea pietei colaboreaza cu
producatorii, reprezentantii autorizati, importatorii si asociatiile acestora.
CAP. 4
Reclamatii
Art. 19
In activitatea specifica, Inspectoratul General pentru Situatii de Urgenta
primeste, analizeaza si solutioneaza reclamatiile referitoare la concurenta
neloiala sau la introducerea pe piata a unor produse neconforme.
Art. 20
Inregistrarea si gestionarea acestora se fac in mod separat intr-un
registru gestionat de Serviciul pentru supravegherea pietei.
CAP. 5
Sanctiuni
Art. 21
(1) In cazul in care Serviciul pentru supravegherea pietei constata
nerespectarea actelor normative in domeniu, aplica sanctiunile contraventionale
prevazute in legislatia specifica.
(2) Modelul procesului-verbal de constatare si sanctionare a
contraventiilor este prezentat in anexa nr. 5.
CAP. 5
Dispozitii finale
Art. 22
Inspectoratul General pentru Situatii de Urgenta emite declaratii publice
in care sunt specificate: produsele care sunt sau pot fi nesigure, producatorii
si distribuitorii de astfel de produse, precum si orice alte probleme care pot
afecta negativ securitatea utilizatorilor.
Art. 23
Inspectoratul General pentru Situatii de Urgenta poate solicita
Ministerului Administratiei si Internelor sau Ministerului Economiei si
Comertului, in calitatea sa de integrator in domeniul supravegherii pietei,
pentru personalul de specialitate al Serviciului pentru supravegherea pietei,
participarea la programe de pregatire si organizarea de seminarii, conferinte,
vizite de documentare in statele membre ale Uniunii Europene si aplicatii cu
experti in domeniu din aceste state.
Art. 24
Pentru desfasurarea activitatii de control, Inspectoratul General pentru
Situatii de Urgenta si, dupa caz, inspectoratele judetene pentru situatii de
urgenta si al municipiului Bucuresti asigura Serviciului pentru supravegherea
pietei, in conditiile legii, mijloace de transport, decontarea cheltuielilor de
transport, cazare, diurna si alte materiale necesare.
Art. 25
(1) Personalul cu atributii de control in domeniul supravegherii pietei
produselor este numit prin ordin de zi pe unitate al inspectorului general al
Inspectoratului General pentru Situatii de Urgenta.
(2) Personalul desemnat se legitimeaza cu legitimatia de control semnata de
inspectorul general al Inspectoratului General pentru Situatii de Urgenta.
(3) Modelul legitimatiei de control este prezentat in anexa nr. 6.
Art. 26
In perioada de tranzitie stabilita in conformitate cu prevederile cap. V^1
din Legea nr. 608/2001, cu modificarile si completarile ulterioare, prevederile
prezentei metodologii se aplica si produselor cu marcaj CS.
Art. 27
Anexele nr. 1 - 6 fac parte integranta din prezenta metodologie.
ANEXA 1
la metodologie
LISTA
produselor pentru constructii cu rol in satisfacerea cerintei de securitate la
incendiu
Familia de produse - Mijloace fixe pentru alarma/detectarea incendiului,
pentru stingerea incendiului, pentru controlul focului si fumului si pentru
prevenirea exploziilor
1. Seturi pentru instalare:
Detectarea incendiului/alarme de incendiu:
- seturi de sisteme combinate de detectare a incendiului si alarmare a
incendiului;
- seturi de sisteme de detectare a incendiului;
- seturi de sisteme de alarmare la incendiu;
- seturi de sisteme de comunicatii de alertare in caz de incendiu.
Prevenirea si stingerea incendiilor:
- seturi de sisteme de hidranti interiori;
- seturi de sisteme de hidranti exteriori cu coloana uscata si umeda;
- seturi de sisteme cu sprinklere si apa pulverizata;
- seturi de sisteme de stingere cu pulbere uscata;
- seturi de sisteme de stingere cu gaz (inclusiv CO2).
2. Componente:
Detectarea incendiului/alarme de incendiu:
- detectoare de fum, de caldura si de flacara;
- dispozitive de control si indicatoare;
- dispozitive de transmitere alarme la distanta;
- izolatori pentru scurtcircuit;
- dispozitive de alarma;
- surse de energie;
- dispozitive de pornire/oprire;
- butoane manuale de semnalizare.
Prevenirea si stingerea incendiilor:
- hidrantii de incendiu;
- indicatoare/comutatoare pentru debitul de apa;
- indicatoare/comutatoare pentru presiune;
- tubulatura de admisie;
- pompe si seturi de pompare pentru combaterea focului;
- seturi de supape de alarma in circuit umed;
- seturi de supape de alarma uscate;
- seturi de supape de alarma inundate;
- dispozitive de control multiple;
- seturi de supape pentru containere sub presiune ridicate si dispozitivele
lor de actionare;
- supape de distributie si dispozitivele lor de actionare;
- dispozitive neelectrice de dezactivare;
- racorduri flexibile;
- manometre si presostate;
- dispozitive mecanice de masurare;
- supape de inchidere si supape de control.
ANEXA 2
la metodologie
DATE
ce se raporteaza de inspectoratele pentru situatii de urgenta judetene si al
municipiului Bucuresti privind obiectivele de investitii
Date privind investitii/modernizari:
- tipul instalatiei;
- modelul;
- producatorul/reprezentantul autorizat/importatorul;
- data introducerii pe piata,
pentru urmatoarele categorii de produse:
- sisteme de detectare si alarmare la incendiu;
- detectoare de fum;
- hidranti interiori;
- instalatii de sprinkler;
- capete sprinkler;
- supapa de control si semnalizare pentru instalatii tip apa/apa;
- dispozitive de alarma cu motor hidraulic;
- detectoare de curgere a apei;
- instalatii cu apa pulverizata;
- instalatie de stingere cu CO2;
- instalatie de stingere cu pulbere;
- ventilatoare de evacuare a caldurii si fumului.
ANEXA 3*)
la metodologie
*) Anexa nr. 3 la metodologie este reprodusa in facsimil.
MINISTERUL ADMINISTRATIEI SI INTERNELOR
Inspectoratul General pentru Situatii de Urgenta
Serviciul pentru supravegherea pietei
RAPORT DE CONTROL nr. ........ din ...................
pentru produsul supus supravegherii pietei in baza Hotararii Guvernului nr.
622/2004 privind stabilirea conditiilor de introducere pe piata a produselor
pentru constructii, care are rol in satisfacerea cerintelor de securitate la
incendiu
______________________________________________________________________________
| 1. Datele de identificare ale produsului supravegheat:
|
|______________________________________________________________________________|
| Descrierea produsului: |
| Se inscriu datele de identificare ale produsului: denumirea, tipul, modelul,
|
| varianta sau versiunea, denumirea comerciala, codul de fabricatie, numele
|
| producatorului sau importatorului
|
|______________________________________________________________________________|
| Denumirea:
|
|______________________________________________________________________________|
| Denumirea comerciala:
|
|______________________________________________________________________________|
| Codul de fabricatie:
|
|______________________________________________________________________________|
| Seria:
|
|______________________________________________________________________________|
| Lotul: |
|______________________________________________________________________________|
| Tipul:
|
|______________________________________________________________________________|
| Modelul:
|
|______________________________________________________________________________|
| Varianta: |
|______________________________________________________________________________|
| Anul de fabricatie:
|
|______________________________________________________________________________|
| Standardul de referinta:
|
|______________________________________________________________________________|
| Data intrarii in tara/pe piata
|
|______________________________________________________________________________|
| Numele producatorului:
|
|______________________________________________________________________________|
| Numele reprezentantului autorizat:
|
|______________________________________________________________________________|
| Numele importatorului:
|
|______________________________________________________________________________|
| Distribuitor:
|
|______________________________________________________________________________|
| Tara de origine: |
|______________________________________________________________________________|
| 2. Datele de identificare ale persoanei responsabile pentru introducerea
|
| produsului pe piata: |
| _
|
| |_| producator;
|
| _ |
| |_| reprezentant autorizat al producatorului;
|
| _
|
| |_| importator;
|
|______________________________________________________________________________|
| Numele persoanei responsabile:
|
|______________________________________________________________________________|
| Cod unic de inregistrare la Registrul Comertului:
|
|______________________________________________________________________________|
| Adresa:
|
|______________________________________________________________________________|
| Localitatea:
|
|______________________________________________________________________________|
| Codul postal: |
|______________________________________________________________________________|
| Tara:
|
|______________________________________________________________________________|
| Numele persoanei de contact imputernicita:
|
|______________________________________________________________________________|
| Telefon: |
|______________________________________________________________________________|
| Fax:
|
|______________________________________________________________________________|
| e-mail:
|
|______________________________________________________________________________|
| Pagina de Internet:
|
|______________________________________________________________________________|
| 3. Verificarea marcajului de conformitate CE
|
| Se marcheaza rubricile care corespund starii constatate pentru marcajul de
|
| conformitate CE al produsului in raport cu prevederile art. 7 alin. 1 si 2
|
| din Hotararea Guvernului nr. 622/2004, respectiv, in cazurile aplicabile
|
| pentru marcajul de conformitate CS in raport cu prevederile art. 34 din
|
| Hotararea Guvernului nr. 622/2004 |
|______________________________________________________________________________|
| 3.1 Pe produs:
|Descrierea/incadrarea|
| | neconformitatii
|
|________________________________________________________|_____________________|
| Marcajul CE (CS): _ _ |
|
| |_| corespunde |_| nu corespunde| |
| Legea nr. 608/2001, anexele nr. 2 si 3 |
|
|________________________________________________________|_____________________|
| Numarul organismului _ _ |
|
| notificat: |_| indicat |_| neindicat |
|
|________________________________________________________|_____________________|
| 3.2 Pe ambalaj:
|
|______________________________________________________________________________|
| Marcajul CE (CS): _ _ |
|
| |_| corespunde |_| nu corespunde|
|
| Legea nr. 608/2001, anexele nr. 2 si 3 |
|
|________________________________________________________|_____________________|
| Numarul organismului _ _ |
|
| notificat: |_| indicat |_| neindicat |
|
|________________________________________________________|_____________________|
| 3.3 Pe documentele insotitoare:
|
|______________________________________________________________________________|
| Marcajul CE (CS): _ _ |
|
| |_| corespunde |_| nu corespunde|
|
| Legea nr. 608/2001, anexele nr. 2 si 3 | |
|________________________________________________________|_____________________|
| Numarul organismului _ _ |
|
| notificat: |_| indicat |_| neindicat |
|
|________________________________________________________|_____________________|
| 3.4 Observatii:
|
|______________________________________________________________________________|
|______________________________________________________________________________|
|______________________________________________________________________________|
|______________________________________________________________________________|
| 4. Verificarea etichetei de identificare
|
| Se marcheaza rubricile care corespund starii constatate pentru eticheta
|
| de identificare
|
|______________________________________________________________________________|
| 4.1 Identificarea _ _ |
|
| producatorului sau |_| corespunde |_| nu corespunde|
|
| a importatorului: |
|
|________________________________________________________|_____________________|
| 4.2 Tipul: _ _ |
|
| |_| corespunde |_| nu corespunde| |
|________________________________________________________|_____________________|
| 4.3 Numarul seriei _ _ |
|
| si/sau lotului: |_| corespunde |_| nu corespunde| |
|________________________________________________________|_____________________|
| 4.4 Observatii:
|
|______________________________________________________________________________|
|______________________________________________________________________________|
|______________________________________________________________________________|
|______________________________________________________________________________|
| 5. Verificarea Certificatului de Conformitate (EC) care insoteste produsul:
|
| Se marcheaza rubricile care corespund starii constatate pentru Declaratia de
|
| Conformitate ce insoteste echipamentul in raport cu prevederile anexei nr. 3
|
| din Hotararea Guvernului nr. 622/2004 si modelul de redactare prevazut de
|
| SR EN 45014:1993
|
|______________________________________________________________________________|
| 5.1 Numele si adresa _ _ |
|
| organismului de certificare |_| DA |_| NU |
|
|________________________________________________________|_____________________|
| 5.2 EC este redactat in _ _ | |
| limba romana: |_| DA |_| NU |
|
|________________________________________________________|_____________________|
| 5.3 Numele si adresa _ _ | |
| producatorului sau ale |_| DA |_| NU |
|
| reprezentantului autorizat |
|
|________________________________________________________|_____________________|
| 5.4 Descrierea produsului _ |
|
| |_| Tip |
|
| _ |
|
| |_| Identificare |
|
| _ |
|
| |_| Utilizare |
|
|________________________________________________________|_____________________|
| 5.5 Specificatiile tehnice _ _ |
|
| |_| DA |_| NU |
|
|________________________________________________________|_____________________|
| 5.6 Numarul certificatului _ _ |
|
| |_| DA |_| NU |
|
|________________________________________________________|_____________________|
| 5.7 Conditiile si perioada _ _ |
|
| de valabilitate a |_| DA |_| NU |
|
| certificatului | |
|________________________________________________________|_____________________|
| 5.8 Numele si functia _ _ |
|
| persoanei abilitate sa |_| DA |_| NU |
|
| semneze certificatul |
|
|________________________________________________________|_____________________|
| 5.9 Observatii:
|
|______________________________________________________________________________|
|______________________________________________________________________________|
|______________________________________________________________________________|
|______________________________________________________________________________|
| 6. Prelevare esantioane _ _ |
|
| |_| DA |_| NU |
|
|________________________________________________________|_____________________|
| 6.1. Acceptare esantionare _ _ |
|
| |_| DA |_| NU |
|
|________________________________________________________|_____________________|
| 6.2. Siglare _ _ |
|
| |_| DA |_| NU |
|
|________________________________________________________|_____________________|
| 6.3. Acceptare plata _ _ |
|
| incercari |_| DA |_| NU |
|
|________________________________________________________|_____________________|
| 7. S-au ridicat copii dupa _ _ |
|
| documente |_| DA |_| NU |
|
|________________________________________________________|_____________________|
8. Concluzia Raportului de control fata de prevederile Hotararii Guvernului
nr. 622/2004
In cazul de NECONFORMITATE se inscriu explicit toate neconformitatile fata
de prevederile Hotararii Guvernului nr. 622/2004 constatate si actiunile
corective convenite cu persoana responsabila.
______________________________________________________________________________
| _ | _ | _
|
| |_| CONFORMITATE | |_| NECONFORMITATI | |_| NECONFORMITATI
|
| | NESUBSTANTIALE | SUBSTANTIALE
|
|________________________|__________________________|__________________________|
|______________________________________________________________________________|
| A. NECONFORMITATI NESUBSTANTIALE
|
|______________________________________________________________________________|
|______________________________________________________________________________|
|______________________________________________________________________________|
|______________________________________________________________________________|
|______________________________________________________________________________|
|______________________________________________________________________________|
|______________________________________________________________________________|
|______________________________________________________________________________|
|______________________________________________________________________________|
|______________________________________________________________________________|
|______________________________________________________________________________|
| B. NECONFORMITATI SUBSTANTIALE |
|______________________________________________________________________________|
|______________________________________________________________________________|
|______________________________________________________________________________|
|______________________________________________________________________________|
|______________________________________________________________________________|
|______________________________________________________________________________|
|______________________________________________________________________________|
|______________________________________________________________________________|
|______________________________________________________________________________|
|______________________________________________________________________________|
|______________________________________________________________________________|
|______________________________________________________________________________|
|______________________________________________________________________________|
|______________________________________________________________________________|
|______________________________________________________________________________|
|______________________________________________________________________________|
|______________________________________________________________________________|
| C. CONCLUZII
|
|______________________________________________________________________________|
|______________________________________________________________________________|
|______________________________________________________________________________|
|______________________________________________________________________________|
|______________________________________________________________________________|
|______________________________________________________________________________|
|______________________________________________________________________________|
|______________________________________________________________________________|
|______________________________________________________________________________|
|______________________________________________________________________________|
|______________________________________________________________________________|
|______________________________________________________________________________|
|______________________________________________________________________________|
|______________________________________________________________________________|
|______________________________________________________________________________|
|______________________________________________________________________________|
|______________________________________________________________________________|
|______________________________________________________________________________|
|______________________________________________________________________________|
|______________________________________________________________________________|
|______________________________________________________________________________|
|______________________________________________________________________________|
INSPECTORI PERSOANA RESPONSABILA
Numele si Prenumele: __________________ Numele si prenumele: ___________
_______________________________________ ________________________________
Legitimatie de control nr.: ___________ Calitatea: _____________________
Semnatura: ____________________________ Semnatura: _____________________
Numele si Prenumele: __________________
Legitimatie de control nr.: ___________
Semnatura: ____________________________
ANEXA 4*)
la metodologie
*) Anexa nr. 4 la metodologie este reprodusa in facsimil.
Standarde de referinta in activitatea de supraveghere a pietei produselor
pentru constructii cu rol in satisfacerea cerintei de securitate la incendiu
________________________________________________________________________________
Indicativ Titlu
________________________________________________________________________________
SR EN 54-3:2002/A1:2003 Sisteme de detectare si de alarma la incendiu.
Partea 3: Dispozitive sonore de alarma la incendiu
________________________________________________________________________________
SR EN 54-4+AC:2000/A1:2003 Sisteme de detectare si de alarma la incendiu.
Partea 4: Echipament de alimentare electrica
________________________________________________________________________________
SR EN 54-5:2002/A1:2003 Sisteme de detectare si de alarma la incendiu.
Partea 5: Detectori de caldura. Detectori punctuali
________________________________________________________________________________
SR EN 54-7:2002/A1:2003 Sisteme de detectare si de alarma la incendiu.
Partea 7: Detectoare de fum. Detectoare punctuale
care utilizeaza dispersia luminii, transmisia
luminii sau ionizarea
________________________________________________________________________________
SR EN 54-12:2003 Sisteme de detectare si de alarma la incendiu.
Partea 12: Detectoare de fum. Detectoare liniare
care utilizeaza principiul transmisiei unui
fascicul
de unde optice
________________________________________________________________________________
SR EN 671-1:2002 Sisteme fixe de lupta impotriva incendiilor.
Sisteme echipate cu furtun. Partea 1: Hidranti
interiori echipati cu furtunuri semirigide
________________________________________________________________________________
SR EN 671-2:2002 Sisteme fixe de lupta impotriva incendiilor.
Sisteme
echipate cu furtun. Partea 2: Hidranti interiori
echipati cu furtunuri plate
________________________________________________________________________________
SR EN 12094-5:2002 Sisteme fixe de lupta impotriva incendiilor.
Componente pentru sisteme de stingere cu gaz.
Partea 5: Conditii si metode de incercare pentru
distribuitoare de inalta si joasa presiune si
actionarile lor pentru sisteme cu CO2
________________________________________________________________________________
SR EN 12094-7:2002 Sisteme fixe de lupta impotriva incendiilor.
Componente pentru sisteme de stingere cu gaz.
Partea 7: Conditii si metode de incercare pentru
duzele sistemelor cu CO2
________________________________________________________________________________
SR EN 12094-6:2002 Sisteme fixe de lupta impotriva incendiilor.
Componente pentru sisteme de stingere cu gaz.
Partea 6: Conditii si metode de incercare pentru
dispozitivele neelectrice de scoatere din functiune
a sistemelor de stingere cu CO2
________________________________________________________________________________
SR EN 12094-13:2002 Sisteme fixe de lupta impotriva incendiilor.
Componente pentru sisteme de stingere cu gaz.
Partea 13: Conditii si metode de incercare pentru
clapete antiretur
________________________________________________________________________________
SR EN 12101-3:2003 Sisteme de control a caldurii si a fumului.
Partea 3: Specificatii pentru ventilatoare de
evacuare a caldurii si a fumului
________________________________________________________________________________
SR EN 12259-1+A1:2002 Statii de epurare. Componente pentru sisteme cu
sprinklere si cu apa pulverizata.
Partea 1: Sprinklere
________________________________________________________________________________
SR EN 12259-2:2002/A1:2002 Protectie impotriva incendiilor. Sisteme fixe
de lupta impotriva incendiilor. Componentele
sistemelor de tip sprinkler si cu apa pulverizata.
Partea 2: Supapa de control si semnalizare pentru
instalatii tip apa/apa
________________________________________________________________________________
SR EN 12259-3/A1:2003 Sisteme fixe de lupta impotriva incendiilor.
Componente pentru sisteme cu sprinklere si cu
apa pulverizata. Partea 3: Sistem de supape de
alarma apa - aer
________________________________________________________________________________
SR EN 12259-4/A1:2003 Sisteme fixe de lupta impotriva incendiilor.
Componente pentru sisteme cu sprinklere si cu apa
pulverizata. Partea 4: Dispozitive de alarma cu
motor hidraulic
________________________________________________________________________________
SR EN 12259-5:2003 Sisteme fixe de lupta impotriva incendiilor.
Componente pentru sisteme cu sprinklere si cu apa
pulverizata. Partea 5: Detectoare de curgere a apei
________________________________________________________________________________
SR EN 12416-1:2002 Sisteme fixe de lupta impotriva incendiilor.
Sisteme
de stingere cu pulbere. Partea 1: Conditii si
metode
de incercare a elementelor componente
________________________________________________________________________________
SR EN 12416-2:2002 Sisteme fixe de lupta impotriva incendiilor. Sisteme
de stingere cu pulbere. Partea 2: Conceptie,
constructie si intretinere
________________________________________________________________________________
ANEXA 5*)
la metodologie
*) Anexa nr. 5 la metodologie este reprodusa in facsimil.
MINISTERUL _____________________
UNITATEA _______________________ Exemplar nr.
JUDETUL ________________________
PROCES-VERBAL DE CONSTATARE SI SANCTIONARE A CONTRAVENTIILOR
Seria ........ Nr. ..............
___________________________________________________________________
| Incheiat in data de __ __ 20__ in localitatea __________________ |
|___________________________________________________________________|
______________________________________________________________________________
| Subsemnatul ____________________ in calitate de ________________ din
|
| (unitatea) _____________________ am constatat in data de __ __ 20__ ora ____
|
| la (locul) __________________________ urmatoarele: _________________________
|
| ____________________________________________________________________________
|
| ____________________________________________________________________________
|
| ____________________________________________________________________________
|
| ____________________________________________________________________________
|
| * S-a incheiat in 3 exemplare anexa cuprinzand contraventiile savarsite
|
| DA/NU (anexa va avea seria si nr. procesului-verbal).
|
|______________________________________________________________________________|
______________________________________________________________________________
| Fapta/ele este/sunt prevazuta/e de:
|
| art. ____ din _______________ si sanctionata conform art. ____ din ________;
|
| art. ____ din _______________ si sanctionata conform art. ____ din ________;
|
| art. ____ din _______________ si sanctionata conform art. ____ din ________;
|
| Se aplica sanctiunea: a) avertisment; b) amenda; c) sanctiunea complementara
|
| ____________________________________________________________________________
|
|______________________________________________________________________________|
______________________________________________________________________________
| Contravenientul este obligat sa achite suma de ______________ lei, la CEC
sau|
| la Directia Trezorerie si Contabilitate Publica, in contul nr. _____________
|
| si sa predea copia chitantei in termen de 15 zile de la data
|
| instiintarii/comunicarii prezentului proces-verbal, unitatii _______________
|
| situat/a in _____________ str. ___________ nr. _____ judet/sector __________
|
| Contravenientul poate achita in termen de cel mult 48 de ore de la data
|
| incheierii/comunicarii procesului-verbal, jumatate din minimul amenzii,
|
| reprezentand _________________ lei, iar copia chitantei se preda in acelasi
|
| termen.
|
| Daca nu se achita amenda in termen de 15 zile de la data
|
| inmanarii/comunicarii se va proceda la executarea silita. Contravenientul |
| poate face plangere impotriva procesului-verbal de constatare si sanctionare
|
| a contraventiilor in termen de 15 zile de la data inmanarii/comunicarii la
|
| unitatea din care face parte agentul constatator.
|
|______________________________________________________________________________|
______________________________________________________________________________
| De savarsirea abaterilor de mai sus se face raspunzator contravenientul
|
| persoana juridica/persoana fizica autorizata/asociatie familiala/persoana
|
| fizica: __________________________________________ filiala/sucursala
|
| _____________________ cu sediul (domiciliul pt. minori) in ________________,
|
| str. ___________________ nr. ___ bl. __ sc. __ ap. __ judet/sector _________
|
| avand codul unic de inregistrare ___________________ in registrul
comertului,|
| cod fiscal nr. ____________________ reprezentata de ________________________
|
| in calitate de ____________________, cu domiciliul in ______________________
|
| str. _______________ nr. __ bl. ___ sc. __ ap. __ judet/sector _____________
|
| posesor al B.I./C.I./Pasaport seria ____ nr. __________ eliberat(a) emis de
|
| politia/statul ______________ la data de ____________ C.N.P. ______________,|
| tichet de inscriere a contraventiilor seria ____ nr. __________.
|
|______________________________________________________________________________|
______________________________________________________________________________
| Alte mentiuni ale agentului constatator: contravenientul nu se afla de
|
| fata/refuza/nu poate sa semneze.
|
| Subsemnatul(a) ___________________ posesor al B.I./C.I./Pasaport seria ____
|
| nr. ______________ eliberat(a)/emis de politia/statul _____________ la data
|
| de ___ ____ ____ C.N.P. _____________ cu domiciliul in _____________________
|
| str. ___________ nr. __ bl. __ sc. __ ap. __ judet/sector _______________ in
|
| calitate de martor, declar ca numitul _________________________ nu este de
|
| fata/refuza/nu poate sa semneze procesul-verbal de constatare si sanctionare
|
| a contraventiilor. Nu a fost de fata nici un martor deoarece _______________
|
|______________________________________________________________________________|
______________________________________________________________________________
| Contravenientului i s-a adus la cunostinta dreptul de a face obiectiuni,
|
| acestea fiind urmatoarele: |
| ____________________________________________________________________________
|
| ____________________________________________________________________________
|
|______________________________________________________________________________|
AGENT CONSTATATOR CONTRAVENIENT
MARTOR Am primit exemplarul 2
_________________ __________ ______________________
ANEXA 5a)
la metodologie
MINISTERUL ............... Proces-verbal de constatare
Unitatea ................. si sanctionare a contraventiilor
.......................... seria .......... nr. .........,
.......................... din ...........................
(adresa)
COMUNICARE
PROCES-VERBAL DE CONTRAVENTIE
INSTIINTARE DE PLATA
Nr. ....... din data de .............
Catre
Numele si prenumele
.......................................................,
(denumirea)
str. .......... nr. ....., bl. ...., sc. ...., ap. ....., sectorul
............, localitatea ........, judetul/sectorul ......., va comunicam
alaturat exemplarul nr. 2 al procesului-verbal de constatare si sanctionare a
contraventiilor.
Totodata, va instiintam ca aveti obligatia sa achitati suma de ............
lei, la C.E.C. sau la Directia trezorerie si contabilitate publica in contul
..........., in termen de 15 zile de la data primirii comunicarii/instiintarii,
urmand sa predati copia chitantei in acelasi termen unitatii
.................., situat/situata in ............. str. ................. nr.
..., judetul/sectorul ............... .
Contravenientul poate achita in termen de cel mult 48 de ore de la data
instiintarii/comunicarii procesului-verbal jumatate din minimul amenzii
reprezentand .............. lei, iar daca nu achita amenda in termen de 15 zile
de la data inmanarii comunicarii, se va proceda la executarea silita.
Comandantul unitatii,
..............................
............................................................................
Proces-verbal de constatare
si sanctionare a contraventiilor
seria ......... nr. ............,
din .............................
DOVADA
de indeplinire a procedurii de comunicare a procesului-verbal de constatare
si sanctionare a contraventiilor
PROCES-VERBAL
Astazi ..... luna ...... 200..
Subsemnatul ......................, agent procedural, avand de inmanat
procesul-verbal de constatare si sanctionare a contraventiilor si instiintarea
de plata cu nr. de mai sus, emise de ......................., m-am deplasat in
................., str. .............. nr. ....., bl. ..., sc. ....., et.
....., ap. ....., judetul/sectorul ............, la adresa numitului
................., sanctionat contraventional.
1. Gasind pe ..................., destinatar, sot, ruda cu destinatarul,
persoana care locuieste cu destinatarul, portar, administrator, serviciul de
registratura sau functionarul insarcinat cu primirea corespondentei, serviciul
personal, administratia spitalului, comandantul unitatii militare,
administratia locului de detinere*):
a) acesta a primit, semnand in fata noastra; b) refuzand primirea, am
afisat actul; c) primind actul, a refuzat sa semneze de primire; d) primind
actul, nu a putut sa semneze deoarece
................................................. .
2. Am afisat actul pe usa principala a locuintei destinatarului; pe usa
principala a cladirii*), a hotelului*):
a) persoana prevazuta la pct. 1 a refuzat primirea; b) nici o persoana
prevazuta la pct. 1 nu a fost gasita; c) in lipsa persoanelor prevazute la pct.
1, nu s-a putut afla data cand cel citat poate fi gasit; d) persoanei citate,
schimbandu-si adresa, nu i s-a putut afla noua adresa (noua adresa este
..............................................................................);
e) persoana citata fiind o societate, s-a refuzat primirea.
Semnatura agentului,
....................
Semnatura primitorului actului ...................
Calitatea in care a primit actul .................
Actul de identitate al primitorului ..............
------------
*) Se vor sublinia cuvintele care corespund modului de indeplinire.
ANEXA 5b)
la metodologie
MINISTER ............... Proces-verbal de constatare
Unitatea ............... si sanctionare a contraventiilor
Judetului .............. seria .......... nr. ...........,
........................ din .............................
(adresa)
COMUNICARE
Catre
Numele si prenumele ......................................................,
(denumirea)
cu domiciliul sau resedinta (sediul) in str. .................... nr. ......,
bl. ....., sc. ......, et. ......, ap. ...... .
Recomandata Localitatea ................
Nr. ....... Judetul (sectorul) .........
Codul postal ...............
Oficiul postal .............
Stampila
cu data sosirii
___
/ \
| |
\___/
.........................................................................
Proces-verbal de constatare ___
si sanctionare a contraventiilor / \
seria ......... nr. ............, | |
din ............................. \___/
Stampila cu
data prezentarii
DOVADA
Catre
UNITATEA ...............................
Localitatea ............ str. ..........
nr. ....., sectorul/judetul ............
Localitatea ................
Codul postal ...............
Oficiul postal nr. .........
Recomandata nr. .........................
Stampila cu Stampila cu
data inapoierii data sosirii
___ ___
/ \ / \
| | | |
\___/ \___/
ANEXA 6*)
la metodologie
*) Anexa nr. 6 la metodologie este reprodusa in facsimil.
MODELUL LEGITIMATIEI DE CONTROL
______________________________________________________________________________
| | | | MINISTERUL ADMINISTRATIEI SI INTERNELOR
|
| | | | INSPECTORATUL GENERAL PENTRU SITUATII DE URGENTA
|
| | | |
|
| | | |
|
| | | | LEGITIMATIE DE CONTROL
|
| | | | Nr. _____ din _________ 2005
|
| | | |
|
| | | | |
| | | |
|
| | | | POZA
|
| | | | |
| | | | Col. IONESCU ION
|
| | | |
|
|_|_|_|________________________________________________________________________|
______________________________________________________________________________
| Valabila pana la 31 decembrie 2010
|
| |
| Conform art. 5 din Hotararea Guvernului nr. 1490/2004, art. 30 din
|
| Hotararea Guvernului nr. 622/2004 si art. 6 din Hotararea Guvernului
|
| nr. 891/2004 detinatorul prezentei legitimatii are acces permanent pentru
|
| indeplinirea atributiilor oficiale legate de controlul pentru supravegherea
|
| pietei produselor pentru constructii cu rol in satisfacerea cerintei de
|
| securitate la incendiu, la agenti economici si oricare forma de organizare
|
| juridica indiferent de forma de proprietate care produc, importa sau
|
| distribuie astfel de produse pentru constructii, de constatare a
|
| contraventiilor si de aplicare a sanctiunilor legale.
|
| |
| Semnatura
|
| Inspector General
|
| |
|______________________________________________________________________________|